Restaurant Vermeer

• Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Fantastisch, genoten!
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Het was weer een enorme beleving om hier te eten. De keuken komt keer op keer met prachtige uitgebalanceerde gerechten met een hoofdrol voor groenten, maar waar ook het vis en vlees excellent is.
Zo aten we een sublieme tartaar van rode biet en peer, coquille gegaard in de eigen schelp met daarbij een bouillon van knolselderij (briljante smaak), rode mul, fazant en mooie nederlandse kazen. Tel daarbij de prachtige amuses (o.a. gekarameliseerde spruit) en het heerlijke brood en je avond kan niet meer stuk. Ook de wijnkaart mag er zijn: een waar snoepfestijn, met uiteraard daarbij behorende prijzen. Dit is wat mij betreft dan ook het enige minpuntje (prijs van de wijnen). Een absolute favoriet in Amsterdam die te weinig aandacht krijgt.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Gastvrij, ruime tafels, gezellige zitbankhoekjes, fantastische creaties,
vermakelijke verrassingsgerechten, heerlijke smaakexplosies, behulpzame vriendelijke dubbel-bediening. Kortom: een avond om nooit meer te vergeten meegemaakt.
Robert En Mariëlla D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Super avond, mooie gerechten prachtige wijnen en zeer goede service. We gaan zeker nog eens terug.
Omdat ik 120 tekens achter moet laten tik ik nog even verder, maar ik heb niets tie te voegen.
Cecile D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Als belgisch echtpaar afkomstig uit Brugge (stad met 7 Michelin restaurants waarvan 2 met 3 sterren) gekomen om verjaardag van m'n vrouw te vieren. Restaurant was op de hoogte daar ze gevraagd hadden of er een taartje nodig was. Met de mail gemeld dat dit voor ons niet nodig was maar het had toch leuk geweest als men gewoon proficiat had gezegd ! Doch niets !
De tafel zonder tafelkleed of tafelloper.
Onmiddellijk werd water aangevoerd (in het engels) maar dan lang gewacht alvorens ons glas champagne konden bestellen en ontvangen. Ondertussen kwam men maar steeds terug met het water zelfs als het glas niet aangeraakt was, werd het bijgevuld tot een onaangename hoeveelheid.
Eerste amuse een soort "wrap" om met je handen te eten ! Iets wat voor ons onbegrijpelijk is. Bestek gevraagd en gekregen. OK 4 gangenmenu besteld wat vlot gekomen is. Lekker maar voor ons niets bijzonders.
Voor ons zeer lawaaierig daar aan de andere zijde van de muuropening er een grote groep samenkwam. Het gebrek aan akoestische demping is ook het gevolg van de kale muren die gewoon geschilderd zijn waardoor de sfeer in z'n geheel zeer koel aandoet . Wat meer gericht licht op de tafels zou de schotels meer tot z'n recht doen komen. Het oog wil ook wat !
Gelukkig heeft het restaurant een goede sommelier die ons bij vertrek met de juiste woorden vriendelijk benaderd heeft en een stukje van de avond heeft goed gemaakt.
Jammer want voor een belangrijke viering was het toch een anti-climax.
C.M. V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Wie goed wil eten, en daarbij letterlijk en figuurlijk in de keuken van een Michelin-restaurant wil kijken, moet eens bij Vermeer de Chef's Table reserveren. Deze tafel staat midden in de keuken en om je heen gebeurt het allemaal. Na aankomst komt Chef Chris Naylor op ontspannen wijze kennismaken en worden de (dieet)wensen doorgenomen, en die wensen worden die avond ook strikt nageleefd. Ook de onderhoudende sommelier maakt zijn opwachting om de wijn-wensen te bespreken. Onder de rustige leiding van de Chef zijn een aantal jonge koks (mannelijk en vrouwelijk) de hele avond bijzonder toegewijd aan het werk, en dit zonder het geschreeuw dat je vaak inTV-programma's ziet. De jongelui maken op z'n tijd een kwinkslag waar hartelijk om gelachen wordt. Daardoor blijft de sfeer, ondanks de toewijding waarmee gewerkt wordt, relaxed en ontspannen. De gerechten worden dan weer eens door de Chef ingeleid, dan weer door de kok die het gerecht bereid heeft. Dit geeft gelegenheid ook met hen van gedachten te wisselen over bijvoorbeeld hun opleiding en hoe zij het werken bij Vermeer ervaren. Sommige gerechten ondergaan een ingenieus bereidingsproces. Dat is vanaf de Chef's Table doorgaans goed te volgen, maar als je het naadje van de kous wil weten dan kun je tussen de gangen door in de keuken rondlopen en met de betreffende kok een praatje maken. Voor de kwaliteit van de gerechten verwijs ik naar de andere referenties. Het kost wat, maar dan krijg je ook wat!

