Restaurant Taverne

Burgemeester J. Schipperkade 8 8321 EH Urk Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Taverne

Genieten aan het water

Restaurant Taverne ligt op een unieke locatie in de haven van Urk. Aan de achterkant geniet je van een prachtig uitzicht over het IJsselmeer en vanaf het terras aan de voorkant kun je eindeloos turen naar de bedrijvigheid in de passantenhaven. Je bent hier aan het juiste adres voor een stevige lunch, gezellige borrel of uitgebreid diner. Waar wacht je nog op?

Meer informatie over restaurant Restaurant Taverne

Maandag t/m Zaterdag 10:00 - 23:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Gisteravond bij Taverne gegeten. De dag ervoor hadden we gereserveerd en aangegeven dat 1 persoon vegetarisch en glutenvrij eet, dit was volgens de kok geen probleem. Bij de bestelling bleek dat de glutenvrije pasta niet voorradig was. Toen de soep werd bezorgd waren er alleen broodjes met gluten; de glutenvrije broodjes waren ook niet voorradig. Wanneer er niet was gereserveerd was dit te verwachten, maar omdat er een dag van te voren was gereserveerd en ons was verzekerd dat er glutenvrije producten zouden zijn, was dit een behoorlijke misser. Voor de soep werd overigens wel het volle bedrag gerekend....
Johan F.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Ik kan iedereen dit restaurant van harte aanbevelen. Wie mijn advies navolgt zal dit beamen. Ook op vrijdagavond was het druk bezet maar het was rustig. Nogmaals ik kan het iedereen aanbevelen.
Rietvanderzwan .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
De menu kaart voor de AH keuzes zag er goed uit
Er was een ruime keuze in het menu.
De uitleg bij de gerechten was goed.
Het was voor herhaling vatbaar.
Angelaweerden .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Het eten was mooi opgediend. Ik vond het veel te machtig: boter, room gebruik echt teveel. Jammer. De bediening was prima, het was erg rustig, maar we waren er ook op een dinsdag. De ruimte is gezellig.
Inekemeek B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Voorgerecht heerlijk, hoofdgerecht matig, dessert prima!
Inekemeek B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Zeer vriendelijk! Rustige ambiance, prima menu. Erg verzorgd opgediend, De bospaddestoelensoep een 9, hoofdgerecht van vis een 6 en het surprisedessert een 8.
Toch zeker voor herhaling vatbaar.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Win werden keurig ontvangen in het restaurant en kregen een prima plekje. Wij waren vroeg maar het restaurant liep al snel aardig vol. Prima gegeten met een keurige correcte bediening, echt een aanrader!
Wij gaan zeker nog eens terug!
Reinaenalbertaarten .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH actie, soep had wat warmer gekund. De opmaak van de borden zag er verzorgd uit. jammer dat de deur naar buiten vaak open ging voor de rokers, dan kwam er kou naar binnen. Misschien op te lossen door er een gordijn neer te hangen!
Lydaloenen .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We hebben met 4 personen echt heel erg lekker gegeten. Werden fijn ontvangen en onze jassen werden aangenomen en opgehangen. De keuze van voorgerecht was verschillende soepen. Allemaal erg lekker met een heerlijk broodje erbij met kruidenboter. Daarna keuze uit scholfilet, zalmfilet, varkenshaas en schnitzel. Toevallig hebben we alle verschillende gerechten gegeten en alles was heerlijk. Lekkere bij garnituren en friet. Dessert was ook heerlijk. Vier verschillende kleine gerechtjes, chocolademousse met een koffieboontje, slagroom, pannacotta en een klein bolletje ijs. Kortom een echte aanrader om op Urk te gaan eten. Heb geen enkele aanmerking. Lieve mensen van Taverne ga zo door.
Reinier C.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Prima restaurant,waren er al meerdere keren geweest,altijd goed . Sfeer in indeling van de tafels enzo.over nagedacht,vriendelelijke bediening.
Everdinageurtsen .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten met de AH actie, fijne bediening!!
Het soepje liet even op zich wachten door een klein communicatiefoutje, maar dat mocht de pret niet drukken.
We hadden gekozen voor de snitzel en de zalm, het dessert was echt een super verrassing aan kleine proeverijtjes.
We hebben een leuke avond gehad.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Op Urk aan de haven ..... wat wil je nog meer dan in een net restaurant vis geserveerd krijgen? .... Eigenlijk niets meer ..... ja misschien iets minder luidere achtergrond muziek. Met z'n vijven allerhande vis gegeten ..... begeleid met frisse wijn en uiterst behulpzame bediening.
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Kok was nogal royaal met zout. Jammer dat het mosselpannetje buiten het seizoen was en dus niet beschikbaar? De schnitzel die als vervanging gekozen werd was verrassend lekker met champignons en uien. Groenten waren stevige Hollandse kost. Uiteindelijk prima gegeten met attente bediening.
Wves .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
De Taverne, gelegen aan de haven van Urk, was een rustpunten aan het eind van de dag. We waren wat vroeg, we kwamen van ver, maar dat was geen probleem. Zeer vriendelijke bedienster, die ook haar taak als gastvrouw geweldig goed vorm gaf. Ondanks dat het drukker werd, ruim voldoende aandacht voor alle tafels.
Het eten was heel goed en lekker. Ruime porties. Wij beiden kregen niet alles op. Heerlijk soepje vooraf, met brood en kruidenboter. Scholfilet, ruime portie, goed gegaard, gebakken mosselen mooi opgediend in een schaaltje met o.a. zeekraal en paprika was heerlijk. Ruim voldoende bijgerechten. Toetje van de chef een aanrader.
Heel fijn gegeten daar.
E M.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Deze keer waren we via de ah restaurantactie. Alles werd duidelijk en vriendelijk uitgelegd. Wij komen zeker nog een keer eten!
Grietje D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad.
De bediening was vriendelijk goede kwaliteit en prijsverhouding.

