Restaurant Twelve

Erg duur
Erg rustig
Tonneke B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Lunchen op zondag: nooit doen!!!
Er was een miscommunicatie over een kadobon die ik mijn jarige vriendin had gegeven. In plaats van kleine hapjes, zoals afgesproken, moesten we iets van de kaart uitzoeken. We besloten een hamburger met frites, asperges en brood te nemen. Het brood was niet hanteren, veel en veel te groot. 3 asperges waren niet gaar. Messen niet scherp. Kortom, helemaal geen traktatie. Ik betaalde veel geld, wat doodzonde was.
Uitzicht mooi, bediening redelijk. Kortom, een desillusie.
Missmc .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Mooi decor en vooral mooi uitzicht. Bediening ok, maar een toch een zesje omdat de grapjes wat over the top waren. Ook kwamen meerdere verzoeken niet goed door ( zoals geen kaas op de hamburger). Tournedos was heerlijk, niks op aan te merken. De Mexicaanse geïnspireerde hamburger ok. Uiteraard zit hier wel een verschil in qua prijs. Dessert was lekker, chocolade trio. Al met al leuke avond gehad bij twelve.
NomihoshiBanchou .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Prima avond in Toplevel. Eerst hebben we rustig geborreld met een mooi uitzicht van 12 hoog over Leiden, Oegstgeest en Katwijk tijdens het vallen van het duister. Vervolgens lekker gedineerd met het jubileummenu: rolletjes van pastrami carpaccio vooraf, ossenhaas medaillons als hoofdgerecht en een panna cotta met tamme kastanjes en chocolademousse toe. De bediening was beleefd, vriendelijk en vlot. Van de zomer komen we hier zeker terug om te borrelen en dineren bij zonsondergang!
Maike E.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Het decor is mooi! Maar het eten is duur en biedt niet de kwaliteit die ik verwacht bij een chique restaurant! De bediening liet lang op zich wachten. Ik had meer service verwacht in een chique restaurant.
Loeloe .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Voor de tweede keer wezen eten in korte tijd. Super goed, lekker en mooie locatie! De service is zeer vriendelijk en weet veel te vertellen over zowel wijn als spijs. Een wijnarrangement is dan ook zeker aan te raden. Als groot vleesliefhebber kom ik hier ook zeker graag terug. Als hoofd had ik een runderbavette die ook precies roze was zoals ik hem wilde hebben. Heerlijk zacht.

Top Level is een aanrader voor als je voor een goed stuk vlees en een mooie wijn wilt gaan.
Marianne L.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015