Voor mijn gezelschap was het diner bij Vermeer een belangrijk onderdeel van een weekendje 'Amsterdam'. 's Middag inchecken bij NH Barbizon Palace, voorafgaand aan het diner een rondvaart door het Amsterdam Light Festival, na het diner overnachten in Barbizon (korting in combinatie met een diner bij Vermeer), na uitgebreid ontbijt een bezoek aan filmmuseum Eye en daarna weer naar huis.
Jorn V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Complimenten aan de sommelier. Deed het erg leuk en vertelde met veel passie. Het eten was erg lekker en verrassend, maar ik was persoonlijk minder fan van het pompoen dessert
njjtaillie .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Voor onze feestelijke gelegenheid is er veel extra aandacht besteed. Hierdoor werd de avond extra bijzonder. Gereechten waren fenomenaal en de service zeer professioneel. Dit restaurant is een grote aanrader
Peter I.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Fantastisch gegeten. Uitstekende service en verrassende combinatie van smaken. Service attent en niet opdringerig.
Kwaliteit van service en eten uitmuntend.
jpodyapo P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
We waren er met een gezin van 4, waaronder 2 zeer slecht etende pubers. De kinderen kregen iets eigens, niet uit het menu maar ook niet zomaar een magnetron maaltijd. Zeer vriendelijke en professionele bediening. Heel ontspannen sfeer door de inrichting en de houding van de befiening.
PietBood .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Een smaak-belevenis, alle gerechten zijn bijzonder...de wijnen zijn voortreffelijk. Een bijzonder restaurant, niet stijf, bediening van deze tijd. Voor een heerlijk diner, topklasse: Vermeer Amsterdam
Hein V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
originele gerechten, heerlijke smaken en mooi wijnarrangement. zeer gastvrij team onder leiding van Chris. Twee sterren waardig!
Leonie W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
We hebben heel fijn gegeten bij Restaurant Vermeer. De sfeer is aangenaam rustig, de inrichting modern en sfeervol. Het eten is voortreffelijk en de wijnen zijn zeer bijzonder.
Audrey W.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Prachtig interieur en fantastisch personeel die echt een leuke avond willen verzorgen. Het is leuk om alle ingrediënten te zien en dan te worden verrast door de chef. Het was heerlijk!
Dianne V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We hebben ons laten verwennen door al het moois wat Vermeer te bieden heeft. Een fantastisch 6 gangen diner waarvan elk gerecht prachtig in elkaar zat. Niet alleen qua smaak, geur en kleur, maar ook theatrale gerechten zoals de Sint-Jacobsschelp die je zelf open moet maken of de amuze van gecaramelliseerde spruiten.
Dit gecombineerd met een wijnareangement van de meest fantastische wijnen die we in tijden gehad hebben. Echt een aanrader!
Daniël H.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk gegeten, super leuke sfeer / ambiance. Service ligt super hoog. Veel meer gangen gekregen dan verwacht. Een 6 gangen diner kwam uit eindelijk inclusief amuses op iets van 13 gangen uit. Zeker een aanrader!
marcosteenwijk .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
we hebben een fantastische avond beleefd. Van het ontvangst tot vertrek was het een heerlijke culinaire en gastvrije ervaring! Wij komen zeker terug!
Lotte S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Het was een héérlijke avond! Heel fijne bediening die niet stijf of gemaakt was, maar wel overal aan dacht. Het eten was heerlijk en werd op leuke wijze opgediend. De bijbehorende wijnen werden door de sommelier ingeleid, wat ook elke keer weer een leuk praatje opleverde.
Clery D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een voltreffer van formaat ! Een van de beste restaurantbezoeken die ik heb ervaren ! De "Michelin ster " is zeker verdiend !! Vriendelijke ontvangst en een gedreven sommelier, zorgen voor de gepaste sfeer. Innovatieve gerechten met verschillende smaken zorgen voor een sublieme gastronomische ervaring !
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
We hebben hier samen gegeten en gekozen voor het uitgebreide menu van de chef en een bijpassend wijnarrangement. Goed ontvangst. De sfeer en het decor zijn echt prachtig. Het zijn wat aardse kleuren met goed licht wat veel sfeer geeft. De wijnen waren erg lekker, met veel zorgvuldigheid uitgekozen en de sommelier kon ons er erg veel over vertellen.
Het eten is vooral gericht op groenten en sommige gangen zit er wat vlees of vis bij gevoegd. Ik moet eerlijk zeggen dat het vlees en de vis het lekkerst waren en deze de juiste smaak hadden en iets toevoegden in het gerecht. De gerechten met enkel de groentes viel ons toch wat tegen. Niet alles wat op het bord lag aan groentes voegde iets aan elkaar toe of maakte het gerecht bijzonder. Wij waren bijvoorbeeld wel te spreken over de gang met bloemkool, paddestoelen en kaas, deze voegden zich echt tot een gerecht. Een ander gerecht was een witlof met wat noten ed toegevoegd wat niets voor de smaak deed. De smaken van de gangen waren erg wisselend en wat ons betreft niet erg bijzonder.
Kortom: het eten was erg wisselend in kwaliteit, de wijnen waren erg goed en zorgvuldig uitgezocht.