Restaurant Van Ouds

Gilzeweg 24 4854 SG Bavel Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Van Ouds

Restaurant Van Ouds is een uniek en authentiek restaurant, gevestigd langs een eeuwenoude postroute, net buiten het dorp Bavel. We verwelkomen u graag in een warme, informele sfeer waarin u zich meteen thuis voelt en onthalen u met bijzondere gerechten uit onze keuken. Wij bereiden heerlijke pure gerechten, modern in uitstraling en klassiek in bereiding. Gebruikmakend van dagverse, mooie producten uit de regio en ver daarbuiten. Onze open keuken biedt u een kijkje achter de schermen waar u Vincent Hendriks chefkok/eigenaar en Michiel van Camp vol passie aan het werk kunt zien! Onze gerechten kenmerken zich door het gebruik van verrassende ingrediënten, die we met oog voor kwaliteit en mogelijkheden selecteren. Wij zorgen voor persoonlijke aandacht en service zodat ieder avondje uit bij Van Ouds een feestje is!

Meer informatie over restaurant Restaurant Van Ouds

Maandag t/m Donderdag: 17:30 - 22:00 uur
Vrijdag t/m Zondag: 12:00 - 22:00 uur

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken , Gratis parkeren , Nederlands gesproken , Open op zondag , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Van Ouds

