Restaurant Vlaar

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00

• Amex , Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
TanjaValkenburg .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Eerste keer Vlaar en een enorm succes! Een warm welkom, prettige bediening en heerlijk gegeten. Verrassingsdinee van 3 gangen met een goede wijn. Een prachtige gelegenheid die je deelt met goede vrienden of familie.
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Na een zeer positieve ervaring in het voorjaar ditmaal teruggegaan voor het Vlaarfestival. Korte conclusie: een tegenvaller. We zaten buiten en de ambiance is ook daar prettig. Het huisaperitief kwam snel en smaakte lekker. De amuse en eerste gang lieten vervolgens drie kwartier op zich wachten. Dat kan gebeuren en haast hadden we niet. We namen het vijf gangenmenu en waren niet onder de indruk: eerste gang was lekker maar de pulled pork met watermeloen lag bedolven onder de rode kool, die qua smaak weinig aan het gerecht toevoegde. De harderfilet met risotto was prima, maar de kalfssucade was een serieuze tegenvaller: zeer weinig smaak, een waterige rode wijnjus die ook niet veel smaak had en bovendien een te grote hoeveelheid, niet in balans met de rest van het menu. De bijpassende wijnen waren evenals de voorgaande keer prima en werden bovendien geschonken door het enige lid van de bediening die ouder was dan twintig en ook de indruk maakte enigszins ervaren te zijn. De bediening is verder vriendelijk maar miste de persoonlijke touch die het bezoek aan een restaurant toegevoegde waarde kan geven. Al met al zijn er de nodige verbeterpunten.
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vanavond heerlijk gegeten in ons eigen dorp. Deze week is het weer "Vlaar festival" 4 gangen voor 29,50 uit te breiden met meerdere gangen a 5 euro. Wij gingen voor 5 gangen en hebben heerlijk genoten van het menu. Alle gerechtjes oogstrelend en goed op smaak. De eerste 3 gangen kwamen wat ons betreft wel erg snel achter elkaar maar na dit aangegeven te hebben werd hier keurig rekening mee gehouden. Attente en vriendelijke bediening. Vorig jaar ook bij het festival geweest maar het was nu nog lekkerder. Aanrader dus!
E E.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Na goede ervaringen met de lunch hier, ditmaal met een vegetarische tafelpartner naar het diner. Dat was aanmerkelijk lastiger. Weliswaar stonden er vegetarische hapjes op de kaart, maar de keuze was niet royaal. Gelukkig bood onze gastvrouw aan om een niet vegetarische linguini om te toveren in een vega variant en zo kwam het dan toch goed. Hoewel voor en hoofdgerecht nu paddestoelen bevatten, wat weer niet de bedoeling was. Misschien had dat nog even duidelijker gevraagd kunnen worden.

Ook jammer is dat werkelijk overal de vraag wordt gesteld: "Vegetarisch? Eet u wel vis?" Voor iemand die vegetarisch uit overtuiging is, is dit een nare vraag. Overigens had ik de gevulde huissalade, die echt letterlijk uitpuilde van de vis. Heerlijk en uitermate gul, maar ik had een extra slablaadje ook niet verkeerd gevonden. De achter blijvende indruk was echter wel dat de gasten echt verwend dienen te worden en dat voelt erg leuk.
Mirco L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Na eerder heerlijk bij Vlaar te hebben geluncht keken we uit naar een avondje lekker eten.
Een teleurstelling helaas. Onervaren bediening en flauw eten. Als je aangeeft met een droge witte wijn te willen verwacht ik niet als wedervraag "wat vindt u lekker?". en als je dan vraagt wat er aanwezig is al helemaal niet "poeh, we hebben niet zoveel spannends open"... Enfin, zelf maar een pinot Grigio gevraagd en gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Hierbij verraste de amuse als flauw en ondefinieerbaar. Het voorgerechtje maakte eveneens geen indruk maar het tussengerecht was gelukkig daarentegen wel erg smakelijk. Als hoofdgerecht werd kalfslende geserveerd welke echt volkomen smakeloos was, kraak noch smaak. Het toetje was daarentegen heerlijk maar het kan toch niet zo zijn dat dit onderdeel het lekkerste onderdeel van hele menu is. Na het eten viel de bediening wederom negatief op door de fles (overigens heerlijke) rode wijn geheel tot de laatste druppel leeg te gieten in mijn glas, not done beste mensen!! Al met al een behoorlijk teleurstelling en voor ons genoeg reden voorlopig niet meer terug te keren.
E E.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Een simpele lunch na een lange wandeling, dachten we. En toen liepen we tegen Vlaar aan. Een heerlijke tafel bij het raam, een menukaart met ook als lunch een drie- en viergangen menu. Nee, dat was niet de bedoeling. Maar zag er wel lekker uit.

