Meer informatie over restaurant Restaurant Vito

6,9
Kan beter
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk avondje uit met mijn vriend en mijn ouders. Geen warm welkom omdat er wat communicatie ruis was over waar we mochten zitten. We besloten door het heerlijke avondzonnetje buiten te blijven. 2 bier, 2 wijntjes waar we een glas water bij wilde, werd een fles (betalende) water. Teruggestuurd, daar hebben we niet om gevraagd. Voorgerecht proeverij: uitstekend! Hoofdgerechten ook goed, behalve de dorade weliswaar goed op smaak maar was zeer matig geportioneerd, 2 kleine staartstukjes, voor €23,50 echt schandalig. Bij een opmerking hierover werd gevraagd of er een stuk bij gemaakt moest worden door de keuken. Echter de borden van de tafelgenoten waren nagenoeg leeg en vonden wij ook verstorend voor de sfeer. Voor de zeer mondige (zelfs wat arrogant) gastvrouw moesten we er dan ook nu niet verder over zeuren. Onze klacht ging met name hoe hiermee om werd gegaan, gewoon niet het gevoel dat we begrepen werden en als zeikerds neergezet. Het kopje koffie wat we zuchtend aangeboden kregen maakte het voor ons niet goed. Zo jammer dat het eten zo goed was maar door de houding van deze dame de gastbeleving matig was.
fenna01 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Zeer teleurstellend !

Vegetarisch en zwanger en beide aanpassingen gingen fout. Proeverij van amuse gekozen omdat deze de vorige keer heerlijk was en dit prima vegetarisch kon. Nu was de soep met gehakt erdoor waar ik dus pas achter kwam bij een slok. Hiernaast aangegeven dat ik zwanger ben was ook geen probleem maar kreeg gepocheerd ei met lopende dooier. Bediening zei dat dit wel kon maar ik wilde het risico niet nemen. Uiteindelijk andere gerechters ervoor gehad. Wel te verstaan was dit vooral dat vers fruit en wat bloemkool. Echt zeer slecht. Los van het meisje dat de bediening opnam onvriendelijk personeel waardoor ik mij zeer ongemakkelijk en ongewenst voelde. Jammer dat er niemand van het personeel zo netjes was om de fout te herstellen en te compenseren.
Ik kom nooit meer terug.
dontineke .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Hallo, ter lering.
Redelijk gegeten daar is niet zoveel over te zeggen en ook niet over de bediening, maar zeker wel over service gerichtheid, wat een kruideniers mentaliteit gezien het feit dat we met 4 volwassenen waren waarvan 2 wijn namen en een glas kraanwater er bij vroegen. Maar kraanwater uit de kraan ? dat was echt te veel gevraagd, dat werd geweigerd. Wel kon water uit de fles worden geserveerd, nu doe dan maar , maar dat deze ook nog 4,50 euro moest kosten (Aqua panne). Dat vond ik toch wel een beetje overvraagd, Wel een fooi aan het personeel gegeven bij een rekening van 140 euro , maar kom er nu echt niet meer terug, tenzij het beleid wordt aangepast.
vanuit hun website
De betekenis van Vito is leven of levendig. Dat is nu precies waar wij als restaurant voor staan: een spannende en levendige uitstraling waar u altijd weer verrast wordt.
De verrassing was inderdaad compleet.
lisakroon .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Met een vriend hier voor de eerste keer gegeten, waarbij de locatie en het ontvangst warm waren. Helaas viel het eten tegen. De Ribollita soep als voorgerecht ken ik vanuit Italië als een dikke, goedgevulde, smaakvolle, boerensoep met savooi kool, bonen, grove groentes en oud brood. Helaas serveerde Vito een dunne bouillon met 12 kikkererwten, daarnaast een schaal slappe croutons. Het andere voorgerecht was smakelijk maar wij vonden het niet chique om prachtige serranoham op te hangen en te serveren aan een waslijn met knijpers, brrrr. Het portobello hoofdgerecht was heerlijk en had veel smaak. Het andere hoofdgerecht, het in salie gebakken boerderijkippenborstje had weinig smaak en i miste de gepofte kastanjes op mijn bord. Conclusie: fijn en servicegericht personeel, mooi decor maar als Italiaans specialiteiten restaurant mag je goed en Italiaans eten verwachten. Dit was zeker niet het geval..
Nicolette S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
De Pizza was lekker, verder hebben wij maar niets meer besteld. De bediening was werkelijk heel slecht. Drankjes kwamen laaof niet of beter gezegd het was gewoon teveel moeite om ons bestelde dranken te brengen bij het eten.