Ploniehoeks H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Goede sfeer, eten heel goed, verfijnd !
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Een aanrader!
Fantastisch gegeten.
Ad P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Super lekker eten. Absoluut een aanrader
Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Ontzettend lekker met zorg bereid en opgemaakt eten! Heel deskundig en vriendelijk personeel! Een absolute aanrader om eens serieus uit eten te gaan ????
Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Het hoofd gerecht was erg droog.
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Uitstekend! Een prettige relaxte sfeer; goed, verfijnd eten (kwaliteit en perfect bereid); in combinatie met een BOB arrangement: alles bij elkaar een waar genoegen. Tip: als er met enige regelmatig iemand zit te appen dan mag daar best iets van gezegd worden. Geluid uit, a.u.b. Dat is niet ongastvrij, integendeel.
Toine J.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Gezellig en een fijn restaurant. Lekker eten fijne sfeer. Wij voelen ons er thuis
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Heerlijk gegeten ! Leuke combinatie van gerechten.
J. P.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Gezellig restaurant. Makkelijk bereikbaar, leuke landelijke ligging en toch centraal. Goede attente bediening en een hele goede kok. Wat wil je nog meer?
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Leuke sfeer met goed eten.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Zeer goed restaurant.Zeer goede warme bediening.Eten van zeer hoge kwaliteit en met finesse klaargemaakt.Zeer ruim opgezet restaurant gedeelte waar je heel rustig zit.Dit restaurant kan zich met gemak meten met de betere restaurants inde verre regio.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
We hebben zoals altijd erg lekker gegeten , amuses waren heerlijk, voor en hoofdgerecht fantastisch.
Perfect restaurant met zeer vriendelijke bediening
Winfried L.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Met 10 personen een familiediners gehad. We waren allemaal vol lof over de heerlijke gerechten. Er stond geen enkel apart vegetarisch gerecht op de kaart, maar ze zouden er wat van maken, en dat is prima gelukt. De bediening netjes en vriendelijk, maar de etiquette van dames en ouderen eerst stond ze niet helder op het netvlies, maar werd snel aangepast. Fijn als je met je ca 90 jarige ouders eet,
Carine M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Bij toeval hier beland op een zondagavond. Ondanks dat we de gemiddelde leeftijd van de gasten (60+) ontzettend naar beneden haalden, gingen we de uitdaging aan. En wat was het geweldig! We kozen het 3&4-gangen 'thuisblijvers-menu'. Voortreffelijk. Mooi opgemaakte borden met nette porties, oog voor detail en een heerlijke combinatie van smaken. Maar wat het de avond ook bijzonder maakte, was de hartelijkheid en de extra moeite die werd gedaan. Huisgemaakte 'chips' en amuse vooraf, warm brood erbij geserveerd, gewoon een karaf water bij de wijn en terwijl mijn partner het tussengerecht van het 4-gangen menu kreeg geserveerd, werd er mij een schattig klein kopje mosterdsoep voorgeschoteld. Wederom heerlijk. De gerechten zijn met aandacht en plezier bereid en dat proef je. Echt een avond uit. De rekening viel gelukkig niet tegen, mooie kwaliteit-prijs verhouding. Wij komen hier zeker terug!
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Weer een heerlijke surprise lunch genoten. Mooie ingrediënten en goede wijnen. Rustige goede bediening en eigenaar Vincent heeft het in de vingers. Toppertje !
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Goede ontvangst, vriendelijke bediening. Wij hadden ivm het vijf jarig bestaan gekozen voor het 3 & 4 gangen menu van de chef. Het eten was goed van kwaliteit, alleen waren de porties aan de grote kant en daardoor minder verfijnd. Het dessert was overigens prima van formaat, excellent qua smaak. De wijnen geschonken vanaf de fles waren prima, ik had een mooie stevigere rode (pojul izard minervois 2011). Karaf water met ijs en citroen hoort er bij.
Akwadoe D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wat een aanwinst voor de regio Breda, dit heerlijke restaurant. We werden zeer vriendelijk ontvangen en naar onze tafel geleid. Gedurende het diner bleef de bediening erg attent en vriendelijk. Het interieur is zeer verzorgd, mooi verlicht, strak modern, chique ingericht met fijne stoelen(zeer belangrijk). Tussen de tafels genoeg ruimte. Het eten een waar smulfestijn. Het voorgerecht was een rouleau van scholfilet met een vinaigrette van zeekraal en zeer fijn gemarineerde gamba's vergezeld van een goed witte huiswijn. Het hoofdgerecht fazantfilet van de grill ( een royale portie) met spruitjesstamppot en pastinaak ook al even heerlijk.
Hierbij bestelden we een fles Zuid- Afrikaanse rode wijn met een mooi bouquet en volle smaak/ goed in balans. Kortom een aanrader. We komen snel eens terug. Ze krijgen nu nog een 8 voor het eten maar als het een volgende keer weer zo lekker is een vette 9.
