Over het restaurant Restaurant Veldzicht

De natuur op een dienblad

De moestuin direct op je bord. Veldzicht bevindt zich midden in de natuur met een prachtig terras aan het water. Na een dagje wandelen of fietsen laat je je door de vlotte bediening even verwennen. De eigenzinnig chef werkt op een ambachtelijke manier met veelal verse, biologische en regionale producten. En dat is te proeven! Wie had dat gedacht in Oosterwijtwerd?

Meer informatie over restaurant Restaurant Veldzicht

• : Parkeerplaats

Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag tot en met maandag 12:00 - 22:00

wanwest .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het eten is erg goed. De bediening is goed, het jonge meisje was nog wat onzeker. in korte tijd twee keer in Veldzicht gegeten. Een aanrader! De kwaliteit van het eten is hoog, alles biologisch, elk bord is een plaatje om te zien en een genot om leeg te eten.
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Via tank en dineer gevonden. Mensen waren enthousiast, maar eten was het net niet. Amuse was lekker, mosterdsoep was goed, maar niet bijzonder vergeleken met collega restaurants. De rauwe ham (lekker) op geconfijte ui (was koud en smaakte naar koud vet) was geen goede combinatie. Hoofdgerechten waren helaas beide overbakken, en dus droog, zowel de zalm als de kipfilet. Jammer. Ook bij nagerechten miste de finesse.
holwier .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
UItstekend gegeten op de Shell diner bonnen. Hiervoor heeft het restaurant een aangepast keuzemenu, met drie keuzes uit elke gang, alleen voor de soep twee. Wat ons betreft voldoende.
Vooral de gerookte zalm als voorgerecht is een aanrader, deze was heerlijk.
De mosterdsoep was zoals een mosterdsoep hoort te zijn, niet overdreven.
Hoofdgerecht, de kip, was prima maar wat mij betreft niet heel erg bijzonder.
Nagerecht was weer boven verwachting (de pannacotta met ijs), dit terwijl ik niet zo van de toetjes ben.
Ruime keus als je een bier bij het eten wilt, en op prima temperatuur geserveerd (ik houd niet van overdreven koud bier bij het eten).
Hoeveelheid was voldoende, bediening prima, tijd tussen gangen utstekend , al met al een aanrader als je eens echt lekker wilt eten.
Trijnje W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
we hebben vandaag voor het eerst bij Veldzicht gegeten via de shell bonnen .Nou we hebben genoten het was heel lekker. Zeker een aanrader we komen vast nog een keer.
Gertjanenans .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Genoten van een drie gangen-menu via de Shell actie. Verse producten, veel streekproducten. Absolute aanrader. Verrassend was de combinatie van biologische kip met daarbij een zelf gemaakt worstje eveneens van de kip. We komen zeker weer.
mwilting .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We waren hier met actie van de Shell met zijn 4-en te eten. Het keuzemenu was gevarieerd met alles behalve standaard gerechten. De gerechten waren goed bereid en de porties voldoende. We hebben genoten. Het personeel was supervriendelijk en enthousiast. De aankleding van het restaurant vond ik persoonlijk wat minder. Dat is slechts een kwestie van smaak: het was zeker niet gedateerd of niet schoon. Voor mensen die van goed eten, bereid door mensen die hun vak verstaan, is dit restaurant zeker een aanrader. Ik rij er nog wel een keer voor om!
Robbiegrunnen .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Lekker gegeten met het voorgerecht en de soep als hoogtepunten. Hoofdgerecht was gevogelte, dit bleek kipfilet en een worstje te zijn, toch jammer. Bediening was vriendelijk en correct, mooi zicht over de velden met ondergaande zon. Er is geen muziek dus als je vroeg binnenkomt is het wel erg stil. Met de shellactie voor een zeer goede prijs kunnen eten!
lluth03 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij dit restaurant.
Dankzij de vouchers van de Shell aktie dit restaurant ontdekt, super!
De sfeer was gezellig, het eten voortreffelijk.
We komen terug!
lmwiersum .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
De kaart en de ontvangst zijn hartelijk en stijlvol. De nodige bescheidenheid wordt hierbij betracht. Na het uitzoeken van ons eten via het keuzemenu werden we verrast met een paar bijzondere broodjes. De fantastische presentatie van sommige voorgerechten en de kwaliteit hiervan konden ons zeer bekoren. Ook de hoofdgerechten hebben ons zeer aangenaam verrast. En de creaties van de nagerechten en de fantastische smaak van het zelf gemaakte ijs van zwarte bessen hebben onze verwachtingen overtroffen. Kortom: Veldzicht is een eetgelegenheid voor fijnproevers.
johannaboschjansen .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Het eten was uitstekend met name de huisgerookte zalm was voortreffelijk. Prima lokatie en ook een zeer prettige bediening. Al met al zeer verrassend en positief.
