Restaurant Us Heit (Fletcher Hotels)

Hofplein 29 8911 HJ Leeuwarden Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Us Heit (Fletcher Hotels)

Kennis en creativiteit

Chef-kok Jelmer Haga prikkelt je zintuigen met zijn culinaire creaties. Een lust voor het oog en een streling van de tong. De internationale keuken dient als inspiratiebron en dit levert een keur aan spannende smaken op. Je zult verrast zijn door zoveel culinaire creativiteit. Schuif hier aan voor lunch of diner en geniet met volle teugen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Us Heit (Fletcher Hotels)

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Wietskewesseling .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Tjitte Peter K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
mooie historische plek; in de lange zomer regelmatig op het terras met uitzicht op de tuin gegeten. prima en niet duur. ga in de herfst/winter ook eens binnen proberen in het v/m Stadhouderlijke Paleis
Pier D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
EEn bijzondere plek, om heen te gaan met bijzondere mensen
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Prima en vriendelijke bediening, heerlijk eten en voldoende. Heel gezellige avond uit geweest. Toilet gelegenheid wat moeilijk te bereiken.
Mariz S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Prachtige omgeving. Koningin Juliana stelde als voorwaarde dat dit paleis wat de benedenverdieping betreft precies hetzelfde moest blijven. Eten was goed.
Kritiekpunt: waanzin dat er zoveel voor een karaf water werd gevraagd. We dronken tijdens de lunch voor 20,= wijn, dan mag het water wel gratis zijn. Werden zeer goed bediend door een stagiaire van de hotelschool die zeer ervaren en kundig bleek.
Theresia P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Fantastisch dat zo'n toprestaurant meedoet aan de AH actie. Voor herhaling vatbaar. Goede wijn, verzorgde opmaak; goed eten. Prachtige entourage. De muziek was iets te non-discript..
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Hotel voor twee nachten en meteen vanavond hier gedineerd, mede op grond van positieve beoordelingen op Iens ndaar was geen woord mis mee. Super ambiance in de eetzaal, alleen daarvoor zou je al gaan. Menukaart eenvoudig qua aantal gerechten, hetgeen meer kans geeft op extra vers. Gekozen voor superheerlijke aardpeersoep en daarna Diamanthaas. Helemaal goed qua opmaak, smaak en hoeveelheid; dat is klasse. Enige minpunt lange wachten, voordat het bestelde kwam (5 kwartier), maar tevoren wel twee heerlijke amuses. Als de kaart morgen hetzelfde is gaan we helaas niet weer, want dan weinig nieuwe keus, maar als de kaart dan een andere is beslist wel, want was een super belevenis.
Mrwvdhout H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Prachtig en verzorgd kwalitatief alle 3 de gangen bij het AH aanbod. Plezierig en professionele bediening en receptie dame.
T.wijbenga .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Tafel prachtig gedekt. Heerlijk gegeten! Keuze uit 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten. Desert meer keuzes. Verrassingsmenu zou ook leuk zijn. Restaurant had eerder gebeld om te vragen waar we niet van houden.
Emsh .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk gegeten! Amuses vooraf en daarna het diner. Borden erg mooi opgemaakt, veel aandacht aan besteed. Originele smaakcombinaties en verrassende bereidingswijzen! Zeker voor herhaling vatbaar voor ons.
EatSnake .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Onze trouwdag gevierd in de voormalige trouwzaal. Mooie entourage.
Lovend!! Complimenten voor dit diner. Zeer smaakvol, uitdagend, producten goed op elkaar afgestemd, mooi decoratie van de gerechten, zeer vlotte en nette bediening (1 heer). Een apart menu met keuzes bij elke gang en zelfs bij het dessert meerdere mogelijkheden (toeslagen van of bij gang vermeld)
Begon met 2x amuse, verzorgd, uitdagend en op smaak.
Voorgerecht: Verschillende soorten tomaatjes met toefjes -> verrassend en smaakvol. Andere voorgerecht: Bouillon van bosui met fijn gesneden groenten, goede smaak niet te zout.
Hoofdgerecht: Bio hoender. Zeer smaakvol en mals -> aanrader. Bleek heel langzaam te zijn gegaard. Garnituur op bord smaakvol en kleurrijk. Tegen betaling smeuiige friet in schil met zelf gemaakte mayonaise, dit laatste zeer zacht van smaak.
Dessert: (bij bestelling van de eerste 2 gangen is verzoek om ook dessert aan te geven i.v.m. o.a. bereiding 'eclair'.)
Eclair, uitdagend, zeer verzorgd en vers fruit-> aanrader. Andere dessert in kokosnoot, smakelijk door frambozenijs en vers fruit.
