Over restaurant Restaurant Unique

Restaurant Unique bekroont iedere dag opnieuw waardevolle vriendschappen en familiebanden met heerlijk eten en gezellig samenzijn. Voor eigenaren Sven en Maurice is Unique het bewijs dat vriendschap en zaken heel goed samengaan. Samen zorgen zij ervoor, dat jij geniet van een onbezorgde avond. Net als Sven en Maurice zijn de wijnbar en de keuken hier onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ieder seizoen ontdek je hier weer nieuwe gerechten. Een adres om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant Restaurant Unique

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m vrijdag 12:00 - 00:00
Zaterdag 15:00 - 00:00
Zondag gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
Robajo B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vriendelijke bediening, goede huiswijn en prettig geprijsd, wij hadden 6 gangen verrassing- menu heerlijk.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Fantastisch!!!!! Het hele plaatje compleet, echt Unique met een grote U. Zeer verfijnde gerechten, bovengemiddeld gastheerschap, briljante wijnkeuzes en daarbij goede prijs kwaliteit verhouding. Reserveer nu...nu het nog kan! Over een jaar is er misschien wel een flinke wachtlijst!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Sipke B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Naar aanleiding van enthousiaste recensies hebben wij dit restaurant bezocht. En ja hoor, gewoon klasse. Niet alleen weten Sven en Maurice een sfeer van gastvrijheid te scheppen, de kwaliteit van het gebodene laat werkelijk niets te wensen over. Uniek voor Gouda, zoals de naam al weergeeft. Wij hebben genoten. SUPER.
Eunice .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wij hebben het 6 gangen-menu (42,50) en de bijpassende wijnen gekozen. Iedere gang was heerlijk en verfijnd, creatief en origineel. Top! De zaak is mooi, het servies is mooi, de gastheer en de kok zijn echte pro's. De dames in de bediening zijn ook heel aardig, maar nog niet volleerd genoeg voor een zaak van dit niveau. Komt vast goed. De zaak is uniek in Gouda en een echte aanwinst.
Tulp4 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Hier wordt je smaak geprikkeld zoals niet vaak te voren. We hebben een topavond gehad. Goede bediening en ontzettend lekker gegeten.Heel professioneel. Prachtige wijn bij mooie, heerlijke gerechten.Een lust voor het oog en mond. Ik raad iedereen de wereldreis aan. Laat het gewoon over je komen en geniet! Echt uniek, een aanrader!!
Laetitia V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Echte verwennerij!
Meteen na aankomst voelden we dat het goed zou worden. Mooie ruimte, lichte kleuren, grote open keuken in het midden.
We hebben gekozen voor twee menu's en één à la carte menu.
We waren allemaal verrast door de originaliteit van de gerechten en krokante afwerking.
Voor mij verrassend was hoe een wijn kan aansluiten bij een gerecht. Laat je je gerust leiden door de keuze die men voor je gemaakt heeft!
Ik zal hier zeker terugkeren.

