Restaurant 't Lansink* (Hotel 't Lansink)

C.T. Storkstraat 18 7553 CL Hengelo Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant 't Lansink* (Hotel 't Lansink)

Maandag t/m Donderdag
- Ontbijt 07:00 - 09:30

Vrijdag- Zondag
- Ontbijt 08:00 - 10:00

• Af te huren , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met 6 man via het Kras arrangement gegeten (wat de prijs-kwaliteit erg goed maakt, de wijn kun je zo duur maken als je wil). 6 gangen menu met aantal amuses. Iedereen heeft héérlijk gegeten, werkelijk alle gerechten waren geslaagd, één groot feest. Werd goed rekening gehouden met dieet-voorkeuren. Bediening dacht goed mee over welke fles wijn het beste bij elke gang paste. Superfijne, lange avond tafelen. Mooi decor in rustige wijk en professionele bediening.
Reisthijs .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Chefs Table - Overnachten - Ontbijt . Richard van den Hoeven & Lars van Galen zijn gastheren van formaat met hun gastvrije medewerk(st)ers . Het ultieme gevoel begint begint bij het inchecken en eindigt pas bij het uitchecken. Hadden gereserveerd met 8 personen. Konden alle 8 geen enkel punt van kritiek geven. Heel leuk en leerzaam om mee te mogen kijken wat Lars van Galen met zijn keukenbrigade v oor smaak-emoties produceren. De Sommelier was helemaal in haar element. Het zeer uitgebreide, beslist geen standaard ontbijt ( o.a. zalm en serano - ham ) met uiterst vriendelijk medewerksters gaf ons een zeer welkome afsluiting van het verblijf. Een aanrader om Twente ( Hengelo ) te bezoeken! Het hotel/restaurant heeft een top locatie en heeft tevens veel historie. Parkeren geen probleem. Dan is de notering van een 10 op zijn plaats !
Beste Reisthijs, dank voor je geweldige recensie. Wij zien uit naar jullie volgende bezoek!
Een culinaire groet, Lars, Richard & team
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Mooie locatie, decor wat gewoon, maar niet onaardig. Er wordt zeker goed gekookt. Marbré van eendenlever prima en ook de twee bereidingen van lam uitstekend. Bediening professioneel en attent.
De score voor het eten valt toch wat tegen. Wij verbleven ook in het hotel en vonden het ontbijt in het geheel niet op het sterrenniveau van het diner. Het lijkt of Lars van Galen zich niet om die rol van de keuken bekommert.
Willeke H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Een heerlijke avond gehad met vriendinnen, alles klopte gewoon. De keuken biedt alles wat je verwacht van lekker eten: genot voor de smaakpapillen, visueel prettig, perfect bereide topproducten, en de ongedwongen gezelligheid en leuke bediening.
PieterenMax .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Weer eens bij het 't Lansink gegeten.
De diverse gerechten van het 5 gangen menu zijn innovatief en prachtige plaatjes met gevarieerde smaken. Bijna alles top. De zoetigheden bij de koffie worden origineel opgediend, maar zijn wat fantasieloos. Op kookgebied momenteel absoluut het beste in Twente.
Bij dit niveau en prijs hoort echter ook hooggekwalificeerd bedienend personeel. Hier is helaas wel wat op aan te merken. Na noemen van de reserveringsnaam, zou eigenlijk gelijk bekend moeten zijn wat er is gereserveerd. Een van de glazen was beduimeld, de uitleg van de gerechten was uitgebreid maar werd in een hoog tempo afgeraffeld en soms onverstaanbaar. Het bijpassend wijn arragement was uitstekend gekozen met deskundige uitleg, maar zo luid dat je het drie tafels verder nog kon horen. En als slot klopte de rekening niet.
Dit zijn zeker wat puntjes die om aandacht vragen. Maar als geheel een topavond. We komen zeker terug
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een mooi restaurant vinden in Twente valt niet mee, maar met behulp van de ‘Lekker 500’ kwamen we uit bij ’t Lansink in Hengelo. Het is tegelijkertijd een hotel en zit in een mooi oud pand. Het restaurant is klassiek en werd (op de dag van ons bezoek in ieder geval) vooral gevuld door een wat ouder publiek. Ze stuurden flink aan op hun Saisonnier menu, want naar de a la carte mogelijkheden moesten we vragen. We kozen uiteindelijk voor het Saisonnier 6-gangenmenu. Het eten was goed; er zaten opvallende en bijzondere smaken tussen, zoals bijvoorbeeld de hazelnootcrème, de verschillende schuimvarianten, de sukade, de ‘spoom’ van gin en het dessert. De friandises bij de koffie werden op een leuke manier geserveerd, maar vielen erg tegen. Deze deden ons sterk denken aan de koekjes thuis bij de koffie. De bediening was prima, maar het bleef alleen bij bedienen en daardoor kwam het wat stug over (of zijn we de Brabantse gezelligheid gewend?). De sommelier vertelde over alle wijnen, maar we misten de uitleg waarom ze bij de gerechten zijn uitgekozen. Dat is juist de meerwaarde van een sommelier.
Al met al hebben we een gezellige avond gehad.
Remco_n .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Ongeveer twee jaar geleden had ik voor het laatst gegeten bij Restaurant 't Lansink. Ook toen was het eten goed, maar voor mijn gevoel is het inmiddels nog beter geworden. We genoten van een 5 gangen diner met wijnarrangement. De wijn bouwde mooi op van een frisse witte naar uiteindelijk een stevige rode. Alles passend bij de uitstekende gerechten op basis van eerst vis en later vlees. Vanaf 19:30u tot 23:30u hebben we heerlijk getafeld met vier personen. De tijd tussen de gerechten was daarbij prima om ook nog een goed gesprek aan tafel te kunnen voeren. Kortom, aanrader!
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Voor de tweede keer gegeten bij 't Lansink en wederom een topavond (overigens ook het verblijf in het hotel is een genot). De bediening is uiterst vriendelijk, attent en informatief, en alles gebeurt in het ideale tempo. De 4 amuses waren al een feest, de gangen die daarna volgden bleven van hetzelfde hoge niveau, de begeleidende wijnen pasten perfect. Het pre-dessert was een spannende presentatie en de afsluitende koffie met heerlijkheden een volmaakt slotakkoord. Wij komen zeker voor de derde keer genieten.
Karkdijk .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Ontvangst is hartelijk en zeer persoonlijk!. Uitleg over de gerechten en de wijnen prima en het eten zelf is subliem! Goede opbouw van de avond; geen lange wachttijden, maar zeker ook geen haasje repje. Het leukst was natuurlijk ook dat er vrij zicht was op de keuken en zien hoe al die heerlijke gerechten tot stand komen. Een hele grote aanrader !
Bern158 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
In een mooie ambiance een uitstekend vijf gangen menu gehad. Daarbij kwamen nog verschillende hors d'oeuvres. Elk gerecht was een avontuur en de bediening was correct zonder te stijf te zijn. Mocht er toch nog een puntje van kritiek geuit moeten worden, het was wat veel, al heb je zelf de keuze om niet alles op te eten - maar daar was het te lekker voor!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wij zijn twee achtereenvolgende avonden in 't Lansink wezen dineren. Ene keer het culinaire zes gangen menu, de tweede avond het vier gangen menu. Beide keren smaakten alle gangen verrukkelijk, ook plaatjes om naar te kijken. De bediening is uitermate vriendelijk. Wij hadden beide keren het wijnarrangement, toelichting prima door een zeer vriendelijke mevrouw. Tweede avond als dessert gekozen voor een keus uit de (heerlijke) kazen. Van harte aanbevolen, wij komen graag nog eens terug.

