Over het restaurant Restaurant Us Heit (Fletcher Hotels)

Kennis en creativiteit

Chef-kok Jelmer Haga prikkelt je zintuigen met zijn culinaire creaties. Een lust voor het oog en een streling van de tong. De internationale keuken dient als inspiratiebron en dit levert een keur aan spannende smaken op. Je zult verrast zijn door zoveel culinaire creativiteit. Schuif hier aan voor lunch of diner en geniet met volle teugen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Us Heit (Fletcher Hotels)

Maandag t/m zondag 17.00 - 24.00 uur

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Kookcursus , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
lajlakloek .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
In de tuin gegeten, een prachtige omgeving, prettige bediening en goede wijn.
De gerechten waren goed, maar iets minder dan de vorige keer.
Migchiel K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten in de rustige tuin van het hotel. De borden waren erg mooi opgemaakt en alles smaakte heerlijk. Vriendelijke bediening.
LianeB .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Wij hadden erg lekker gegeten en de presentatie van heg eten was top. Vlotte jonge mannen in de bediening. Zeer de moeite waard om hier te eten.
marijke K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Het was heerlijk toeven in de late zon in de rustige tuin van het paleis. De opmaak van het eten was strelend voor het oog, maar ook de smaakpapillen konden genieten van het zorgvuldig uitgebalanceerde en creatief bereide voedsel. De bediening was zeer vriendelijk en het leek een prachtig team wat zelfs de eigen moestuin met geurige kruiden en groentes mee hielp verzorgen. De kok leek extra geïnspireerd te zijn door dit alles. Hartelijk dank voor deze verfijnde ervaring.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Brakke plek om te gaan eten als je hier komt met de Albert Heijn bon krijg je geen keuze uit een aantal maaltijden maar krijg je gewoon een bord met eten voorgeschoteld. Daar boven op is het ook nog eens zo dat je voor een cola`tje al snel 2,75 betaald wat ik belachelijk vind. Ik kom hier in ieder geval nooit weer
knabbel69 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
We hebben (weer) geweldig gegeten! Echt superkwaliteit eten. Van elke gang uitgebreid genoten. Ook de service was uitmuntend. Mijn zoontje was ook mee, en die wilde gewoon graag patat met een frikandel. Ze hebben speciaal voor hem een frikandel in huis gehaald zodat hij ook optimaal kon meegenieten. Wat een geweldige service. Zeker voor herhaling vatbaar!
MaxutSnits T.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Bijzonder vriendelijk en behulpzaam personeel. Duidelijke uitleg bij de verschillende exclusieve gerechten. Met enthousiasme gebracht. Amiance is bijzonder met de oude meesters aan de muren van de Nassau familie.
pjhwjansen .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Verfijnde gerechten, lekker, rustige redelijk vlotte bediening, karakteristieke ambiance, tafels wel erg dicht op elkaar, gesprekken van 'buren' letterlijk te volgen.
Tjibbe H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het decor is prachtig, maar het eten is daarmee niet in overeenstemming. Het ziet er mooi uit, maar de smaken zijn niets bijzonders. Alleen de ribeye biefstuk kon ermee door. was heerlijk zacht en mals. Maar verder zeer matig. Te veel room, sommige gerechten waren te koud, en leken niet vers bereid. Absoluut geen aanrader. Ga hier niet heen!
Juulsw .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Een aanrader! Prettige bediening, prachtige ambiance, mooi opgemaakte borden, goede smaakcombinaties! Wij komen graag een keer terug.
klaasje D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Voor 1 van de 4 personen heeft een gluten/lactose en vetvrij dieet. Geweldig hoe goed ook dit eten was bereid en hoe veel zorg er aan was besteed.
