Restaurant 't Eethuysje

Dorpsstraat 53 1901 EJ Castricum Nederland Kaart
31-251652043

Over het restaurant Restaurant 't Eethuysje

Internationaal dineren in Castricum

Culinair genieten van smaakvolle gerechten, in een gezellige sfeer, doe je bij Restaurant ‘t Eethuysje. Gelegen op een prachtige locatie aan de Dorpstraat in Castricum is ‘t Eethuysje de ideale locatie voor een lekkere lunch of een heerlijk diner. De keuken is geïnspireerd op de verfijnde internationale keuken en bereidt de lekkerste gerechten met veel smaak en passie!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant 't Eethuysje

NS station op 5 minuten lopen.
  • : Gratis parkeren in de buurt & gratis parkeergarage

Dinsdag t/m Donderdag 17:30 - 22:00
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant 't Eethuysje

Arno H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
wijnandprins .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wat een voorrecht om bij jullie te gast te mogen zijn! Uit alles spreekt liefde voor het vak en jullie gasten.
Wij hebben genoten van de prachtige gerechten die de keukenbrigade voor ons heeft klaar gemaakt en de warme aandacht van de dames in de bediening. Wij komen graag weer! Chapeau!
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
De gerechten zien eruit als een plaatje en dat niet alleen: ze smaken verrukkelijk. We hadden 3 gangen vis. Ook het vegetarische hoofdgerecht was origineel en lekker. We hadden een gezellige avond met heerlijk eten in een prettige omgeving. De bediening was hartelijk en deskundig.
Els N.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Erg lekker gegeten, de kwaliteit was prima. Er werd ook een goede wijn geschonken. Het enige minpuntje was dat we elkaar slecht konden verstaan. Maar of dat nu heel erg is....
S K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Jammer dat er een gezin met een baby waarvan heel erg veel geluid storend werd!
Guda W.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Heerlijk gegeten Was weer een feestje, ze maken het echt gezellig Er staat al een karaf water op de tafel klaar En bij de koffie wat lekkers Het is nu juist dat beetje extra wat het zoveel leuker maakt !
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Vriendelijke ontvangst en bediening, heerlijke gerechten en prachtige opmaak. Een lust voor het oog.... Voor herhaling vatbaar ????
1mirador .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Een heerlijk restaurantje. Landelijk ingericht, aangevuld met enkele zee-elementen,, maar toch een rustige omgeving.
Bediening is uitermate vriendelijk en vakkundig. Ook zijn ze behulpzaam bij bestellingen net buiten de kaart om.
Het eten smaakte daarnaast uitstekend. Een runderborst en krab als vooraf en vervolgens een mooie heilbot met garnaal en een mooi, rood gebakken diamanthaas hebben met een leuk opgemaakt garnituur onze honger gestild. Iets duurder dan een gewoon eetcafé, maar dat is het dubbel en dwars waard.
Buikie .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Met zijn tweeen gegeten. Bediening netjes en betrokken. Inrichting te kaal - strak hoeft niet leeg te betekenen, maar dat is het hier wel. Beetje ongezellig / vierkant hierdoor. Het eten was mooi geserveerd en zag er goed uit, maar was qua smaak en samenstelling nogal afgezaagd.
Walter Vos ..
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Wij waren hier met zijn vieren op een zaterdagavond en de zaak zat helemaal vol. Dit is gewoon een op alle gebieden goed restaurant. Vriendelijke bediening, personal touch, lekker eten. Maandelijks wisselend 3-gangen diner, mooie kaart met voor ieder wat wils, ook vegetarisch. Wij hadden heerlijke runder- en tonijntartaar vooraf en als hoofdgerecht een perfecte USA steak, damhert en skrei. Ruime porties, mooi opgemaakte borden, perfecte bereiding. Een absolute aanrader.
Bokhoven .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Onlangs hebben wij hier met z'n drieën gegeten.

Wij hebben gekozen voor het maandmenu. Hierbij werden wij smakelijk verrast met een overheerlijk voorgerecht van Rouleau van runderlende en kreeft. Als hoofdgerecht genoten wij van verschillende bereidingen van lam, gecomplementeerd met een heerlijk glas wijn. Tot slot een bijzonder smakelijk nagerecht van fondant au chocolat met frambozen en met fris frambozen sorbetijs. Complimenten aan de keuken

