Restaurant VOC

Oude Delft 125 2611 BE Delft Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant VOC

In een historisch pand in Delft kookt de jonge kok Patrick Visser de sterren van de hemel. Zijn restaurant VOC verwijst naar de culinaire rijkdommen die in de Gouden Eeuw hun weg naar Delft vonden. En culinaire rijkdommen vind je hier nog steeds. Op de compacte kaart staan alleen de ingrediënten vermeld. Spannend, dat geeft ruimte voor fantasie. Terwijl je vast nadenkt over je maaltijd geniet je in de besloten stadstuin van het zonnetje. Of binnen, van een heerlijke wijn.

Meer informatie over restaurant Restaurant VOC

Tram 1, Delft Centraal
  • : Phoenix Parkeergarage

Dinsdag t/m zaterdag
Diner 17:30 - 22:30
Lunch mogelijk op aanvraag

• Af te huren , Bar , Catering , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Per boot te bereiken , Terras
9,3
Pamela H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Met valentijn voor de 2e keer hier gegeten. Leuk om te zien dat het restaurant steeds drukker is. Gerechtjes waren weer helemaal geweldig. Leuke avond gehad met mijn vriend. Hoofdgerecht met de eendenborst nooit meer van de kaart halen ! :)
Irene K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
twee gangen gekozen, voorgerechten tonijn en zalm; allebei lekker maar niet bijzonder, borden mooi opgemaakt..echte schilderijtjes maar in 3 happen verdwenen. Allebei als hoofdgerecht zeebaars; goed bereid, risotto met sinaasappel ook echt lekker maar weer zo weinig.. Je komt toch om te eten en wat kost een schepje risotto extra? Dessertkaart zag er interessant uit maar we waren wel uitgekeken op het interieur en besloten om koffie en taart elders te gebruiken.
Mireille B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Afgaande op de goede recensies, had ik mij erg verheugd op een valentijnsdiner met mijn vriend. Helaas kon VOC de verwachtingen niet waarmaken. We kozen voor het 4-gangen Valentijnsdagmenu, incl. wijnen en aperitief. De voorgerechten zagen er prachtig uit, maar waren ronduit flauw. Het komt zelden voor dat ik in een restaurant om zout en peper vraag, maar ditmaal was het echt nodig. Wat ook tegenviel was dat beiden voorgerechten, koude voorgerechten waren en ook nogeens beiden een vorm van carpaccio bevatte, de eerste van bavette de tweede van tonijn. Niet echt spannend. Het hoofdgerecht met eend en het nagerecht met framboos en bastogne waren goed. Al met al hebben we dik 4 uur over ons diner gedaan. Wij houden van lang tafelen, maar een uur wachten tussen twee voorgerechten was toch echt wat veel, zeker gezien andere tafels welke later binnen kwamen, hun gerechten eerder door kregen. De jongeman in de bediening kwam wat onhandig over, al was hij wel beleefd.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Mijn vriend lekker verrast met een diner bij VOC. Restaurant was gezellig druk, maar we hebben een perfecte avond gehad. Leuke gerechtjes gegeten, en lekkere wijnen. Huiswijn is echt een aanrader !
Mijn vriendje is inmiddels fan, dus we komen snel weer langs. Bedankt voor de goede zorgen.
leon B.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Leuk restaurant gerund door jonge enthousiaste mensen. Relaxte sfeer en franse keuken meer dan smaakvol. Prima prijs / kwaliteitsverhouding. Dat zie je zelden in Nederland. Chapeau! Absolute aanrader.
Michelle D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Super avond beleefd met vrienden in dit nieuwe restaurant. We gaan regelmatig uit eten dus zijn wel wat gewend, maar dit was gewoon top. Steak tartaar was heerlijk en verassend met de haringeitjes er op. Zeebaars lekker krokant op de huid gebakken met zachte gamba's. Dessert met bladerdeeg en appel, geweldig !
Petrus K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
prima gerechten. Mooi! Lekker Alleen het geluid was onuitstaanbaar hard. Een gesprek met tafelgenoten was bijna niet te doen! Jammer!!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten voor een prima prijs. De inrichting is misschien wat sober maar verder echt een aanrader!
Megan S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Prima genoten van het winterarrangement. Niks op het eten of service aan te merken. Binnenkort komen we terug met vrienden.
Annemiek D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk eten tegen een goede prijs, kleine kunstwerken en vriendelijke bediening.
Pim D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Super genoten van een leuke avond. Spontaan naar binnen gelopen, maar een avond gehad om nooit meer te vergeten. Ga zo door VOC !
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Wat een genot voor tong en oog! Nu de derde keer in circa 2 maanden dat ik hier ging eten, zowel met vrienden als zakelijk. Het team van VOC zet echt een hele goede prestatie neer, voor een meer dan schappelijke prijs.
Ditmaal vooraf de steak tartaar....verrukkelijk, als een delicatesse en met een prachtige compositie op het bord. Uitstekende bijpassende wijnen, elke keer weer verrassend. Hoofdgerecht wild zwijn, wederom in een mooie compositie en tongstrelend zacht met wat rode kool en een spruitje. Als nagerecht genoot ik van de stoofpeer met miserable en gluhwein sorbet ijs. Verrassend, verfrissend, verleidelijk. Eén en al klasse die van elk gerecht afstraalt. Mijn tafelgenoten maakten andere keuzen maar met vergelijkbare kwaliteit. En service die past bij een heel goed restaurant. Een absolute aanrader en wat mij betreft het restaurant dat Delft nog miste!
marga D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Wat hebben wij hier heerlijk gegeten !
De ontvangst was leuk, en we hadden snel de gevraagde drankjes.
De menukaart is leuk samengesteld uit een aantal verfijnde gerechtjes. Voor zowel de vis als vleesliefhebber was er genoeg keuze. Leuk om te zien dat de kaart sinds ons laatste bezoek een hoop is veranderd.
We kozen voor de steak tartare en tonijn. Top !
Als hoofdgerecht de eendenbout en wild zwijn. Prachtig mals vlees, en verassende sauzen.
We kregen te horen dat dit restaurant momenteel aan kop gaat voor de gouden pollepel, succes jongens !
Wij komen zeker terug.
Iwantfood .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Aanwinst voor Delft,komen zeker terug!!
Zowel voorgerecht als hoofdgerecht uitstekend,lekker nagerecht en alle gerechten zeer mooi opgemaakt.
Enigste aanmerking,is de beperkte wijnkaart,maar wat er op staat is wel goed.
Arjan B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Uitstekende prijs - kwaliteit verhouding. De gerechten zijn met veel zorg en detail bereid. Ik had een verrassend hoofdgerecht. Wij gaan zeker terug. VOC is een aanwinst in Delft!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Hele mooie gerechtjes waar veel aandacht aan besteed is. Paling met gamba was prachtig. Het zuur en de piccalilly maakten een mooi contrast met het zoet van de vis. Als hoofdgerecht de kalfslendd. Wederom mooi! Minpuntje is de beperkte wijnkaart. Iets meer keuze in zowel glas als fles zou beter zijn.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wow wat heb ik hier heerlijk gegeten!
Verrassende smaakcombinaties, mooi opgemaakte borden en kwaliteit van de producten is top.
Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. Wij mochten 2 wijnen voorproeven en kozen voor heerlijke witte huiswijn.
Knap dat dit restaurant zo'n goede prijs kwaliteit verhouding kan neerzetten.
Ik kom graag en zeker terug!
Jenniferwilmer .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Gister avond heerlijk gegeten bij voc we hadden beide andere gerechten maar alles was perfect op smaak en alles was lekker. Kaart is beperkt maar precies genoeg keuze! De warme brioche is super. Kort om wij komen hier zeker nog eens terug! Kleine tip... Een paar mooie planten in dat mooie raamkozijn zou het helemaal af maken!
Franca D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Hier gegeten tgv onze trouwdag. Tip van vriend. Mooie strakke stijlvolle inrichting. Tafeltje samen achterin gekozen, dichtbij de prachtige wenteltrap. Eenvoudige kaart. Vijf variaties per gang met alleen een opsomming van ingrediënten. De rest wordt aan je fantasie overgelaten. Voorgerecht voor mij rode bietjes, echtgenoot koos paling & gamba. Beiden zagen er prachtig uit en smaakten uitstekend. Voor het hoofdgerecht - eend voor mij en lamsvlees voor mijn man - idem dito. Een lust voor het oog en tongstrelend. Daar overigens ook nog eens uitstekende wijnen bij (tip: ga voor de huiswijn). Tot slot aardbei/rabarber voor mij en appel/caramel voor mijn man. We hadden allebei ons bord leeg voordat de ander de kans kreeg er ook iets van te proeven. Nog een kop muntthee en een dessertwijntje toe. De rekening bedroeg nog geen € 100 voor ons samen. Hier mag je echt niet klagen over de prijs-kwaliteit verhouding. Wij komen zeker nog eens terug (en dan nemen we vrienden mee)!
SYG .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vandaag gegeten bij VOC in Delft. Net geopend en men moet de weg naar binnen nog een beetje vinden blijkt als we aankomen bij het restaurant. Door het restaurant worden we echter meegenomen naar een knusse binnentuin met enkele tafels waar het wel vol zit.