Afgelopen donderdag heb ik met een vriendin bij Top Level gegeten. We begonnen met een prosecco op de loungebank met een schitterend uitzicht tot aan de duinen. Een aardige ober kwam uitleggen dat we in het kader van de Couverts dinerweek konden kiezen voor het dagelijks wisselende 3-gangen menu, maar dat we ook van de a la carte kaart mochten kiezen. Desgevraagd mochten we ook alleen het voorgerecht van het 3-gangen menu kiezen en de rest a la carte. Fijn, die flexibiliteit. Als voorgerecht de coquilles met gerookte heilbot en citroenmayonaise. Als hoofdgerecht de chef's special van die dag, gebakken dorade met antiboise en spinazietagliatelle. Als nagerecht de tiramisu. Alles was even heerlijk. En ruime porties. Ondanks de ruime porties waren onze bordjes helemaal leeg. De locatie is schitterend. Vanaf de 12e verdieping kan je tot aan Noordwijk kijken en de zon zien ondergaan. De bediening was heel vriendelijk en attent en ondanks dat de zaak helemaal vol zat namen ze de tijd voor ons. Kortom, Top Level is top!
Culiensie .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Voor het eerst was ik bij Top Level. Het decor is prachtig! Een heel mooi ver uitzicht op de duinen. Het eten was heel gemengd. De loempia van geitenkaas was ook echt letterlijk een loempia van geitenkaas (heel veel geitenkaas). En niet, zoals wij verwacht hadden, met de walnoot en peer. Dit bevindt zich allemaal in de salade ernaast. Wij vinden het niet lekker. De gegrilde zeebaars daarentegen (mijn hoofdgerecht) was heerlijk! Het dessert was niet bijzonder. Het peren- amandelspijstaartje was lekker maar klein en het ijs was in plaats van het hazelnootroomijs op de kaart vanille. Aan de bediening aangegeven dat het ijs niet klopte maar dit werd slechts in ontvangst genomen. De bediening was overigens gelijk het dieptepunt van de avond. Alles duurde lang. Dit begon al bij het krijgen van de drankjes en de kaart. De bediening had weinig productkennis, er ging veel mis en we moesten steeds erg ons best doen om iemand naar onze tafel te krijgen (in plaats van dat men goed rond keek). Doordat wij kwamen in het kader van de couverts dinerweek was het nog redelijk betaalbaar, maar voor de normale prijs zou ik niemand aanraden om hier te gaan eten.
WendyW .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Prachtig restaurant, met schitterend uitzicht over Leiden en omgeving. Zeer stijlvolle inrichting.
Het eten was heerlijk, maar aan de prijzige kant.
Jammer dat zo'n mooi restaurant, met lekker eten geen goede bediening heeft. Er zaten niet veel mensen, maar persoonlijke bediening zat er niet in. Voorgerecht kwam voor het broodplankje, de wijn kwam pas toen we het hoofdgerecht bijna op hadden, terwijl je een wijn-arrangement voor bij het eten besteld. Na het eten nog bakje koffie gedronken bij het uitzicht, worden we begroet alsof we net binnen kwamen, terwijl we de hele avond door dezelfde persoon werden geholpen. Jassen waren ook moeilijk te vinden in de genummerde garderobe.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Bij binnenkomst wordt je netjes begroet door de bediening, die je direct verder helpt. Neemt netjes de jas aan en hangt deze veilig weg zodat niet iedereen er zomaar bij kan. Dat is het hele idee van een garderobe, dat een andere gast niet zomaar bij andermans jas kan. De bediening is super vriendelijk en helpt je waar nodig (keuzes maken of advies geven). Het eten is super met mooi opgemaakte borden. Het restaurant zelf is mooi en het uitzicht richting de duinen van Katwijk en Noordwijk is super! Het personeel is ook zo vriendelijk om de andere kant van het uitzicht te laten zien, de stad van Leiden. Een geweldige avond!
Berteun D.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Uitzicht is mooi naar het westen tot aan de duinen. Daarentegen is de ingang vreemd met handdoeken en badgasten.

Het eten was redelijk, alhoewel de pompoensoep iets warmer had gekund en de dadels in de couscoussalade vrij spaarzaam waren.

De bediening was echter veel en veel te traag.

