Restaurant Van der Valk Leusden

7,1
6,9
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Kwamen langs om proef te eten. We zoeken nl. een gelegenheid om met een groepje te komen waarbij ook 1 kind van 3. Dat gaat op zich wel lukken bij Van der Valk. Er is nl. pal naast de ballenbak een ruime tafel in het grand-café. Deze tafel wordt echter pas vanaf 17:00h ingezet en dat zou voor onze geplande late lunch toch te laat zijn.
Voor die tijd is er alleen bediening in het keurige, maar wel een beetje zakelijke restaurant.
Wij hebben daar de 2-persoons Chateaubriand gedeeld die veel gaarder dan het gevraagde "rare" op tafel kwam. Werd probleemloos teruggenomen en was toen rosé waarover we verder niet hebben gemekkerd.
de Vitello tonnato resp. kippensoep zou ik geen omfietswaardering geven en de wijnkaart is (anders dan de Duitse van der Valk in -of vlak bij- Bottrop waar we laatst waren) niet geweldig. De Esk Valley uit de Marlborough is te vlak en daarom eigenlijk duur. De Gnarley Head Zinfandel uit Californië heeft een dominante kruidnagelsmaak die ik bij Zinfandel niet eerder proefde en de wijn alle frisheid ontnam.
Concluderend eigenlijk net niet voldoende voor het eten, bediening en ambiance voldoende en ligging is midden in een kantorenpark.
Eetklant-woerden .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Drie mix grill besteld, aangegeven dat we ons vlees medium gebakken willen hebben. En er kwam 1 medium en 2 rood gebakken. We moesten het maar proberen en anders aangeven. Vervolgens geen serveerster gezien. Vervolgens aangegeven dat het niet goed was. Ik kon het vlees nog laten bakken!! Even geen van de Valk voor mij. Jammer
G J C.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Vandaag 16 maart geluncht met collega. Beiden bestelden kogelbiefstuk, de een medium rare de ander medium. De schotel werd lauwwarm geserveerd, beide kogelbiefstukken zagen er grauwig uit, frietjes waren zacht en de gemengde salade zag er duidelijk slap en verwelkt uit.
Bediening was slecht en enige troost was dat het biertje en rode wijn lekker smaakten.
Dit bezoek is niet voor herhaling vatbaar!!!!
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Op de laatste avond van een weekendje weg in dit hotel ervoor gekozen om in het hotel te eten. Prima kaart, goede huiswijnen. Geen ontzettend verrassende gerechten op de kaart, maar prima. Jagerschnitzel was goed op smaak, krokant randje. De bijgerechten waren zeer minimaal. Je kunt zonder problemen bij bestellen, maar 1 uiterst klein schaaltje bloemkool als enige groente voor vier personen om mee te beginnen is karig. Desserts standaard maar oke (eindelijk een dame blanche waar de chocoladesaus daadwerkelijk warm wordt opgediend, dat mag gezegd worden). Zeer vriendelijke en voorkomende bediening.
Gerlof V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Tijdens ons verblijf (2 nachten) in het hotel besloten we de eerste dag in het hotel zelf te eten. Uiteraard is het restaurant een echte Van der Valk eetzaal. Wel met genoeg ruimte tussen de tafels.
De gastheren/-vrouwen waren zeer vriendelijk en deskundig. Er was wat weinig personeel, waardoor de dienstdoende personeelsleden dubbel zo hard moesten werken en dat ook deden. Klein foutje in de organisatie.
Het eten was voortreffelijk. Wee hadden gezamenlijk een Chateau briand. Deze was perfect gebakken, precies zoals we het wilden. Lekkere garnituur van warme groente, gebakken aardappeltjes en frites. De salade konden we zelf samenstellen aan de saladebar. Deze was voldoende, maar wel wat saai.
De tweede dag hebben we ook in het hotel gegeten, omdat het de eerste dag zo goed was bevallen. Deze keer hadden we Noordzee tong. GEWELDIG!!!! Een flinke tong die goed gebakken was. Met een heerlijke warme geklaarde boter en verder de garnituur en salade.
Alle lof voor de keukenbrigade en de gastheren-/vrouwen.
