Restaurant 't Klooster

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 21:00

Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Op een 'gewone' dinsdagavond gegeten in 't Klooster. De locatie van het restaurant is schitterend. De inrichting rustgevend en de ontvangst en bediening helemaal in orde. De amuses gaven de toon van de rest van de avond aan; je eet in t'Klooster op niveau. Heerlijk! De chef liet geen steek vallen. Verbetering zit hem in de details, zoals de koffie of de achtergrondmuziek. Een ding is zeker; t'Klooster is een aanrader en gaat komende jaren nog meer mooie vermeldingen veroveren op sites, in gidsen en tijdschriften.
RDeckers D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten met vrienden in dit restaurant in Wijk bij Duurstede. We hadden gekozen voor een zesgangendiner met passend wijnarrangement. Het aperitief en de amuses hebben we heerlijk op het terras genuttigd en daarna de overige gangen binnen in het restaurant. Erg leuke en spontane bediening die bij elk gerecht een goede uitleg gaf, ook over de heerlijke, bij behorende wijn. Alle gerechten waren heerlijk en mooi opgemaakt, waarbij gebruik was gemaakt mooie verse ingrediënten. Echt een restaurant met toekomstige sterrenpotentie waarbij er veel aandacht is voor de gasten, door vriendelijke en kundige bediening.
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Heerlijk gedineerd op een doordeweekse avond met z'n 5en.

Gekozen voor het 8-gangen menu inclusief bob-arrangement. Mooie amuses vooraf: oa, oester, mierikswortel met komkommer, krokantjes met hummus dip. Daarna fantastische gerechtjes met top producten; langoustine, zwezerik, coquille en kakelverse makreel. Elke gang weer een feestje op je bord. Goed rekening gehouden met de allergieën.