Al met al zeer geslaagde avond ook een compliment voor de kok en zijn team.
Lyrise .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Behalve het driegangenmenu krijg je ook amuses aangeboden. Alles mooi opgediend. Service was goed, heel vriendelijk. Omdat het weer mee zat hebben we in de tuin gegeten.
Janeisenga .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Vriendelijke en keurige bediening. Eten was ook goed. Enthourage zag er ook goed uit. Alleen bereikbaarheid lastig voor mensen die niet goed ter been zijn (hoge stoep).
Janantonjanssen .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gegeten in de tuin. Een mooier decor is ondenkbaar! Het driegangen-diner was voortreffelijk. Soepje van gerookte uien , respectievelijk diverse tomaatjes met cremepjes en bloemetjes uit eigen tuin. Prachtig opgemaakte borden. Vooraf twee (!) amuses. Een lekkere sauvignon huiswijn. Enig punt van kritiek: het bio-hoen had iets steviger gemogen qua structuur. Vriendelijke bediening. Kortom een perfect diner.
J.brouwer506 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Woensdag 16 augustus 2016 gedineerd met AH restaurantactie
Bij het binnentreden van de prachtige Oranje Nassauzaal constateerden wij een aangename serene rust, zonder storende achtergrond muziek. Maar in de loop van de avond kwam men met disco muziek op de proppen. Jammer. Dergelijke muziek hoort eigenlijk niet thuis in een hotel met enige allure zoals het Stadhouderlijk Hof is. Semi klassieke muziek zou hier beter op zijn plaats zijn. Het personeel was uiterst vriendelijk. Wat de diverse gerechten betreft, niets anders dan lof. Echter vonden wij de gerechten, met name het hoofdgerecht, wel een beetje pover.
De wachttijden tussen de gerechten duurde wel extreem lang. Zo hebben wij bijna 1 uur op het voorgerecht moeten wachten. Daarover hebben wij ons zeer geërgerd.
Op onze tafels ontbraken de servetten. Gelukkig hadden wij schone zakdoeken bij ons.
Na het diner koffie genomen, maar de koffie had een bittere nasmaak, Voor 1 kopje koffie werd een belachelijke hoge prijs van € 2,75 in rekening gebracht. Gewoon absurd.
Hoewel er zeker pluspunten waren, kunnen wij dit hotel niet bij anderenaanbevelen
Dutch.kiwi .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
We werden keurig naar ons gereserveerde tafeltje gewezen. Een van ons had moeite om te gaan zitten vanwege voetoperatie , maar de kelner speelde daar niet op in om haar even te "helpen" met een stoel aan schuiven. Gemiste kans! Bij de wijn werd niet aangeboden of er bijv. keus was tussen chardonnay of sauvignon blanc. Men kreeg t gewoon ingeschonken.
De amuses en de uitleg over de menu kaart was daarentegen prima verzorgd. Ook de hoofdmaaltijd werd heerlijk geserveerd. Dessert was verrukkelijk. Al met al: prima, leuk restaurant door de geschiedenis van het gebouw. Inset van bedienend personeel zou wat meer met plezier in hun beroep(service verlenen) kunnen zijn en niet uitstralend dat t jammer was dat ze vanavond dienst hadden.
Peekbartstra .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Erg lekker geluncht met AH restaurantactie. Werd helaas weinig gebruik van gemaakt want we zaten met heel matig weer maar met 2 tafels bezet.
Verrukkijke gerookte ui bouillon met groente en zacht gegaarde bio hoender met groente garnituur. Gelukkig was de friet extra. Hoefde we dus ook niet erbij te bestellen want we hadden er ook geen behoefte aan.
Bediening was wat traag. Het bestelde water is nooit aangekomen. Bestelde huiswijn stond niet koud.
Pbarend526 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Restaurant Us Heit hoort bij het Fletcher-hotel Stadhouderlijk Hof en huist in één van de prachtige zalen met grote (koninklijke?)schilderijen. Echt schitterend. Ontvangst met amuses. Hé, die missen we de laatste tijd nogal eens....en wie schetst onze verbazing....nog een 2e gang amuses. Top! En tongstrelend, zoals het hoort. 3-gangen zomermenu was top! Mooie opmaak van alle gerechten en fijne smaken. Jammer dat de bijbestelde (standaard)salade niet paste bij ons hoofdgerecht. De bij de salade geserveerde frietjes maakten dat overigens wel goed. Als afsluiting een dessert (eclair met frambozenijs); wederom fijn van smaak. De kok maakt van elk gerecht een plaatje; dubbel genieten dus. Voor verse broodjes(4) en de frietjes met salade wordt een bijbetaling gevraagd, maar dat maakt onze avond niet minder geslaagd, mede door de vriendelijke en attente bediening (in stijl). Zeker aan te bevelen!
Mdtk18 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk gegeten met de AH bon!
Was precies wat je er van verwacht, smaak sensatie van de chef, goede bediening en mooi decor.