Restaurant ‘t Heertje

Woensdag t/m Zondag 16:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant ‘t Heertje

Eric S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Vriendelijk personeel, mooi keuzemenu, uitstekende keuken en goede prijs-kwaliteit verhouding! Echte aanrader! Wij namen het 3-gangen keuzemenu. Beiden als voorgerecht de Carpaccio van zwaardvis, als hoofdgerecht nam mijn vrouw de Chili con corne, ik de Eendeborst en als nagerecht mijn vrouw de Sabayon en ik het Kaasplankje. Met de koemelk- en lactose-intolerantie werd goed rekening gehouden. Voor herhaling vatbaar!
Aste-rix H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
leuk restaurant waar je ook met een luidruchtig gezelschap welkom bent.
eten was voortreffelijk en vooral het kiezen van 2 halve porties van de voorgerechten sprak ons erg aan.
bediening was informeel en gewoon goed.
Marijn N.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Naar aanleiding van mijn 56e verjaardag telefonisch geboekt bij 't Heertje. (Keurig een bevestigings-SMS gekregen) Bij binnenkomst netjes door een van de gastdames ontvangen, jas aangenomen en naar de tafel begeleid. Het klopt dat het allemaal een beetje krapjes is bij 't Heertje maar dat doet gelukkig niets af aan de sfeer. Als voorgerecht een carpaccio en mijn partner gamba's met spek. Niets mis mee. Leuke combinatie! Het hoofdgerecht, voor mij kabeljouwstaart en voor mijn partner Tournedos, deze waren voortreffelijk qua smaak én presentatie. Tournedos precies gebakken zoals gevraagd! De portie ruim voldoende! Met lekkere krokante frietjes in een leuke puntzak waarbij we eens een keer NIET om de mayonaise hoefden te vragen.
Tot slot beiden het dessert van de chef genomen. Ook hier niets mis mee. Vooral de prijs kwaliteitsverhouding is in 't Heertje meer dan in orde. De dames van de bediening waren erg attent en hadden ondanks de grote drukte nog tijd voor persoonlijke aandacht in de vorm van een praatje.
We gaan de volgende keer weer graag terug naar 't Heertje.
Marijn en Grietje
Vera D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Afgelopen zaterdag waren we bij 't Heertje om de verjaardag van mijn man te vieren. Ik had dit kleine restaurant op grond van de site gekozen en vond het een beetje spannend.
Het bleek de beste keus.
De start met een klein flesje cava, waar precies twee glazen uit gaan, was feestelijk.
De voorgerechten, respectievelijk aspergesoep en balletjes lamsgehakt, waren heerlijk. Mijn man vond de BBQ pork die volgde heel lekker. Ik eet doorgaans nauwelijks vlees, maar koos deze avond voor 'boerderijvarkentje'. Mooi opgediend met asperges en zeer smakelijk.
Bij het nagerecht maakten we gebruik van de mogelijkheid om van twee gerechten de helft opgediend te krijgen. Heerlijk, onder andere panna cotta en ijs.
Hetgeen een glans over de avond wierp, was de prettige bediening en het verhaal over de kok van 't Heertje. Deze jonge man heeft het vak voornamelijk in de praktijk geleerd van de andere kok van 't Heertje en Het Geheim van Bergen, omdat hij zijn studie niet meer kon bekostigen. Sandra, die ons de gerechten bracht, vertelde het ons. Voor ons is zoiets zoveel zeggend. We hebben een geweldige avond gehad.
Dion S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Gisteren recensie met commentaar geschreven. Vandaag telefonisch contact gehad met Maarten. De pijnpunten toegelicht en opgelost. Prima service en kijken uit naar de volgende keer uit eten bij 't Heertje.
Bedankt Maarten!!!
JanGlad .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Op goed geluk bij dit restaurant binnengestapt.
Hadden hier al eerder willen eten, maar dat was er nog niet van gekomen.
Standaard wordt een 3-gangen menu aangeboden, waarbij uit alle voor-, hoofd- en nagerechten vrijelijk kan worden gekozen en dit voor €25,--.
Ook heel leuk was de mogelijkheid om zowel het voor- als nagerecht 2 halve porties te kiezen.
Voor het voorgerecht hebben zowel mijn vrouw als ikzelf daar dankbaar gebruik van gemaakt.
Als voorgerecht had ik een gerookte forel en een spies van mosselen met bacon.
Mijn echtgenote had ook de forel met een bietencarpaccio met geitenkaas.
Beiden waren zeer smaakvol en ruim van hoeveelheid.
Als hoofdgerecht had ik een heerlijke kalfsribeye medium gebakken in groene kruiden. Mijn vrouw koos voor speenvarken koteletjes met een mosterdsaus.
Samen met de verse frietjes en salade maakte dit het hoofdgerecht af.
Het nagerecht was voor mijzelf een kaasplankje met 3 kaasjes, dit had iets meer uitgesprokener van smaak mogen zijn.
Mijn echtgenote ging voor zoet, ook lekker, behalve de frambozensap, deze was duidelijk uit een flesje en veel te zoet.
Koffie na voor mij en voor mijn vrouw een verse muntthee echter zonder honing, dit had het net even afgemaakt.
De bediening was heel de avond vlot en correct.
Prijs/kwaliteit was dik in orde, je mag als restaurant trots zijn op je keuken en bediening.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
De mussen vielen van het dak en op zoek naar wat schaduw kwamen we in dit restaurant terecht.
Het is een model pijpenla ,met helemaal achterin de open keuken,alles niet echt ruim maar het geheel oogt 'huiselijk'.