Mooie wijnen, top service. Ik heb een hele mooie avond gehad. Chapeau!
Opama .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het is steeds afwachten en een uitdaging hoe een groepsdiner ( 0ng.30 personen) verloopt, meestal als fijnproever een enigszins frustratie. Hier aangenaam verrast: prettige bediening in een wat typisch "kasteelkader" en dan heel content met het gebodene, de start met meerdere "gezonde" lekkere voorafjes, en dan 4 gangen waar in deze omstandigheden zeker geen negatieve commentaar te geven is. Goed tempo met tijdsrespect voor enkele sprekers.Wij komen nog eens terug met z'n tweetjes.
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Afgelopen vrijdag hebben we bij 't Klooster gegeten. Voor de eerste keer bij deze eigenaren, we waren hier al eerder geweest toen het nog in handen was van anderen. Helaas ging het bij het reservering mis. Ik had via de website een reservering gedaan (kreeg een net mailtje terug), maar bij binnenkomst werd mijn naam en reservering niet herkend. Helaas een minpuntje dat ze bovendien minder goed oplosten. Ja, we kregen een prima tafel maar je voelt je veel meer welkom als je naam op het briefje staat! We waren met z'n viertjes en kozen het 5 gangen verrassingsmenu, aanbevolen door de aardige kok die erover aan tafel vertelde. De wat slechte start werd meer dan goedgemaakt met de prachtige gerechten. Niet alles was even geslaagd en gelukt, maar de meeste gerechten waren superlekker, geslaagd en verrassend. Ook de bijpassende wijnen waren erg lekker, ook werd er telkens mooi over verteld. Klein minpuntje vind ik het decor, wat in mijn ogen net niet overeenkomt met de culinaire ambities die ze hier hebben. Maar met wat hele kleine aanpassingen en een scherper reserveringsbeleid gaat het nog beter worden. Conclusie: beste restaurant van Wijk bij Duurstede en een aanrader, ik kom hier zeker nog een keertje terug!
VebAts .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We zijn hier al een aantal keren geweest en blijven terugkomen! Waarom? Bovenal de heerlijke gerechten die als kunstwerkjes worden geserveerd. Wij kozen het vijf gangen JRE proeverijmenu, bestaande uit een aantal amuses, gevolgd door tonijn met tomaat op vier verschillende manieren bereid, daarna een schelvisje in schuimige saus, gevolgd door een kwartel met allerhande garnituur en een kwartelpootje, een mooi stukje entrecote en een dessert van aardbei. Zoveel mooie smaken en structuren en alles heeft de perfecte garing. Een feestje voor de smaakpapillen. Jeroen (chefkok)blijft verrassen en vernieuwen en zowel hij als de gastvrouw zijn vriendelijk en toegankelijk, en kunnen erg enthousiast vertellen over hun passie. Ze maken ondanks drukte tijd voor een praatje. Je kunt hier heerlijke gerechten van hoog niveau proeven in een sfeer die ongedwongen en relaxed is. Tot slot nog twee mooie wijnen uitgezocht in de wijnkamer en huiswaarts gekeerd.
Dank voor de mooie recensie!
Groeten uit 't Klooster en tot de volgende keer.
Boudewijn A.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wat een verrassing. Het was vrijdag de dertiende maar bij het Klooster binnen leek het wel een zonnige zondag. Vijf gangen die als creatieve plaatjes op ons bord verschenen. Gelukkig werd ons professioneel uitgelegd welke producten werden voorgeschoteld. We mochten de smaken zelf bestuderen. Wat een verwennerij. BvA.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Heerlijk gedineerd bij 't Klooster met een dineerden van Heerlijk.nl. Een zesgangendiner met passend wijnarrangement. Alles was in een woord geweldig. De ontvangst met een aperitief en amuse in de kloostertuin. Erg leuke en spontane bediening met een persoonlijke touch. Na het aperitief zijn we binnen gaan zitten. Mooi verzorgde linnengedekte tafels in een eeuwenoud en mooi gerestaureerd interieur. Leuk dat je de chef aan het werk kunt zien. Alle gerechten waren heerlijk en mooi gemaakt. Goede verse ingrediënten als makreel, coquilles. De wijnen waren ook bijzonder van smaak. Al met al een fijne ervaring en een restaurant dat je zonder meer aan andere fijnproevers aanbeveelt.
Henriette V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Dit restaurant is gelegen in het gezellige oude stadscentrum van Wijk bij Duurstede. Na een aperitief op het terras hebben we genoten van de kookkunsten van chefkok Jeroen. Ieder bord zag er weer uit als een plaatje! Het eten was heerlijk, wel wat kleine porties. Wat een groot minpunt was is dat we tussen de gangen door gemiddeld een half uur moesten wachten op het volgende gerecht. Bij een 5-gangen verrassingsmenu duurt het dan allemaal wel erg lang. De geserveerde wijnen pasten prima bij de gerechten. Op het gebied van de bediening kan hier veel verbeteren, bijvoorbeeld het van tevoren uitvragen of er naast allergieën ook zaken zijn die je echt niet lust, het uit- en bijschenken van water, tussendoor even vragen of alles naar wens is en de positie van het in- en uithalen van de borden. Als deze zaken worden verbeterd, dan kan dit restaurant het zeker nog ver gaan brengen.
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Opgeleid bij de Librije, dat zie je, dat proef je. Heel goed. Een meer dan prima plek om goed en ontspannen te eten. Niet alles is perfect, maar dat vergeven we direct.
Caty B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Even zoeken ,dan vind je op een mooie binnenplaats het restaurant. Een vriendelijke ontvangst, en het begin van een verfijnde smulavond. Bijzondere kleine amuses, en de 3 gangen die we namen, heel smakelijk, en niet te grote porties, zoals wij dat graag zien. Het zalmvoorgerecht had een verrassende touch met de sashimi, de gevarieerde bereidingen van kwartel ,verrukkelijk en ook de kleine bijgerechtjes. Het toetje was lekker, maar niet verrassend. De bijpassende wijnen waren een verrassing. Wat ons verbaasde dat we de enige eters waren die avond Dit restaurant verdient beter, een aanrader
Nawor .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Op weg naar de ster, heel lekker gegeten. De taco van komkommer en een mierikswortel taartje waren zeer bijzonder voor de amuses. Voorgerecht van rundertartaar met gerookt stukje rundvlees piccalilly en een saus van ijsbergsla, mooie combinatie. Kwartelborst met jus (geserveerd door de chef) die perfect op smaak was. En een heerlijk nagerecht op basis van mango, mooie balans van krokant en zacht. De gastvrouw was top.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Na enig wat zoeken zijn we uiteindelijk bij 't Klooster in Wijk bij Duurstede terecht gekomen om daar mijn jubileum te beproeven met een man of 30,Het was zéér geslaagd niet alleen om het feit voor mijn 40 jaar Jubileum maar zeker het diner die werd samengesteld door Chef-Kok en eigenaar Jeroen van Hensbergen In een woord voortreffelijk (de herinnering blijft) een samen gestelde 5 gangen menu van top klasse bestaande uit Tartaar v rund met krokante aardappel,picccalilly,spicy tomaat en bascillicum een tussengerecht van Schelvis met een creme van dillen,pasta van paprika,zoetzure prei,kokkels en schuimige saus van Hollandse garnaal en nogmaals een tussengerecht van Varkenswang met bascillicum,pompoen,ananas,gebrande meloeskes en jus van hachee. Het hoofdgerecht was een stukje lekker vlees met peterselie,dadel,bietjes,koolrabi en een jus van steranijs .....geweldig en als klap op de vuurpijl het Chefs Dessert..... klasse .We hebben allen smaakvol genoten van de culinair kookkunsten van Jeroen van Hensbergen en zijn vrouw Natasja die met haar team ons op voortreffelijke wijze hebben bediend en mijn vrouw en ik komen beslist weer terug want........De herinnering blijft".
Dank voor de mooie woorden graag tot de volgende keer!!
Mvg 't Klooster

