Over het restaurant Restaurant Veldzicht

De natuur op een dienblad

De moestuin direct op je bord. Veldzicht bevindt zich midden in de natuur met een prachtig terras aan het water. Na een dagje wandelen of fietsen laat je je door de vlotte bediening even verwennen. De eigenzinnig chef werkt op een ambachtelijke manier met veelal verse, biologische en regionale producten. En dat is te proeven! Wie had dat gedacht in Oosterwijtwerd?

Meer informatie over restaurant Restaurant Veldzicht

• : Parkeerplaats

Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag tot en met maandag 12:00 - 22:00

• Pin , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
roet .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
In een rap tempo worden drie voortreffelijke gangen voorgeschoteld. Met name de kip is verrukkelijk. Bessentoetje een regelrechte aanrader.
amdekker20 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Hier gegeten met de AH actiekaart. Het eten was lekker maar simpel. De bediening was allervriendelijkst. Aardig restaurant in de middle of nowhere.
cor.kramer56 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Verrassende locatie zo middenin de velden van het Noord Groningse land. Voor iedere gang zijn uit 3 opties te kiezen - wij kozen bewust voor verschillende opties. Conclusie 3 heerlijke en verrassende gangen. Er worden veel streekproducten gebruikt en bijv. de pesto resp. het ijs is huisgemaakt. Dat proef je. Wij kozen voor een frizzante en een witte huiswijn - beiden verrassend. Conclusie: je moet er even voor rijden (ons geval) maar het was de moeite waard om dit restaurant te ontdekken.
e.g.kronenberg .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Het eten was goed, degelijk en duidelijk met lokale producten bereid. Menu keuze was prima en voor alle smaken was er wel iets. De biologische kippenboer was op vakantie, daarom was er varken ipv kip. Het geheel had iets spannender gemogen.
Bediening en uitleg was prima, de vrouw des huizes was daar erg uitgebreid en eerlijk in. Doordat we buiten naast de keuken zaten konden we de gesprekken tussen kok en bediening ook volgen, en wisten dus al wat er gezegd zou worden.
De atmosfeer was het eigenlijk nèt niet: binnen iets te nieuw en iets te gemaakt (balken plafond, maar die balken waren niet nodig voor de constructie), buiten een super uitzicht, maar de bar en tafeltjes hadden hun beste tijd gehad. Niet wat je zou verwachten gezien de kook-ambities.
Maar dat werd ook verklaard door het feit dat ze net pas begonnen zijn met zn tweeën. Wij hopen dat het aanslaat in zo'n klein plaatsje, de ambitie is er.
Natasja W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Met familie gegeten, de mossels waren subliem!! Wil dit ook aanmerken als een aardader. De kip was gort droog en smakeloos, het worstje d'r bij was weer goed. Groente waren vergeten groente en subliem. De bediening was niet bijzonder. Net zoals de aankleding. Stof dat van het plafond hing, persoonlijke spullen die overal liggen. Buiten zag er vervallen uit. Tegens die niet goed lagen, trapje wat treden mist ect. D'r mag nog veel gebeuren.
Eten1951 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Met zes personen genoten van een heerlijk menu (AH actie). Bediening vriendelijk en vlot en uitleg van de kok van het hoofdgerecht.
gabydrenth .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
van ah -restaurantbonnen gegeten, heerlijk buiten kunnen zitten waardoor het een bijzondere avond werd, heerlijk aan een riviertje, uitzicht over de groningse landerijen, heerlijk! Zeer gastvrij en bijzonder vriendelijke bediening. Eten was puur natuur, bijzondere smaken (bv aalbessen-ijs, aanrader!!), prima keuze menu.
Aanrader! Zeker moeite van het rijden naar "het hoge noorden" waard!
gnivabmlbaving .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De weergoden waren ons goed gezind, na een regenachtige ochtend was het stralend weer; dus een tafel op het terras met een prachtig gezicht op het mooie Groninger landschap met het daarbij behorend kanaaltje. De borreltjes vooraf met een kop erop. Zoals het hoort kannen (gratis) kraanwater, maar de porties eten (lekker) vonden wij wat aan de zuinige kant.
sloterwijk .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Wij hebben gebruik gemaakt van de AH aktie. Er was een keuze menu met voldoende keus. We hadden een heerlijk en verrassend menu, bier tiramisu als toetje, een aanrader. De bediening was prima accuraat en niet opdringerig en met veel kennis van zaken. Zeker iets om terug te komen.
Corine W.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Ik vond het eten smakeloos en niet lekker, ook vonden wij het restaurant er van binnen erg ouderwets uit zien.
Nee hier nog een keer gaan eten is zeker niet voor herhaling vatbaar.
wemabossie .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Het eten was heerlijk. Aan het water gezeten en genoten van de zonsondergang.
Jammer dat de bediening niet goed was ingewerkt . Rare taferelen meegemaakt. Zet iemand die net in de bediening werkt of niet geschikt is voor dit werk niet in de bediening , maar begeleid degene. Dit was echt "gratis caberet". Na 2 glaasjes rose was die ook nog op! Jammer.
pien.kranenburg .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We zaten lekker op het leuke zonnige terras. Omdat het erg druk was, moesten we soms lang wachten op het eten. Het eten was niet zo goed als de laatste keer. Bijvoorbeeld de hollandse garnalensoep was de laatste keer een topper (9) maar nu wat minder op smaak en zonder garnalen (7)
luitenklara .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We hebben genoten. De huissalade van gerookte zalm was heerlijk. Maar ook de mosterdsoep en zalm met risotto en puree waren erg lekker. Leuk decor en de bediening was uitstekend.
HenkvanKappen .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Gastvrij ontvangen en goed gegeten. Verrassende keuzes van de kok. Alleen al voor de heerlijke espresso met eigen gemaakte bonbon kom ik graag terug.
jeanetkorthuis .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Het was leuk om in restaurant "veldzicht"uit eten te gaan. De rit er naar toe is al leuk als je van het Groningse platteland houdt. Het eten was verrassend en lekker.
arenthil .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Gezellig en goed eten we hebben lekker gegeten

