Restaurant Tafel aan de Gracht

Oudegracht aan de Werf 109 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Tafel aan de Gracht

Een smaakbeleving uit het Middellandse Zeegebied

Lekker mediterraan eten in een lichte, gezellige werfkelder? Dat kan bij Tafel aan de Gracht in het bruisende centrum van Utrecht. De kaart staat vol met heerlijke vis- en vleesgerechten, maar ook de vegetariër kan hier zijn culinaire hart ophalen. Chef-kok en eigenaar Ahmet Dede ziet erop toe dat er uitsluitend met pure ingrediënten wordt gekookt en werkt dan ook het liefst met streek- en seizoensgebonden producten. En dat proef je! Laat je door de vriendelijke bediening adviseren over een mooie bijpassende wijn en je avond kan niet meer stuk.

Meer informatie over restaurant Restaurant Tafel aan de Gracht

Dinsdag t/m Zondag vanaf 16:00

theodoorn .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Lauwelie .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Wel lekker gegeten maar het was erg druk en de bediening was wa't gehaast. Doordat het in de werfkelder was en erg rumoerig konden we elkaar niet zo goed verstaan.
Ik weet niet of kom hier snel terug zal komen.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
We hadden het AH-menu en konden uit bijna de hele kaart kiezen. Zelfs oesters en een kaasplank waren mogelijk.
We hadden als hoofdgerecht de dorade en de tonijnsteak, en die waren heerlijk. Ook de wijn was prima.
Een aanrader!
mien.heymann .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. We waren wat vroeg (17.30) en dus nog niet erg druk, maar de ambiance was goed. Gerechten waren heerlijk en ruim voldoende. Ze vragen natuurlijk of je er frites (tegen meerprijs) bij wilt, maar de aardappeltjes zijn voldoende bij de gerechten. Als dessert namen we speciale koffie, maar de likeuren bij de Italiaanse en Franse koffie waren op!!! Al met al heerlijk gegeten en met de AH actie is dit dan goed te betalen.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
De AH-actie kent in dit restaurant een ander menukaart met jawel duurdere prijzen. Ik had me van tevoren georiënteerd op het menu en ontdekte aldaar het verschil. De verschillen variëren van euro 1,50 (voorgerechten) tot euro 4,00 (voor de hoofdgerechten) met die van de gangbare menukaart.
We waren met 3 personen en niet helemaal correct was dat de 3e persoon ook de (duurdere) AH-menukaart kreeg voorgeschoteld. Aangezien wij door deze 3e persoon werden getrakteerd vond ik dit niet gepast er in het restaurant een punt van te maken en heb het ze niet gemeld.
Tertius G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Het is ons goed bevallen in de mooie, gezellige werfkelder. Bijzonder attente gastheer. We konden een driegangenmenu van de kaart kiezen, waarvan de steeds een van beide gangen betaalden. De carpaccio en de antipasti waren bijzonder smakelijk, evenals de gamba's en de lamscarré. Met het kaasplateau als dessert en vooral de heerlijke wijnen hadden we prima culinaire avond.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Super vriendelijk personeel. Ook nog nooit zo'n lekkere tonijn gegeten. Smelt op je tong. Tiramisu was ook een aanrader.
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Als hoofdgerecht de tonijn besteld, deze was op dus zonder overleg kregen we een trio van vis. Fles wijn konden we niet voorproeven. Elk gerecht had dezelfde overheersende pestosaus.
pvdpoele .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Dit was ons 2e bezoek aan dit restaurant. Maar de gehele kaart was sinds deze week aangepast. Heeft dus niet veel Italiaans meer. Helaas daar kwamen we voor. Ook jammer dat bediening hier niet eerlijk over was. Prijzen zijn zo'n beetje verdubbeld en dat was niet onze bedoeling. Een restaurant kan het over een andere boeg gooien, maar wees hier open en eerlijk over en informeer je klanten.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Mooi restaurant, vlotte en vriendelijke bediening. Eten was prima verzorgd mooi opgemaakte borden
Komen zeker weer terug. Goede kaart met heerlijke gerechten
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
We waren met vier personen en hebben een prima avond gehad waarbij we heerlijk gegeten hebben.. De bediening is zeer vriendelijk. Het restaurant heeft een ruime opzet.
Desiree T.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Leuk gelegen aan de gracht, hartelijk ontvangst, gezellige sfeer, maar de onbeperkt tapas voor twee, vonden wij een aanfluiting. Slechte, vette zooi...
Desiree T.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Onbeperkt tapas voor twee, is geen aanrader...door de eenzijdigheid van de twee schotels, één warme schotel en één koude schotel. Om stokbrood en aïoli moesten we vragen en alle gerechtjes dreven in de olijfolie. De aangeboden olijfjes kwamen rechtstreeks uit blik. Geen schapenkaas, geen tortilla, geen stokbrood, geen kippenpootjes...jammer en slecht.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Helemaal geweldig. Lekker eten, vriendelijke bediening en een goede prijs-kwaliteitverhouding.
Marije W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Goede sfeer, zeer vriendelijk personeel. Mooi interieur. Eten kwam snel en was erg goed. Personeel maakt graag n praatje. Goede wijn -en wijnkennis. Wel erg gehorig, terwijl er maar 6 tafels bezet waren.
Vincent N.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
We zijn op een rustige avond geweest. De bediening was erg goed, snel en vriendelijk. We hebben een ongelofelijk lekkere wijn gedronken en het eten was fantastisch lekker. Ook de sfeer was fijn.
M. D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Onverwachts heerlijk gegeten, mooi opgediend en grote porties, ga zo door en blijf bij je roots met de Italiaanse gerechten.
Wij komen hier zeker nog een keer terug.
M. D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wij hebben via de AH-restaurantactie heerlijk gegeten, grote porties, redelijke prijzen.
De menukaart moet wel bij de Italiaanse roots blijven.
Prettige ontvangst en bediening, leuke ambiance, kortom: hele geslaagde avond gehad en komen zeker nog een keer terug.
P.E. R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH- bonnen. Fijne plek, goede bediening en zeker voor deze prijs geweldig veel waar voor je geld.
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heerlijke tournedos met sappige halve kreeft, om te genieten. En lekkere coquilles als voorgerecht. De risotto met kreeft is goed gegaard zonder papperig te zijn. Iets meer op smaak maken nog en het zijn uitstekende gerechten. Prettige bediening die in diverse talen ons te woord kon staan. Fijn, we komen terug.