Restaurant 't Koaikershuus

Kooiplaats 6 9164 KN Buren Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant 't Koaikershuus

Ameland op je bord

Midden in de Amelandse natuur staat een prachtig restaurant- in 't Koaikershuus koken ze voornamelijk biologisch en streekgebonden. Geniet zoal van de rosé gebakken eendenborst of kabeljauw. Zowel vegetarisch als veganistisch. Na een dagje wadlopen of bezichtiging van de Nassau Eendenkooi is een etentje de perfecte afsluiter. Goed om te weten: achter 't Koaikershuus is een uniek wandelgebied!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant 't Koaikershuus

niet, alleen taxi of op aanvraag bij de buschauffeur

Dinsdag 10.00 - 17.00
Woensdag t/m Zondag 10.00 - 23.00
Maandag: Gesloten
November Kunstmaand, dagelijks geopend van 10.00 - 23.00

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Riekus H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Tijdens de kunstmaand heerlijk geluncht bij t kooikershûs. Heerlijke salade met eend voor mij en zalige geitenkaas met honing voor mijn vrouw. Super!
Peet A.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Voor ons een nieuwe eigenaar met vernieuwde menukaart en een compleet nieuw interieur wat niet vergelijkbaar was met het oude maar zeker de moeite waard en met een gezellige zit.
Het is zeker de moeite waard om daar te gaan eten en het zal zeker nog diversen malen plaats vinden
Veel succes en hele goede zaken voor de komende jaren
Gert-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Je verwacht een antieke boerderij, maar het Koaikershuus is modern ingericht: houten tafels en moderne schilderijen aan de wand. Vooraf nam ik de salade met zalm en koudgerookte meerval, mijn partner de salade caprese met buffelmozzarella. Als hoofdgerecht het slow cooked lamsbraad en de rosé eendenborst. Alles smaakte goed, maar ik vond het lamsbraad wel veel kauwwerk. Ondanks de drukte bleef de bediening attent en vriendelijk, maar ik twijfelde aan het wijnadvies: de zwaarste wijn bij eendenborst, en een lichtere wijn bij het lamsbraad. Dat hebben wij toch maar omgekeerd, ook op basis van de wijnkaart. Koffie met lokale chocolade na genomen. Kortom een leuke gelegenheid in het verre oosten van Ameland.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
We hebben hier zaterdagmiddag 11 september geluncht. Lekker buiten op het terras. Dat is groot en open, maar heerlijk uit de wind. Binnen is het wat klein, maar wel gezellig. De broodjes die we kregen waren heerlijk, verse ingrediënten en lekker vers brood. Een aanrader om nog eens terug te gaan als het mooi weer is.
Bedankt voor jullie recensie. Tot de volgende keer!
Wiebe D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
In een woord fantastisch het lekkerste eten van Ameland zit nu nog uit te buiken en heb nog geen zin in het ontbijt.Wat een sfeer en wat een top bediening.Ria en Wiebe Douma uit Grijpskerk
Bedankt voor jullie enthousiaste reactie!
Inderdaad, binnen is klein, maar fijn ;-).
Vandaar dat wij adviseren te reserveren voor diner. We zitten
geregeld vol. Of als er niets te doen is, gaan we op tijd sluiten.

Wij staan 100% achter onze verse producten, mooi dat jullie dat ook vonden.