Janlemain .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
We verbleven een weekenje in het hotel.En zondagmiddagmiddag had mijn vrouw trek in een pizza. Zij was de enige gast in het overigens keurige restaurant. De bediening was vlot en vriendelijk, maar de pizza was nat, onsmakelijk en overgedoseerd met uien en een vieze zure tomatensaus. Mijn broodjes met tapenade en een soort creme waren keihard en smaakten totaal niet. De kaasplank was redelijk, maar dat kon de teleurstelling niet wegnemen.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Noodgedwongen even snel hapje bij deze Valk gedaan. Was eigenlijk dramatisch slecht. Veel te ver door gebakken vlees, zeer matig saladebuffet en slechte wijn. Nooit meer.
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
We hebben een Paasbrunch genoten met kinderen en kleinkinderen op eerste Paasdag. Die is heel erg tegengevallen een uur te laat begonnen en uren later geeindigd als gezegd en het eten was zeker niet wat we gewend waren bij vd Valk. Een doorsnee ontbijt is doorgaans beter verzorgd. We hebben de website gezien en vonden dit aantrekkelijk om te doen, rekenden op een uitgebreid buffet , maar dat viel tegen. Veel vleessoorten waren bij nader inzien stoofschotels van kip en rundvlees. De rijst waren ze vergeten? Aardappeltjes dan maar? Nou stoofschotel dat past niet bij aardappelen in een dikke roomsaus. De verschillende groenten kwamen neer op een grote bak met van alles en nog wat door elkaar. De salades waren beperkt tot een bakje tomaten partjes en een bakje komkommer schijfjes. Oh ja en een schaal droge sla. Het geheel kwam op ons over alsof het heel onverwacht was of dat iemand vergeten was dat er een buffet werd georganiseerd.
Kinderen die al ongeduldig waren en nog langer moesten wachten dan normale aanvang 11.30 uur . Alles ging een uur later van start. Onze kleinzoon van 3 jengelde van de honger en geef hem eens ongelijk. Hij heeft een croisantje gegeten en daar werd dan €12.50 voor in rekening gebracht. Schandalig gewoon.
Er zijn ook altijd mensen die denken dat van een buffet eten ook meteen met je handen in het eten graaien betekent. Hetgeen wat een van de gasten de opmerking ontlokte in de trand van, " als je overal met je vingers inzit hoef ik niet meer"
Het spetterend dessert waar iedereen naar uitkeek was een regelrechte flop. Het ijs was nog zo hard bevroren dat er geen stukje af te krijgen was. De soesjes leken net uit de vriezer te komen dus die bleven staan. De pudding was een grote suikerbom, het verse fruit ( stond er op de website toch echt bij) waren ze vergeten maar ik mocht wel een restje van het ontbijt hebben toen ik er om vroeg.....ja al met al niet iets dat voor herhaling vatbaar is. Ik heb een brief en een mail aan vd Valk gestuurd en nooit iets terug gehoord. Nee, kritiek willen ze niet horen. Misschien dat deze weg een reactie geeft?
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
We hebben geluncht. Goede witte wijn en een hele prettige bediening. Redelijk sfeervolle ambiance in een echte Van der Valk stijl. Een restaurant waar je heel privé kunt lunchen, met voldoende ruimte tussen de tafeltjes. Het eten viel wat tegen. De kipsate was weinig en een beetje te doorbakken of opgewarmd en daardoor te droog. De frites waren heerlijk. De clubsandwich was prima, meer dan voldoende. Of we nog een keer terug gaan, betwijfel ik. Het eten was niet bijzonder. De prijs is overigens gewoon, in verhouding met wat je krijgt. En dus niks mis mee.
Lokkie .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Met een kleine groep gegeten in dit restaurant. Vanaf de A28 ongeveer 0,8 kilometer verwijderd, enigszins moeilijk te vinden in het donker bij slecht weer. Ligt wat verscholen tussen andere gebouwen.
We verbaasden ons over de matige bezetting op deze zondagavond: erg rustig, tafelbeztting ongeveer 25%. En dat in een restaurant bij VdValk..........
Enkele dagen voor kerst: buiten is de aankleding redelijk in kerstsfeer gebracht, binnen voornamelijk bij de entree. Het restaurant mag wat kerstversiering betreft nog wel wat aandacht krijgen.
