Restaurant 't Ambachthuys

Kerkstraat 10 3054 NC Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant 't Ambachthuys

Beleef haute cuisine in dit historische pand. Beleef de klassieke Franse keuken maar voel ook de warme gastvrijheid die hierbij hoort! Proef hier de meest fantastische traditionele gerechten waar altijd een creatieve draai aan wordt gegeven. Net even anders maar nog steeds erg herkenbaar. En smakelijk natuurlijk! Speciaal: neem plaats aan de Chef’s table en geniet van een real life cooking experience!

Glas champagne

9,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant 't Ambachthuys

Gabrielle F.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Wij hebben ons 25- jarig huwelijk met z’n tweeën gevierd aan de captains table van ‘t Ambachthuis, en dat was een goede keuze! We hebben verrukkelijk gegeten, met ook een heerlijk wijnarrangement. We werden door het personeel in de watten gelegd, engeltjes xxx-ten over onze tong terwijl we genoten van het meekijken in de keuken. Het was levendig en intiem, met voldoende privacy voor onszelf. Een mooie ervaring! We komen zeker terug. Fijn dit heel goede restaurant te ontdekken. De chef- kok en eigenaar deed ervaring op in Beussel, en dat is te merken, Zijn charmante vrouw werkt ook in de zaak. Een verademing, deze stijlvolle zaak zo vlak bij Lansingerland, war je gewoond echt goed en verfijnd kunt eten. Chapeau!
Richard M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Wij hebben hier heerlijk gegeten en uitgebreid in de keuken kunnen meekijken - we zaten namelijk aan de Chef's Table. In dit restaurant betekent dit dat je dan ook echt in de keuken zit. Wij hadden het 4 gangen menu genomen zonder nagerecht - maar wel met een hele mooie dessertwijn Al deze gangen waren mooi opgemaakt en heerlijk van smaak. Het was ook mooi om te zien hoe soepel en vlot alles in de keuken verliep - het was duidelijk dat dit team goed onderling samenwerkte. Een geweldige ervaring!
Adriaan Jan A.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
We hier nu twee weekenden achter elkaar geweest en het is prima in alle opzichten. Het eten is top qua kwaliteit en bereiding en de sfeer is uitstekend en alle personen van keukenbrigade tot bediening zijn zeer professioneel. Dit alles zonder overdreven opsmuk maar niettemin krijg je kleine kunstwerkjes op je bord, gedecoreerd met echte eetbare bloemen. De porties zijn ruimschoots voldoende met een rijke variatie aan ingrediënten, complexe smaakbelevingen met natuurlijke eerlijke producten en middelen bereikt. De eerste avond zaten we in de voorste ruimte aan een ruime tafel voor 6 personen, we waren er met 5 personen en afgelopen avond met 6 personen aan de chefs-table. Rechtstreeks in de keuken alles kunnen zien en leuk direct contact met een super aardige professionele chef met een goed lopend team van koks en ondersteunende bediening. Aanrader ... in een schitterend mooi pand midden in gezellig Hilligersberg.
Ana V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Al met al een teleurstellende ervaring. Het is allemaal net een zesje. De gerechten zijn plichtmatig c.q. weinig verrassend en de bediening wat houterig. De sfeer van een oud raadhuis is door de te doordachte inrichting ver te zoeken. Het kan er mee door, maar niet meer dan dat.
Henk Jan A.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Een aantal gerechten vind ik iets te gecompliceerd en te ver doorgevoerd in de smaak beleving.
Lars C.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Leuk verborgen straatje in Hillegersberg. Vriendelijke ontvangst. Vier gangen van de chef met een aantal bijpassende wijnen. Parelhoen en hangop waren lekker. Geen van de vier gerechten kon ons echt verrassen. Voor Hillegersbergse begrippen betaalbaar, maar er zijn plekken waar je beter kunt eten voor hetzelfde bedrag.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Gesitueerd in een mooi historisch pand is dit restaurant een culinair juweeltje. We hadden het 3 gangen menu. Eerst een heerlijke amuse en lekker brood vooraf. Omdat een van de gasten even weg moest kregen wij, om de wachttijd wat te veraangenamen, nog een mooie extra amuse. Het voorgerecht is van top niveau, een sterrenrestaurant waardig. Een tartaar van dorade met allerlei smaaksensaties verrijkt. In een woord fantastisch, wat een smaakexplosie! Het hoofdgerecht was een heerlijk stuk prachtig gegaarde steak met garni. Kersen vormden het dessert maar ook daar was weer iets bijzonders van gemaakt qua smaak, variëteit en opdiening. Ook het kaasplankje was prima. Een heerlijke koffie met allerlei lekkers sloot het geheel op voortreffelijke wijze af. Het personeel is uitermate vriendelijk, klantgericht en vakkundig. Voor een woensdagavond was het restaurant goed bezet.