Je zit wel wat dicht op elkaar maar de tafels zijn netjes gedekt en de stoelen zitten goed. De bediening is vriendelijk en attent.

Mooi gevarieerde menukaart en goede (huis)wijn. Lekkere gerechten, smaken net even beter, maar zijn wel erg ruim.

Gewoon leuk adres met een prettige sfeer en zeer goed prijs/kwaliteitsniveau
Enricoboz .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Met een gezelschap bestaande uit 4 personen bij 't Heertje gedineerd. Door het kunnen combineren van voor en nagerechten heeft dit restaurant een prima concept in handen. De kwaliteit van de opgediende gerechten is uitstekend en met zeer veel zorg bereid. BBQ porc is een echte aanrader. Altijd een goed teken is dat de kok zelf in contact met zijn klanten treedt en informeert naar smaak en kwaliteit van bet eten. De bediening is vriendelijk en behulpzaam. Prijs/kwaliteit is prima in orde. Een echte aanrader om een aantal keer per jaar te bezoeken.
vanbeeck .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Naar aanleiding van goede verhalen over 't Heertje toch ook benieuwd geworden en hier gaan eten. Wat ik een groot pluspunt vind is dat je proeverijtjes kan maken van de voorgerechten en desserts, want vaak zie je wel meerdere lekkere gerechten op een menukaart die je wilt proberen. Het eten was lekker, maar niet bijzonder. De gerechten waren redelijk standaard. Desondanks hebben we toch lekker gegeten, vooral de lamsrack was erg goed bereid! Wij vonden het erg gezellig, maar het decor van het restaurant geeft een andere indruk dan wat voor restaurant het eigenlijk is qua eten/personeel. Op de terugweg naar huis zagen wij bij 't Geheim van Bergen (het andere restaurant van deze eigenaren) een modernere inrichting die ook beter zou passen bij dit restaurant. Personeel is vriendelijk! Een gezellige avond gehad!
Nicky S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Samen met mijn vriend door de recensies op iens, hier gegeten. We zijn de hele avond erg vriendelijk geholpen.
De rode huiswijn is erg lekker, een goede zachte wijn en erg smaakvol.
Het eten was lekker, alles is er inderdaad mogelijk als gerechten combineren. Leuke gerechten op de kaart als een italiaanse plank met hammetjes etc. Of artisjokken maar ook bekende gerechten als de carparccio. Ik zou het restaurant zeker aanraden. Hangt ook een goede sfeer en reserveren is een tip.
Het decor is alleen niet naar mijn smaak ingericht, dit geeft het restaurant een ander imago dan het eigelijk heeft.
karin F.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Het decor van dit restaurant is leuk. Ik vind open keukens plezierig, dus ook hier. De combi mogelijkheid voor het voorgerecht en nagerecht is een plus. Ik heb een halve, erg lekkere artisjok gehad en wat Italiaanse vleeswaren, heerlijk dun gesneden. Mijn man had een combi van vis dingen, ook heel goed vooral de ansovis. De vraag van de bediening of het eten van artisjok bekend was vond ik erg attent! Zowiezo was het bedienend personeel goed op de hoogte, heel erg fijn. Hammetje, angus biefstuk erg lekker en goed bereid. Ook het garnituur kon onze goedkeuring wegdragen! En dan een prima gefrituurd bakje patat. Geserveerd met de mayo. Gewoon een aanrader. Mijn man, een bierdrinker, heeft met veel plezier een drietal biertjes van de scheldenrouwerij getest, hij vond ze heel erg lekker. De rode huiswijn is gewoon goed. Een aanrader dit restaurant. Als je wilt kletsen ga dan vroeg, want helemaal vol is dit restaurant wel goed gevuld met geluid.
Enricoboz .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Met een gezelschap bij het Restaurant 't Heertje gegeten. Een leuke manier van uitserveren is de mogelijkheid om te kunnen kiezen uit twee voor en/of nagerechtjes waardoor er een soort proeverij ontstaat. Over de kwaliteit van de gerechten was iedereen aan tafel bijzonder te spreken. Of het nu om de lams rack, beenham, schol of BBQ porc ging, het eten was op een simpele maar uiterst smaakvolle manier bereid. De bediening was vlot, vriendelijk en attent. Dat ook de kok langs de tafels kwam om persoonlijk te informeren of de gerechten gesmaakt hadden, siert dit restaurant. De prijs/kwaliteitverhouding is ronduit super. Eten bij restaurant 't Heertje is voor ons een zeer positieve ervaring geweest en een aanrader voor iedereen.
iBV .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Vorige week met een groep collega's heerlijk gegeten.