De bediening was zeer vriendelijk, behulpzaam en correct. Wij hebben genoten van de toelichting bij de gerechten en de sfeer die dit allen teweeg heeft gebracht. Kortom, wij komen hier terug!
Wica .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met zijn tweeën zaterdag een fantastische avond gehad. Beiden kozen we voor het maandmenu vol met seizoenproducten. Hier hebben we geen moment spijt van gehad.
De borden waren prachtig opgemaakt en de smaak en kwaliteit van de gerechten was zonder meer van een hoog niveau. De aanbevolen wijnen bij de gerechten pasten perfect.
De bediening is vriendelijk, ongedwongen en zeer attent. Ondanks dat alle stoelen bezet waren hadden ze alles onder controle. Ook de begeleidende informatie bij de gerechten en wijnen werd op prima wijze gebracht.
Naar onze mening is dit het beste restaurant in Castricum, waar een avond uit eten een feest is. Wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding, die is dik in orde!!!
Walter Vos ..
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Mooi restaurant midden in Castricum. Hartelijke ontvangst en prima service. Mooi, maandelijks wisselend 3-gangen menu met seizoensgebonden, verrassende gerechten. Eens anders dan anders. Wij hebben o.a. genoten van USA steak (steak van de schouder) met een runderstoofje, Marbré van Skagerdijk varken, Zachtgegaarde kalfssucade met kalfsjus en Heilbot met bouillabaisse. De borden waren heel netjes opgemaakt en de kwaliteit van de producten was top. Een aanrader!
Nadia_ .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Lekkere high tea gehad op zondagmiddag. De bediening was heel aardig en de high tea lekker. Veel zoete dingen wel, we hebben ook niet alles op gekregen. Zeker een aanrader!
Irke W.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten! Het was voor ons de eerste keer bij het Eethuysje, maar zeker voor herhaling vatbaar. Het voorgerecht van tartaar van tonijn was heerlijk, maar wel een beetje weinig... Ook het hoofdgerecht, de USA steak, was goed bereid met een heerlijke variatie aan smaken door de bijgerechten. Als dessert kozen wij een heerlijk kaasplankje.
Een aanrader!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Met 6 personen op zondagmiddag een High Tea gebruikt.
Verschillende keren hier gedineerd en waren vol verwachting:
3 wijnen met 3 gangen aan hapjes.

Gang 1 viel tegen: een prosecco met wat hartige kaasstengels en olijven

Gang 2 en 3 maakte met een glas wit en een rood het helemaal goed: een uitgebreide palet
aan heerlijke hapjes, sandwiches, gevulde kroketjes, vis, vlees, etc etc.

De bediening was wat gereserveerd. De tafeltjes staan wel dicht op elkaar.
Verander de 1e gang en de glazen (maak gebruik van mooie bourgogne glazen) en het ziet er nog beter uit.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Sympathieke mensen, smakelijk eten en ongedwongen sfeer.
Bekende maar ook onbekende wijnen die goed geselecteerd zijn.
Rolletje gerookte zalm, versierd en daarbij ook een gebakken oester.
Van zo'n oester blijft weinig van zijn specifieke smaak over. Het bolletje
Gin/Tonic ijs is extra versiering. Vooruit maar. De gebakken zwezerik
met hazelnoot kruimels had een gemiddelde smaak. De rosé gebraden eendenborst was perfect. Net niet rauw. Prima. De vele kleine stukjes
verschillende groentes erbij vind ik persoonlijk flauwekul en het kwam de smaak
van de eend niet ten goede. 3 a 4 smaken op het bord is veel en veel smakelijker. Bovendien koelt door veel gefriemel het eten gauw af. Driesterrenkoks nadoen ? Niet doen ! Het nagerecht met veel chocolade was
lekker en het passievrucht - bananenijs erbij maakte het af.
U kunt gerust naar dit leuke restaurant gaan. U wordt niet teleurgesteld.

lilianvanderhorst .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Heerlijk gegeten! Alle gangen smaakte verrukkelijk en het zag er prachtig uit!
Was met mijn neef van 16 en zelfs hij vond alle verfijnde smaken heerlijk.
Het etentje afgesloten met een kopje thee, waar allemaal heerlijke huisgemaakte petit-four bijlag. De bediening is rustig en heel vriendelijk met veel kennis van zaken.
Kortom, we hebben gesmuld.
system .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Dit restaurant is een echte aanrader. Neem het voorgerecht: tartaar van zeebaars, avocado, komkommer, krokante oester en heel bijzonder: een ijspastille van gin-tonic(smaakmaker).
Het hoofdgerecht bestond uit een neustongfilet krokant gebakken op zuurdesem, ravioli gevuld met aubergine en basilicum in saffraan-beurre-blanc-saus, een verrukkelijke combinatie. De geadviseerde Toscaanse droge witte wijn zorgde voor de match. Ook het nagerecht was overheerlijk met o.a. een clafoutis(soort rondo) van Hollandse kersen, vanillecrème, amandelschotsen, roomijs van toffee en amarenekersen. Genoemde gerechten werden prachtig opgediend als bijzondere kunstwerkjes.
De sfeer was uitstekend, een gezellig klein restaurant, in huiselijke omgeving. De achtergrondinformatie bij de gerechten, m.b.t. gebruikte ingrediënten, was perfect.
Kortom, een eetgelegenheid, voor herhaling vatbaar.
mariavanschie .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gisteravond hier gegeten en het was helemaal top. Alles klopte, de heerlijke gerechten met de bijpassende wijnen. De gastvrouw is echt een vakvrouw die je helemaal in de watten legt en goed bijhoudt dat je op tijd klaar bent omdat we daarna nog naar de bioscoop gingen. Kortom, ik zou dit restaurant iedereen aanraden.