Restaurant 't Koaikershuus

Kooiplaats 6 9164 KN Buren Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant 't Koaikershuus

Ameland op je bord

Midden in de Amelandse natuur staat een prachtig restaurant- in 't Koaikershuus koken ze voornamelijk biologisch en streekgebonden. Geniet zoal van de rosé gebakken eendenborst of kabeljauw. Zowel vegetarisch als veganistisch. Na een dagje wadlopen of bezichtiging van de Nassau Eendenkooi is een etentje de perfecte afsluiter. Goed om te weten: achter 't Koaikershuus is een uniek wandelgebied!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant 't Koaikershuus

niet, alleen taxi of op aanvraag bij de buschauffeur

Dinsdag 10.00 - 17.00
Woensdag t/m Zondag 10.00 - 23.00
Maandag: Gesloten
November Kunstmaand, dagelijks geopend van 10.00 - 23.00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant 't Koaikershuus

Hans N.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Bijzonder attente gastvrouw en prima keuken in een aangename omgeving. Uitstekende bijpassende wijnen.
Oege H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Ook al is de lunchkaart eenvoudig, hier serveren ze een boerenomelet waarover nagedacht is, die er mooi uit ziet en waar bij de bereiding aandacht aan is besteed. Geef dit gerechtje gerust een toepasselijker naam dan hollandse boerenomelet, bijvoorbeeld omelet paysanne.
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
We hebben er verschillende keren wat gedronken en dat was gezellig. Leuke sfeer en de mensen zijn erg vriendelijk. We gaan er zeker weer heen als we weer op Ameland zijn.
Pepper88 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Prima gegeten.
Helaas zag ik tijdens het eten dat er een klein meisje (ik denk de dochter van de eigenaren) bij onze auto op de grond iets aan het doen was.
Na het eten komen we bij de auto en schetst onze verbazing dat er chocoladesaus op de grond ligt ter hoogte van waar je in de auto stapt en bij de achterklep.
Maar ook het kenteken was besmeurd met deze saus.
Wij vinden het geen pas geven om zo om te gaan met gasten.
Helaas komen wij door dit incident hier niet weer.
Tsjeard B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Op zaterdag 12 augustus hebben wij hier met zijn tweeën gegeten.
Het was voortreffelijk. Vooraf een heerlijke salade met oesterzwam en daarna had mijn echtgenote de Zeewolf en ik de Heilbot. Wij hebben gesmuld van zowel de vis als de diverse heerlijke groenten en aardappeltjes. Alles is vers. Ook de Crème brûlée en de Tiramisu waren verrukkelijk. Het restaurant is gelegen aan het uiteinde van Ameland (buiten de bebouwde kom van Buren) waardoor het voor sommigen wellicht wat moeilijker te bereiken is. De moeite die je neemt om er heen te rijden wordt echter ruimschoots gecompenseerd door de heerlijke maaltijd en de gastvrijheid. Wij dronken een heerlijke Tempranillo. Een prettig voordeel is dat er geen extra bedragen worden gerekend voor groente en aardappeltjes. Wij hebben een hekel aan restaurants die dat wel doen. Ook het water berekenen ze niet. De bediening was prima; niet te snel en niet te langzaam. Dit restaurant is een aanwinst voor Ameland. Wij bevelen het iedereen aan en zelf komen we zeker terug.
Wiebe D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heerlijk en eerlijk vlees
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Vorig jaar zomer zijn we niet op Ameland geweest, maar dit jaar weer wel. Op 8 juli zijn we gearriveerd en waren op 9 juli weer in 't Koaikershuus en dat is niet voor niets. We werden onthaald alsof we het koninklijk echtpaar waren :)
We werden herkend van twee jaar geleden en dat vonden we zeer bijzonder. De ontvangst door Martine was uiterst vriendelijk en er werd echt de tijd voor ons genomen en ook even later kwam Rick ons begroeten.
We kozen voor het driegangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. We zaten in de zon op het terras, het eten was fantastisch(complimenten weer Rick!), de wijn was er uitstekend bij. We hebben een topavond gehad. Komen we terug?
Absoluut!!
Jacco W.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Erg lekker en gezellig gegeten. Zeker de moeite waard om eens langs te gaan
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Fijn plekje aan de oostelijke kant van het eiland. Heerlijk eten en mooie, rustgevende omgeving. Sfeervol interieur met een leestafel en zelfs spelletjes voor de kinderen. Aanrader!
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Jammer dat we niet van de kaart konden kiezen en min of meer gedwongen werden om het menu van de chef te nemen
Het voorgerecht was te koud en kwam duidelijk uit de vriezer
Ook de eend was niet wat we gehoopt hadden
In tegenstelling tot andere recensies was dit voor ons zeker niet het beste restaurant op Ameland
Bedankt voor jullie reactie. Jammer te lezen dat het jullie minder goed bevallen is, ondanks dat het eten jullie goed heeft gesmaakt.

De tijd van het jaar maakt dat we flexibeler om gaan met de inkoop van onze vers producten. Aangezien wij alleen werken met vers en a la minute bereiden, kan het voorkomen dat het in deze winterperiode wat lastiger kiezen is. Dat hebben we ook aangegeven, maar misschien niet duidelijk genoeg.