groetjes Grietje.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Mooi gelegen etablissement .... zicht op havenwerken. Uiteraard op Urk eet je vis......... daar weten ze hoe moet denk je dan .... nou dat zijn toch te hoge verwachtingen. De visplate is te zout bereid en heeft een al te aanwezige olie smaak. Jammer! .... De ruime porties worden goed voorzien van groenten. Bediening is vriendelijk en behulpzaam
Henk.kupers .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
In veel gevallen hoor je als je gebruikt maakt van kortingsbonnen minder positieve verhalen. Wij maakten gebruik van de Albert Heijn spaarkaarten en kan niets anders zeggen dan geweldig. Keuze uit goeie menukaart en kwalitatief bijzonder goed. Een echte aanrader en we komen zeker terug.
Hartelijk dank voor uw recensie en uw vriendelijke woorden over ons bedrijf.

Tot de volgende keer,

Team Taverne
Chantalvh .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Doen een keuzemenu waarbij je voor saus 3 euro moet bijbetalen en mayonaise 1 euro. Dat komt nou niet uitnodigend over en doet je afvragen waarom dat nodig is.
Als voorgerecht was er alleen keuze uit soepen. Dat viel tegen. En voor carpaccio moest je dan 8,50!! bijbetalen.
De kippensoep was veel te zout en het broodje erbij smaakte juist weer heel flauw.
Als hoofdgerecht had ik de zalm met wokgroenten. Die was lekker. In het midden niet helemaal gaar maar dat kan bij zalm niet zo´n kwaad geloof ik. Er werd erg veel bij geserveerd. Klinkt misschien gek maar ik vind juist te veel. Op het bord lagen twee bijgerechtjes (groente) naast de wokgroente en je kreeg ook nog een bakje warmte groente en een bakje sla. Als er iets van weg gelaten zou worden, kan de mayonaise gewoon erbij geserveerd worden.
Het toetje was lekker; 3 verschillende dingen in glaasjes.
Bediening was vriendelijk.
De sfeer wat mat. Het zat ook niet vol; dat kan het ook zijn.
Hartelijk dank voor uw recensie,

Gezien onze recensies en ons AH menu waarover wij veel lof krijgen heeft een ieder zo wel hun mening.Wij staan bekent om onze ruime porties en iedere gast kan het menu zo samenstelen zoals zij willen door de mogelijkheden die wij bieden.

Wij zullen in ieder geval uw punten binnen ons team bespreken.

Team Taverne.
Gerritvanamstel .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben binnen gezeten en het was gezellig ingericht.
Het eten, de bediening, het was prima in orde.
Een echte aanrader!
Hartelijk dank voor uw recensie, en mooie cijfers,

tot een volgende keer maar weer.

Team Taverne