Restaurant 't Polderhus

auto/fiets/boot

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

Peterbijnsdorp .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We hadden wat te vieren en dat deden we bij 't Polderhuis bij de Veenhoop in Friesland, we hadden gereserveerd en hadden een mooi plekje voor ons tweeën. We hadden een 5 gangen menu en het was een super menu mogen we met stelligheid zeggen. Super lekkere gerechten en amuses tussendoor echt genoten en de bediening was accuraat en erg beleefd. Bonnie Sikkes de uitbater kwam even bij ons een praatje maken een zeer vriendelijke man met veel humor.
Bonnie Sikkes is jarenlang kok in loondienst geweest en 't Polderhuis is zijn eerste Restaurant waarin hijzelf samen met zijn vrouw Herma de scepter zwaait, ze doen dat op een uitstekende en zeer gastvrije manier je kunt stellen dat ze een voorbeeld voor de horeca kunnen zijn.
Kortom, u mist iets in uw opvoeding als u er nog nooit geweest bent echt een aanrader dus voor jong en oud, gewoon op de fiets, auto parkeren kan er zeer goed of ga er langs meet de boot.
De plaats is een zeer mooie locatie gaan dus.
Margo T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Vanavond super lekker gegeten bij it polderhûs. Het is zeker een aanrader!! De bediening is daar super !!! En de Chef kok komt zelfs aan tafel na het eten! Echt een. Super beleving gehad !
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Afgelopen zaterdag met vrienden bij it Polderhûs gegeten. We waren voor het eerst in dit restaurant en vonden het gelijk gezellig vanaf het moment dat we binnen stapten. We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Het haardvuur knetterde gezellig en de kaarsjes brandden. We wilden een gezellig avondje tafelen met onze vrienden daarom kozen we voor een 5 gangen verrassingsmenu. Verrast werden we zeker, we kregen eerst een heerlijke huisgemaakte amuse. Daarna kregen we een salade met gefrituurde gamba's, vervolgens een heerlijke mosterdsoep met friese droge worst. De volgende gang was een tussengerecht, een stukje gebakken kabeljauwfilet. Voor het hoofdgerecht kregen we een spoom aangeboden van het huis, dit was een verfrissende lekkernij om de eetlust op te wekken. Als hoofdgerecht kregen we een hertenbiefstuk met gebakken aardappeltjes en een groentegarnituur. Dit was allemaal meer dan voldoende en overheerlijk! Als klap op de vuurpijl nog een heerlijk stukje huisgemaakte monchoutaart en chocolademousse met vanille-ijs. De bediening was erg vriendelijk en vlot. We hebben een hele gezellige avond gehad in dit mooie restaurant en we komen zeker terug, een echte aanrader!
Gruttepier .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Voor het eerst gegeten bij de nieuwe uitbater van het polderhuis.
Oordeel: nog niet vakbekwaam. Eten was matig tot redelijk. Bediening heel matig & traag. Akoestiek van de serre is slecht. Je oren fluiten na een avond hier zitten. Gastvrouw geeft je geen gevoel dat ze je graag ziet komen. We voelden ons meer vulling van de zaak dan gast. Tip: maak een praatje met je gast. Geef aandacht. En wees een powervrouw. Straal uit dat je alles onder controle hebt. Het was een favoriet restaurant voor ons. We gaan op zoek naar een andere favoriete stek. Zo jammer!
Jakoe .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Vorige week met vrienden gegeten bij de nieuwe eigenaren. Twee stappen vooruit zeg. Heerlijk carpaccio en zalm gehad. Huiswijn was heerlijk. Ook de dessertwijn is een aanrader.
Nico0453 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Afgelopen weekend hebben wij onze familie en kennissen, samen 50 personen, een buffet aangeboden. Wij zijn erg tevreden over de kwaliteit van het eten en de verzorging door het personeel. Onze keuze was gevallen op het luxe buffet. Zie voor de samenstelling op de site van It Polderhus.

