Restaurant Vaartsche Rijn

Westerkade 27 3511 HC Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Vaartsche Rijn

Verrassend en vernieuwend
In het huiskamerrestaurant aan de Vaartsche Rijn ben je verzekerd van een gastronomische en onbezorgde avond. Geen kaart, geen keuzestress: leun achterover en laat je verrassen en verwonderen. Bijzondere wijnen (of andere dranken) gaan de parendans aan met de gerechten, waarin groenten altijd een belangrijke basis vormen. Onder leiding van chefkok Tomek Szugzdzinis, worden in de open keuken van Vaartsche Rijn wekelijks nieuwe gerechten ontwikkeld welke de gasten terugvinden in een menu van vier of vijf gerechten. Hierbij wordt nauw samengewerkt met lokale en biologische producenten en tuinen, met verantwoordelijkheidsgevoel en zorg voor de omgeving en de aarde.

Meer informatie over restaurant Restaurant Vaartsche Rijn

Marlies1988 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een ontspannen entourage. Zeker de moeite waard.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vaartsche Rijn blijft onze favo eeltplek! De verassende combinate's, de prachtige smaken, de heerlijke wijnen, alles klopt!
Irijenan T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heel gezellig locatie waarop we een zeer diverse en heerlijke maaltijd hebben gegeten in het hart van Utrecht, dichtbij een trein station (en aan de vaart)
RICHARD A.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Beste tent in Utrecht wat ons betreft. Eten is heel erg lekker en wat een combinatie van smaken. Wij vonden ook de non-alcohol arrangement perfect!
Klaas B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Geweldig restaurant met heerlijke gedurfde gerechten en bijpassende wijn met uitgebreide uitleg.
Een Michelin ster zou verdiend zijn. Alle gerechten fraaie combinaties van veel vergeten producten.
Bijzonder was ook het dessert met ijs en een bloemkoolschuim. Hier is het een avondje genieten in een gemoedelijke sfeer.
Maureen M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik schrijf zelden een recensie, maar gisteren zo ontzettend genoten bij Vaartsche Rijn dat ik wel moet. Het plaatje klopt helemaal. Goede ontvangst, vriendelijke bediening en heerlijk eten i.c.m. bijzondere wijntjes. Als je hier met een open mind gaat eten, heb je echt een hele fijne avond. Het eten is heel puur, mooi opgemaakt, maar niet overdone. Gerechten zijn absoluut niet alledaags, maar zetten je aan het denken. Ik heb er erg van genoten. Onze gastheer bood ons nog een kaasplankje aan omdat het onze eerste keer was (vermoed ik), maar dat kon er echt niet meer bij. Moest dan ook met pijn in mijn hart bedanken voor het uiterst vriendelijke gebaar. Jammer genoeg konden we niet lekker rustig natafelen ivm andere afspraken, maar mij zullen ze bij Vaartsche Rijn zeker vaker zien!
Gera V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Weer heerlijk gegeten. Waren een tijdje niet geweest en dus blij verrast met nieuwe inrichting. Eten en wijn als vanouds. Fijne plek!
Marit S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten, erg leuk dat je niet weet wat je krijgt. Gelukkig is de kwaliteit van eten goed genoeg dat dit concept werkt. Lekkerste gerecht was absoluut het verrassende het dessert met bloemkool.
Lisa M.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Een voortreffelijke avond gehad bij Vaartsche Rijn! Als verrassing voor de verjaardag van mijn vriend een diner geregeld bij dit leuke restaurant en ik moet zeggen, met iets originelers kon ik niet komen. Nu zijn wij dan wel een jong stel dat onze eerste stappen zet in de wereld van de wat meer "high end" restaurants (in plaats van die burger- of sushitent bedoel ik dan), maar Vaartsche Rijn was een perfecte aftrap. We hebben vijf gangen genoten van ingrediënten waarvan we soms niet eens wisten dat het bestond, maar met in ons achterhoofd geknoopt dat deze producten niet eens zo ver van ons bord ergens vandaan zijn gehaald werd het plaatje nóg interessanter.
De gangen werden naar mijn inziens perfect opgebouwd, en ook de professie van de koks is terug te proeven en te zien op je bord. Want wat waren het plaatjes. En ook in het kader van no waste/use everything nog heerlijk verrast met het spannendste stukje geitenvlees dat er bestaat ;)

Gelukkig werd ook aan de niet wijndrinkers (wij dus) gedacht. In plaats van een wijnarrangement kon je kiezen voor een non-alcoholisch arrangement. Bij elke gang een bijpassende, huisgemaakte frisdrank. Ontzettend leuk! En vooral een keer wat anders dan die ijsthee of cassis.

En ook niet geheel onbelangrijk: we hebben ook genoten van de service. Vriendelijke bediening, met veel kennis over wat zij serveren. Soms kan het horeca jargon voor gasten wat ongemakkelijk aanvoelen (nogmaals: ik benadruk dat wij niet zo vaak in dit soort segment restaurants komen..), maar dat was bij Vaartsche Rijn totaal niet.

