Restaurant 't Ambachthuys

Kerkstraat 10 3054 NC Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant 't Ambachthuys

Beleef haute cuisine in dit historische pand. Beleef de klassieke Franse keuken maar voel ook de warme gastvrijheid die hierbij hoort! Proef hier de meest fantastische traditionele gerechten waar altijd een creatieve draai aan wordt gegeven. Net even anders maar nog steeds erg herkenbaar. En smakelijk natuurlijk! Speciaal: neem plaats aan de Chef’s table en geniet van een real life cooking experience!

Glas champagne

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant 't Ambachthuys

Elisabeth K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
ik miste groente bij de gerechten, een klein schaaltje aardappelen was wat karig
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Dit restaurant valt al direct op door de prettige sfeer en vriendelijke ongekunstelde bediening. Wij kozen voor een 4 gangen verrassingsmenu, altijd een avontuurtje op zich. Wat krijg je voorgeschoteld? Heeft de kok begrepen wat ongeveer je wensen zijn? Dat had hij zeker! We werden verrast met een fantasierijk menu, artistiek van opmaak en origineel van smaak, zoals je eigenlijk verwacht van een klasse Franse keuken. Een groente-fantasie op een bedje van vispuree, totellini in kreeftensaus. Van dat werk, je moet er maar opkomen. Een goede kok is behalve virtuoos in de keuken ook een soort beeldend kunstenaar die weet hoe het oog te strelen. Dat zit dus wel goed daar in 't Ambachthuys. Als hoofdgerechten hadden we: eendenborst voor de heren, zeeduivel met asperge voor de dames. Ik moet de eerste malse eendenborst nog tegenkomen, dus maar beter geen kritiek daarop. De zeeduivel was prima, de dames waren tevreden.
Jammer dat een tafel verderop de geluidsgrens regelmatig werd overschreden door twee zeer luidruchtige echtparen. Dit soort mensen begrijpt blijkbaar niets van een beschaafde rust en smaakbeleving in een klasse restaurant. Waarom gaan ze niet gewoon naar de Chinees verderop? Het sfeervolle historische Hillgersberg is in 50 jaar wel erg veranderd. Schots en scheef geparkeerde auto's bepalen daar nu het straatbeeld en het vinden van een parkeerplek is lastig. Niettemin een dikke voldoende voor dit fijne vriendelijke restaurant. Wij komen terug!
Bud S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heerlijk gegeten in volledig opgeknapt voormalig Raadhuisje. Zeer attente en vriendelijke bediening. Culinaire belevenis.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer en entourage. Uitleg nav vragen die wij hadden over het gebouw. Uitleg over gerechten goed. Een aanrader..
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
We hebben heerlijk gegeten en genoten van het viergangen chef menu. Zeer vriendelijk personeel en prettige sfeer. Wijnarrangement is ook een aanrader
Candice O.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Een fijn restaurant met heerlijke gerechten die er ook mooi uitzien en waar je aimabel wordt bediend. Was onze eerste keer bij Het Ambachtshuis, maar voelt alsof we er vaker waren geweest.
Machteld V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
wij hebben het 4 gangen menu genomen en alle gerechten waren heel lekker en de wijn was heerlijk. De atmosfeer was heel goed mede door de bediening en de persoonlijke aandacht. Wij komen zeker terug!!!
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Top restaurant, gezellig en goed eten, prima bediening.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Gegeten aan de Chefs table. Onvergetelijk!
Ongedwongen vragen mogen stellen.
Heerlijk gegeten.
Alles klopt.
Perfectionisten!
Zelfs de toilet is super hygienisch en sfeervol.
R. H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Prettig restaurant, heerlijk rustig, zachte muziek, je kunt een gesprek voeren. Bediening zeer voorkomend, kwaliteit eten goed.
Veel ervaring met buitenshuis eten.
Zohe B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Het was voor ons de tweede keer in deze hele mooie zaak in het menu konden we ons niet in vinden.
Dus werd het een keuze van de kaart noordzeetong in verhouding tot de voorgerechten niet duur,
een leuke amuse van de chef en we vroegen brood met smeersels van de echte Bakker. [smeersels boter] te simpel.
Maar de vis is duur betaald het voormaat is echt voor deze prijs onderdemaat hoofdgerecht ???
Ons verzoek nog een kan water is niet gehonoreerd en bij de kaasplank de port dito met 4 mensen in de bediening moet dat toch kunnen
Liesbeth L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Geweldige ontdekking voor ons , in de buurt van waar wij wonen. Het eten was echt top , evenals de bediening. We hadden een menu in het kader van de restaurantweek; het was werkelijk boven verwachting ! We komen zeker terug.
Petra J.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Top restaurant, parkeren is wel even lastig. Maar zeker de moeite waard. De gerechten zijn echt kustwerkjes maar vooral smakelijk.
Leontine Z.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijk en gezellig gegeten. Alles was zo lekker en zag er prachtig uit. Was echt een feestje, ook in mijn mond ;)
Wil W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Wel, dit was genieten. Met zessen heerlijk kunnen tafelen. Mooie gerechten uit het menu en van kaart. Zeer attente bediening, niets ontgaat ze. Lekkere zit en huiswijnen zijn perfect en koffietractaties . Wij zijn geen Michelin mannetjes maar een klein sterretje wat ons betreft.
bram L.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
2e kerstdag hier met 4 man genoten van het kerstdiner met dien verstande dat "het genieten "niet was wat we er ons van voorgesteld hadden Met name het hoofdgerecht "medallion van fazant hen "viel bitter tegen Was taai en niet smakelijk en 2 van ons aten zelfs 50% van dit gerecht niet op maar een klacht hierover werd niet mee gedaan Ook nagerecht vonden we niet geweldig maar kan een kwestie van smaak zijn Al met al viel dit restaurant ons niet mee , zeker ook wat je ervoor moet betalen,en hebben we voorgaande jaren elders aanmerkelijk meer genoten Jammer !!
Jaron A.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Mooie locatie, goede bediening en echt heerlijk eten. Komen hier zeker terug, aanrader!
Carol S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
zeer leuke bediening wat de sfeer zeker ten goede komt.
enige nadeel is de akoestiek die totaal niet aan de eisen voldoet.
Jean Bart J.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Wat een feest was het om hier te eten! Verrukkelijke eerlijke gerechten met een super bediening. Ster waardig! Kom zeker weer een keer terug.
toon V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Gisteren voor het eerst hier gegeten. Uitstekend en vriendelijke ontvangst. Service was strak en vriendelijk. Geen lange wachttijden. Mooie gerechten. Leuke combinaties met wijn. Aanrader.