Derk B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Met twee stellen hebben we een kookworkshop gevolgd en vervolgens het resultaat met smaak opgegeten. Het ontvangst was allerhartelijkst en Stefan (de kok) legde uit wat we gingen doen. Na de uitleg togen we naar de keuken. We kregen allen een taak, maar Stefan had al van alles voorbereid, dus dat was allemaal best te doen. De verrassende combinaties zoals brood met strogele bonen en boter met Groninger mosterd en tomaat, een moot zalm die ter plekke gerookt werd, en door ons vakkundig werd gegarneerd wet met wortellinten, werden door ons later met smaak verorberd. Net als de biloische kipfilet, met de risotto en de vergeten groenten. Het geheel werd afgemaakt mer een pannacotta met steranijs plus chocolade cakejes en zelfgedraaid ijs. Omdat we zelf meegeholpen hadden de gerechten op het bord te toveren, zijn we natuurlijk wat bevooroordeeld, maar het was allemaal overheerlijk! Het bijzondere was dat Stefan ons in de keuken telkens begeleidde: een plezierige man en bijzonder vergevingsgezind als er iets mislukte... Kookworkshop bij 't Veldzicht? Een regelrechte aanrader!
wilvdwerf .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het menu was aangepast aan de Shell-actie, maar bood een uitstekende ruime keus. De gerechten waren zonder uitzondering prachtig qua smaak, kleur en verder uitvoering. Onze fles wijn was ondanks de bescheiden prijs erg smakelijk.De bediening was vriendelijk en bescheiden. Klein detail: Achtergrond muziek zou de sfeer verder verhogen.
Maar alle lof voor Veldzicht: Een geweldig diner voor een zeer lage prijs in dit geval!
vanslochteren .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vriendelijke mensen, leuk restaurant. Goede parkeermogelijkheden. Biologische producten. Het eten was in orde maar niet heel bijzonder.
Bettien H.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
we werden zeer gastvrij ontvangen. We hadden gekozen voor een 4-gangen menu. Alles was erg lekker en was mooi opgediend. Een mooie ambiance, waar we zeker nog een keer weer heengaan
a.sportel .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Dit is echt een aanrader.
Misschien niet echt goedkoop maar wel heel lekker en goed eten.
Het eten is kwalitatief heel goed. Mooi opgediend. Verse ingrediënten en goed bij elkaar passend.
Echt aan te bevelen.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Deze keer in de winter naar Oosterwijtwerd. Dus niet op het heerlijke terras maar binnen in de voorkamer/voorzaal. Vier gangen menu via de Groupon gehad. En de kok maakt zich er echt NIET met een Jantje van Leiden van af. Heerlijk koud voorgerecht met een aspic van hollandse garnalen ( maar wordt uitgelegd als garnalen in gelei....daarmee wil ik maar zeggen dat de bediening gezellig gewoon is. Geen poeha of moeilijke verhalen maar ondertussen wel ter zake kundig). Ook garnalen met avocado en een zalmmootje met wortelsaus en een tamme kastanje koekje. Knolselderij-soep (mag iets frisser gemaakt worden). Dan een een heerlijke kip-rol met groente met een bite en aardappelgnochi en als dessert pannacotta met steranijs, cassisijs , brownies. Alles heerlijk klaargemaakt en een gemoedelijke ambience. het mag wel ietsjes warmer gestookt worden in de winter en inderdaad, misschien een zacht achtergrond muziekje. Zeker de moeite van het omrijden waard. !
MarionWarringa .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Dankzij Groupon dit restaurant ontdekt!
Nooit geweten dat er een dorpje bestond dat Oosterwijtwerd heette en al helemaal niet dat hier zo'n goed restaurant gelegen is!
Het eten was heerlijk!
De borden worden opgemaakt als schilderijtjes.
Een klein puntje van aandacht; wij misten achtergrondmuziek.
Ik denk dat hier heerlijk toeven is in de zomer. Wij konden dit helaas niet goed zien, omdat het al donker was.
Ergreg .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Wat een verassing, restaurant Veldzicht! Heerlijk, puur eten in een mooi dorpje in Noordoost Groningen. Voorheen was er op deze locatie een eenvoudig eetcafe, maar nu kun je hier echt bijzonder eten. De moestuin direct op je bord, ieder stukje groente zijn eigen speciale smaak. Het vlees en de vis perfect bereid. Er wordt gebruik gemaakt van goede locale producten. En de service was erg prettig. Wij komen zeker een keer terug!
Alleida B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Heerlijk 4-gangen verrassingsdiner gegeten, voor al gangen geldt, heerlijke SMAAKbeleving, klasse!
Zeer vriendelijk en vlot bedienend personeel die elke gang goed uitleg kwam geven wat er gepresenteerd werd. Erg mooie presentatie van de gerechten. Wat jammer is dat aan de straatzijde niet duidelijk is dat er een kwaliteitsrestaurant gevestigd is, je rijdt er zo aan voorbij en dat is een gemiste kans.
Maar wij weten het nu te vinden en komen zeker terug!
Helena V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Heerlijk en verrassend gegeten. Vooral het vis hoofdgerecht was subliem. Eigenzinnige kok die met hele mooie produkten kookt. Zijn echtgenote als gastvrouw doet vreselijk haar best het je naar de zin te maken. Goed team.
Mooi restaurant op toch wel afgelegen maar prachtige plek. Met veel potentie, vooral in de zomer als het terras aan het vaarwater open is. Top! Wij komen heel gauw terug.