Over restaurant Restaurant 't Vaantje

Het culinaire Groene Hart

Gelegen midden in het Groene Hart. Proef streek- en seizoensgebonden producten, omgetoverd tot smaakvolle gerechten. De gastvrije bediening heeft kennis van zaken en schenkt graag een bijpassend glas wijn voor je in. Geen zin in een uitgebreid diner? De gezellige bar leent zich uitstekend voor een hapje en een drankje. Een plek waar iedereen zich thuis voelt.

Meer informatie over restaurant Restaurant 't Vaantje

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Josettedegroot .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
L. D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Als organisator van een speciale groeps gelegenheid ben ik zeer tevreden met onze boeking bij 't Vaantje. Na een wandeling in de prachtige omgeving op deze winterse dag hebben we ons laten verrassen met het 4 gangen menu van de chef! Uitstekende keuze voor ons laten maken, in het kiezen van de bijpassende wijnen. Dank voor de goede service, wij komen graag nog een keer terug!
Guus N.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Enorm genoten van het eten en de ambiance. Vooraf de tonijn in wasabi-crunch en hoofd de côte de boeuf. De rest van de groep (7 personen) was ook zeer te spreken over de avond.
H S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
4 gangen chef's menu genomen, ons lekker laten verrassen met super eten en bij elke gang een andere bijbassende wijn, een topavond gehad!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Was bij personeel niet door gekomen dat het ging om verjaardag van mijn vrouw ondanks vermelding bij reservering.
Gerechten waren origineel en zeer goed van smaak.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Woensdagavond met 7 personen gegeten in 't vaantje. We werden die avond top geholpen door de bediening! Bij de reservering hadden wij gemeld dat er iemand jarig was en daar hebben ze goed rekening mee gehouden, bij binnenkomst een glas Cava om te toasten en wat brood en gebakken mosselen vooraf. Daarna hebben we gekozen voor het 3 gangen chef's menu wat echt top! Als afsluiter bij het desser een mooi opgemaakt bord voor de jarige plus vuurwerk. Wij hebben genoten van deze avond en komen snel terug!
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Frankjlpauli .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Dramatische avond. Op tijd gearriveerd. Heerlijke plek op terras. Aperitief en prima voorgerechten. Daarna 1.5 uur gewacht op hoofdgerecht. In de tussentijd geen info, excuses en zelfs geen brood. Toen maar vertrokken. Ik snap dat zaken verkeerd gaan, maar dit is zo slecht georganiseerd. Jammer, want voorgerecht was veelbelovend.
Andre.schols .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ondanks dat erg druk was! Verliep alles in een ontspannen sfeer.
De opmaak van het diner was prachtig en de smaak TOP!
Het personeel voorbeeldig!
We hebben genoten.
Aanrader!
HansPetra .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Dit keer konden we door het weer niet buiten zitten. Dat was jammer want het terras is mooi en ruim. Binnen is het lawaaierig. Een soort klankkast. We kozen een 3-gangen menu. Prima verzorgd met goede wijnen. De amuse was goed. We vinden bij dit restaurant de prijs te hoog voor het gebodene.
Beethoven123 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Prima ontvangst ,vrouw in grote elektrische rolstoel, was al netjes een tafel voor neergezet.
Samen de ribeye gekozen, goede smaak .Het Belgische Zotbiertje smaakte er prima bij!
Prijs/kwaliteit in orde.

Twee tips, plaat aanschaffen voor binnenkomst rolstoel, is de kosten niet, maar verhoogt het comfort van binnenkomen en spaart de rug van de medewerkers!

Het is niet meer van de tijd om geen gewoon water aan te bieden, zie ook de consumentenbond, plat en bubles zijn voor de klant onnodige kosten.

fam Kleinhoonte op 23 juni 2016
Jgroenhov .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Dinsdag middag heerlijk op het terras van ’t Vaantje gezeten, we werden vriendelijk ontvangen en onze drankjes stonden snel op tafel. Wij hebben gekozen voor een 3 gangen lunch menu en liet ons lekker verrassen door de keuken. Aan de bediening gevraagd of wij hier soms ook een bijpassend wijnarrangement bij konden krijgen en dat was geen probleem. Wij hebben in anderhalf uur 3 fantastische gerechtje op met verrukkelijke wijnen. Hulde aan de witte en zwart brigade die snappen hoe ze gasten moeten verwennen.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Zondag aangeschoven bij dit restaurant. Telefonisch gereserveerd maar bij aankomst wist niemand iets van onze reservering (het meisje heeft het aan drie mensen gevraagd en in het boek gekeken). Om dat we niet in het overdekte gedeelte (gerserveerd) mochten zitten werden we gesommeerd om in de volle zon plaats te nemen. Er waren geen parasols..... Omdat het in de volle zon niet echt lekker eten is, hebben we een uur gewacht en een aantal glazen Prosecco gedronken. Toen wij ons verhaal van de reservering aan de vierde tafeldame uitlegde ging ze kijken in het gereserveerde gedeelte en vond daar gewoon onze tafel, met bordje erop op naam.
Er werd lacherig over gedaan en geen excuses gemaakt.

