Restaurant The Garlic Queen

Reguliersdwarsstraat 27 1017 BJ Amsterdam Nederland Kaart
31-204226426

Over restaurant Restaurant The Garlic Queen

Een verrassing voor je smaakpapillen

In dit gezellige restaurant in hartje Amsterdam staat één ingrediënt centraal: knoflook. Geroosterd, gerookt, gepoft, gebakken; in alle vormen komt het terug in de smaakvolle, verfijnde gerechten. Ja, zelfs in het ijs! Toch niet zo'n liefhebber? Alles wordt à la minute bereid, dus het kan ook zonder knoflook!

Meer informatie over restaurant Restaurant The Garlic Queen

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Maus74 V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
onverwacht eten bij carlic queen.
Prima en heerlijk gegeten goede vriendelijke bediening.
prima huiswijn en een lekker knoflook likeur.
Zeker een aanbeveling waard.
de nieuwe opzet ziet er prima uit.
Succes.
André S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Lekker gegeten met mooie gerechten die goed zijn afgestemd. Leuke wijnkaart met wel bijzondere wijnen. Gerechten zijn niet overmatig met knoflook maar je moet er natuurlijk wel van houden. Bediening is goed en je kijkt zo de nette keuken in. Is volgens ons volledig gerestyled. Wij hebben de gamba's, eend en zeebaars op. Ook het toetje met rabarber is aan te bevelen
DeFreule .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
In het nieuwe decor weer 'ns bij de Garlic Queen gaan eten. Hele vriendelijke mensen, met name de ober. De voorgerechten, soep voor mijn disgenoot en gamba's voor mij: verrukkelijk! Hoofdgerechten waren ook, hoe kan het ook anders, uitstekend. Klein minpuntje: wees ietsje royaler met de puree a.u.b.
Dessert de chocolade, wat een genot! Ook hier in het ijs was knoflook gemengd en hoe vreemd het misschien ook klinkt, het is verrukkelijk. Een goed glas wijn, wat wil je nog meer. Een uitermate prettige omgeving, niet teveel lawaai want men zorgt ervoor dat de gasten niet op elkaars lip zitten. Aanrader & we komen zeker weer terug.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
We hebben hier met z'n tweeën heel lekker gegeten. Als voorgerecht hadden we de garlic baker, caesar salade en een proeverij van verschillende voorgerechtjes, waar allemaal niks op aan te merken was. Het hoofdgerecht was confit de canard wat super mals was en mijn vriend heel erg lekker vond. En ik had een klassieke hazenpeper met aardappelpuree en rode kool. Ook erg lekker, alleen had ik wel wat meer aardappelpuree gewild. Toetje was cheesecake en een kaasplankje wat ook weer super lekker was. We dronken knoflook bier en dat beviel goed. Het restaurant zelf oogt inderdaad misschien een beetje gedateerd, met die planten enzo. Maar zelf houd ik dan wel weer van tuttigheid, zoals ouderwetse koffiekopjes met krullige versiersels, daar word ik heel blij van. De ober was heel aardig en enthousiast. De eigenaar zelf deed een beetje eigenaardig (har har :p). We zaten met een ander tafeltje bij het raam en het tochte heel erg (de ober zei dat ze binnenkort gaan restaureren) dus we hadden het een beetje koud. Toch zette de baas de deur op een kier, toen we die graag dicht wilde hebben zei die dat het wel mee viel met de kou en dat er zelfs nog mensen op het terras zaten. Beetje raar om te zeggen als twee tafels het koud hebben, maar misschien maakte ie gewoon een grapje die niet helemaal goed uit de verf kwam. Gelukkig deed de ober de deur daarna wel dicht.
Over het algemeen was het in elk geval zeer aan te raden.

Mrsjones .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wij hadden hier al een paar jaar geleden gegeten met onze vriendenclubje (7 personen). Dat was toen super en ook nu weer. Vooraf o.a. knoflooksoep en Garlic Baker (hele verse knoflook uit de oven). De laatste had ik genomen. Zo heerlijk zacht. Hoofdgerechten o.a. runderstoofpot, tonijn en garnalen. Tonijn perfect gebakken, stoofpot zalig en ik had de gamba’s. Om je vingers erbij af te likken. Dessert knoflookijs. Heel apart. Lekker fris. Een aanrader.
Rachel B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Wij waren de enigen in het restaurant. Desondanks was de bediening zeer onvoldoende. Het eten brengen en welkom heten was het enige wat goed eraan was. De borden stonden 20 min lang leeg voor ons neus evenals onze glazen. Wij moesten de ober vragen of wel wat mochten drinken. Had hij zijn best gedaan dan hadden wij 2-3 drankjes meer gedronken. Uiteindelijk maar betaald aan de bar. Niks geen praatje of interesse ondanks dat wij de enige personen waren in het restaurant. Heel erg jammer dat de bediening zo slecht was. Het eten was daarentegen uitstekend! Soep en bol knoflook was goed. Vlees was uitstekend alleen jammer dat er zo weinig puree bij zat in verhouding tot het vlees. Ijs was ook lekker. Interieur is simpel en niet bijzonder maar ok.
Johnny E.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Aardig maar niet bijzonder. De knoflooksoep was wel lekker en de gegrilde tonijn was wel erg simpel neergelegd met een tomaat met een beetje gesmolten mozzarella en een lik pesto erop met daarnaast een borrelglaasje gemalen knoflook. Cheesecake was lekker maar ook niets bijzonders. Conclusie nogmaals: aardig maar niet bijzonder.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Een leuk, sfeervol restaurant om de hoek van het Koningsplein met vriendelijke bediening. Mijn lieve vriendin Winnie en ondergetekende maakten gebruik van de AH/Iens zegelactie: goede gelegenheid om eens kennis te maken met een restaurant waar knoflook zo'n prominente plaats inneemt.
Het werd een bijzondere ervaring: verrassend zo'n garlic baker (voorgerecht) en de tonijn (hoofdgerecht) was heel smakelijk. We eindigden met knoflookijs, heel apart en ongewoon als dessert maar o zo lekker. Een mooie fles Malbec erbij en zo was het prima! Nog even een koffie, maar dan een hele lekkere: een Irish coffee. Daar hadden we allebei echt wel zin in! En hij smaakte heerlijk. Het was een prima etentje. Mag alleen als punt van kritiek nog gelden dat we later bij het bekijken van de rekening € 8,50 voor een Irish coffee echt over the top vinden. Dat moet anders, daarentegen gewoon kraanwater als je daarom vraagt en dat is dan weer mooi…
Olivier W.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
We hebben met twee personen gebruik gemaakt van de AH Iens aanbieding. Zeer gastvrij ontvangen en vervolgens heerlijk gegeten bij de Garlic Queen. De verschillende voorgerechten konden we delen evenals de hoofdgerechten waardoor we van alles wat konden proeven.
De sfeer is goed en de service ook uitstekend.
Als we zin hebben in een knoflookrijke maaltijd komen we hier zeker terug!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Top bediening, top eten! Ik was hier met iens tweede menu gratis, maar ondanks de beperkte keuze zie boven! Zeker hier weer eens terug te komen.

