Restaurant 't Klooster

Vrouwjuttenland 2 2611 LC Delft Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant 't Klooster

Uit de Kloosterkeuken

In dit trappistenlokaal wordt in de kloosterkeuken veel biologisch en altijd vers gekookt, veelal met bieren. Dit is een knipoog richting de Vlaamse keuken, met toepassingen van de slow cooking methode. Berucht zijn de authentiek bereide hamburgers van Angus rund. Kom met een groep in deze bruine kroeg lekker eten, bordspelletjes doen of geniet van een bierproeverij!

Meer informatie over restaurant Restaurant 't Klooster

Maandag 17:30 - 22:00
Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag t/m zondag 17:30 - 22:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Voor het eerst gegeten bij 't Klooster op een prachtig locatie nabij de Nieuwe Kerk van Delft. Het bier- en whiskycafé op de hoek waaraan dit restaurant gelieerd is was mij/ons reeds bekend.
Op Iens zie ik wisselende recensies, zowel lovende als teleurgestelde.
Hier de eigen ervaring.
Het was rustig, op woensdagavond. Onder het genot van een heerlijk bier uit het enorme assortiment gewacht op het voorgerecht van 'hoppas', gemengde hapjes:
Verrassende bitterballen met makreelinhoud, dadels omwikkeld met een lintje spek, stukjes chorizo enz. Geen groots voorgerecht maar zeker leuk en goed te doen.
Wij waren met drie personen. Eén koos de hamburger 'De Pater' met ui, tomaat en sla. Ikzelf wilde de hamburger 'Van het moment', een hamburger in wrap-vorm en de derde persoon vroeg om de geglaceerde biologische kip met een blokje van aardappelrasp.
Ik was tevreden over mijn keuze, de opgerolde hamburger was lekker door een aangename saus, brood en vlees waren mooi zacht en de frites waren prima. Iets meer ringetjes groene peper was een suggestie die ik aan de kok doorgaf. Iets meer zout en zeker wat meer zwarte peper zou de hamburger nog beter hebben gemaakt. Hoe dan ook, ik kan deze wrap aanbevelen, een 8.
Mijn tafelgenoten waren minder tevreden.
De standaard hamburger (broodje) ontbrak het ook duidelijk aan zout en peper en had sappiger gemogen, net een 6.
De geglaceerde kip - de volledige titel kan ik me niet herinneren - was prachtig aangeprezen op de menukaart maar ontbeerde saus, waardoor het droog overkwam en tegen het bot aan was het vlees niet geheel gaar, zo werd mij verteld. Ook de creatie van aardappelrasp was niet goed op smaak en wat week, niet geheel gaar in de kern. (4) Met deze ingrediënten moet toch meer mogelijk zijn.
Gemiddeld geef ik het hoofdgerecht daarom een 6. Het voorgerecht was wat beter geslaagd.
Advies: graag meer smaak, saus/sappigheid.
De service was zonder meer goed. Een vriendelijke gastheer heette ons welkom en had verstand van bier en whisky. De whisky die ik na afloop bij een kop koffie dronk werd geserveerd met een extra glaasje water met pipet zodat ik de whisky kon bijdruppelen naar smaak. Klasse! Een 9.
Het decor blijft een kwestie van smaak. Ik vond het mooi, gezellig, bruin café-achtig en prachtig gesitueerd. Er kunnen misschien nog wat attributen of foto's toegevoegd worden maar ik vind het werkelijk een prettige plek om te eten en te genieten van bier of whisky. Tip: de hamburger in wrap-vorm!
AntoineCulinaire .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
De tijd tussen voor -en hoofdgerecht was misschien iets lang, maar bij veel restaurants is dit andersom. Bovendien duidt het (waarschijnlijk) op een bereiding van verse en lekkere maaltijden, zie het cijfer. De menukeuze is niet ruim.
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Het Klooster is een van die pareltjes die Delft rijk is. Een verrassend 2-3-4 gangen menu met als voorafje een combinatie van pastinakensoep, loempiaatje en zuurkool met cranberry. Als hoofd voor hem een kalfsstoof met wortel en krieltjes in de schil en voor de andere hem een moot kabeljauw met groene kool en gerookt spek. En tenslotte weer eens een lekker kaasplankje. Dat alles met bijpassende speciaalbieren uit het enorme assortiment van het naastgelegen trappistenlokaal, geadviseerd door een echte bierkenner die er alles aan doet om het je naar de zin te maken. Afgelopen zomer al eens een geweldige hamburger gegeten in het zonnetje voor de deur, we blijven graag terugkomen.
Freek D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het is knap hoe men hier een hamburger op tafel weet te zetten die werkelijk helemaal nergens naar smaakt. Het begint al bij het broodje (van het donkere soort en keihard, precies het tegenovergestelde van wat bij een hamburger past), vervolgens blijkt het vlees ook niet veel soeps (grove structuur en smakeloos) en als klap op de vuurpijl smaken de overige ingrediënten (ui, avocado, cheddar) ook naar...ja, naar niets eigenlijk.

