Restaurant Twelve

6,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Twelve

Annieke G.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Gisteren (20-07) heerlijk gegeten bij Twelve in Leiden. Begonnen met een drankje terwijl we uitkeken over Oegstgeest. Door het mooie weer zagen we zelfs Noordwijk en Katwijk liggen. Het eten daarna was uitstekend! De carpaccio was prima en de (vegetarische) ravioli die ik als hoofdgerecht had was erg lekker. Mijn tafelgenoten hebben ook zitten smullen van hun keuzes. De desserts waren een prima afsluiting van het diner. De wijn die geschonken werd, was ook prima. Verder vriendelijk personeel dat regelmatig even langskwam om te vragen of alles goed was, maar zonder opdringerig te zijn. Kortom, dit restaurant is zeker een aanrader en wat het ook erg aantrekkelijk maakt is de ligging: naast station Leiden CS dus makkelijk bereikbaar voor mensen die uit verschillende richtingen komen.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Heerlijke high tea gehad bij Twelve in Leiden alleen jammer dat de bediening zo slecht is. Bij binnenkomst moet je zelf moeite doen om je bekend te maken. De tafel wordt gewezen en dan een half uur niks terwijl andere gasten wel geholpen worden. De bediening spreekt geen Nederlands en geeft dat pas heel laat aan, alsof het normaal is. De high tea zelf was erg lekker met leuke gevarieerde hapjes. Na afloop wilden wij nog wat drinken maar we werden weer genegeerd. Blijkbaar willen ze niks extras verdienen. We zijn zonder fooi te geven weggelopen en werden niet eens begroet. Het eten was lekker maar voor deze service kom ik niet terug.
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Ik was hier al eens wezen dineren met mijn partner, en nu ging ik met een vriendin met Groupon bon voor een high tea. Vooraf hoge verwachtingen, aangezien restaurant ook hoog gelegen is Knipogende emoticon Emoticon We kregen tafeltje met mooi uitzicht over LUMC en Leiden. Na ontvangst en overhandigen van de bon, kwam de theepot en het eten al vrij snel. Hightea bestond uit miniloempia, sandwich kaas, sandwich zalm, halve muffin, fruit, smoothie in kopje, scone met room en jam en een bonbon. Op zich zag het er goed uit, maar heb wel betere en uitgebreidere high tea's gehad. Bediening is niet komen checken of alles naar wens is en hebben we niet meer gezien. Na een flinke hoestbui kwamen ze ook niet even vragen of ik glaasje water wilde en/of er nog heet water gewenst was. Dus uiteindelijk na veel moeite zelf contact gemaakt voor thee te vragen. Kortom beetje tegenvaller.
sibba .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Vandaag hadden we een high tea bij Twelve. Naast het feit dat het lastig binnenkomen is, was de high tea niet bepaald hoogstaand. De thee bestond uit lipton zakjes, en het eten (alle 'gangen') werd in 1 keer op tafel gezet. Dit waren 2 boterhammen, een smoothie, een klein stukje brownie, wat fruit, een scone met zure room (geen jam) en een halve muffin. Toen ik de serveerster wilde vragen om een extra pot heet water wuifde ze me letterlijk weg en zei ze dat ze bij me zou komen. Wat ze vervolgens niet deed. Een uur later zaten we buiten. Het enige positieve aan Twelve is het uitzicht, maar dat is dan ook daadwerkelijk alles. Ik zou oprecht verbaasd zijn als deze plek over een paar maanden nog open is.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Uiteraard is het uitzicht prachtig en het restaurant is leuk ingedeeld met zithoekjes waar je mooi naar buiten kunt kijken. We hebben hier een high tea gehad. Smaakte wel goed maar je krijgt echt erg weinig. Dat is wel jammer. Bediening is wel aardig, niets meer en niets minder. Echt schoon is het er niet. We zaten dichtbij een kast/afscheiding. Planken waren erg stoffig en her en der kruimelig. Dat mag wel wat beter.
SylviadeW .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
De bediening was erg goed! Aardig en service gericht.
Het eten was echt beneden middelmatig, echt heel jammer!
Wij hadden heel sterk het gevoel dat er veel kant en klaar uit blik of flesje werden geserveerd.
De tomatensoep was precies zoals Unox tomatensoep smaakte, veel te zoet en dezelfde dikke substantie. Wij ontdekte geen verschil, er was niet eens een vers blaadje kruid erop.
De saus bij het voorgerecht was volgens ons,"de Calvé cocktailsaus"
"die mensen voor het gemak gebruiken.. "
De rauwe zalm, Sashimi, is bij hun niet meer of minder gewoon rauwe zalm!
