Restaurant 't Eethuysje

Dorpsstraat 53 1901 EJ Castricum Nederland Kaart
31-251652043

Over restaurant Restaurant 't Eethuysje

Internationaal dineren in Castricum

Culinair genieten van smaakvolle gerechten, in een gezellige sfeer, doe je bij Restaurant ‘t Eethuysje. Gelegen op een prachtige locatie aan de Dorpstraat in Castricum is ‘t Eethuysje de ideale locatie voor een lekkere lunch of een heerlijk diner. De keuken is geïnspireerd op de verfijnde internationale keuken en bereidt de lekkerste gerechten met veel smaak en passie!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant 't Eethuysje

NS station op 5 minuten lopen.
  • : Gratis parkeren in de buurt & gratis parkeergarage

Dinsdag t/m Donderdag 17:30 - 22:00
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Engels gesproken , Kookcursus , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Wi-Fi
Bokhoven .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Onlangs hebben wij hier met z'n drieën gegeten.

Wij hebben gekozen voor het maandmenu. Hierbij werden wij smakelijk verrast met een overheerlijk voorgerecht van Rouleau van runderlende en kreeft. Als hoofdgerecht genoten wij van verschillende bereidingen van lam, gecomplementeerd met een heerlijk glas wijn. Tot slot een bijzonder smakelijk nagerecht van fondant au chocolat met frambozen en met fris frambozen sorbetijs. Complimenten aan de keuken

De bediening was zeer vriendelijk, behulpzaam en correct. Wij hebben genoten van de toelichting bij de gerechten en de sfeer die dit allen teweeg heeft gebracht. Kortom, wij komen hier terug!
Wica .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met zijn tweeën zaterdag een fantastische avond gehad. Beiden kozen we voor het maandmenu vol met seizoenproducten. Hier hebben we geen moment spijt van gehad.
De borden waren prachtig opgemaakt en de smaak en kwaliteit van de gerechten was zonder meer van een hoog niveau. De aanbevolen wijnen bij de gerechten pasten perfect.
De bediening is vriendelijk, ongedwongen en zeer attent. Ondanks dat alle stoelen bezet waren hadden ze alles onder controle. Ook de begeleidende informatie bij de gerechten en wijnen werd op prima wijze gebracht.
Naar onze mening is dit het beste restaurant in Castricum, waar een avond uit eten een feest is. Wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding, die is dik in orde!!!
Bourgondiër23 ..
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Mooi restaurant midden in Castricum. Hartelijke ontvangst en prima service. Mooi, maandelijks wisselend 3-gangen menu met seizoensgebonden, verrassende gerechten. Eens anders dan anders. Wij hebben o.a. genoten van USA steak (steak van de schouder) met een runderstoofje, Marbré van Skagerdijk varken, Zachtgegaarde kalfssucade met kalfsjus en Heilbot met bouillabaisse. De borden waren heel netjes opgemaakt en de kwaliteit van de producten was top. Een aanrader!
Nadia_ .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Lekkere high tea gehad op zondagmiddag. De bediening was heel aardig en de high tea lekker. Veel zoete dingen wel, we hebben ook niet alles op gekregen. Zeker een aanrader!
Irke W.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten! Het was voor ons de eerste keer bij het Eethuysje, maar zeker voor herhaling vatbaar. Het voorgerecht van tartaar van tonijn was heerlijk, maar wel een beetje weinig... Ook het hoofdgerecht, de USA steak, was goed bereid met een heerlijke variatie aan smaken door de bijgerechten. Als dessert kozen wij een heerlijk kaasplankje.
Een aanrader!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Met 6 personen op zondagmiddag een High Tea gebruikt.
Verschillende keren hier gedineerd en waren vol verwachting:
3 wijnen met 3 gangen aan hapjes.

Gang 1 viel tegen: een prosecco met wat hartige kaasstengels en olijven

Gang 2 en 3 maakte met een glas wit en een rood het helemaal goed: een uitgebreide palet
aan heerlijke hapjes, sandwiches, gevulde kroketjes, vis, vlees, etc etc.