Kiezen van de hele kaart uit alle gerechten, 3-gangen voor 25 euro. Geen gedoe omdat we met veel waren, de keuken had het prima onder controle.

Geen haast, ontspannen tafelen. Leuk team. Echt een aanrader.
Corstiaan S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Leuk gezellig restaurant. Inrichting zou iets beter kunnen, maar met mooi weer ook buiten (aan de straat) is het gezellig eten. Kwaliteit is OK. Zeker als de "prijs/kwaliteit" ziet. Een drie gangen voor € 25 en de optie voor de 4e gang (spoom, aanrader!!) voor slechts € 5 is een aanrader, heerlijk. Personeel is erg vriendelijk maar "vergeet" wel eens wat. Maar ach, het "plezier" straalt er van af en dat maakt de avond dan weer helemaal goed. Conclusie: goed eten voor een eerlijke prijs !!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Drie-gangenmenu voor 25 euro. Vooraf: carpaccio en tonijn met salade niçoise. Vrij klassieke gerechten die goed smaakten. Hoofdgerechten: lamsrack en vistasje (met o.a. zalm, scampi, mosselen). Daarbij patat en salade. Ook deze gang was in orde, en we kregen zeer royale porties. De patat was wel vrij vet. Nagerecht: dame blanche en aardbeien met ijs. Ook niets op aan te merken. De gerechten zijn niet heel origineel, maar wel lekker en de prijs-kwaliteitverhouding is prima. De bediening was heel goed georganiseerd, en de beide serveersters waren erg sympathiek, adequaat en attent. De inrichting viel helaas tegen, saai meubilair en vrij donker. De open keuken was op zich leuk, maar daarmee was het wel heel heet in het restaurant.
Janelle C.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Klein maar fijn restaurant. Erg overzichtelijk met tafels aan weerszijden van de muur en (semi) open keuken aan de achterzijde van de zaak met een krijtbord erboven met de (dag)specialiteit, zoals asperges in deze tijd van het jaar. Aan de muur hangt trouwens ook een groot krijtbord.
De bediening is vriendelijk, hartelijk en snel. Je kan er lang blijven tafelen, maar indien gewenst ook binnen een uur klaar zijn. Fijne prijs-kwaliteitverhouding: een 3-gangen keuzemenu voor € 25,-. Nog fijner is het dat je bij zowel voor- als nagerecht 2 keuzes kan maken (krijg je halve portie van elk); prima als je van variatie houdt of niet kan beslissen.
Vooraf een mandje verse bolletjes mais- en meergranenbrood met lekkere roomboter en olijfolie. Er stond al een zoutmolentje op tafel, maar helaas geen extra schaaltje om het zout te dippen met brood en olijfolie; het zout moest maar op het serveerschaaltje.
Mijn eerste gang bestond uit gebakken ansjovis en vitello tonnato. Op beiden was qua smaak niets op aan te merken, maar de 3 kleine ansjovisjes was nogal weinig, zelfs voor een halve portie.
Mijn tweede gang was de Black Angus steak met rode wijnsaus. Vrij klein van formaat en iets te rood voor medium/well, maar botermals en heerlijk van smaak en extra hartig door strip gebakken bacon erbij. De bijgerechten: salade/rauwkost en frietjes met mayonaise.
Voor de derde gang koos ik de smakelijke en stevige panna cotta en een dame blanche met mierzoet vanille-ijs. Helaas was de lange vinger erbij wat taaierig. Van mijn tafelgenoten proefde ik het taartje van het huis: een heerlijk friszure yoghurttaart met bosvruchten.
