Restaurant Syr

Lange Nieuwstraat 71 3512 PE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Syr

Brengt culturen samen

Kom kennis maken met de Syrische keuken en cultuur via dit mooie initiatief! Dit restaurant is in 2016 met behulp van een crowdfunding actie opgericht en wordt mede gerund door vluchtelingen. Syrische hapjes als tabouleh, sambusek, doperwtenfalafel komen in drie gangen naar je toe. Er worden ook evenementen georganiseerd zoals storytelling avonden, debatten en culinaire kookworkshops.

Meer informatie over restaurant Restaurant Syr

Maandag t/m zondag 17:00 tot 22:00 uur
Zaterdag & zondag voor lunch 11:30 tot 16:00

• Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Syr

Johan L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Lamsvlees was te vet en te taai. Het was binnen erg warm. Waarom moet ik hier minstens 120 letters invullen, mevrouw Iens?
Ella V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
de fusion keuken is heerlijk.
het personeel erg gastvrij.
maatschappelijke functie top.
M. H.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Eten prima, porties niet heel ruim. Bediening goed, behalve één norse en onattente serveerster.
Melle O.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Heerlijk eten, vriendelijke bediening. Eten kwam ook vlot op tafel en er was meer dan voldoende. Ik kom zeker nog een keer terug.
loesdekkers1 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Goed ingericht restaurant met aardige bediening. Alles was eigenlijk goed, alleen viel het eten tegen. Weinig smaak, weinig fantasie. Geen kleine amuse vooraf, of iets anders extra's. Jammer, want we gunnen het ze wel.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
De bediening was chaotisch en niet professioneel. Water werd vergeten en ook ons nagerecht kwam niet opdagen. Pas na navragen in de keuken werd het, lang na de koffie, geserveerd. De koffie was als pleister op de wond wel gratis. Bestek viel bij uitserveren op de grond en werd wel weggehaald maar niet vervangen. Jammer allemaal! Eten was wel lekker maar niet zo bijzonder dat het de 29,50 voor 3 gangen waard was.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Beetje lastig dat je of om 6 uur, of om 8 uur kon reserveren. Tussentijds zagen we wel mensen binnenkomen rond 7 uur. Was wat vreemd.
Wachttijd tussen de gerechten door was kort, ook toen we aangaven wat meer tijd te willen.
Rosanne V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
We hadden als voorgerecht de linzensoep (soep van de dag) en het gerecht met linzen en gekarameliseerde ui. Die waren beide erg goed! Het veganistische hoofdgerecht, genaamd Mendi, was echter een vreemde combinatie van losse elementen die niet echt samen leken te gaan. Niet vies, maar ook niet echt lekker, dus dit viel eigenlijk tegen vergeleken met wat ik bij Syr gewend ben. Toe hadden we de baklava en een gerecht met pannenkoekjes, fruit en tahini, wat wel weer erg lekker was, en geserveerd werd met brandend sterretje er in ter ere van mijn verjaardag! Fantastische bediening dus, en een hele goede avond ondanks dat het hoofdgerecht niet zo goed als meestal was.
Nielke K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten. Ook erg leuk dat er veganistische opties zijn! Hele bijzondere gerechten die je niet dagelijks tegenkomt voor een mooie prijs. Er hangt een hele fijne sfeer in het restaurant. De porties zijn (meer dan) groot genoeg.
Inez V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Bijzonder vriendelijk en deskundig personeel. Heerlijk gegeten!
Willeke G.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
We zijn hier met de familie voor een speciale gelegenheid uit eten geweest. Syr is een fijne plek met erg goed en vriendelijk personeel. Het eten betreft een ware smaaksensatie en goede optie voor een heerlijk avondje uit.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
eenvoudige inrichting, vriendelijke bediening, expliciete ruimte voor veganistische gerechten op de menukaart, erg smakelijke gerechten gegeten
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
De aankleding is mooi en de bediening vriendelijk. De dagschotel met kikkererwten was heel vet en te machtig (niet gezond). De andere gerechten waren wel erg lekker.
Dus een aanrader, maar niet deze dagschotel.
Erg leuk concept!
Simeon V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Hoofdgerecht was wat smakeloos
Olof H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
lekker gegeten in prettige ambiance met vriendelijke klantgerichte bediening. persoonlijk stel ik bij midden oosten gerechten Arabische muziek dan op prijs - maar realiseer me dat smaken ook daarbij verschillen.
Nelleke V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Lekker gegeten en gedronken. Smakelijke en mooi opgemaakte gerechten. Vriendelijk en effectieve bediening
Damien W.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Écht lekker eten. Bijzondere combinaties, die je niet snel eet. Service was ook echt top. En het idee er achter is uiteraard erg gaaf ook. Wij komen terug!
Marguerite B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Ik dacht meer de sfeer te proeven van Syrie, ook in de bediening.
Iets aan de dure kant.
Verder was het heerlijk eten in een rustige sfeer
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Lekker gegeten, hoge prijzen in verhouding tot product. Bijv. 4 euro voor een glas thee! De muziek stond erg hard. Op verzoek wel zachte4 gezet.
Virginie V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Beetje rommelig qua bediening. Niet goed gegaan met bestelling van hoofdgerechten, daardoor zat iedereen in etappes te eten. Moesten vaak vragen om drankjes op te nemen. Eten was verder prima.