Over het restaurant Restaurant 't Vaantje

Het culinaire Groene Hart

Gelegen midden in het Groene Hart. Proef streek- en seizoensgebonden producten, omgetoverd tot smaakvolle gerechten. De gastvrije bediening heeft kennis van zaken en schenkt graag een bijpassend glas wijn voor je in. Geen zin in een uitgebreid diner? De gezellige bar leent zich uitstekend voor een hapje en een drankje. Een plek waar iedereen zich thuis voelt.

Meer informatie over restaurant Restaurant 't Vaantje

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Manno .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Ik wilde een uitsmijter spek kaas eten. Dit kon niet volgens de serveerster. Op de kaart zag ik uitsmijter ham kaas staan. Het was niet dat ze geen spek in huis hadden, maar de chef houdt niet van uitzonderingen..... Wtf?!?!?!?! Nee het kon echt niet "we hebben er over vergaderd"

..... Hier word je toch even stil van. Omgerekend kosten de ingrediënten van een uitsmijter ongeveer 90 cent schat ik. Voor die €9,50 mag je toch verwachten dat je een beetje service krijgt. Kijk, dat de 'chef' geen concessies doet aan bijvoorbeeld een zelfgemaakte en uitgebalanceerde truffelsaus ok, maar dat je als klant geen uitsmijter kan krijgen hoe je hem lekker vindt, vreselijk.
Ferry V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Leuke locatie gelegen aan de Reeuwijkse plas. Bereikbaarheid is lastig(smalle weg) maar de beloning des te groter.
Uitstekend gegeten. Tonijn als vooraf, bavette als hoofdgerecht en een leuk dessert. Prima bereid en met bijpassende groentes en wijnen natuurlijk.
Komen in de zomer zeker terug. dineren aan op het terras!
Lisa L.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Uiteraard is een ervaring persoonlijk maar het verbaasde mij dat ik (bijna) alleen maar tevreden reacties lees over dit restaurant. Gisteren het paas-menu voorgeschoteld gekregen en ik moet zeggen dat ik er veel meer van had verwacht. Waarom in alle gerechtjes asperge verwerken? Zo krijgen alle gerechten diezelfde smaak terwijl je juist wat variatie wilt. Jammer genoeg was het nog te fris om buiten te zitten want binnen was het een kakofonie aan herrie. Wat een nare akoestiek hangt er in de zaak. Het was zeer lastig om elkaar te verstaan dus praatten wij alleen maar tegen de persoon naast je of tegenover je. Met een groter gezelschap (we waren met z'n achten) is het lastig communiceren. Wat een klankkast.
Ondanks de drukte waren de gerechtjes snel op tafel, daar totaal geen kritiek op. Wel jammer dat de gastheer elke keer tegen mijn stoel aan liep. Iets wat enorm irriteert. Nog even over het eten: ik vond alles matig smaken behalve het toetje. Al met al toch niet de ervaring die ik had verwacht. Zonde, want het is zo'n mooie locatie.
Bf89 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Vanavond na het borrelen spontaan blijven eten! Heerlijke wijn, ze vertelde mij dat het de prijswinnaar was van de verkiezing Horecawijn Midden Holland!
Heerlijk trio van het iberico varken gegeten; procureur, buikspek en secretie! Goed bereid, de wijn die we erbij bestelde smaakte top. Zeker een aanrader! Ook de aandacht voor onze zoon van bijna drie was top! We komen snel weer terug!
S V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Boven verwachting goed gegeten in het vaantje. 4 gangen diner gegeten en elk gerecht was heerlijk!!! Bediening was top en gaf goede wijn suggesties
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Zaterdagavond met z,n tweeen gegeten. De gerechten waren heerlijk van smaak , maar je moet geen echte honger hebben zoals op deze winterse dag ,want dan adviseer ik je om als dessert een kaasplankje te nemen om toch daarna het gevoel te krijgen voldoende gegeten te hebben.De garnituur is erg karig qua hoeveelheid. De koffie en het bier is behoorlijk prijzig. Al met al jammer in combinatie met de uitstekende kookkunst.
Josettedegroot .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Het restaurant is mooi gelegen. Wijn heerlijk, echt volmaakte irish coffee. Uitsmijters liggen op flinke hompen smakelijk boerenbrood. De erwtensoep als lunch bleek echter een slecht idee. Waterig en smakeloos.
L. D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Als organisator van een speciale groeps gelegenheid ben ik zeer tevreden met onze boeking bij 't Vaantje. Na een wandeling in de prachtige omgeving op deze winterse dag hebben we ons laten verrassen met het 4 gangen menu van de chef! Uitstekende keuze voor ons laten maken, in het kiezen van de bijpassende wijnen. Dank voor de goede service, wij komen graag nog een keer terug!
Guus N.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Enorm genoten van het eten en de ambiance. Vooraf de tonijn in wasabi-crunch en hoofd de côte de boeuf. De rest van de groep (7 personen) was ook zeer te spreken over de avond.
H S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
4 gangen chef's menu genomen, ons lekker laten verrassen met super eten en bij elke gang een andere bijbassende wijn, een topavond gehad!
erik V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Was bij personeel niet door gekomen dat het ging om verjaardag van mijn vrouw ondanks vermelding bij reservering.
Gerechten waren origineel en zeer goed van smaak.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Woensdagavond met 7 personen gegeten in 't vaantje. We werden die avond top geholpen door de bediening! Bij de reservering hadden wij gemeld dat er iemand jarig was en daar hebben ze goed rekening mee gehouden, bij binnenkomst een glas Cava om te toasten en wat brood en gebakken mosselen vooraf. Daarna hebben we gekozen voor het 3 gangen chef's menu wat echt top! Als afsluiter bij het desser een mooi opgemaakt bord voor de jarige plus vuurwerk. Wij hebben genoten van deze avond en komen snel terug!
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Frankjlpauli .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Dramatische avond. Op tijd gearriveerd. Heerlijke plek op terras. Aperitief en prima voorgerechten. Daarna 1.5 uur gewacht op hoofdgerecht. In de tussentijd geen info, excuses en zelfs geen brood. Toen maar vertrokken. Ik snap dat zaken verkeerd gaan, maar dit is zo slecht georganiseerd. Jammer, want voorgerecht was veelbelovend.
andre.schols .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ondanks dat erg druk was! Verliep alles in een ontspannen sfeer.
De opmaak van het diner was prachtig en de smaak TOP!
Het personeel voorbeeldig!
We hebben genoten.
Aanrader!
HansPetra .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Dit keer konden we door het weer niet buiten zitten. Dat was jammer want het terras is mooi en ruim. Binnen is het lawaaierig. Een soort klankkast. We kozen een 3-gangen menu. Prima verzorgd met goede wijnen. De amuse was goed. We vinden bij dit restaurant de prijs te hoog voor het gebodene.
Beethoven123 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Prima ontvangst ,vrouw in grote elektrische rolstoel, was al netjes een tafel voor neergezet.
Samen de ribeye gekozen, goede smaak .Het Belgische Zotbiertje smaakte er prima bij!
Prijs/kwaliteit in orde.

