Stap de Zuid- Europese keuken van Tasca in en waan je aan de Atlantische kust van dit culinair prachtige deel van de wereld. Portugal, Baskenland, zuidelijk Frankrijk, je krijgt de smaken uit deze keukens allemaal op je bord.
Of je nu kiest voor een selectie aan petiscos (kleine voorgerechtjes) of een keuze maakt uit het dagverse à la carte menu, het is allemaal puur en zo ongelofelijk lekker! Bij Tasca wordt alleen wilde vis gebruikt (nooit kweek), is het vlees biologisch en proef je de liefde voor lekker eten.
Die voel je ook in de hartelijke bediening, de gastvrijheid van broer en zus en zie je terug bij de vele vaste gasten die het restaurant heeft. Ook voor gasten met beperkingen qua dieet weet chef Ilse de mooiste gerechten op tafel te zetten.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: Dit is het type restaurant waar je je zonder probleem kunt overgeven aan het verrassingsmenu en vooraf toch al zeker weet dat je culinair volledig in de watten wordt gelegd.

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Geroosterde wilde kwartel piri piri
      zoutwater wilde gamba’s al ajillo
      glas kreeften bisque
  • Hoofdgerechten
    • op de huid gebakken makreel filet | wilde spinazie | zeekraal | parel cous cous | tomaten reductie
      Gestoofde eendenbout | gefermenteerde spitskool | geroosterde kriel
      risotto van riso pasta | amandelen (V)
  • Nagerecht
    • vers gedraaide citroen sorbetijs
      Moelleux au chocolat
      Kaasplankje

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Tasca

tram 1 en bus 22 stoppen voor de deur
  • Kom je met de auto?
    voor GPS gebruik adres Juriaan Kokstraat 1 anders wordt u door heel oud Scheveningen gestuurd