Wij namen chef's special als hoofdgerecht....
Couscous hoort korrelig te zijn, niet breiachtige en doordrenkt.
Bitterbal van lamsvlees was een leuk idee, maar het vlees erin was uitgedroogd geweest
en was stug in de gefrituurdebal!
De kalfsmuis of zoiets was goed, niet spectaculair of bijzonder maar goed.
Ik had crème brulee als toetje en dat was lekker.
De bediening was ook heel goed, aardig en service gericht,
maar er moet echt een kok komen met passie voor eten!
Dit was echt beneden de maat, dat vonden wij, echt heel jammer!!!
Wijn was alleen per glas of fles, volgens mij zijn 3 glazen toch ook een karaf...
Toch meer dan 80 euro uitgegeven!
Uitzicht is mooi .....
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
eten 8
service 8
decor 9
We hadden al vaker gegeten bij second level (wat nu dicht is) en nu paar etages hoger bij top level, wat nu ineens Twelveblijkt te eten. We hadden gevraagd om tafeltje bij het raam, en gekregen! Jammer dat het mistig was, maar ik kan me goed voorstellen dat je hier heerlijk zit op de dag of bij helder weer. Wat een uitzicht! Jammer was dat de kaart online niet overeenkomt met de kaart in het restaurant, maar nog meer jammer is dat er van de huidige kaart enkele gerechten niet beschikbaar zijn omdat een week later een nieuwe kaart uitkomt. Je werkt toch met dagverse producten? In elk geval hadden we toch zonder problemen een keuze kunnen maken, en begonnen we de met een proeverij. Deze bestond oa uit een tomatensoepje, garnalen in krokant jasje, zalm, kalfsmuis. Ik nam vervolgens surf en turf (met een toeslag op het 3gangen menu) en mijn partner het hoofdgerecht van de dag, diamanthaas. Goed bereid en erg lekker. Al had ik erg graag patatjes bij gehad omdat ondanks we ook begonnen waren met brood en een voorgerecht ik na het hoofdgerecht nog niet echt vol zat, terwijl ik toch geen grote eter ben. De afsluiter, moulleux met limoensorbetijs, was echter de kers op de taart en maakte dat ik ineens tonnetje rond zat. Vervolgens namen we nog een lekker kopje thee op de bank bij het raam. En sloten we de avond zo af. Zeker voor herhaling vatbaar.
Tonneke B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Lunchen op zondag: nooit doen!!!
Er was een miscommunicatie over een kadobon die ik mijn jarige vriendin had gegeven. In plaats van kleine hapjes, zoals afgesproken, moesten we iets van de kaart uitzoeken. We besloten een hamburger met frites, asperges en brood te nemen. Het brood was niet hanteren, veel en veel te groot. 3 asperges waren niet gaar. Messen niet scherp. Kortom, helemaal geen traktatie. Ik betaalde veel geld, wat doodzonde was.
Uitzicht mooi, bediening redelijk. Kortom, een desillusie.
missmc .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Mooi decor en vooral mooi uitzicht. Bediening ok, maar een toch een zesje omdat de grapjes wat over the top waren. Ook kwamen meerdere verzoeken niet goed door ( zoals geen kaas op de hamburger). Tournedos was heerlijk, niks op aan te merken. De Mexicaanse geïnspireerde hamburger ok. Uiteraard zit hier wel een verschil in qua prijs. Dessert was lekker, chocolade trio. Al met al leuke avond gehad bij twelve.
NomihoshiBanchou .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Prima avond in Toplevel. Eerst hebben we rustig geborreld met een mooi uitzicht van 12 hoog over Leiden, Oegstgeest en Katwijk tijdens het vallen van het duister. Vervolgens lekker gedineerd met het jubileummenu: rolletjes van pastrami carpaccio vooraf, ossenhaas medaillons als hoofdgerecht en een panna cotta met tamme kastanjes en chocolademousse toe. De bediening was beleefd, vriendelijk en vlot. Van de zomer komen we hier zeker terug om te borrelen en dineren bij zonsondergang!
Maike E.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Het decor is mooi! Maar het eten is duur en biedt niet de kwaliteit die ik verwacht bij een chique restaurant! De bediening liet lang op zich wachten. Ik had meer service verwacht in een chique restaurant.
Loeloe .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Voor de tweede keer wezen eten in korte tijd. Super goed, lekker en mooie locatie! De service is zeer vriendelijk en weet veel te vertellen over zowel wijn als spijs. Een wijnarrangement is dan ook zeker aan te raden. Als groot vleesliefhebber kom ik hier ook zeker graag terug. Als hoofd had ik een runderbavette die ook precies roze was zoals ik hem wilde hebben. Heerlijk zacht.