Tot de volgende keer!
Sjouke S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het ultime restaurant ( het Koaikershuus op Ameland ) voor hét ultime moment. Een erggg gezellig restaurant midden in de natuur met de eendenkooi binnen handbereik voor een prachtige wandeling!!
Ons gerecht was één die niet meer op de kaart stond nl. Varkensoester van het Livar varken wat echt een geweldig stuk vlees is wat wij vanuit Staphorst goed kennen. Gelukkig voor ons hadden ze daar nog iets van in de vriezer zitten en wat speciaal voor ons werd bereid.
Het bleek nl dat, helaas voor hen, varkensvlees op het eiland niet zo in trek was. Daarom helaas van de kaart gehaald. Wíj hadden een gelukje!!
De eendenborst is hún specialiteit en die moet je echt geproefd hebben.
met vr.Groet
Sjouke Schoneveld.
Bedankt voor jullie reactie! Hartelijke groet Rik en Martine
HettyFFF .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Zeker de moeite hiervoor naar het eind van het eiland te fietsen, ook bij windkracht 6. Vers, directe, volle smaken, zeer mooie zalvige sauzen, alles in goede hoeveelheden. Goed warm bord. Livar varken nog beter dan de ossenhaas, die een fractie minder gegaard had mogen zijn, maar dat kan ook een kwestie van persoonlijke smaak zijn. Prettig om behalve patat ook meteen aardappels te krijgen en er niet om te hoeven vragen. Uitstekende rabarbercompote die zowel bij het hoofdgerecht als toetje geserveerd kan. Misschien dat niet alle bijgerechten perfect op elkaar aansluiten maar dit is alweer een detail, alle gerechten afzonderlijk zijn zonder uitzondering de moeite. Heerlijk dat een kan kraanwater gewoon wordt aangeboden en dat er keus is uit allerlei frisse sappen in plaats van alleen zoete of alcohol. Erg gastvrij door dit alles. Fijn ook dat wij geen muziek hoorden. Decor: iets lagere score dan de mooie boerderij doet verwachten, wat rommelig bij de kleine kapstok, en niets toevoegende snuisterijen in de kasten, maar daar hoef je niet voor weg te blijven. Prijs/kwaliteit ook nog eens goed, zeker als je bedenkt dat de horecaprijzen op de eilanden regelmatig (te) hoog liggen. Alles bij elkaar: wij zitten er volgende keer weer en zien er nu al naar uit.
Pekoma .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Hebben hier vorig jaar ook gegeten, dit als een der eersten. Het restaurant is nl. in het voorjaar van 2015 geopend. Is ons toen goed bevallen, vandaar dat we deze vakantie hier weer terug zijn gekomen. Wederom genoten, nu van het driegangendiner. Ook onze vrienden (6x) waren zeer tevreden met deze keuze. Een goed adres om heerlijk en met vriendelijke bediening uit te gaan eten. Petra
Bedankt Petra, leuk jullie weer terug te zien. En bedankt voor jullie mooie recensie! Hartelijke groet
Hwtez .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
een heerlijk specialiteit Proeverij van Livar (Limburgs Kloostervarken) ge-eten, gezellige nieuwe eigenaar trots op z'n zaak, goede sfeer frisse uitstraling. We komen gauw een keer terug voor een volledig diner
Wat leuk zeg! Bedankt voor jullie recensie. We vonden het leuk dat jullie er waren!
Joopdijkstra .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Op kerstavond speciaal voor ons open. Wat een aandacht en sfeer!
We hebben ons heerlijk laten verrassen. Het driegangenmenu begon met een overheerlijke pompoensoep. Zeer verfijnd van smaak.
Daarna kregen wij gebraden eendenborst en onze tafelgast kreeg Canadese wilde zalm. Beide gerechten waren kwalitatief zeer hoog.
Tot slot een Tiramisu.
Afgelopen jaar hebben we niet eerder zo heerlijk gegeten!
Prijs-kwaliteitsverhouding prima! 44 euro inclusief 2 mooie glazen wijn.

Een aanrader voor iedereen die op Ameland is!! Geen betere keuken te vinden in deze prijsklasse.
Hennie W.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Heerlijk gegeten, wij hebben ons laten verrassen met het 5-gangenmenu. Hierbij werd rekening gehouden met dieet en producten die u niet op prijs stelt.
Alles was versbereid, vooral de huisgemaakte sauzen (pesto, mayonaise, hollandaisesaus) waren voortreffelijk. Ook was bijvoorbeeld de vis boterzacht en het vlees mooi rosé.

