Over het restaurant Restaurant Veldzicht

De natuur op een dienblad

De moestuin direct op je bord. Veldzicht bevindt zich midden in de natuur met een prachtig terras aan het water. Na een dagje wandelen of fietsen laat je je door de vlotte bediening even verwennen. De eigenzinnig chef werkt op een ambachtelijke manier met veelal verse, biologische en regionale producten. En dat is te proeven! Wie had dat gedacht in Oosterwijtwerd?

Meer informatie over restaurant Restaurant Veldzicht

• : Parkeerplaats

Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag tot en met maandag 12:00 - 22:00

bibi20 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Ben met een vriendin wezen eten. Het eten was heerlijk. Elk hapje was mmmmmmm.
We hadden makreel vooraf, vis van de dag met wijnsaus en vlierbloesempanacotta met ijs. Ga zeker weer heen. Bibi.
dijk.h .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Ik heb geen echt commentaar. Het is nl zo, wat de een lekker vindt, is voor iemand anders wat minder! Kortom smaken verschillen.
De kip en de vis waren voor ons gevoel goed bereid en lekker, evenals het dessert, de mosterdsoep en de rode wijn!

Chrim .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
In restaurant Veldzicht is het goed aanzitten en verblijven. Ook het uitzicht was met afwisselende en dynamisch bewegende wolken en zon op deze avond een extra cadeautje Het AH viergangen menu was evenwichtig samengesteld en goed van smaak en compositie, De soep van geroosterde paprika was geweldig goed. Alle andere gerechten trouwens waren zonden uitzondering met liefde gecomponeerd en gekookt. De vriendelijke bediening was attent.
j.huijssoon .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
De sfeer is o.k. en de bediening goed. Het eten vond ik matig alleen het dessert was lekker,alleen de sinaasappelsaus bij de pannacotta had een chemisch bijsmaakje. Vooral de groente bij het hoofdgerecht vond ik beneden de maat. Doperwtenpuree vind ik zo wie zo baby voedsel en de rest van de groente mag dan heel modern zijn ik vond de biet, raap couchette en nog iets, smakeloos, De in de schil gekookte aardappel was prima van smaak maar waarom er niet wat zure room met bieslook en\of peterselie of zo bij. Kip en worstje was goed,al mocht de kip wel wat kruidiger. Voorgerecht met in cider gegaarde makreel was waterig en flauw de rauwe ham,voorgerecht van mijn dis genoot was juist erg zout maar daar houdt hij wel van , zijn dessert was heerlijk, bessen compote met pruim jammer dat daar geen roomijs bij was maar sorbetijs van aalbes. Wijn zowel rode en witte huiswijn waren goed maar net als het glaasje rivella aan de dure kant. Conclusie verhouuding prijs kwaliteit twijvelachtig. Wij zullen er niet snel weer heen gaan, O,ja het allerlekkerst was de bonbon bij de koffie.
Moncy .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Buiten verwachting om zeer goed. De bediening was zeer vriendelijk en erg netjes. De maaltijden zijn bereidt met de meest zuivere producten, en geen onnodige toevoegingen. Het is geen restaurant van pakjes en zakjes, ik moet zeggen dat je wel van zuivere smaken moet houden. Je ontvangt hier geen friet of gebakken aardappelen maar een eigen aardappel gekookt in de schil. De kipfilet in gerecht was iets aan de droge kant, maar de rest was zeer goed vooral het dessert. Een echte aanrader bij mooi weer om buiten te eten.
LPS .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We hadden een vlees- en een vegetarisch menu. De kwaliteit van het vegetarisch menu viel wat tegen: gepocheerd ei liep niet en risotto was wat flauw. Het vleesmenu was veel beter. Lekkere hoofdgerecht van kip. De twee verschillende toetsjes waren om te smullen: pannacotta en bessen, superheerlijk!
4L .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben het AH restaurant-actie-menu gehad. De presentatie ziet er goed uit, de bereiding vonden wij op het niveau van een eetcafé. Niet bijzonder. De kip en worst waren te droog/ te lang doorgebakken. De smaakcombinatie van de vegetarische risotto vond ik niet zo geslaagd. De bediening was heel correct, maar er werd niet echt contact gemaakt.
De restauranteigenaren kiezen ervoor om geen muziek te draaien. Wij vinden dat niet zo geslaagd. Het is heel stil, waardoor we nauwelijks durfden te praten. We hebben dus grotendeels gefluisterd, zodat niet iedereen ons gesprek mee kon luisteren. Het uitzicht is wel prachtig.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Via 'het laatste tafeltje' bij dit restaurant in het dorpje Oosterwijtwerd beland. Hoewel het restaurant op een prachtige plek ligt, zie je daar binnen helaas niet erg veel van.
We kregen een drie gangen verrassingsmenu voorgeschoteld: paprika-tomatensoep met focaccia, biologische kip met risotto en verschillende seizoensgroenten en als dessert soep van bosvruchten met chocolademousse. Het eten smaakte goed; de gerechten waren duidelijk met veel aandacht en zorg bereid. Ook de wijnen die hierbij geschonken werden waren erg goed. De bediening is ietwat ongemakkelijk, maar wel heel vriendelijk.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
