Restaurant Vlinders

Rijksstraatweg 189 3632 AC Loenen aan de Vecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Vlinders

Omgeven door prachtige natuur

Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in het prachtige Loenen aan de Vecht. Bij Vlinders kun je alle kanten op, van kop koffie tot uitgebreide lunch of diner. In de zomer kun je genieten van het terras vol steigerhouten meubelen en in de wintermaanden is het goed toeven in het knusse restaurant.

Meer informatie over restaurant Restaurant Vlinders

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 16:00 - 21:30

Duur
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gezellig restaurant, vriendelijke bediening, voorgerechten meestal heel lekker, hoofdgerechten wisselend. Deze keer hadden we saté van varkenshaas, niet erg goed, is toch geen moeilijk gerecht, maar was te ver doorgegaard en niet echt goede kwaliteit vlees.
Bas.delaat .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Toen we binnen kwamen werden we eigenlijk niet begroet, we liepen zelf maar naar een plaatsje. Eenmaal gesetteld werden we wel snel en vriendelijk geholpen. We hebben wat voorafjes besteld en gelijk maar wat te eten. Naarmaten de avond langer duurde kwamen de voorafjes, dit lekker opgepeuzeld. Daarna naar het hoofdgerecht, het mocht even duren maar daar kwam het eten EINDELIJK. Het eten was wel lekker. Daarna duurde het weer erg lange (zeker een half uur) voordat we eindelijk een toetje mochten bestellen, weer een half uurtje later (niet overdreven) kwam het stukje appletaart. Dit eenmaal op (was goed te eten) gingen we dan maar afrekenen. We waren bang dat we ook hier weer lang op moesten wachten aangezien de mensen voor ons even lang moesten wachten op het afrekenen als wij op onze appeltaart. Gelukkig hoefde wij hier niet lang op te wachten want er stond nog iemand. Jammer dat er van dit leuke tentje zo'n slecht bediening heeft, zeker als er alles opgeteld 12 mensen zaten (5 groepen incl ons).
Eater81 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Eerlijk eten in en hele fijne omgeving, betaalbaar en verassend. Eerst een drankje gedaan op het mooie terras en daarna binnen genoten van een heerlijke en royale steak tartaar als hoofdgerecht een malse tournedos en de vlinders soes als afsluiting. Plezierige enthousiaste bediening. Wij zijn net in Loenen aan de vecht komen wonen en gaan vaker komen.
Marionenleon .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Eten bij Vlinders stond al een tijdje op ons verlanglijstje en eindelijk kunnen waarmaken. Spijt dat we nooit eerder zijn geweest! Voor ons klopten alle factoren: ambiance,inrichting,bediening en vooral het eten.
Mooie carpaccio en tartaar. Goed aangemaakt en vooral vers.
Als hoofdgerecht de eend en de tournedos. Beide voor herhaling vatbaar. Goed gevulde borden en mooie smaken.
Het toetje mocht uiteraard niet ontbreken en ikzelf kon de verleiding niet weerstaan om een grand dessert te nemen. Als je niet kunt kiezen is dat een perfecte keuze. ;-). Nadeel was dat er geen ruimte meer was voor koffie of thee want na dit overdadige maar zalige dessert kon ik geen pap meer zeggen.
Zeer goede bediening!
Wij komen hier zeker terug!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Naar Vlinders ga je voor de tournedos! Wat een prachtvlees. Verder: leuke plek, prettige bediening en alles goed verzorgd. Een klein puntje van kritiek: degenen die geen voorgerecht (maar wel een heerlijk grand dessert!) namen moesten wel lang wachten tot er wat op tafel kwam.
Natasja D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Je denkt ik ga even een hapje eten maar je wordt gegarandeerd verrast..!!
De bediening is warm en prettig en in de keuken toveren ze de heerlijkste gerechten die er ook nog eens mooi uit zien!
Verder kun je lezen dat ik er al een paar keer ben geweest en dat komt omdat ze geweldig rekening houden met een dieet, in dit geval noten en glutenvrij voor mijn dochter...
Aanrader voor iedereen!
Daphnedehaan .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Vlinders wederom. Niet alleen een aanrader voor de lunch maar ook voor diner. Super vriendelijke service.
Fulco V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Heerlijk gegeten, ze staan bekend om hun tournedos en dat is niet voor niets. Prima bediening, mooi en gezellig restaurant.
Minpuntje geen brood vooraf!
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De bediening was erg vriendelijk, alleen niet even handig (wijn morsen en te vroeg de tafel willen afruimen). Steak tartaar is echt een aanrader. Eigenlijk was al het eten lekker (malse tournedo en een heerlijke cake met zacht vulling). Super gezelleige lokatie. Enige minpunt vond ik de openhaard op een tv-scherm. Beetje afknapper. We hadden een leuke tafel in een hoekje zodat je gezellig kon kletsen zonder anderen echt tot last te zijn.
Joosjeliefhebberster .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Afgelopen zaterdag van een heerlijke lunch genoten bij Vlinders in Loenen a/d Vecht