Bediening is overigens vriendelijk en het lijkt best een gezellige tent om een biertje te drinken.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Vooral interessant voor de bierliefhebber, maar ook ik als niet-bier-drinker kom aan mijn trekken. Bediening is erg goed, weet ook alles van de bierkaart en kan goede tips geven. Zelf heb ik deze avond een paar glazen rode huiswijn gedronken die prima was.

Voorgerecht een soort mini kaasfondu, heerlijke pittige kaas en paar leuke variaties om te dopen. Kaas was wel heel vloeibaar en bleef daarom iets minder goed plakken, maar dat zijn details. Hoofdgerecht smaakte best ok, maar hier vond ik de prijs/kwaliteit zoek. Ik had een veredelde karbonade (livar) met wat zuurkool en frietjes. Wat mij betreft niet bijzonder, wel 20 euro. Hoef ik niet voor naar een restaurant. Aan tafel werd ook genoten van de vele goed uitziende hamburgervarianten. Enige onhandige is dat ze én heel groot zijn én een hard broodje hebben, niet makkelijk eetbaar dus, maar wel erg lekker.

Eigenlijk wilde ik het dessert overslaan, maar toen ik de cheesecake voorbij zag komen kon deze gelukkig toch nog snel voor me geregeld worden. Erg lekker!

