Restaurant VIS&MEER

31-302000188

Foto's van gerechten

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 38.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Hoofdgerechten
  • Nagerecht

Over het restaurant Restaurant VIS&MEER

Het bourgondische van de mediterrane kuststreken

Gelegen aan de Drieharingstraat, kan het nog toepasselijker? Maar zoals de naam al doet vermoeden, hebben ze hier meer te bieden dan perfect bereide vis. Spannende combinaties van vlees en vis, een grote open keuken in een industriële, robuuste ruimte met uitmuntende, gastvrije service. Bij mooi weer is een plekje op het terras aan te raden!

Meer informatie over restaurant Restaurant VIS&MEER

Diner: maandag t/m zondag 17:00 - 22:00
Lunch: dinsdag t/m zondag vanaf 12:00

Kim V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Vorige week heerlijk gegeten met mijn broer! Een echte aanrader verassend 4-gangenmenu met verrukkelijk toetje. We komen zeker terug! Groetjes Kim
hannekecoffey .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Lekker gegeten in een leuk restaurant we waren op zoek in Utrecht en na paar keer vragen aan voorbijgangers kwamen we hier terecht werkelijk waar lekker gegeten we waren de laatste gasten en mochten we binnen een sigaretje roken dat was erg fijn bedankt en tot de volgende keer als we in de buurt zijn
Bernadette H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Met 4 personen heerlijk gegeten, maar degene die ons bediende, een jonge man, was zeer onvriendelijk en kortaf. Na bestellen van een fles wijn was hij direct al weer weg, terwijl we nog 2 biertjes erbij wilden. Zo ook met de hoofdgerechten, we kregen de kans niet om nog friet en salade te bestellen, dus moesten we zelf maar weer naar de bar lopen om dat alsnog te doen.
Het was die avond niet echt druk, dus daar ligt het niet aan. Erg jammer als je een gezellige avond uit eten bent!!
Tanja B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Restaurant ziet er heel leuk uit, veel groter dan ik had verwacht, ook buiten kun je goed zitten.
Menu gegeten, voorgerecht was heerlijk, hoofdgerecht was goed, maar het nagerecht was echt verukkelijk.
Bediening goed, attent, oplettend.
Zeker voor herhaling vatbaar.
robutrecht .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Na een tijdje weer eens wezen eten in deze mooie tent. Open keuken, grote zaak en gezellige sfeer. Bediening is zeer attent en volgens mij werkt de eigenaar ook mee. Lekker gegeten. Mooie kreeftsalade. De sashimi mag voormij iets spannender en uitgebreider. Uiteraard kan je hier ook vlees eten en dat is zeker geen ondergeschoven kindje in dit visrestaurant.
Reinier V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Voor de derde keer gegeten bij Vis & Meer, dit keer tijdens de kreeftweek. Ze hebben gelukkig een extra stukje terras gekregen zodat we lekker buiten konden zitten.
Voor mooie prijs een goed hoofdgerecht met prima kreeft gegeten. Van het voor- en nagerecht had ik echter meer creativiteit verwacht; voor een vrij standaard salade en toe een paar hapjes op een bord, gemiste kans.

