Restaurant Vlinders

Rijksstraatweg 189 3632 AC Loenen aan de Vecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Vlinders

Omgeven door prachtige natuur

Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in het prachtige Loenen aan de Vecht. Bij Vlinders kun je alle kanten op, van kop koffie tot uitgebreide lunch of diner. In de zomer kun je genieten van het terras vol steigerhouten meubelen en in de wintermaanden is het goed toeven in het knusse restaurant.

Meer informatie over restaurant Restaurant Vlinders

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 16:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Vlinders

Martin K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Wat een fijne tent! Gisteravond ben ik hier bij toeval beland, toen ik de mega-verkeersdrukte (veroorzaakt door de afgesloten hoofdtunnel van de A2) spuugzat was. Bescheiden van buiten, ontpopte Vlinders zich van binnen tot een warme, gezellige plek. Van de bescheiden kaart koos ik de saté van varkenshaas. Niet overdreven, het bleek een van de lekkerste satés te zijn die ik ooit voorgeschoteld heb gekregen... mooi gemarineerd, super mals, precies goed gegaard, heerlijke pindaprut erover, vers gebakken kroepoekjes erbij. Hoe je blij verrast kan worden door zo'n simpel gerecht. De bediening was ook nog eens superaardig. Deze tent verdient het om véél voller te zitten!
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Heerlijke lunch gegeten. Helaas waren wij van te voren vergeten door te geven dat we apart ( 8 personen) wilde afrekenen. De toch al niet al te vriendelijke serveerster nam ons dat erg kwalijk. Nogmaals Sorry....
Auburn .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Gister hier voor het eerst gegeten met ons hele gezin en nu al besloten dat we hier vaker naartoe gaan. Zeer vriendelijk personeel, goed eten en een hele gezellige en mooie setting met parkeergelegenheid voor de deur.
De prijs/kwaliteit van het eten is prima, personeel bovengemiddeld vriendelijk en kundig.
Jacqueline F.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
leuke entourage en ontzettend vriendelijk personeel. We komen hier regelmatig en zo konden wij ook zien de de menukaart met regelmaat wordt aangepast.
Prijs/kwaliteit ligt goed in balans.
Tot een volgend keer.
Victor H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Al jaren een goed adres, vooral in de zomer een mooie plek, vriendelijke mensen, goede keuken, bistro keuzes, prima prijs/kwaliteit verhouding. Kaart bevat afwisseling naast klassiekers.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gezellig restaurant, vriendelijke bediening, voorgerechten meestal heel lekker, hoofdgerechten wisselend. Deze keer hadden we saté van varkenshaas, niet erg goed, is toch geen moeilijk gerecht, maar was te ver doorgegaard en niet echt goede kwaliteit vlees.
bas.delaat .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Toen we binnen kwamen werden we eigenlijk niet begroet, we liepen zelf maar naar een plaatsje. Eenmaal gesetteld werden we wel snel en vriendelijk geholpen. We hebben wat voorafjes besteld en gelijk maar wat te eten. Naarmaten de avond langer duurde kwamen de voorafjes, dit lekker opgepeuzeld. Daarna naar het hoofdgerecht, het mocht even duren maar daar kwam het eten EINDELIJK. Het eten was wel lekker. Daarna duurde het weer erg lange (zeker een half uur) voordat we eindelijk een toetje mochten bestellen, weer een half uurtje later (niet overdreven) kwam het stukje appletaart. Dit eenmaal op (was goed te eten) gingen we dan maar afrekenen. We waren bang dat we ook hier weer lang op moesten wachten aangezien de mensen voor ons even lang moesten wachten op het afrekenen als wij op onze appeltaart. Gelukkig hoefde wij hier niet lang op te wachten want er stond nog iemand. Jammer dat er van dit leuke tentje zo'n slecht bediening heeft, zeker als er alles opgeteld 12 mensen zaten (5 groepen incl ons).
eater81 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Eerlijk eten in en hele fijne omgeving, betaalbaar en verassend. Eerst een drankje gedaan op het mooie terras en daarna binnen genoten van een heerlijke en royale steak tartaar als hoofdgerecht een malse tournedos en de vlinders soes als afsluiting. Plezierige enthousiaste bediening. Wij zijn net in Loenen aan de vecht komen wonen en gaan vaker komen.
Marionenleon .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Eten bij Vlinders stond al een tijdje op ons verlanglijstje en eindelijk kunnen waarmaken. Spijt dat we nooit eerder zijn geweest! Voor ons klopten alle factoren: ambiance,inrichting,bediening en vooral het eten.
Mooie carpaccio en tartaar. Goed aangemaakt en vooral vers.
Als hoofdgerecht de eend en de tournedos. Beide voor herhaling vatbaar. Goed gevulde borden en mooie smaken.
Het toetje mocht uiteraard niet ontbreken en ikzelf kon de verleiding niet weerstaan om een grand dessert te nemen. Als je niet kunt kiezen is dat een perfecte keuze. ;-). Nadeel was dat er geen ruimte meer was voor koffie of thee want na dit overdadige maar zalige dessert kon ik geen pap meer zeggen.
Zeer goede bediening!
Wij komen hier zeker terug!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Naar Vlinders ga je voor de tournedos! Wat een prachtvlees. Verder: leuke plek, prettige bediening en alles goed verzorgd. Een klein puntje van kritiek: degenen die geen voorgerecht (maar wel een heerlijk grand dessert!) namen moesten wel lang wachten tot er wat op tafel kwam.
Natasja D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Je denkt ik ga even een hapje eten maar je wordt gegarandeerd verrast..!!
De bediening is warm en prettig en in de keuken toveren ze de heerlijkste gerechten die er ook nog eens mooi uit zien!
Verder kun je lezen dat ik er al een paar keer ben geweest en dat komt omdat ze geweldig rekening houden met een dieet, in dit geval noten en glutenvrij voor mijn dochter...
Aanrader voor iedereen!
daphnedehaan .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Vlinders wederom. Niet alleen een aanrader voor de lunch maar ook voor diner. Super vriendelijke service.
Fulco V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Heerlijk gegeten, ze staan bekend om hun tournedos en dat is niet voor niets. Prima bediening, mooi en gezellig restaurant.
Minpuntje geen brood vooraf!
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De bediening was erg vriendelijk, alleen niet even handig (wijn morsen en te vroeg de tafel willen afruimen). Steak tartaar is echt een aanrader. Eigenlijk was al het eten lekker (malse tournedo en een heerlijke cake met zacht vulling). Super gezelleige lokatie. Enige minpunt vond ik de openhaard op een tv-scherm. Beetje afknapper. We hadden een leuke tafel in een hoekje zodat je gezellig kon kletsen zonder anderen echt tot last te zijn.
Joosjeliefhebberster .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Afgelopen zaterdag van een heerlijke lunch genoten bij Vlinders in Loenen a/d Vecht

