Restaurant Syr

Lange Nieuwstraat 71 3512 PE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Syr

Brengt culturen samen

Kom kennis maken met de Syrische keuken en cultuur via dit mooie initiatief! Dit restaurant is dit jaar met behulp van een crowdfunding actie opgericht en wordt mede gerund door vluchtelingen. Syrische hapjes als tabouleh, sambusek, doperwtenfalafel komen in drie gangen naar je toe. Er worden ook evenementen georganiseerd zoals storytelling avonden, debatten en culinaire kookworkshops.

Meer informatie over restaurant Restaurant Syr

Karin L.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Marije K.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant! Leuk om eens Syrische gerechten te proeven en daarnaast is het leuk om te weten dat het restaurant gedraaid wordt door Nederlanders en Syriërs samen!
Sebastiaan S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Lekkere kleine gerechtjes. Het concept is prettig simpel. De bediening was erg plezierig. Lekker losjes, maar ook heel attent en leuk. Een minpuntje waar écht wat aan gedaan moet worden is de lichte rioollucht die vooral rechts achterin de zaak hangt. Net niet irritant, maar na een tijdje ben je er wel klaar mee. Jammer, want verder een fijne plek om te eten.
Alok B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Leuke opzet, lekkere keuken, fijn om verschillende dingetjes te kunnen proeven en ook nog eens ruim genoeg. Libanees brood vooraf was wat droog maar de voorgerechten en hoofdgerechten zelf waren heerlijk.
Ruth P.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Heel mooi concept en lekker eten! hoewel sommige gerechtjes beter waren dan anderen. Alle tafels waren bezet en dat merkte je wel, duurde lang voor we konden bestellen.
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Het was heel gezellig,we waren er allemaal voor de eerste keer,en hebben genoten van het heerlijke eten,ging met een volle buik naar huis,we komen zeker nog eens eten met z'n 4-tjes,maar ben benieuwd naar de lunch die ik over 1 1/2 week bij jullie heb,
Arineke E.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Gezellig. Personeel is zeer allert en snel bereikbaar. Geven uitleg over de gerechten.
Willem K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Sympathiek restaurant, goed verzorgd, vriendelijke bediening. Efficiënte formule: keuze uit drie vaste voor- en hoofdgerechten (vegetarisch, vis en vlees) en drie nagerechten, die het mogelijk maakt om met smaak te eten tegen bescheiden kosten. De gerechten bestaan uit voor ieder een verzameling kleine hapjes. Verwacht zeker geen haute cuisine of wat daar op lijkt of voor door wil gaan. Maar heel geschikt om zonder dik te doen samen een aantal uren in een goede ambiance door te brengen.
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Jammer dat de menukaarten er slonzig uitzagen, besmeurd met eten. Deze plastificeren als ze langer dienst doen is aan te bevelen, want hygiënischer door te reinigen. Vond het eten op zich lekker, maar soms niet warm genoeg. Zout en peper op de tafel zou fijn zijn om zo naar eigen smaak iets toe te voegen.
bert V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Leuke eetgelegenheid met een mooie doelstelling maar vooral heel lekker eten voor een goede prijs.
Julie S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Vriendelijke bediening, uitgebreide uitleg over het eten en goede sfeer. Het eten viel ernstig tegen, we hebben alle drie de helft niet eens opgegeten. De worst van kippenvlees was het dieptepunt.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening. Het enige minpunt was de rioollucht die af en toe vanuit de toiletten langs ons tafeltje kwam.
ed N.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Lekker eten. Leuke plek. Fijne bediening
Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
SYR is nog steeds een goede adres, waar ik graag kom. Er wordt goed gekookt en je krijgt geen dagelijkse kost voorgeschoteld, wat ik ook een pre vind. Alleen wordt het absoluut eens tijd om de kaart te vernieuwen, want ik heb zo langzamerhand alles wel een keertje gehad en ik vermoed dat dát voor iedereen geldt die hier drie keer of meer geweest is. De formule is goed - vlees, vis of vegetarisch- alleen moet de invulling daarvan nodig eens aangepast.
rianvantilburg V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
We werden zeer vriendelijk ontvangen. Kregen duidelijke uitleg, veel geduld van de gastvrouwen/heren. Lekker verrassend eten. Huiselijke sfeer. Kom zeker terug.
Annelies B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Het is een leuk concept en het is een leuk restaurant. Het was alleen jammer dat het eten tegenviel. Bij het bereiden van het eten was een overmatige hoeveelheid kruiden gebruikt. De ingredienten zelf waren hierdoor slecht te proeven.
marlou.dekuiper .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, goede sfeer, bijzonder prettige bediening. Fijn dat het vegetarisch eten zo vanzelfsprekend is. Fijn dat we niet hoefden te wachten. Heerlijke wijn. Kortom, een echte aanrader.
Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Syr is nog steeds een zeer sympathiek adres met een zeer sympathieke achtergrond, waar je erg goed kunt eten. De gerechten zijn niet alledaags, maar zeer smakelijk en ik vind de formule waarbij je kunt kiezen tussen vlees, vis en vegetarisch nog steeds een succes. Ook de gastvrije bediening maakt, dat ik snel weer terugkom.