We kozen het dagmenu, prijs E 23,50. Bestaat uit 3 gangen en per gang een keuze uit 2 mogelijkheden. Een redelijke maaltijd, voor die prijs is niet meer te verwachten. Maar niet om over naar huis te schrijven. Slechts een soort groente en wel een koolsoort. En alle vier (dus objectief!) vonden deze kool niet erg lekker (een bijsmaak).
Van de saladebar kan gebruik worden gemaakt, doch de keuze is vrij beperkt.
Porties van een menu wat kleiner dan een keuze van de menukaart doch met een bijbestelling ga je toch met een voldaan gevoel naar huis.
Personeel erg vriendelijk en gemotiveerd, een verademing ! Gelukkig weinig stagiaires en scholieren.
Maar per saldo het gevoel: een volgende keer slaan we dit restaurant over.
Compmar .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Tijdens onze overnachting in het hotel hebben we hier ook gebruik gemaakt van het terras en het restaurant. Zeer vriendelijk personeel. En heerlijk gegeten. We hebben alle twee de avonden het driegangen keuze/dagmenu genomen. De eerste avond bestond uit vooraf een ossenworst-tartaar, hoofdgerecht varkenshaas met brie, en toe had ik een aardbeien ijs en mijn man pure/ wittechocolademousse ..... De tweede avond had ik vooraf een bospaddestoelensoep en mijn man een salade met kipreepjes en sesamzaad, het hoofdgerecht was een combinatie van varkenshaas en biefstuk met pepersaus, en toe had ik een bosvruchten bavarois en mijn man een ijscoupe. Het was allemaal echt heerlijk van smaak en mooi opgediend. Alles werd geserveerd met patat en gebakken aardappels en een groente. Zelf mocht je bij de saladebar onbeperkt salade halen. Zo'n dagmenu kost maar 23.50 per persoon echt niet duur. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Kim S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Tijdens ons verblijf 2 maal gegeten. Eerst keer in het restaurant. Beide het keuze dagmenu genomen. Heerlijk, nieuwe gerechten geprobeerd en die waren erg lekker. Bij de gerechten een schaaltje geb aardappelen, friet en broccoli. Vroegen nog om een extra schaaltje broccoli was geen probleem en kostte ook niets extra! Vlotte en vriendelijke bediening!
Lieneke B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
De 6 voor eten is alleen voor het toetje, Gateau chaud, Een heerlijk warm chocolade taartje met een lopende chocolade vulling geserveerd met vanille ijs en slagroom, echt heerlijk.
Helaas kan ik niet alleen het toetje een 8 geven want dat zou de rest van het eten teveel omhoog halen en dat verdient het niet!
Het voorgerecht van de wildkaart, een herfstsalade met paddenstoelen.....was een deceptie!
Champignons uit een potje, allemaal dezelfde maat, dezelfde kleur en glibberig, niet op je bestek te krijgen!
En dat terwijl er zoveel mooie heerlijke paddenstoelen zijn nu.
De salade gewoon gemengd niets bijzonders.
Hoofdgerecht ook weer van de wildkaart, ree rug, bijna knap dat er van zo'n mooi stuk vlees niets van de smaak overblijft.
Het was totaal vlak, geen nuance in te ontdekken en de saus mier en mier zoet leek wel pure stroop.
De patat en de aardappelkroketjes waren ook smakeloos en niet warm
De bediening is prima, er is (te) veel personeel.
Wijn is heerlijk en fijn dat er verse jus d'orange is maar schandalig dat je geen fles of glas kraanwater kan bestellen.
Er wordt van de Valk water geschonken, wat dan dat ook mag zijn en kost minimaal € 2 per halve liter plat water.
Voor elk restaurant maar zeker waar de prijzen echt niet prijs/smaak waardig zijn echt een schande.
Met 12 personen waarvan het merendeel geen alcohol dronk en niet 3 gerechten maar 1 of 2 at is een rekening van € 550 toch behoorlijk en dat er dan ook nog voor water betaald moet worden dat kan echt niet.
Ik beveel dit restaurant niet aan maar het decor en wellicht ook de smaak van het eten zal mede gezien de drukte een aantal mensen zeker wel bekoren, als was het maar omdat de kers terug is!