De kaart bestaat uit vrij standaard en veilige gerechten, maar de mooie (streek)producten zijn goed en smakelijk klaargemaakt. Dat in combinatie met de prijs maakt 't Heertje zeker voor herhaling vatbaar.
Saturnuslaan .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Heel goed gegeten. Wordt uitstekend en iedereen nagenoeg gelijk opgediend, ook al ben je met een grote groep. Goede keus en vele variaties van gerechten mogelijk. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Jarno V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2014
Afgelopen maandag hier gegeten met een gezelschap van vier personen. Als voorgerecht hadden we de coquilles, ansjovis en tomatensoep. Deze stonden al snel op tafel en smaakten zeer goed.
Als hoofdgerecht hadden wij alle vier voor de lamb racks gekozen. Deze werden geserveerd met een honing-tijmsaus, rösti en maïs. Deze smaakte voortreffelijk en het bord was goed gevuld.
Als nagerecht hadden wij het feestelijk gepresenteerde taartje van het huis.
Over de service waren wij ook zeer tevreden. Deze was zeer vriendelijk en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was.
Kortom hebben wij een prima avond gehad bij restaurant 't Heertje en zullen wij snel weer terugkomen.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Wij waren hier met een gezelschap van 9 personen. De geconsumeerde voorgerechten waren o.m. tomatensoep met room, carpaccio en een combinatie van 2 voorgerechten: scampi’s in look en coquilles met dragonmayonaise en parmaham. Bij het laatstgenoemde gerecht viel op dat het wel erg weinig was, waardoor het geheel ook ielig oogde.
Na het voorgerecht duurde het erg (te) lang voordat het hoofdgerecht op tafel stond.
De hoofdgerechten varieerden van gegrilde varkenshaasmedaillons met cheddar en champignonsaus, tot spareribs en in rodewijnsaus gestoofde Black Angus steak. Buiten de kaart kon men kiezen voor o.m. kabeljauw, waarvoor een toeslag van € 4,50 werd berekend. Die toeslag was wat ons betreft misplaatst, omdat de moot kabeljauw ondermaats was.
De desserts waren o.a. panna cotta, dame blanche, bananensplit en een huisgemaakte cheesecake.
Over het geheel genomen was het eten smakelijk, maar niet bijzonder.
De bediening was op zich vriendelijk. Bij het afrekenen volgde desondanks een onprettige verrassing. Voor kraanwater wordt in nagenoeg geen enkel restaurant iets berekend. Het bij 't Heertje gevraagde en verstrekte kraanwater (2 karafjes van een halve liter) bleek echter op de rekening te staan: voor € 1,25 per karaf. Als 't Heertje betaling wenst voor het kraanwater doet het er goed aan dit op de kaart te vermelden en/of dit vooraf mee te delen. De aanpak zoals die nu is, is kneuterig en niet gastvrij.

ASBL

Prrrl .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Heel lekker gegeten, heel vriendelijke bediening en een gezellige sfeer, aanrader!
We aten de sprotjes en de ansjovis, heerlijk vers, en de entrecote, mals en lekker, en het wild, dat precies goed gebakken was, met een heerlijke saus.
We dronken de Poema, rood, lekker soepele wijn.