De clubsandwich met zalm was ruim voldoende om de maag te vullen.
De gastvrouw(en) waren zeer vriendelijk, alleen vroegen ze om de 10 minuten of alles naar wens was , 1x was voldoende geweest.

Het restaurant ziet er schoon en fris uit, binnenkort ga ik nog eens terug om er te dineren want wat er op de kaart staat klonk wel lekker .
Koos.bon .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Het was er gezellig, goede gastvrouw en het eten was héérlijk!!
Ik vond alleen dat er iets te veel werd gevraagd of je nog iets wilde drinken, dat is de enige opmerking!!
Wij zullen zeker het restaurant aanraden bij vrienden en bekenden!! Waren erg tevreden!!
France89390 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Vriendelijke en prima bediening. De tournedos goed en mals. Goede prijs kwaliteitverhouding. De patat lekker krokant en doorgebakken, gelukkig hier geen slappe friet. Lekker en betaalbaar adres als er thuis niet gekookt wordt
Rakesh A.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Restaurant Vlinders ligt halverwege de molenroute die je per fiets kunt afleggen tussen Amsterdam en Breukelen. Daarom dus een prima plek om te lunchen. We hadden alle drie een variant van de club sandwich en werden hier heel blij van. Dit werden wij ook van de goede ligging van het terras.
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Vandaag samen met een vriendin de lunch gebruikt bij Vlinders. Heerlijke rosbiefsalade met flinke plakken rosbief, krokante stukjes Parmezaanse kaas - gewoon een heerlijke salade. Vriendelijke bediening en een plek om zeker nog een keertje terug te keren. Vooral zo doorgaan!!
Annemarie R.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
In het verleden kwamen wij met grote regelmaat bij Vlinders, maar na een paar slechte ervaringen waren wij niet meer terug geweest. Totdat we op een zondagavond spontaan besloten het weer eens te proberen. Het interieur is veranderd en naar onze mening in positieve zin.
De bediening is vlot en vriendelijk.

De gerechten op de kaart zijn niet erg origineel, maar er is voldoende keuze voor volwassenen.
Voor kinderen is dit een ander verhaal. Onze dochter had geen zin in frietjes en daardoor was er voor haar geen keuze op de kinderkaart, want het enige dat overbleef waren poffertjes. Jammer; waarom bijvoorbeeld geen pasta- of rijstgerecht?
Buiten de kaart om wordt tournedos aangeboden tegen een gereduceerd tarief, maar een beetje kruidenboter hierbij kost € 1,50 extra. De keuze om rode kool bij saté te serveren vinden we nogal bijzonder, maar ter vervanging van de alom bekende atjar tjampoer is het leuk gevonden. Jammer dat de kool erg zuur en droog was; naar onze mening niet smakelijk.
Simon O.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Gevarieerde kaart ook al staan er gerechten op die je in veel restaurants kan bestellen geeft men hier wel de Vlinders touch aan zodat het toch net even iets anders is net als de presentatie hiervan. Daarnaast veel creatieve nieuwe gerechten en ziet er qua presentatie al oogverblindend uit.
Leuk nieuw detail is de vernieuwde keuken. Bij binnenkomst zie je de chef en haar brigade aan het werk. Erg mooi geworden "luxe" uitstraling.

Service:
Enthousiast team die zichtbaar lol hebben in hun werk. Vakkundig, laagdrempelig en representatief voor deze zaak.

Decor:
Zoals ik al beschreef de keuken is verbouwd. Daarnaast is het restaurant ook deels vernieuwd het bestaande modern klassieke interieur is frisser en luxueus geworden. Het heeft een uitstraling die zich met gemak zou kunnen meten aan Amsterdam of Utrecht. Dit maakt de zaak uniek in Loenen aan de Vecht en omstreken.

