Over het restaurant Restaurant Unique

Restaurant Unique bekroont iedere dag opnieuw waardevolle vriendschappen en familiebanden met heerlijk eten en gezellig samenzijn. Voor eigenaren Sven en Maurice is Unique het bewijs dat vriendschap en zaken heel goed samengaan. Samen zorgen zij ervoor, dat jij geniet van een onbezorgde avond. Net als Sven en Maurice zijn de wijnbar en de keuken hier onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ieder seizoen ontdek je hier weer nieuwe gerechten. Een adres om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant Restaurant Unique

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m vrijdag 12:00 - 00:00
Zaterdag 15:00 - 00:00
Zondag gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,2
Joseph S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Heel vriendlijke bediening en contact met de chef kok. Goede prijs/kwaliteit verhouding
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Vanavond gedineerd bij dit restaurant.
Een super ervaring die me weer laat zien dat de combinatie heerlijk eten, prettige sfeer en een warme service geen zeldzaamheid hoeft te zijn.

Goede kwaliteit gaat hier samen met een fijne sfeer. Mooie wijn en een uitstekende service!

Een ervaring die ik zeker aan raad en waar ik zeker voor terug ga komen!
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Gekozen voor 4 gangenverrassingsmenu. Amuse met oester, rauwe tonijn met limoendressing, zeebaars met aspergerisotto en kreeftschuim, runderlende, nagerecht met verschillende bereidingen van rabarber. Wijnadvies van de sommelier gevolgd, die er duidelijk plezier in had. Attente bediening, maar dat kon ook niet anders, want het was zeer rustig, deze dag na Pasen. Prima gegeten, ruime wijnkeus en het meeste per glas. Een aanwinst voor Gouda dit restaurant. Dat doen we nog eens.
Bastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Voor het eerst afgereisd naar Unique. Na een hartelijk ontvangst hebben we ons laten verassen door een 6 gangen menu. De gerechten waren smaakvol en gelukkig niet zo groot zodat ook het nagerecht heerlijk smaakte. De bijpassende wijnen waren ook prima en aan het einde van de avond een alleszins keurige rekening.
Wij komen graag weer terug.
gvenhuizen .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Gisteravond met vrienden en familie (10 p) gegeten bij Unique. We startten met een drankje aan de bar, waarbij al meteen duidelijk werd dat goede wijnen hier alle aandacht krijgen. Daarna aan tafel en na een heerlijke oester en een amuse genoten van het 6 gerechten verrassingsmenu. Waanzinnig lekkere gerechten, met heel veel zorg klaargemaakt en opgemaakt. Voor mijzelf waren de risotto met langoustine en kreeftensaus en de asperges met heilbot en dragonsaus de toppers. Elk gerecht werd uitgebreid toegelicht en ook de bijpassende wijnen werden van mooie verbale notities voorzien. Bediening was top, sfeer heel relaxt, hippe, moderne ambiance, absolute aanrader voor iedereen die op zoek is naar culinaire hoogstandjes. Aanwinst voor Gouda!
Jack S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Voor het eerst in dit restaurant, gevonden via IENS. Je komt er ook niet zomaar toevallig langs. Af en toe willen wij (echtpaar 60+) een keertje echt lekker eten en hoeft het niet heel goedkoop. Schot in de roos. Nog erg nieuw, alles ziet er mooi en sfeervol uit. We namen het zes-gangen-menu en lieten ons verrassen met bijpassende wijnen. Het geluidsniveau was een tikje aan de hoge kant, maar dat kan ook van een toevallig naburig gezelschapje komen. Het eten was echt superlekker en werd mooi opgediend.De bediening was uitstekend en de korte conversaties met de gastvrouw maakten het helemaal top.
christel B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Heerlijk eerlijk eten voor een leuke prijs. De service was super. We hadden een 6-gangen verrassingsmenu. En een verrassing was het zeker. Elk gerecht was mooi opgemaakt en de smaken waren werkelijk geweldig. Er wordt goed omgegaan met de wensend ie je eventueel hebt. Ook de wijn was erg lekker. Zeker een aanrader en een aanwinst voor Gouda.
