Over het restaurant Restaurant Veldzicht

De natuur op een dienblad

De moestuin direct op je bord. Veldzicht bevindt zich midden in de natuur met een prachtig terras aan het water. Na een dagje wandelen of fietsen laat je je door de vlotte bediening even verwennen. De eigenzinnig chef werkt op een ambachtelijke manier met veelal verse, biologische en regionale producten. En dat is te proeven! Wie had dat gedacht in Oosterwijtwerd?

Meer informatie over restaurant Restaurant Veldzicht

• : Parkeerplaats

Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag tot en met maandag 12:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Veldzicht

johannaboschjansen .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Een prima restaurant. We komen zeker weer een keertje eten met vrienden of familie. Het restaurant zullen we zeker aanbevelen bij kennissen.
johan.klapwijk K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Vind het uitstekend dat je jas keurig opgehangen wordt maar vind ook dát dat dan bij vertrek ook moet. Je moet dan je jas zoeken omdat je hem niet zelf opgehangen hebt.
Bernadette B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
We hadden wat te vieren, maar Veldzicht maakte het tot een feestje !! Zeer gastvrij onthaal, prima tafel, mooie lokale gerechten, goede uitleg hierover, heerlijke wijn en een proeverij van huisgemaakt lekkers bij de koffie.
Prima keuze vwb het AH menu. Wij komen graag en snel terug.
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
We hebben ons laten verrassen door de eigenaar/ chef. Buiten bij de ondergaande zon werden ons de mooiste, en verrassendste gerechten opgediend. Echt een aanrader.
arjanne01 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Super leuk restaurantje op een landelijke locatie. Heerlijke mosterdsoep, verrassende hoofdgerechten en vanavond een fantastisch dessert: pruimen met yoghurt en ijs en crumbles....zaaaaalig.
Absoluut een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk gegeten met de AH dineractie. Leuke locatie en een vriendelijke bediening.
Een adres om nog eens terug te komen
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Goede lokatie en ontvangst. Voorgerecht goed. Hoofdgerecht matig. Nagerecht super. twee keer eerder met deze actie gegeten. Beide keren hoofdgerecht goed. Even te weinig keus im hoofdgerecht.
Peta J.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk eten in een mooie omgeving. Met namen in de zomer is het heerlijk vertoeven op het terras aan het water met uitzicht op het Groninger landschap. En als je het treft met een mooie zonsondergang!
Gezina D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Op een mooie zomeravond heerlijk gegeten. De gerechten werden heel creatief opgediend en zeer smakelijk!
De bediening was correct en vriendelijk. De gelegenheid was netjes en schoon.
HannyPanny .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Zie bovenstaande: Bij 'wachttijd" vind ik geen goede omschrijvingen. we werden goed ontvangen ,werden gelijk naar een mooie tafel gebracht en de tussen de gerechten zat genoeg ruimte. dit hebben wij als zeer goed ervaren. er was verrassend en erg lekker gekookt; nog nooit zo iets geproefd. wij vinden dit restaurant een aanrader en komen zeker weer een keer terug. ** wat ook erg fijn was: er was geen achtergrond muziek! alleen geroezemoes van gezellig kletsende gasten; iedereen heeft genoten.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Goed eten en vriendelijke bediening
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Wat een leuke plek en wat een leuk restaurant!
We streken hier onlangs neer voor de lunch en werden aangenaam verrast!

Gastheer Stefan is hartelijk en zeer gastvrij. Hij nodigde ons uit om behalve op de lunchkaart toch ook even een blik te werpen op de dinerkaart. Als daar nou iets bij zat wat ons aansprak dan zou hij dat ook wel voor de lunch willen bereiden. Dat lieten wij ons geen twee keer zeggen en resulteerde inderdaad in een extra dinergerechtje.

De mosterdsoep was uitermate smakelijk en werd origineel geserveerd. Een [warm] diep bord met daarin verse prei ringen en droge worst chips, dat vanuit een glazen kan ruimhartig werd bijgevuld. Vanaf dat moment ging het niet meer over een soepje maar over onze soepbeleving.

