Over restaurant Restaurant Valuas

Juweel van een restaurant

Het stijlvolle restaurant Valuas is een juweeltje. Chef-kok Eric en gastheer Marcel Swaghoven laten je in alle rust en tijd de moderne Franse gerechten en sfeer proeven. Ze combineren een liefde voor het koken en serveren met een joviale sfeer.

Meer informatie over restaurant Restaurant Valuas

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
thefork - An error occurred

Woops

The page you're looking for had a fork attack.

We are sorry for any inconvenience.

Please come back later.

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Hoe kun je in een restaurant als Valuas met droge ogen beweren dat een brok pees/vet bewust aan de tournedos is gelaten ter bevordering van de smaak.
Tijdens het diner werd niets gedaan met onze klacht. " We zullen het doorgeven aan de keuken"... Geen verontschuldiging. Helemaal niets! Bovenstaande toelichting kregen wij te horen in de garderobe bij het naar huis gaan.
Foei Valuas! Een hele slechte beurt gemaakt.
Loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Met 3 personen besluiten we wat te gaan eten in de bistro van Valuas.
We hebben enkel een hoofdgerecht gegeten en er is niets op te merken!
Presentatie, kwaliteit en smaak, allemaal uitstekend, tel daar de vriendelijke bediening bij op en je avond is geslaagd. de tournedos met ganzenlever was heerlijk. Helaas is het voor mij niet naast de deur, maar ik kom hier graag terug.
Dunsjos .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Gisteravond voor het eerst bij Valuas gegeten (en geslapen)..Gastvrijheid schrijft men hier men een grote G en vriendelijkheid met een grote V..Wat een warm welkom.. Voorafgaand aan het diner genoten we van een wijnproeverij met een aantal verrassende wijnen, proeven met uitzicht op de Maas. Daarna hebben we een keuze gemaakt uit het tot 9 gangen uit te breiden Valuasmenu. Vakmanschap op de borden en ook in de glazen, heerlijke wijnen in een gul geschonken arrangement..We genoten onder andere van oester en makreel gevolgd door een memorabele schelvis met eendenlever, perfecte cuisson.. Goede uitleg bij de gerechten, de wijnen vakkundig verklaard. En voor de desserts maakten we een keuze uit het ruime kaasbuffet dat met verscheidene toebehoren op tafel verschijnt. Kwaliteit met een grote K..
Marij V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Wat een TOP restaurant. Zeer goede en prettige bediening. Het eten was superlekker, alle schotels heel mooi opgediend. Verrassende smaken: het begon al met een collectie van 4 amuses; zo fraai hoe die eruit zagen. We hadden het Valuas all in menu (69€) 3 gangen menu met een heerlijk (royaal) wijnarrangement. Met zorg werd er omgegaan met een paar allergieen. Hulde aan de keuken, de bediening en de somolier.
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Na de grote verbouwing van de keuken en de restyling van het restaurant weer eens langs geweest tot groot genoegen. Kwaliteit en sfeer en wat een plezierige mensen. Zij verstaan hun vak.
Gfw .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
We hebben genoten van de lunch! Bijna te mooi om op te eten. De presentatie is super en het eten heerlijk, verrassende smaken.
John L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Een dagje er op uit , waarom niet een in de buurt blijven. Gekozen voor Venlo en wel Valuas.
Omdat bij een goed diner ook de goede wijnen horen gelijk maar een nachtje in hotel Valuas geboekt.
Bij aankomst gelijk op het schitterende terras met uitzicht op de maas gaan zitten , aangezien de parasols maar zeer beperkt tegen wind bestand waren ( heel jammer) en derhalve niet open konden maar naar de stad ( 10 min lopen). Dit was dus een grote vergissing . De zaterdag verandert Venlo schijnbaar in een stad waar zwaarlijvige oosterburen dit dieet nog denken te moeten aanvullen met vette happen. Bij een van de vele eetgelegenheden een slechte salade gegeten dus spoorslags terug naar Valuas.
Het diner s'avonds was perfect, in tegenstelling tot wat we verwacht hadden waren het lichte en heel mooi gepresenteerde gerechten.
Een hele mooie menuformule is dat je kunt kiezen uit maximaal 9 gerechten ( 15 euro p/ gerecht)
Wij gingen voor 8 gerechten
Een greep uit de uitblinkers ( de andere gerechten niet te kort gedaan)
-Chiviche van watermeloen, langoustine en makreel
-Wagyu tartaar, olijf, venkel , zwarte bonen
-Gepofte aardappel, zalm, citroen, geitenkaas ( een gerechtje dat ik op de kaart ga zetten in ons restaurant :) )
Bediening
Een sommelier van Portugese afkomst en twee serveersters ( paardenstaart en knotje) maakten het geheel af met een natuurlijk enthousiasme en goede productkennis.

Een restaurant om op onze favorietenlijst te zetten
Ronbakker .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Op 8 mei 2015 vierden wij hier onze bruiloft. Het was werkelijk perfect. Marcel, een van de eigenaren is erg gastvrij en de kok Erik zorgde voor mooie gerechten. Verder was het personeel zeer goed! Een echte aanrader om eens lekker te gaan eten of een goed feest te geven!

