Restaurant Tafel aan de Gracht

Oudegracht aan de Werf 109 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Tafel aan de Gracht

Een smaakbeleving uit het Middellandse Zeegebied

Lekker mediterraan eten in een lichte, gezellige werfkelder? Dat kan bij Tafel aan de Gracht in het bruisende centrum van Utrecht. De kaart staat vol met heerlijke vis- en vleesgerechten, maar ook de vegetariër kan hier zijn culinaire hart ophalen. Chef-kok en eigenaar Ahmet Dede ziet erop toe dat er uitsluitend met pure ingrediënten wordt gekookt en werkt dan ook het liefst met streek- en seizoensgebonden producten. En dat proef je! Laat je door de vriendelijke bediening adviseren over een mooie bijpassende wijn en je avond kan niet meer stuk.

Meer informatie over restaurant Restaurant Tafel aan de Gracht

Dinsdag t/m Zondag vanaf 16:00

D. R.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Bij het voorgerecht (carpaccio) waren drie plakjes vlees oud, de rest was wel vers. Zelfs een leek had dit zeker opgemerkt, want behalve de 'oude' smaak was het ook nog zichtbaar: de drie plakjes waren donkerbruin. Over het hoofdgerecht: De groente was vers en goed bereid. De tonijn was nat en er zat een beetje een rare geur aan. Het smaakte ronduit vies. De fles water die we bij de wijn kregen, stonk. Het kraanwater smaakte erg smerig, dit hebben we dus ook niet opgedronken. Het toetje, chocoladesoufflé met ijs, was lekker.
Het personeel was correct en beleefd, de oudere man die er in de bediening werkte was zelfs heel erg vriendelijk. Geen restaurant om naar terug te gaan, want alleen het toetje was prima. Vlees en vis wil ik hier niet meer eten.
Rogier1972 V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Prima eten, goed gebakken ribeye, sympathieke bediening, aardappeltjes waren letterlijk verstopt en ik vind friet altijd wel lekker.
Lonneke G.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Prima eten, maar helaas waren de prijzen een stuk hoger dan aangegeven op de site. Daarnaast vonden wij het jammer dat je geen brood vooraf kreeg van het huis. Wel een gezellige sfeer en aardig personeel.
Claartje S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Ik heb met een AH-actie bij dit restaurant gegeten en op zich was het prima te doen. De gerechten waren allemaal wel oké, niet vies maar ook niet geweldig maar een groot nadeel was dat het veel te snel koud werd. Tip: warm de borden beter op! Mijn vriend heeft een lactose- en glutengevoeligheid en daarvoor was eigenlijk de oplossing dat hij de helft van de kaart niet kon hebben, wat erg jammer was. Enige grote pluspunt was dat het eten erg snel werd geserveerd, top! Ik ben blij dat we de AH-kaart hadden, want ik had zeker niet het normale bedrag betaald voor dit restaurant.
marnold .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Slecht eten, taai vlees. Zelfs met de Ah restaurantactie al te duur voor wat je krijgt. Wij gaan nooit meer terug, geen aanrader.
Merel C.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Jammer dat de groente bij het hoofdgerecht koud waren en dat er geen bospaddenstoelen bij waten zoals op dr kaart stond. Het toetje was wel lekker
IlseD .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Goede ontvangst. Gerechten die we hadden gekozen waren heerlijk. Veel keus en variatie op de menukaart en porties waren zeer royaal. Tijd tussen de gerechten was goed afgestemd. Sfeer in het restaurant was gezellig, en inrichting sprak me aan.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Verrassend lekker gegeten in een heerlijk sfeertje in een kelder aan de Oude gracht waar wij in onze jeugd zo vaak in de disco hebben gezeten.
Bediening was erg vriendelijk, de hand van schenken was zeer royaal.
Astrid ..
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gisteravond hebben we gegeten bij Tafel aan de Gracht. Het eten was echt heerlijk en de porties groot. Het personeel was heel vriendelijk en de gangen volgden elkaar perfect op.
Astrid_B .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Wij hebben met de AH actie kennis gemaakt met Tafel aan de Gracht. Wat een mooi restaurant en wat een fijne sfeer. Complimenten voor hoe mooi alles op elkaar was afgestemd. Super!
Het ontvangst was heel vriendelijk en proffesioneel. Kleine toelichting op de kaart en op de herkomst van Tiramisu. Leuk. Met de AH actie toch gewoon mogen keiezen uit de gewone kaart met een paar uitzonderingen die niet gekozen konden worden. Keurig! Zowel het voor-hoofd als nageecht waren heerlijk. Wij hadden vissoep, vitello tonato en de 3 verschillende pasta's als hoofdgerecht.
Wij hebben heerlijk gegeten en zijn vanaf 17:30 tot 21:30u gast geweest bij Tafel aan de gracht. We hebben een hele gezellige avond gehad en genoten van de ambiance en de heerlijke gerechten.
BourgondierB .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Tafel aan de gracht; een adres om terug te komen.