De clubsandwich met zalm was ruim voldoende om de maag te vullen.
De gastvrouw(en) waren zeer vriendelijk, alleen vroegen ze om de 10 minuten of alles naar wens was , 1x was voldoende geweest.

Het restaurant ziet er schoon en fris uit, binnenkort ga ik nog eens terug om er te dineren want wat er op de kaart staat klonk wel lekker .
koos.bon .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Het was er gezellig, goede gastvrouw en het eten was héérlijk!!
Ik vond alleen dat er iets te veel werd gevraagd of je nog iets wilde drinken, dat is de enige opmerking!!
Wij zullen zeker het restaurant aanraden bij vrienden en bekenden!! Waren erg tevreden!!
France89390 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Vriendelijke en prima bediening. De tournedos goed en mals. Goede prijs kwaliteitverhouding. De patat lekker krokant en doorgebakken, gelukkig hier geen slappe friet. Lekker en betaalbaar adres als er thuis niet gekookt wordt
Rakesh A.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Restaurant Vlinders ligt halverwege de molenroute die je per fiets kunt afleggen tussen Amsterdam en Breukelen. Daarom dus een prima plek om te lunchen. We hadden alle drie een variant van de club sandwich en werden hier heel blij van. Dit werden wij ook van de goede ligging van het terras.
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Vandaag samen met een vriendin de lunch gebruikt bij Vlinders. Heerlijke rosbiefsalade met flinke plakken rosbief, krokante stukjes Parmezaanse kaas - gewoon een heerlijke salade. Vriendelijke bediening en een plek om zeker nog een keertje terug te keren. Vooral zo doorgaan!!
Annemarie R.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
In het verleden kwamen wij met grote regelmaat bij Vlinders, maar na een paar slechte ervaringen waren wij niet meer terug geweest. Totdat we op een zondagavond spontaan besloten het weer eens te proberen. Het interieur is veranderd en naar onze mening in positieve zin.
De bediening is vlot en vriendelijk.

De gerechten op de kaart zijn niet erg origineel, maar er is voldoende keuze voor volwassenen.
Voor kinderen is dit een ander verhaal. Onze dochter had geen zin in frietjes en daardoor was er voor haar geen keuze op de kinderkaart, want het enige dat overbleef waren poffertjes. Jammer; waarom bijvoorbeeld geen pasta- of rijstgerecht?
Buiten de kaart om wordt tournedos aangeboden tegen een gereduceerd tarief, maar een beetje kruidenboter hierbij kost € 1,50 extra. De keuze om rode kool bij saté te serveren vinden we nogal bijzonder, maar ter vervanging van de alom bekende atjar tjampoer is het leuk gevonden. Jammer dat de kool erg zuur en droog was; naar onze mening niet smakelijk.