maandag en dinsdag gesloten
woensdag t/m zondag vanaf 18:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Open op zondag , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,2
moraal.kiewit .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
prima keuken, zeer smaakvol, mooi opgediend, niet zo uitgebreide kaart, maar dat hoeft ook helemaal niet, porties meer dan genoeg.
Amm.attema A.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
We hebben twee uur op het hoofdgerecht moeten wachten, dat is met kinderen te lang. Het is niet geschikt om met kinderen naar toe te gaan. Het eten was eerlijk en lekker, maar de prijs kwaliteit van de voorgerechten is niet in balans. We zeer aardige mensen in de keuken.
Ik weet niet of we daar nog een keer naar toe gaan.
martienbrander .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Heel prettig en smakelijk gegeten. We maakten gebruik van het kerstmenu. Het bestond voor mij uit een proeverij van verschillende tapas, een pompoen-kokos soepje, parelhoen en een kaasplankje. We zijn uitermate vriendelijk geholpen door kundige mensen, onder het genot van prima wijn. En met live pianospel. Een aanrader heet zoiets he?
Hilde J.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Heeeeerlijk eten! Veel variatie. Puur en zuiver! Heel sfeervol en uitstekende bediening. Echt aanrader! Wel reserveren beperkt aantal tafels en zeer gewild.
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Na een hartelijke begroeting en een leuke uitleg over de wijn begon het wachten op het als allerlei lekkere tappas aanbevolen voorgerecht. Na ongeveer 45 min was het zo ver . Dat viel toch echt tegen , niks bijzonders , biet met appel , onduidelijke salade met kaas , geconfijte zilverui ( lekker ) , tomaten tapanade ??? , lekkere Hollandse garnalen en 36 maanden gerijpte ham welke was taai en ook nog veel te zout , op de vraag of het lekker was kon ik alleen maar opmerken dat deze pata negra toch echt 1 van de voordelige supermarkten veel beter van smaak is !!!! Het tussengerecht werd gepresenteerd als wilde zoutwater garnalen , welke helaas niet bezonder waren ( met een laffe kokoscurty ) en mij deden denken aan de diepvries garnalen van een horeca groothandel . Tenslotte een stukje kabeljouw van naar ik schat iets meer dan 50 gram op een bedje van parelgort (?) met zeevruchten , volgens mijn vrouw goed op smaak . Tenslotte een goede espresso . Graag vermeld ik nog de geadviseerde wijn , echt een voltreffer !!
Dit alles voor 129 euro ,snapt U het nog ???
Yasmin V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We wilde in Den Haag graag lekker uit eten gaan. Op aanraden zijn we bij Tasca terchtgekomen. De verwachtingen zijn meer dan uitgekomen.
Direct bij aankomst zijn we voorzien van een drankje. Nadien hebben we genoten van het heerlijke mediteraans getinte proeverij menu met vlees of vis en de kinderen werden ook voorzien van heerlijk eten. Uit eten gaan met kinderen is altijd een uitdaging. Het personeel voelde situatie erg goed aan en kinderen voelde zich erg op hun gemak. Aangename live muziek maakte het helemaal af. Complimenten aan serverend personeel en eigenaresse. We komen graag weer terug.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Heerlijk gegeten en eens heel wat anders dan de normale menu mogelijheden. Bediening door de eigenaresse, die heel veel verstand van (verse voedings) zaken heeft. Kortom, een heerlijk avondje uit eten.
Justin S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Ronduit fantastisch op alle fronten. Lekker origineel supervers eten, prima hoeveelheden en uitermate vriendelijke en enthousiaste bediening. Ook met kinderen een groot feest!
Leon G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Informele huiskamersfeer met vriendelijke bediening. Heerlijke hapjes vooraf. Daarna een voortreffelijke ribeye, deze was niet te versmaden. Helemaal Top. Zowel voor vis als vlees een goed adres.
Jan Bart B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Lekker gegeten, een heel 5gangen menu terwijl we al aardig aan de borrel waren geweest: geen probleem dat we iets later kwamen, ook geen probleem
om menu naar vega/vis te wijzigen. Echt vakmensen met hart voor eten en voor wijn. We bestelden een wijnarrangement dat deels bijzonder lekker en deels gewoon was. Lekker eten maar ook niet memorabel. De huiskamer waarin je zit te eten is gezellig maar nodigt ons niet snel weer uit.
Pablo D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Heel leuke avond gehad met heerlijke en vooral eerlijke gerechten bekroond door gevaarlijk tongstrelende wijn en niet te vergeten charmante en melodische muziek op de piano die meer aandacht verdient.
G.degraan D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Restaurant ziet er eenvoudig uit, maar dat is ook de kracht er van : erg lekker eten in een ontspannen sfeer. De diverse kleine gerechtjes als voorgerecht waren goed klaargemaakt dat het verrassend werd: echte inktvis en geen rubber ringen, geroosterde artisjokhartjes zodat een extra smaak werd toegevoegd, sprotjes met uitjes, wilde zalm met bietjesdressing, hollandse garnalen met een sausje met pit, etc). De bijpassende wijnen waren door hun keuze van het wijnhuis (en niet van de druivensoort) ook weer verrassend en heel goed. Het parelhoen was goed klaargemaakt maar door de bijgerechten ook weer verrassend. Samenvattend : de gerechten klinken eenvoudig maar door hun bereiding was het één grote aangename verrassing.
Fabian G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Als je binnen loopt in het Restaurant Tasca voel je je vrijwel direct welkom. Onze jassen werden aangenomen door een vriendelijke ober waarna we plaats konden nemen.

Via IENS had ik een dinerdeal geboekt, 3-gangen met wijnarrangement voor 57,50. Alle gangen waren echt heerlijk! Aangezien we het IENS menu hadden hebben we de menukaart niet gezien. Aan het einde van het diner werd ons nog gevraagd of we het leuk vonden om deze te bekijken.

Tasca in Den Haag (Oud-Scheveningen) is zeker een aanrader, ik ga zeker nog een keer terug!
Gert S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
We hebben gisteren een heerlijke avond gehad. Lekker gegeten. De bediening was zeer vriendelijk , maakte een praatje maar niet te veel. Het idee was om een huiselijke sfeer te creëren. Dat is prima gelukt. Enige minpuntje is dat de gangen wat sneller uitgeleverd mogen worden.
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Na een heerlijke dag uitwaaien in Scheveningen waren we op zoek naar een leuk restaurant om de dag af te sluiten. Via iens.nl ging onze voorkeur uit naar een twee andere restaurants, maar deze waren al volgeboekt (leer voor de volgende keer). Toen via iens.nl restaurant X gevonden. Wat dit restaurant echt heel leuk maakt is dat ze niet met een menu werken, je kunt kiezen uit een aantal keuzemenu’s en zij stellen wat voor je samen. Je wordt dus echt verrast. We werden ook perfect bediend, de bediening en de kok hebben echt passie in wat ze doen. Dat is leuk om te zien en dat brengen ze natuurlijk ook over.