Via de AH-restaurantactie kwamen mijn vrouw en ik op de avond van 6 januari 2017 in dit - ons onbekende - restaurant terecht. Onze impressies:
1. We werden allervriendelijkst ontvangen en mochten zelf een plaats uitzoeken,
2. Het bedienend personeel is heel aardig en servicegericht,
3. Wij beoordeelden de kwaliteit van de gerechten boven het cijfer van 7,8, dat stond aangeduid

Als voorgerecht bestelde mijn vrouw de Salade Caprese en ik de Filetto Tonato. Beide voorgerechten waren voortreffelijk en worden door ons beoordeeld met het cijfer 9.
Als hoofdgerecht bestelde mijn vrouw de Gebakken Zalmmoot en ik de Gegrilde Dorade. Prima klaargemaakt; beoordeling 8,5.
Ter afsluiting bestelden we beiden een Grand Dessert. Dit is een soort van overzicht van de verschillende nagerechten van het restaurant; onze beoordeling een 9.
Dit betekent voor ons een totaalcijfer van 8,8, dus hoger dan het bij het restaurant aangegeven cijfer.

We zijn vast van plan in dit restaurant terg te keren.
Roy S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Erg vriendelijk en zeer goede service. Het eten was veel en erg lekker. De locatie is erg mooi en sfeervol. Kortom: zeker een aanrader!
Bolles .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Wij waren er met de Albert Heijn actie en waren hierover uiterst content. Het was mogelijk om in principe van de kaart te bestellen, met uitzondering van een klein aantal gerechten, zoals bijv. kreeft. Toen de lamsrack te rauw werd opgediend, werd deze snel en direct vervangen door een andere, met excuses. Helemaal goed. Prima bediening. We gaan zeker een keer terug, ook zonder de bonnen.
André P.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Ontzettend aardige mensen! Ze helpen je.

-------------------------------------------------
-------------------------------------------------
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Het was een prima deal met de AH actie want we mochten vrij kiezen uit de kaart. Opvallend is wel dat de kaart die wij kregen afwijkt qua prijs van de kaart die op internet staat.
Het is of een nieuwe en duurdere kaaart of een aangepaste AH kaart? Antipasti 2 euro duurder. Dorade zelfs 4 euro duurder. Dat vind ik vreemd.
Antipasti en coquilles prima. Dorade ook. Grillschotel was soms wat taai. Toetjes waren lekker maar aan de kleine kant
Nathan H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Uit eten geweest met de ah-restaurant actie, was helaas spaarkaart vergeten mee te brengen. Maar voor de mannen van dit restaurant was dit geen enkel probleem. We hebben vervolgens heerlijke gerechten opgedient gekregen, en aan gastvrijheid mochten wij ook echt niet klagen. Zeker een aanrader!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Heerlijk gegeten, maar bij bestelling wel rekening gehouden met vorige reviews. Dorade was goed, maar daarnaast caprese, carpaccio, bruschetta en daarnaast nog tapasdiners waren allemaal heerlijk. De provencaals vissoep was heerlijk, maar niet zo rijkelijk gevuld. Bestellingen (ook van drankjes) werden direct opgenomen en uitgevoerd en dus ook goede fooi gegeven.
hildea .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Tafel aan de gracht is een sfeervol restaurant. Je zit er gezellig onder de gewelven. De bediening is heel vriendelijk en attent. Het eten was prima, met relatief veel groente. Lekker! We hadden coquilles met salade en een heerlijke lamsrack. De Tiramisu was 'gewoon', maar ook ok. Kortom heel lekker en gezellig gegeten.
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Via de AH actie hier gegeten. Vooraf een verzameling kleine hapjes besteld wat erg smakelijk was. De saltimbocca als hoofdgerecht viel tegen waarbij opviel dat het kalfsvlees? wel heel erg rood was. De kaas na was gevarieerd. De kelder zag er gezellig uit en was goed verwarmd en de bediening vriendelijk.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Prima gerechten, vriendelijke bediening, zeker voor herhaling vatbaar.
Het zou mooi zijn als er een volgende keer een witte dessertwijn beschikbaar is, wat er nu geserveerd werd paste niet (jammer) maar verscheen ook niet op de rekening (en dat is dan weer klasse).