Restaurant Vigor – Hotel blooming

Duinweg 5 Bergen Nederland Kaart
31-725820520

Over het restaurant Restaurant Vigor – Hotel blooming

Een wellness voor de tong, dat kun je verwachten bij restaurant Vigor. Met ingrediënten uit de eigen biologische moestuin of geleverd door lokale boeren proef je intensere smaken. Vigor serveert gerechten uit de Provençaals Mediterraanse keuken en is gevestigd in hotel Blooming. Je kunt hier dus langer verblijven dan een maaltijd. Een aanrader want Bergen is niet alleen een gezellig dorp, maar heeft ook een heerlijk strand met prachtige duinpartijen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Vigor – Hotel blooming

Maandag t/m zondag 17.00 - 22.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Vigor – Hotel blooming

Matthias D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Heerlijk gegeten en voortreffelijk geholpen door de de bediening.

Vooraf hadden we samen een verzameling van voorgerechtjes, oester, coquille, sukade, brie op toast. Erg lekker allemaal! Als hoofdgerecht hadden we runderbavette, geserveerd op een puree met akkerpaddestoelen en een jus/saus. Heerlijk mals vlees. Als nagerecht hadden we samen ook een verzameling van toetjes, 4 soorten ijsbollen, hangopparfait, een cakeje en 2 soorten kaas,op 't cakeje na allemaal heerlijk.

Maar het leukste was de bediening, kennis van het eten dat ze serveren en kennis van wijnen die er daardoor heerlijk bijpasten. Ze waren allemaal zeer vriendelijk en hielden erg goed rekening met de zwangerschap van mijn vrouw (vlees was ook echt gaar! En bovenal nog heerlijk mals en smaakvol ook!)

Een dikke aanrader, net als het hotel zelf overigens.
Anouk H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
bij aankomst was reservering niet doorgekomen. Was gelukkig nog plek. Restaurant is echt een restaurant voor een 'all-inclusive' hotel. Heel veel kinderen, enorm gehorig en mensen die in badjas langs komen lopen.

Gezelschap aan tafel slecht tot niet te horen door gehorigheid restaurant. Naar vragen voor een rustigere plek kregen we het antwoord nee we hebben geen plek. De rest van de avond waren deze tafels echter over.
Prima als je slaapt in het hotel met jonge kinderen maar niet voor een bezoek.
Marionne B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Wat een goed restaurant, we hebben genoten.
Het was al een plaatje om te zien op je bord maar de smaken waren ook geweldig.
De bediening verdienen ook een pluim. Je ziet dat ze met plezier werken.
Dit is zeker een restaurant om nogmaals naar terug te gaan.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Wat een genot om hier weer terug te mogen komen.

Was ik eerder dit jaar al in Bergen in hotel Blooming en had ik daar super gegeten, toen wij bij toeval het restaurant in gingen, afgelopen kerstavond heb ik dit met mijn vriendin nogmaals kunnen genieten van dit restaurant.

Bediening is perfect. Deze mensen werken met zoveel liefde en plezier. Een goede samenwerking tussen keuken en bediening. Daar geniet je als klant van mee.
Het eten, zeer goed. De hangop met rode bietjes in ons voorgerecht was werkelijk subliem. Daar heb ik als vleeseter enorm van genoten.
De hoofdgerechten waren ook heerlijk en ruim voldoende.
Sukade voor mijn vriendin en parelhoen voor mijzelf. Mooi opgemaakt en zeer goed klaargemaakt.
Werkelijk genoten en het kaasplankje toe.... Dat was een heerlijke afsluiting.

Een minpunt, ja!
De barollo was op!!! De alternatieven kwamen toch net niet in de buurt, maar dat houden we dan tegoed voor een volgende keer.

Bedankt lieve mensen, voor de fijne avond. Ik kom volgende keer zeker weer terug, als ik Bergen of Schoorl aandoe.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Gisteren met zijn vieren bij Blooming gegeten. Een vegetarische en een proeverij van de kaart, ziet er mooi uit, maar als je bedenkt dat zo', tweepersoonsplankje €25,00 kost, is dat veel geld voor matige kwaliteit. De geitenkaas van de Klompenhoeve smaakt toch echt soepeler en frisser, jammer van hetgeen ermee gedaan is. Ook de vleesproeverij met koude soep had meer kracht en smaak mogen hebben. De hoofdgerechten zijn lekker maar erg minimalistisch qua voedingswaarde. Bij de geitenkaassalade mag wel iets meer aan brood of aardappelachtig iets bij. Ook voor de vleesgerechten geldt dat. Jammer, we hadden van het "grote Blooming"meer verwacht.
Pingrid V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Wij hadden een twee gangen menu met een Marrea arrangement, dit menu konden we uitbreiden tot een driegangenmenu .
Het voorgerecht dat ik had was bijzonder smakelijk,zacht gegaard rundvlees heerlijk van smaak.
Wat tafelgenoten hadden kabeljauw als voorgerecht en vonden dit allemaal bijzonder flauw.
De kalfswangen als hoofdgerecht waren zeer smaakvol.
De bediening was vriendelijk.Jammer dat er niet een schaaltje frites of groente extra geserveerd werd,het was tamelijk basic.
Als nagerecht hadden we kaas met een glaasje port.
Deze port was voor 9 euro per glas wel erg aan de prijs!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Een weekendje in hotel Blooming bracht ons zaterdagavond na een lange wandeling in hun restaurant.
Natuurlijk beveelt een hotel haar eigen restaurant aan.