In een rap tempo worden drie voortreffelijke gangen voorgeschoteld. Met name de kip is verrukkelijk. Bessentoetje een regelrechte aanrader.
Luckyjean .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Hier gegeten met de AH actiekaart. Het eten was lekker maar simpel. De bediening was allervriendelijkst. Aardig restaurant in de middle of nowhere.
cor.kramer56 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Verrassende locatie zo middenin de velden van het Noord Groningse land. Voor iedere gang zijn uit 3 opties te kiezen - wij kozen bewust voor verschillende opties. Conclusie 3 heerlijke en verrassende gangen. Er worden veel streekproducten gebruikt en bijv. de pesto resp. het ijs is huisgemaakt. Dat proef je. Wij kozen voor een frizzante en een witte huiswijn - beiden verrassend. Conclusie: je moet er even voor rijden (ons geval) maar het was de moeite waard om dit restaurant te ontdekken.
e.g.kronenberg .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Het eten was goed, degelijk en duidelijk met lokale producten bereid. Menu keuze was prima en voor alle smaken was er wel iets. De biologische kippenboer was op vakantie, daarom was er varken ipv kip. Het geheel had iets spannender gemogen.
Bediening en uitleg was prima, de vrouw des huizes was daar erg uitgebreid en eerlijk in. Doordat we buiten naast de keuken zaten konden we de gesprekken tussen kok en bediening ook volgen, en wisten dus al wat er gezegd zou worden.
De atmosfeer was het eigenlijk nèt niet: binnen iets te nieuw en iets te gemaakt (balken plafond, maar die balken waren niet nodig voor de constructie), buiten een super uitzicht, maar de bar en tafeltjes hadden hun beste tijd gehad. Niet wat je zou verwachten gezien de kook-ambities.
Maar dat werd ook verklaard door het feit dat ze net pas begonnen zijn met zn tweeën. Wij hopen dat het aanslaat in zo'n klein plaatsje, de ambitie is er.
Natasja W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Met familie gegeten, de mossels waren subliem!! Wil dit ook aanmerken als een aardader. De kip was gort droog en smakeloos, het worstje d'r bij was weer goed. Groente waren vergeten groente en subliem. De bediening was niet bijzonder. Net zoals de aankleding. Stof dat van het plafond hing, persoonlijke spullen die overal liggen. Buiten zag er vervallen uit. Tegens die niet goed lagen, trapje wat treden mist ect. D'r mag nog veel gebeuren.
gaby D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
van ah -restaurantbonnen gegeten, heerlijk buiten kunnen zitten waardoor het een bijzondere avond werd, heerlijk aan een riviertje, uitzicht over de groningse landerijen, heerlijk! Zeer gastvrij en bijzonder vriendelijke bediening. Eten was puur natuur, bijzondere smaken (bv aalbessen-ijs, aanrader!!), prima keuze menu.
Aanrader! Zeker moeite van het rijden naar "het hoge noorden" waard!
Eten1951 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Met zes personen genoten van een heerlijk menu (AH actie). Bediening vriendelijk en vlot en uitleg van de kok van het hoofdgerecht.
gnivabmlbaving .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De weergoden waren ons goed gezind, na een regenachtige ochtend was het stralend weer; dus een tafel op het terras met een prachtig gezicht op het mooie Groninger landschap met het daarbij behorend kanaaltje. De borreltjes vooraf met een kop erop. Zoals het hoort kannen (gratis) kraanwater, maar de porties eten (lekker) vonden wij wat aan de zuinige kant.
sloterwijk .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Wij hebben gebruik gemaakt van de AH aktie. Er was een keuze menu met voldoende keus. We hadden een heerlijk en verrassend menu, bier tiramisu als toetje, een aanrader. De bediening was prima accuraat en niet opdringerig en met veel kennis van zaken. Zeker iets om terug te komen.
Corine W.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Ik vond het eten smakeloos en niet lekker, ook vonden wij het restaurant er van binnen erg ouderwets uit zien.
Nee hier nog een keer gaan eten is zeker niet voor herhaling vatbaar.
wemabossie .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Het eten was heerlijk. Aan het water gezeten en genoten van de zonsondergang.
Jammer dat de bediening niet goed was ingewerkt . Rare taferelen meegemaakt. Zet iemand die net in de bediening werkt of niet geschikt is voor dit werk niet in de bediening , maar begeleid degene. Dit was echt "gratis caberet". Na 2 glaasjes rose was die ook nog op! Jammer.
Pien K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We zaten lekker op het leuke zonnige terras. Omdat het erg druk was, moesten we soms lang wachten op het eten. Het eten was niet zo goed als de laatste keer. Bijvoorbeeld de hollandse garnalensoep was de laatste keer een topper (9) maar nu wat minder op smaak en zonder garnalen (7)