Paulus1958 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Na 6 jaar weer eens gegeten in it Polderhus. Gelegen op een mooie plek en met een nieuwe eigenaar. We waren nieuwsgierig hoe het eten zich zou verhouden tot eerder ervaringen. De amuse was niet lekker. De creme leek wel geschift. De (vlees) hoofdgerechten waren in orde wat gaarheid betreft maar erg flauw van smaak. De huid van de zalm was erg dik. Niet lekker van smaak. Heeft de keukenbrigade wel peper en zout in de keuken staan. De ondefinieerbare substantie onder de zalm hebben we aan de kant geschoven. Van de bijgerechten was alleen de rabarber lekker. De witlof was tot snot gekookt en smakeloos. De salade leek nergens op en de gebakken aardappels waren vet en nauwelijks gebakken. Na aanmerkingen bij de bediening kwamen de ober terug met de opmerking dat de chef het ook had geproefd en zich helemaal niet kon vinden in ons commentaar. De opinie van 6 gasten worden blijkbaar totaal niet serieus genomen. Waarom de gasten dan nog de vraag stellen of het gesmaakt heeft en alles naar wens was? Vervolgens bij het afrekenen weer de vraag gekregen van de gastvrouw of alles naar wens was. Opnieuw aangegeven wat er niet helemaal goed was naar onze mening. En ook hier wordt het weer afgedaan met een dooddoener. Geen goed gastheerschap vinden wij. Op de groet "tot ziens" van de gastvrouw hebben wij aangegeven dat dit nog wel enige tijd zal duren.
Wietse D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Het is super eten daar, de nieuwe eigenaar doet zijn uiterste best om alles goed voor elkaar te krijgen.Het eten is super.
MamavanJort .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Eten prima maar de service is niet goed. Bestellingen laten heel lang op zich wachten of komen als mosterd na de maaltijd. Kan duidelijk de drukte niet aan. Excuses hiervoor zijn fijn maar je krijgt er geen fijne avond met lekker eten voor. Jammer.
Janke1960 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
We waren met familie in dit restaurant en alweer voor de tweede keer.
Het restaurant heeft een gezellige uitstraling en er hangt een goede en gemoedelijke sfeer. Het eten was heerlijk van smaak en is mooi gepresenteerd. We hadden vorige keer vis en nu aten we maïskip en beide keren erg lekker.
Het personeel is vriendelijk en gastvrij
Ik zal dit restaurant zeker aanbevelen bij vrienden.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
We hadden gelezen dat het Polderhus in andere handen was overgegaan, dus maar eens proberen want we waren vroeger altijd tevreden.
Het is druk als we binnen komen en de ontvangst is wat chaotisch.
Misschien daardoor besluiten we tot alleen een hoofd- en nagerecht.
Met de amuse van eier-crème met tomatentopping is niks mis,
De hoofdgerechten - hertenbiefstuk - komen zonder bestek op tafel, nadat dit wordt gebracht moeten we nog vragen om servetten. Ik heb dan eigenlijk geen boodschap aan het excuus van de bedienende dame dat het op dat moment wat hectisch is . De biefstuk is niet slecht en wordt geserveerd met gebakken, aardappelen, compote, salade en kool met kerrie.
Ons kaasplankje bestaat uit 4 Hollandse kazen, wel geserveerd met bestek maar zonder bordjes.
Op de terugweg evalueren we. Gerechten niet slecht, maar zo kunnen we het zelf ook wel en voor het overige: Slordig! Jammer!
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Omdat we wisten dat een nieuwe eigenaar de zaak heeft overgenomen waren we vooral nieuwsgierig naar hoe het er nu zou zijn. We werden door een ober opgemerkt toen we binnen kwamen, een gastvrouw - waar we bij andere recensies over lezen - hebben we niet gezien, jammer. Een aardige knul die ober, dat moet gezegd. De menukaart verschilt nauwelijks met die van de vorige eigenaar: weer een 'veilige' kaart met een voorzichtige stap naar een wellicht iets meer mondaine keuken. Lekkere amuse. De paddenstoelentaart was eigenlijk een vierkantje (aardappel)puree met af en toe een paddenstoel en leek opgewarmd te zijn in magnetron. De smaak was okay alleen het gebodene kwam niet overeen met hoe het op de menukaart omschreven stond. De bijgerechten waren goed. De vis was aardig van smaak maar naar alle waarschijnlijkheid een diepvriesgevalletje. Het nagerecht was verrassend lekker. Samengevat: nieuwe eigenaar lijkt qua kwaliteit zijn voorbijganger(s) ietsje voorbij te streven. Hoop dat ze de ruimte nog wat smaakvoller kunnen aankleden en de diepvries - en magnetronbeleving voortaan achterwege laten.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Wij hebben in het polderhus gegeten in Veenhoop. Een mooi, sfeervol restaurant in een mooie omgeving.
De ontvangst was hartelijk. Bediening was uitstekend en het eten was ster waardig!!!
Al met al een top restaurant!!!