Nou na 1 maaltijd, wil ik dat graag ook doen.
Als ik in Bergen zou wonen, dan weet ik sinds zaterdag een restaurant van heel goed niveau.

De kok werkt met veel streekproducten en gebruikt daarnaast veel uit de eigen moestuin.
Een pluspunt in deze tijd. Bewust kiezen begint bij de inkopen.
3 gangen menu met een prachtige runder-lende. Precies goed gekruid, wat op het oog niet zo leuk, was voor de mond een sensatie. Vooraf een prachtige pompoensoep met bospaddestoelen. En een prachtig toetje met chocolade cake en mouse.
Alle gerechten prachtig opgemaakt en met kleine extraatjes bijzonder gemaakt.
Een traktatie.

Bediening was ook top. Erg vriendelijk en bereidt tot een stapje extra en uitleg op alle vragen.
Kleinigheidje was de ork - ork - ork Hoe ga ik mijn soep toch eten ;-)
Een missertje, dat de pret niet mocht drukken. (Als alles goed is, maakt zoiets ineens niets meer uit)

Het decor is wat minder. Het hotel kenmerkt zich met allerlei ruimtes en doorgangen. De keuken en restaurant (tevens ontbijtzaal) zit een beetje ingesloten.
Toch heeft de ruimte veel sfeer en kun je er ontspannen zitten.

Blooming, mocht ik nog eens in Bergen zijn, dan kom ik zeker nog een keer eten.
sel86 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
We hebben heerlijk overnacht in blooming. We besloten om bij blooming te eten. Dat was een goede keus. Vriendelijk personeel... En het eten was heerlijk. Voor het eerst gerookte mozzarella op, nou echt een aanrader. En als toetje..... Citroën ijs met wodka en prosecco. Met als kers op de taart... Het werd aan tafel klaargemaakt. Erg leuk om een keer mee gemaakt te hebben..

Kortom als je hier een overnachting hebt, niet verder zoeken en eet hier je diner--
George W.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Weekend in dit hotel geweest. Meestal eten we dan in Bergen. Na de wandeltocht(2daagse Egmond) niet zo veel zin meer er weer uit te gaan. Konden hier ook nog terecht. Heerlijk gegeten, leek wat karig maar was zeker voldoende. Diverse gerechten(sucade, eendenborst en roodbaars) waren goed bereid. Dessert was iets minder m.n. de poire belle helene. Taartje/mousse was echt wat te compact. Scroppino was voor het geld ook wel erg matig. Bediening was zeker attent. Ik eet meestal niet in het hotel waar ik overnacht, maar in dit geval zou ik het zeker weer doen.
radijsje1 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Hotel Blooming heeft voor een hotel een goede keuken waar je lekker eet.
De lunch is uitgebreid en perfect verzorgd. Een diner starten met oesters en een proeverij van kleine gerechten. Daarna logeren in de spa kamer en jouw nachtje|weekendje kan niet meer stuk.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Voor een conferentie bij Blooming. De lunch in de middag was prima, in de avond eerst oesters, deze waren prima maar te veel gruis. Iets te ruw geopend denk ik. Daarna eend, het vet was niet voldoende uitgebakken op de velzijde, hierdoor niet knapperig. Kaas toe, vroeg nog om een toelichting maar nooit gekregen. We waren het enige gezelschap, had wat meer aandacht mogen zijn.
Manon E.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Per toeval beland bij het restaurant van hotel Blooming, maar het was een ronduit geweldig diner. Wij zijn geen echte kenners, maar kan iemand die verstand van eten heeft daar eens gaan dineren? We vonden het beiden op beide avonden dat we er gegeten hebben, echt zeer bijzonder lekker. Echt een aanrader dus.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Op vrijdagavond bij aankomst in het hotel maar lekker binnen gebleven en bij de chef van het hotel geproefd wat er aangeboden werd... Wat een aangename verassing!

