Restaurant Ut Lieuwke

Grote Gracht 62 6211 SX Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Ut Lieuwke

Het waakzame oog van Ut Lieuwke

Een eetgelegenheid vinden in Maastricht is eenvoudig. Het wordt tenslotte niet voor niets de bourgondische hoofdstad van Nederland genoemd. Bij restaurant Ut Lieuwke maak je in een ontspannen omgeving kennis met de zuidelijke gastvrijheid en eindeloze passie voor koken. Dit restaurant ontleent zijn naam aan de prachtige gevelsteen in de vorm van een leeuw. Deze siert niet alleen het dak maar ‘waakt’ ook over het stadsdeel. Geniet hier van fantastische gerechten met bijpassende wijnen!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Ut Lieuwke

taxi
  • Kom je met de auto?
    Zijstraat van de Vrijthof, bij de ING bank naar beneden rijden (Statenstraat), op de hoek ligt Ut Lieuwke
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

• Airconditioning , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Ut Lieuwke

Ad F.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Gisteravond hier gegeten. Prima kwaliteit biefstuk, goede wijn erg gezellig en zeer goede gastvrouw. Komen hier zéker terug
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Eten prima, bediening goed, behandeling schandalig.
De koffie werd kokend heet geserveerd, zodat ik mijn mond echt verbrandde. Toen ik de dame daarop attendeerde zei ze eerst "ja, lekker warm" en toen ik protesteerde zei ze dat alle klanten de koffie altijd prima vonden. Bij het afrekenen opnieuw aan de orde gesteld dat ze niet adequaat had gereageerd maar ook toen kwam er geen sorry uit haar mond. Ook niet inzake de start van de ontvangst: hulpdame: wilt U wat drinken? wij: nee, graag het menu. Enkele minuten later -menu was nog niet gebracht- die hoofddame: wilt U wat drinken? Wij: nee, we hadden al om de menukaart gevraagd, maar die is nog niet gekomen. Zij: de klanten willen meestal eerst wat drinken.
Conclusie: hoofddame totaal ongeschikt voor dit beroep, defensief, niet meedenkend met de klant
Hugo (uit België) H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Prijs-kwaliteit dik ok, fijne ontvangst, rustige zaak.
Don E.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk eten,komt alleen erg snel achter elkaar,zodat de zaak ook vroeg leeg was
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Geweldig restaurant, een echte aanrader!!! Heerlijk eten en super romantisch voor vrienden of als stel. Goede sfeer, persoonlijk en goede bediening. Ik raad het iedereen aan!
Louise S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten met een vriendin en werkelijk alles klopte. Leuke locatie, vriendelijk en kundig personeel en super lekker gegeten. Zowel amuse, brood, tonijn en biefstuk waren super.

