Restaurant 't Klooster

9,1
Onno L.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Top restaurant!
Echt een aanrader. We hebben er een 5 gangen menu gegeten met bijpassend wijn arrangement. Heerlijke smaken en heel mooi opgemaakt. Hulde aan de chef!
Buiten ook nog een leuk terras dus bij mooi weer is het ook leuk om buiten te zitten.
Brigitte H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
kan de teneur van de recensies alleen maar beamen....prima eten, maar helaas zijn de porties aan de (te) kleine kant. En dan niet zozeer het hart van de maaltijd, het vlees of de vis, nee de bijlages zijn te schaars aanwezig..een paar stukjes groente, twee dobbelsteentjes aardappel. Daar kan een Hollandse man de winter niet mee overleven.
Bij de vraag " is alles in orde" zei ik dat ik bang was met honger te vertrekken en of ik nog wat brood kon krijgen. Nu..dat kon..helaas bleek bij de afrekening....voor vier personen 300 euro...vier kleine broodjes voor 2,50 euro op de rekening te staan. Dit ervaar ik als klantonvriendelijk en penny wise pound folish.

In conclusie: prima en echt lekker eten, met zorg toebereid, klasse. De bijlagen zijn blijkbaar moeilijk te vinden in de keuken en doen helaas de totaalindruk schade. Hierdoor blijft het gevoel dat de prijs kwaliteit uit balans is en dat is niet slim.
John V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Voor het eerst op bezoek in dit restaurant. Een week na de opening heb eens geprobeerd te reserveren. Ik liep in de middag langs en de deur stond open, naar binnen dus. De aanwezige heer gaf direct aan: "We zijn gesloten." "Geen probleem" mijn antwoord, "ik kom niet eten maar reserveren." "Dan moet u om vier uur terugkomen, of bellen." kreeg ik te horen. Wie er ook langskwam of ging bellen om vier uur: ik zou dat niet zijn.
Onlangs, dus vele jaren later, vond ik het tijd om de hand over mijn hart te strijken, wie weet was de bokkige attitude wel het gevolg geweest van openingskoorts, of een andere geheimzinnige ziekte.
Om acht uur op een doordeweekse 's avonds waren twee tafels bezet. Als het even kan stellen wij prijs op een wat ruimere tafel dan een petieterig tweetje en we wezen een vierpersoons tafel aan. "Die is voor vier personen, dat kan niet." was het bericht van de dame die daarbij wel vriendelijk lachte. Oh. Omdat ik nogal kort van stof kan zijn en er bij mijn vrouw om bekend sta dat ik zonder pardon weer vertrek als me iets niet aanstaat, wilde ik haar en mezelf eens verrassen op een flinke portie vergevingsgezindheid en kalmte: "Prima hoor." hoorde ik mezelf zeggen terwijl ik me achter het tafeltje wrong. Na een fles wijn besteld te hebben en fles plat water geleegd te hebben vroeg het meisje in de bediening of we nog meer water wilden. Heel attent. "Het mag van mij ook een karaf kraanwater zijn." gaf ik aan. "Dat doen wij hier niet." het duidelijke antwoord. Oh. De twee menu's (waarvan een vegetarisch) waren uitmuntend. Mooie gerechten, verrassende combinaties en alles perfect op smaak gecomponeerd. Helemaal niets mis mee, de rode huiswijn haal ik maar zo met plezier in mijn huis. Bediening verder wat plichtmatig vriendelijk, gastvrouwschap is teveel gezegd. Samengevat: fantastisch gegeten, maar voor we terugkomen zijn we weer jaren verder, if ever. Een in potentie geweldig restaurant wat teniet gedaan wordt door een verkeerde selectie van bediening en/of achterhaalde instructies hoe om te gaan met redelijke klantwensen.
Josephine K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Bij binnenkomst stond de bediening al klaar om ons de hele avond op onze wenken te bedienen. We zaten op de beste plek van het restaurant: tegenover de open keuken. We hebben genoten van de prachtige gerechten die voor onze neus werden bereid. Ook de wijnen die er bij werden geschonken, pasten er goed bij. Toen we vroegen of het tempo wat langzamer kon, werd daar meteen naar geluisterd. Een zeer geslaagde, fijne avond op een plek waar we graag nog eens terugkomen!
