Restaurant 't Lansink* (Hotel 't Lansink)

C.T. Storkstraat 18 7553 CL Hengelo Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant 't Lansink* (Hotel 't Lansink)

Ons culiniare restaurant (1 Michelinster), is gesitueerd in het historische en mooiste tuindorp van Nederland. Van begin tot eind waant u zich in vervlogen tijden in het monumentale Restaurant 't Lansink, dankzij de gedekte tafels, gerechten van niveau, de goed gecontroleerde bediening.

SVH Meesterkok Lars van Galen en team koken, met de beste ingrediënten, prachtige (streek)gerechten. Laat u zich verrassen met een mooie, Frans-Nederlands georiënteerde kaart met internationale hedendaagse accenten. Om uw culinaire belevenis compleet te maken bieden wij speciaal geselecteerde wijnen.

Meer informatie over restaurant Restaurant 't Lansink* (Hotel 't Lansink)

Maandag t/m Donderdag
- Ontbijt 07:00 - 09:30

Vrijdag- Zondag
- Ontbijt 08:00 - 10:00

Kan beter
Hoog tempo

Jouw recensie over het restaurant Restaurant 't Lansink* (Hotel 't Lansink)

Joostr1985 R.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Vanwege ons 5 jarig samenzijn, besloten mijn vriendin en ik i.p.v. de door ons al vaker bezochte sterren-restaurants in onze eigen provincie, er eentje verder van huis uit te kiezen. T Lansink lag in een omgeving waar wij nog niet vaak waren geweest en leek op papier een goede keuze. Ondanks het feit dat we echt een geweldig gezellig avond hebben gehad zijn wij een klein beetje teleurgesteld.

Het begin was al niet vlekkeloos, bij het inchecken van ons hotel, ( de kamer laat ik in deze feedback achterwege) gaf de receptiemedewerkster aan dat wij om half 7 aan tafel werden verwacht. Wij gaven aan dat wij dat graag zelf zouden bepalen en gaven aan graag om half 8 aan tafel te willen. Hier werd niet heel erg hartelijk op gereageerd. Uiteindelijk na overleg met de keuken was het wel mogelijk.

Toen was het zover, het was 19:30 en we gingen aan tafel, een welkomst cocktail behoorde tot ons 6 gangen all-in arrangement en daar begonnen we mee. Het moet gezegd worden t lansink heeft een zeer gezellig aangenaam restaurant voor ons betreft de juiste grote en inrichting. Wijnen waren gedurende de 6 gangen uitstekend maar ik heb bij 3 gangen gehad dat de wijn al op was toen het personeel uitserveerde, slechts 1 keer zag de maître op tijd dat mijn glas leeg was en werd hij bijgeschonken, alle andere keren niet.

Dan nu het eten, eigenlijk onze grootste teleurstelling, althans was het een restaurantje op de hoek geweest zonder ster, dan hadden we dit wel acceptabel gevonden, maar zeer zeker niet voor deze status die het restaurant geniet. nergens een WOW effect, paar slordigheden St jacobs schelp tikkie te ver en daardoor taai, risotto wat melig, hertenrugfilet was ook wat ver door en daardoor niet perfect.

En toen de afsluiter, na de koffie met friandises en onze behoefte om te betalen was er geen personeel meer in het restaurant, je wilt dan toch netjes wachten tot je je kan afmelden. Maar na een tijd toch zelf maar op onderzoek uitgegaan waar toch iedereen was gebleven. We vonden ze uiteindelijk bij de receptie "waarbij wij toch iet wat verbaasd een opmerking plaatsten dat we op ze zaten te wachten" waarop zei zeiden wat wij dan precies van hun hadden verwacht, ik vond die opmerking niet heel erg gepast enfin,

Al met al wat mij betreft geen goede indruk achtergelaten, wat ik wel had verwacht van Lars van Galen en zijn team.

