Restaurant Vermeer

Meer informatie over restaurant Restaurant Vermeer

9,4
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
We hebben hier samen gegeten en gekozen voor het uitgebreide menu van de chef en een bijpassend wijnarrangement. Goed ontvangst. De sfeer en het decor zijn echt prachtig. Het zijn wat aardse kleuren met goed licht wat veel sfeer geeft. De wijnen waren erg lekker, met veel zorgvuldigheid uitgekozen en de sommelier kon ons er erg veel over vertellen.
Het eten is vooral gericht op groenten en sommige gangen zit er wat vlees of vis bij gevoegd. Ik moet eerlijk zeggen dat het vlees en de vis het lekkerst waren en deze de juiste smaak hadden en iets toevoegden in het gerecht. De gerechten met enkel de groentes viel ons toch wat tegen. Niet alles wat op het bord lag aan groentes voegde iets aan elkaar toe of maakte het gerecht bijzonder. Wij waren bijvoorbeeld wel te spreken over de gang met bloemkool, paddestoelen en kaas, deze voegden zich echt tot een gerecht. Een ander gerecht was een witlof met wat noten ed toegevoegd wat niets voor de smaak deed. De smaken van de gangen waren erg wisselend en wat ons betreft niet erg bijzonder.
Kortom: het eten was erg wisselend in kwaliteit, de wijnen waren erg goed en zorgvuldig uitgezocht.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Met een groep van zeven bij Vermeer gegeten. Zonder uitzondering heeft iedereen uit het gezelschap genoten. Chris Naylor is een genie en maakt heerlijke en verrassende gerechten en geeft groenten de hoofdrol. De menukaart is ook verrassend: in plaats van de gerechten te vermelden, staan de ingrediënten vermeld waarmee gekookt wordt. De gerechten zijn verfijnd maar op een één of andere ook boers en aards. De ingrediënten komen volledig tot hun recht.
De jonge brigade is zeer professioneel, deskundig en bevlogen. Heel knap hoe de bediening het juiste evenwicht weet te vinden tussen losjes en correct. Bijzonder prettig. Ook leuk om te zien dat steeds een ander iets vertelde over het gerecht. Ik kreeg de indruk dat ze het onderling ook goed met elkaar konden vinden. De bijpassende wijnen waren goed gekozen en brachten de gerechten naar een nog hoger niveau. De tijd tussen de gerechten was precies goed. Vermeer is onlangs verbouwd en het is prachtig geworden! Strak en modern maar toch warm door de kleuren en materialen. Kortom, het was één heerlijk culinair avontuur waar ik met veel genoegen op terugkijk.
BBSanders .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
In december eindelijk gegeten bij restaurant Vermeer. Het restaurant stond al lang op ons verlanglijstje. Na vele goede recensies en een keer eerder bij het 'oude' Vermeer geweest te zijn besloten om hier met 3 vrienden te dineren. Al onze hoge verwachtingen werden dan ook meer dan waar gemaakt. Het interieur is erg veranderd met wat het was maar erg mooi geworden. de bediening was zeer attent en erg kundig. Men is zeer ontspannen gecombineerd met vakkundigheid. Ook serveerde de koks gerechten uit, die zij zeer uitgebreid en passioneert aan tafel vertelde. Altijd leuk! Het eten was voortreffelijk! voornamelijk het gerecht met Inktvis, bloemkool, kokkels en meiknol was om over te dromen! Zeer subliem. Verassende amuses en bij elke gang heerlijke wijnen. Het 'nieuwe' restaurant Vermeer is zeker een aanrader en wij komen zeker terug.
BAMMM .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Hier geweest met 2 vrienden, het was meer dan een aangename verrassing, de wijnen waren bijzonder en pasten erg goed bij het gerecht. Het eten werd prachtig opgediend en de combinaties smaakten zeer goed. Wel vonden we sommige gerechten meer bijzonder dan echt lekker. 1 vriend gaf aan dat hij een bepaald iets niet lustte, dit werd wel geserveerd, dit werd echter keurig opgelost. De inrichting is ruim opgezet, dat vonden we echt een pluspunt. We snappen dat dit restaurant een michelin ster heeft, top-avond!
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Naar aanleiding van een zeer positieve recensie van Hiske Versprille in het Parool maakte ons nieuwsgierig. Met name dat er mooie dingen werden gedaan met groenten. In menig restaurant is dat helaas nog steeds ondergewaardeerd. Uiteraard mag je van een restaurant met 1 ster iets verwachten. Wel nu, de ster wordt ruimschoots waar gemaakt. We hadden een zes gangenmenu met een wijnarrangement. Tussendoor heerlijke amuses. De gangen waren stuk voor stuk voortreffelijk van smaak. Zeker ook de groenten gerechten. Mooi opgediend en de wijnen waren ook perfect gekozen. De bediening is super. Heel attent en aardig. Voor speciale gelegenheden een aanrader.