Lotty T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
zaterdag waren we met 7mensen in dit restaurant. We kozen voor een 4 gangen verrassingsmenu metbijpassende wijnen. 3 personen hadden een bobarrangement. Het eten was mooi opgemaakt en smaakte goed. De porties waren echter zeer klein. Het wijnarrangement stelde ons teleur. Geen bijzondere wijnen en er werd voor iedereen nagenoeg een bobglas geschonken. Opmerkingen hierover leidden tot matige bijvulling. Wij zijn geen grote eters, maar de koffie met friandises was nodig om voor enige vulling te zorgen. Prijs kwaliteit is dusnietin orde, zeker de wijn a 7.50 euro per glas niet. Jammer, want potentie is er wel, gezien de opmaak en smaak van de gerechten.
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Op een 'gewone' dinsdagavond gegeten in 't Klooster. De locatie van het restaurant is schitterend. De inrichting rustgevend en de ontvangst en bediening helemaal in orde. De amuses gaven de toon van de rest van de avond aan; je eet in t'Klooster op niveau. Heerlijk! De chef liet geen steek vallen. Verbetering zit hem in de details, zoals de koffie of de achtergrondmuziek. Een ding is zeker; t'Klooster is een aanrader en gaat komende jaren nog meer mooie vermeldingen veroveren op sites, in gidsen en tijdschriften.
RDeckers D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten met vrienden in dit restaurant in Wijk bij Duurstede. We hadden gekozen voor een zesgangendiner met passend wijnarrangement. Het aperitief en de amuses hebben we heerlijk op het terras genuttigd en daarna de overige gangen binnen in het restaurant. Erg leuke en spontane bediening die bij elk gerecht een goede uitleg gaf, ook over de heerlijke, bij behorende wijn. Alle gerechten waren heerlijk en mooi opgemaakt, waarbij gebruik was gemaakt mooie verse ingrediënten. Echt een restaurant met toekomstige sterrenpotentie waarbij er veel aandacht is voor de gasten, door vriendelijke en kundige bediening.
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Heerlijk gedineerd op een doordeweekse avond met z'n 5en.

Gekozen voor het 8-gangen menu inclusief bob-arrangement. Mooie amuses vooraf: oa, oester, mierikswortel met komkommer, krokantjes met hummus dip. Daarna fantastische gerechtjes met top producten; langoustine, zwezerik, coquille en kakelverse makreel. Elke gang weer een feestje op je bord. Goed rekening gehouden met de allergieën.

Mooie wijnen, top service. Ik heb een hele mooie avond gehad. Chapeau!
Opama .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het is steeds afwachten en een uitdaging hoe een groepsdiner ( 0ng.30 personen) verloopt, meestal als fijnproever een enigszins frustratie. Hier aangenaam verrast: prettige bediening in een wat typisch "kasteelkader" en dan heel content met het gebodene, de start met meerdere "gezonde" lekkere voorafjes, en dan 4 gangen waar in deze omstandigheden zeker geen negatieve commentaar te geven is. Goed tempo met tijdsrespect voor enkele sprekers.Wij komen nog eens terug met z'n tweetjes.
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Afgelopen vrijdag hebben we bij 't Klooster gegeten. Voor de eerste keer bij deze eigenaren, we waren hier al eerder geweest toen het nog in handen was van anderen. Helaas ging het bij het reservering mis. Ik had via de website een reservering gedaan (kreeg een net mailtje terug), maar bij binnenkomst werd mijn naam en reservering niet herkend. Helaas een minpuntje dat ze bovendien minder goed oplosten. Ja, we kregen een prima tafel maar je voelt je veel meer welkom als je naam op het briefje staat! We waren met z'n viertjes en kozen het 5 gangen verrassingsmenu, aanbevolen door de aardige kok die erover aan tafel vertelde. De wat slechte start werd meer dan goedgemaakt met de prachtige gerechten. Niet alles was even geslaagd en gelukt, maar de meeste gerechten waren superlekker, geslaagd en verrassend. Ook de bijpassende wijnen waren erg lekker, ook werd er telkens mooi over verteld. Klein minpuntje vind ik het decor, wat in mijn ogen net niet overeenkomt met de culinaire ambities die ze hier hebben. Maar met wat hele kleine aanpassingen en een scherper reserveringsbeleid gaat het nog beter worden. Conclusie: beste restaurant van Wijk bij Duurstede en een aanrader, ik kom hier zeker nog een keertje terug!