Jammer.....
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Hier een diner en overnachting geboekt afgelopen zondag . Heel vriendelijke bediening, mooie ruime kamer en bijzonder lekker eten. Restaurant heeft zeer terecht een michelinster, de amuses waren echt geweldig, zowel qua smaak als qua uiterlijk. Maar ook de rest van het diner was gewoon heerlijk
Rianne S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Mijn man en ik hebben afgelopen weekend (29 - 30 juli) doorgebracht bij 't lansink. We hebben een geweldig weekend gehad. Het eten en de service waren geweldig!! We hadden een 6 gangen diner met een wijn arrangement heerlijk!
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Altijd uitstekende kwaliteit voor een goede prijs. Zeer geschikt voor zakenrelaties of een romantisch diner.
De kwaliteit van het eten en de bediening zijn altijd helemaal af.
JoseKuipers K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Passie, professionaliteit, respect en gastvrijheid. Zomaar enkele woorden die zichtbaar en voelbaar zijn in de uitstraling van het hele team van de keuken en bediening. Vanaf de chef's table hadden we een fantastische inkijk in de wijze waarop Lars van Galen zijn brigade aanstuurt om geweldige gerechten te serveren die niet alleen een lust voor het oog zijn maar zeker ook voor je smaakpapillen. De meer dan goede wijnkeuze en bediening door de sommelier maakte de avond helemaal compleet. Een avond waarvan we nog lang zullen nagenieten.
Team van 't Lansink hartelijk dank en graag tot een volgende keer.
Rudie, Elly en José
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
We namen het 5 gangen menu. Dat is geen keuze-menu maar een vooraf door het restaurant vastgestelde selectie uit de menukaart. De gerechten zijn voortreffelijk en de amuses zijn ook fantastisch. De wijn is smakelijk maar niet bijzonder en relatief duur (8 euro per glas). Jammer dat de bediening vrij onpersoonlijk is waardoor de sfeer tegenvalt. Dat ligt ook aan het feit dat er steeds iemand anders bij je tafel komt, je hebt geen vast iemand waar je tijdens het etentje een beetje een band mee kunt opbouwen. We gaven aan dat we ons 25-jarig samenzijn vierden, maar daar werd verder niets mee gedaan en zelfs wat lauw op gereageerd. We hadden voor de gelegenheid speciaal dit restaurant uitgezocht, maar waren na afloop wel wat teleurgesteld, al was de kwaliteit van het eten goed. Dat er geen muziek wordt gedraaid vinden we een pre (deden meer restaurants dat maar), al had het hier wellicht toch nog wat warmte gebracht.
Martin86 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten aan chefs table van het 4 gangen jubileum menu verfijnde gerechten,porties niet al te groot maar zeker voldoende ook het bijpassende wijn arrangement viel goed in de smaak,puntje van kritiek is dat men er waarschijnlijk vanuit gaat een wijn arrangement te nemen want vooraf is dit niet gevraagd! Echter zeker voor herhaling vatbaar ,zeer vriendelijke bediening en verdere medewerkers ook het hotel is top.
Geertje V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Heerlijk gegeten, van het menu "saisonnier" hadden we 4 gangen. Stuk voor stuk gangen waar de smaken er goed uit kwamen, mooi opgemaakt op het bord. Goede vriendelijke bediening. Zeker een aanrader!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met 6 man via het Kras arrangement gegeten (wat de prijs-kwaliteit erg goed maakt, de wijn kun je zo duur maken als je wil). 6 gangen menu met aantal amuses. Iedereen heeft héérlijk gegeten, werkelijk alle gerechten waren geslaagd, één groot feest. Werd goed rekening gehouden met dieet-voorkeuren. Bediening dacht goed mee over welke fles wijn het beste bij elke gang paste. Superfijne, lange avond tafelen. Mooi decor in rustige wijk en professionele bediening.
Reisthijs S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Chefs Table - Overnachten - Ontbijt . Richard van den Hoeven & Lars van Galen zijn gastheren van formaat met hun gastvrije medewerk(st)ers . Het ultieme gevoel begint begint bij het inchecken en eindigt pas bij het uitchecken. Hadden gereserveerd met 8 personen. Konden alle 8 geen enkel punt van kritiek geven. Heel leuk en leerzaam om mee te mogen kijken wat Lars van Galen met zijn keukenbrigade v oor smaak-emoties produceren. De Sommelier was helemaal in haar element. Het zeer uitgebreide, beslist geen standaard ontbijt ( o.a. zalm en serano - ham ) met uiterst vriendelijk medewerksters gaf ons een zeer welkome afsluiting van het verblijf. Een aanrader om Twente ( Hengelo ) te bezoeken! Het hotel/restaurant heeft een top locatie en heeft tevens veel historie. Parkeren geen probleem. Dan is de notering van een 10 op zijn plaats !
Beste Reisthijs, dank voor je geweldige recensie. Wij zien uit naar jullie volgende bezoek!
Een culinaire groet, Lars, Richard & team
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Mooie locatie, decor wat gewoon, maar niet onaardig. Er wordt zeker goed gekookt. Marbré van eendenlever prima en ook de twee bereidingen van lam uitstekend. Bediening professioneel en attent.
De score voor het eten valt toch wat tegen. Wij verbleven ook in het hotel en vonden het ontbijt in het geheel niet op het sterrenniveau van het diner. Het lijkt of Lars van Galen zich niet om die rol van de keuken bekommert.
Willeke H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Een heerlijke avond gehad met vriendinnen, alles klopte gewoon. De keuken biedt alles wat je verwacht van lekker eten: genot voor de smaakpapillen, visueel prettig, perfect bereide topproducten, en de ongedwongen gezelligheid en leuke bediening.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een mooi restaurant vinden in Twente valt niet mee, maar met behulp van de ‘Lekker 500’ kwamen we uit bij ’t Lansink in Hengelo. Het is tegelijkertijd een hotel en zit in een mooi oud pand. Het restaurant is klassiek en werd (op de dag van ons bezoek in ieder geval) vooral gevuld door een wat ouder publiek. Ze stuurden flink aan op hun Saisonnier menu, want naar de a la carte mogelijkheden moesten we vragen. We kozen uiteindelijk voor het Saisonnier 6-gangenmenu. Het eten was goed; er zaten opvallende en bijzondere smaken tussen, zoals bijvoorbeeld de hazelnootcrème, de verschillende schuimvarianten, de sukade, de ‘spoom’ van gin en het dessert. De friandises bij de koffie werden op een leuke manier geserveerd, maar vielen erg tegen. Deze deden ons sterk denken aan de koekjes thuis bij de koffie. De bediening was prima, maar het bleef alleen bij bedienen en daardoor kwam het wat stug over (of zijn we de Brabantse gezelligheid gewend?). De sommelier vertelde over alle wijnen, maar we misten de uitleg waarom ze bij de gerechten zijn uitgekozen. Dat is juist de meerwaarde van een sommelier.
Al met al hebben we een gezellige avond gehad.
Remco_n .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Ongeveer twee jaar geleden had ik voor het laatst gegeten bij Restaurant 't Lansink. Ook toen was het eten goed, maar voor mijn gevoel is het inmiddels nog beter geworden. We genoten van een 5 gangen diner met wijnarrangement. De wijn bouwde mooi op van een frisse witte naar uiteindelijk een stevige rode. Alles passend bij de uitstekende gerechten op basis van eerst vis en later vlees. Vanaf 19:30u tot 23:30u hebben we heerlijk getafeld met vier personen. De tijd tussen de gerechten was daarbij prima om ook nog een goed gesprek aan tafel te kunnen voeren. Kortom, aanrader!
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Voor de tweede keer gegeten bij 't Lansink en wederom een topavond (overigens ook het verblijf in het hotel is een genot). De bediening is uiterst vriendelijk, attent en informatief, en alles gebeurt in het ideale tempo. De 4 amuses waren al een feest, de gangen die daarna volgden bleven van hetzelfde hoge niveau, de begeleidende wijnen pasten perfect. Het pre-dessert was een spannende presentatie en de afsluitende koffie met heerlijkheden een volmaakt slotakkoord. Wij komen zeker voor de derde keer genieten.
Henri K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Ontvangst is hartelijk en zeer persoonlijk!. Uitleg over de gerechten en de wijnen prima en het eten zelf is subliem! Goede opbouw van de avond; geen lange wachttijden, maar zeker ook geen haasje repje. Het leukst was natuurlijk ook dat er vrij zicht was op de keuken en zien hoe al die heerlijke gerechten tot stand komen. Een hele grote aanrader !
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
In een mooie ambiance een uitstekend vijf gangen menu gehad. Daarbij kwamen nog verschillende hors d'oeuvres. Elk gerecht was een avontuur en de bediening was correct zonder te stijf te zijn. Mocht er toch nog een puntje van kritiek geuit moeten worden, het was wat veel, al heb je zelf de keuze om niet alles op te eten - maar daar was het te lekker voor!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wij zijn twee achtereenvolgende avonden in 't Lansink wezen dineren. Ene keer het culinaire zes gangen menu, de tweede avond het vier gangen menu. Beide keren smaakten alle gangen verrukkelijk, ook plaatjes om naar te kijken. De bediening is uitermate vriendelijk. Wij hadden beide keren het wijnarrangement, toelichting prima door een zeer vriendelijke mevrouw. Tweede avond als dessert gekozen voor een keus uit de (heerlijke) kazen. Van harte aanbevolen, wij komen graag nog eens terug.