Na 4x vragen bij 3 verschillende personeelsleden kwamen daar de drankjes voor bij de maaltijd, inmiddels na de maaltijd. Toen wij de weinig gemanierde ober vroegen waarom dit zo lang moest duren was het antwoord, "ze waren de bon kwijt".

Zonder excuses, zonder enig gevoel werd er gevraagd of wij de dessertkaart wilden zien. Nee dus wij wilden de rekening wij hadden een maaltijd zonder drankjes met ergernis genuttigd.

We gingen ter gelegenheid van iets gezellig uit eten. Dat werd een teleurstelling. Wij gaan niet meer naar Vito.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Even snel laat p de avond iets gegeten bij Vito. Superlekker en goed verzorgd. Vitello tonato in een nieuwe uitvoering, zo lekker met puntjes half gegrilde tonijn ! Risotto ook erg lekker en het desert een Tiramisu geweldig. Ontspannen, verzorgd maar gelukkkig niet sjiek, en goede vriendelijke bediening.
Willeke S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vanmiddag geluncht bij VITO het was echt heel fijn.
We waren er om 12.45 dus vroeg ,maar het was heel goed verzorgd en heel lekker .
Bediening was heel vakkundig en heel erg vriendelijk .
We hebben op het terras gegeten ,beetje winderig ,maar de zon was erbij .
We hebben erg genoten er van . komen er zeker terug.
eetbeter2 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Vito beschikt over een klein terras aan de gevel met uitzicht op het haventje en de stad Alkmaar. Een heerlijk plekje waar je tot laat in de zon kunt zitten.
We besloten om wat kleine hapjes te bestellen. We begonnen met gerookte zalm, erg smaakvol, maar een wat kleine portie en bruschetta. Prima. Hierna gingen we verder met een plankje met verschillende gerechtjes. Deze waren over het algemeen erg smaakvol, alleen vond ik de tartaar wat smaak missen. We hebben de bruschetta nog eens herhaald en sloten af met huisgemaakte bitterballen van rundvlees en truffel. Dit bleek een enorme portie. We vonden de smaak niet zo bijzonder. We konden geen truffel ontwaren. We waren ook niet zo te spreken over de dikke korst die het geheel ook nogal machtig maakten. Al met al leek het een goed idee, maar miste het de verfijning die we wel in de andere gerechtjes aantroffen. Jammer.
De jonge ober vergat ons (en de tafel naast ons) een keer, maar deed erg zijn best. Dit gaat een topper worden.
Het plekje in de zon is onverbeterlijk.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk gegeten, alles was voortreffelijk! Op een (wat) klein terrasje voor het restaurant, maar het water, met het vertier voor de deur maakt het weer goed.
Marcia W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Over een aantal jaren verspreid nu voor de 3e keer gegeten en weer tot dezelfde conclusie gekomen: het eten is héérlijk maar het personeel past daar niet helemaal bij. Eén dame was eigenlijk gewoon redelijk onbeschoft; we kregen de verkeerde bon en alles wat gezegd werd was 'ow' en weg was ze. Erg onpersoonlijk.
Toevallig hetzelfde verhaal gekregen van mijn baas, die hier een paar dagen na mij was gaan eten (wrsch dezelfde dame).
Inrichting is erg sfeervol. Wel vind ik dat alles erg dicht op elkaar zit.
Nogmaals: het eten is echt erg goed.
ilse M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het begon heel goed met heerlijk brood en huisgemaakte truffelmayo. Voorgerechtjes waren ook top, alhoewel iets aan de prijzige kant. We hadden truffelolijven en ravioli met kalfstong. Hoofdgerechten vielen helaas erg tegen. De risotto was niet zoals een goede risotto hoort te zijn. De smaak van de bouillon was niet goed doorgedrongen tot in de korrel, te snel bereid misschien? Verder leek er geen mooie risottorijst te zijn gebruikt en was de textuur wat droog. Ik proefde ook geen wijn. De paddestoelen waren iets te grof om goed te combineren. De zwezerik was lekker, maar naar mijn mening iets te veel en daardoor zonde van de prijs. Daarom toch een 6, want een italiaans restaurant hoort een goede risotto te kunnen maken, vooral voor deze dure prijs. Mijn man had de boerderijkip op verschillende manieren bereid. De kip was iets te droog en er miste samenhang in het gerecht. De bediening was goed. De serveerster vroeg door en bood na mijn risottokritiek koffie van het huis aan.
Joyce T.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Leuk sfeervol restaurant. Het zat vol, maar er was geen drukte of hectiek. Voorgerecht erg lekker proeverij van alles wat. Hoofdgerecht top maar teveel risotto erbij. Drankjes toetjes en koffie top! Bediening erg vriendelijk en hielden de tafels goed in de gaten.