De bediening was wat gereserveerd. De tafeltjes staan wel dicht op elkaar.
Verander de 1e gang en de glazen (maak gebruik van mooie bourgogne glazen) en het ziet er nog beter uit.
Test T.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Sympathieke mensen, smakelijk eten en ongedwongen sfeer.
Bekende maar ook onbekende wijnen die goed geselecteerd zijn.
Rolletje gerookte zalm, versierd en daarbij ook een gebakken oester.
Van zo'n oester blijft weinig van zijn specifieke smaak over. Het bolletje
Gin/Tonic ijs is extra versiering. Vooruit maar. De gebakken zwezerik
met hazelnoot kruimels had een gemiddelde smaak. De rosé gebraden eendenborst was perfect. Net niet rauw. Prima. De vele kleine stukjes
verschillende groentes erbij vind ik persoonlijk flauwekul en het kwam de smaak
van de eend niet ten goede. 3 a 4 smaken op het bord is veel en veel smakelijker. Bovendien koelt door veel gefriemel het eten gauw af. Driesterrenkoks nadoen ? Niet doen ! Het nagerecht met veel chocolade was
lekker en het passievrucht - bananenijs erbij maakte het af.
U kunt gerust naar dit leuke restaurant gaan. U wordt niet teleurgesteld.

