Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 34.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
  • Hoofdgerechten
  • Nagerecht

Over het restaurant Restaurant 't Vaantje

Midden in het Groene Hart, in het dorpje Reeuwijk vind je Restaurant 't Vaantje; van oudsher een plek waar eenieder zich thuis voelt. Of je nu bij ons langskomt voor een kopje koffie met overheerlijk gebak, een snelle of uitgebreide lunch of een heerlijk diner; wij zorgen voor een ongedwongen sfeer en plezierige, warme omgeving. Onze chef en zijn brigade verwennen je graag met uiteenlopende streek- en seizoensgebonden, vers bereide gerechten en steeds wisselende menu's, waarbij we je graag laten genieten van de mooie wijnen op onze groeiende wijnkaart. We verheugen ons op je komst!

Wil je een arrangement, zoals een high tea of high wine reserveren? Laat het weten in het opmerkingenveld tijdens het maken van je online reservering.

Arrangementen
High tea zoet: €21,50 p.p. (tot 16:30u)
High wine: €29,50 p.p. (tussen 16:00u en 19:00u)

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant 't Vaantje

Dinsdag t/m zondag 11:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant 't Vaantje

Paul V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Fijne bediening, prettig echtpaar echt hart en passie. Eten was verrassend. Heel veel mooie smaken bij elkaar. Prettig geholpen met het uitzoeken van de wijn
Erik Z.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
In kader verjaardag van mijn vader, met zoons en kleinzoons wild gegeten in 't Vaantje. We hebben heerlijk gegeten. Maar hoe vervelend is het dat een recensie minstens 120 tekens moet bevatten.
T.m. A.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Tafel gereserveerd om 19.00 uur. We hadden een 3 gangen diner. De eerste gang kwam om 20.00 uur. Alles duurde erg lang. Om 21.30 uur hadden we de laatste gang. Al met al veel te lange wachttijden.
Raymon W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Heel goed gegeten en gezellig restaurant. Personeel was vriendelijk en kinderen + kinderwagen was geen probleem. Niet heel veel keuze uit het Ah menu, maar wat ze hadden was topkwaliteit. Erg leuke ligging ook zo tussen de plassen
Netty G.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Heerlijk gegeten. Restaurant ingericht in herfstsfeer. Lekkere wildgerechten met prima rode wijn. Uitstekende verzorging door de gastheer. Een prima avond!
José K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Lekker gegeten van het 3 gangen lunchmenu.
Jitske I.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Gegeten met ah bon. Keuze beperkt, vis of vlees en 1 dessert. Desgevraagd nog wel een andere (vegetarische) keuze. Heerlijk gegeten. Goede betaalbare wijnen. Gezellige bediening leuke sfeer. Een aanrader.
Lies V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Top locatie!
Birgitte L.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Heerlijke wijnen, relaxte sfeer, mooie kaart!
JOHANNA L.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Heerlijk gegeten, goede sfeer, geweldige bediening!
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Heerlijk gegeten en super bediening. We komen zeker nog eens terug.
Pia G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
We zijn hier met de AH restaurantactie terecht gekomen, had het anders niet zo snel gevonden.
Heel sfeervol restaurant met mooi opgemaakte borden met heerlijke gerechten erop. Wij vonden het top!!
Niels B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Vriendelijk & gezellig personeel.
Tijd tussen de gangen was prima, ondanks drukke avond.
Eten was prima.

Let wel: betalen met je cadeau kaart terwijl je gebruik maakt van een actie is niet mogelijk
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Met vrienden fijne avond gehad. Vriendelijke ontvangst, prima service. Wachttijd tussen gerechten goed. Ah restaurantmenu erg lekker. We komen zeker terug....
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Prettige bediening, zeer correct zonder overdreven te zijn, mooie ambiance, het restaurant was in herfststijl gebracht, en we hebben bovendien heerlijk gegeten!
Annemiek R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Het eten waren schilderijtjes op een bord. Heerlijke combinaties van smaken! We hebben genoten
Rosina R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Wij waren hier met 6 vriendinnen. We wilden graag een avondje bijkletsen, twee van ons zijn slechthorend en daarom hebben we gevraagd om een 'slechthorendentafel'. Een paar uur van te voren werden we gebeld met de opmerking dat het wel erg druk zou zijn die avond (en dus gehorig). Te laat in ieder geval om nog iets anders te boeken met 6 personen.

We waren om half acht binnen en kregen om 9 uur (!) ons voorgerecht. Anderhalf uur gewacht op het voorgerecht. Toen we vroegen waar het voorgerecht bleef, kregen we van de eigenaresse (bedrijfsleider?) een opmerking: "tja, iedereen kwam om half acht, dus dan heb je dat". Geen excuses, niets. Na afruimen voorgerecht en serveren hoofdgerecht, zat zeker 3 kwartier. Andere gasten die na ons binnen waren gekomen, kregen eerder eten.
In mijn ogen een organisatieprobleem: of je vraagt je gasten om gespreid binnen te komen , of je moet er voor kiezen minder reserveringen aan te nemen als de keuken het niet aan kan.

