Over het restaurant Restaurant Unique

Restaurant Unique bekroont iedere dag opnieuw waardevolle vriendschappen en familiebanden met heerlijk eten en gezellig samenzijn. Voor eigenaren Sven en Maurice is Unique het bewijs dat vriendschap en zaken heel goed samengaan. Samen zorgen zij ervoor, dat jij geniet van een onbezorgde avond. Net als Sven en Maurice zijn de wijnbar en de keuken hier onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ieder seizoen ontdek je hier weer nieuwe gerechten. Een adres om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant Restaurant Unique

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m vrijdag 12:00 - 00:00
Zaterdag 15:00 - 00:00
Zondag gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
9,1
Els S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
We hebben met 4 oud-collega's een heerlijke avond gehad. Bijzondere gerechten gegeten met een perfecte smaakcombinatie. Heel speciaal. Ook de wijn was prima. Voor herhaling varbaar.
Famwalst W.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Voor het eerst na, stukjes te hebben gelezen in krant, met een goede recensie, naar restaurant Unique geweest. Leuk restaurant, sfeervol, en het geeft een zeer rustige uitstraling. Heerlijk gegeten, 3 gangen menu. Om aan te raden, en wij komen er zeer zeker terug.
Minpuntje waren de beaths die je hoorde. Maar daar zijn ze mee bezig, om dat te veranderen.
Raoul T.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Zeer lekker gegeten. Gekozen voor het 6 gangenmenu. De porties waren in totaliteit iets te groot, waardoor aan het eind van de avond je iets te vol zit. In het begin iets te lange wachttijd tussen de gerechten door. Zeer vriendelijke en correcte bediening.
Al met al een fijne avond gehad.
Gabrielle V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten, prachtige opmaak van gerechten, zeer vriendelijke en efficiënte bediening, gezellige en moderne ambiance
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Hier gegeten op Valentijnsavond. De tafeltjes waren romantisch versierd met hartjes, en de ontvangst en bediening was erg hartelijk. Er werd ook goed meegedacht met de eetrestricties (i.v.m. zwangerschap). De wijn die werd aanbevolen was lekker en paste goed bij de gerechten. Sowieso waren de gerechten erg lekker, al was het drop-ijs wat overheersend qua smaak. Enige verbeterpunt is dat de porties van het drie-gangen-menu wat klein waren. Misschien dat een wat machtiger dessert dit oplost. Overall zéér tevreden en we komen zeker terug!
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
We hadden het 6-gangen diner en dat was echt verrukkelijk. Een gevarieerde smaakexplosie ! Wel verhoudingsgewijs veel vlees en vis en een klein dessert, maar verder niets dan lof.
madelon B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Prima restaurant en prima service! Telefoon laten liggen, iemand van de bediening kwam een paar honderd meter hard rennend ons achterna om telefoon te overhandigen! Bravo!
Niels Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Dit is zonder twijfel het beste restaurant van Gouda; het niveau, de creativiteit, de smaakcombinaties. Subliem. Goede bijpassende wijnen. We hebben 6 gangen vegetarisch gegeten, zonder dat er een voorspelbaar gerecht tussen zat. Dat is grote klasse. Er wordt met veel aandacht gekookt en uitgeserveerd. Er wordt redelijk hoog op smaak gekookt, zelfs een gerechtje met een gewaagde pittigheid, maar dat waardeerden we zeer en dat paste goed. Het is niet goedkoop, maar je krijgt dan ook echt wat, waarmee de prijs-kwaliteit in verhouding is. Als verbeterpunt zou ik meegeven, dat we iets teveel verschillende mensen aan onze tafel gezien hebben gedurende de avond; dat moet je beperken tot 2 vind ik en hebben nu 5 verschillende mensen gehad. Verder een grote aanrader, zet Gouda ook culinair weer stevig op de kaart.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Boven verwachting goed gegeten en bediend! Geweldige entourage. Een aanrader.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heerlijk eten en enthousiast team. Echte aanrader
Robajo B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vriendelijke bediening, goede huiswijn en prettig geprijsd, wij hadden 6 gangen verrassing- menu heerlijk.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Fantastisch!!!!! Het hele plaatje compleet, echt Unique met een grote U. Zeer verfijnde gerechten, bovengemiddeld gastheerschap, briljante wijnkeuzes en daarbij goede prijs kwaliteit verhouding. Reserveer nu...nu het nog kan! Over een jaar is er misschien wel een flinke wachtlijst!
Sipke B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Naar aanleiding van enthousiaste recensies hebben wij dit restaurant bezocht. En ja hoor, gewoon klasse. Niet alleen weten Sven en Maurice een sfeer van gastvrijheid te scheppen, de kwaliteit van het gebodene laat werkelijk niets te wensen over. Uniek voor Gouda, zoals de naam al weergeeft. Wij hebben genoten. SUPER.
R.E. S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wij hebben het 6 gangen-menu (42,50) en de bijpassende wijnen gekozen. Iedere gang was heerlijk en verfijnd, creatief en origineel. Top! De zaak is mooi, het servies is mooi, de gastheer en de kok zijn echte pro's. De dames in de bediening zijn ook heel aardig, maar nog niet volleerd genoeg voor een zaak van dit niveau. Komt vast goed. De zaak is uniek in Gouda en een echte aanwinst.
tulp4 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Hier wordt je smaak geprikkeld zoals niet vaak te voren. We hebben een topavond gehad. Goede bediening en ontzettend lekker gegeten.Heel professioneel. Prachtige wijn bij mooie, heerlijke gerechten.Een lust voor het oog en mond. Ik raad iedereen de wereldreis aan. Laat het gewoon over je komen en geniet! Echt uniek, een aanrader!!
Laetitia V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Echte verwennerij!
Meteen na aankomst voelden we dat het goed zou worden. Mooie ruimte, lichte kleuren, grote open keuken in het midden.
We hebben gekozen voor twee menu's en één à la carte menu.
We waren allemaal verrast door de originaliteit van de gerechten en krokante afwerking.
Voor mij verrassend was hoe een wijn kan aansluiten bij een gerecht. Laat je je gerust leiden door de keuze die men voor je gemaakt heeft!
Ik zal hier zeker terugkeren.