VebAts .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We zijn hier al een aantal keren geweest en blijven terugkomen! Waarom? Bovenal de heerlijke gerechten die als kunstwerkjes worden geserveerd. Wij kozen het vijf gangen JRE proeverijmenu, bestaande uit een aantal amuses, gevolgd door tonijn met tomaat op vier verschillende manieren bereid, daarna een schelvisje in schuimige saus, gevolgd door een kwartel met allerhande garnituur en een kwartelpootje, een mooi stukje entrecote en een dessert van aardbei. Zoveel mooie smaken en structuren en alles heeft de perfecte garing. Een feestje voor de smaakpapillen. Jeroen (chefkok)blijft verrassen en vernieuwen en zowel hij als de gastvrouw zijn vriendelijk en toegankelijk, en kunnen erg enthousiast vertellen over hun passie. Ze maken ondanks drukte tijd voor een praatje. Je kunt hier heerlijke gerechten van hoog niveau proeven in een sfeer die ongedwongen en relaxed is. Tot slot nog twee mooie wijnen uitgezocht in de wijnkamer en huiswaarts gekeerd.
Dank voor de mooie recensie!
Groeten uit 't Klooster en tot de volgende keer.
Boudewijn A.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wat een verrassing. Het was vrijdag de dertiende maar bij het Klooster binnen leek het wel een zonnige zondag. Vijf gangen die als creatieve plaatjes op ons bord verschenen. Gelukkig werd ons professioneel uitgelegd welke producten werden voorgeschoteld. We mochten de smaken zelf bestuderen. Wat een verwennerij. BvA.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Heerlijk gedineerd bij 't Klooster met een dineerden van Heerlijk.nl. Een zesgangendiner met passend wijnarrangement. Alles was in een woord geweldig. De ontvangst met een aperitief en amuse in de kloostertuin. Erg leuke en spontane bediening met een persoonlijke touch. Na het aperitief zijn we binnen gaan zitten. Mooi verzorgde linnengedekte tafels in een eeuwenoud en mooi gerestaureerd interieur. Leuk dat je de chef aan het werk kunt zien. Alle gerechten waren heerlijk en mooi gemaakt. Goede verse ingrediënten als makreel, coquilles. De wijnen waren ook bijzonder van smaak. Al met al een fijne ervaring en een restaurant dat je zonder meer aan andere fijnproevers aanbeveelt.
Henriette V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Dit restaurant is gelegen in het gezellige oude stadscentrum van Wijk bij Duurstede. Na een aperitief op het terras hebben we genoten van de kookkunsten van chefkok Jeroen. Ieder bord zag er weer uit als een plaatje! Het eten was heerlijk, wel wat kleine porties. Wat een groot minpunt was is dat we tussen de gangen door gemiddeld een half uur moesten wachten op het volgende gerecht. Bij een 5-gangen verrassingsmenu duurt het dan allemaal wel erg lang. De geserveerde wijnen pasten prima bij de gerechten. Op het gebied van de bediening kan hier veel verbeteren, bijvoorbeeld het van tevoren uitvragen of er naast allergieën ook zaken zijn die je echt niet lust, het uit- en bijschenken van water, tussendoor even vragen of alles naar wens is en de positie van het in- en uithalen van de borden. Als deze zaken worden verbeterd, dan kan dit restaurant het zeker nog ver gaan brengen.