Reactie van proever:

Graag gedaan en wij zien er weer naar uit .op Tripadvisor.nl ook mijn verhaal....mvg Fam Blokland.
Efern .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Zaterdagavond uitgenodigd door vrienden; wat een verrassing! Zij waren twee weken eerder ook al geweest en ik moest 't meemaken. Op niets ook maar iets aan te merken; heerlijke amuses, super mooie gerechtjes (6-gangen was veel, maar geen spijt) en het dessert met perencompôte soufflé was echt subliem! Ik kom hier heel graag nog eens terug...
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Wij hebben gisterenavond met 6 personen in het restaurant t' Klooster een fantastische culinaire avond beleefd! Het menu was perfect bereid, alle gerechten waren qua portiegrootte en smaak dik voor elkaar en de gastvrijheid van de gastvrouwen in de bediening was ook dik in orde. Het bijpassende wijnarrangement was goed afgestemd op de gerechten met mooie wijnen en Je kunt proeven dat Jeroen een culinaire opleiding bij tal van top bedrijven heeft genoten en daar toch zijn eigen twist aan geeft.
Bedankt voor de fantastische avond en we komen zeker nogmaals terug.
Mocht u ooit in Wijk bij Duurstede culinair willen dineren bevelen wij t' Klooster zeker aan.

Fred V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Zondag 1 november hier gegeten na een culinair weekendje weg. Mooie locatie in een mooi stadje. Was die avond erg rustig. Wij kozen voor 4 gangen diner. Prima gerechtjes en leuke verrasende amuses. Miste nog een beetje de echte complexiteit van een hoge notering in de Lekker. Verder prima prijs kwaliteit verhouding.
Construvisie .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Voor de vijfde keer hier gegeten, wat mogelijk iets zegt over onze waardering voor vooral de kookkunsten van Jeroen. Fantastisch. De bediening maakt kleine foutjes, maar dankzij een voortreffelijke inzet en servicegerichtheid, maakt het de gastvrijheid alleen maar beter.
Toch ging het deze keer vreselijk mis. Een verjaardagsfeest met DJ op de bovenverdieping. Die verdieping staat n open verbinding met het restaurant. Om het beleeft te zeggen: wat een takken herrie, het leek wel of we in een eetcafe zaten. Ik ben slechthorend en kon mijn disgenoten niet meer verstaan. Met mijn opmerking over het geluid, wist de eigenaresse niet om te gaan: 'feestje, moet kunnen' en 'het eten is wel lekker?'.
Wij gaan hier echt weer eten, het is gewoon te lekker, maar zullen in het vervolg eerst vragen of er een activiteit boven is. Want deze keer ging het, gelet op de opmerkingen om ons heen, voor de eetgasten mis.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
We kozen het 5-gangen menu van de chef met een bijpassend wijnarrangement. Eigenlijk was alles overheerlijk, vooral de duif was fantastisch. De service was adequaat en supervriendelijk. Tussen de amuses en de eerste gang stonden we helaas even droog maar dat is echt het enige minpunt. Wel aan de prijs maar wij moesten zo nodig nog extra kaas en port.. Aanrader en een culinaire verrijking voor Wijk.
DiBo .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Onlangs uitmuntend gegeten met 2 personen bij Restaurant 't Klooster. Als ik op Iens een cijfer had kunnen geven voor de prijs/kwaliteit verhouding van het eten, dan had dit restaurant nog een punt hoger gescoord. De attente service, de mogelijkheid tot het kopen van wijnen en met name het geweldige eten, zorgen ervoor dat we heel snel terug zullen gaan. Hopelijk dat ze dan nog steeds het dessert van bloedsinasappel-ijs, een choco-truffel met (subliem) vers fruit serveren, want die zal ons nog lang bijblijven.
Nathalie S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
HEEL erg lekker gegeten. Deels op het zonnige terras, deels binnen. Een vijfgangen verassingsmenu waarbij elke nieuwe gang weer een feestje was. Spannende combinaties en uitstekende bereidingen. Als dit binnen afzienbare tijd niet met een ster beloond wordt, weet ik het ook niet meer.

Een extra plus voor het speciale gastric bypass-menu dat ze bleken te hebben. In de dik 8 jaar sinds ik die operatie gehad heb, heb ik dat nog nooit ergens gezien. Vandaag kon ik gewoon 5 gangen mee-eten zonder dat ik van alles de helft moest laten staan. Fantastisch.