GJ27 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Met de AH actie hier gegeten. Helaas kregen we vooraf niet te zien wat de prijs van het menu was. Wel werd er een speciale kaart met beperkte gerechten gehanteerd. Omdat we het vermoeden hadden dat er geen frietjes of aardappelen bij het menu zouden komen hadden we een (extra te betalen) garnituur besteld, bestaande uit frieten en salade. Bij het opdienen van ons hoofdgerecht ontbrak echter deze garnituur. Toen wij hier een opmerking over maakte werd gezegd dat er geen garnituur beschikbaar was. (Friet was op) Maar wij hebben het zojuist bij Uw collega besteld, zeiden wij. Ik zal het even navragen werd er gezegd. Intussen hebben wij gegeten (zonder de extra garnituur) en is deze persoon nog wel 10 keer langs gelopen maar er werd niets meer gezegd. Dus komt het nu wel of niet was de vraag. Nadat wij gegeten hadden werden de borden zonder verdere uitleg gewoon opgehaald door een collega.
De communicatie is dus bijzonder slecht.
Margriet S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Lekker gegeten met de AH restaurantactie. We waren iets vroeger dan gepland en er waren dus weinig gasten. Later, rond 18.00 uur werd het drukker.
Alle gerechten worden mooi geserveerd en het is echt iets anders dan anders.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Tjidens ons bezoek aan Leeuwarden in het hotel overnacht en gedineerd in het restaurant. Het is een prachtige locatie en alles even sfeervol. De bediening is erg vriendelijk en correct. We begonnen met twee amuses en hadden daarna als voorgerecht een combinatie met paddenstoelen en een bitterballetje met venkel. Lekker maar niet erg opwindend van smaak. Het hoofdgerecht bestond uit een mooi stuk ribeye met een heerlijke garnituur van meerdere soorten groenten en zoete aardappel. Mooi gepresenteerd. Een echte aanrader. Als dessert een combinatie van cheesecake met wat chocolade toefjes, ijs van passievrucht. Ook dat oogde weer mooi.
Het restaurant was goed bezocht en is zeker een aanrader in Leeuwarden.
Carla S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Bijzondere entourage en goede bediening. eten werd mooi opgediend maar kwaliteit viel ons tegen.
Jakob B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We werden zeer vriendelijk ontvangen en de bediening was erg plezierig. We kregen een andere kaart dat de overige aanwezigen met een keuze bij elke gang uit twee mogelijkheden. Onze ervaring is dat de meeste restaurants het zo doen bij deze actie, wat eigenlijk wel jammer is. De gerechten waren erg mooi gepresenteerd, werden door de ober keurig toegelicht en smaakten voortreffelijk. We hebben genoten van het eten en van de ambiance. Ook de afsluiting was allervriendelijkst. Enig punt van kritiek: Merkwaardig dat je pas bij het afrekening enige duidelijkheid krijgt over de prijs/prijzen van wat verbruikt wordt. Voor ons: voor herhaling vatbaar.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Voor het eerst in Us Heit gegeten en samenvattend was de conclusie: 'Dit nodigt uit voor nog een keer'
Allereerst wordt de klantvriendelijkheid groot geschreven door het AH diner ook 's middags te kunnen nuttigen. Mijn ervaring is dat dat lang niet altijd mogelijk is! Het diner was vanaf het voorgerecht van een Bisque van garnalen met curryolie, via gebraden wildzwijn met een jus van bok bier tot het dessert van een taartje met o.a. gepocheerde peer en sorbetijs voortreffelijk. Dit diner gegeten in een statig, maar niet ongezellig restaurant met tafellinnen en omringd door schilderijen van de 'Nassaus' gaf dit diner iets eigens mee. Jammer dat de tijd tussen de gerechten wat aan de lange kant was.
wietskewesseling .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wat een heerlijk avondje uit. De bediening was uiterst vriendelijk en het eten heerlijk. De borden waren kleurrijk opgemaakt. Kortom dit restaurant is een echte aanrader!!
cpvhoorn .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Amuse in walnoot erg lekker en origineel, niet praktisch. Menu (AH) stonden geen prijzen bij, niet netjes. Keuze uit 2 voor- en hoofd gerechten, minimaal dus... Vis of vlees. Gerechten qua smaak ok, qua uiterlijk ok, qua hoeveelheid te klein. Gelukkig bijgerecht van patat en salade besteld voor vulling én vitamines. Serveren moet nog veel geleerd worden, helft vd tafel v 4 moest meestal wachten op de andere helft, jammer! Al met al had ik er meer van verwacht en was de temperatuur bij het raam onprettig. Één keer en niet weer.
Tjitte Peter K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
mooie historische plek; in de lange zomer regelmatig op het terras met uitzicht op de tuin gegeten. prima en niet duur. ga in de herfst/winter ook eens binnen proberen in het v/m Stadhouderlijke Paleis