Wij komen graag een keer terug.
bart.brom .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Als afsluiting van onze campervakantie een tafel gereserveerd in de namiddag voor dezelfde avond om 20.00 uur, was zonder wachttijd mogelijk, waarbij we vriendelijk te woord werden gestaan. De ontvangst was ontspannen en spontaan. We hebben gekozen voor een tafel binnen i.v.m. een redelijk lawaaierig terras aan een doorgaande weg. De kaart is niet al te uitgebreid maar vermeld wel specifieke traditionele gerechten, prima wat ons betreft. De kwaliteit van de gerechten was prima. Een mooie avond beleefd in een altijd bijzonder blijvende stad.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Mooie locatie nabij Vrijthof, gezellig en goed ingericht terras, mooie menukaart en heel goed bereid eten, professionele en toch persoonlijke bediening.
Christine S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vanavond hier gegeten. Gewoon geweldig. Amuse voorgerecht en hoofdgerecht allemaal super. Iedereen die Maastricht bezoekt: hierheen. En zeker de bediening was prettig.
Laurabreuning .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Wat een supergezellig tentje. We waren met een vrij grote en (sorry nog daarvoor) luidruchtige groep. De gastvrouw was superverdraagzaam en maakte het iedereen enorm naar de zin. Het eten en de wijn waren erg lekker en goed. We gaan hier zeker terug! Bedankt voor de mooie avond!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Ik heb na mijn bezoek aan tefaf bij dit restaurant gegeten! Het was heerlijk, vooraf twee kroketten op een bedje van sla,daarna een heerlijke malse biefstuk......mjamie...en als nagerecht een prima cremebrulle!
JosephineBrouwer .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Ik was laatst met een vriendin naar ut Lieuwke gegaan. Heerlijk gegeten! De avocado salade en de tartaar waren zeer geslaagde voorgerechten. Ook de kalfsentrecote en het stoofpotje als hoofdgerecht waren uitmuntend. Ik kan de juiste woorden er niet voor vinden, het eten was buitengewoon goed. De bediening was tevens ook uitstekend. Chris, de eigenaresse die in het restaurant staat, was vriendelijk en behulpzaam. De sfeer was erg gezellig. Al met al mijn nieuwe favoriete plekje in Maastricht!
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
In het Lieuwke concurreren de voor ons drie belangrijkste ingrediënten om uit te eten om voorrang: de zo heerlijke gerechten waar Mike als "architect" voor tekent met steeds zijn eigen handtekening, de zo plezierige hospitality van Chris die ook prima adviseert over de wijn en de zo gezellige ambiance !! Niet gek dat we er vaker komen!!!!
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Vroeg naar t restaurant. Hondje mocht mee gelukkig!
Lekker palingmousje met komkommerzuurtje, heerlijk brood, gezouten boter. Kreeftensoepje mooi op smaak!
Aardappeltruffelsoep met champignontapenade yammie.
Tong als hoofdgerecht en ossenhaas met pepersaus,friet en salade.Lekker maar niet echt heel bijzonder! Mooi wijntje.
Was leuk!
Ton J.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Heerlijk gegeten maar de service was matig tot slecht. Gevalletje ons kent ons en Limburgers eerst. Eten werd ip tafel gegooid door de eigenaaresse die erg stressig overkwam. Kwam tevens erg bij de hand over. Gemiste kans. Eens en nooit meer.
Michèle K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Heerlijk gegeten na een dag Tefaf, eerst een heerlijke amuse met ganzenlever en een schuimpje.
Kalfszwezerik, zo zacht en zo heerlijk, daarna voor mij de gebakken bloedworst met ganzenlever en voor de andere gasten de heilbot.
Met een heerlijke wijn erbij was het wederom een zeer geslaagde avond.
We komen weer terug de 28e maart, daar verheugen we ons nu al op.
Chris M.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Ongelooflijk lekker gegeten! Fantastische scampi's in look gebakken vooraf en een verrukkelijke in de oven gegaarde lamshaas als hoofd. De wijnkeuze hebben we aan de bediening overgelaten. Ze kwamen met een heerlijke cremant aanzetten als aperitief en een perfect portugees witje bij de scampi's. Ook de volle maar niet te zware rode wijn bij de lamshaas was precies bijpassend.
Absoluut een moetje als je lekker wil eten in Maastricht
Ger E.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Lekker gegeten. Vooraf kikkerbilletjes en garnaalkroketjes, heel erg lekker. Als hoofd allebei de scampi's. Was goed, maar had wat minder saus mogen zijn. Bediening vriendelijk en alert. 2 kritische puntjes; flesje wijn werd niet aan tafel opengemaakt maar gewoon achter de bar! En binnen 10 min na het uithalen van het voorgerecht, stond ons hoofdgerecht al voor onze neus!! Begrijp dat 't nogal een rustige avond was, maar daar moet je als bediening wel rekening mee houden. Verder opvallend prijzig voor een "eetcafé", want zo noemen ze zichzelf.
TE1 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Met een groep van 16 man een geweldige avond gehad.
Na een smakelijke amuse (uisensoepje met parmezaanschuim) vooraf coquilles of terrine van ganzenlever. Beide waren voortreffelijk, niets op aan te merken! Enige puntje zou zijn dat bij coquilles 2 stuks toch eigenlijk net iets aan de magere kant is, liever 3. Als hoofd een kalfsentrecote, zo lekker en mals, het mes zakt er door alsof het niets is. Kaasplankje na, goede wijnen, vriendelijke bediening: de beste bistro van Maastricht.
Jim P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2012
Paar keer ga uiteten bij 't lieuwke aangezien het bij mij om de hoek ligt. is zoon beetje mijn vast restaurant geworden, altijd vriendelijk ontvangst, of het nu druk is of niet, en het eten niet sterrenniveau ofz. maar voor gewoon lekker te gaan uiteten.
van 4 gangen tot gewoon hoofdgerecht.
Altijd een aanrader!!