Wapsy .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Prima kaart, vlotte vriendelijke bediening, heerlijk eten in een wat gedateerde tent. De tonijn was precies goed gebakken.
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Is een leuk en zeer klantvriendelijke zaak /bediening,het eten is goed en zou het zeker aanbevelen (uiteraard moet je van knoflook houden)
CvVuuren .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Via de Iens actie van AH gegeten bij Garlic Queen. Wat een topper! We kregen een 3 gangen keuze menu waarbij we bij elke gang konden kiezen uit 2 gerechten. Vooraf hebben we de knoflook uit de oven met brood en de knoflooksoep gekozen. De knoflooksoep was echt verrukkelijk. De knoflook uit de oven ook, echter moet je wel echt van veel knoflook houden! Als hoofdgerecht hadden we beide de tonijnsteak met mozzarella en pesto. De tonijnsteak was zo zacht dat hij smolt in je mond, heerlijk! De combinatie met knoflook, mozzarella en pesto was onverwachts heel lekker. Als toetje: knoflook ijs. Ook onverwacht heerlijk! Bediening was goed, we moesten bij binnekomst wat lang wachten op ons eten, maar het eten zelf en de vriendelijkheid van de ober (eigenaar) heeft dat helemaal goed gemaakt. Wij komen zeker nog eens terug!
MA-te-A .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Het aparte AH-spaaractiemenu was een beetje een tegenvaller en de hoofdpijnwijn uit een vorig review sloeg bij mij ook toe. Jammer. In het vervolg moet ik eerst maar opbellen bij het restaurant van mijn keuze en vragen of we à la carte kunnen eten.
Angela F.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
In de typische Garlic Queen ambiance heerlijk gegeten. We begonnen met de eau de vie die een heerlijke knoflooksmaak in zich had. Als starter de gemengde salade genomen met knoflookchips en geitenkaas. Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor hun "wereldberoemde" runderstoofpot. Dit is werkelijk een aanrader als je hier eens wil gaan eten. Onder begeleiding van een heerlijke fles Merlot hebben we een top avond beleefd. De bediening is zeer attent en vriendelijk.
We verheugen ons nu al op de volgende keer!
Lmtimmer .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
We hebben lekker gegeten. Het waren verrassende gerechten en de kwaliteit van de producten was goed. Helaas was de bediening erg traag, maar wel vriendelijk.
Bandoeng318 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Het eten was heel smakelijk, ontspannen sfeer, beiden wel hoofdpijn van de wijn .. de prijs is ook vrij hoog voor een glas en de button met daarop een waarschuwing, dat je bij de Garlic Queen gegeten hebt is een leuke gadget. Zeker aan te raden, daar een keer binnen te stappen.
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Drie-gangenmenu via actie gehad. Heerlijke knoflooksoep, goed op smaak. Vegetarische pasta oogde simpel, maar smaakte erg lekker en stevige portie. Sinaasappel-knoflookijs lekker pittig, cheesecake juist heel zacht en zoet. Bediening was vrolijk, vriendelijk en snel. Nog een keer terug om andere gerechten op de kaart te proberen!
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
We hebben hier met z'n 2en gegeten nav de restaurantactie van AH. Vooraf de soep en de gebakken knoflook. Allebei heel erg lekker, maar de soep vond ik zelf het lekkerst. Als hoofd hadden we lamsbout en tonijn. Ook beide erg lekker, de lamsbout lekker mals en de tonijn precies goed (dus niet te lang) gebakken. Voor het toetje deelden we een portie van het sinaasappel-knoflookijs. Dat vond de een erg lekker en de ander niet zo. Kwestie van smaak dus.
De bediening was erg aardig, hij stond er alleen voor maar deed zijn best om het iedereen naar de zin te maken. Top!
MCeten .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Prima. We gaan zeker terug voor die eigen menukaart nadat we met de AH promotie een speciaal menu hadden. Gepofte bol knoflook was top. De gastheer had wel wat hulp mogen inroepen want hij liep zich letterlijk het zweet in zijn schoenen maar hij bleef pro en Aardig! Gerechten waren heerlijk en bijzonder. Aanrader met stip. Wel graag namens eenieder (...) de bezem & kwast door die tent want decor is aubollig...