Over het restaurant Restaurant Vaartsche Rijn

Verrassend en vernieuwend
In het huiskamerrestaurant aan de Vaartsche Rijn ben je verzekerd van een gastronomische en onbezorgde avond. Geen kaart, geen keuzestress: leun achterover en laat je verrassen en verwonderen. Bijzondere wijnen (of andere dranken) gaan de parendans aan met de gerechten, waarin groenten altijd een belangrijke basis vormen. Onder leiding van chefkok Tomek Szugzdzinis, worden in de open keuken van Vaartsche Rijn wekelijks nieuwe gerechten ontwikkeld welke de gasten terugvinden in een menu van vier of vijf gerechten. Hierbij wordt nauw samengewerkt met lokale en biologische producenten en tuinen, met verantwoordelijkheidsgevoel en zorg voor de omgeving en de aarde.

Meer informatie over restaurant Restaurant Vaartsche Rijn

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00
Reserveren via www.restaurantvaartscherijn.nl, email, telefonisch of op www.resengo.com.

Johan K.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Vanavond voortreffelijk gegeten. Heerlijke en bijzondere smaakcombinaties met bijzondere wijnen. Voor de eerste keer bezocht, maar zeker niet voor het laatst. Uit alles blijkt liefde voor eten en drinken.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
We hebben het 5 gangen menu genomen met alcoholische en non alcoholische drankarrangementen. Elke gerecht ziet ee prachtig uit. Er is goed nagedacht over texturen en kleuren. En je proeft invloeden van andere keukens. Wat Vaarstche Rijn kenmerkt is de nieuwsgierigheid van alle mensen die er werken naar smaken. Zo zijn veel van de non alcoholische dranken zelf gemaakt zoals eigen gemaakt gemberbier wn oolongthee met cola. Het is verfrissend en verrassend en het creatieve spat ervan. Als ik een minpunt zou moeten noemen is het meer de inrichting. Met de houten plakpanelen, plantenbakken en gespoten plafond ga je terug naar de jaren '70. Vreemd contrast met de moderne keuken.
Mo2000 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Verrassend lekker gegeten, gerechten met bijzondere twist. Drank goed afgestemd op de gerechten. Prettige informele sfeer en enthousiaste vriendelijke bediening! Kom er zeker nog terug. Een omweg waard dus.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Wij hebben met zijn tweeën heerlijk gegeten. Verrassingsmenu 4 gangen met wijn arrangement. Inclusief 2 amuzes. Heerlijk. Uitdagende zeer smakelijke combinaties. Wijn paste in alle gevallen goed, in één geval zelfs verbazingwekkend goed. Prijzig, maar gezien de kwaliteit absoluut waard.
Marc F.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wat een overgewaardeerd restaurant! Het eten is lekker, maar voor deze prijs verwacht je wel iets anders. Uit een fles wijn schenken ze minimaal 10 glazen en dan waren de wijnen nog niet eens echt lekker. En het welkomstdrankje wat bijna 10 euro kost was een slappe hap. Dessert voor de helft laten staan. Beetje jammer voor 90 euro pp.
marco D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Vaartserijn levert altijd bijzondere gerechten! Service is zeer goed en zien alles zeer scherp. Kort om echt vakmensen. In de keuken heerst er een ongekende rust, terwijl de zaak helemaal vol zat. VR hoort minimaal in de top 5 van Utrecht. Goede gerechten, goede bijpassende wijnen en bob-drankjes (zo bijzonder dat ik ze niet na kan vertellen) en dat tegen een betaalbare prijs. Complimenten!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijke, verrassende gerechten. Van een heerlijk bietje tot ijs van eikenschors. En van bijzondere knollen tot een perfect gegaard stukje eend. Perfecte wijnen erbij.
Enig nadeel: na hoofdgerecht werd gevraagd of we kaas wilden. Erg lekker, daar niet van, maar niet werd vermeld dat de kaas geen onderdeel van het menu is. Evenmin de bijpassende glaasjes port en sherry. Nogmaals, het eten is uitstekend, maar het zou helemaal af zijn als er later geen verrassingen op de rekening staan.
Lin-lin .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het eten is heerlijk. Minimaal 5 gangen; kleine porties. Je gaat naar Vaartsche Rijn voor de smaak en niet voor de porties. De service was beneden alle peil. De dame die ons bediende was ronduit lomp en onvriendelijk. Niet geschikt voor de horeca. Gezien het bedrag van de rekening (€400 voor 4 personen) kan dat echt niet. Dat maakte dat onze avond tegenviel en dat we niet snel terug zullen gaan. Dat er als borrelhap alleen vlees (charcuterie) beschikbaar is, is ook niet van deze tijd en past niet bij een restaurant in deze prijsklasse. Na veel gemor van deze dame kwam er uiteindelijk een stukje brood bij de charcuterie. Dat was het dan. Het andere personeel was overigens wel vriendelijk. Maar in deze prijsklasse hoort het beter te zijn. Jammer, want de keuken is goed.