Batescomber .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gisteravond gegeten bij Unique. Hoge verwachtingen gezien de recenties die we hadden gelezen. Wat ons betreft hebben ze die niet waar kunnen maken. Er wordt bijvoorbeeld erg op aangestuurd om het 6-gangen menu te nemen, een kaart hebben wij niet gezien. Gemiste kans wat ons betreft.Een 6-gangen menu voor nog geen € 40,- is ook moeilijk te realiseren en dat is ook wel gebleken. Daarnaast is de aanduiding gang in het menu ook wat overdreven. Gang 1 en 2 waren qua omvang beslist niet als gang te kwalificeren. Pasta gerecht met truffel, kan heerlijk zijn weten wij uit ervaring, truffel was niet te proefen wat overbleef was te gare slappe pasta die te zout was met rucola. De voorlaatste gang een soort hoofd gerecht. Zeebaars filet gebakken op de huid met twee worteltjes , paar doperwten een warme aubergine of zo iets twee haricots verts en wat aardappelpuree dit alles moest omhoog gehaald worden door de kreeftensaus wat jammer genoeg niet is gelukt. De groenten waren veel te onrelmatig qua structuur en gaarheid de een rauw de andere beetgaar. Kortom voor ons een minder geslaagde avond gezien de hoge waardig zeker geen 9 waard. Als laaste puntje ,handen wassen na toilet gang gaat ,moeilijk want er is weinig waterdruk. Zeker een aandachtspunt.
Tim H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Een nieuwe parel en niets minder dan dat. Maurice kookt de sterren van de hemel, een krachtige bisque met stukjes kreeft, twee stukken boterzachte kabeljauw in een beurre blanc en tot slot citroentaart met een krokante bodem met sinaasappelschors. Helaas moest ik die avond de wijn laten staan, maar een blik op de goed gevulde wijnkast, het is tevens een wijnbar, belooft veel goeds. Het lokaal is ruim opgezet zodat je alle ruimte hebt voor een goed gesprek. Toen ik aangaf nog wel wat ruimte te hebben voor wat extra groente werd daar onverwijld gevolg aan gegeven. Ik ga zeker een keer terug.
Maud J.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Op basis van de recensies hier op Iens kwamen we terecht bij Restaurant Unique in Gouda. We werden hartelijk en informeel ontvangen en kregen een mooie tafel bij de wijnwand. We besloten al snel mee op reis te gaan met de chef (het verrassingsmenu) en hebben daar zeker geen spijt van gekregen. Elke van de 6 gangen, en de amuse, waren vers, een lust voor het oog en heerlijk van smaak. De chef kwam hoogstpersoonlijk elke gang brengen en gaf een toelichting op de gerechten.
Eén klein puntje: ongetwijfeld vanuit passie en betrokkenheid bij zijn beroep kwam de chef erg streng bij ons over. Het contrast met zijn zeer informele compagnon werd daardoor erg groot.
Edoch, we waren er als eerste en vertrokken er als laatste, erg fijne avond gehad en we gunnen dit restaurant absoluut het grote succes.