Marietl .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ik heb met mijn dochters een heerlijk weekend in Hotel Lansink gehad. Prachtige kamer met zijn 3tjes, overheerlijk eten dat helemaal naar onze voorkeur en wens was samengesteld. Bijzonder en van grote kwaliteit. De service, gastvrijheid en vriendelijkheid van het personeel was top. Een weekend om gauw weer eens te herhalen. Veel dank!
Willie J.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
De entourage, het eten & de wijn waren geweldig, de bediening professioneel. De kok is zeer bekwaam en tevens hartelijk naar de gasten. De gastheer Richard liet voorheen al vaker steekjes vallen en nu weer: gebeld vooraf en aangegeven dat het een verjaardagsdiner betrof, zeer geïnteresseerd vroeg hij of mevrouw het ook wilde laten weten dat ze jarig was en voor die gelegenheid kwam eten , hierop hebben we gezegd dat dat inderdaad zo was. Richard schreef zelfs mee in zijn boek, verjaardag, leeftijd etc. Echter bij aankomst geen teken van herkenning, geen felicitaties, helemaal niets. Hijzelf was later op de avond nergens meer te bekennen dus het met hem er over hebben was niet aan de orde. Een leermoment voor deze mede eigenaar gezien het hoge niveau van de kok en het personeel, voor ons zeer teleurstellend. Gegroet Willie Joldersma
HeleenPim .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Zeer genoten, een fantastische avond waar wij met veel plezier aan zullen terugdenken. De smaak sensaties van elk gerecht waren van een zeer hoog niveau. Ook de prachtig opgemaakte borden waren telkens kunstwerken. Daarbij zeer goede bijpassende wijnen. (de huiscocktail met kruiden was ook subliem!) De aangename ambiance in combinatie met een prettige informele maar ook stijlvolle bediening maakte de avond onvergetelijk. Complimenten aan de chefs, de gastheer van die avond, de zeer vriendelijke dame de volgende dag bij het ontbijt en uiteraard aan de rest van ‘t Lansink team! Wij hopen graag nog 'ns terug te komen.