Lilianvanderhorst .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Heerlijk gegeten! Alle gangen smaakte verrukkelijk en het zag er prachtig uit!
Was met mijn neef van 16 en zelfs hij vond alle verfijnde smaken heerlijk.
Het etentje afgesloten met een kopje thee, waar allemaal heerlijke huisgemaakte petit-four bijlag. De bediening is rustig en heel vriendelijk met veel kennis van zaken.
Kortom, we hebben gesmuld.
system .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Dit restaurant is een echte aanrader. Neem het voorgerecht: tartaar van zeebaars, avocado, komkommer, krokante oester en heel bijzonder: een ijspastille van gin-tonic(smaakmaker).
Het hoofdgerecht bestond uit een neustongfilet krokant gebakken op zuurdesem, ravioli gevuld met aubergine en basilicum in saffraan-beurre-blanc-saus, een verrukkelijke combinatie. De geadviseerde Toscaanse droge witte wijn zorgde voor de match. Ook het nagerecht was overheerlijk met o.a. een clafoutis(soort rondo) van Hollandse kersen, vanillecrème, amandelschotsen, roomijs van toffee en amarenekersen. Genoemde gerechten werden prachtig opgediend als bijzondere kunstwerkjes.
De sfeer was uitstekend, een gezellig klein restaurant, in huiselijke omgeving. De achtergrondinformatie bij de gerechten, m.b.t. gebruikte ingrediënten, was perfect.
Kortom, een eetgelegenheid, voor herhaling vatbaar.
Mariavanschie .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gisteravond hier gegeten en het was helemaal top. Alles klopte, de heerlijke gerechten met de bijpassende wijnen. De gastvrouw is echt een vakvrouw die je helemaal in de watten legt en goed bijhoudt dat je op tijd klaar bent omdat we daarna nog naar de bioscoop gingen. Kortom, ik zou dit restaurant iedereen aanraden.
Bianca2.hooijer .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het eten was erg lekker. IENS-voordeel viel ons aan het einde erg tegen. Etentje met 4 personen maar 18 Euro korting. AH-actie is aantrekkelijker.
Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Beste dinerervaring in centrum van Castricum! Kwaliteit vergelijkbaar met duMoulin (restaurant verderop in de dorpsstraat) en prijs iets lager (zeker met het maandelijks wisselende menu). Bediening vrolijk, vriendelijk en niets op aan te merken. Sfeer en interieur licht en modern. Stoelen zitten prima toilet niet geweest omdat ik zat te genieten van het eten. Chapeau voor dit restaurant!
Moni Q.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Prima eten, wil eigenlijk een 7,5 geven, in een leuk dorp op een mooie locatie. Vriendelijke meiden in de bediening. Inrichting een beetje standaard. We hebben voor het 4 gangen seizoensmenu gekozen. Een aantal onderdelen van het menu vond ik lekker en een aantal wat minder. Als voorbeeld vond ik de gefrituurde onderdelen zoals de amuse, de oester bijhet tussengerecht en het ansjovisje? bij het voorgerecht van rundertartaar persoonlijk niet zo smakelijk. De smaak van de inhoud viel helemaal weg tegen de smaak van het vet van de frituurlaag. Het is duidelijk zichtbaar dat de keuken zich inzet voor een mooie opmaak vd borden. Ook is het fijn dat er passende wijnen bij elke gang van het keuzemenu zijn.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Mijn vrouw en ik hebben genoten van een voortreffelijk moederdagmenu. Een heerlijk driegangenmenu voor slechts 30 euro. Van voorgerecht tot nagerecht hebben we genoten van de verrassende smaakcombinaties. De opmaak van de gerechten waren als schilderijtjes en toch met een zeer voldaan gevoel naar huis. Alle gerechten waren te combineren met speciale wijnen. Echt een top restaurant! Een zeer gezellige sfer met perfecte bediening die bij ieder gerecht zorgvuldige uitleg gaven. Kennis van zaken dus. Alles huisgemaakt. Vooral de zoetigheden na afloop bij de koffie waren heerlijk. Wat leuk dat de dames bij het naar huis gaan nog verrast werden met een cadeautje. Het kan bijna niet anders, maar in het doosje zaten heerlijke zelfgemaakte zoetigheden. Je voelt je hier nog echt een gast! Het aanraden waard.
Tiety W.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Het is alweer een tijdje geleden dat we hier hebben gegeten maar ik denk er nog vaak aan terug en we gaan binnenkort zeker nog een keer. Het eten is zeer smaakvol, lekkere amuses en heerlijke wijnen. De bediening is ook heel goed en vriendelijk. Een aanrader!
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Erg goede high tea, alles bereid in eigen keuken. Persoonlijk vind ik mascarpone lekkerder als clotted cream dan sour cream. Maar verder was alles top! Zeker aanrader.
Jody .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Geweldig lekker gegeten. Er werd goed rekening gehouden met mijn dieet en de bediening is uitermate vriendelijk. Het viergangen menu was echt smullen en de presentatie was echt top! Wij komen zeker terug!!
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Een heerlijke High Wine genoten op zondagmiddag. Echt wel een aanrader. Was hier al eerder geweest en matig enthousiast, maar dat wil ik nu graag bijstellen. Eten een 8 is een dikke vette 8 (helaas geen halve cijfers te vergeven..) Hoeveelheid kan doorgaan voor een lunch. Allerlei hartige gerechten, zowel warm als koud, soepje en culinaire snacks. Dit alles geserveerd in 3-gangen met de meest geweldige wijntjes erbij. Een heerlijke Prosecco, hoewel ik persoonlijk niet zo'n Prosecco-liefhebber ben, vind ik nl. meestal te zoet, was deze echt zeer goed. Ook de (huiswijn) Viognier/Chardonnay was vol van smaak en tenslotte de Côtes du Rhône bijna subliem.
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Prima gegeten vooraf Lasagna, hoofd bief en na ijs met taart, lekkere broodjes erbij en een prima amuse. Heerlijke wijn voor maar 34,50 euro, zeer vriendelijke bediening met goede uitleg over ieder gerecht. Kortom geslaagde avond gehad
Gisele G.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
We hebben dit jaar gekozen voor de Kerst Take Away van Restaurant 't Eethuysje! Een prachtig viergangen diner! Alle gerechten waren stuk voor stuk heerlijk en goed op smaak. Met de uitleg op papier van de chef hebben wij onze gasten geweldig verrast met dit mooie thuis diner. Voor herhaling vatbaar! Zeker met jonge kinderen. Bedankt, chef!