Restaurant & Theehuis de Dames

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

M-i .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Met vrienden weer eens dit restaurant bezocht. Een hernieuwde kennismaking voor ons. Na een vriendelijke ontvangst vonden wij een mooi plekje op het terras in de late middagzon. Ook het voorgerecht hebben we buiten gegeten. Steak tartare, Vissoepje, Schelpjes. Alles van prima kwaliteit en leuk opgediend. De zon verdween en wij vervolgden ons diner binnen. De sliptongetjes waren wat aan de kleine kant en wat mager op de graat. Lekkere patat en salade erbij. Het "Grand dessert" is een aanrader. Maar zorg voor voldoende ruimte in de broekband , want het is een calorieën knaller. De bediening van alle 'dames' was uitstekend, vriendelijk zonder opdringerig te zijn. Tot een volgende keer maar weer.
Lisahofman .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heb afgelopen week hier heerlijk gelunched, je zit lekker in het zonnetje en de bediening is heel attent. De clubsandwich was heerlijk met het dikke pain de mer brood.
Bediening was niet opdringerig maar zorgde ervoor dat alles dik in orde was.
Kom zeker nog een keer terug, echt een aanrader!
J M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteren met 2 personen hier voor het eerst geweest. Het was Valentijn, dus een speciaal diner.
Restaurant is niet heel groot, wel knus. Bediening kwam wat traag op gang en had wat ons betreft accurater gekund. We moesten zelf steeds de aandacht trekken om drankjes te bestellen.
Het eten daarentegen was geweldig, het voorgerecht bestond uit kleine hapjes, vlees, vis en vega met daarbij een soepje en brood met wat smeerseltjes.
Het enige minpuntje van het hoofdgerecht was dat we beiden voor vis of voor vlees moesten kiezen. En laten we nou net allebei verschillende voorkeuren hebben. We kozen uiteindelijk voor de vis die opgediend werd met een lekker garnituur, eenvoudige maar verse sla en frietjes.
Het dessert was een bavarois met citroenijs, prima afsluiter van een gezellige avond.
Leuk adresje!!!
Melchior53 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wij hadden geboekt voor 14 personen een drie-gangenmenu.
Het voorgerecht bestond uit keuze voor 2 soepen - het hoofdgerecht keuze vis of vlees. Wij hadden vooraf besteld Chardonnay en een Merlot - ook deze wijnen goed De kwaliteit was prima! Ook een extra pluim voor degene die ons bediende - was zeer vriendelijk en deskundig.
Ook de ambiance is prima!
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Tijdens wandelen toevallig hier terecht gekomen. Wat een leuke plek en vriendelijke bediening. Er hangt een fijne sfeer. Heerlijke lunch! Lekkere tosti met geitenkaas. Dit wordt zeker mijn favoriete stop tijdens het wandelen.
Elke S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Ik heb hier een kleine lunch gegeten zaterdag. Het was nog rustig en we werden heel vriendelijk geholpen. De tomatensoep met pesto en de zelfgemaakte passievruchttaart waren prima. Leuk restaurantje als je in de omgeving een wandeling of fietstocht gaat maken.
Sonja-dr-vb .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wat een gezellig,vriendelijk en goed restaurant is dit. Heerlijk gegeten bij de barbeque. Iedere week hebben ze een andere menukaart en maken zelf het gebak voor bij de koffie/thee. Echt een aanrader!!!!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Heerlijk buiten gegeten op een mooie zomeravond. Mooie locatie onderaan de IJsseldijk. Geen grote kaart maar voldoende keuze. Als voorgerecht de zalm en de dunne ribeye, een soort carpaccio. Beide uitstekend. Als hoofdgerecht de parelhoen en de lamsracks. Lekker, voldoende porties. Bijlage dan weer iets minder; obligate frieten en een bakje sla met een kwak dressing.
Als nagerecht de crème brûlée en de bosvruchten tiramisu. Beide goed opgemaakt en lekker.
De huiswijn is goed en wordt royaal geschonken.

