Over restaurant Restaurant van Speijk

Heerlijke plek aan zee

Geniet van een adembenemend uitzicht op de Noordzee. Zomers op het terras en in de winter behaaglijk bij de open haard. De bediening is spontaan, vriendelijk en erg gastvrij. Ze hebben een uitgebreide kaart met voor ieder wat wils: vlees, vis en vega. Echt een genot.

Meer informatie over restaurant Restaurant van Speijk

Anne L.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Voor de Fjoertoer gegeten bij dit mooie restaurant. Prachtig uitzicht en leuke gerechten. Opvallend was de bediening die zo vriendelijk was en zelfs vroeg of de hond brokjes wou. Op en top gastvrij. De salades waren heerlijk. Ook werd er rekening gehouden met de tijd. 10 punten voor jullie!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Driemaal in een midweekje Egmond aan Zee bij Van Speijk gegeten. Wat een tof en vriendelijk personeel die de bezoeker wil laten genieten. Allerheerlijks gegeten. Op je wenken en naar je wens wordt geserveerd. Klasse! Een mooi menukaart dat je uitnodigt om nog een paar dagen te blijven en bij Van Speijk te gaan eten. We komen terug!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Donderdag hier gegeten, ondanks dat het slecht weer was was het toch aardig druk.
Vriendelijk personeel en goed eten. Een adresje om te onthouden!
Noud B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Gelukkig gereserveerd want dit is wel de mooiste zaak van Egmond, prachtig uitzicht op zee en een fantastisch restaurant, in de serre hebben we een heerlijke avond gehad met super vriendelijk en leuk personeel, eten was top, we troffen het, net een nieuwe kaart met wild en een butchers keuze, een grote entrecote perfect gegrild en met verse friet, heerlijk. Mijn partner nam de hertenbiefstuk en was aangenaam verrast door de heerlijke saus en de mooie biefstuk. Ondanks dat het er erg druk was kregen we veel aandacht en hing er een bijzonder prettige sfeer, top!
John S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Mooie zaak op top locatie. Bediening is slecht, verschillende keren de bestelde drankjes niet gekregen, je weet ook niet of die dan wel op de rekening gezet zijn! 2 uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Slechte verlichting, te donker....je kan niet zien wat er op je bord ligt. De eigenaar loopt vaak door de zaak met zijn herdershond achter hem aan...bizar! Eten is goed, wel aan de prijs.
Hugo J.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Zo'n avond als vandaag op het heerlijke terras van Van Speijk is bijna niet te beschrijven. Heerlijk weer, goed gezelschap, in de ondergaande zon, uitstekende bediening en lekker eten. Een goed klaargemaakte Van Speijk salade. Wat wil de mens nog meer. Nou dat ik hier vaker ga eten.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Gisteravond in van Speijk gegeten. Voorgerecht garnalen met paling. Drie schuitjes garnalen met een staartje paling. Zowel mijn man en ik hadden drie keer de staartjes van de paling. Wat doen ze dan met de rest? Toch even EUR 25,-- Dan het hoofdgerecht mijn man zeebaars, ik kabeljauw. Stukje van 10x10 cm. en een kwart aardappel met wat boontjes. Totale rekening EUR 90,--
Achteraf gezien beter een snackbar in kunnen lopen voor een bak kibbeling.
Is de moeheid toegeslagen aan het eind van het seizoen? Denk dan aan uw clienten die geen toerist zijn en ook van de winter Egmond bezoeken. Voor ons niet meer bij van Speijk.
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Nog steeds (voor ons) het beste terras van Nederland. Eten kwalitatief van uitstekende kwaliteit; geen haute cuisine, maar degelijke gerechten en als aanvulling perfecte bites voor bij de borrel. De zelfgemaakte piccalilly als begeleiding bij de tapas plank is in een woord geweldig. Bediening is altijd uiterst attent en alles kan. Prijskwaliteit is dik in orde en ook de wijnen zijn met precisie geselecteerd. Aantal toiletgroepen zou o.i. wat uitgebreid kunnen worden, omdat bij mooi weer en daardoor " volle bak " wachten niet uitgesloten is.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
we hebben op een mooie zomerse avond gegeten tijdens de avondmarkt. het was heel erg druk en we hadden mazzel met een tafeltje. het duurde wel iets langer voordat de gerechten op tafel kwamen, maar de ambiance en het weer maakte dat helemaal goed. vooraf zeer smakelijke gamba's en als hoofd de vis van de dag (zeewolf). de bediening was jong, maar goed op elkaar ingespeeld en zeer correct. een hele leuke avond gehad.
Thijs A.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Gisterenavond wederom heerlijk bij van Speijk op het terras gedineerd! Wij begonnen met de Grand Entree vooraf: porties enigszins aan de ruime kant, maar leuke presentatie en lekkere hapjes. Vervolgens gingen wij voor de 'Van Speijk Salade', rijkelijk gevuld met vis, en de Tournedos; perfect medium rare gebakken. Daarbij dronken wij een mooie Spaanse witte wijn en de Zuid-Afrikaanse Pinotage. Complimenten naar zowel de bediening als de eigenaar voor de zeer vriendelijke en scherpe service. Wij gaan hier nog vaak terugkomen!
Blaau .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Prachtig restaurant, mooie ligging aan het strand en het is werkelijk prachtig ingericht. Het enige jammere is de herdershond van de eigenaar van het restaurant! Die hond loopt constant achter de eigenaar aan door het restaurant. Die hond heef de gewoonte om bij je aan tafel te komen snuffelen, yek!!! En die hond stinkt!! Wat een afknapper!!
geachte Blaau, bedankt voor uw recensie en het doet me deugd dat u het eten, service en decor op een eerlijke manier heeft beoordeeld en u deze niet heeft laten afhangen van de hond. ten eerste heeft u helemaal gelijk dat dit niet past in een restaurant en wij gaan er alles aan doen om ervoor te zorgen dat onze hond op zijn plaats blijft liggen en niet rondloopt in de zaak, we kunnen helaas nooit helemaal uit sluiten dat er een hond in de zaak is omdat wij, gezien de ligging aan het strand, honden toestaan. maar we gaan er zeer zeker voor zorgen dat de gasten daar geen last van hebben. nogmaals dank voor uw recensie.
Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Prima stuk Black Angus; deze is aan te raden. Bediening laat niets te wensen over.
In de serre zit je prima, leuk uitzicht en genieten van de ondergaande zon.
Paulien Z.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij dit mooie gerenoveerde restaurant,wat is het mooi geworden! Wij aten in de vernieuwde serre met uitzicht op zee.op en top bediening met een prettige service.Voorgerechten lekker en daarop volgend de overheerlijke kabeljauw ongelovig goed gebakken en gegaard.Complimenten!
Gerita V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Heerlijk met twee gegeten. Interieur compleet vernieuwd. Super uitgevoerd. Bij openhaard na strandwandeling op temperatuur komen of in de serre met onopvallende infrarood stralers.