Top Level is een aanrader voor als je voor een goed stuk vlees en een mooie wijn wilt gaan.
Marianne L.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015

Afgelopen donderdag heb ik met een vriendin bij Top Level gegeten. We begonnen met een prosecco op de loungebank met een schitterend uitzicht tot aan de duinen. Een aardige ober kwam uitleggen dat we in het kader van de Couverts dinerweek konden kiezen voor het dagelijks wisselende 3-gangen menu, maar dat we ook van de a la carte kaart mochten kiezen. Desgevraagd mochten we ook alleen het voorgerecht van het 3-gangen menu kiezen en de rest a la carte. Fijn, die flexibiliteit. Als voorgerecht de coquilles met gerookte heilbot en citroenmayonaise. Als hoofdgerecht de chef's special van die dag, gebakken dorade met antiboise en spinazietagliatelle. Als nagerecht de tiramisu. Alles was even heerlijk. En ruime porties. Ondanks de ruime porties waren onze bordjes helemaal leeg. De locatie is schitterend. Vanaf de 12e verdieping kan je tot aan Noordwijk kijken en de zon zien ondergaan. De bediening was heel vriendelijk en attent en ondanks dat de zaak helemaal vol zat namen ze de tijd voor ons. Kortom, Top Level is top!
Nancy V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Voor het eerst was ik bij Top Level. Het decor is prachtig! Een heel mooi ver uitzicht op de duinen. Het eten was heel gemengd. De loempia van geitenkaas was ook echt letterlijk een loempia van geitenkaas (heel veel geitenkaas). En niet, zoals wij verwacht hadden, met de walnoot en peer. Dit bevindt zich allemaal in de salade ernaast. Wij vinden het niet lekker. De gegrilde zeebaars daarentegen (mijn hoofdgerecht) was heerlijk! Het dessert was niet bijzonder. Het peren- amandelspijstaartje was lekker maar klein en het ijs was in plaats van het hazelnootroomijs op de kaart vanille. Aan de bediening aangegeven dat het ijs niet klopte maar dit werd slechts in ontvangst genomen. De bediening was overigens gelijk het dieptepunt van de avond. Alles duurde lang. Dit begon al bij het krijgen van de drankjes en de kaart. De bediening had weinig productkennis, er ging veel mis en we moesten steeds erg ons best doen om iemand naar onze tafel te krijgen (in plaats van dat men goed rond keek). Doordat wij kwamen in het kader van de couverts dinerweek was het nog redelijk betaalbaar, maar voor de normale prijs zou ik niemand aanraden om hier te gaan eten.
WendyW .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Prachtig restaurant, met schitterend uitzicht over Leiden en omgeving. Zeer stijlvolle inrichting.
Het eten was heerlijk, maar aan de prijzige kant.
Jammer dat zo'n mooi restaurant, met lekker eten geen goede bediening heeft. Er zaten niet veel mensen, maar persoonlijke bediening zat er niet in. Voorgerecht kwam voor het broodplankje, de wijn kwam pas toen we het hoofdgerecht bijna op hadden, terwijl je een wijn-arrangement voor bij het eten besteld. Na het eten nog bakje koffie gedronken bij het uitzicht, worden we begroet alsof we net binnen kwamen, terwijl we de hele avond door dezelfde persoon werden geholpen. Jassen waren ook moeilijk te vinden in de genummerde garderobe.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Bij binnenkomst wordt je netjes begroet door de bediening, die je direct verder helpt. Neemt netjes de jas aan en hangt deze veilig weg zodat niet iedereen er zomaar bij kan. Dat is het hele idee van een garderobe, dat een andere gast niet zomaar bij andermans jas kan. De bediening is super vriendelijk en helpt je waar nodig (keuzes maken of advies geven). Het eten is super met mooi opgemaakte borden. Het restaurant zelf is mooi en het uitzicht richting de duinen van Katwijk en Noordwijk is super! Het personeel is ook zo vriendelijk om de andere kant van het uitzicht te laten zien, de stad van Leiden. Een geweldige avond!
Berteun D.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Uitzicht is mooi naar het westen tot aan de duinen. Daarentegen is de ingang vreemd met handdoeken en badgasten.