Dan de bediening. Die was van een amateuristisch niveau. Onvoldoende. Dingen vergeten, onbekend met gerechten en kaart, onhandig in t serveren. En gewoon 2 glazen teveel op de rekening zetten. Jammer.
Roland-Verburg .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Afgelopen zondag met een rondrit van de Rotary club geluncht bij De Dames. Van tevoren kon je een lunch boeken bij dit restaurant. Wij kwamen kennelijk als één der laatsten aan. Wij troffen lege schalen en lauwe soep. Er lagen wat kleffe puntjes en nog enkele plakken worst. De soep moest in glazen drinkbekers, soepkommen waren er niet meer. Overigens moesten wij de koffie uit dezelfde glazen drinken. Er was niet anders. Op onze vraag of er niet één en ander aangevuld kon worden kregen wij 0 op het rekest. De uitleg was dat er van tevoren voor een aantal personen was afgesproken en dat was het. Helaas had ik van te voren 12,50 euro per persoon afgerekend. Naar mijn mening is dit een inschattingsfout van het aantal eters. Dan laat je niet gasten die al betaald hebben met een nagenoeg lege maag weer vertrekken. Waardeloos!!
RMK .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Een absolute aanrader!

We zijn de avond begonnen met een drankje op het terras, lekker uit de wind, maar wel in de zon. we hebben gedineerd met 3 personen. Dieetwensen en allergieën waren voor de chef geen enkel probleem.

Prachtige en rustige locatie, heerlijk eten en een voortreffelijke service.
Wij komen zeker terug!
Marcel010 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Theehuis de Dames ligt prachtig in een natuurgebied (leefgoed de Olifant), pal aan de IJssel. Heerlijke lunch genoten van Foccacia tosti's met tomaat en mozerella, met een bijpassende wijn.
Helaas door de, kennelijk onverwachte drukte, een zeer trage en rommelige bediening, echter dit werd direct opgelost met een zeer attente geste, nadat wij deze klacht hadden kenbaar gemaakt.
SubRosa .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Een tweede recensie en nu maar hopen dat iemand van het restaurant dit leest! Mijn dochter en ik gingen hier lunchen na een lange wandeling met de hond. Dat de hond niet meteen een bak water kreeg toen ik er om vroeg kan ik begrijpen, maar ik hoef geen preek over eerst mensen en dan honden. De vrouw die ons (niet) bediende was onattent en was meer bezig met een grote groep kantoormensen die een dingetje hadden op 't Leefgoed. Haar collega liep zich de benen uit de gat. De lunch liet lang op zich wachten; toen ik er binnen om ging vragen werd ik vreemd aangekeken. Niemand kwam vragen of we nog iets wilden drinken, niemand kwam vragen of alles naar wens was (de soep was lauw) m.a.w. we werden genegeerd.Niet expres natuurlijk, maar toch.
Het eten was wel goed, het brood was heerlijk! En de komkommer crème die er op zat ipv boter was ook erg lekker. Alleen hadden we dorst toen we weer weggingen. Een slechte beurt!! Wees eens wat aardiger en sla niet zo'n toon aan tegen de gasten, zou ik nog mee willen geven.
Arlet L.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Met mijn ouders na een weekendje weg hier nog even gezellig een hapje gegeten. Er was een leuke aanbieding: "maart roert zijn staart" weekmenu, waarbij de 4e persoon gratis eet.
Leuke ongedwongen sfeer, originele gerechtjes en een leuk terras voor als het zonnetje weer gaat schijnen. Een mandje stokbrood op tafel (of ernaar informeren of we dit wensen) is nog wel een tip die ik mee wil geven. Vriendelijke, hartelijke ontvangst. Je zou er zo voorbij rijden als het niet weet, maar stop even en ga lekker een hapje eten. Daar krijg je geen spijt van.
Olle67 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Ditmaal met een groep gaan eten op het Leefgoed.
Na een aantal suggesties van de keukenbrigade (vooraf doorgesproken) werden er een aantal perfecte menukeuzes voorgesteld. Dwz Vlees,Vis en vegetarisch zodat er aan iedereen gedacht was.
Goed je moet even opletten want je bent zo voorbij het Leefgoed gereden, maar iedereen was gelijk na binnenkomst gelijk enthousiast over de sfeer. Dit kwam ook door de heerlijk opgestookte spekstenen houtkachel. Neem daar de super attente bediening bij die ongedwongen alles in de gaten hield.
Het eten was heerlijk smaakvol, ruim voldoende en werd ondanks de grote van de groep perfect opgediend en daar waar nodig aangevuld.
Kortom de 4.5 uur die we hebben doorgebracht in het restaurant zijn voorbijgevlogen.

