Restaurant Us Heit (Fletcher Hotels)

Hofplein 29 8911 HJ Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Us Heit (Fletcher Hotels)

Kennis en creativiteit

Chef-kok Jelmer Haga prikkelt je zintuigen met zijn culinaire creaties. Een lust voor het oog en een streling van de tong. De internationale keuken dient als inspiratiebron en dit levert een keur aan spannende smaken op. Je zult verrast zijn door zoveel culinaire creativiteit. Schuif hier aan voor lunch of diner en geniet met volle teugen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Us Heit (Fletcher Hotels)

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
klaasje D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Voor 1 van de 4 personen heeft een gluten/lactose en vetvrij dieet. Geweldig hoe goed ook dit eten was bereid en hoe veel zorg er aan was besteed.
GJ27 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Met de AH actie hier gegeten. Helaas kregen we vooraf niet te zien wat de prijs van het menu was. Wel werd er een speciale kaart met beperkte gerechten gehanteerd. Omdat we het vermoeden hadden dat er geen frietjes of aardappelen bij het menu zouden komen hadden we een (extra te betalen) garnituur besteld, bestaande uit frieten en salade. Bij het opdienen van ons hoofdgerecht ontbrak echter deze garnituur. Toen wij hier een opmerking over maakte werd gezegd dat er geen garnituur beschikbaar was. (Friet was op) Maar wij hebben het zojuist bij Uw collega besteld, zeiden wij. Ik zal het even navragen werd er gezegd. Intussen hebben wij gegeten (zonder de extra garnituur) en is deze persoon nog wel 10 keer langs gelopen maar er werd niets meer gezegd. Dus komt het nu wel of niet was de vraag. Nadat wij gegeten hadden werden de borden zonder verdere uitleg gewoon opgehaald door een collega.
De communicatie is dus bijzonder slecht.
Margriet S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Lekker gegeten met de AH restaurantactie. We waren iets vroeger dan gepland en er waren dus weinig gasten. Later, rond 18.00 uur werd het drukker.
Alle gerechten worden mooi geserveerd en het is echt iets anders dan anders.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Tjidens ons bezoek aan Leeuwarden in het hotel overnacht en gedineerd in het restaurant. Het is een prachtige locatie en alles even sfeervol. De bediening is erg vriendelijk en correct. We begonnen met twee amuses en hadden daarna als voorgerecht een combinatie met paddenstoelen en een bitterballetje met venkel. Lekker maar niet erg opwindend van smaak. Het hoofdgerecht bestond uit een mooi stuk ribeye met een heerlijke garnituur van meerdere soorten groenten en zoete aardappel. Mooi gepresenteerd. Een echte aanrader. Als dessert een combinatie van cheesecake met wat chocolade toefjes, ijs van passievrucht. Ook dat oogde weer mooi.
Het restaurant was goed bezocht en is zeker een aanrader in Leeuwarden.
Carla S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Bijzondere entourage en goede bediening. eten werd mooi opgediend maar kwaliteit viel ons tegen.
Jakob B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We werden zeer vriendelijk ontvangen en de bediening was erg plezierig. We kregen een andere kaart dat de overige aanwezigen met een keuze bij elke gang uit twee mogelijkheden. Onze ervaring is dat de meeste restaurants het zo doen bij deze actie, wat eigenlijk wel jammer is. De gerechten waren erg mooi gepresenteerd, werden door de ober keurig toegelicht en smaakten voortreffelijk. We hebben genoten van het eten en van de ambiance. Ook de afsluiting was allervriendelijkst. Enig punt van kritiek: Merkwaardig dat je pas bij het afrekening enige duidelijkheid krijgt over de prijs/prijzen van wat verbruikt wordt. Voor ons: voor herhaling vatbaar.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Voor het eerst in Us Heit gegeten en samenvattend was de conclusie: 'Dit nodigt uit voor nog een keer'
Allereerst wordt de klantvriendelijkheid groot geschreven door het AH diner ook 's middags te kunnen nuttigen. Mijn ervaring is dat dat lang niet altijd mogelijk is! Het diner was vanaf het voorgerecht van een Bisque van garnalen met curryolie, via gebraden wildzwijn met een jus van bok bier tot het dessert van een taartje met o.a. gepocheerde peer en sorbetijs voortreffelijk. Dit diner gegeten in een statig, maar niet ongezellig restaurant met tafellinnen en omringd door schilderijen van de 'Nassaus' gaf dit diner iets eigens mee. Jammer dat de tijd tussen de gerechten wat aan de lange kant was.
wietskewesseling .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wat een heerlijk avondje uit. De bediening was uiterst vriendelijk en het eten heerlijk. De borden waren kleurrijk opgemaakt. Kortom dit restaurant is een echte aanrader!!