Het is allemaal niet dramatisch maar voor de prijsstelling moet het beter.
Mirel L.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Vanavond met 6 personen bij top level gegeten. Het uitzicht is leuk maar in het donker echt niet bijzonder. Bij binnenkomst moesten we lang op ons drankje wachten. Het voorgerecht liet ook lang op zich wachten maar was lekker. Daarna hebben we zeker een uur op ons hoofdgerecht gewacht en het eten was zeer matig. Ik had het vispalet wat werd geserveerd in een potje. Op het menu staat; verschillende soorten vis met gamba's in een kreeften saus, dan zie ik geen potje met een stukje kabeljauw en een stukje zalm voor me met apart 3 uitgedroogde gamba's aan een stokje. het nagerecht was prima. Toen er gevraagd werd wat wij vonden van het eten en eerlijk hadden geantwoord, ging men daarover met elkaar praten terwijl wij daarbij waren. Het restaurant was deze avond met 7 tafeltjes bezet en er liepen erg veel personeelleden en alles duurde vreselijk lang, na 3 uur!! kwam het nagerecht Dus voor ons nooit meer Top Level!
F3joanne .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Top Level was dit keer Zero Level. De wachttijd gedurende de hele avond was erg lang, bij aanvang duurde het te lang voordat iemand drankjes kwam opnemen. Buiten de lange wachttijden tussen de gerechten door (waarvoor dan wel excuses, want er was nog een ander restaurant...so what? Het is zaterdagavond, kunnen ze de capiciteit niet aan?) moest ik vragen, na lang wachten, om het bestelde water, zaten vermelde bijgerechten zoals stoofpeer bij de hertebiefstuk en peer bij de couscous er niet bij, en was de kabeljauw werkelijk zouteloos. Deze lag op een berg puree met grove stukken erin.. Dat was alles, en eveneens smakeloos. Enig soort van groente erbij was leuk geweest in plaats van een verdwaalde cherrietomaat. Bij het bestelde nagerecht, 1 kaasplankje en twee espresso was de wachttijd weer veel te lang (inmiddels was het restaurant bijna leeg) en werd de koffie niet geserveerd. Als 1 persoon van de 3 een nagerecht heeft en de anderen koffie, dan serveer je dat tegelijkertijd. Als je dan zelf naar de bar moet lopen om dat te vragen vind ik dat van een restaurant dat pretendeert op goed niveau te zijn samen met alle andere dingen die misgingen een aanfluiting. Klap op de vuurpijl was een aangeboden kortingsbon, maar die werd teruggenomen want dat was voor een andere tafel. Ik eet beter in een eetcafé!! Voor 50 euro pp. wat dient afgerekend te worden is de prijs-kwaliteitverhouding op het nulpunt. Zonde. Het enige aardige is het uitzicht. Niet voor herhaling vatbaar. Waardeloze tent.
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Na veel gehoord te hebben over dit restaurant hebben wij met onze familie (13 personen) in dit restaurant het kerstmenu op 1e kerstdag gebruikt. Het diner was goed, echter het hoofdgerecht, hertenbiefstuk, was een uitermate taaie aangelegenheid. Ik had geen zin om hier op de avond zelf over te klagen, omdat dit de gezelligheid met de familie niet ten goede zou komen. Achteraf heb ik hierover geklaagd. Het uitzicht valt tegen en is helaas niet over de stad, jammer dat de architect hier steken heeft laten vallen. De entree is merkwaardig, want deze is ook gelijk de sauna-entree met uitgifte van badjassen en handdoeken met bijbehorende chloorlucht. Zo kwamen wij mensen tegen in badjassen en saunaslippers. De garderobe is zonder assistentie van het personeel niet te vinden. Het personeel is helaas niet bekwaam, we moesten steeds om drankjes vragen en bij het brood uitdelen bij het voorgerecht werden wij overgeslagen. Het duurde ook veel te lang voor er weer een nieuw gerecht kwam. Sommige personen hadden een wijnarrangement genomen. Soms kwam die wijn pas als het gerecht al op tafel stond, dit hoort natuurlijk helemaal niet. Na mijn klaagzang werd er een korting van 15% beloofd bij mijn volgende bezoek. Ik ben er niet op uit om korting te krijgen, maar moest wel lachen om die 15%. Ik zal hier geen gebruik van maken.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Ik ben regelmatig te vinden bij Fitland Leiden (restaurant Toplevel). De chefs die hier aan het werk zijn weten prachtige kunstwerkjes op je bord te toveren. Ik word daar blij van. Een simpel broodje brie wordt een schilderijtje. Ook heb ik hier gedineerd en wederom een verrassing. Zeer vriendelijk personeel. En natuurlijk is het uitzicht prachtig.
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
We hebben geluncht op de 12de etage met prachtig uitzicht over Leiden tot aan de zee als het helder weer is. Lekkere foccacia zalm en coppa wildzwijn. De wijntjes waren nogal geprijsd maar het prijsverschil met de huiswijn kregen we zelfs terug. Bijzonder attente en aardige bediening. Ook de gezellige en warme inrichting met heerlijke stoelen sprak ons erg aan, mede door de ruime opstelling. We komen zeker terug om het diner te proberen.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Tijdens mijn sauna bezoek in het restaurant van het wellnesscentrum gegeten dat dezelfde keuken heeft als Top Level. Het was rustig tijdens de lunch en dat voor een zaterdag. Dat mocht de pret niet drukken. Het uitzicht was geweldig. De dame van de bediening verdient een pluim en ik ben bijzonder karig in het geven van pluimen. Ze wist precies waarover ze sprak, had kennis van zaken, van de kaart en de wijnen. Wist me, als vegetarier, goed te informeren. Ik voelde me echt begrepen, fijn! Ik heb voor de vegetarische wrap gekozen, was super lekker. Ook de prijzen in deze sauna zijn normaal. Al met al zeer de moeite waard en ik ga hier zeker terugkomen. Het enige minpuntje is dat de bankjes waaraan we zaten om onze lunch te eten niet echt lekker zaten, waarschijnlijk omdat alles nog vrij nieuw is.
Aagje23 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Het uitzicht was prachtig en we hebben een heerlijke mocktail gedronken in de bar, die in dit geval een complete glaswand heeft met uitzicht over de kustzijde van leiden.
Als voorgerecht een vistartare, erg smakelijk
Het hoofdgerecht bestond uit gekookte mosselen, frites, een salade en sausjes. De sausjes smaakten alsof ze uit een flesje kwamen. De frites leken gekookt in plaats van gebakken- ze smaakten niet krokant.
Het grand dessert was erg lekker, al was het voor mij een beetje teveel.
Bij het weggaan konden we de betaalautomaat niet vinden. Na veel zoeken en vragen is dat uiteindelijk gelukt.
Ewout A.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Afgelopen weekend hier gegeten. Begonnen in de lounge met een geweldig uitzicht over de duinen. We hebben daarna genoten van het 4-gangen menu van de chef met een prachtige fles sondraia. De bediening is nu goed op elkaar ingespeeld(dit was eerder nog niet helemaal) en was heel gastvrij en vriendelijk. De koffie hebben we weer in de lounge gehad, die ondertussen helemaal vol zat met borrelaars. Kortom Top Level begint zijn naam waar te maken en blijkbaar is door de borrelaars ook gevonden voor de cocktails. Wij komen snel weer terug
Winnie K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Het eten, en dan voornamelijk de hoofdgerechten waren ondermaats. Taigiatelli die en drie lagen aan elkaar kleefde, champignons die veel te groot waren voor in de saus en mijn tafelgenoot had een tongfilet die niet meer op het bord paste, maar vanwege de grootte gewoon walging opwekte, kortom niet culinair. De vis werd aan de dagprijs verkocht dus we kregen ook nog eens een rekening van 42 euro voor een vis die ze ons eerst wel eens hadden mogen presenteren.