Proever Jan .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Regelmatig bezoeken wij in de polder onderaan de rivier de Hollandsche IJssel dit restaurant. Zo waren we 12 oktober jl. daar met ons gezin, bestaande uit 11 personen. De lunch was de zogeheten planken lunch, omdat alles op een plank wordt uitgeserveerd. Heerlijk gegeten met voor elk wat wils. Een locatie om regelmatig te bezoeken. Ook in de winter als de kachel heerlijk aan het branden is. Jammer dat de steak tartaar van de menukaart is verdwenen, want die was heerlijk.
SubRosa .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Op mijn verjaardag gingen we op 't Leefgoed de Olifant bij de Dames eten. De wandeling door het Hitland was een leuke starter en toen we aankwamen stond er een tafel gedekt, voor de open schuifpui. Het weekmenu werd op een schoolbordje op tafel gezet, de bediening was heel behulpzaam en super vriendelijk. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de ambiance, een gezellige, ongedwongen sfeer en een heel fijne atmosfeer.Vooraf bestelden we brood met smeerseltjes, vooral de pesto was heel erg lekker! Het brood was vers en knapperig, een goed begin. We hadden allemaal een ander gerecht besteld, ik had 2 kleine tongetjes, die heerlijk waren klaargemaakt met dikke frieten erbij. Alleen jammer van het bakje sla, zelf had ik liever wat warme groentes gewild.Mijn zoon bestelde de hele kip en ondanks dat het volgens de bediening wel even duurde voordat dit klaar was, verliep alles vlot. De (witte) wijn was heerlijk, het vlees volgens mijn tafelgenoten lekker mals en de bediening heel vriendelijk. Bij de koffie kreeg ik een klein toetje met een stukje vuurwerk en werd er gezongen. Ik voelde mij zeer jarig. De tocht terug door het donkere park vol geluiden en vleermuizen was een super afsluiting van mijn verjaardag. Ik raad iedereen aan hier eens te gaan lunchen of dineren, er is een verwarmd terras en het eten is zeer goed verzorgd. Er is elke week een ander weekmenu, waar je een e-mail abonnement op kan nemen. Er is altijd keuze uit vlees, vis of vegetarisch.
OscarW .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Afgelopen week hier een keertje gegeten. Geweldige locatie met een prima terras in een groen polderlandschap. Kleine maar goede kaart, veel verse ingrediënten, heerlijke bouillabaise, goede zelfgemaakte kruidenboter, verse groentes en vers fruit etc. Kregen goed advies over de grootte van de porties. Gaan we zeker nog eens heen!
Rob_ .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
De locatie is zeker met mooi weer aan te raden. Een mooi opgeknapte plek onder aan een dijk met vrij uitzicht op de polder.
De gerechten zijn eenvoudig maar lekker. Mijn voorgerecht bestond uit Zalm met een Wasabi mayonaise. Het stokbrood waar de zalm op lag was iets aan de taaie kant. Voor het hoofdgerecht was een goed bereide en lekkere makreel.
De bediening was volgens mij is nog wel onervaren en hierdoor onzeker. Tevens moesten we lang wachten op de drankjes. Dit komt waarschijnlijk door de onderbezetting op deze mooie voorjaarsdag.
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Vandaag in het heerlijke voorjaarszonnetje op weg naar deze theetuin. Al diverse malen langs gereden maar nu op de fiets een prima gelegenheid voor een lunch primagezeten in een drukke tuin. Simpel maar smakelijke uitsmijter. Een paar tomaten zouden niet misstaan hebben ipv wat droge rucacola en een verdwaald slablad. Iets meer aandacht voor de opmaak zou niet overdreven zijn.
Sjer K.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Tijdens het zoeken naar een cache op nog geen 50 meter (onze hobby GEOCACHEN ) zagen we deze leuke zaak rond lunchtijd. Hij leek dicht maar niets was minder waar. Voor de deur een uitstalling van de heerlijkste taartjes. Het overdekte terras met infraroodstralers zag er gezellig uit.
Binnen was het heerlijk warm door de grote houtkachel. We werden verrast door de menukaart Mooie gerechten, Op de kaart stond bouillabaisse als hoofdgerecht maar als lunchgerecht was deze ook te bestellen. Zeer rijk gevuld en prachtig van smaak, zelf gemaakt en dat kan je proeven. Voldaan vetrokken we weer met en rekening die ons zeer mee viel. Prijs -kwaliteit dus prima. We hebben hier vrienden in de buurt wonen dus komen terug.
Sjer Kok