Stap de Zuid- Europese keuken van Tasca in en waan je aan de Atlantische kust van dit culinair prachtige deel van de wereld. Portugal, Baskenland, zuidelijk Frankrijk, je krijgt de smaken uit deze keukens allemaal op je bord.
Of je nu kiest voor een selectie aan petiscos (kleine voorgerechtjes) of een keuze maakt uit het dagverse à la carte menu, het is allemaal puur en zo ongelofelijk lekker! Bij Tasca wordt alleen wilde vis gebruikt (nooit kweek), is het vlees biologisch en proef je de liefde voor lekker eten.
Die voel je ook in de hartelijke bediening, de gastvrijheid van broer en zus en zie je terug bij de vele vaste gasten die het restaurant heeft. Ook voor gasten met beperkingen qua dieet weet chef Ilse de mooiste gerechten op tafel te zetten.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: Dit is het type restaurant waar je je zonder probleem kunt overgeven aan het verrassingsmenu en vooraf toch al zeker weet dat je culinair volledig in de watten wordt gelegd.

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Geroosterde wilde kwartel piri piri
      zoutwater wilde gamba’s al ajillo
      glas kreeften bisque
  • Hoofdgerechten
    • op de huid gebakken makreel filet | wilde spinazie | zeekraal | parel cous cous | tomaten reductie
      Gestoofde eendenbout | gefermenteerde spitskool | geroosterde kriel
      risotto van riso pasta | amandelen (V)
  • Nagerecht
    • vers gedraaide citroen sorbetijs
      Moelleux au chocolat
      Kaasplankje

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Tasca

tram 1 en bus 22 stoppen voor de deur
  • Kom je met de auto?
    voor GPS gebruik adres Juriaan Kokstraat 1 anders wordt u door heel oud Scheveningen gestuurd

maandag en dinsdag gesloten
woensdag t/m zondag vanaf 18:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Open op zondag , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
9,2
simons1 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We maakten gebruik van de Iens dinner deal bij Tasca. Het is een gezellige, knusse zaak met een open keuken. De medewerkers zijn stuk voor stuk heel vriendelijk, maar wel redelijk amateuristisch. Hierdoor doet het geheel wat kneuterig aan, van een briefje moeten voorlezen wat voor wijn er geschonken wordt of aan een collega moeten vragen wat er op een bord ligt komt niet zo professioneel over.
Het eten dat geserveerd wordt is smakelijk maar wel simpel. Het eten dat we thuis ook serveren. Niks mis mee, maar ook niet meer dan dat. Gelukkig heeft men ook niet de pretentie om culinair bezig te zijn, maar zegt men dat er dingen op tafel komen gewoon omdat het lekker is. Het wijnarrangement is overigens prima, de wijnen zijn stuk voor stuk goed. Dit alles zorgt dat Tasca een sympathieke zaak is, waar je even langs loopt als je zelf geen zin hebt om te koken.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Een restaurant waar we zonder Iens waarschijnlijk niet terecht gekomen zouden zijn. Een aangename huiselijke sfeer door inrichting en benadering door de bemanning. Het eten was heerlijk. Apart te noemen het hoofdgerecht t.w. patrijs. Dat was zo goed klaargemaakt, dat het vlees nog heerlijk sappig was gebleven en totaal niet droog. Fijn op diverse punten buiten de getreden paden, het heeft ons aangenaam verrast.
Als we dan toch een suggestie mogen doen: aan de akoestiek valt wel het nodige te verbeteren. Nu kon je aan tafel b.v. nagenoeg woordelijk verstaan wat er in de keuken tegen elkaar werd gezegd.
lydialindotvb .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Verrassend restaurant, origineel concept, verrassingsmenu met verschillende mogelijk heden, zoals vlees/ vis , heerlijke amuses zoals de Sardine mousse en plakjes wortel die in sinaasappelsap gekookt waren. Knapperig, Frans stokbrood erbij.Er speelde een enthousiaste pianist maar zonder muziek zou de sfeer ook prima geweest zijn!
samschippers .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Prijs kwaliteit ligt een beetje te hoog en uit balans, Eten is lekker maar niet spectaculair te noemen. Aardige mensen met een tikje sjieke bedoelingen, niks mis mee maar hoeft ook niet "te". Alsnog wel een aanrader voor als je iets meer wilt.
banketstaaf .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Met mijn vriendinnen hier heerlijk gegeten we hadden het proeverij menu.Alles was lekker de wijn en olijven waren ook lekker net als het brood wat regelmatig werd bij gevuld.De bediening was ook goed dus het was een top avond.

Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Top gegeten en heel gezellig
Een aanwinst in scheveningen ?
Heerlijke live muziek en bijzondere gerechten
Wij zijn hier echt verwend
Fantastiche avond gehad ?
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
De fijne ongecompliceerde sfeer zorgt voor een fijne avond uit, dat alles onder goede bediening met een verse en simpele doch verzorgde keuken. Aanrader als je het mii vraagt.
em.ohlsen O.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Gezellig restaurant met een opgewekte accurate bediening. Het eten was verrassend qua samenstelling en zeer divers en erg smakelijk. Goede sfeer en prettig dat de kokkin zich zo nu en dan ook laat zien. Dit restaurant is, als het de kwaliteit van alles behoudt een aanrader. Wel vooraf een tafel reserveren want ik vermoed dat het dagelijks vol zit. Prijsstelling in verhouding en dus goed.
Dick L.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Hoofdgerechten (garnalen, lamskoteletjes, short cuts) waren prima.
Voorgerechten heel goed (mosselen, crayfish, artisjokken), de gerookte paling en haring waren goed, maar vond ik in combinatie niet zo geslaagd. Knolselderijsoepje was goed. Iets overpriced.
Prima wijn. Huiscocktail iets overpriced.
Thomas1978 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Net nieuw in de buurt en gisteren voor het eerst bij Tasca gegeten na hier, op weg naar het strand, al menig keer langs te zijn gelopen. Restaurant heeft een leuke, beetje mediterrane inrichting. Na uitleg van de bediening en lezen van de kaart bleek dat in Tasca alleen met dagverse producten gewerkt wordt en dat de chef zich laat inspireren door het Iberisch schiereiland. Op de kaart staan dan ook geen gerechten, alles wordt bepaald door het verse dagaanbod. Je kan kiezen tussen een proeverij van vlees of vis. We wilden beide proeven dus eenmaal vlees, eenmaal vis. Allereerst de voorgerechten: haring, bietensalade, tzatziki, rivier kreeftjes en ansjovisjes. Op zichzelf waren de gerechten lekker, maar enige samenhang in smaken of een 1+1=3 effect bleef uit. Tevens kon ik de inspiratie van het schiereiland niet terugvinden. Na nog wat tussengerechten (eendenleverpate, gamba's uit Mozambique, gazpacho) en de hoofdgerechten zette deze lijn zich voort: op zich smakelijk eten, maar geen verrassende combinaties oid. Tevens twijfelen wij aan de beloofde dagversheid van de producten nadat we de chef toch echt in de weer zagen met diepvriesproducten (nadeel van open keuken). En oja, het stokbrood kwam van de Appie, de afbakversie. Al met al een teleurstellende ervaring. Zeker gezien het prijsniveau, waarvoor je in Scheveningen vele malen beter kan eten.
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Op een vrijdagavond bij Tasca gegeten. Vanwege het mooie weer op het terras. We hebben het proeverij menu genomen. Diverse voorgerechten, waaronder Spaanse ham, gegrild vlees, gazpacho. En als hoofdgerecht zomerhert. Hier wordt top gekookt!
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Een fijn leuk restaurantje , de bediening vond ik een beetje te duidelijk aanwezig , het eten was prima verfijnd alhoewel ik wel een normale portie groenten had verwacht , ik vond het summier !Het was verder een rustige avond !
Toch wel voor herhaling waard !
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Een week geleden waren mijn vriendin en ik een avondje zonder kids. Na kort overleg gekozen voor Tasca en pas rond 21:00 gebeld met Tasca of we nog konden eten: Geen probleem. Het was lekker weer en uiteindelijk buiten drankje gedaan, maar ook gegeten. Je zit op het terras prima beschut. Het is even wennen als je een uitgebreid á la carte menu bent gewend. Er is wel degelijk een menu met veel opties, maar vwb de hoofdgerechten wordt de hoofdmoot bepaald door de dagelijkse (verse) inkoop van vis en vlees. De eigenaresse is Ilse, zij runt de keuken en de gasten in goede harmonie met haar crew. Wat een vriendelijke ploeg!