Batescomber .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gisteravond gegeten bij Unique. Hoge verwachtingen gezien de recenties die we hadden gelezen. Wat ons betreft hebben ze die niet waar kunnen maken. Er wordt bijvoorbeeld erg op aangestuurd om het 6-gangen menu te nemen, een kaart hebben wij niet gezien. Gemiste kans wat ons betreft.Een 6-gangen menu voor nog geen € 40,- is ook moeilijk te realiseren en dat is ook wel gebleken. Daarnaast is de aanduiding gang in het menu ook wat overdreven. Gang 1 en 2 waren qua omvang beslist niet als gang te kwalificeren. Pasta gerecht met truffel, kan heerlijk zijn weten wij uit ervaring, truffel was niet te proefen wat overbleef was te gare slappe pasta die te zout was met rucola. De voorlaatste gang een soort hoofd gerecht. Zeebaars filet gebakken op de huid met twee worteltjes , paar doperwten een warme aubergine of zo iets twee haricots verts en wat aardappelpuree dit alles moest omhoog gehaald worden door de kreeftensaus wat jammer genoeg niet is gelukt. De groenten waren veel te onrelmatig qua structuur en gaarheid de een rauw de andere beetgaar. Kortom voor ons een minder geslaagde avond gezien de hoge waardig zeker geen 9 waard. Als laaste puntje ,handen wassen na toilet gang gaat ,moeilijk want er is weinig waterdruk. Zeker een aandachtspunt.
Tim H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Een nieuwe parel en niets minder dan dat. Maurice kookt de sterren van de hemel, een krachtige bisque met stukjes kreeft, twee stukken boterzachte kabeljauw in een beurre blanc en tot slot citroentaart met een krokante bodem met sinaasappelschors. Helaas moest ik die avond de wijn laten staan, maar een blik op de goed gevulde wijnkast, het is tevens een wijnbar, belooft veel goeds. Het lokaal is ruim opgezet zodat je alle ruimte hebt voor een goed gesprek. Toen ik aangaf nog wel wat ruimte te hebben voor wat extra groente werd daar onverwijld gevolg aan gegeven. Ik ga zeker een keer terug.
Maud J.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Op basis van de recensies hier op Iens kwamen we terecht bij Restaurant Unique in Gouda. We werden hartelijk en informeel ontvangen en kregen een mooie tafel bij de wijnwand. We besloten al snel mee op reis te gaan met de chef (het verrassingsmenu) en hebben daar zeker geen spijt van gekregen. Elke van de 6 gangen, en de amuse, waren vers, een lust voor het oog en heerlijk van smaak. De chef kwam hoogstpersoonlijk elke gang brengen en gaf een toelichting op de gerechten.
Eén klein puntje: ongetwijfeld vanuit passie en betrokkenheid bij zijn beroep kwam de chef erg streng bij ons over. Het contrast met zijn zeer informele compagnon werd daardoor erg groot.
Edoch, we waren er als eerste en vertrokken er als laatste, erg fijne avond gehad en we gunnen dit restaurant absoluut het grote succes.

Karen V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We zijn op Wereldreis gegaan met Maurice, waarvan we natuurlijk al wisten dat hij de sterren van de hemel kookt... Heerlijk gegeten, heel afwisselend maar elke keer een bijzonder smaakpalet. Prachtige omgeving ook, super om aan de bar te zitten en te zien hoe het wordt bereid.
Toprestaurant en zeker een aanrader!
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Last minute reservering gedaan om met 3 mannen een hapje te eten en te drinken. Door last minute een plekje aan de bar gekregen. Bar is niet het goede woord want het was een top plek, en zal zeker volgende keren reserveren voor een plekje aan de "bar". De bar geeft namelijk perfect zicht op de zaak en de open keuken. Hierdoor konden we goed zien dat de chef met zelfvertrouwen en zonder stress de keuken strak runt. Goede voorbereiding is voor een open keuken een must, en dat zag er perfect uit. De gerechten waar ook stuk voor stuk prima op smaak, maar voor drie hongerige mannen wellicht iets te kleine porties. Maar gelukkig was er genoeg ander lekkers om uit te kiezen, wijnen, port, armagnac. Zelfs de niet wijndrinker in het gezelschap ging overstag door de mooie licht gelagerde Viognier. Die zeer vakkundig en laagdrempelig werd voorgesteld. Ook als de wijn niet geheel naar wens was kwam er goede opvolging en service om wel de juiste wijn te vinden.

Dit zijn duidelijk mensen die hun sporen verdiend hebben in de horeca en weten wat hospitality is.