MariaPP .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Afgelopen dinsdag met 4 personen hier gegeten en alle vier waren we de mening toegedaan dat de dame die ons bediende nog wel een opfriscursusje klantvriendelijkheid zou kunnen gebruiken. Begon met op een kinderlijke manier vragen: "en wat gaan we drinken?" Daarna was het de hele avond je en jij en was haar houding heel ongeïnteresseerd en onvriendelijk. Het eten was OK, behalve het dessert t.w. Terra Cotta. Werd geserveerd in een terra cotta potje dat voor slechts 1/3 was gevuld met een of andere crumble en 1 likje vloeibare substantie. Was de prijs van Euro 7,25 zeker niet waard. Restaurant kan nog wel wat verbetering gebruiken.
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Een 4 gangenmenu gegeten van hoge kwaliteit met heerlijke wijnen. Als eerste gang bruschetta's met een fantastische opmaak. Daarna risotto met zomergroente. Het hoofdgerecht was lamsvlees op 2 manieren bereid. Boterzacht! Het granddessert was zoals de naam beaamt: grand!
Seafox .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Diner gehad met vijf personen bij VITO te Alkmaar. Menukaart bood ruime keuze uit diverse Italiaanse gerechten, vis, vlees, pizza en pasta. Bediening is attent en behulpzaam. In ons gezelschap twee kleine eters (65+) pizza was ook mogelijk om in kleine versie te bestellen.
Pizza was heerlijk, krokant en mooie smaakcombinaties. Tiramisu als dessert was heerlijk, verrassend geserveerd in twee gedeeltes; alleen het grote tableau met de naam van de koffie leverancier er op was wat overdreven.
Afsluitende espresso was goed op temperatuur en de bijpassende limoencello was ijs en ijskoud zoals het hoort.
Franca D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Hier gisteravond met drie vriendinnen heerlijk gegeten! Leuke en uitgebreide menukaart met heel veel keus in mooie Italiaanse gerechten. Natuurlijk kun je ook pizza eten, maar wij vonden dat zonde, aangezien er zoveel andere en meer bijzondere gerechten op de kaart staan. Als voorafje deelden we bruschette funghi en die met tomaat, die net zo lekker als mooi waren. Daarna kozen we, na nog wat uitleg door een zeer attente ober, resp. een groene salade, risotto al tartufo (de vegetarische vriendin), kabeljauw en ravioli en het was allemaal even lekker. Ik nam als nagerecht één bolletje ijs (gewoon lekker), de vriendinnen koffie met een bonbon, omdat ze eigenlijk wel genoeg gegeten hadden, maar toch nog wel iets lekkers wilden. Lekker was het zeker! Een bonbon op een stokje met een schepje (heet dat niet een canelle?) witte chocolademousse. We rekenden 30E pp af. Zoals we vorig jaar al zeiden: hier komen we zeker nóg eens terug!
Rick L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Vito biedt zeker klasse. Dacht altijd dat het een pizzarestaurant was, maar de kaart biedt veel meer. Het voorgerecht, truffel olijven zag er mooi uit en smaakte bijzonder goed. Als hoofdgerecht had mijn tafelgenote 'boerderij kip'. Ik hoop dat dit gerecht van biologische kip gemaakt is, met plofkip kun je eigenlijk niet meer aankomen. We denken dat dit het geval was. In elk geval heel smakelijk. De merluzzo e calamari prima op smaak en beet. We dronken er Pinot Grigio huiswijn bij. Een bezoek waard. Dessert slaan ivm met gewicht meestal over. ;-))
In G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vandaag met de wijn en spijs wandeling hier gegeten. Het gerecht bestond uit huisgemaakte tortellini van rode biet gevuld met boerderij kip, parmezaan schuim en rosbief met truffel mayonaise. Tortellini was creatief maar zat helaas te weinig smaak aan. De 4 rolletjes rosbief met sla waren erg simpel en deden het gerecht jammer genoeg te niet. Daarnaast moesten we erg lang wachten op ons gerecht.
Ted C.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Geweldig ingespeeld op Valentijnsdag. Erg veel 2 persoonstafeltjes gemaakt waardoor je wel erg op het bord van de buren keek.De wandbanken gingen na 2 uur toch wel hun tol eisen. Ze zitten net even te recht. Maar daarentegen was het eten super en genoeg. Bediening erg vlot en aardig. Aanrader dus.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Zonder de stad en het restaurant te kennen "per ongeluk" binnengelopen voor een late lunch. Voltreffer. Om te proberen hebben we van de leuk vormgegeven kaart alle gerechtjes "voor bij de borrel" besteld. En deze waren stuk voor stuk van uitstekende kwaliteit en erg leuk gepresenteerd. Service vriendelijk en snel. Als we weer in de buurt zijn komen we zeker eens terug.