Voor ons werd het een salade. Op onze vraag hoe groot of klein de twee maten salade waren werd ons keurig en eerlijk verteld dat de grote wel erg groot was en namen we de kleine salade (met van alles erop zoals eendenlever). Heerlijk!

Ook het feit dat we als enigen water dronken was geen probleem. We keken (met de auto voor de deur) jaloers naar die prachtige glazen wijn om ons heen, maar ons water werd geserveerd alsof het ook een prachtige wijn was en we hoefden nooit zelf bij te vullen.

Al met al heerlijk eten en een perfecte bediening. En dat voor zomaar een lunchje op een door de weekse dag!
Dkarssemeijer .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Genoten van het 4-gangen surprise menu. Fijne ambiance en mooie opmaak van de borden. In tegenstelling tot een paar jaar geleden was de steak tartare echt heerlijk en geen hompje gehakt zonder kraak of smaak.

Bediening was prima alleen miste ik een stukje beleving. Weinig contact aan tafel. Jammer dat wij na 2 flessen Sancerre geen derde fles meer konden bestellen, deze was niet meer voorradig.
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Met een groot gezelschap gegeten bij Vlaar. Van een van de gasten regelmatig goede verhalen gehoord. We zaten in een aparte ruimte dat privacy bood. Dat was heel fijn. De ambiance straalde luxe uit. Het eten was naar mijn smaak niets bijzonders. Hoewel het mooi op het bordje lag, was het naar mijn smaak toch een tikkeltje flauw; niets spraakmakend. De service was redelijk. Omdat we in een aparte ruimte zaten, kreeg ik af en toe het gevoel dat ze ons vergeten waren.
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Weer heerlijk gegeten bij dit restaurant. Dit keer uitgenodigd door en met familie, we waren met 5 personen. Het betrof dit keer een lunch. Er werd gekozen voor 3 of 4 gangen, veelal ook uit de diner-kaart, men was zeer flexibel wat dit betreft. Er werden veel verschillende voor- en hoofdgerechten gekozen vergezeld van waters en wijn. Ik koos voor tartaar van zalm met crème van aubergine en antiboise en gebakken tournedos met gekonfijte aardappel, met salade van little gem en walnoten, huisgemaakte friet en mayonaise. Bij de nagerechten viel de creme brulee met bloedsinaasappel ijs goed in de smaak, al dan niet aangevuld met koffie varianten. Ik verwacht hier zeker nog eens terug te komen.
Vredebest .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Gelokt door het Vlaar Festival zijn wij hier gisteravond met 7 personen wezen eten. Een tafel bestemd voor 6 personen was voor 7 personen gedekt, na hierover te hebben geopperd dat het toch wel erg krap was met 4 personen op een rij van 3 werd dit met enig dralen opgelost, dus toen werd het toch nog leuk.... Vier van ons namen het 5 gangen menu ipv de 4 gangen, inhoudelijk niets op aan te merken, een zalm rillette, 2 gangen vlees, toen kwam de extra door ons bestelde gang, dat was een ganzenlever-bonbon, ons inziens kan men dit beter als amuse of als suggestie voor een tussengang serveren, het was zeer klein en een beetje vreemd gezicht na de hoofdmaaltijd.
Alles goed op smaak en mooi opgemaakt.
Tja het gezegde ze vreten je arm en ze drinken je rijk dat ging hier echt op, een glas wijn 7 euro, uit een qua maat gewoon glas wijn, vind ik rijkelijk aan de prijs, ik vond het eigenlijk een beetje gênant voor mijn tafelgenoten, waardoor deze avond voor sommigen toch nog erg duur uitviel.
Proever94 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Hier voortreffelijk gegeten een heerlijk 4 gangen menu (Vlaar festival) de gerechten waren precies genoeg en juiste hoeveelheid op het bord ook. De bediening kan wel wat meer ervaring hebben en vakkundig gericht gaan werken maar ze deden hun uiterste best dus ik ben tevreden. Decor is erg modern en heeft een chique sfeer, wij komen zeker weer eens terug!
