Restaurant Syr

Lange Nieuwstraat 71 3512 PE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Syr

Brengt culturen samen

Kom kennis maken met de Syrische keuken en cultuur via dit mooie initiatief! Dit restaurant is dit jaar met behulp van een crowdfunding actie opgericht en wordt mede gerund door vluchtelingen. Syrische hapjes als tabouleh, sambusek, doperwtenfalafel komen in drie gangen naar je toe. Er worden ook evenementen georganiseerd zoals storytelling avonden, debatten en culinaire kookworkshops.

Meer informatie over restaurant Restaurant Syr

Maandag t/m woensdag 17.00 tot 22.00 uur
Donderdag t/m zondag van 11.30 tot 22.00 uur

• Pin , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Terras
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Erg gezellig gegeten gisteren! Verrassende dingen om te eten, handig samengesteld als combinatie gerechten.
Bediening was ook goed, vriendelijk, spontaan en flexibel.

Echter was ik een beetje verbaasd om veel Nederlandse studenten in het bedieningsteam aan te treffen. Het had mooi geweest om ook hier meer mensen uit Syrië te zien, om die volgens het concept van het restaurant een kans te geven. Ik begrijp dat zo'n bezetting natuurlijk kan wisselen, maar toch. Voor ons zou het bijvoorbeeld ook echt geen probleem zijn als mensen nog geen Nederlands spreken en alles in het Engels zou moeten.

Dat is eigenlijk het enige puntje van opbouwende kritiek wat ik maken wil, verder hebben we prima gegeten voor een eerlijke prijs.

Ow ja, ik snap dat het qua import, prijs technisch gezien misschien niet helemaal realistisch is maar wat wijn uit die regio op de kaart had passend kunnen zijn. Libanon, Israel maar ook Griekenland zijn natuurlijk hele interessante wijnlanden.
(niks mis met de originele Oostenrijkse wijnen op de kaart, die waren allemaal ook erg lekker, en ook dat was wel een creatieve keuze, maar niet echt in lijn met het regionale concept)
Meike H.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
We hadden het voorgerecht met vis en dat was erg lekker! Het hoofdgerecht viel wat tegen; ik had de vegetarische versie en dat vond ik wat saai. Toetjes waren wel goed. Sowieso leuk om een keer wat anders te eten; dit is een keuken die je niet vaak tegen komt, dus sowieso verrassend.
Service was heel goed; heel vriendelijke gezellige mensen.
Simone B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gezellige ongedwongen en ook professioneel. Passend voor allerlei gelegenheden.
Stephen W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Vriendelijk en smakkelijk! De servesters hebben goed uitgelegd wat we aten, en kunnen goed voor veganiers ook iets bieden.
An-K .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk eten voor een goede prijs. Veel verschillende gerechtjes met veel verschillende smaken. Restaurant is leuk en hip ingericht. Goede en adequate bediening enige min puntje is dat de fles wijn gewoon op tafel werd gezet ipv iemand laten proeven en inschenken zoals je wel zou verwachten in een restaurant.
Josje F.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Leuk concept met 3 gangen menu voor 25 euro, bij voor en hoofd kies je voor vis, vega of vlees en krijg je verschillende hapjes. Zo kun je veel verschillende dingen tegelijk proeven, Fijne drankjes ook en leuke bediening. Een aandrader
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
De inrichting is heel mooi, eten was niet heel bijzonder en personeel was wel attent. We vroegen ons nog af waarom de zaak grotendeels bestierd werd door Nederlands personeel, we hadden meer Syriers verwacht.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wat een lekkere verrassende smaken! De Syrische keuken is echt bijzonder. De bediening door Syrische jongeren is heel vriendelijk, open en warm. Een gesprek is zo aangeknoopt! De inrichting is eenvoudig, wars van alle moderniteiten die je nu bijna overal tegen komt. Simpel. Het oude pand heeft helaas riolering die aan vervanging toe is. En dat is beneden bij de toiletten te ruiken.
Daantje V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wat een fijne plek om te genieten van eenvoudige maar smaakvolle gerechtjes, die met liefde bereid zijn. Groot voordeel is, dat je hier als vegetariër héél goed terecht kunt. De huiswijn was van verrassend goede kwaliteit. De bediening supervriendelijk en enthousiast. Wij komen zéker terug.
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Leuk, aan het interieur is niet heel veel aandacht besteeld, wat kil in mijn ogen, ook is er in de nabijheid van de toiletten beneden een lichte rioollucht boven te vernemen, volgende keer weer naar Badhu in Utrecht.
Marina S.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Syr is zeker een plek om te gaan eten: de mensen zijn ongelofelijk vriendelijk, de sfeer is er mooi oosters (inclusief lampen met prachtige vogels) en het eten is ook nog eens heerlijk! Een echte aanrader dus
Karen D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ongewone smaken, die lekker zijn, maar anders. Goed verzorgd en prettige bediening.
hera62 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Dit is om meer dan één reden een van de juweeltjes onder de Utrechtse restaurants. Het eten is erg lekker, het keuzemenu-systeem vind ik persoonlijk erg prettig, de sfeer is heel fijn en de bediening is er één uit duizenden.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Zeer vriendelijke, vlotte bediening. Eten was niet allemaal even lekker, wel ruim voldoende , gevarieerde gerechten. Jammer dat de aankleding en de muziek niet wat meer oosters was.
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Goed bedoeld en vriendelijke bediening maar ons kon het eten (vegetarisch- en vismenu) niet erg bekoren; zware en zoute smaken. Waarschijnlijk te wijten aan onze onbekendheid met Syrische keuken.
De desserts (parfait en rijstpudding) maakten veel goed.
RoosRoosje .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Op 27 oktober lunchte ik hier met collega's. Ik was eigenlijk wel onthutst over de kwaliteit van het eten. Ik eet dikwijls Syrisch bij en met vrienden en wat ons hier geserveerd werd was een zwakke copie hiervan, helaas! Zo'n prachtig concept, zo'n flitsende start. Ik twijfelde of ik dit hier moest schrijven, maar toen ik daarna nog meer mensen over Syr vergelijkbare ervaringen hoorde vertellen, dacht ik: ik ga het toch schrijven. Té zout, té vlak, wéinig specifiek Syrische smaken en kruiderij.....
Harrie V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Een meer dan voortreffelijke keuken en bediening, wil je iets leren over de arabische keuken dan is dit the place to be.
Daarnaast is Syr een restaurant met een missie die wij van harte ondersteunen
T.h. W.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Geweldig concept!
Zowel inrichting als het personeel is als zon.. Lekker gegeten; proeven van de diversiteit vd keuken!
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Gisteravond te gast geweest bij restaurant Syr. Direct bij binnenkomst werden wij op een warme en gastvrije manier welkom geheten. Er is een 3 gangen menu waarbij gekozen kan worden uit vegetarisch, vlees en vis. De gangen bestaan uit meerdere gerechten, die stuk voor stuk goed op smaak zijn. De bediening is enthousiast en verteld per gerecht wat het is. De wijnen zijn goed van smaak en duidelijk beter dan gemiddeld. De entourage is verzorgd en netjes. Dit restaurant is een aanrader wat ons betreft.
Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017