Oftewel zeker een aanrader! Dames ga zo door
E. E.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
In dec. 2012 hadden wij nav een aantal bezoeken een zeer positieve recensie geschreven.
Nav een aantal recente ervaringen moeten wij helaas deze nu echt herzien.
Decor:
deze was al prima in orde, met name het decor buiten. Deze laatste is de afgelopen tijd nog eens verbeterd en verfraaid, zowel wat betreft meubilair, aankleding, bomen en aanzicht.
Eten:
helaas was het eten wederom onevenwichtig. De vis van mijn vrouw bijv. was heerlijk maar de friet dermate opnieuw gebakken dat zij letterlijk haar gehemelte beschadigde. Ik had voor de verandering gekozen voor een vegetarisch gerecht. Dit gerecht was mede op basis van gepofte artisjok; ik hou van artisjok en met name speciaal bereide zoals bijv. gegrild. Ik was dan ook zeer benieuwd naar artisjok welke gepoft was. Helaas, het gerecht was op zich lekker maar combineerde totaal niet met de artisjokhartjes. Deze waren zuur en waterig, qua smaak en textuur vergelijkbaar met de bij de super verkrijgbare artisjokharten verpakt in glazen potjes. De daarbij apart bestelde friet bestond deels eveneens uit uitgedroogde en keiharde resten.
Bediening:
de tweekoppige bediening was vriendelijk en zeer klantgericht toen een voorgerecht niet voorradig bleek. In een eerdere recensie over dit restaurant verbaasde iemand zich er over dat zaken niet voorradig bleken. De voorgaande keren en ook deze keer weer verbaasden wij ons over hetzelfde.
Tijdens het eten hebben wij melding gemaakt van de keiharde friet; weliswaar niet naar behoren maar kan gebeuren. Na het eten nogmaals melding gemaakt van de friet en de talrijke keiharde, uitgedroogde stukken op de borden laten zien. Eveneens melding gemaakt van de artisjokken; de menukaart wekt een zekere verwachting maar resulteert in een teleurstelling vanwege de qua smaak en textuur sterke gelijkenis met wat men bij de super in glazen potjes koopt. Wederom zou men het doorgeven. Edoch, niets gehoord, ook niet bij afrekenen, ook niet na vriendelijk medegedeeld te hebben dat wij om deze redenen voor ons dessert veiligheidshalve naar een ander restaurant uitweken. Daar had men alle begrip voor!?!! Zelfs de apart bestelde patat bleef op de rekening.

Helaas, het lijkt er op dat men net op de verkeerde dingen bezuinigt en daarbij ook nog eens te ver gaat. En dat niet incidenteel maar wederom. Vandaar onze twijfels bij het toekennen van cijfers. Bijv. de service zelf was altijd prima. Maar geen actie op een dergelijke klacht en zelfs begripvol zijn dat een klant daarom een dessert niet aandurft?? Idem vwb de gerechten: kwaliteit en smaak waren in basis oke maar door bezuiniging op triviale dingen was het resultaat middelmatig. Heel jammer, het ligt voor ons gunstig, je zit er prima en de prijzen lijken redelijk. Maar niet voor deze kwaliteit. Volgend jaar maar weer eens proberen.
Aafke H.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
We konden vanwege het prachtige weer heerlijk buiten zitten en het is een mooi terras. De prijs/kwaliteitverhouding is goed echter ik vind het onbegrijpelijk dat op een zaterdagavond al vier gerechten van de kaart niet meer beschikbaar zijn (2 hoofdgerechten en 2 desserts). Daarnaast had ik een aantal slechte stukjes in mijn tournedos en dat is toch vervelend. Ook al was dat wellicht aan de buitenkant niet te zien, als er melding van wordt gemaakt (en de resten liggen duidelijk zichtbaar op het bord), moet je daar als restaurant toch iets mee doen is mijn mening).
Eater81 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2013
fijn restaurant met spontane vlotte bediening.
eten is zeer verassend, met lekkere combinaties tompouce eend formidabele en de kibbeling gepresenteerd op een super leuke manier. dit bezoek was voor ons een grote verassing en misschien wel de underdog van loenen.
Peeters41 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Eindelijk eens bij de dames van vlinders gegeten! Stond al lang op ons lijstje, wat een fijne verrassing! Beide een voorgerecht die prima was, daarna een tournedos... Daar kan een zekere zaak in ouderkerk aan de Amstel jaloers op zijn. De "catch" van mijn vrouw was tongstrelend, een heerlijk grand dessert toe en wij gingen voldaan naar huis, zeker binnenkort weer, een pluim voor de vriendelijke frisse meiden aan de voorkant en een dikke duim omhoog voor de keukenbrigade!!