EstherS1971 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Afgelopen vrijdag bij Vlaar gegeten. Wat ontzettend goed eten, heerlijk. We wonen erniet echt ver vandaan maar dit was pas de eerste keer en zeker niet de laatste. Wat een feest om daar te eten.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Gisteravond weer heerlijk gegeten.Voor ons een thuiswedstrijd want we wonen er een paar huizen vandaan.We kennen dit restaurant ook uit andere tijden en onder andere namen,maar Vlaar valt nooit tegen!Ditmaal gekozen voor het verrassingsmenu.Vooraf een stukje heerlijke gegrilde tonijn met mooie groentes er om heen in een heerlijke saus,als Hoofdgerecht een ribeye die om te zuigen was ,zo zacht. (Hoogstens iets te zout naar onze smaak, maar dat heb je al gauw als je zelf geen zout aan gerechten toevoegt) ,het nagerecht frambozen ijs met een flann in een heerlijke saus.Kortom super.Bij alle gerechten een bijpassend goed glas wijn.
Het enige minpuntje is de akoestiek.Als het bijna helemaal vol zit, is een gesprek moeilijk te voeren. Maar dat weten we en dat belet ons niet om regelmatig bij Arlo te gaan eten!
Hannie H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Tjonge, niet te geloven, wat hebben wij lekker gegeten en wat voelden we ons dit keer welkom bij Vlaar. En dat is lang niet zo geweest. De enige reden om steeds terug te keren, was het lekkere eten. Maar de bediening liet meermaals te wensen over. Nu waren we met z'n drietjes. Bij binnenkomst, werden we gelijk aangesproken, jassen aangenomen, tafeltje geadviseerd. De menukaarten en het eerste drankje kwamen snel en dat maakte dat we lekker ontspannen waren en bleven. Van de nieuwe kaart kozen we de Vlaar salade, de carpaccio en de huisgemaakte tagliatelle (eigenlijk een tussengerecht). Vooraf kregen we nog een amuse met erwtengelei en munt, mooi uitgelegd aan tafel en erg lekker. De voorgerechten kwamen na het brood met olie/boter en waren alledrie heerlijk!! Daarna had een van ons de dagvis, zeebaars en hadden twee van ons de lamskotelletjes en lamsmedaillons op een bedje van mais en tomaat. Super! Botermals vlees, lekker gekruid, en ruim voldoende. Toe alleen een koffie want we konden niet meer op. De bediening was heel vriendelijk, lette goed op of de glazen nog gevuld waren, gaven uitleg en waren behulpzaam. Nu komen we zeker nog terug vooral omdat dit restaurant voor ons op loopafstand is.
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Met 2 vrienden, zonder vooraf te reserveren, terecht gekomen bij restaurant Vlaar. In onze jeugd was hier een restaurant met voornamelijk kip aan het spit gevestigd. Nu troffen we een veel modernere inrichting aan. Nadat onze jassen netjes voor ons waren weggehangen, kozen wij alle 3, na een bier en/of water, waarbij brood en roomboter werden geserveerd, voor 2-gangen surprise menu's, dat voorafgegaan werd door een amuse. Voorgerecht met zalm, hoofdgerecht met lamsvlees, waarbij een prettig glas rode wijn werd gekozen. Beide zeer naar ons zin. We sloten af met espresso. Prettige bediening, tempo van bediening dat paste met onze wensen. Zeker voor herhaling vatbaar. Deze keer hadden we zelf niet zoveel tijd om lang te tafelen.