marietl .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ik heb met mijn dochters een heerlijk weekend in Hotel Lansink gehad. Prachtige kamer met zijn 3tjes, overheerlijk eten dat helemaal naar onze voorkeur en wens was samengesteld. Bijzonder en van grote kwaliteit. De service, gastvrijheid en vriendelijkheid van het personeel was top. Een weekend om gauw weer eens te herhalen. Veel dank!
Willie J.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
De entourage, het eten & de wijn waren geweldig, de bediening professioneel. De kok is zeer bekwaam en tevens hartelijk naar de gasten. De gastheer Richard liet voorheen al vaker steekjes vallen en nu weer: gebeld vooraf en aangegeven dat het een verjaardagsdiner betrof, zeer geïnteresseerd vroeg hij of mevrouw het ook wilde laten weten dat ze jarig was en voor die gelegenheid kwam eten , hierop hebben we gezegd dat dat inderdaad zo was. Richard schreef zelfs mee in zijn boek, verjaardag, leeftijd etc. Echter bij aankomst geen teken van herkenning, geen felicitaties, helemaal niets. Hijzelf was later op de avond nergens meer te bekennen dus het met hem er over hebben was niet aan de orde. Een leermoment voor deze mede eigenaar gezien het hoge niveau van de kok en het personeel, voor ons zeer teleurstellend. Gegroet Willie Joldersma