Bij aankomst werd gevraagd of we brood wilden. Daar bleek voor betaald te moeten worden (dat werd er niet bijgezegd, maar ik zag het op het menu op internet). Ook voor een portie patat, salade of seizoensgroenten moet ook bijbetaald worden. 4,25 voor een portie patat waar je net niet met zn tweeen genoeg aan hebt (oh ja, voor de naturelle versie betaal je 3,75 euro en voor de knoflook/tijm versie dus 4,25, want ja, knoflook en tijm is nu eenmaal heel duur).

Er werd ook gevraagd of we water wilden. Weet dan dat dit flessen water zijn die ter plekke gevuld worden middels een systeem zodat je ook kunt kiezen voor bubbels. Deze flessen kosten 3,75 per fles en dat weet je dan pas als je de rekening krijgt, want het staat niet op de kaart.

Toen de amuses gebracht werden en we meldden dat een van ons geen vis & schelpdieren kan eten, was het aardig geweest als er gezegd werd dat dit vervelend is en dat er gekeken zou worden of een alternatief mogelijk was. Het was fijn dat er wel een alternatief kwam, maar in eerste instantie werd door de eigenaresse (bedrijfsleider) alleen kortaf gezegd dat iemand anders dan geluk had omdat die een 2e portie mocht.

Dan het menu zelf. Het voorgerecht van tonijn was smakelijk, maar erg klein. Twee kleine rondjes tonijn en twee flinterdunne schijfjes appel (dacht ik). Het hoofdgerecht was kalfsentrecote. Erg zenig en taai. Moest hard m'n best doen met kauwen. Het gerecht was onvoldoende op smaak gebracht, zelfs met veel peper en zout erg vlak van smaak. Ook de jus die er bij zat had weinig tot geen diepte. Verder twee mini quenelles aardappelpuree, een mini quenelle rode kool, een paar spruitjes en twee stukjes wortel. Ook het hoofdgerecht was dus een kleine portie (en patat bestellen is daarom noodzakelijk). Het toetje: gekarameliseerde appel met een kleine quenelle vanille-ijs. IJs was lekker, maar de appel smaakte vooral erg zoet, door vele suikergebruik was de appelsmaak ver te zoeken. Ook hier weer een zeer bescheiden portie.

Ik ben van mening, dat als je 36,50 euro vraagt voor een driegangen menu, je op z'n minst met een gevulde maag weg moet kunnen gaan en dat zaken als een mandje brood en garnituren zoals patat, salade en/of groente gewoon op tafel gezet moeten worden zonder extra kosten. Toen ik thuis kwam, had ik echt nog trek.

Tot slot de wijnen: we kozen wijnen van de wijnkaart aangepast aan hetgeen we zouden eten. De eerste keer werd de verkeerde wijn aan tafel gezet en de tweede keer bleek de gekozen wijn niet meer op voorraad. Wat met name vervelend was dat we de eerste fles wijn (rose) bij het voorgerecht uitgezocht hadden en de rose dus al lang en breed te warm was eer dat het voorgerecht op tafel kwam. Hierdoor word je eigenlijk gedwongen meerdere flessen te bestellen.
De rode wijn werd al op tafel gezet toen het voorgerecht nog lang niet in zicht was. Het was erg warm in het restaurant en dit heeft er in geresulteerd dat ook de rode wijn op een te hoge temperatuur gedronken moest worden bij het hoofdgerecht.

Overigens, voor de volledigheid: mijn vriendinnen die een ander voorgerecht dan wel hoofdgerecht hadden, hebben wel zeer smakelijk gegeten. Ook de twee heren in de bediening waren zeer vriendelijk.

Al met al was dit voor mij niet voor herhaling vatbaar. Dit restaurant heeft echt nog wat punten waar ze aan kunnen werken.

NB ik geef twee sterren voor de service, maar dit had te maken met de eigenaresse en het feit dat we zo lang moesten wachten. De twee heren deden het verder prima.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
perfekt! mooie ligging, heerlijk eten erbij. aanrader.
P.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Ik vond het echt top. Samen met mijn moeder gegeten en voortreffelijk geholpen. Goed eten, leuke sfeer, goede tijd tussen de gangen in. Aanrader!
Roel P.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
De beoordeling op zich zegt genoeg,
Maar aanvullend:
Jammer dat er geen zoete witte wijn wordt geschonken,
Jammer dat het vlees bij het hoofdgerecht teleurstelde,
Jammer dat niet is gevraagd of we bijgerechten wilden hebben.
De prijs-kwaliteit-verhouding laat sterk te wensen over.
Kortom: echt jammer!