Kortom, leuke gezellige avond, maar volgende keer houd ik het bij een hamburger! (en fondu / cheesecake uiteraard)
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
We zijn inmiddels al een aantal keren bij 't Klooster wezen eten en elke keer bevalt het prima. De sfeer is er prettig, het eten is er heerlijk, met zorg bereid, verantwoord en met enthousiasme opgediend. De bijgaande bieren maken het helemaal af. Genieten! De Hoppas als voorgerecht zijn goed op smaak. Hoofdgerecht een gevulde portobello met noten, geitenkaas en zeekraal. Heerlijk uitgebalanceerde smaak. Dat geldt evenzeer voor het kaasplateau als nagerecht. En met een portbier erbij is het een feestje op de tong.
KatieAz .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Keer iets anders, een restaurant naast een cafe. Super gezellig en knus, wij zaten helemaal boven.
Wij namen voor het gemak het driegangen verrassingsmenu met bijpassende bieren. Door de gerechten werd ook speciaal bier gebruikt. Het smaakte erg lekker! Alleen kiezen wij de volgende keer voor een ander menu.
Prijs kwaliteit was echt prima, alleen betaal ik liever iets meer en eet ik wat meer. Smaakte erg lekker en als ik om me heen keek zag het er ook allemaal goed uit.
Ober legde alles uit. En grappige was toen hij vroeg wat ik wilde drinken, vroeg ik wat hij mij kon aanraden. Maar dat was een lastige vraag, want tja ze hebben daar echt super veel speciaal bieren! Uiteindelijk zijn we samen wel tot een keuze gekomen. Daarom hou ik van een verrassingsmenu en bijpassend drank arrangement (dit keer een lekkere bier arrangement).
K_van_dijk .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Zaterdag met twee vrienden hier gaan eten. Zij hadden het verrassingsmenu en ik de rundstoof.
Het eten was heerlijk en de bieren op aanraden van de bediening pasten goed bij de gerechten.
Na 3 uur tafelen viel de rekening ook nog eens mee, maar 45 euro per persoon!
Ik kom hier zeker nog eens terug en kan het bierliefhebbers echt aanraden!
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Moederdag wijnproeverij. Verassend om juist in dit trappistenlokaal een wijnproeverij op te zetten. Deze was semi-professioneel, dwz verstand van zaken, informatief maar informeel. Bij de wijnen werden goed gekozen kleine gerechtjes geserveerd. spannend want niet voor de hand liggend. Na afloop wilden wij in de sfeer blijven dus aten wij het verrassingsmenu. In de gezellige entourage kwamen de lekkere gerechten met weer goed bijpassende wijn op tafel, geserveerd door enthousiaste mensen waaraan je merkt dat zij genieten als de gast geniet.
Prijs en kwaliteit verhouden zich heel goed tot elkaar. Hier kun je ervaren dat ook voor een lager budget een goed menu voorgezet kan worden.
Nu zijn wij nieuwsgierig naar de enorme selectie speciale bieren, dus wij gaan zeker terug.
Loesvanwissen .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Met een bevriend echtpaar gekozen voor het verrassingsmenu ad € 23,95 in genoemd restaurant welke bekend staat om zijn met bier bereide gerechten.
Er werd zeer geheimzinnig gedaan over het verrassingsmenu hetgeen verwachtingen schept. Vol verwachting zagen wij dan ook ons menu tegemoet.
Het voorgerecht bestond voor de dames uit een stokje met lamsvlees en een gemarineerd uitje en voor de heren een stokje met gemarineerde kip. Dit was geen hoogstandje maar kon er mee door.
Als hoofdgerecht kregen de dames een stukje kabeljauw bestreken met een klein beetje stroop en de heren een forel met slap velletje met 2 schijfjes citroen. Beide gerechten hadden weinig tot geen smaak.
Het toppunt was het dessert: 2 in schijfjes gesneden piepkleine aardbeien met een piepklein beetje vijgencompote gegarneerd met een "krakeling" hetgeen een stukje gedraaid bladerdeeg zonder zout bleek te zijn.
In de gerechten was geen spoor van bier te bekennen.
Toen wij op de vraag van de ober of het smaakte aangaven niet tevreden te zijn werd daar niets mee gedaan; het werd nogal kregelig als kennisgeving aangenomen.
Om de avond niet te bederven besloten het op dat moment niet aan te geven.
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Het eten is leuk en prima voor de relatief lage prijs. De bediening daarentegen was traag. Het excuus dat er een ober ziek was zou niet het probleem van de klanten moeten zijn. Dat de kok en ober constant buitenlangs moesten om spullen op te halen in het naastliggende cafe was storend. Het restaurant was verder erg onafgewerkt, alsof we midden in een grote verbouwing aan het eten waren. Ondanks alles denk ik dat er best potentie in de zaak zit, maar dat we gewoon een slechte dag getroffen hebben.
Chefstudent .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Wij zijn met z'n tweeën gaan eten bij t Klooster na de goede recensies op iens. Wij hebben het 3 gangen verrassingsmenu genomen. Het voorgerecht was erg simpel maar wel smakelijk. Als hoofdgerecht kregen wij vis, die wij terug hebben moeten sturen omdat deze niet gaar was. Nadat wij ons doormidden gesneden stuk terugkregen was de vis nog steeds niet gaar bleek te zijn na één hap met 5 graten te hebben genomen. Na dit te hebben aangegeven werd ons een nieuw stuk vis aangeboden. Echter kwam de vis weer naar beneden en kregen wij te horen dat het stevige vis was en dat het bij deze vis hoorde dat het vlees niet los kwam van de vis. Ik heb altijd geleerd dat vis gaar is als dit makkelijk los komt van de graten en vond dit een redelijk brutale opmerking. We hebben het gelaten en onze vis niet opgegeten. Wij kregen bij het betalen van de rekening niet meer dan een slap excuus. Wij vonden het erg tegenvallen.
C-gillemans .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
De kaart is niet heel uitgebreid maar dat is geen nadeel. Heerlijk en eerlijk eten met prachtige bieren .
Heel prettige bediening met veel verstand van bier waardoor de juiste bier/spijs combi op tafel kwam.
Vooraf de bapas die prima waren. Voor het hoofdgerecht hadden we een heerlijke lamsrollade en een pracht stukje kalfsvlees.
De stoute chocolade taart met natuurlijk een bijpassense biertje overtrof alle verwachtingen
MattPreston .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Geweldig lekker eten voor een schappelijke prijs. Goed, bierkundig en vriendelijk personeel. Met als hoogtepunt de stoute chocoladeaart. Ik heb geen fout kunnen ontdekken.
Petra- .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Super lekker eten, heerlijke pure smaken. Goed eten zonder opsmuck, ook de kinderen hebben zitten smullen (van het gewone menu). Zeer vriendelijke en attente bediening. Een aanrader!
Petra
Ilona G.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Bij 't Klooster voelen wij ons iedere keer weer helemaal thuis. Door het rustige decor, de vriendelijke bediening en het heerlijke, eerlijke en pure eten. Dat het vlees van scharrel en biologisch afkomst is, is duidelijk te proeven. De bediening is goed op de hoogte van producten, de bereiding en bijpassende biertjes. De kaart is niet uitgebreid, maar toch is het elke keer weer moeilijk kiezen. Probeer ook zeker de hoppas vooraf.
Ica S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Een bourgondische keuken met daarin bier als leidraad. De prijzen zijn er zeer schappelijk en de kwaliteit is zeer goed. De producten zijn vers en de gerechten zijn goed klaargemaakt. Je kan hier informeel een avond tafelen met een bijpassend bierarragement. Ook de service is gastgericht en prettig. Al met al voor ons een dikke 7 en absoluut een aanrader.
PDR .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Ontzettend lekker en gezellig. Originele gerechten waarvan je zeker weet dat het niet ingevroren van de groothandel is gehaald. Samen met de ontzettend vriendelijke bediening die de tijd voor je neemt om de uitgebreide bierkaart toe te lichten, zeker een restaurant waar ik terug kom.
Bongustaio .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Leuk (trappisten)biercafé waar men ook voor een zeer redelijke prijs kan eten. De bediening is vriendelijk en heeft veel kennis van de verschillende biersoorten. Het hoofdgerecht was prima bereid (goede garing), mals en ook goed van smaak. Bij ieder gerecht geeft men een speciaal bier advies. De combinatie van gerecht en bier passen uitstekend bij elkaar. De prijs/kwaliteit is prima.
MattPreston .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Bij elk gerecht een passend speciaalbier! Zeer deskundig en vriendelijk personeel. Schappelijk geprijsd en in het centrum van Delft met uizicht op de Nieuwe Kerk.
Ik kom hier graag!