Het was onze eerste keer en vanwege het tijdstip hebben we enkel een hoofdgerecht besteld; Zomerstoofpot met Lamsbout voor mijn vriendin en Atlantische clams met Iberico (buik)spek voor mijzelf. Beide gerechten smaakten super, het was door Chef Ilse (Ja, zij bereid alles zelf) heerlijk en met zorg bereid.
Dessert (Crema Catalana) gedeeld en alhoewel mijn vriendin de expert is zeg ik dat ik nimmer een betere heb geproefd!
De bediening (onze tafel Kirsten), is aanwezig en betrokken; Wij komen terug!!!
A.J. V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Gisteravond met 4 personen heerlijk gegeten bij Tasca. Alle vier menu proeverij royaal ik kan u vertellen het was royaal vooraf heelijke hapjes met tonijn gemarineerde bietjes, sadine pate, garnaaltjes en gemarineerde stukjes wortel . Daarna gamba's piri piri, schelpjes op baskische wijze en als afsluiting van het menu een lekker ribstukje met verse groenten. Daarna diverse nagerechten. De bediening was zeer vriendelijk en alert de pianiste speelde zeker niet te hard. Het restaurant ligt alleen in een wijk en daardoor valt het misschien minder op alleen vanavond was het goed druk. Dit restaurant is niet heel goedkoop maar zeker een aanrader en ook voor ons om nog eens terug te komen.
Pronk108 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Wat was het een verwennerij. We vielen van de ene in de andere heerlijke verrassing, met ook nog een geweldige uitleg. Deze avond was als een korte vakantie: door de sfeer leek je soms in Parijs te vertoeven en het eten bracht je richting Spanje/Portugal. Alles was geweldig op elkaar afgestemd en de persoonlijke aandacht van het personeel maakte het extra bijzonder. Restaurant Tasca is een verrijking voor Scheveningen .......wij komen zeker weer terug en daar kijken we nu al naar uit!
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Obv recensies bij IENS deze locatie eruit gepikt. Super! Leuke ontvangst, bijzondere kaart, heerlijk eten. Nog een keer!
Saskia-37 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Ik sluit me aan bij de vorige schrijver. Zaak zit op een mooie hoek net uit de drukte van scheveningen. Muziek indd te hard wat ik in zo een restaurant wat klasse uit wilt stralen niet vind passen, voor harde muziek lopen we een stukje verder het strand wel op. Droge kip piri piri waarvan de smaak nogal flauw was, piri piri is in mijn ogen toch wel aan een scherpere kant. Dame van de bediening heeft ons wel uitstekend geholpen maar van zo een estabelisiment hadden we een hogere verwachting, ook aangezien de prijzen.
Ivonn G.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Ik geef niet vaak 10'n. voor de 2e keer (pas) gegeten en het was uitstekend.
Kleine gerechtjes vooraf (Hollandse garnalen, komkommer, wortel op een hele speciale wijze, ansjovis, haring), toen een schotel meloen met ham kaas en worst, daarna een pasta met spinazie en kwartel, daarna een schotel vongole op z'n Bretons, en tenslotte grote garnalen.
Wijn is prima, service is uitstekend, decor is goed, met prettige muziek (geen house) en je een gesprek voeren.
Geen menu waar je uit kunt kiezen, maar gewoon wat er vers te krijgen is, en dat is verassend en verschillend dus kun je hier elke week wel eten.

sanderstork .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Een hele goede avond gat met een leverancier als gast! De aandacht was heel prettig en hele leuke voorstellen. Een origineel aperitief met kurkdroge witte port en tonic. De geur van korokant gebakken buikspek hing al in het restaurant en hielp mety de keuze voor een mooi Visgerecht. De shortribs die ernaast werden geserveerd waren ook van zeer hoge kwaliteit. Prima wijnen, heerlijke nagerechten en goede koffie! Ik kom terug!
hansvana .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Wat een mooie avond, fantastische sfeer, goede informele bediening, prima wijnen. De keuken is goed maar kan zeker beter. maar eerlijk en goed bezig. Heel fijn. En de muziek erbij maakt dat u een uitstekende avond uit gaat meemaken hier.