R S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Vanavond een diner gehad bij restaurant Vermeer. Gezien de nieuwe verbouwing en de prijzen welke zij hanteren was de verwachting hoog. Helaas klopt deze zaak niet. De aankleding is een smaak echter is dit in mijn optiek te kill en sfeerloos. De tafel stond tot 2 keer toe niet stabiel, mijn partner en ik hadden beide een andere wijn besteld en direct al een fout met het indekken van de glazen terwijl de bestelling 2 min geleden opgenomen was. Vervolgens aangekomen op het toilet de kraan die het niet doet. Terug aan tafel hoge verwachtingen van het diner. Hoe kan een chef en een zaak met deze prijzen dit soort gerechten presenteren. Wij kozen het 4 gangen keuze menu met een passend wijn arrangement. Het wijn arrangement was prima en in balans alleen het eten???? 4 gangen waarvan wij 3 gerechten gepresenteerd kregen met een overkill aan sinaasappel zest en grapefruit zest... Chef kom op hoe kunnen jullie dit soort gerechten presenteren? Totaal uit balans geen goede verhoudingen. Hoofdgerecht kalfsschenkel met rode kool en creme van aardappel... prima gerecht maar ook dit gerecht totaal niet spannend en dit verwacht ik niet in deze setting. Dessert was op zich prima alleen dit was ook te zoet met zoet en zoet? Wellicht verstandig om juist hier je sinaasappel zest te gebruiken gezien jullie hier blijkbaar als keukenbrigade mee willen werken. Mag allemaal spannender en de overkill aan sinaasappel zest in drie gerechten heeft mij helaas doen besluiten om deze treurige recensie te plaatsen. Heren op deze manier koken is zeer onder de maat en totaal niet voor herhaling vatbaar. Ik wil het een ieder afraden die culinair een avond wil dineren. Ga naar een andere zaak en sla restaurant Vermeer OVER! Volledig de plank mis geslagen!
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Al jaren stond dit restaurant op onze Amsterdams bucketlist. Afgelopen april eerst eens het popup restaurant van dezelfde chef geprobeerd en erg onder de indruk geraakt. De volgende stap is dan logisch: het echte Vermeer bezoeken. De locatie is ideaal voor het OV en aan de binnenkant zeer smaakvol ingericht. We kozen voor het 5 gangen menu wat redelijk aan de prijs is dus daar mag dan wel wat tegenover staan. Het gebeurt ons niet vaak maar werkelijk elke gang was een highlight en echt subliem. De met appel gemarineerde rauwe makreel met ijs gemaakt van dezelfde marinade was uitgesproken maar top en werd gevolgd door een zacht gegaarde langoustine met o.a. ijskruid. Daarna was het de beurt aan stukje zeeduivel met asperges en het hoofdgerecht: lam met gefrituurde raapstelen. Naast diverse amuses was het slotstuk een zalige chocolade praline die de avond compleet maakte. Complimenten verder niet alleen aan de koks maar ook aan de zwarte brigade. Zien er tiptop uit, stralen vakmanschap uit en zijn bovenal erg vriendelijk.
Kortom, als je van fine dining houdt zal je hier zeker niet teleurgesteld worden, wij kunnen in ieder geval niet wachten tot de volgende keer!
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Afgelopen maandag met hoge verwachtingen naar het nieuwe Vermeer wat een plaatje van een zaak met smaak gekozen eigentijds, ik hou van deze style geen linnen op tafel dat is even wennen maar past ook niet bij de nieuwe inrichting. Ontvangen in een super gaaf bar/lounge gedeelte met heerlijke lounge muziek verrukkelijk glas rosé champagne beter kan de avond niet beginnen.
Ja met een top sommelier. Wij zijn grote fan van Bjorn van Aalst en terecht dat hij hier ook werkt.
" top locatie". Goed aan tafel in restaurant even wennen maar stoelen zitten perfect en mooie ambiance. Wij hebben gekozen voor 6 gangenmenu met wijnarrangement. We kregen 2 heerlijke amuses om mee te beginnen. Onze smaakpupillen werden gelijk getriggerd door de eerste amuse met radijs en geitenkaas, gevolgt door een amuse met babywortel. Daarna hebben we gerechten gegeten met onder andere langoustine, kabeljauw, zeeduivel, zwezerik en zelf geteelde groenten van het dak. Ijskruid, venkel en bijzondere bessen maakten de gerechten compleet. De opbouw naar het nagerecht met 4 Hollandse kazen was perfect. De bediening was erg vriendelijk, hadden verstand van zaken en zorgden ervoor dat wij een onvergetelijke avond hebben gehad.