Centrale bar die het restaurant in 3 stukken deelt. Zicht op de weg naar het strand gezellig en levendig. Midden een aantal half ronde intieme zitjes.

Eten was goed vanuit een overzichtelijke kaart. Lamsrack was super van smaak en rose van binnen. Spareribs waren erg goed. Desert genomen met desertwijn deze is geadviseert bij elk desert. De desert wijnen waren erg goed. De deserts zelf waren iets minder maar dat kwam door de desertwijn.

Service was prima! Ze deden de deur open voor de gasten die kwamen. Attent maar zal in het hoogseisoen lastiger worden.

Dit zal de place to be worden in Egmond aan Zee.

Wij hebben genoten!
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Gezellig met een groep collega's gegeten. In de winter en helaas al donker: de ligging van Van Speijk is prachtig maar dat was nu onzichtbaar. Binnen is de inrichting zeker niet verkeerd; prettig en ook opvallende inrichting die het voor zowel een klein en intiem etentje als voor een groep heel geschikt maakt. Eten: gewoon goed. Gekozen voor wild (konijn in pannetje met zuurkool/pure) zeer smakelijk en mals. Wildzwijn voorgerecht lekker stevig. Geadviseerde wijn (per glas) was heel goed. En wat voorts top is: de bediening. Attent en voorkomend de hele avond van ontvangt tot vertrek. En dat op een plezierige ontspannen wijze. Chapeau!
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Heel onverwacht aan dit restaurant gekomen; was op doorreis. Meteen valt de service van het personeel op. Buiten was het noodweer en dus werd bij aankomst meteen de buitendeur opengedaan. Ook tijdens het diner werd de perfecte service doorgezet, heel prettig voor de gasten. Begonnen met een heerlijke uiensoep, daarna een pannetje met konijn en tenslotte een perencrumble. Dit laatste gerecht had wat krokanter gemogen. Al met al een heel fijn restaurant waar het heerlijk dineren is.
Karlijn B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Heerlijke avond gehad bij Van Speijk. Op het oog een gevarieerde, maar simpele kaart. Uitwerking van de gerechten was allesbehalve simpel. Onze gerechten met elkaar gedeeld en het was allemaal even lekker. Vooraf Gegratineerde geitenkaas en Pittige Gamba's (aanrader!) als hoofdgerecht scholfilet en kabeljauw. Beide gerechten werden geserveerd met aardappeltjes en krokante groenten. We vonden allebei dat hier gepaste aandacht aan was besteed. Als nagerecht deelden we een crème brûlée met een bijpassende dessertwijn. Ook de andere gangen werden begeleid door een heerlijke wijn en we waren niet eens absurd veel geld kwijt. Personeel was zeer vriendelijk, timing was prima. Wij raden het zeker aan en komen ook zeker weer terug! Wel reserveren, want het was (op zaterdagavond) helemaal vol. :-)
Jcastricum .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Leuk restaurant met vriendelijke bediening en een mooi terras. De gerechten zijn hier over het algemeen goed. Recentelijk de haas saté en de "huis"hamburger gegeten. Zeer smakelijk.
Ook voor de hond een uitje, want die wordt tevens vriendelijk ontvangen.
Angel123 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Mooi terras bij het strand. Geen uitzicht op zee. Bediening goed. Strakke uitstraling. Moderne inrichting. Menukaart voldoende keus. Eten prima.
Haa J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Na een dagje aan het strand beland bij Speijk. Deze ondernemer heeft het helemaal door. Heeft echt voldoende personeel, waardoor veel gerechten worden verkocht. Daarnaast zie je hem ook aandacht hebben voor het personeel. Bovendien wordt het personeel ook goed begeleid. Dat even terzijde. We hebben gekozen voor de dagvis. Een zeebaars met groente en krieltjes. Echt helemaal goed gekruid en gebakken. Het gebeurt tegenwoordig zelden, dat ik een restaurant aanbeveel. Maar dit was echt een uitzondering. Chapeau !