Over het restaurant Restaurant Veldzicht

De natuur op een dienblad

De moestuin direct op je bord. Veldzicht bevindt zich midden in de natuur met een prachtig terras aan het water. Na een dagje wandelen of fietsen laat je je door de vlotte bediening even verwennen. De eigenzinnig chef werkt op een ambachtelijke manier met veelal verse, biologische en regionale producten. En dat is te proeven! Wie had dat gedacht in Oosterwijtwerd?

Meer informatie over restaurant Restaurant Veldzicht

• : Parkeerplaats

Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag tot en met maandag 12:00 - 22:00

HannyPanny .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Zie bovenstaande: Bij 'wachttijd" vind ik geen goede omschrijvingen. we werden goed ontvangen ,werden gelijk naar een mooie tafel gebracht en de tussen de gerechten zat genoeg ruimte. dit hebben wij als zeer goed ervaren. er was verrassend en erg lekker gekookt; nog nooit zo iets geproefd. wij vinden dit restaurant een aanrader en komen zeker weer een keer terug. ** wat ook erg fijn was: er was geen achtergrond muziek! alleen geroezemoes van gezellig kletsende gasten; iedereen heeft genoten.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Goed eten en vriendelijke bediening
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Wat een leuke plek en wat een leuk restaurant!
We streken hier onlangs neer voor de lunch en werden aangenaam verrast!

Gastheer Stefan is hartelijk en zeer gastvrij. Hij nodigde ons uit om behalve op de lunchkaart toch ook even een blik te werpen op de dinerkaart. Als daar nou iets bij zat wat ons aansprak dan zou hij dat ook wel voor de lunch willen bereiden. Dat lieten wij ons geen twee keer zeggen en resulteerde inderdaad in een extra dinergerechtje.

De mosterdsoep was uitermate smakelijk en werd origineel geserveerd. Een [warm] diep bord met daarin verse prei ringen en droge worst chips, dat vanuit een glazen kan ruimhartig werd bijgevuld. Vanaf dat moment ging het niet meer over een soepje maar over onze soepbeleving.

De uitsmijter was ook uitstekend, bij de meeste restaurants is dat wel in orde maar ook dit werd nogal verrassend bereid. Geroosterd heerlijk brood, gedroogde tomaatjes, lekkere gebakken ham, overbakken met kaas. Het ei-wit gestold, maar de dooiers nog enigszins ‘lopend’. Kortom, perfect!

Het genoemde dinergerechtje bestond uit twee flinke moten gebakken scholfilet, op smakelijke couscous met garni. Alweer een voltreffer! De drankjes werden ruim geschonken en waren goed bij-passend.
We hebben afgesloten met een vers gemaakte aardbeien-banaan smoothie.

Hier zullen we zeker [veel] vaker komen!!!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
We hebben genoten van een heerlijk en verrassend menu samengesteld met streekproducten .
De ontvangst was vriendelijk en de bediening was uit de kunst.
De "Grosecco" die blijkbaar bij ons in de buurt geproduceerd wordt was een eye opener.
Tot een volgende keer!
Agnes K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
We hebben heerlijk en gezellig gegeten. Bij elke gang een prettige uitleg van wat er precies op onze borden lag.
Geen storende achtergrondmuziek, heel fijn!
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Samen met mijn vriendin hier gegeten op een mooie zomerse avond. Dit was ons tweede bezoek en de eerste keer lekker buiten bij een volle zon in de schaduw van de parasol.

Heer-lijk gegeten! Ongelooflijk. In onze ogen kan het niet lang meer duren voordat dit restaurant een Michelin ster ontvangt.