Twee tips, plaat aanschaffen voor binnenkomst rolstoel, is de kosten niet, maar verhoogt het comfort van binnenkomen en spaart de rug van de medewerkers!

Het is niet meer van de tijd om geen gewoon water aan te bieden, zie ook de consumentenbond, plat en bubles zijn voor de klant onnodige kosten.

fam Kleinhoonte op 23 juni 2016
jgroenhov .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Dinsdag middag heerlijk op het terras van ’t Vaantje gezeten, we werden vriendelijk ontvangen en onze drankjes stonden snel op tafel. Wij hebben gekozen voor een 3 gangen lunch menu en liet ons lekker verrassen door de keuken. Aan de bediening gevraagd of wij hier soms ook een bijpassend wijnarrangement bij konden krijgen en dat was geen probleem. Wij hebben in anderhalf uur 3 fantastische gerechtje op met verrukkelijke wijnen. Hulde aan de witte en zwart brigade die snappen hoe ze gasten moeten verwennen.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Zondag aangeschoven bij dit restaurant. Telefonisch gereserveerd maar bij aankomst wist niemand iets van onze reservering (het meisje heeft het aan drie mensen gevraagd en in het boek gekeken). Om dat we niet in het overdekte gedeelte (gerserveerd) mochten zitten werden we gesommeerd om in de volle zon plaats te nemen. Er waren geen parasols..... Omdat het in de volle zon niet echt lekker eten is, hebben we een uur gewacht en een aantal glazen Prosecco gedronken. Toen wij ons verhaal van de reservering aan de vierde tafeldame uitlegde ging ze kijken in het gereserveerde gedeelte en vond daar gewoon onze tafel, met bordje erop op naam.
Er werd lacherig over gedaan en geen excuses gemaakt.

Het eten dan: We hadden zin in kreeft, dus allebei een hele kreeft genomen. Komt de dame van de bediening ijskoud melden dat de hele kreeften op zijn en ze dus twee keer de prijs van een halve kreeft zal berekenen in plaats van de prijs van een hele kreeft.
Nadat ik uitdrukkelijk daar tegen geprotesteerd heb vertelde ze mij dat ze het er waarschijnlijk bij "de keuken" er niet doorheen kreeg maar ze zou haar best doen.
Toen de halve kreeften al op ons bordklagen kwam ze pas vertellen dat het oké was qua prijs. Wat echter niet klopte is dat er ook het garnituur van de halve kreeft erbij zat.... Heel vreemd.
Er is ook niet gevraagd of we wijn bij het eten wilden, ondanks dat onze glazen met prosecco leeg waren.
Zelf maar wat wijn besteld die vervolgens schandalig laat op tafel kwam.

Wat een onkunde....!!!
Dikke afknapper.
Anoush D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Fantstisch kalfsvlees gegeten, o.a. gefrituurde zwezerik en langzaam gegaarde kalfswang. Vooraf net aangezet tonijn. Heerlijk dessert. Echt een plek voor liefhebbers van klassiek goed eten met een moderne twist.