cpvhoorn .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Amuse in walnoot erg lekker en origineel, niet praktisch. Menu (AH) stonden geen prijzen bij, niet netjes. Keuze uit 2 voor- en hoofd gerechten, minimaal dus... Vis of vlees. Gerechten qua smaak ok, qua uiterlijk ok, qua hoeveelheid te klein. Gelukkig bijgerecht van patat en salade besteld voor vulling én vitamines. Serveren moet nog veel geleerd worden, helft vd tafel v 4 moest meestal wachten op de andere helft, jammer! Al met al had ik er meer van verwacht en was de temperatuur bij het raam onprettig. Één keer en niet weer.
Tjitte Peter K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
mooie historische plek; in de lange zomer regelmatig op het terras met uitzicht op de tuin gegeten. prima en niet duur. ga in de herfst/winter ook eens binnen proberen in het v/m Stadhouderlijke Paleis
Pier D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
EEn bijzondere plek, om heen te gaan met bijzondere mensen
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Prima en vriendelijke bediening, heerlijk eten en voldoende. Heel gezellige avond uit geweest. Toilet gelegenheid wat moeilijk te bereiken.
Mariz S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Prachtige omgeving. Koningin Juliana stelde als voorwaarde dat dit paleis wat de benedenverdieping betreft precies hetzelfde moest blijven. Eten was goed.
Kritiekpunt: waanzin dat er zoveel voor een karaf water werd gevraagd. We dronken tijdens de lunch voor 20,= wijn, dan mag het water wel gratis zijn. Werden zeer goed bediend door een stagiaire van de hotelschool die zeer ervaren en kundig bleek.
Theresia P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Fantastisch dat zo'n toprestaurant meedoet aan de AH actie. Voor herhaling vatbaar. Goede wijn, verzorgde opmaak; goed eten. Prachtige entourage. De muziek was iets te non-discript..
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Hotel voor twee nachten en meteen vanavond hier gedineerd, mede op grond van positieve beoordelingen op Iens ndaar was geen woord mis mee. Super ambiance in de eetzaal, alleen daarvoor zou je al gaan. Menukaart eenvoudig qua aantal gerechten, hetgeen meer kans geeft op extra vers. Gekozen voor superheerlijke aardpeersoep en daarna Diamanthaas. Helemaal goed qua opmaak, smaak en hoeveelheid; dat is klasse. Enige minpunt lange wachten, voordat het bestelde kwam (5 kwartier), maar tevoren wel twee heerlijke amuses. Als de kaart morgen hetzelfde is gaan we helaas niet weer, want dan weinig nieuwe keus, maar als de kaart dan een andere is beslist wel, want was een super belevenis.
Mrwvdhout H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Prachtig en verzorgd kwalitatief alle 3 de gangen bij het AH aanbod. Plezierig en professionele bediening en receptie dame.
t.wijbenga .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Tafel prachtig gedekt. Heerlijk gegeten! Keuze uit 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten. Desert meer keuzes. Verrassingsmenu zou ook leuk zijn. Restaurant had eerder gebeld om te vragen waar we niet van houden.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Heel mooie plaats om eens lekker uit eten te gaan.
Normale prijs/ kwaliteit.
Ober was nog wel erg jong/ onzeker dat was minder prettig.
Leuke en bijzondere plek!
emsh .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk gegeten! Amuses vooraf en daarna het diner. Borden erg mooi opgemaakt, veel aandacht aan besteed. Originele smaakcombinaties en verrassende bereidingswijzen! Zeker voor herhaling vatbaar voor ons.
EatSnake .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Onze trouwdag gevierd in de voormalige trouwzaal. Mooie entourage.
Lovend!! Complimenten voor dit diner. Zeer smaakvol, uitdagend, producten goed op elkaar afgestemd, mooi decoratie van de gerechten, zeer vlotte en nette bediening (1 heer). Een apart menu met keuzes bij elke gang en zelfs bij het dessert meerdere mogelijkheden (toeslagen van of bij gang vermeld)
Begon met 2x amuse, verzorgd, uitdagend en op smaak.
Voorgerecht: Verschillende soorten tomaatjes met toefjes -> verrassend en smaakvol. Andere voorgerecht: Bouillon van bosui met fijn gesneden groenten, goede smaak niet te zout.
Hoofdgerecht: Bio hoender. Zeer smaakvol en mals -> aanrader. Bleek heel langzaam te zijn gegaard. Garnituur op bord smaakvol en kleurrijk. Tegen betaling smeuiige friet in schil met zelf gemaakte mayonaise, dit laatste zeer zacht van smaak.
Dessert: (bij bestelling van de eerste 2 gangen is verzoek om ook dessert aan te geven i.v.m. o.a. bereiding 'eclair'.)
Eclair, uitdagend, zeer verzorgd en vers fruit-> aanrader. Andere dessert in kokosnoot, smakelijk door frambozenijs en vers fruit.
Al met al zeer geslaagde avond ook een compliment voor de kok en zijn team.