Restaurant Tafel aan de Gracht

Oudegracht aan de Werf 109 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Tafel aan de Gracht

Een smaakbeleving uit het Middellandse Zeegebied

Lekker mediterraan eten in een lichte, gezellige werfkelder? Dat kan bij Tafel aan de Gracht in het bruisende centrum van Utrecht. De kaart staat vol met heerlijke vis- en vleesgerechten, maar ook de vegetariër kan hier zijn culinaire hart ophalen. Chef-kok en eigenaar Ahmet Dede ziet erop toe dat er uitsluitend met pure ingrediënten wordt gekookt en werkt dan ook het liefst met streek- en seizoensgebonden producten. En dat proef je! Laat je door de vriendelijke bediening adviseren over een mooie bijpassende wijn en je avond kan niet meer stuk.

Meer informatie over restaurant Restaurant Tafel aan de Gracht

Dinsdag t/m Zondag vanaf 16:00

Chantal L.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
1 uur van te voren gereserveerd via AH actie. Komen wij aan is het niet geldig. Moet 24 uur van te voren staat in de voorwaarden volgens die man. Toch maar gebleven want de locatie is wel goed.

Bediening praat slecht Nederlands, laat dingen vallen, glas kapot op tafel en ruimt het niet op (ja grote scherven maar kleine lagen op tafel, bestek op de grond, kennen de kaart niet, producten op.

Kortom nooit meer!
Derk B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
complimenten Voor de keuken
Zowel voor hoofd en na gerecht waren zeer goed
En smakelijk rustig gegeten en geen gehaast
zeker een aanrader
Kom hier zeker vaker
e T.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Het eten is standaard en weinig geinspireerd.
Ijs bij het toetje keiharde ballen.
Vriendelijke bediening . Royale glazen wijn
jc.vanloon .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Alles zat mee. De ontvangst. Het snelle regelen van letterlijk Tafel aan de gracht. Vriendelijk personeel en eten prima en netjes opgediend. Gaan zeker nog een keertje terug, want binnen zag het er ook gezellig uit.
Stephanie G.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heel lang gewacht op hoofdgerecht, namelijk anderhalf uur. Veel geluid overlast van de vrijgezellenparty. Ook werden steeds onze bestelde drankjes vergeten door de serveerster.
Rose Mary H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
De rib-eye was in eerste instantie doorbakken en koud, teruggestuurd, vervolgens het oude stuk teruggekregen (nog steeds koud, alleen iets meer doorbakken). Uiteindelijk een nieuw stuk rib-eye gekregen, best oké, maar wat de 21,50€ totaal niet waard was. Alle gerechten waren ok, maar zeer zeker niet zoveel geld waard. Geen goede prijs-kwaliteit verhouding. Alleen de inrichting binnen is mooi en sfeervol, maar wij zaten buiten op het terras. In ieder geval zeker niet de moeite om (hier nog een keer) te komen. Wel tevreden over de ober, die het goed oppakte en ons probeerde te helpen.
Laurens J.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Laat ik beginnen met het grootste pluspunt van dit restaurant namelijk de service. De rode wijn was niet goed, maar dit werd perfect opgelost door de bediening. Ook is de bediening aardig en niet opdringerig. Het eten is goed (net als de presentatie ervan) alhoewel er misschien el iets meer op het bord mocht liggen. De entrecote was precies zoals deze zou moeten zijn. Locatie is ook goed en verzorgd, Prijs/kwaliteitverhouding is redelijk.
Fleur V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Het was een leuke avond, eerste keer daar, lekker eten, prima bediening. We zullen er zeker nog eens heen gaan en het vrienden aanraden.
Koen D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Gezien de toplocatie en de drukte vanwege studenten en toeristen verwacht je dat het jagen, jagen zal worden om maar weer plaats te maken voor de volgende groep, en het eten daardoor middelmatig. Maar ik heb daar 2 uur heerlijk gezeten en genoten van de atmosfeer maar vooraf het voortreffelijke eten. De bediening was prima en hulpvaardig daar waar nodig. Een onverwachts kadootje.
Martine S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Lekker eten, aardige bediening, prachtig gelegen aan de gracht met terras en binnen tafeltjes onder het gewelf, is prima bevallen ????!
J.A. L.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Leuk terras op de werf aan de Oudegracht! Heerlijke hoofdgerechten: gegrilde dorade en tonijnsteak. Iets meer groente of salade erbij zou het nog beter maken. Nagerechten waren ook lekker, alleen kregen we bij de chocolademousse geen citroenijs, zoals op de kaart stond, maar vanilleijs. Dit was niet meegedeeld bij het serveren van het nagerecht. Ook klopte de afrekening niet helemaal: 2 glazen wijn berekend terwijl er maar 1 glas wijn gedronken was.
Roy T.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Tweede gang duurde erg lang (uur gewacht), hierdoor was het gerecht ook niet heel warm meer. Jammer, want het eten is verder goed.
theodoorn .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Mooie, gezellige lokatie, natuurlijk lekker buiten aan het water. Ofschoon de man er alleen voor stond in de bediening, werden we vlot en vriendelijk geholpen. Het eten was goed, heel smaakvol. Goede prijs kwaliteit
Lauwelie .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Wel lekker gegeten maar het was erg druk en de bediening was wa't gehaast. Doordat het in de werfkelder was en erg rumoerig konden we elkaar niet zo goed verstaan.
Ik weet niet of kom hier snel terug zal komen.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
We hadden het AH-menu en konden uit bijna de hele kaart kiezen. Zelfs oesters en een kaasplank waren mogelijk.
We hadden als hoofdgerecht de dorade en de tonijnsteak, en die waren heerlijk. Ook de wijn was prima.
Een aanrader!
mien.heymann .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. We waren wat vroeg (17.30) en dus nog niet erg druk, maar de ambiance was goed. Gerechten waren heerlijk en ruim voldoende. Ze vragen natuurlijk of je er frites (tegen meerprijs) bij wilt, maar de aardappeltjes zijn voldoende bij de gerechten. Als dessert namen we speciale koffie, maar de likeuren bij de Italiaanse en Franse koffie waren op!!! Al met al heerlijk gegeten en met de AH actie is dit dan goed te betalen.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
De AH-actie kent in dit restaurant een ander menukaart met jawel duurdere prijzen. Ik had me van tevoren georiënteerd op het menu en ontdekte aldaar het verschil. De verschillen variëren van euro 1,50 (voorgerechten) tot euro 4,00 (voor de hoofdgerechten) met die van de gangbare menukaart.
We waren met 3 personen en niet helemaal correct was dat de 3e persoon ook de (duurdere) AH-menukaart kreeg voorgeschoteld. Aangezien wij door deze 3e persoon werden getrakteerd vond ik dit niet gepast er in het restaurant een punt van te maken en heb het ze niet gemeld.
Tertius G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Het is ons goed bevallen in de mooie, gezellige werfkelder. Bijzonder attente gastheer. We konden een driegangenmenu van de kaart kiezen, waarvan de steeds een van beide gangen betaalden. De carpaccio en de antipasti waren bijzonder smakelijk, evenals de gamba's en de lamscarré. Met het kaasplateau als dessert en vooral de heerlijke wijnen hadden we prima culinaire avond.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Super vriendelijk personeel. Ook nog nooit zo'n lekkere tonijn gegeten. Smelt op je tong. Tiramisu was ook een aanrader.
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Als hoofdgerecht de tonijn besteld, deze was op dus zonder overleg kregen we een trio van vis. Fles wijn konden we niet voorproeven. Elk gerecht had dezelfde overheersende pestosaus.