Van begin tot eind was bediening en eten goed!
Een lekkere amuse, gevolgd door een heerlijke thaise Tom Kha Kai (soep ;)
Alles vergezeld van lekker vers brood en goede roomboter (eenvoudig, smaakvol en elegant)

Onze hoofdgerechten - beide vlot geserveerd en heerlijk op smaak
Langzaam gegaarde runderfilet met heerlijke seizoensgroenten
Hertenfilet met pastinaakpuree en groenten.

De wijnen waren passend, smaakvol - gewoon huiswijnen trouwens - en prima geprijsd

Afsluitend thee en koffie met een lekker bonbonnetje
(de koffie zou hier wel handgemaakte espresso mogen zijn - en niet uit een verse bonen automaat - maar ik vind koffie dan ook wel belangrijk)
Liefhebbers1 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Samen met mijn vader een heerlijke avond bij het restaurant van Hotel Blooming; aangenaam verrast eigenlijk.

Meestal dineren we in het centrum van Bergen, dat is iets dichter bij huis, maar eigenlijk scheelt dit maar 3 minuten! Prachtige ligging in de duinen, we konden heerlijk buiten dineren en roken het helmgras en de rozenbottel, zalig!

Eten was bovenverwachting, oesters, kreeft, roodbaars en een heerlijk zomers dessert. Wijnen ook erg lekker!

Prijs/kwaliteit zeer goed; zeker een aanrader! Hier fietsen wij graag een paar minuten voor om! ;)
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2013
Viel me dit even 100% mee. Voorgerecht van alles iets en zelfs een oester. Een kleine risotto paddenstoelen, wat truffel en
Grana Padano. Een citroentaartje. Buitengewoon smakelijk allemaal. De rode Spaanse wijn (huiswijn?) met eigen etiket viel me wat tegen. Dan maar een beetje meer betalen.
Willem R.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Wat een bijzondere gelegenheid. Een congrescentrum, dat tevens een warm hotel is. Naast de goede ligging is de inrichting echt heel sfeervol, styling-technisch erg goed. Over alles is nagedacht en niks is verwaarloosd. Complimenten, een hele klus om dit continue bij te houden. De service was prima. Het eten was redelijk. Borrelhappen, voorgerecht en vleesgerecht waren goed. De visgerechten (roodbaars en kreeft) vielen tegen. Wij hebben een leuke avond, goede overnachting en een prima ontbijt gehad.
Winfried R.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
Prachtig gelegen in de Schoorlse duinen op een historische dag: 12-12-12. Mooi voorgerecht, erg lekker. Hoofdgerecht was schelvis, beetje gewoon, beetje taai. Kaasplankje toe verrukkelijk.
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Heerlijk hotel in de duinen. Vriendelijke bediening die probeert met de wensen rekening te houden. Helaas was het steeds net niet helemaal goed. De porties zijn ruim maar de smaak miste steeds de finesse. Verrassend was de combi pizza met hertenvlees de smaak was goed maar verraste dus niet. De ober (s) kon niet goed uit serveren omdat ons tafeltje klem stond. Er was ruimte genoeg om dit op te lossen maar het gebeurde niet. We waren met vier personen maar de gangen werden steeds per twee personen geserveerd en voor de andere twee werd het minimaal vijf minuten later wat natuurlijk jammer is van het wachtende gerecht. De prijs/kwaliteit van de wijnen ligt scheef. Er wordt te veel gevraagd voor het gebodene. Alles bij elkaar wel ruimschoots voldoende voor een gezellig avond maar voor ons geen positieve uitschieter.
jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2012
weekend in hotel blooming een genot. mooie kamers en dito hotel. het restauranrt vigor! veel bio - producten uit eigen tuin. gegeten; charcuterie vooraf, pizza bergense geitenkaas, artisjok en amandel, fles montracht erbij. een waar genot! (onder oog van gast bereid!)
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
We hebben 5 dagen gegeten in dit hotelrestaurant, genaamd Vigor. Je kunt kiezen vanaf een menukaart uit 9 voorgerechten, waarvan 3 vegetarisch, 2 tussengerechten (1 veg.) en 9 hoofdgerechten (3 veg.). Er zijn 6 nagerechten. We hebben heerlijk gegeten van de gevarieerde kaart. De schotels zagen er verzorgd uit. Soms waren de voorgerechten aan de erg royale kant. Dat betekende al vlug dat ik het nagerecht liet vervallen en een koffie/likeur koos. Het is een gezellig en ongedwongen restaurant waar ook vaak wordt gegeten door groepen (cursisten), waarvoor ook zijruimtes beschikbaar staan. Tijdens de herfstvakantie waren er ook veel gezinnen met (kleine) kinderen. De gerechten worden opgediend door jeugdige, maar ook door meer ervaren personen. Er worden ook kookclinics gegeven. Ik schuif graag nog eens aan als ik in Bergen ben.