Restaurant VOC

• : Phoenix Parkeergarage

Dinsdag t/m zaterdag
Lunch van 12:00 - 16:00
Diner 17:30 - 22:30

• Af te huren , Bar , Catering , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Per boot te bereiken , Terras
Voordelig
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Hele mooie gerechtjes waar veel aandacht aan besteed is. Paling met gamba was prachtig. Het zuur en de piccalilly maakten een mooi contrast met het zoet van de vis. Als hoofdgerecht de kalfslendd. Wederom mooi! Minpuntje is de beperkte wijnkaart. Iets meer keuze in zowel glas als fles zou beter zijn.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wow wat heb ik hier heerlijk gegeten!
Verrassende smaakcombinaties, mooi opgemaakte borden en kwaliteit van de producten is top.
Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. Wij mochten 2 wijnen voorproeven en kozen voor heerlijke witte huiswijn.
Knap dat dit restaurant zo'n goede prijs kwaliteit verhouding kan neerzetten.
Ik kom graag en zeker terug!
Jenniferwilmer .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Gister avond heerlijk gegeten bij voc we hadden beide andere gerechten maar alles was perfect op smaak en alles was lekker. Kaart is beperkt maar precies genoeg keuze! De warme brioche is super. Kort om wij komen hier zeker nog eens terug! Kleine tip... Een paar mooie planten in dat mooie raamkozijn zou het helemaal af maken!
Franca D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Hier gegeten tgv onze trouwdag. Tip van vriend. Mooie strakke stijlvolle inrichting. Tafeltje samen achterin gekozen, dichtbij de prachtige wenteltrap. Eenvoudige kaart. Vijf variaties per gang met alleen een opsomming van ingrediënten. De rest wordt aan je fantasie overgelaten. Voorgerecht voor mij rode bietjes, echtgenoot koos paling & gamba. Beiden zagen er prachtig uit en smaakten uitstekend. Voor het hoofdgerecht - eend voor mij en lamsvlees voor mijn man - idem dito. Een lust voor het oog en tongstrelend. Daar overigens ook nog eens uitstekende wijnen bij (tip: ga voor de huiswijn). Tot slot aardbei/rabarber voor mij en appel/caramel voor mijn man. We hadden allebei ons bord leeg voordat de ander de kans kreeg er ook iets van te proeven. Nog een kop muntthee en een dessertwijntje toe. De rekening bedroeg nog geen € 100 voor ons samen. Hier mag je echt niet klagen over de prijs-kwaliteit verhouding. Wij komen zeker nog eens terug (en dan nemen we vrienden mee)!
SYG .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vandaag gegeten bij VOC in Delft. Net geopend en men moet de weg naar binnen nog een beetje vinden blijkt als we aankomen bij het restaurant. Door het restaurant worden we echter meegenomen naar een knusse binnentuin met enkele tafels waar het wel vol zit.

We worden snel geholpen en de drankjes staan vlot op tafel. De gerechten op de kaart zijn weergegeven als een lijn ingrediënten per gerecht, zonder bereidingswijze. Leuk! Het blijft na het kiezen van een gerecht dus een verrassing hoe dit daadwerkelijk eruit ziet. De kaart is, zoals het hoort, beknopt met 5 voorgerechten en 4 hoofdgerechten. Een goed teken!

In de bediening werken duidelijk een ervaren en nieuwe kracht. De nieuwe jongen was enthousiast en zeer behulpzaam, maar kan nog wel de nodige training in lopen en serveren gebruiken. Toch een taak van de maître D om het personeel goed te trainen en te zorgen voor kennis over de geserveerde gerechten.

De gerechten waren top! Finesse in de opmaak en er is duidelijk aandacht besteed aan mooi servies dat de gerechten goed uit laat komen (hoe vaak wordt een mooi gerecht niet geserveerd op een niet passend, saai of "hip" vierkant bord).

Het voorgerecht met paling en gamba's was fris en het knapperige van kleine rolletjes wortel was een mooie toevoeging. Van mij had dit gerecht iets hoger op smaak gemogen, maar wellicht had dat de delicate smaak van de boterzachte paling dan doen ondersneeuwen, wat nu niet het geval was.

Het hoofdgerecht draaide om heerlijk, malse en goed gegaarde eend. De steranijs in was subtiel en niet overheersend toegepast en een goede combinatie met de eend en pompoen. Ook dit gerecht had iets meer zout kunnen hebben.

Het dessert was overheerlijk en de beste gang. Zoete aardbeien met krokante rijst en een rood cakeje vol van smaak en met een verrassende textuur een mooie afwisseling met de koude onderdelen.

Bij VOC kun je in ieder geval heerlijk eten voor een eetcafeprijs. Ik juich het van harte toe dat goede chefs de ouderwetse sterrendiners inruilen voor fris, gezellig en goed eten voor een leuke prijs. Dán gaat men een stuk vaker uiteten.

Ik kom in ieder geval graag terug!

M82 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Gisteren met vrienden heerlijk gegeten bij VOC. We begonnen in de binnentuin en toen het frisjes werd zijn we naar binnen verhuisd. De zaak is prachtig en nog belangrijker het eten was geweldig. Prachtig mooi opgemaakte borden en werkelijk alles (we hebben zoveel mogelijk geproefd) was heerlijk!
De chef en bediening gingen mee in onze eigen ideetjes over bijpassende wijnen en tussengerechtjes. De prijs was absoluut in balans met de kwaliteit.
Een must om hier eens te gaan eten! Wij komen zeker terug.
Evelinel .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
leuke binnentuin, goede inrichting binnen en smaakvolle gerechten. Van de bediening hadden wij meer ervaring verwacht bij dit type restaurant. Wat meer info en kennis van wijnen bij de gerechten past bij de zorgvuldig gekozen menu samenstelling. Wijnarrangement was niet mogelijk, voorstel was om zelf bij elk gerecht een wijnkeuze te maken. De dubbele espresso werd in een theekop geserveerd en dat drinkt toch minder prettig ten opzichte van een koffiekopje. Bij dessert werd groot bestek geserveerd, waar wij een dessert bestek van kleiner formaat hadden verwacht. We komen zeker nog eens terug en gaan ervan uit dat de bediening qua routine en kennis gegroeid is en beter past bij het prima niveau van de gerechten uit de keuken.