Toch hebben we niet een te hoog cijfer gegeven aan het restaurant, dit om twee redenen:
- Het menu dat wij kozen was 35eu per persoon. Vrij prijzig voor wat je hiervoor krijgt. Het nagerecht zit hier niet bij in daar moet je 5eu voor bijbetalen.
- Achteraf hadden we een bon van 98eu. Nu zijn we niet te beroerd om iets meer dan gemiddeld te betalen maar toen we op de bon keken zagen we dat we een wijn hadden gedronken van ruim 8eu per stuk. Ook dit is niet een ramp als het vooraf wordt gemeld. De ober vroeg ons bij aankomst van wat voor wijn we houden, hij zei dat hij weet wat wij lekker vonden en hij daarbij een perfecte wijn zal inschenken. Daarbij had hij wel kunnen melden dat deze 8eu per stuk was. Dit vind ik echt niet netjes. Nu hadden we gelukkig in totaal maar 3 wijn gedronken maar het had ook goed gekund dat we beiden 3 glazen dronken.
Om deze reden raad ik het hotel niet aan. Het is niet waar voor je geld. Zonde want de passie is er wel.
Huib K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
in een huiselijke sfeer het 3 gangen verrassingsmenu gegeten, met konijn als hoofdgerecht. De vooraf bestond uit een aantal diverse gerechten, waarbij vis de boventoon vormde, niets op aan te merken. Het glas witte wijn hierbij was gewoon lekker fris.
Het dessert was panna cotta, was ook prima, net zoals je die in Italië eet. De huiswijn uit de Languedoc was van goede kwaliteit. Al met al lekker gegeten voor nog geen honderd euro..
An V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Een hele prettige ambiance, gerechten werden snel maar niet te snel opgediend. Prettige bediening, jammer dat de parelhoen van mijn partner aan de droge kant was. Andere gerechten uitstekend van kwaliteit.
Esselien D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Heerlijke gerechtjes, veel met vis maar ook vegetarisch en vlees. En de eigenaresse en kok maakt graag iets lekkers op maat. Fijne "huiskamersfeer" met zorgvuldige en zeer vriendelijke bediening. Altijd een feestje om te eten!
simons1 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We maakten gebruik van de Iens dinner deal bij Tasca. Het is een gezellige, knusse zaak met een open keuken. De medewerkers zijn stuk voor stuk heel vriendelijk, maar wel redelijk amateuristisch. Hierdoor doet het geheel wat kneuterig aan, van een briefje moeten voorlezen wat voor wijn er geschonken wordt of aan een collega moeten vragen wat er op een bord ligt komt niet zo professioneel over.
Het eten dat geserveerd wordt is smakelijk maar wel simpel. Het eten dat we thuis ook serveren. Niks mis mee, maar ook niet meer dan dat. Gelukkig heeft men ook niet de pretentie om culinair bezig te zijn, maar zegt men dat er dingen op tafel komen gewoon omdat het lekker is. Het wijnarrangement is overigens prima, de wijnen zijn stuk voor stuk goed. Dit alles zorgt dat Tasca een sympathieke zaak is, waar je even langs loopt als je zelf geen zin hebt om te koken.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Een restaurant waar we zonder Iens waarschijnlijk niet terecht gekomen zouden zijn. Een aangename huiselijke sfeer door inrichting en benadering door de bemanning. Het eten was heerlijk. Apart te noemen het hoofdgerecht t.w. patrijs. Dat was zo goed klaargemaakt, dat het vlees nog heerlijk sappig was gebleven en totaal niet droog. Fijn op diverse punten buiten de getreden paden, het heeft ons aangenaam verrast.
Als we dan toch een suggestie mogen doen: aan de akoestiek valt wel het nodige te verbeteren. Nu kon je aan tafel b.v. nagenoeg woordelijk verstaan wat er in de keuken tegen elkaar werd gezegd.