De porties waren ruim voldoende. Ook een karaf kraanwater bleek geen probleem, dat is in dit restaurant gelukkig nog gewoon service bij uw wijn.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
We waren op Ameland van 11 juli tot 1 augustus. In deze drie weken zijn we drie keer neergestreken bij dit restaurant en dat is niet voor niets. Allereerst is de locatie prachtig, een schitterend wandel- en fietsgebied en vanaf de camping waar we verbleven was het voor ons(we stonden achteraan op de camping) het dichtstbijzijnde restaurant, maar 3 minuten fietsen. Martine en Rik zijn vriendelijk, willen het je echt naar de zin maken. Het restaurant en terras zijn allebei prachtig en het eten was prima. Het mosselpannetje was prima, de eend was heerlijk, het menu wat we daarna kozen was goed samengesteld. Er wordt rekening gehouden met voorkeuren. Ik vond het relatief rustig in het restaurant voor het hoogseizoen en vind dat persoonlijk onbegrijpelijk!!! Martine en Rik, ga zo door en als we terugkomen op Ameland weten we jullie te vinden!
Annette69 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Na alle lovende recensies op iens zijn we hier gaan eten. Op aanraden van de chef de mosselen besteld. Een van de 2 specialiteiten buiten de kaart. Een teleurstelling, kleine mosseltjes en veel schelpen nog gesloten. De overige gerechten waren wel vers maar, buiten de bijgerechten rabarber en de witte kool, niet erg bijzonder. De opmaak van de borden is wat amateuristisch. De zalm met Hollandse garnalen was een soort grote bal waar ook nog 3 grote citroen stukken bij lagen. De gastheer en gastvrouw hebben de beste bedoelingen maar missen een beetje de flair.
Bedankt voor jullie reactie familie Bos. En ja, eens moet de eerste keer zijn na alle goede recensies... Alleen jammer dat jullie alles wel goed vonden toen jullie bij ons zaten te eten. We hebben beide geregeld gevraagd of alles naar wens was.
Betreft de mosselen: wij controleren de mosselschelpen bij terugkomst van de tafel in de afwas en kwamen gek genoeg geen dichte mosselen tegen. Dan waren we zeker bij jullie aan tafel gekomen om dit te benoemen.
Dat de opmaak wat amateuristisch is betreuren wij. Onze excuses hiervoor. En de bijgerechten buiten de rabarber en de kool zijn verse frites en gebakken aardappelen. Inderdaad niet bijzonder, maar volgens ons wel compleet in het plaatje.
Betreft de Flair. We zorgen voor een abonnement op dit tijdschrift. Goed idee.
RvD020 V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Gisteren met familie (13 pers) heerlijk gegeten. Tijdens de borrel hebben de kinderen lekker kunnen voetballen, waarna we binnen aan de grote tafel erh gezellig hebben gegeten. Heerlijke gerechten van verse ingredienten en continue aanvullingen. Perfecte service in relaxte sfeer. Ga zo door, we komen zeker terug
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Binnen 10 dagen hebben we 2x echt heerlijk gegeten in dit restaurant, dat op aanvraag zelfs 1x apart een avond voor ons openging. De chef verstaat zijn vak, dat is duidelijk, en hij werkt met uitstekende verse producten. Geen ingewikkelde toestanden op het bord maar eenvoud die kenmerk van het ware is met aangename smaakcombinaties. Ook de vegetariër in ons gezelschap wist de spontane creativiteit van de chef zeer te waarderen, en dat wil wat zeggen. De 'slurp-wijnen' zijn ongecompliceerd, drinken lekker weg en combineren goed met veel van de gerechten.
De prijs kwaliteitsverhouding is prima. En dat midden in de Amelandse natuur. We komen terug!
Adrie J.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Het is een heel erg knus restaurant
Wij hebben er alleen een tosti op smorgens om 11.30
Wat eigenlijk niet kan want ze gaan pas om 12.00 open
Maar de eigenaar was zo vriendelijk tussen de drukte een tosti te maken dat noemen wij nu service
Reimervisser .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Fantastisch lekker eten, bereid met producten van een goede kwaliteit! Ook een goede en snelle bediening. De locatie is een beetje afgelegen, maar goed bereikbaar.
Hekvo .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Aan het oosteind van de bewoonde wereld van Ameland, mooi gelegen. Wij voelden ons zeer welkom, hebben heerlijk gegeten, lekker rosé gebraden eenden borst en malse kalfsentrecôte. Lekkere bijgerechten in ruime mate en vers! Kortom zeker een aanrader.
EllenJ75 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Op een prachtige locatie op Ameland vind je na een fietstochtje 't Koaikershuus. Wij werden warm ontvangen door de eigenaars. Het eten was verrukkelijk. Ik ben geen grote vleeseter, maar ik heb echt mijn vingers afgelikt. Er wordt door Louis met veel passie gekookt en dat proef je terug in de gerechten. De goulashsoep en het stoofpotje, jammie. Maar ook de Amelander ree en de eend raad ik aan. Heel fijn dat het allemaal producten zijn van Ameland en met keurmerk. Louis had speciaal voor ons een soort tapas gemaakt van de heerlijke gerechten die hij serveert. Ik kom zeker terug voor de proeverij of voor één van de workshops. Het was een genot om Louis te horen vertellen over zijn passie: eten en koken.
Anna2511 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Een bijna verborgen schat. En zoals dat gaat met verborgen schatten; je moet er wel wat voor over hebben. Dus of even fietsen, of met de auto. Zorg dan wel dat iemand anders de bob is (of ga met de taxi), dan kun je zelf genieten van de lekkere wijnen of whiskey's van Louis.

Wij hebben echt fantastisch gegeten. Eerlijk eten, zonder opsmuk, en met vakmanschap bereid. Mijn favoriet was het Duinkonijn, maar de goulashsoep van ree vond ik ook heerlijk. Zelfs de rode kool smaakte me bijzonder goed. En op de terugweg konden we ook nog genieten van een prachtige ondergaande zon. Een perfecte afsluiting van een perfecte maaltijd.

Meer dan uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding.