Restaurant Variee

De Ruijterweg 26R 2014 AV Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Variee

Kunstzinnig oog op natuur

Moeder Natuur is de inspiratie voor het eerlijke en biologische koken bij Variee. De compacte menukaart groeit mee met de seizoenen, zo staat er zomerpompoentaart en parelhoen masala op. En voor het oog: elke twee maanden hangt er een nieuwe expositie van een getalenteerde kunstenaar. Naast het restaurant bieden ze ook cateringmogelijkheden.

Meer informatie over restaurant Restaurant Variee

Vincent D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Heerlijk eten met zorg en aandacht klaargemaakt. Komen graag weer eens terug.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We hadden hier met collega's een prachtig diner met een heerlijke bijpassende wijn. Ik had rivierkreeftsalade vooraf en hazerug als hoofdgerecht. Heerlijk. Het meeste hier is biologisch, zeker het vlees. Uitstekende bediening ook.

Aanbevelenswaardig!
A.C. S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
uitstekend. goede bediening,prettige omgeving, uitstekende gerechten niets mis mee.Gaan weer terug !
Teleurstelling : geboekt voor 4 personen via Iens, bevestiging ontvangen een op de dag zelf een berichtje"wij verwachten"u.Binnenkomst met AH kaart en bevestiging.Helaas wij doen niet meer mee met de aktie. Dat kunnen wij ons niet meer veroorloven.2diners voor 1 prijs.U bedoelt een echte AH aktie ...2 halen één betalen!. Ja maar dat is bij een diner wel even wat anders. Wij...begrijpen uw situatie en hebben ons al eerder afgevraagd hoe dit mogelijk is. Wij blijven want wij willen eten en iets nieuws ontdekken en hoeven ook niet op de laatste euro te kijken ! Hebben geen spijt van ons besluit erger nog wij gaan snel weer ! Als dank voor het begrip een gratis fles wijn. AH bij een nieuwe aktie doe een fles wijn gratis uit de selectie van het restaurant want 2 menu's voor één prijs is beslist reeel. Eet smakelijk !
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Een prima plek om goed te kunnen eten. De gerechten zien er zeer goed uit. Een aanrader.
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wat een fijn restaurant! Het nisje waar in we zaten was erg prettig en privé. Fijne rustige bediening. Het eten was heerlijk en de borden mooi opgemaakt. De wijn, zowel de rode als de witte, was heerlijk. Prettige muziek, in ons geval oude Franse liedjes, heel fijn.
Dolf W.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
RRestaurant wordt door ons vaak bezocht en we hebben nog NOOIT een wanklank hoeven slaken.Kwaliteit gastvrijheid en ambiance bevallen ons uitstekend.
Anneloes S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Wat een verrassing was deze plek voor ons! Niet opvallend vanaf buiten en een tikje oud van binnen. Maar op het moment van eten heb je daar totaal geen aandacht meer voor want dat is heerlijk!
De eigenaar was heel vriendelijk en gezellig. Deed ook zelf de bediening wat wij leuk vonden.
Zeker een aanrader! Je merkt niet dat je aan een weg zit te eten.
Nicole W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijk gegeten, ik had Varkenshaas met salie en pancetta, mijn zoon had de vis van de dag alles zag er top uit en de smaak was super. Het dessert Chocolademousse
met sinaasappel echt een feestje om bij Variee te eten. Erg gastvrij, de sfeer is gemoedelijk, de gastheer erg vriendelijk het was een heerlijke avond uit en voor herhaling vatbaar.
Sandy D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Gisteravond weer heerlijk gegeten met collega"s bij Variee. Het is heel prettig dat je fijn met elkaar kan kletsen zonder dat de muziek te hard staat. Het eten was weer voor treffelijk zoals we eigenlijk gewend zijn. De gastheer attent en laat je ook echt genieten van het eten, niet dat snelle gedoe maar alle tijd voor een heerlijk avondje uit.
Rina E.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
dinsdag 22 maart speciaal voor ons open gegaan.
Weer feestelijk gegeten met 25 man.
het voorgerecht was pefect , ondanks dat wij a la carte hadden gegeten werd alles gelijktijdig
geserveerd . allemaal mooie gerechten dik tevreden.
uitstekende keuze van de wijnen.
de bediening was vriendelijk en charmant.
nog maals bedankt , we komen snel weer terug . Dorien
Franco V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Variee is absoluut van goede wil maar de recensies geven het idee dat je naar een restaurant gaat terwijl het een eetcafe ( interieur) is dat er alles aan doet om restaurantkwaliteit probeert neer te zetten maar wat niet echt uit de verf komt. Carpaccio en St Jakobsschelpen waren ok. Leuke wijn op de kaart ( rode sancerre) . Tournedos pepersaus was toch iets te flets en de cuisson van het vlees niet gelukt vlees zelf iets draderig. Prijsstelling te stijf voor het gebodene.
WimTromp .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij gastheer Diego en kok Spencer! Heerlijk menu met Minestrone, Bavette surf en turf en lekker Citroentaartje als dessert. Lekkere wijnen en heerlijke amuses.
Dit was onze eerste ervaring met Variée, wij komen vaker!
JohanSmit19 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Heerlijk gegeten met een groep van 6. Onze groepleider liet zich verrassen door de gastheer en het geen verkeerde beslissing.
Het eten was heel lekker en zeker mals.

De drankjes en de wijnen waren ook lekker ,
Voor mij een aanrader
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Heerlijk gegeten in een gemoedelijke omgeving. Wij aten de Hertencarpaccio, de Bavette en de Parelhoen. Niet alleen goed bereid, maar ook mooi in balans en met de nodige aandacht voor detail. De oude kroeg en tafeltjes houden de sfeer huiselijk en de bediening is bijzonder vriendelijk en professioneel. Kortom een plek zonder pretenties waar men zich snel op zijn gemak voelt en geweldig kunt eten voor een redelijke prijs.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Vriendelijke sfeer, prettig interieur, het eten is vrij standaard.
Het streven naar een leukere keuken is wel aanwezig.
Bediening kan iets alerter, wat relax kan overkomen is soms toch een beetje sloom.
CindyZonneveld .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Gezellig restaurant net buiten het centrum van Haarlem. Wij hebben met z'n vieren heerlijk gegeten en werden 2 maal verrast met een tussengerechtje. Van de zalm vooraf heb ik genoten en als hoofdgerecht koos ik Roodbaarsfilet, deze was op de huid gebakken en was zalig.
Fijn dat we ook echt de tijd kregen om bij te kletsen, wij hadden elkaar een tijd niet gezien.
Kortom een echte aanrader waar wij nog wel vaker zullen komen!
Marcel161 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Wederom heerlijk gegeten bij Variee. De kaart varieert geregeld en biedt voor ieder wat wils. De gerechten zijn heerlijk en de amuses tussendoor altijd een aangename extra. De bediening is uiterst netjes en inderdaad wordt getracht het naar de zin te maken wat bij ons zeker is geslaagd. Ook de wijn is prima tot aan de huiswijn waarvoor Variee dan ook in de prijzen is gevallen. Omdat het een voormalige kroeg betreft is de sfeer knus en beetje art deco; geen chique trendy restaurant maar prima en aangekleed met wisselende collecties kunst van exposerende kunstenaars. Echt een aanrader aan de rand van Haarlem!
MariaDuyvenstein .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Super gastvrije mensen die je bij binnenkomst gelijk een welkom gevoel geven. Gerechten prachtig qua opmaak en uitstekend van smaak. Je proeft dat er met liefde gekookt wordt in dit mooie restaurant.
Carlijnjansenx .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Vanavond met z'n tweeën bij restaurant Variee gegeten. We kwamen bij dit restaurant door de hoge waardering hier op iens, en dit zorgde dan ook voor hoge verwachtingen bij ons; deze zijn zeker waargemaakt! Als voorgerecht hadden we beiden de rundercapaccio in oosterse stijl, net weer wat anders dan normaal, erg leuk! Hierna hadden we vis van de dag (roodbaars) en varken rib roast. Beide waren erg lekker, en het vlees was zelfs beter dan goed. Complimenten aan de kok dus! Wat ook erg leuk was dat we een amuse en een soort spoom kregen. De gastheer is erg vriendelijk en doet er alles aan om je een gezellige, geslaagde avond te bezorgen. Ook vonden wij de prijs-kwaliteitverhouding erg goed, je krijgt echt waar voor je geld.
Kortom: een echte aanrader!