Jan V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Afgelopen zaterdag hebben we heerlijk gegeten bij it Polderhus. We kwamen aan in het donker en hebben de omgeving niet goed kunnen bekijken, maar het moet in een prachtige omgeving liggen. We werden warm onthaald door de gastvrouw. We aten Gamba’s in tempura en Geitenkaas omwikkeld met spek als voorgerecht en Kabeljauwfilet met romige bieslook risotto en kogelbiefstuk met een saus van stoofpeertjes als hoofdgerecht. De sommelier zorgde voor mooie bijpassende wijnen. Met een goede prijs kwaliteit verhouding weet de chef kok hele mooie en smaakvolle gerechten op tafel te zetten. De gastvrouw is heel hartelijk, zeer attent en samen met de rest van het personeel zorgen ze voor een hele leuke en smaakvolle avond. In de zomer komen we daar zeker terug, want misschien zijn dan de terrassen aan het water ook klaar.
Elina S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Heerlijk gegeten met de kerst! Sinds december zit er een nieuwe eigenaar. Vriendelijke gastvrije gastvrouw. Alle 5 gangen waren top! We hebben genoten!
Fonnie K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Het eten wat we kregen was wel lekker, hoewel op de salade geen dressing zat. De rest van de groente was goed. Wij hadden een mixed gril besteld. De kok moet zich schamen om zulke kleine stukjes vlees op de borden te leggen. Een van de stukjes hoefde ik niet eens te snijden. Kon zo in een keer in de mond. Echt schande. Hier komen wij nooit weer!!!

Heel erg jammer dat u niet tevreden was over de mixed grill. Gelukkig heeft u wel de moeite genomen om het ons mee te delen, zodat we dit met onze beide koks door kunnen nemen. We hopen toch dat u ons nog een keer de kans geeft om te laten zien dat dit op een incident berust

Reactie van proever:

Wij waren met twee personen en hadden allebei hetzelfde gerecht met dezelfde ervaring. De volgende keer zal onze keus vallen op een van de restaurants waarbij we zeker weten dat het goed zit. Jammer. U heeft een leuk restaurant en vriendelijk personeel.
Nagelman .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2013
We waren hier vandaag met onze bridgeclub, vanwege ons 10-jarig bestaan. 24 personen van wat oudere leeftijd. Ik had dit geregeld, mede door een goede ervaring met een andere club, afgelopen zomer. Wel spannend.....
Eerst een middag bridgen en aansluitend een warm buffet. Het restaurant ging er speciaal voor open op de maandag.
Nou ja, het was super! Goed geregeld, alles stond klaar, heerlijk eten, hele goede bediening en een gezellige sfeer in het Polderhus. Ik kreeg vele complimenten en suggesties om dit vaker te doen. Welbedankt mensen van It Polderhus!
Lekkerbekje74 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Het was prachtig weer dus zaten we buiten op het mooie terras. De bediening was aardig. Het eten stond vlot op tafel. Er was keus uit vlees en vis en voldoende aanbod. Gelukkkig voor kleine gasten behalve snacks ook een lekker visje op de kaart. Bediening meldde nog even dat het dan een stukje pangafilet werd, helemaal top! De salade van paling was heerlijk en ook de mosselen waren zalig. Dochterlief mocht als toetje ook wel een waterijsje uitzoeken. Prijs/kwaliteit prima.
Een aanrader om eens een stukje voor om te rijden!
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
met mooi weer is het heel leuk om bij 't Polderhus op het terras te eten,
Het eten was heel goed. 2 personen namen de salade met gerookte paling als voorgerecht, de derde de salade met geitenkaas. Als hoofdgerecht kozen we voor 1x gebakken paling, 1x gebakken snoekbaars en 1x biefstuk. Paling en snoekbaars goed gebakken en over de biefstuk niet dan lof. Dit alles goed verzorgd geserveerd samen met gebakken aardappeltjes, bloemkool, sla en een bakje rabarber. Inclusief wijn en koffie bedroeg de rekening nog geen 110 euro, dus prijs/kwaliteit verhouding prima in orde. Onze gast, die in Egypte woont genoot extra van de sfeer in dit kleine dorp
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Huiskamergevoel bij binnenkomst. Kaarsjes, bruintinten en lekkere temperatuur. Jammer dat de haard niet standaard brandt. De menukaart biedt 'veilige' gerechten: zalm, biefstuk, kipfilet, en vul maar aan. Bijgerechten zijn uitzonderlijk lekker en bieden een grote verscheidenheid: aardappeltjes, frites, aardappelpuree, rode kool, spitskool, sla, appelcompote. Nagerechten zijn ook weer standaard. Prima restaurant en wat ons betreft mogen ze wat apartere gerechtjes op de kaart zetten. Bediening is vriendelijk en gastvrij.