Stap de Zuid- Europese keuken van Tasca in en waan je aan de Atlantische kust van dit culinair prachtige deel van de wereld. Portugal, Baskenland, zuidelijk Frankrijk, je krijgt de smaken uit deze keukens allemaal op je bord.
Of je nu kiest voor een selectie aan petiscos (kleine voorgerechtjes) of een keuze maakt uit het dagverse à la carte menu, het is allemaal puur en zo ongelofelijk lekker! Bij Tasca wordt alleen wilde vis gebruikt (nooit kweek), is het vlees biologisch en proef je de liefde voor lekker eten.
Die voel je ook in de hartelijke bediening, de gastvrijheid van broer en zus en zie je terug bij de vele vaste gasten die het restaurant heeft. Ook voor gasten met beperkingen qua dieet weet chef Ilse de mooiste gerechten op tafel te zetten.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: Dit is het type restaurant waar je je zonder probleem kunt overgeven aan het verrassingsmenu en vooraf toch al zeker weet dat je culinair volledig in de watten wordt gelegd.

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Geroosterde wilde kwartel piri piri
      zoutwater wilde gamba’s al ajillo
      glas kreeften bisque
  • Hoofdgerechten
    • op de huid gebakken makreel filet | wilde spinazie | zeekraal | parel cous cous | tomaten reductie
      Gestoofde eendenbout | gefermenteerde spitskool | geroosterde kriel
      risotto van riso pasta | amandelen (V)
  • Nagerecht
    • vers gedraaide citroen sorbetijs
      Moelleux au chocolat
      Kaasplankje

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Tasca

tram 1 en bus 22 stoppen voor de deur
  • Kom je met de auto?
    voor GPS gebruik adres Juriaan Kokstraat 1 anders wordt u door heel oud Scheveningen gestuurd