Zoals de meeste mensen hier al schreven een aanwinst voor Gouda. Over een paar jaar hebben ze een nog grotere zaak midden in centrum Gouda :)
Pvelde .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
We hebben een 6 gangen Wereldmenu gekozen. Bij iedere gang werd weer andere wijn geserveerd die perfect aansloot op het gerecht.
Alle gangen waren een verrassing en heerlijk klaargemaakt.
Echt een topavond gehad en zeker voor herhaling vatbaar!
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Een nieuw Top restaurant in Gouda. De chefkok kookt de sterren van de hemel. Je kunt live zien hoe hij aan het werk is middels het hart van de zaak namelijk een open keuken, met een mooie wijnbar er omheen. Je kunt ala carte eten, maar ook op wereldreis met de Maestro (Chefkok) middels een zes gangen diner. Alles wordt bereid met verse en huisgemaakte producten. Van verse oesters, kreeft en fantastisch vlees. De sfeer is ontspannen en aangenaam, met een uitstekende gastheer. De wijnen die worden geschonken tijdens het diner zijn heerlijk. Wat een aanwinst voor Gouda en een absolute aanrader! Wanneer je hier eenmaal hebt gegeten kom je zeker terug!!
Masja030 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Wat een smaaksensatie hebben we gisteren beleefd met de Unique-reis-menu. Zes overheerlijke gangen werden gepresenteerd en door ons met overgave opgegeten. Vol passie en plezier werken kok en bediening aan alle gerechten.
Heerlijk!
Yvo B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wat een enorme aanwinst voor Gouda en omgeving! Genoten van een 6 gangen verrassingsmenu! We zijn goed geadviseerd over mooie bijpassende wijnen! Kortom, een aanrader!!
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Afgelopen vrijdag (13-05-2016) heb ik mij laten verrassen bij Unique. En verrast was ik. Ik heb werkelijk heerlijk gegeten. Ik eet vegetarisch en dan is het vaak afwachten wat je in een restaurant voorgeschoteld krijgt. Nu kreeg ik 6 gangen die allemaal even lekker waren. Elk gerechtje was uniek en was met zorg bereidt. De chef kwam enkele keren langs aan onze tafel wat het geheel een persoonlijk tintje geeft. De service is uitstekend, de adviezen zijn eerlijk en persoonlijk.

Het restaurant ziet er fantastisch uit. Ik denk niet dat Gouda een restaurant heeft wat qua eten, ambiance en bediening kan tippen aan Unique!
Judith W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk gegeten bij de nieuwste aanwinst in Gouda. Vrolijk, deskundig en gepassioneerd personeel. Heerlijk gegeten en fijne wijnen gedronken :-) Echt een aanrader. Hopelijk een lang leven beschoren in Gouda.
Bob L.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Gisteravond op een zéér uitgebreide culinaire reis geweest bij Restaurant/winebar Unique. Wat was dit een geweldige ervaring. De Chef en zijn Compagnon zijn uiterst bedreven en hebben een duidelijke visie. De gerechten waren tot in perfectie op elkaar afgestemd en werden begeleid door evenzo perfect passende wijnen. De ambiance is er een die zijn weerga niet kent, waardoor je je waant in een warm en ontspannen omgeving. Reserveren is er zeker aanbevolen omdat dit in Gouda en omstreken de enige in zijn soort is en ondanks de nog relatieve korte opening van de zaak, de drukte al aardig aan het opvoeren is. Ik heb er duidelijk weer een vaste stek bij!!! Bedankt Restaurant Unique, voor jullie komst naar Gouda...
Smukkel .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
De culinaire grenzen in Gouda zijn verlegt. Moderne strakke ambiance met een mooie open keuken die ook als bar dienst doet. Mensen met de passie, ervaring en ambitie om je een heel bijzondere avond te bezorgen.
Het 6 gangen op reis menu met 5 bijpassende wijnen gekozen. Alle ingredienten even vers, mooi en goed bereid en verwerkt in verrassende combinaties met heerlijke bijpassende wijnen.
Heel redelijk geprijsd (37.50 EURO voor het menu, en ~ 30 EURO voor de wijnen) voor wat je krijgt.
Net even buiten het centrum, maar als je in de Bolwerkgarage parkeert ben je er zo.