We worden snel geholpen en de drankjes staan vlot op tafel. De gerechten op de kaart zijn weergegeven als een lijn ingrediënten per gerecht, zonder bereidingswijze. Leuk! Het blijft na het kiezen van een gerecht dus een verrassing hoe dit daadwerkelijk eruit ziet. De kaart is, zoals het hoort, beknopt met 5 voorgerechten en 4 hoofdgerechten. Een goed teken!

In de bediening werken duidelijk een ervaren en nieuwe kracht. De nieuwe jongen was enthousiast en zeer behulpzaam, maar kan nog wel de nodige training in lopen en serveren gebruiken. Toch een taak van de maître D om het personeel goed te trainen en te zorgen voor kennis over de geserveerde gerechten.

De gerechten waren top! Finesse in de opmaak en er is duidelijk aandacht besteed aan mooi servies dat de gerechten goed uit laat komen (hoe vaak wordt een mooi gerecht niet geserveerd op een niet passend, saai of "hip" vierkant bord).

Het voorgerecht met paling en gamba's was fris en het knapperige van kleine rolletjes wortel was een mooie toevoeging. Van mij had dit gerecht iets hoger op smaak gemogen, maar wellicht had dat de delicate smaak van de boterzachte paling dan doen ondersneeuwen, wat nu niet het geval was.

Het hoofdgerecht draaide om heerlijk, malse en goed gegaarde eend. De steranijs in was subtiel en niet overheersend toegepast en een goede combinatie met de eend en pompoen. Ook dit gerecht had iets meer zout kunnen hebben.

Het dessert was overheerlijk en de beste gang. Zoete aardbeien met krokante rijst en een rood cakeje vol van smaak en met een verrassende textuur een mooie afwisseling met de koude onderdelen.

Bij VOC kun je in ieder geval heerlijk eten voor een eetcafeprijs. Ik juich het van harte toe dat goede chefs de ouderwetse sterrendiners inruilen voor fris, gezellig en goed eten voor een leuke prijs. Dán gaat men een stuk vaker uiteten.

Ik kom in ieder geval graag terug!