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Buitengewoon plezierig adres in 's Graveland met een uitstekende keuken en jonge, kundige bediening. Bij binnenkomst werden we vriendelijk verwelkomd en onze jassen werden weggehangen waarna we naar de grote, rechthoekige eetzaal werden gebracht. Stemmige kleuren en een enorme foto aan de wand leveren een prettige, licht chique ambiance op. Vlaar heeft veel plaatsen en het liep tijdens ons lunchbezoek ook goed vol, geen slecht teken. Het lunchmenu (geschroeide zalm vooraf, Skrei met riso nero als hoofdgerecht) was buitengewoon smakelijk, creatief en goed bereid en met oog voor presentatie opgediend. Een en ander werd begeleid door passende wijnen, uitgezocht door een jonge vent met prima verstand van zaken.
Het was aangenaam bezoek en deed verlangen naar een herhaling.
Jw S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Heerlijk gegeten op een vrijdagavond. Vooraf diverse soorten oesters daarna super gebakken eendenlever en voor mijn dame vgetarisch, mooie smaken met verfijning, kaas van de trolley toe. Verzorgde bedienng.
Wij komen graag terug.
M S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Tongstrelend. We zijn met 4 personen op zondag hier aangeschoven. Ontvangst prima. Eten - wanneer mogen we weer. We hebben van elkaars eten geproefd en genoten. Dit is een super adres.
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Ik ben vaker in Vlaar geweest. Met collega's, vrienden of mijn vrouw. Meestal voor diner enkele keer lunch. Kwaliteit en service zijn altijd prima vandaar dat we regelmatig terugkeren. Afgelopen week weer geweest met vrouw en 2 van onze vrienden. Op ons aanraden. Op donderdagavond rond 8 uur was het restaurant bijna helemaal bezet. Gezellig druk. Menu wisselt regelmatig en ook vanavond smakelijke gerechten. Helaas was deze keer de service goed bedoeld maar niet op niveau wat Vlaar gewoonlijk laat zien. Werd rekening gehouden met speciale dieetwensen dus wel attent, maar we dienden echt te lang te wachten op het uitserveren van het voorgerecht. Bijna 50 (!) minuten - dat is echt te lang, ondanks dat er een amuse geserveerd werd. Tussen voor en hoofd weer 45 minuten en dessert duurde ook weer bijna 45 minuten. Da's gewoon te lang ook al is het aan tafel gezellig; het is niet vlot genoeg (iemand in de keukenbrigade op het laatst afgemeld?) en ook leek het alsof de 3 personeelsleden in de bediening (jonge dame, jonge heer en een onervaren meisje) het allemaal wel prima vond qua tempo en meer aandacht voor elkaar had dan voor de wachtende gasten - waar men nog makkelijk een flesje water en flesje wijn hadden kunnen uitserveren. Zeker als men bij het bedienen/ afrekenen bij de aangelegen tafel even kijkt of de andere tafels nog wensen mochten hebben. Dit merk je aan het niet bijvullen van de wijnglazen - na inschenken was erogeen aandacht meer hiervoor. Geen probleem maar dat heb ik anders meegemaakt.
Dat ik tot slot ook nog echt de aandacht moest vragen om af te mogen rekenen nadat ik de rekening had gekregen - terwijl de zaak nog niet eens voor 1/5 leeg vol was - bevestigde het gevoel alleen maar: aandacht voor service moet wel blijven behouden! Jonge lui in de bediening vind ik op zich prima maar wel voldoende en enige training (hoe het heurt...) kan zeker geen kwaad. Met een rekening van 300+ euro verliet ik voor het eerst minder enthousiast het restaurant.
Vandaar de 6.
Volgende keer weer als vanouds?
Ulrich P.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Vandaag met mijn vrouw de tongvis van 500 gram gegeten en mijn zoon de ribeye. Allemaal prima gebakken en zeer lekker van smaak. Ondanks dat wij deze keer alleen een hoofdgerecht en nagerecht hebben besteld waren wij overvol. De wijnen smaakten heel goed bij de gerechten en het nagerecht is om te smullen. Het enige wat tegenvalt waren de franse irieten die wij erbij hadden besteld, deze waren iets te doorbakken. Service was zoals gebruikelijk erg attent en vriendelijk.