Maidenofmay .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Culinair arrangement bij 't Lansink dat bestond uit 6 gangen diner, aperitief, water, wijnarrangement, koffie en overnachting met ontbijt. Heel sfeervol restaurant met goede verlichting en prettige muziek. Bijzonder geslaagd aperitief met mandarijnenijs, steranijs en laurier. Ook heerlijk gegeten, met als toppers de tartaar van zeebaars en het hoofdgerecht van rund en biet. Het dessert van kastanje en whiskey kon ons minder bekoren, zal een kwestie van smaak geweest zijn want de rest was uitstekend.

Over de service zijn we wat minder te spreken. Wij hadden bij de reservering aangegeven geen orgaanvlees te wensen. Eén van de gerechten bevatte zwezerik, die voor ons werd weggelaten zonder vervanging maar mét de opmerking dat het erg jammer was dat we geen zwezerik wilden eten. De dessertamuse werd vergeten. Omdat onze baby, die in de hotelkamer lag te slapen, wakker werd konden we geen koffie meer drinken. Hoewel dit onze eigen keuze was had het 't Lansink gesierd als ze hadden aangeboden om dit op de kamer te serveren of van de rekening te halen. Hetzelfde gold voor één wijnarrangement, wel betaald maar geen gebruik van gemaakt. Nogmaals, onze eigen keuze en in die zin niet verwijtbaar, maar ook niet erg klantvriendelijk.

Overnacht in een mooie hotelkamer met uitstekende bedden. Ontbijt de volgende ochtend een tegenvaller: van het niveau fabriekskaas, geen vers sap en kuipjes jam. Wel lekker brood. Prima als je in een simpel hotel verblijft, maar voor een sterrentent voldoet het niet aan de verwachting.

Al met al hebben we een genoeglijke avond gehad met heerlijk eten en daarvoor komen we graag nog eens terug.
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Heerlijk gegeten, alle gerechten een plaatje. Mooie locatie. Zeer prettige bediening. Top eten in een hartelijke omgeving.
Hartelijk dank voor uw review! tot snel bij 't Lansink.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Wij hebben prima gegeten met een 5 gangenmenu. De kookkunsten en kwaliteit van het gebodene zijn top.
Toch miste het Wat uitgesproken smaken , wat durf en dat maakte het Wat vlak . Er stond wel epoise bij het hert en whisky bij het toetje maar dat proefde Je nauwelijks . Jammer
Personeel vriendelijk en attent maar bij een topzaak moet de een niet constant bij velen de hand op de schouder leggen en de ander vlak naast Je de halve avond met zijn neef staan praten
( Ja hij komt hier niet zo vaak ..! ) Allemaal niet vreselijk maar een beetje irritant. De beleving was een beetje saai helaas , decor , tempo ..? Enfin waar het om gaat was goed , eten prima en bediening vakkundig. Er zit echter meer in. Henk Rutgers
0622461925 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Gisteravond (zondagavond) met mijn echtgenote gegeten bij 't Lansink. We hadden gereserveerd voor het Sterarrangement. Zes gangen, wijn, water en overnachting.
Onze eerdere ervaring werd opnieuw bevestigd. Uitstekende keuken, waarbij de zeer attente bediening er een prachtig geheel van maakte. Verder een mooie kamer, een prima bed en de andere morgen een heerlijk ontbijt waar een bijzonder aardige mevrouw ons verwelkomde.
We komen zeker terug.
PR, Almelo
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
De inrichting van dit restaurant is klassiek en dat past heel goed bij de historie van het gebouw, dat volgend jaar een eeuw oud is. Maar ondanks de klassieke stijl is de sfeer tamelijk ongedwongen. De bediening is attent en vriendelijk, hoewel sommigen iets te veel de rol van ijskonijn spelen. En de woorden "geniet ervan" kunnen we zo langzamerhand niet meer horen. Dan liever gewoon "smakelijk eten", of zoiets. De glazen wijn van het originele en mooi harmoniërende wijnarrangement worden goed bijgeschonken, de glazen water merkwaardig genoeg niet.
Buiten de à la carte-kaart zijn er verschillende menu's waaruit je kunt kiezen. Vier gangen lijkt ons genoeg, en dat blijkt achteraf een juiste keus. Dat chef Lars van Galen goed kan koken, heeft hij al eerder in De Lutte bewezen. Ook vanavond hebben we niets te klagen over de gerechten, alles smaakt uitstekend. Verrassend vinden we de kabeljauw met zuurdesem en ui-variaties, echt een heerlijke combinatie. Ook het pootje van een patrijs met schorseneren smaakt lekker. Het dessert van peer met - heel toepasselijk - speculaaskruiden is een mooie afsluiting van de maaltijd. De gebruikelijke friandises bij de koffie vinden we veel te zoet. Ons eindoordeel: geen avontuurlijke keuken, maar wel lekkere gerechten die zeker niet saai zijn.
De rekening is voor een restaurant op dit niveau heel redelijk.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Genoten van een lekkere lunch! Heerlijke amuses, lekkere gerechten en eventjes een praatje gemaakt met een van de chefs uit de keuken! super