Restaurant Tafel aan de Gracht

Oudegracht aan de Werf 109 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Tafel aan de Gracht

Een smaakbeleving uit het Middellandse Zeegebied

Lekker mediterraan eten in een lichte, gezellige werfkelder? Dat kan bij Tafel aan de Gracht in het bruisende centrum van Utrecht. De kaart staat vol met heerlijke vis- en vleesgerechten, maar ook de vegetariër kan hier zijn culinaire hart ophalen. Chef-kok en eigenaar Ahmet Dede ziet erop toe dat er uitsluitend met pure ingrediënten wordt gekookt en werkt dan ook het liefst met streek- en seizoensgebonden producten. En dat proef je! Laat je door de vriendelijke bediening adviseren over een mooie bijpassende wijn en je avond kan niet meer stuk.

Meer informatie over restaurant Restaurant Tafel aan de Gracht

Dinsdag t/m Zondag vanaf 16:00

Pmvb .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Pam68 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Leuk dat je van bijna de hele kaart kan kiezen als je met de AH actie meedoet. Lekker gegeten, vriendelijke en snelle bediening en goede service als er een kleinigheid niet goed gaat.
Natasch V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Lekker gegeten in een mooi aangekleed restaurant. De bediening was vriendelijk en snel en de gerechten waren goed verzorgd.
Roos Dekker .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Lekker gegeten in deze mooi ingerichte grachtenkelder in Utrecht. Tournedos en tonijn waren lekker gegrild. Geserveerd met verse, knapperige groenten.
Loeky U.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Je eet jouw voorgerecht, een heerlijke carpassio van Black Agnus, in een sfeervolle omgeving. De rest van het diner is ook heerlijk. De bediening is attent & aardig.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad. Bij binnenkomst netjes ontvangen door de bediening, jassen werden voor ons weg gehangen en later weer opgehaald. Het restaurant heeft een hele fijne ambiance waardoor een hele prettige sfeer ontstaat. Gerechten waren heel mooi opgemaakt en vol van smaak. Kortom een geslaagde avond!
MichelleUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gisteren avond met een leuke groep mensen echt heerlijk gegeten bij "Tafel aan de Gracht". Ik was zelf er positief verrast. De werfkelder is ruim van opzet en heeft een warme en rustige uitstraling. Het eten was echt heerlijk. Het personeel is vriendelijk, kortom een aanrader.
Jackmans H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Ik vind de inrichting erg mooi, hip, goed. Het was wel bijzonder dat ik op een zaterdagavond een uur vantevoren nog kon reserveren. Dat is uitzonderlijk in Utrecht. De ontvangst was hartelijk en kordaat. Het was niet druk. Er zaten een paar groepen die luidruchtig waren. Ze hebben maar twee witte wijnen. De bruschetta's waren met vis en rijkelijk belegd, te rijkelijk eerlijk gezegd. Toen ik zei dat we niet zo van vis hielden kregen we direct bruschetta's met vlees. Die waren beter maar er zat weer teveel saus op en de smaak van de carpaccio viel weg. Ik had een dorade en ik vond die heerlijk. Prima gegrild. De saltimbocca van mijn vriend was ook prima maar de er zat weinig parmaham bij. Hij vond het niet bijzonder. Geen toetje. Koffie was te slap hoewel prima geserveerd. Eigenlijk is er niet heel veel mis maar toch ga ik niet nog een keer. Te onuitgesproken.
AFR .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Het eten was heerlijk en eerlijk. Geen culinaire hoogstandjes wel heel goed van kwaliteit en smaak. De ons toegewezen tafel was wat tochtig en rumoerig. Rumoerigheid kwam door tafel dekken en tafels en stoelen verschuiven na vertrek van gasten. De service was uitstekend. Hoewel het tweede biertje in hetzelfde glas werd geschonken, ipv een fris gespoeld nieuw glas.
Dorien013 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
We hebben een geweldige avond gehad. Het eten was heerlijk en de bediening vriendelijk. We komen zeker nog een keertje terug.
Patrick M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De ontvangst was vriendelijk. De sfeer gezellig behaaglijk warm. Het eten was uitmuntend. Zowel het voorafje van kalfsvlees Het hoofdgerecht was rundersteak met rode portsaus.
De groenten waren vers en bijtgraag, niet te zacht gekookt. Het vlees op een goede manier geroosterd met een uitgekiende saus. Het nagerecht had een perfecte combinatie van warm en koud en zoet en zuur.
Wieteke V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Partner en ik hadden tapasmenu, voorgerecht was goed en lekker, echter bruschetta is ons inziens geen sneetje brood met salade/gerookte zalm/carpaccio.
Hoofdgerecht en dessert vonden wij veel minder van kwaliteit, waarbij hoofdgerecht wat warm had moeten zijn, zelfs koud was. Tapasmenu geen aanrader. Rode huiswijn (Argentijnse Malbec) was smaakvol.
Onze dochter vond de Italiaanse burger erg lekker.
Jelle K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Een heerlijk restaurant. Hou er wel rekening mee dat je aan alleen een hoofdgerecht niet genoeg hebt en dus voor de volle drie gangen moet gaan om vol te zitten. Met zijn tweëen ongeveer 100,- betaald voor drie gangen inclusief wijn, wat voor de kwaliteit van het eten en de wijn zeer goed betaalbaar is. Een dikke aanrader!
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Samen met een vriendin op de zaterdagavond hier wezen eten. Gelijk al erg positief bij binnenkomst door de gezellige inrichtng. Met de AH actie hadden we keuze uit zowat de hele kaart, waar erg lekkere gerechten op staan. We hoefden niet lang op onze gerechten te wachten en de bediening was erg vriendelijk! Zeker een aanrader!
Diana T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Goed gegeten bij de tafel aan de gracht. Dit restaurant zit in een werfkelder. Normaal zijn deze restaurants donker maar dat geldt niet voor tafel aan de gracht. Licht, ruim, modern en helder. Geen uitgebreide kaart maar wel voor ieder wat wils. Bediening is vriendelijk. Wachttijden tussen de gegeten zijn oke en het eten was heerlijk. Kortom een aanrader. Hier kom ik zeker terug
Niels J.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Prima en sfeervol restaurant kan het iedereen aanraden. Ik zal zeker terugkomen en alle complimenten voor het personeel super service !
I. V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Ondanks reservering met opmerking dat 1 persoon een glutenvrij dieet volgt, is hier geen rekening mee gehouden. Men was niet eens op de hoogte wat gluten zijn. Dit was een absolute domper.
AnnickK .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We hadden de mixed grill voor 2 personen en we hebben nog nooit zulk heerlijk vlees gehad. Alles was goed: grillsmaak, malsheid, gaarheid. In één woord: GEWELDIG. We komen zeker terug.
Maar dan wel op een rustiger moment. Werfkelders hebben altijd een problematische akoestiek en dat was ook nu zo. Er zat één grote groep luidruchtige jongens in de kelder en daardoor kon niemand elkaar meer verstaan. Heel rumoerig. Dat is dan wel weer jammer.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Prettige ontvangst en vriendelijke bediening. Goede prijs/kwaliteitsverhouding alleen de servetjes waren wel erg miniem. Alleszins voor herhaling vatbaar.
Renske H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Er waren meerdere groepen aanwezig, en het geluid wordt versterkt door de vorm van het restaurant: in een werfkelder. Het eten was in orde, niet spectaculair maar wel lekker (antipasti vooraf, risotto met peer& gorgonzola en lamscarré hoofd, trio van ijs en tiramisu na). Personeel was vriendelijk, we werden binnen redelijke termijn geholpen. Al met al prima gegeten.