Carla V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Bij de start van een kleine vakantie in Duitsland lunchten we eerst maar eens bij Valuas. In het restaurant. Het was allemaal heerlijk. We hadden het driegangen all in menu, begonnen met wat hapjes, daarna drie heerlijke gangen, mooie wijnen, prettige bediening, koffie en volkomen voldaan reden we door naar ons hotel. Om naar terug te keren.
Pim A.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Prima gegeten in dit fraai gesitueerde restaurant: smakelijk voorgerecht van coquilles met bietjes, als hoofdgerecht varkenshaasjes met prakaardappel en aubergines en de partner goed bereide schol. Caramel dessert voor de tefelgenoot, plankje heerlijke kaasjes uit de buurt met een goed glas port voor mezelf. Pure verwennerij. Jammer dat de inrichting wat stijfjes is.
Zorque .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Met een gezelschap van 6 gegeten in de Brasserie. In het verleden wisselende ervaringen. Deze keer erg teleurstellend. Amuse was een garnalenkroketje. Lekker, daar niet van. Maar meer voorgerecht bij een eetcafe. Niet een hapje bij een serieuze zaak. Voorgerecht 1 coquille met gehakte biet en een veeg aardappelpuree. Saai en minimaal. Hoofdgerecht risotto met spinazie. Leek interessant. In praktijk bijna koude en halfgare rijst, en een overheersende smaak van olijfolie. Dessert een karamelpuddinkje met slagroom. Niveau eetcafe. Een klap in je gezicht. Wijn was prima, dat wel. Dit, gecombineerd met de bekende oubollige inrichting en weinig sfeervolle verlichting is voldoende reden om maar niet meer terug te komen. Voor deze prijs kun je in Venlo en omgeving (veel) beter eten.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Met bijzondere vriend zijn meest favoriete "eettent" bezocht. In alle opzichten een geweldige happening. Warme vriendelijke individuele ontvangst; passend bij de geweldige gerechten en uitzichten. Ruime parkeer faciliteiten; hygiënisch bedrijf top keuken. Een prima plek dus om met goede vrienden te genieten.
Toetjes zijn daar 3 sterren!!
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
In mijn streven alle Michelin restaurants te bezoeken vandaag voor een lunch bij Valuas in Venlo aangekomen. De locatie aan de Maas is mooi, de entree modern en de verwelkoming hartelijk. Na het aperitief in de bar worden we verzocht plaats te nemen in het voor de rest lege restaurant.

We kiezen voor de 2-gangen lunch met koffie waarbij de chef als voorgerecht heeft gekozen voor een mozaïek van kreeft, krab en ganzenlever. Omdat tafelgenote echter geen liefhebber van lever is kan er een ander gerecht geserveerd worden. Heel vreemd is het dat het vervolgens niet mogelijk is dat ondergetekende het oorspronkelijke voorgerecht toch krijgt. Beiden kunnen uitsluitend hetzelfde gerecht krijgen terwijl wij de enige gasten zijn. Dat is m.i. een gemiste kans op het gebied van gastvrijheid. Zeer vreemd en onbegrijpelijk op dit niveau.

Wat volgt is een amuse in een mooi kommetje dat onder andere bestaat uit varkensvlees, diverse champignons en blokjes ijs. Mooi van opmaak maar zonder ziel. De smaken passen totaal niet bij elkaar en ijs in de vorm van een dobbelsteen geeft een zeer vreemd en niet prettig gevoel in de mond. Dat beloofd niet veel goeds voor de rest van de middag.

We vervolgen met de 'signature dish' van de chef welke al sinds 2001 bijna altijd op de kaart staat en dat is daadwerkelijk een schot in de roos.
Tonijn Teriyaki met structuren van sesam, schuim van basmati rijst is heerlijk van smaak en perfect in balans. Wat een mooi gerecht. Ook de wijn uit het Duitse Frankengebied sluit prachtig aan. Een terechte topper dus.

Vervolgens een langzaam gegaard stukje zeebaars met erwten, asperges, radijs, peulen, lamsoor, crème van geitenkaas, gevogeltejus en aardappel-mosterd blini's. Ook hiervan smullen we en zijn we allebei van mening dat dit het niveau is wat we verwachten en wensen.

We vervolgen met een kopje koffie en kleine versnapering waarbij we een leuk gesprek hebben met de dame van de bediening die een groot compliment verdient voor haar spontaniteit en professionele werkwijze. Hulde!

Al met al kunnen we stellen dat Valuas na een zeer matig begin deze middag zich vervolgens heeft hersteld met mooie en vooral smaakvolle gerechten.

Dat geeft na afloop een tevreden gevoel maar zal niet snel leiden tot een vervolgafspraak. De keuze is namelijk reuze in Limburg en omdat we nu alle Michelin restaurants bezocht hebben, weten we dat Valuas niet in onze top 5 voorkomt. Daarvoor moeten we naar Maastricht 2x, Ubachsberg, Maasbracht en Roermond. We komen er aan!

Rob D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Prachtig aan de Maas gelegen, een sfeer van herkenning en welkom. Klasse wijnen van sympathiek betaalbaar tot mooie dromen. De keuken kent alle kneepjes en heeft een gepast tempo. Ook vaste gasten krijgen een op maat welkom, er is aandacht voor een ieder. Net voor de asperges toch een feest.
Noooot .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Ongekend hoge kwaliteit in zowel presentatie, bediening en smaakbeleving. Van ons had Michelin die 2e ster rustig kunnen uitdelen aan dit enthousiaste, creatieve team!!
Bregje D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Gemoedelijke ambiance. Vriendelijk, kundig personeel. Heerlijk gegeten. Ook hotelkamer was goed! Prima kamer met mooi uitzicht op de Maas!
Welovegoodfood .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Zowel het restaurant als de brasserie zijn van een niveau zoals je dat graag vaker zou aantreffen. De bediening is attent en deskundig en de keuken fantastisch. Misschien wordt er net iets te vaak gevraagd of het glas gevuld mag worden maar dat is toch beter dan de hele avond op een droogje zitten (wat ik helaas ook regelmatig meemaak in restaurants). En wat er in het glas komt is top! Op zomerse dagen mooi terras aan de Maas.