Tonny S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Wij hebben genoten van het verrassingsmenu: mooie pure gerechten, prachtige smaken gecombineerd op een tikkeltje eigenzinnige manier, wat ons zeer beviel! De wijnen waren voortreffelijk en nieuw (dus leerzaam).
Voor mij had het iets meer vegetarisch mogen zijn. Misschien is het handig om dit bij de reservering melden?
Tonny Schimmel
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Goede aandacht voor de wijn-spijscombinaties
Ties K.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Ruim opgezet restaurant met enthousiaste ploeg. Heerlijk gegeten in ontspannen, professionele sfeer. Wij kozen voor het zes gangen verrassingsmenu. Mooie gerechten met goede wijnkeus. Een aanrader.
Els S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
We hebben met 4 oud-collega's een heerlijke avond gehad. Bijzondere gerechten gegeten met een perfecte smaakcombinatie. Heel speciaal. Ook de wijn was prima. Voor herhaling varbaar.
Famwalst W.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Voor het eerst na, stukjes te hebben gelezen in krant, met een goede recensie, naar restaurant Unique geweest. Leuk restaurant, sfeervol, en het geeft een zeer rustige uitstraling. Heerlijk gegeten, 3 gangen menu. Om aan te raden, en wij komen er zeer zeker terug.
Minpuntje waren de beaths die je hoorde. Maar daar zijn ze mee bezig, om dat te veranderen.
Raoul T.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Zeer lekker gegeten. Gekozen voor het 6 gangenmenu. De porties waren in totaliteit iets te groot, waardoor aan het eind van de avond je iets te vol zit. In het begin iets te lange wachttijd tussen de gerechten door. Zeer vriendelijke en correcte bediening.
Al met al een fijne avond gehad.
Gabrielle V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten, prachtige opmaak van gerechten, zeer vriendelijke en efficiënte bediening, gezellige en moderne ambiance
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Hier gegeten op Valentijnsavond. De tafeltjes waren romantisch versierd met hartjes, en de ontvangst en bediening was erg hartelijk. Er werd ook goed meegedacht met de eetrestricties (i.v.m. zwangerschap). De wijn die werd aanbevolen was lekker en paste goed bij de gerechten. Sowieso waren de gerechten erg lekker, al was het drop-ijs wat overheersend qua smaak. Enige verbeterpunt is dat de porties van het drie-gangen-menu wat klein waren. Misschien dat een wat machtiger dessert dit oplost. Overall zéér tevreden en we komen zeker terug!
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
We hadden het 6-gangen diner en dat was echt verrukkelijk. Een gevarieerde smaakexplosie ! Wel verhoudingsgewijs veel vlees en vis en een klein dessert, maar verder niets dan lof.
madelon B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Prima restaurant en prima service! Telefoon laten liggen, iemand van de bediening kwam een paar honderd meter hard rennend ons achterna om telefoon te overhandigen! Bravo!
Niels Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Dit is zonder twijfel het beste restaurant van Gouda; het niveau, de creativiteit, de smaakcombinaties. Subliem. Goede bijpassende wijnen. We hebben 6 gangen vegetarisch gegeten, zonder dat er een voorspelbaar gerecht tussen zat. Dat is grote klasse. Er wordt met veel aandacht gekookt en uitgeserveerd. Er wordt redelijk hoog op smaak gekookt, zelfs een gerechtje met een gewaagde pittigheid, maar dat waardeerden we zeer en dat paste goed. Het is niet goedkoop, maar je krijgt dan ook echt wat, waarmee de prijs-kwaliteit in verhouding is. Als verbeterpunt zou ik meegeven, dat we iets teveel verschillende mensen aan onze tafel gezien hebben gedurende de avond; dat moet je beperken tot 2 vind ik en hebben nu 5 verschillende mensen gehad. Verder een grote aanrader, zet Gouda ook culinair weer stevig op de kaart.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Boven verwachting goed gegeten en bediend! Geweldige entourage. Een aanrader.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heerlijk eten en enthousiast team. Echte aanrader