maandag en dinsdag gesloten
woensdag t/m zondag vanaf 18:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Open op zondag , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
9,1
Melanie F.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Heerlijk eten! Erg gevarieerd, nieuw en bijzonder. Zeer goede service. De sfeer is top en je voelt je er gelijk thuis. De kok is meegaand met haar gasten en de kelner is een gezellige man die graag een praatje komt maken. Je ziet dat ze liefde voor hun vak hebben! Zeker een aanrader.
Tineke G.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Heerlijk gegeten. Eten was bijzonder. Jammer dat de (huis)wijn in een limonadeglas werd geschonken. Wijn hoort in een wijnglas. Bij de andere tafels werd het wel in een wijnglas geschonken. Omdat zij direct een fles bestelden? En wij 3 maal een karafje?
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Aardige relatief nieuwe zaak die zeker een kans verdient. Concept is mediterraan verrassingsmenu. Wat wij als voorgerechten op tafel kregen smaakte goed, maar was wel erg eenvoudig. Kwam niet boven tapa niveau uit. Hoofdgerecht, wild zwijn, niet erg mediterraan, was wel erg ruim bemeten, smaakte goed maar had wel wat ruimer in bijgerechten mogen zitten. Bediening vriendelijk en goedwillend, kan nog wel wat professioneler. Wijnkaart redelijk, met een enkele hele mooie wijnen.Decor aardig. Kortom een leuke avond. Prijs-prestattie verhouding is ok.
David1981 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Heerlijk gegeten. Leuk om eens niet te hoeven kiezen maar je gewoon te laten verrassen door de chef. Dessert hadden mijn tafelgenoten eigenlijk geen plek meer voor, maar ik ben blij dat ik ze toch wist over te halen. Simpele wijnkaart maar heel schappelijk geprijsd en de bekende (mediterraanse) wijnen gewoon aanwezig. Dank voor de gezellige avond Tasca en tot binnenkort weer!
Arthur F.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Een nieuw restaurant beginnen, moedig. Verdient een bezoek. De ontvangst is leuk maar ook een beetje het beste van de rest van de avond. Het idee van een kaart zonder dat je weet wat je krijgt mag aardig ogen, het is ook wel een veilig en deels makkelijk concept. We beginnen met een witte huiswijn. Languedoc was niet de streek van de topwijnen, is aan een inhaalrace bezig, maar deze witte wijn is nog Languedoc "old style". Beetje waterig en vlak van smaak. Er wordt brood en olijven op tafel gezet. We letten niet goed op, de olijven zitten in een potje met spaanse pepers. De fles bronwater kwam hier goed van pas. Vervolgens de voorgerechten. Een mousse en paté, tja, wat vlak van smaak. Dan een gamba. Ja, maar liefst 1 gamba per persoon. En daarna sardines. Veilig. Het hoofdgerecht vlees is wel goed. De bediening is enthousiast maar zodra er op de tafel iets leeg is wordt dat meteen weggehaald, buigend over de tafel en voorlangs. Dat is niet echt zoals het hoort en het is wat onrustig. We rekenen € 115 af en dit is eigenlijk best duur voor wat je krijgt. Best behoorlijk duur. Voor iets wat als "verrassing menu" wordt geserveerd. En dat er 2 honden als onderdeel van het interieur aanwezig zijn (gezien de eigen plek) is eigenlijk ook wat vreemd en niet helemaal hygiënisch. En wij houden best van honden, maar niet in een restaurant. Is dit afkraken of te kritisch? Nee. De prijs/kwaliteit klopt hier niet. Althans wat wij hebben ervaren.
Marlou B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Absolute aanrader. Ongedwongen sfeer, vriendelijke bediening met een kwinkslag, heerlijke mediterraanse keuken. Leuke locatie. Een verademing. Als je hier niet naar toe gaat dan ontzeg je je een mooie ervaring. (en nee ik heb geen aandelen en ik ken de eigenaresse ook niet)
Benie .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
De kwaliteit van het eten was erg goed. Echter, er werd totaal geen rekening gehouden met onze wensen, terwijl dat duidelijk aangegeven werd. Een van ons vier eet liever geen schaaldieren; nog nooit zoveel soorten schaaldieren in de voorgerechten gezien en géén alternatieven. Bij het hoofdgerecht gaven wij aan liever geen aardappelen te hebben en wel extra groenten, "geen probleem, de keuken regelt dat wel". We kregen aardappelen en minimaal groenten. Er werd totaal niet waargemaakt, wat aangegeven wordt. Heel jammer. Tevens vindt de kelner het nodig om telkens even een hand op mijn rug of arm te leggen, hoogst irritant.
griek2 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Gisteravond bij Tasca gegeten met partner en vriendin. Onze verwachtingen waren hoog na het lezen van de recensies. Het viel echter tegen. Er werd gezegd dat kiezen voor alleen de selectie voorgerechten niet voldoende zou zijn. Dus gingen wij voor menu met vis, een met vlees en de derde voor vis +vlees. De selectie voorgerechten vonden wij zeer karig voor 3 personen. De visschotel bleek te bestaan uit een bord vol Clams, maar de schelpen bevatten niet veel en veelal helemaal geen "vlees"! De saus was waterig. Het vlees was lamsvlees, wat de geur had van schaap! Daarop gepresenteerd: 2 krielaardappeltjes gebakken en een toefje Spinazie. Mijn partner kon wel wat extra's wel gebruiken, na zijn visgerecht, dus heeft ook mijn vlees genomen. Het brood werd veelvuldig aangevoerd en ook de olijfolie. Mijn tafelpartners namen nog een nagerecht, wat ook erg tegenviel. Al met al teveel betaald voor het vullen van een holle kies! Jammer.
Veronine .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Op 2 december j.l. fantastisch gegeten. We hebben ons laten verrassen en het was ook één grote verrassing. We begonnen met een keur aan gerechten zoals Atlantische clams, zeeduivel, kwartels, super lekkere asperge roomsoep, salade met gegrilde baby octopus, chorizo uit Portugal, watermeloen met feta. Als hoofdgerecht hadden we supermalse shortrib (dit is het bovenste stuk vlees wat boven de sparerib zit). De gerechtjes werden allemaal op een leuke en kundige manier toegelicht door gastheer Addy.
Hierbij heerlijke wijn (Rioja Lan – aan te bevelen!!) gedronken en na vier uur (wat ging de tijd snel!) helemaal voldaan richting huiswaarts gegaan.

Bedankt voor een topavond, wij komen zeker terug voor deze eetbelevenis!