De uitsmijter was ook uitstekend, bij de meeste restaurants is dat wel in orde maar ook dit werd nogal verrassend bereid. Geroosterd heerlijk brood, gedroogde tomaatjes, lekkere gebakken ham, overbakken met kaas. Het ei-wit gestold, maar de dooiers nog enigszins ‘lopend’. Kortom, perfect!

Het genoemde dinergerechtje bestond uit twee flinke moten gebakken scholfilet, op smakelijke couscous met garni. Alweer een voltreffer! De drankjes werden ruim geschonken en waren goed bij-passend.
We hebben afgesloten met een vers gemaakte aardbeien-banaan smoothie.

Hier zullen we zeker [veel] vaker komen!!!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
We hebben genoten van een heerlijk en verrassend menu samengesteld met streekproducten .
De ontvangst was vriendelijk en de bediening was uit de kunst.
De "Grosecco" die blijkbaar bij ons in de buurt geproduceerd wordt was een eye opener.
Tot een volgende keer!
Agnes K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
We hebben heerlijk en gezellig gegeten. Bij elke gang een prettige uitleg van wat er precies op onze borden lag.
Geen storende achtergrondmuziek, heel fijn!
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Samen met mijn vriendin hier gegeten op een mooie zomerse avond. Dit was ons tweede bezoek en de eerste keer lekker buiten bij een volle zon in de schaduw van de parasol.

Heer-lijk gegeten! Ongelooflijk. In onze ogen kan het niet lang meer duren voordat dit restaurant een Michelin ster ontvangt.

Fantastische gerechten en prachtig geserveerd. Wij komen zeker een keer terug, en ook wel een 2de keer.
ingeborg K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Heerlijk gegeten op een warme zomeravond op het terras met prachtig uitzicht over het Groningerland.
Met Ah restaurantactie konden we kiezen uit een verrassend menu met goede producten
H.H. R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk gegeten, met zorg gemaakte gerechten. Per gerecht werd even een korte uitleg gegeven.
Zeer goede prijs / kwaliteit verhouding.
Caroline P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Wij hadden een tafel op het terras gereserveerd, bij aankomst was alleen in de volle zon nog een plekje ( 31 gr) terwijl wij nog speciaal gebeld hadden. Dan maar binnen. Van tafeltje verschoven vanwege de vele vliegen die in het raam zaten. Het eten was ok, gastvrouw wat knorrig en de ober moet nog wat leren. Een heerlijke witte wijn!!!
Joke .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Via de leukste deal in 'the middle of nowhere' bij restaurant Veldzicht terecht gekomen. Een oud pand aan het water.
Het pand ziet er binnen erg leuk uit, helaas is de inrichting is niet geweldig. Er staan 'kantinetafels', op de tafel liggen tafellopers die niet gestreken zijn (en niet allemaal schoon), stoelen zijn prima.
Maar gelukkig gaat het om het eten, in dit geval een high tea, en die was om te smullen! Genoten van een heerlijke, vers gemaakte, high tea de luxe. Erg fijn dat er niet te veel zoets te eten was. De gerechtjes waren super lekker.... quiche, broodjes, muffins, chocolaatjes enz. De buitenkant van de cakejes e.d. was iets droog, binnenkant wel heerlijk zacht. Helaas geen clotted cream.
Al met al is de high tea een echte aanrader. Geweldig dat alles vers gemaakt is. En je krijgt meer dan genoeg!
En niet te vergeten... de bediening is vriendelijk.
Er was geen achtergrondmuziek, dit miste ik wel een beetje.
Wij komen hier zeker terug om een een diner te proberen!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heel blij dat we dit restaurant ontdekt hebben dankzij de AH-actie. Zeer smakelijk eten, behoorlijk gevarieerde vegetarische kaart, persoonlijke bediening, fijne sfeer (geen muziek!) en ruim uitzicht over het veld. Van harte aan te bevelen!