Fantastische gerechten en prachtig geserveerd. Wij komen zeker een keer terug, en ook wel een 2de keer.
ingeborg K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Heerlijk gegeten op een warme zomeravond op het terras met prachtig uitzicht over het Groningerland.
Met Ah restaurantactie konden we kiezen uit een verrassend menu met goede producten
H.H. R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk gegeten, met zorg gemaakte gerechten. Per gerecht werd even een korte uitleg gegeven.
Zeer goede prijs / kwaliteit verhouding.
Caroline P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Wij hadden een tafel op het terras gereserveerd, bij aankomst was alleen in de volle zon nog een plekje ( 31 gr) terwijl wij nog speciaal gebeld hadden. Dan maar binnen. Van tafeltje verschoven vanwege de vele vliegen die in het raam zaten. Het eten was ok, gastvrouw wat knorrig en de ober moet nog wat leren. Een heerlijke witte wijn!!!
Joke .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Via de leukste deal in 'the middle of nowhere' bij restaurant Veldzicht terecht gekomen. Een oud pand aan het water.
Het pand ziet er binnen erg leuk uit, helaas is de inrichting is niet geweldig. Er staan 'kantinetafels', op de tafel liggen tafellopers die niet gestreken zijn (en niet allemaal schoon), stoelen zijn prima.
Maar gelukkig gaat het om het eten, in dit geval een high tea, en die was om te smullen! Genoten van een heerlijke, vers gemaakte, high tea de luxe. Erg fijn dat er niet te veel zoets te eten was. De gerechtjes waren super lekker.... quiche, broodjes, muffins, chocolaatjes enz. De buitenkant van de cakejes e.d. was iets droog, binnenkant wel heerlijk zacht. Helaas geen clotted cream.
Al met al is de high tea een echte aanrader. Geweldig dat alles vers gemaakt is. En je krijgt meer dan genoeg!
En niet te vergeten... de bediening is vriendelijk.
Er was geen achtergrondmuziek, dit miste ik wel een beetje.
Wij komen hier zeker terug om een een diner te proberen!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heel blij dat we dit restaurant ontdekt hebben dankzij de AH-actie. Zeer smakelijk eten, behoorlijk gevarieerde vegetarische kaart, persoonlijke bediening, fijne sfeer (geen muziek!) en ruim uitzicht over het veld. Van harte aan te bevelen!
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijk eten, daar hebben ze duidelijk verstand van, maar de professionaliteit er omheen ontbreekt nog wat. Veel spelfouten in de menu- en bierkaart, handgeschreven bonnetje op een A4 tje. Maakt voor het eten zelf natuurlijk niet uit :-)
Gebe50 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Ook voor de lunch een prima adres. We waren er om 12 uur en het was er al lekker warm op deze koude zondag. De maaltijdsalade met vis van de dag was verrukkelijk. Als toetje een appelgebak met slagroom genomen. Ook heerlijk. Hier is een hele goede kok aan het werk.
wilvdwerf .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Smakelijke en mooi gepresenteerde gerechten. De kwaliteit van de gerechten is luxer dan het interieur zou doen vermoeden. De gastvrijheid is goed, maar zou iets losser en meer joyeus kunnen zijn. Al met al een aanbeveling waard!
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk gegeten. De groenten waren divers en precies goed gegaard, knapperig. Pluspunt voor ons was dat er geen muziek was wat de sfeer ten goede komt. Bediening was vriendelijk en vlot.
Melissa B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We zijn eind januari voor het eerst wezen eten bij Veldzicht. We waren aangenaam verrast van begin tot eind. Van makreel en mosterdsoep via Hubardt kip en bonenschotel tot aan taart met ijs. Wat een verwennerij! We komen gauw weer een keer.
genfveldman .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gezellige avond gehad , in mooie locatie aan het water met veldzicht,helaas was het buiten donker, correcte bediening , goed eten , alles oké.
jkhofman .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
De gerechten waren lekker vers bereid en het voor - en hoofdgerecht goed op temperatuur geserveerd.
De bediening was correct en vriendelijk.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was voor ons de eerste z dat wij daar kwamen, gezellige gelegenheid. Wij gaan zeker een x terug maar dan in de zomer.
sloterwijk .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH aktie. gastvrij ontvangst, goede keuze en uitleg van de gerechten. Het is er alleen wel heel stil. Wij waren met 8 personen en dan valt het mee, maar als je er met twee personen zit heb je het gevoel te moeten fluisteren.