De bediening viel me wel wat tegen; soms wat slordig, ietwat (te) joviaal en het kan allemaal net wat alerter met kennis van zaken. Op de vraag wel ijs er geserveerd werd was het antwoord: "zou vanille kunnen zijn maar ook wat anders, hebben al verschillende uitgeserveerd vanavond". Het bleek uiteindelijk yoghurt/limoncello te zijn.
Ga er zeker nog wel een keer naartoe maar kies dan waarschijnlijk wel weer een heerlijke plate met schaaldieren.
MarloesVok .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2013
Tweede keer dat ik heb gegeten bij Vis en Meer en nog steeds erg tevreden! We hadden een 3 gangen verrassingsmenu, maar waarschijnlijk had ik de gerechten ook gekozen als ze op de kaart stonden. Vooral het voorafje met zalm en een coquille was erg lekker. de service was goed als de bediening je kwam helpen, echter als het keukenpersoneel je bord kwam brengen was dit erg nors en werd het nog net niet op tafel gegooid. Gelukkig helpt vooral de bediening je! Decor vind ik heel mooi, je verwacht niet dat er zo'n grote ruimte achter zit als je er langs loopt. Het is modern maar wel erg gezellig en je kijkt zo de mooie keuken in!
In het kort ben ik erg te spreken over Vis en Meer, vooral doordat het een van de beste plekken voor Vis is in Utrecht (voor zover ik heb ontdekt)!
René S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Op zaterdagavond voor eerste keer naar Vis en Meer: drie gangen verrassingsmenu gekozen hetgeen vlot werd geserveerd. Vooral het voorgerecht met garnalen en zalm op verschillende manieren bereid was erg lekker. De groenten bij het hoofgerecht waren net iets luxer en uitgebreider (artisjok, zeekraal en groene asperge), waardoor de vis beter tot zijn recht kwam.
Qua gerechten snap ik de prijs van het menu, echter qua bediening is de nonchalance iets te ver doorgeslagen. Het ontbrak aan enthousiasme in hun werk en we misten kennis over de spijzen en wijnen. Ze vragen en serveren, maar alles op zo'n geroutineerde, oppervlakkige manier alsof je in een wegrestaurant zit. Het nagerecht werd al op tafel gezet, terwijl ik nog op het toilet zat. Hetzelfde geldt voor de achtergrondmuziek, die behoorlijk op de voorgrond stond: popmuziek a la Sky-radio met een hoog meezinggehalte. Iets meer klasse zoals ontspannen jazz of loungemuziek zou beter passen bij de lekkere gerechten en het sfeervolle interieur.
De chef de cuisine zorgt voor lekkere Vis, maar de bediening mag Meer servicegericht en gastvrij zijn.
Erika V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Weer voor de tweede keer gegeten bij vis en meer. Mooie tent, goede gastheer en prettige service. Altijd leuk om de keuken en de chef bezig te zien, zeker een toevoeging. Wat betreft het eten: prima, lekkere visjes, mooi opgemaakte borden. Garnalen kroketjes een aanrader. Een prima restaurant dus, kom zeker nog eens.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Wat een verrassing in Utrecht dit restaurant. Meteen toen ik binnenkwam en het industriele decor zag maar toch zag dat het een gezellige sfeer had, wist ik dat dit een mooie avond zou worden. En dat was ook zo! Heerlijke oesters vooraf in drie soorten, daarna een mooie harder met overheerlijke kokkels en een goeie combinatie met mooie groente waaronder een zoete wortelmousse. Daarna het kaasplankje. Daar hadden we eerst een standaardport bij besteld, maar bij komst hadden we door aan de port te ruiken direct door dat dit niet lekker smaakte. We konden probleemloos de port voor een tawny versie veranderen. Gezellige bediening ongedwongen, maar vooraal heerlijke pure vis met mooie smaak!
Nadine K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2013
Heerlijk gegeten bij dit gezellige en mooi ingerichte restaurant. Bij binnenkomst kan je kiezen tussen het voor,- en achterdeel, achterin is het lekker ruim en kijk je zoo de open keuken in. De stoelen zitten heerlijk en direct wanneer je gaat zitten krijg je een bak (nog warm!) brood met olijfolie.
Eten was prima, vooral de coquilles echt heel goed, hoofdgerecht goedklaargemaakt. De vis niet droog maar juist sappig, lekker garnituur en een lekker flesje wit erbij, prima. Het Grand Dessert was met recht Grand te noemen, en lekker!
De service was goed, jammer dat er niet een vast iemand was maar de bestellingen, het uitserveren en het betalen door iemand anders werd gedaan. De service was door sommige mensen heel goed, gezellig en hartelijk, andere juist wat kil en hooghartig, wat jammer was.
Al met al een heel fijne avond gehad en zou hier graag nog een keer gaan eten!
Ton I.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2013
Was er al vaak langsgelopen, terras ziet er altijd gezellig uit, en nu maar eens binnengestapt. Decor doet prettig aan. Er is veel ruimte met mooie lichte kleuren. Gelukkig is de akoustiek hier wél goed. Aan tafel kun je rustig met elkaar converseren zonder dat je het gesprek van de buren hoeft te volgen. Tijd om te praten hadden wij volop overigens, want pas toen ik aan de bediening vroeg of er nog een kans was dat we geholpen zouden worden kregen we de kaart en aandacht.