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Opgeleid bij de Librije, dat zie je, dat proef je. Heel goed. Een meer dan prima plek om goed en ontspannen te eten. Niet alles is perfect, maar dat vergeven we direct.
Caty B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Even zoeken ,dan vind je op een mooie binnenplaats het restaurant. Een vriendelijke ontvangst, en het begin van een verfijnde smulavond. Bijzondere kleine amuses, en de 3 gangen die we namen, heel smakelijk, en niet te grote porties, zoals wij dat graag zien. Het zalmvoorgerecht had een verrassende touch met de sashimi, de gevarieerde bereidingen van kwartel ,verrukkelijk en ook de kleine bijgerechtjes. Het toetje was lekker, maar niet verrassend. De bijpassende wijnen waren een verrassing. Wat ons verbaasde dat we de enige eters waren die avond Dit restaurant verdient beter, een aanrader
Rowan V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Op weg naar de ster, heel lekker gegeten. De taco van komkommer en een mierikswortel taartje waren zeer bijzonder voor de amuses. Voorgerecht van rundertartaar met gerookt stukje rundvlees piccalilly en een saus van ijsbergsla, mooie combinatie. Kwartelborst met jus (geserveerd door de chef) die perfect op smaak was. En een heerlijk nagerecht op basis van mango, mooie balans van krokant en zacht. De gastvrouw was top.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Na enig wat zoeken zijn we uiteindelijk bij 't Klooster in Wijk bij Duurstede terecht gekomen om daar mijn jubileum te beproeven met een man of 30,Het was zéér geslaagd niet alleen om het feit voor mijn 40 jaar Jubileum maar zeker het diner die werd samengesteld door Chef-Kok en eigenaar Jeroen van Hensbergen In een woord voortreffelijk (de herinnering blijft) een samen gestelde 5 gangen menu van top klasse bestaande uit Tartaar v rund met krokante aardappel,picccalilly,spicy tomaat en bascillicum een tussengerecht van Schelvis met een creme van dillen,pasta van paprika,zoetzure prei,kokkels en schuimige saus van Hollandse garnaal en nogmaals een tussengerecht van Varkenswang met bascillicum,pompoen,ananas,gebrande meloeskes en jus van hachee. Het hoofdgerecht was een stukje lekker vlees met peterselie,dadel,bietjes,koolrabi en een jus van steranijs .....geweldig en als klap op de vuurpijl het Chefs Dessert..... klasse .We hebben allen smaakvol genoten van de culinair kookkunsten van Jeroen van Hensbergen en zijn vrouw Natasja die met haar team ons op voortreffelijke wijze hebben bediend en mijn vrouw en ik komen beslist weer terug want........De herinnering blijft".
Dank voor de mooie woorden graag tot de volgende keer!!
Mvg 't Klooster

Reactie van proever:

Graag gedaan en wij zien er weer naar uit .op Tripadvisor.nl ook mijn verhaal....mvg Fam Blokland.
Eric F.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Zaterdagavond uitgenodigd door vrienden; wat een verrassing! Zij waren twee weken eerder ook al geweest en ik moest 't meemaken. Op niets ook maar iets aan te merken; heerlijke amuses, super mooie gerechtjes (6-gangen was veel, maar geen spijt) en het dessert met perencompôte soufflé was echt subliem! Ik kom hier heel graag nog eens terug...
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Wij hebben gisterenavond met 6 personen in het restaurant t' Klooster een fantastische culinaire avond beleefd! Het menu was perfect bereid, alle gerechten waren qua portiegrootte en smaak dik voor elkaar en de gastvrijheid van de gastvrouwen in de bediening was ook dik in orde. Het bijpassende wijnarrangement was goed afgestemd op de gerechten met mooie wijnen en Je kunt proeven dat Jeroen een culinaire opleiding bij tal van top bedrijven heeft genoten en daar toch zijn eigen twist aan geeft.
Bedankt voor de fantastische avond en we komen zeker nogmaals terug.
Mocht u ooit in Wijk bij Duurstede culinair willen dineren bevelen wij t' Klooster zeker aan.