Top sommelier Bedankt het was onvergetelijk, nieuwe style koken... mooi en verrassend en zeker vernieuwend.
Wij komen zeker terug. heel veel succes Team Vermeer tot snel.
Denise S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wij hebben gisteren gekozen voor 6 gangen met wijnarrangement. We kregen 2 heerlijke amuses aangeboden. Onze smaakpupillen werden gelijk getriggerd door de eerste amuse met radijs en geitenkaas, gevolgt door een amuse met babywortel. Daarna hebben we gerechten gegeten met onder andere lam, langoustine, zeeduivel en zelfgeteelde groenten van het dak. Ijskruid, venkel en bijzondere bessen maakten de gerechten compleet. De opbouw naar het nagerecht met 4 Hollandse kazen was perfect. De bediening en sommelier waren erg vriendelijk, hadden verstand van zaken en zorgden ervoor dat wij een onvergetelijke avond hebben gehad.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Stijlvol en een intieme sfeer, een succesvolle verbouwing.

Het eten was verrassend, heel vers en puur. Een feestje.

Absoluut een aanrader voor een mooie avond uit.
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Ik kende het restaurant nog niet voor de verbouwing, maar nu is het in ieder geval erg mooi geworden. De bediening was erg vriendelijk en relaxed. Veel minder stijf dan bij andere restaurants van deze klasse.

Dan het belangrijkste: het eten, dat was zoals te verwachten ook weer van erg hoog niveau. Ze hebben de gerechten ingericht per ingrediënt en voordat je begint kies je het aantal gangen, in ons geval 6, en daarna welke ingrediënten je aanspreken en welke niet. Voor ons was de zwezerik echt opvallend lekker, maar ook de rest van alle mooi opgemaakte gerechten was top.

Een geslaagde avond kun je hier zeker beleven.
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
We hebben hier een van de eerste avonden sinds de heropening gegeten. Wat is het mooi geworden! Heerlijk gegeten. Veel aandacht voor goede wijnen en het eten. Onze favorieten waren Curry en Chocolade/framboos dessert. Heel prettig en professioneel personeel. We komen zeker snel terug!
gorbatsjov .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Misschien wel het meest kille restaurant waar we ooit in Amsterdam gegeten hebben. Het 'warme' personeel compenseert dat weer. Aan aandacht en passie geen gebrek. We hadden van te voren al besloten dat we à la carte zouden gaan eten omdat we nog een lange avond zouden hebben en van een lange zit kak je soms nou eenmaal in. We werden in de watten gelegd met wel drie amuses. De SINT JACOBSMOSSELEN waren de lekkerste die we ooit gegeten hebben. Ze smolten op onze tong. Mijn risotto met kreeft was ook fantastisch. Waar ik al dagen naar uitkeek was het stukje duurzame vlees dat onder de afkorting DZB Ribstuk op de kaart staat. Het is een melkoe die na zijn melkdienstjaar en paar jaar rondloopt en gras eet. Een relatief oude koe dus. Ik vond het erg lekker maar ik vond 50 euro wel erg prijzig. Het toetje hebben we overgeslagen en in plaats daarvan een extra fles rode wijn besteld. Een prima wijn overigens uit Zuid-Duitsland. Alles bij elkaar opgeteld hebben we goed gegeten maar de verhouding prijs-kwaliteit is ietswat uit balans.
Anand K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We aten hier voor de eerste maal na vele goede berichten over dit restaurant. Ze gaan sluiten vanwege een verbouwing in 2016 en dan als pop-up restaurant met DJ en hetzelfde team door maar dan met 120 couverts, spannend!
Anyway, we aten hier zeer goed 7 gangen van het menu van het land. De chef toont zich een meester in het bereiden van groenten. Hij schuwt geen experimenten en weet goed wat hij doet. Als enig minpunt soms teveel saus en/of bouillon bij sommige gerechten waardoor de sauzen overheersen en het gerecht "verdrinkt". Dit was heel duidelijk bij de zeetong. Perfect gebakken cuisson maar vis, die de hoofdrol moet spelen viel weg. Zeer goede desserts. Met name het creatieve gebruik van tomaat vonden wij orgineel. Bediening zeer deskundig en warm, is duidelijk enthousiast over de wijnkaart en straalt dit uit.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
15 Augustus tijdens de introductie van het nieuwe menu weer heerlijk gegeten. Vermeer hoort bij de top in Amsterdam. De gerechten zijn erg lekker en zien er fantastisch uit gecombineerd met interessante (niet standaard) wijnen.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Gisteravond 29-6 een heel smakelijk diner gehad bij restaurant Vermeer in het NH Barbizon hotel. Van het 7 gangen menu was er een standaard keuze voor 4 gangen daaruit, het was geen probleem om 2 gangen te vervangen door gangen die juist niet bij het standaard 4-gangen menu hoorden, zonder daar een meerprijs voor te rekenen.