Hans-Marion .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Na lange tijd weer eens bij Vanouds gaan eten. De ontvangst was prettig. De bediening hanteerde het serveeretiquette wel erg nonchalant: de gerechten werden over de tafel heen geserveerd en de lege borden idem weggehaald, het bijschenken gebeurde dan weer wel, dan weer niet, de amuses werden midden op tafel gezet in plaats van voorgezet, brood werd weggehaald zonder de vraag of we dit nog wel wilde gebruiken en de gangen werden wel erg snel achter elkaar geserveerd. Kortom, iets meer aandacht voor de manier van bedienen zou prettig zijn. Overigens was de bediening wel gezellig.
De gerechten smaakten overigens prima en hier was weinig op aan te merken. De inrichting van het restaurant vond ik persoonlijk enigszins kil aandoen. Ik houd van wat meer warmte in de inrichting. Gezellige avond gehad, prima gegeten, de omlijsting zou wat beter kunnen. Komen overigens wel weer eens terug.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Vanavond zijn we i.v.m. de restaurantweek eens bij Van Ouds aangeschoven. Eigenlijk is het een schande dat we hier nog niet eerder zijn geweest bij dit restaurant wat in ons eigen dorp ligt. Het restaurant is gezellig en stijlvol ingericht. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze plaat gebracht.
Omdat we bij het reserveren nog niet wisten of er een vastgesteld menu zou zijn, hadden we doorgegeven dat een van de 2 gasten geen vis & schaaldieren at. Dit ging helaas bij de amuse al fout: We kregen beiden een vismousse met rauwe coquilles. Na dit gemeld te hebben kreeg ik alsnog een pittig pompoen soepje. Beiden smaakten overigens prima.
Als voorgerecht nam ik een rosé gegaard kalfsfilet en mijn vrouw een vissalade. Beide waren echt goed. Hierna ging het weer fout: Onze hoofdgerechten werden uitgeserveerd terwijl wij ook een tussengerecht hadden besteld. De hoofdgerechten gingen terug richting keuken en binnen enkele minuten werden, met excuses, de tartaar van ossenhaas en gebakken coquilles geserveerd (Hoewel ik geen vis-eter ben, wilde ik dit toch eens proberen). Dit viel voor mij zeker niet tegen en voor mijn vrouw was dit zelfs het lekkerste gerecht. De truffelmayonaise smaakte er heerlijk bij. Mijn vrouw vond vooral de oude Reypenaer er zeer smakelijk bij!
Als hoofdgerecht kreeg ik rund op 3 wijzen bereid (zalig!) en mijn vrouw een matelote van 3 soorten vis welke ook heerlijk was. Inmiddels de bediening maar eens aangeklampt om nog wat te drinken te krijgen. Dit mogen ze wel iets beter in de gaten houden.
Het dessert bestond uit een proeverij van de normale dessertkaart. Zeker het pindaijs was echt zalig. Verder nog afgesloten met een koffie & thee.
De bediening heeft nogal een paar steken laten vallen. We hebben een bord op 3 tafels zien staan omdat de zwarte brigade niet helemaal in vorm was. Ze waren overigens wel heel vriendelijk. Ze hebben uit zichzelf (zonder vragen) een rondje drinken niet in rekening gebracht vanwege de fout met het tussengerecht. Erg netjes, dus vandaar toch nog een 6 voor de bediening. Zonder fouten was de bediening ook gewoon een dikke 8 geweest.
RL S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Na getipt te zijn door een ouder echtpaar in een ander restaurant, hebben mijn partner en ik afgelopen donderdagavond de proef op de som genomen bij Van Ouds. Goed bereikbaar en toen wij aankwamen ruim voldoende parkeergelegenheid.
Het was heerlijk weer en we hebben een tafel buiten genomen op het prachtige terras. Ik had al wat vooronderzoek gedaan mbt de wijnkaart en in overleg met de gastvrouw besloten de Grand Ardeche te nemen, welke prima beviel. Een smaakvolle, vettige chardonnay, waarin voldoende gebeurt en tegelijkertijd toch ook toegankelijk.
We besloten voor het 3 gangen menu van de chef te gaan, na uitleg van voor-, tussen- en hoofdgerecht (het dessert was een verrassing van de chef). Het tussengerecht leek ons ook prima, maar we zijn niet zulke grote eters.
Na een heerlijke amuse van een mousse van paprika, tomaat, met mosselen en kruidenzand kregen we vooraf een carpaccio van kalfsvlees met pastinaak mayonaise, spelt en krulsla, wat mooi was opgemaakt en erg lekker smaakte. Ik had misschien op nog iets meer 'smoel' gehoopt, of wat pittigheid, maar het bleef ietwat braaf.
Als hoofdgerecht een trio van dorade, heilbot en schelvis, waarvan de eerste en de laatste fenomenaal smaakten. De heilbot wederom wat braaf, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat zelfs in een internationaal vermaard restaurant als Spago (Beverly Hills, LA) de lijngevangen heilbot dat té milde ook had, wat witvis wel vaker last van heeft.
Niettemin, als totaal was het goed gebalanceerd en de garnering was ook heerlijk.

Als nagerecht de verrassing met gember-sorbetijs, een mousse van witte chocolade met munt, een donkere chocolade mousse, toefjes sinaasappelcrème en verse frambozen. Genieten!
Op aanraden van de fijne gastvrouw hebben we de Van Ouds koffie (Tia Maria+Baileys) na genomen, welke een mooie afronding aan een heerlijk avondje genieten was.

In tegenstelling tot een eerdere recensie zijn we geen witte plavuis tegengekomen, maar een prachtige, donkere natuurstenen(?) vloer binnen. De totale ambiance was dan ook prima, misschien wat drukker binnen, maar het terras buiten was ruim van opzet met voldoende privacy en leuke hoekjes. Wel wat lawaaierig door de naastgelegen doorgaande weg, maar dat mocht de pret niet drukken.
In de bediening merkte ik bij sommigen van het jongere personeel iets op wat neeg naar nonchalance, maar gastvrouw Wilma had wel de juiste instelling van vlotheid, gezelligheid en liefde voor het vak.
Hier gaan we zeker vaker terugkomen.