Restaurant Syr

Lange Nieuwstraat 71 3512 PE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Syr

Brengt culturen samen

Kom kennis maken met de Syrische keuken en cultuur via dit mooie initiatief! Dit restaurant is dit jaar met behulp van een crowdfunding actie opgericht en wordt mede gerund door vluchtelingen. Syrische hapjes als tabouleh, sambusek, doperwtenfalafel komen in drie gangen naar je toe. Er worden ook evenementen georganiseerd zoals storytelling avonden, debatten en culinaire kookworkshops.

Meer informatie over restaurant Restaurant Syr

• Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Heerlijk gegeten met 4 mensen, goede wijn en hartstikke vriendelijke bediening
Alieke K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Bediening was wat haastig. Als het erg druk is, is de ruimte behoorlijk gehorig, locatie is dus niet uitermate geschikt voor bijvoorbeeld werkoverleg.
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
We zochten een restaurant in de buurt van de kamer van onze zoon. En we proberen graag iets uit wat we nog niet eerder gegeten hebben. Het concept is erg leuk, het eten is super lekker. Ik lust geen koriander en ze hebben getracht dit ook aan te passen in de gerechten. Het personeel is heel vriendelijk, heel gemoedelijk. Alles wordt goed uitgelegd. De wijn is heerlijk; kortom een échte aanrader!
Henrieke C.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij Syr. Hele aardige bediening die met z'n allen zorgen voor een goede sfeer. Goede hoeveelheden, genoeg, maar niet teveel. Echt een aanrader!
Laura W.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Het eten was verrukkelijk! Leuk dat je allerlei verschillende hapjes krijgt en alleen hoeft te kiezen tussen vega, vlees of vis. De prijs kwaliteit verhouding was ook enorm goed (27,50 voor een menu) en de service heel goed! We komen snel weer!
Ivo D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Leuk restaurant met heel prettige bediening, lekkere wijnen. De gerechtjes vielen wat tegen, vaak niet goed op smaak/te zout. Het zou m.i.z leuker zijn om echt authentieke Syrische gerechten te serveren, nu is het Syrisch met een Europese twist maar dat komt de smaak niet ten goede.
Gretha D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Vriendelijke kundige bediening. Wij hebben het 3 gangen diner genomen. Voorgerecht bestond uit verschillende vlees en vis hapjes. Hoofdgerecht hebben we ook vlees en vis gerechten gekozen en vervolgens van elkaars hapjes geprobeerd. Echt een aanrader om eens een andere eerlijke keuken te proberen.
Emily K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Op zaterdagavond hier genoten van een vriendelijk geprijsd 3 gangen diner. De ontvangst was hartelijk. De inrichting kan wat gezelliger, wij vonden het wat kil, al is het gele plafond wel origineel. Misschien wat grotere kunstobjecten aan de muur?
De drankenkaart is verrassend met voor ons onbekende wijnsoorten en leuke biertjes. Ik ging voor het vegetarische voorgerecht, vlees hoofdgerecht en zoete nagerecht. Bij alle drie de gangen goede uitleg en alles maakte me erg goed. Ik zal hier zeker terugkomen, want zo'n vriendelijke bediening is tegenwoordig schaars. Mijn complimenten.
M.L. H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Aardige bediening. Verrassende gerechtjes. Smakelijk
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Lekker gegeten bij Syr. Vooral het voorgerecht (we hadden de vlees- en de visoptie) was heerlijk. We vonden het hoofdgerecht (vlees) iets minder maar nog steeds prima. Het grand dessert was ook weer heerlijk, vooral het kleine cheesecakeje en het honing-kokos-ijs.
Leuk alle kleine gerechtjes, de wijnen die geschonken worden zijn lekker, de inrichting is fris en mooi en de bediening is buitengewoon vriendelijk en gaf goede uitleg over de gerechtjes, diverse ingrediënten etc. We komen zeker nog eens.
Dominique W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Voor de tweede keer hier gegeten en weer genoten. Super attente bediening, heerlijke gerechten. De falafel is de lekkerste die ik ooit in NL heb gegeten. Echt een aanrader.
Olga W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Leuk om nieuwe gerechten te leren kennen en de toelichting daarbij van de bediening is heel prettig. Verrassende smaken en goede Er werd zorgvuldig en vriendelijk gereageerd, toen een van ons pech had doordat er een vlieg in een wijnglas terecht was gekomen. We komen graag terug.
Madelief T.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.
Iemand bij ons schoof later aan en voor haar kon ook gauw een hoofdgerecht gemaakt worden ondanks de drukte.
Ik raad het zeker aan bij anderen die een keer iets anders willen eten!
Rutger M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Eten was teleurstellend wat ons betreft - veel gefrituurd en niet erg op smaak. Terwijl dat nou juist iets is wat je verwacht bij een meer exotische keuken als de Syrische. Tegenvallend, zeker gezien de hoge beoordeling op IENS.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Lekker gegeten, ongedwongen sfeer en aardige bediening. Veel kleine gerechtjes geproefd, makkelijk om te delen. Niet alles even typisch Syrisch, maar wel erg lekker!
Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Ik ben vaker in SYR geweest en dat is mij altijd goed bevallen: zo ook dit keer. Ik vind het concept (kiezen tussen vlees, vis, vegetarisch of een combinatie daarvan) zeer geslaagd. Bovendien lijkt mij op de kwaliteit van voor- en hoofdgerechten weinig af te dingen. Een puntje van kritiek betreft de nagerechten: daar is weinig Syrisch aan te ontdekken. Vandaar mijn oproep: SYR bewaak uw Syrische identiteit! Een mooi kaasplankje kan iedereen serveren. Niettemin: van harte aanbevolen.
hoogstr.looij H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk eten. Jammer dat de spa-rood zo prijzig is.
Tessa B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Echt een aanrader! Leuke sfeer, goede service, super vriendelijk en lekker bijzonder eten. Falafel, peterselie salade, en sperziebonen waren heerlijk.
Bertine V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Leuke bediening, goede sfeer, lekker eten. Aanrader!
Jesse K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Heerlijk eten, lekkere wijn, goeie service, en een heel mooi concept. Een aanrader!