Het eten was redelijk, alhoewel de pompoensoep iets warmer had gekund en de dadels in de couscoussalade vrij spaarzaam waren.

De bediening was echter veel en veel te traag.

Het is allemaal niet dramatisch maar voor de prijsstelling moet het beter.
Mirel L.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Vanavond met 6 personen bij top level gegeten. Het uitzicht is leuk maar in het donker echt niet bijzonder. Bij binnenkomst moesten we lang op ons drankje wachten. Het voorgerecht liet ook lang op zich wachten maar was lekker. Daarna hebben we zeker een uur op ons hoofdgerecht gewacht en het eten was zeer matig. Ik had het vispalet wat werd geserveerd in een potje. Op het menu staat; verschillende soorten vis met gamba's in een kreeften saus, dan zie ik geen potje met een stukje kabeljauw en een stukje zalm voor me met apart 3 uitgedroogde gamba's aan een stokje. het nagerecht was prima. Toen er gevraagd werd wat wij vonden van het eten en eerlijk hadden geantwoord, ging men daarover met elkaar praten terwijl wij daarbij waren. Het restaurant was deze avond met 7 tafeltjes bezet en er liepen erg veel personeelleden en alles duurde vreselijk lang, na 3 uur!! kwam het nagerecht Dus voor ons nooit meer Top Level!
F3joanne .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Top Level was dit keer Zero Level. De wachttijd gedurende de hele avond was erg lang, bij aanvang duurde het te lang voordat iemand drankjes kwam opnemen. Buiten de lange wachttijden tussen de gerechten door (waarvoor dan wel excuses, want er was nog een ander restaurant...so what? Het is zaterdagavond, kunnen ze de capiciteit niet aan?) moest ik vragen, na lang wachten, om het bestelde water, zaten vermelde bijgerechten zoals stoofpeer bij de hertebiefstuk en peer bij de couscous er niet bij, en was de kabeljauw werkelijk zouteloos. Deze lag op een berg puree met grove stukken erin.. Dat was alles, en eveneens smakeloos. Enig soort van groente erbij was leuk geweest in plaats van een verdwaalde cherrietomaat. Bij het bestelde nagerecht, 1 kaasplankje en twee espresso was de wachttijd weer veel te lang (inmiddels was het restaurant bijna leeg) en werd de koffie niet geserveerd. Als 1 persoon van de 3 een nagerecht heeft en de anderen koffie, dan serveer je dat tegelijkertijd. Als je dan zelf naar de bar moet lopen om dat te vragen vind ik dat van een restaurant dat pretendeert op goed niveau te zijn samen met alle andere dingen die misgingen een aanfluiting. Klap op de vuurpijl was een aangeboden kortingsbon, maar die werd teruggenomen want dat was voor een andere tafel. Ik eet beter in een eetcafé!! Voor 50 euro pp. wat dient afgerekend te worden is de prijs-kwaliteitverhouding op het nulpunt. Zonde. Het enige aardige is het uitzicht. Niet voor herhaling vatbaar. Waardeloze tent.
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Na veel gehoord te hebben over dit restaurant hebben wij met onze familie (13 personen) in dit restaurant het kerstmenu op 1e kerstdag gebruikt. Het diner was goed, echter het hoofdgerecht, hertenbiefstuk, was een uitermate taaie aangelegenheid. Ik had geen zin om hier op de avond zelf over te klagen, omdat dit de gezelligheid met de familie niet ten goede zou komen. Achteraf heb ik hierover geklaagd. Het uitzicht valt tegen en is helaas niet over de stad, jammer dat de architect hier steken heeft laten vallen. De entree is merkwaardig, want deze is ook gelijk de sauna-entree met uitgifte van badjassen en handdoeken met bijbehorende chloorlucht. Zo kwamen wij mensen tegen in badjassen en saunaslippers. De garderobe is zonder assistentie van het personeel niet te vinden. Het personeel is helaas niet bekwaam, we moesten steeds om drankjes vragen en bij het brood uitdelen bij het voorgerecht werden wij overgeslagen. Het duurde ook veel te lang voor er weer een nieuw gerecht kwam. Sommige personen hadden een wijnarrangement genomen. Soms kwam die wijn pas als het gerecht al op tafel stond, dit hoort natuurlijk helemaal niet. Na mijn klaagzang werd er een korting van 15% beloofd bij mijn volgende bezoek. Ik ben er niet op uit om korting te krijgen, maar moest wel lachen om die 15%. Ik zal hier geen gebruik van maken.