Het eten, want daar gaat het uiteindelijk om, was zeer ok. Een prima glas champagne, we hadden iets te vieren, en een mooie niet te grote kaart. Vind ik altijd een aanbeveling. Liever de focus op weinig gerechten maar goed klaargemaakt, dan veel gerechten half. We hadden de zeebaars in zoutkorst en de harder-filet met kokkels. De zeebaars werd niet uitgeserveerd aan tafel. De vis was prima van smaak, mooi zacht en de typische zeebaarssmaak was bij deze manier van bereiden prima terug te vinden. Echt een mooi product. De harder filet was ook prima. Jammer was dat het personeel weinig info kon geven over de duurzaamheidskant van deze vissen. Daar is - in positieve zin - toch wel iets over te zeggen. Conclusie is dat we prima gegeten hebben. Misschien een beetje pech met de trage bediening.
Janneke D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
In een industrieel maar toch sfeervol decor wordt een kaart aangeboden met voornamelijk vis, al is er ook genoeg keuze voor de vleesliefhebber. Helaas weinig vega-keuze.
De oesters zijn aan de prijs maar erg goed. Als hoofdgerecht koos ik de riddervis. De borden waren mooi opgemaakt, de vis was vers en goed, voor mijn smaak wel overgaar en daardoor droog. De bijgaande groene salade was weinig inspirerend (slasaus + groene sla + croutons), wel lekker vers.
Bediening was vriendelijk, alleen wel slecht op de hoogte van ingrediënten op de kaart. We vroegen wat een specifiek ingrediënt was, waarop ons werd verteld dat ze het niet wist, maar dat ze dacht dat het 'een soort kruid' was. Ze kwam er later niet meer op terug. Het bleek (na het zelf opgezocht te hebben) een Italiaanse worstsoort te zijn! Jammer.
Al met al een prima ervaring voor visliefhebbers, wel aan de prijs.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2013
Inmiddels een aantal keer zakelijk en prive gegeten bij Vis en Meer. De laatste keer met een aantal collega's. We zaten achterin, waar het restaurant een wat 'industrieel' decor heeft. Leuke, ontspannen sfeer. Wat druk qua akoestiek, maar je kunt prima een gesprek voeren. Het eten is goed. We hadden het menu van de dag en het was heerlijk. Het wijnarrangement erbij was ook prima. Een van de collega's werd nog even in het zonnetje gezet en de bediening speelde daar leuk op in. Prima avond gehad. Ik kom zeker terug.
Karwei L.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2013
zeer sfeervol restaurant. lekker ruim. we hadden het restaurantweek menu, wat erg lekker was. de kabeljauw was erg lekker en mooi gepresenteerd. voorgerecht van tonijn en zalm was origineel.
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2013
Goede, uitgebreide menukaart. De kwaliteit van de vis was uitstekend. Het gerecht in z'n geheel smaakte een beetje flauwtjes. Garnituur was ongeïnsprireerd en de op de menukaart beloofde spekjes heb ik niet kunnen ontdekken. Verder vond ik het allemaal behoorlijk prijzig.
pauline E.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Twee keer gegeten, erg goed eten. Wel prijzig, maar het eten is kwalitatief gezien dat wel waard, de hoveelheid is wat krap.
Echter de service is slecht, echt slecht. Na opname van de bestelling zie je - als het restaurant eenmaal vol is gelopen- niemand meer, en men ziet jou ook niet. Hoewel het voorgerecht er redelikk op tijd staat duurt het onacceptabel lang) dat het hoofgerecht komt. De eerste keer 2 uur, de tweede keeer was er na 1,5 uur nog niets omdat men vergeten was e bestelling door te geven, nadat wij 2 keer gevraagd hebben, stond er 3 kwartier later nog niets op tafel en zijn wij voortijdig vertrokken. De organisatie is dus slordig en de bejegening agreessief, geen enkel begrip dat wij weggingen. Onbeschift was men.
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Prachtige zaak. Je moet natuurlijk wel iets met vis hebben. De lunchkaart is klein maar van hoge kwaliteit. Na een prima vissoep bleek ook de (aangepaste) ceasar salad een prima keuze. De bediening was redelijk vlot maar wel een beetje afstandelijk.

Al met al zeker een aanrader om eens te proberen.

De prijs vind ik vrij stevig voor het gebodene.
Loi D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Hebben hier met z'n tweeën gegeten , bediening was alleen vriendelijk in het begin.
Jammer dat het eten zo snel kwam.(leek dat ze ons graag weg wou hebben)
Voordat we ons voorgerecht op hadden, kwam al het hoofdgerecht.
Een plateau met kreeft voor twee personen.
Prijs was 90 euro maar helaas niet het geld waard..
Nadat we ons eten hadden, werden we niet meer geholpen.
Jammer
Joke M.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
Gisteravond hier gegeten en wat een geweldig restaurant! Qua eten, bediening en een waanzinnig interieur.
Alles klopt hier, eten is overheerlijk en smaakvol. Je kunt eerst even aan de bar wat drinken met een klein hapje als je wilt.
Wat de naam al aangeeft zowel vlees als vis mogelijk met heerlijke wijnen.
Hier gaan wij zeker vaker eten!!