We nemen jullie feedback mee voor volgend jaar.
A G.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
was ons eerste keer, komen zeker terug.
Zeer geslaagd.
Riekus H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Tijdens de kunstmaand heerlijk geluncht bij t kooikershûs. Heerlijke salade met eend voor mij en zalige geitenkaas met honing voor mijn vrouw. Super!
peet A.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Voor ons een nieuwe eigenaar met vernieuwde menukaart en een compleet nieuw interieur wat niet vergelijkbaar was met het oude maar zeker de moeite waard en met een gezellige zit.
Het is zeker de moeite waard om daar te gaan eten en het zal zeker nog diversen malen plaats vinden
Veel succes en hele goede zaken voor de komende jaren
Gert-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Je verwacht een antieke boerderij, maar het Koaikershuus is modern ingericht: houten tafels en moderne schilderijen aan de wand. Vooraf nam ik de salade met zalm en koudgerookte meerval, mijn partner de salade caprese met buffelmozzarella. Als hoofdgerecht het slow cooked lamsbraad en de rosé eendenborst. Alles smaakte goed, maar ik vond het lamsbraad wel veel kauwwerk. Ondanks de drukte bleef de bediening attent en vriendelijk, maar ik twijfelde aan het wijnadvies: de zwaarste wijn bij eendenborst, en een lichtere wijn bij het lamsbraad. Dat hebben wij toch maar omgekeerd, ook op basis van de wijnkaart. Koffie met lokale chocolade na genomen. Kortom een leuke gelegenheid in het verre oosten van Ameland.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
We hebben hier zaterdagmiddag 11 september geluncht. Lekker buiten op het terras. Dat is groot en open, maar heerlijk uit de wind. Binnen is het wat klein, maar wel gezellig. De broodjes die we kregen waren heerlijk, verse ingrediënten en lekker vers brood. Een aanrader om nog eens terug te gaan als het mooi weer is.
Bedankt voor jullie recensie. Tot de volgende keer!
Wiebe D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
In een woord fantastisch het lekkerste eten van Ameland zit nu nog uit te buiken en heb nog geen zin in het ontbijt.Wat een sfeer en wat een top bediening.Ria en Wiebe Douma uit Grijpskerk
Bedankt voor jullie enthousiaste reactie!
Inderdaad, binnen is klein, maar fijn ;-).
Vandaar dat wij adviseren te reserveren voor diner. We zitten
geregeld vol. Of als er niets te doen is, gaan we op tijd sluiten.

Wij staan 100% achter onze verse producten, mooi dat jullie dat ook vonden.

Tot de volgende keer!
Sjouke S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het ultime restaurant ( het Koaikershuus op Ameland ) voor hét ultime moment. Een erggg gezellig restaurant midden in de natuur met de eendenkooi binnen handbereik voor een prachtige wandeling!!
Ons gerecht was één die niet meer op de kaart stond nl. Varkensoester van het Livar varken wat echt een geweldig stuk vlees is wat wij vanuit Staphorst goed kennen. Gelukkig voor ons hadden ze daar nog iets van in de vriezer zitten en wat speciaal voor ons werd bereid.
Het bleek nl dat, helaas voor hen, varkensvlees op het eiland niet zo in trek was. Daarom helaas van de kaart gehaald. Wíj hadden een gelukje!!
De eendenborst is hún specialiteit en die moet je echt geproefd hebben.
met vr.Groet
Sjouke Schoneveld.
Bedankt voor jullie reactie! Hartelijke groet Rik en Martine
HettyFFF .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Zeker de moeite hiervoor naar het eind van het eiland te fietsen, ook bij windkracht 6. Vers, directe, volle smaken, zeer mooie zalvige sauzen, alles in goede hoeveelheden. Goed warm bord. Livar varken nog beter dan de ossenhaas, die een fractie minder gegaard had mogen zijn, maar dat kan ook een kwestie van persoonlijke smaak zijn. Prettig om behalve patat ook meteen aardappels te krijgen en er niet om te hoeven vragen. Uitstekende rabarbercompote die zowel bij het hoofdgerecht als toetje geserveerd kan. Misschien dat niet alle bijgerechten perfect op elkaar aansluiten maar dit is alweer een detail, alle gerechten afzonderlijk zijn zonder uitzondering de moeite. Heerlijk dat een kan kraanwater gewoon wordt aangeboden en dat er keus is uit allerlei frisse sappen in plaats van alleen zoete of alcohol. Erg gastvrij door dit alles. Fijn ook dat wij geen muziek hoorden. Decor: iets lagere score dan de mooie boerderij doet verwachten, wat rommelig bij de kleine kapstok, en niets toevoegende snuisterijen in de kasten, maar daar hoef je niet voor weg te blijven. Prijs/kwaliteit ook nog eens goed, zeker als je bedenkt dat de horecaprijzen op de eilanden regelmatig (te) hoog liggen. Alles bij elkaar: wij zitten er volgende keer weer en zien er nu al naar uit.
Pekoma .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Hebben hier vorig jaar ook gegeten, dit als een der eersten. Het restaurant is nl. in het voorjaar van 2015 geopend. Is ons toen goed bevallen, vandaar dat we deze vakantie hier weer terug zijn gekomen. Wederom genoten, nu van het driegangendiner. Ook onze vrienden (6x) waren zeer tevreden met deze keuze. Een goed adres om heerlijk en met vriendelijke bediening uit te gaan eten. Petra
Bedankt Petra, leuk jullie weer terug te zien. En bedankt voor jullie mooie recensie! Hartelijke groet
hwtez .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
een heerlijk specialiteit Proeverij van Livar (Limburgs Kloostervarken) ge-eten, gezellige nieuwe eigenaar trots op z'n zaak, goede sfeer frisse uitstraling. We komen gauw een keer terug voor een volledig diner
Wat leuk zeg! Bedankt voor jullie recensie. We vonden het leuk dat jullie er waren!