Keeslau .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
We hebben hier gegeten zonder ondergoed! Bijzonder? Dat valt wel mee. In deze hoogbouw naast het CS van Leiden is een heerlijke sauna, en een restaurant. En het restaurant van de sauna heeft dezelfde keuken als het restaurant Top Level.

Met een club van 6 starten we met broodplanken van Pain de mer, foccacia, kruidenboter, tapenade en olijfolie. Dat was prima, met de kanttekening dat een kruidenboter die echt zelf gemaakt is altijd met kop en schouders boven alles uitsteekt.
Als voor koos ik Coquilles op gerookte wilde zalm, makreelcréme, komkommerschuim, sesamdressing. Het was heerlijk. Alle onderdelen van het gerecht hadden de benodigde aandacht gekregen.
Als hoofdgerecht koos ik voor het avontuur; Oosters vispotje; matelot van vis, scampi’s, rode curry. Ik kreeg de sterke indruk dat het vis was die later met de curry beschonken was. De smaak van de curry (ook niet al te karakteristek van smaak) was in het geheel niet in de vis getrokken.
Bij de gerechten dronken we de rode en witte huiswijnen die uitstekend waren. Dit wit was Claro, Chardonnay, Sauvignong Blanc, en de rood was Claro, Cabernet Sauvignon, Malbec, beiden uit Valle Central, Chili.
Al met al verassend lekker eten en een aanrader. De keuze aan jou of je dat met of zonder kleren wilt verorberen!