De 4 amuses vooraf waren allen vegetarisch, m.n. de laatste 2 vonden wij heel goed bereid ( o.a. 1 met venkel op diverse wijzen bereid, 1 met rabarber ). Als 1e voorgerecht de Oosterschelde kreeft, als tussengerecht: kalfszwezerik met groene asperge bosui en rode ui en diverse bloemetjes ( wat ons betreft het beste gerecht ), als hoofdgerecht duif met gepocheerde kers in eigen jus, als nagerecht: aardbeien ook op diverse manieren bereid, met passievrucht en een kazen selectie. Koffie met heerlijke zelfgemaakte friandises.
Zeer vlotte, aardige , m.n. jonge obers, interieur o.i. klassiek hotelrestaurant, mooie vloer, wat kille uistraling. Veelal zakelijk publiek en toeristen gisteravond. Mooi servies en bestek.
Ondanks kleine mindere punten, hebben wij echt een heel fijne avond gehad.
Koos H.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Uitstekend gebalanceerd menu. Prettige bediening en de meest bijzondere parking die ik in Nederland gezien heb. Het gerecht met duif sprong er met name uit. Toevallig vorige week in een ander restaurant ook gegeten. Vermeer maakte er een 'pareltje' van.
Koos Hussem
Jirnsum .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Hier met een internationaal gezelschap gegeten. Het 7 gangenmenu was prima opgebouwd, met perfect bijpassende wijnen. Personeel deed erg hun best om toelichting in het Engels te geven. Ik moet toegeven dat dit de eerste keer was dat ik aspergeijs at, en dat is zeker voor herhaling vatbaar. Overduidelijk creatieve koks in de keuken. Toetje was een chocoladetaart. Normaal niet heel erg van de chocolade, maar dit was echt super.
Dennis C.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Het eten was verrukkelijk, de bediening was fantastisch, maar we waren de enige gasten. Een hele avond lang met maar twee klanten. Wij werden er een beetje triest van.
Raffke .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
maandag 12 januari gegeten bij restaurant Vermeer, van chef Chris Naylor.Bij ontvangst werd de auto in de ondergrondse parkeergarage geplaatst, blijft een grappig gezicht.....
champagne als aperitief met daarbij 3 amuses, venkelchips met kroketje van pastinaak, daarna passieshotje gevolgd door aan tafel bereid ijs( nitrococktail a la FG..) van blauwe kaas met peer en citrus, lekker allemaal.wie bij dit restaurant gaat eten moet wél weten dat groentes hier nogal de hoofdrol spelen bij gerechten. wij hadden gekozen voor het 7-gangen menu, 1 x geen vis schaal of schelpdieren en 3x normaal menu, dit was geen enkel probleem. vooraf rauwe coquilles met zwarte radijs. kraakverse coquilles maar zonde dat de radijs de smaak van de schelpdieren wat liet verbleken.we volgden met rogvleugel in broodkorst met bloemkool en spruitjes, daarna winterbouillon( vega) met diverse knolsoorten, toen tarbot met gerookte wortelsaus..(lekker..!!), Chaams hoen met rauwe dooier krokant vel,hierna aan tafel gepresenteerde hele kalfsschenkel, welke daarna in de keuken mooi geportioneerd werd en later mooi opgediend werd met aardappelzalf en peterseliepuree....mooi mals en sappig vlees, als dessert rijstepap met komkommer en gin tonic schuim, mooie smaken, maar voor een dessert, na mijn smaak iets aan de hartige kant...de bediening is heel losjes, spontaan en niet opdringerig.. , brood/boter/olie word zonder te vragen en te berekenen ruimschoots bijgevuld..., verwacht bij dit restaurant geen plaatjes op de borden maar, maar gerechten waar het eigenlijk puur om de smaak gaat. ik denk niet dat alle gerechten in mijn lijstje met all time favorits komen, maar de winterbouillon en de kalfsschenkel zijn het onthouden zeker waard, net als de amuse met vers geraspte truffel en het roomijs van blauwe kaas....forse prijzen( 7-gangen € 110,-), maar je eet hier dan ook midden in Amsterdam met vallet parking, in een prachtig historisch pand, onberispelijke bediening, tafelzilver, etc, etc... ......ik moet toegeven dat ik in restaurants voor aanzienlijk lagere kosten, na mijn smaak, veel lekkerder gegeten....ma let wel, dit is puur een kwestie van smaak. Iemand die graag verrast word door nieuwe en goed doordachte groentecombinaties komt hier zeker aan zijn/haar trekken....!!!
op naar het volgende restaurant....