Mariannehoogendam .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
vanavond aan de Chef's Table gegeten en vooral gekeken hoe knap en gedisciplineerd hier wordt gewerkt !!Wat een vakmensen staan hier met passie voor het koken.Het gehele personeel bleef vriendelijk en relaxt ondanks de enorme drukte van vanavond.Het eten was met liefde gemaakt,dat hadden we met eigen ogen gezien en dat proef je zeker!
Wij komen graag terug,geweldige avond gehad.
Elisabeth K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
ik miste groente bij de gerechten, een klein schaaltje aardappelen was wat karig
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Dit restaurant valt al direct op door de prettige sfeer en vriendelijke ongekunstelde bediening. Wij kozen voor een 4 gangen verrassingsmenu, altijd een avontuurtje op zich. Wat krijg je voorgeschoteld? Heeft de kok begrepen wat ongeveer je wensen zijn? Dat had hij zeker! We werden verrast met een fantasierijk menu, artistiek van opmaak en origineel van smaak, zoals je eigenlijk verwacht van een klasse Franse keuken. Een groente-fantasie op een bedje van vispuree, totellini in kreeftensaus. Van dat werk, je moet er maar opkomen. Een goede kok is behalve virtuoos in de keuken ook een soort beeldend kunstenaar die weet hoe het oog te strelen. Dat zit dus wel goed daar in 't Ambachthuys. Als hoofdgerechten hadden we: eendenborst voor de heren, zeeduivel met asperge voor de dames. Ik moet de eerste malse eendenborst nog tegenkomen, dus maar beter geen kritiek daarop. De zeeduivel was prima, de dames waren tevreden.
Jammer dat een tafel verderop de geluidsgrens regelmatig werd overschreden door twee zeer luidruchtige echtparen. Dit soort mensen begrijpt blijkbaar niets van een beschaafde rust en smaakbeleving in een klasse restaurant. Waarom gaan ze niet gewoon naar de Chinees verderop? Het sfeervolle historische Hillgersberg is in 50 jaar wel erg veranderd. Schots en scheef geparkeerde auto's bepalen daar nu het straatbeeld en het vinden van een parkeerplek is lastig. Niettemin een dikke voldoende voor dit fijne vriendelijke restaurant. Wij komen terug!
Bud S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heerlijk gegeten in volledig opgeknapt voormalig Raadhuisje. Zeer attente en vriendelijke bediening. Culinaire belevenis.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer en entourage. Uitleg nav vragen die wij hadden over het gebouw. Uitleg over gerechten goed. Een aanrader..
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
We hebben heerlijk gegeten en genoten van het viergangen chef menu. Zeer vriendelijk personeel en prettige sfeer. Wijnarrangement is ook een aanrader
Candice O.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Een fijn restaurant met heerlijke gerechten die er ook mooi uitzien en waar je aimabel wordt bediend. Was onze eerste keer bij Het Ambachtshuis, maar voelt alsof we er vaker waren geweest.
Machteld V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
wij hebben het 4 gangen menu genomen en alle gerechten waren heel lekker en de wijn was heerlijk. De atmosfeer was heel goed mede door de bediening en de persoonlijke aandacht. Wij komen zeker terug!!!
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Top restaurant, gezellig en goed eten, prima bediening.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Gegeten aan de Chefs table. Onvergetelijk!
Ongedwongen vragen mogen stellen.
Heerlijk gegeten.
Alles klopt.
Perfectionisten!
Zelfs de toilet is super hygienisch en sfeervol.
R. H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Prettig restaurant, heerlijk rustig, zachte muziek, je kunt een gesprek voeren. Bediening zeer voorkomend, kwaliteit eten goed.
Veel ervaring met buitenshuis eten.
Zohe B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Het was voor ons de tweede keer in deze hele mooie zaak in het menu konden we ons niet in vinden.
Dus werd het een keuze van de kaart noordzeetong in verhouding tot de voorgerechten niet duur,
een leuke amuse van de chef en we vroegen brood met smeersels van de echte Bakker. [smeersels boter] te simpel.
Maar de vis is duur betaald het voormaat is echt voor deze prijs onderdemaat hoofdgerecht ???
Ons verzoek nog een kan water is niet gehonoreerd en bij de kaasplank de port dito met 4 mensen in de bediening moet dat toch kunnen
Liesbeth L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Geweldige ontdekking voor ons , in de buurt van waar wij wonen. Het eten was echt top , evenals de bediening. We hadden een menu in het kader van de restaurantweek; het was werkelijk boven verwachting ! We komen zeker terug.