Al met al, ik ga Vaartsche Rijn zeker aanraden bij mijn vrienden. Als je een avondvullend programma met heerlijk eten zoekt, kies dan dit leuke restaurant in de upcoming hippe buurt van Utrecht! Je zult geen spijt krijgen. Wij gaan sparen voor een volgend bezoek.
Corrie T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Buitengewoon heerlijk gegeten! Creatieve, bijzondere gerechters.
Beetje prijzig maar voor een speciale gelegenheid is dit werkelijk fantastisch!
Toon B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Ontzettend smaakvol verrassingsmenu gegeten. Dat menu kon zonder problemen vegetarisch en was overdonderend lekker. Verder leuke zaak, mooi ingericht en fijn samen kunnen kletsen onder het genot van goede wijn en kaas.
Maxime W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wie van avontuur houdt, moet zeker een keer een bezoek wagen aan restaurant Vaartsche Rijn. Geen standaard Franse, Italiaanse of Spaanse keuken, maar een goede basis aangevuld met verfrissende en gewaagde smaakcombinaties. Ook de wijnen zijn zeker niet standaard. Op voorhand lijken de wijnen alle mogelijke smaken te overtreffen, maar juist in combinatie met de gewaagde gerechten komen de wijn-spijscombinaties echt tot z'n recht. Elke durfal die reserveert bij Vaartsche Rijn zal er geen spijt van krijgen!!
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
We zijn hier op een zaterdagavond geweest. Wat betreft het eten hebben we gemengde gevoelens: De gerechten zien er allemaal prachtig uit, maar qua smaak viel het niet allemaal even goed. Ze durven hier te experimenteren met aparte ingrediënten en op zich is dat te waarderen, maar sommige van de smaken combineerden voor ons niet goed met elkaar. De eerste gang, de makreel, beviel ons nog het meest, deze was heerlijk. De tweede gang, de zwavelzwam was ook prima. De derde gang, de zee-egel, heeft een zeer sterke smaak en was niet aan ons besteed. Ik was blij dat ik als alternatief kabeljauw had gekregen want deze was lekker. De vierde gang, de geit, vonden wij eigenlijk niet zo lekker en de jus wat flauw. Het dessert van zuring met crème fraîche vonden wij redelijk, de bijgeserveerde dessertwijn teleurstellend. Al met al vinden wij dat je hier teveel betaalt voor wat je krijgt. Mocht er een volgende keer komen dan nemen we ook niet het wijnarrangement, de glaasjes zijn nogal zuinig en de wijnen niet zo bijzonder. Toen wij hier een opmerking over maakten kregen we terug dat de glazen nogal vertekenen, dit hebben we helaas al vaker gehoord en klopt echt niet.
Rens V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Het restaurant heeft een fijne, kleinschalige, sfeervolle inrichting en ontzettend vriendelijk personeel. Wij waren (per ongeluk) bij de GroenteJAM, waarbij het menu bestaat uit ongeveer 10 minuscule experimentele vegetarische gerechten. Hoewel we een leuke avond hebben gehad, vonden we de gerechten niet geweldig. Ingewikkelde combinaties van ingrediënten waarvan je eerder denkt: 'grappig bedacht' dan 'wauw, wat lekker'. Het was al met al wel een beleving en we komen graag een keer terug voor het reguliere menu.
TJ J.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
super eten, heerlijk mals vlees maar ook voortreffelijk dessert en integere en vriendelijke bediening! En prijs is echt heel netjes!
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Leuke avond gehad bij Vaartsche Rijn. Altijd fijne bediening die absoluut verstand heeft van zaken. En wat een verbetering is het decor tegenwoordig!!! Wij maakten gebruik van het zomermenu wat goed begon met een amuse van Hollandse garnaal en het vegetarische voorgerecht wat enorm hoog op smaak was en verrassend lekker.
Vervolgens kregen we prachtige plaatjes voorgeschoteld maar is Vaartsche Rijn, naar onze mening, helaas doorgeslagen naar te experimenteel. Rare combinaties die te ver gezocht zijn, teveel elementen en smaken op het bord, en op elk gerecht ligt een bloemetje of twee die bij de meeste gerechten decoratief zijn en niks bijdragen aan de smaak. Jammer want VR was altijd een van de pareltjes die Utrecht bezat, hoop dat ze in de toekomst weer meer teruggaan naar de basis; gewoon lekker eten met een twist.
Christiaan D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Leuk, klein restaurant met hele attente bediening die goed weten wat ze serveren. Veel mensen hebben ons dit restaurant aangeraden, dus het werd tijd! We beginnen met een plankje charcuterie en dat begint spectaculair met eendenhartjes, rundertong en pastrami. Gedurfd en lekker. In de bijna 9 gangen daarna, inclusief amuses, krijgen we in het zomermenu het ene na het andere prachtige gerecht voorgeschoteld. Het ziet er supermooi uit met hele verse en soms bijzondere seizoensproducten. Denk aan poeder van zeekraal, gefermenteerde dennentopjes etc. De Nordic Cuisine lijkt een inspiratiebron. Daarbij worden wijnen geschonken met een mooi verhaal. Na 9 gangen is onze conclusie echter dat het er fantastisch uitziet en het verhaal erbij erg leuk en mooi is, maar of we nu echt lekker gegeten hebben? Nee, eigenlijk niet. Sorry. De smaken zijn bijzonder en de combinaties zeldzaam en gedurfd. Maar echt lekker vonden wij het vaak niet. Naar onze mening zijn de chefs in dit zomermenu een beetje doorgeslagen met bijzondere combinaties verzinnen en is het woord 'gewoon ook lekker' daarbij af en toe een beetje verdrongen. Wil je prachtige gerechten en een leuk verhaal? Dan is Vaartsche Rijn jouw restaurant. Wil je echt lekker eten, dan kun je op andere plekken in de stad simpeler en lekkerder eten. Iets te veel poespas naar onze mening.
Papa Piet .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Genoten van het speciale zomermenu. Mooie combinaties met seizoensgroenten en perfect bijpassende wijnen. Onze kinderen genoten van de deels zelfgemaakte non-alcoholische drankjes (wortelsap met limoen bv, of spitskoolsap met bitter lemon).
De inrichting is uiterst comfortabel geworden, lekkere stoelen en betere acoustiek. Aankleding is minder strak en wat 'gezelliger' zonder dat het doorslaat.
Leuk dat dit restaurant zo'n eigen signatuur heeft wat betreft alles.
Wij hebben weer genoten.