We raden iedereen aan om hier eens te gaan dineren.
De uitbaters doen hun best om het iedereen naar de zin te maken

Boudewijn1980 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Afgelopen weekend samen met mijn vriendin gedineerd bij restaurant Veldzicht in Oosterwijtwerd. Bij binnenkomst hartelijk ontvangen. We mochten zelf een tafel uitzoeken. Er werd ons gelijk een drankje aangeboden. Vervolgens kregen wij de menukaart. We konden kiezen voor drie of vier gangen. De keuze vond ik toch aardig ruim. Wij gingen voor de vier gangen. De service en wachttijd tussen de gangen door was goed. Al met al een goed restaurant in een prachtige omgeving. Daarom ook de hoge waardig. Wij zullen zeker weer een keer terugkomen.
miranda_6_33 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heerlijk rustig plekje met uitzicht over het Groninger landschap.
Er wordt eerlijk, puur (biologisch) en streekgebonden eten aangeboden, wat ik een pré vind.
Het heeft misschien een iets oudbollige uitstraling, maar dat mag met de ligging en is absoluut niet storend.
KETTING .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het eten was prima . Het jonge meisje in de bediening deed haar uiterste best om ons het naar de zin te maken. We waren met een groepje van 6 personen en hebben dus een prima avond gehad .
klasen .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Restaurant Veldzicht is zeker een aanrader. Het eten was uitstekend en qua smaak soms heel verrassend. De uitleg over de bereidingswijze van de diverse gerechten was heel aangenaam. Alles is bijna huisgemaakt, van de broodjes vooraf tot de bonbons bij de koffie.
Al met al een heel geslaagd etentje.
Enige punt van kritiek is het vooraf aangeboden aperitief. Dit betrof vlierbessenwijn met bubbels, maar leek meer op een glaasje cassis wat later doodleuk voor € 4,- per glas op de rekening staat.