Sonja Z.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
was weer heerlijk eten en wijn - en er was ook een hilarisch leuk pianist! clams met buikspek, gamba's, hertebiefstuk, yum yum yum:))) de piano begeleiding begon rustig maar bouwde zich op tot een volwaardige cabaret show:)
Marvin K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Dit restaurant is een absolute aanrader! De sfeer is het restaurant is zeer gastvrij, het eten is topklasse voor wie van Mediterraan eten houdt, en de bediening is zeer attent. Met flair en de nodige humor worden de meest smakelijke gerechten gereserveerd. Het leuke is, dat ze geen vaste kaart hebben. De kok maakt gewoon iets klaar wat de gast lekker vindt. En hoe ..! Bedankt, mensen van Tasca voor een GEWELDIGE belevenis.
jan willem B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Heerlijk gegeten. Menu was een proeverij van allemaal kleine gerechtjes. Vooral veel vis. Allemaal eerlijk en puur van smaak. Bediening was wat (te) snel in het begin. Maar de wijnsuggestie was uitstekend. Ik kom hier zeker nog een keer terug.
James B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Wij hebben net HEERLIJK gegeten bij Restaurant Tasca! Ilse de eigenaar en de kok is mijn nieuwe held. Wij hebben niets besteld, alleen doorgegeven wat we wel en niet lusten en zij doet de rest! We hebben 7 gangen gegeten en ze waren allemaal foutloos! Van de hors d'oeuvres tot clams tot zeeduivel tot gamba's. Alles was perfect en in een super gezellige sfeer met uitstekend bediening! Echt een aanrader dus... ????????????
Roos A.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Heel leuk en lekker gegeten bij restaurant Tasca. Mooie entourage, fantastische tegeltjes op de muur tegen de keuken aan en een goede akoestiek. Gerechten waren goed, vooral de mousse van kabeljauwkuit, gamba en de zeeduivel vielen in de smaak. Hier en daar hadden de gerechten van mij net iets subtieler gemogen, de schelpjes waren naar mijn smaak net wat te bitter en het botersausje bij de zeeduivel had ook iets bitters. Desserts zijn lekker en leuk, niet bijzonder qua opmaak op het bord. De maître is er een in hart en nieren, houdt rekening met wat jij wilt en legt je echt in de watten. Al met al zeker een aanrader voor iedereen die eens richting Scheveningen gaat!
Eilard V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Heerlijk gegeten in Restaurant Tasca van Chef iLse Zwegers. De verscheidenheid van smaken maakt dat je bij ieder gerecht weer aandachtig proeft om te ervaren wat voor aangename verassing er weer op je bord ligt. Er worden bijzondere gerechten geserveerd zoals gerookte heilbot met bietjes, baby octopus en een combi van lams nek en lamsrack. Het was genieten. We gaan zeker terug om de kip priri piri en Cataplana te proeven.
Leuke ambiance en op vrijdag een pianist die de mooie hapjes omlijst met easy listening muziek.
Tanja N.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Na alle lovende berichten hebben wij bij Tasca gereserveerd. Gekozen voor het verrassingsmenu. En dat was het zeker, wat een heerlijk gevarieerd menu met heel veel verschillende smaken. En wat een leuke bediening. Begeleid door relaxte live piano muziek. Ook Ilse zelf nog gesproken , wat een leuke spontane dame. Geweldige kokkin! Zeker de moeite waard om nogeens terug te komen.
Groetjes Mark en Tanja
Ivonn G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Tasca heeft een dagmenu en een verrassingsmenu (geen kaart), wij hebben ons laten verrassen en daar hebben we geen spijt van. Alles is vers en dat poef je. Natuurlijk wordt er rekening gehouden met allergieën en voorkeuren. De wijn is prima, pluspunten voor een gewoon karafje kraanwater op tafel.
De inrichting is goed, mooi ingericht, akoestisch is het ook in orde (ofwel je kunt er een goed gesprek voeren). Bediening is zoals het hoort.
Omdat er geen vaste kaart en alles vers is, staan er elke dag andere gerechten op tafel, dat schept mogelijkheden!
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Na alle lovende recensies, vielen ons de gerechten wat tegen. Vers zeker, maar wat (te) simpel en soms slordig opgemaakt en minder verfijnd van smaak. De service was ook niet altijd even attent. De live pianomuziek was gezellig en bleef op de achtergrond. De ambiance van het restaurant is bijzonder.
PJM81 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Perfect! Geweldig gegeten. 8 gerechten, allemaal super lekker. Geen vaste kaart, leuk verrast worden waar ze wel rekening met wensen en allergieën houden. De huiswijn is erg lekker en zeer vriendelijk geprijsd. Fijne attente bediening. Frisse, gezellige winkel. Goed parkeren. Hier kom ik zeker binnenkort weer terug. Echt een aanrader en aanwinst voor Den Haag. Bedankt voor de top avond afgelopen donderdag!
ILSE Z.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
zuid-Europese gerechten - leuk concept, doordat alles dagvers wordt ingekocht en bereid is het aanbod steeds wisselend - goede balans in selectie vlees / vis en ruime keus voor vegetariërs - personeel is zeer verwelkomend en van hoog niveau - echt een aanrader!