Restaurant Tanuki Amstelveen

Pieter Lastmanweg 9 1181 XG Amstelveen Nederland Kaart
31-206454650

Over het restaurant Restaurant Tanuki Amstelveen

Japans in ninja stijl

Tanuki betekent wasbeer in het Japans. In Amstelveen is het logo dan ook een wasbeer, in een soort ninja stijl. Japanse ballonnen verwelkomen je bij de ingang. zit je op licht houten kisten en bankjes omringd door Japanse bloemen en prachtig traditioneel servies op de tafeltjes. Het decor is opgemaakt uit veel zwart, en een beetje rood. Een uitgestrekt terras is heerlijk in de zomer. Op de oneindige menukaart zal het moeilijk kiezen zijn uit alle sushi, sashimi, yakitori, tempura, ramen, sake en zo meer!

Meer informatie over restaurant Restaurant Tanuki Amstelveen

• Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Erg goed!! Aanrader!!
Gilbert H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Dit was tot een paar jaar geleden echt een van de allerbeste Japanse restaurants van Nederland. De formule is helaas veranderd. De verfijnde, eerlijke gerechten en menu's hebben plaatsgemaakt voor gortdroge sashimi en kapot gefrituurde hapklare brokken die het niveau van supermarkt sushi niet ontstijgen. Smakeloze eenheidsworst overgoten met sauzen en garnering die meer passen bij een snackbar dan bij dit eens zo sympathieke Japanse eetcafé. Alle specialiteiten die het vroeger zo goed maakten zijn van de kaart verdwenen. Geen groenten tempura meer, geen yakitori met lenteui en eendenlever, carpaccio van coquilles: allemaal verdwenen! Het was zo slecht dat we binnen 40 minuten weer buiten stonden. De bediening leek het allemaal niet te interesseren. Wat dood en doodzonde, want dit was altijd echt een aanrader. Nu helaas beter te vermijden.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Was erg lekker en niet duur
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Lekker eten - personeel was matig en het interieur ook
Raf H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Snelle en vriendelijke bediening, zat vol met japanners en heerlijke sushi en warme japanse gerechtjes.
Sco S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Kom vaker bij Tanuki! Het eten is daar altijd goed. Sushi is heerlijk!
steven E.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Bij de ingang staan twee lege bierfusten en iets verderop ligt de tuinslang in de minuscule Japanse tuin, wat een slechte indruk wekt. Bij binnenkomst zie je gelijk dat het restaurant verouderd is en aan renovatie c.q. schoonmaak toe is. De radiator is smerig en vet en de houten omheining van de keuken is aan alle kanten kapot. De bediening is jong en komt ondanks dat ze hun werk goed doen, ongeïnteresseerd over, behalve naar elkaar. Het gehamer op het vlees in de keuken, vlak naast onze tafel maakte de gesprekken voeren niet gemakkelijker en daarnaast was dezelfde bluesplaat met de eeuwige saxofoon net iets teveel van het goede. De sushi smaakt goed, maar de prijzen zijn aan de hoge kant. Ook de biertjes zijn prijzig, a la 3,50 euro.
Cleo W.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Altijd heerlijk bij Tanuki!
Stacey H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Lekker gegeten met tweeling van 6. Tafeltjes zijn leuk in Japanse stijl. Eten is prima kwaliteit. Niet de beste sushi die ik ooit heb gegeten maar prima in orde. Alle meisjes in de bediening even vriendelijk, warm en lief met glimlach van oor tot oor. Dikke aanrader maar niet legendarisch.
Cristina G.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Ik heb hier vaker gegeten en het stelt mij nooit teleur. De prijzen kunnen wat hoger vallen maar je krijgt het er wel voor terug. Je hebt daarnaast ook Japanse gerechten als Yaki Tori en Taiyaki. Als je een keer goed Japans wil eten en het niet erg vindt om wat meer te besteden, dan Is Tanuki zeker aan te raden!
Anton W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Een van mijn favoriete Japanse restaurants in Amsterdam. Kom er graag en geregeld. Eten is top en betaalbaar. Kan soms druk zijn maar dat geeft niet. Vriendelijke gastheer. Ik hoop dat dit restaurant daar nog lang mag blijven en fantastische gerechten blijft serveren.
Mengxue L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Authentisch en vriendlijk. Wij komt hier wel vaker en zijn nooit teleurgesteld.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heerlijke gerechten in een kleine, gemoedelijke ambiance
Jacky V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Eten vonden wij echt super lekker en de sfeer was goed en wij komen er zeker nog een keer en ga het doorgeven aan meer mensen dat ze hier moeten komen eten groetjes Jacky en Martijn
M.H. S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Hele goede keuken-vers, smakelijk en goed gepresenteerd. Een leuke avond uit.
T.K. T.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Bij de reservering duidelijk aangeven gebruik te willen maken van de BBQ. Moest er wederom expliciet om vragen. Daarnaast deed ze net alsof wij moeilijk deden over de tafel. Kreeg de indruk dat ze ons echt een plezier deed dat we aan de BBQ mochten gaan zitten die bedoelt was voor een "grote groep". Toen het vlees kwam voor de BBQ moesten we zelf vragen of de BBQ aangezet kon worden. Bediening is niet attent, wellicht door de jonge leeftijd. Ik zal wel teruggaan voor het eten, maar verwacht niet veel van de bediening.
Eric L.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Heerlijke gerechten, vlot geserveerd. Rond 22:00u sluit de keuken; dit beperkt het plezier en genoegen een beetje, hoewel tijdstip voor NL begrippen niet heel vroeg is. Liever genieten wij wat langer. Aan te raden verblijf!
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Vandaag voor de eerste en laatste keer bij Tanuki gegeten.

De sushi's waren niet bijzonder. Van de chef's keuze waren 2 sushi's zelfs zo onaantrekkelijk dat we ze niet wilden eten. Het rauwe vel zat er nog aan.
Bediening deed er niets aan.

De stoelen zijn uiterst oncomfortabel.
Ik zat met mijn voet tegen een buis en met mijn knie tegen een plank.

De thee was om te huilen.
Zaken M.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Jammer dat ze menu C niet meer hebben. Wij zaken mannen willen gewoon verwend worden en niet continue in de menukaart neuzen.
Radouane A.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Wederom een gezellige avond en heerlijk gegeten. Erg jammer dat de grote grill momenteel niet in gebruik was, de jakatori en andere gegrilde gerechten waren altijd favoriet bij ons. Begreep wel dat de grill in de toekomst gelukkig weer beschikbaar komt.