Het eten dan: We hadden zin in kreeft, dus allebei een hele kreeft genomen. Komt de dame van de bediening ijskoud melden dat de hele kreeften op zijn en ze dus twee keer de prijs van een halve kreeft zal berekenen in plaats van de prijs van een hele kreeft.
Nadat ik uitdrukkelijk daar tegen geprotesteerd heb vertelde ze mij dat ze het er waarschijnlijk bij "de keuken" er niet doorheen kreeg maar ze zou haar best doen.
Toen de halve kreeften al op ons bordklagen kwam ze pas vertellen dat het oké was qua prijs. Wat echter niet klopte is dat er ook het garnituur van de halve kreeft erbij zat.... Heel vreemd.
Er is ook niet gevraagd of we wijn bij het eten wilden, ondanks dat onze glazen met prosecco leeg waren.
Zelf maar wat wijn besteld die vervolgens schandalig laat op tafel kwam.

Wat een onkunde....!!!
Dikke afknapper.
Anoush D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Fantstisch kalfsvlees gegeten, o.a. gefrituurde zwezerik en langzaam gegaarde kalfswang. Vooraf net aangezet tonijn. Heerlijk dessert. Echt een plek voor liefhebbers van klassiek goed eten met een moderne twist.
Gerie W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Vandaag geluncht bij restaurant Het Vaantje in Reeuwijk. Brood met tonijnsalade was lekker. Echter op mijn vraag om een fles of karaf kraanwater werd negatief gereageerd. Ik merkte nog op dat ik dacht dat restaurants tegenwoordig verplicht waren kraanwater te serveren, maar dit was niet waar volgens de serveerster. Dus een fles water besteld bij onze 2 glazen wijn. We waren verbaasd toen we voor deze fles water 5 euro moesten afrekenen. Toen mijn vriendin zich hierover beklaagde kreeg ze als antwoord dat er dagelijks klachten zijn over de prijs van het water, maar dat we door het kopen van een fles water een goed doel dienden. Dat bepaal ik liever zelf! Ik vind het schandalig dat ik niet gewoon kraanwater kan bestellen en dat er 5 euro gerekend wordt voor een fles water! En de manier waarop Het Vaantje met klachten omgaat vind ik ook beneden alle peil. Kortom: nooit meer eten in Het Vaantje!
Ellen L.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wij hebben op zondag 17 april met 11 personen een high tea gedaan tgv de 50ste verjaardag van mijn vriendin. De ontvangst was heel hartelijk, de flessen cava voor een feestelijke opening stonden al klaar in wijnkoelers op de tafels. De hele aankleding was verzorgd en feestelijk.
Na een toost werd de thee met toebehoren gebracht, een goede combinatie van hartige en zoete gerechten, warm en koud….heerlijk allemaal.
We hebben heel erg genoten, we begonnen om 14.00 uur en pas tegen 16.30 vertrokken de laatsten. Speciale dank aan Anita, zij heeft onze wensen prima vervuld!
Bf89 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Wij hadden met zes volwassenen en twee kleine kindjes gereserveerd voor de Paasbrunch.
Er was netjes rekening gehouden met ruimte voor een kinderwagen, en ook nog een kinderstoel. Nadat we allemaal aangekomen waren en de koffie op hadden werd er gevraagd of we wilden beginnen met de brunch. Vooraf kregen wij een bouillon met room, goed op smaak. Na de bouillon werd het koude gedeelte van de brunch geserveerd, heerlijk en eten in overvloed!! Overal was aan gedacht! Bij het koude gedeelte werd even later ook nog een warm gedeelte geserveerd. Er werden zelfs kleine melkvrije pannenkoekjes voor mijn zoontje met koemelkallergie gebakken, super service! Alles was zeer smaakvol, de keuze was zeer uitgebreid, misschien ietsje te veel, en als dessert werd er ook nog een heerlijk notentaartje met advocaat geserveerd. We hebben genoten en zijn met volgegeten buikjes en een zeer tevreden gevoel naar huis gegaan!!
Lia En Ian M.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Gisteren een high tea gedaan bij tVaantje. De maaltijd is geen originele high tea, we missen de komkommersandwiches, de scones zijn veel te hard en bijna alles is met kaas of kaasproducten
klaargemaakt. De bediening loopt als een kip zonder kop door elkaar, wij moesten drie kwartier wachten op een drankje.

Fleurtje12 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Afgelopen week een heerlijke high tea gehad bij 't vaantje. We namen de high tea als vervanging voor de lunch. Het was genieten met de lekkere broodjes en vele zoeternijen. Zeker een aanrader de high tea. Gezellige bediening!!
P. Asta .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Op een druilerige donderdagavond aangeschoven voor een gezellig diner bij 't Vaantje. Allereerst een aperitief aan de bar met een kleine borrelgarnituur; men komt hier immers om te proeven en genieten. Gekozen werd voor het verfijnde driegangenmenu, vooraf gegaan door een heerlijke amuse. Vervolgens het driegangenmenu, prima op smaak en perfecte portionering: uit andere recensies maak ik op dat men deze soms ietwat karig vindt, dat was zeer zeker niet het geval. Kwaliteit gaat immers voorop en daarbij komt dat garnituren anno 2016 passé zijn, zeker in de betere zaken.
Vooraf een trio georiënteerd op zeevruchten, daarna een perfecte mabré en ter afsluiting een proeverij van desserts. Zeer vriendelijke bediening, correct en bij iedere gang een bijpassende wijn. Dit is genieten.
De rekening viel erg mee; wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten komt immers altijd bedrogen uit. Het enige wat tegen viel was het feit dat de zaak niet voller zat! Een aanrader.