sarah-eet .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad bij Vaartsche Rijn. De gerechten vielen in wat wij de categorie "aardse smaken" noemden. Hier moet je van houden, bij mij is het niet zo favoriet, mijn man vindt het heel erg lekker. De gerechten waren met zeer veel zorg klaargemaakt, de vis prachtig gegaard. Bediening is uiterst hartelijk en weet waar ze het over heeft, mag soms iets meer contact maken wat ons betreft. Inrichting uiterst sfeervol en geluidsniveau uitstekend, zeker als je bedenkt dat de hele zaak vol zat. Dan de prijs. Wij hadden een cadeaubon, en zouden zonder bon niet bij Vaartsche Rijn gaan eten. 45 Euro voor 4 gangen vonden wij een stap te duur voor wat je kreeg. Het alcoholvrije drankenarrangement was dan wel weer heel netjes geprijsd.
friso W.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Wat Vaartsche Rijn je voorschotelt - wij kozen voor een 5 gangen menu, met bijpassend wijnarrangement - eet je in Utrecht nergens anders. De keuken grossiert in verrassende gerechten, alles huisgemaakt [van de eend/gans worst van het plankje charcuterie - een perfecte opener - tot een toetje met bloemkoolijs!], en passend bij het ritme van het jaar. Voor ons sprongen de palinghuid soep, griet in een bergamot-boerenkool saus en het wilde eendehaasje met de crèmes eruit, gisteren. Wat een top avond. Wat een top restaurant. En wat een vriendelijke bediening met kennis van zaken. Ik ben fan
sander W.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Na een prettige eerste kennismaking voor een tweede maal naar VR. Helaas was deze avond wat teleurstellend. Gehaaste bediening, onduidelijke communicatie onderling, geen duidelijke uitleg over het geserveerde (een aantal malen wist men het niet..) en een tafel met de buitenkou in mijn nek omdat we geen voorkeur hadden voor een tafeltje aan de bar. Door de nieuwe inrichting oogt het geheel wat op een kluitje. Aan de chefs heeft het niet gelegen. Bijzondere smaken en prachtig opgemaakte borden. Het wijnarrangement viel wat tegen. Wel bijzonder was een prachtige Beaujoulais. Voor ons nog een vraag of er een herkansing komt. Voor dit soort bedragen moet alles netjes met elkaar in balans zijn.
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Het overheerlijke eten bij Vaartse Rijn is altijd weer een feest vol verassingen. Leuk ook dat er een alcohol vrij drakenarrangement is met vaak zelfgemaakte brouwsels
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Tsja... Dit is echt het beste restaurant van Utrecht! Echt heerlijk gegeten, alweer! Persoonlijke aandacht aan tafel, mooie uitleg bij de maaltijden en de wijnen. En super creatieve keuken! Wow
Marlies1988 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Weer ontzettend verrassend en heerlijk gegeten. Goede uitleg ook over het eten en de wijnen. Er is een heel ontspannen sfeer waardoor je zo 5 uur zit te tafelen. Echt een aanrader!
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een ontspannen entourage. Zeker de moeite waard.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vaartsche Rijn blijft onze favo eeltplek! De verassende combinate's, de prachtige smaken, de heerlijke wijnen, alles klopt!
Irijenan T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heel gezellig locatie waarop we een zeer diverse en heerlijke maaltijd hebben gegeten in het hart van Utrecht, dichtbij een trein station (en aan de vaart)
RICHARD A.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Beste tent in Utrecht wat ons betreft. Eten is heel erg lekker en wat een combinatie van smaken. Wij vonden ook de non-alcohol arrangement perfect!
Klaas B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Geweldig restaurant met heerlijke gedurfde gerechten en bijpassende wijn met uitgebreide uitleg.
Een Michelin ster zou verdiend zijn. Alle gerechten fraaie combinaties van veel vergeten producten.
Bijzonder was ook het dessert met ijs en een bloemkoolschuim. Hier is het een avondje genieten in een gemoedelijke sfeer.
Maureen M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik schrijf zelden een recensie, maar gisteren zo ontzettend genoten bij Vaartsche Rijn dat ik wel moet. Het plaatje klopt helemaal. Goede ontvangst, vriendelijke bediening en heerlijk eten i.c.m. bijzondere wijntjes. Als je hier met een open mind gaat eten, heb je echt een hele fijne avond. Het eten is heel puur, mooi opgemaakt, maar niet overdone. Gerechten zijn absoluut niet alledaags, maar zetten je aan het denken. Ik heb er erg van genoten. Onze gastheer bood ons nog een kaasplankje aan omdat het onze eerste keer was (vermoed ik), maar dat kon er echt niet meer bij. Moest dan ook met pijn in mijn hart bedanken voor het uiterst vriendelijke gebaar. Jammer genoeg konden we niet lekker rustig natafelen ivm andere afspraken, maar mij zullen ze bij Vaartsche Rijn zeker vaker zien!