Restaurant Syr

Lange Nieuwstraat 71 3512 PE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Syr

Brengt culturen samen

Kom kennis maken met de Syrische keuken en cultuur via dit mooie initiatief! Dit restaurant is in 2016 met behulp van een crowdfunding actie opgericht en wordt mede gerund door vluchtelingen. Syrische hapjes als tabouleh, sambusek, doperwtenfalafel komen in drie gangen naar je toe. Er worden ook evenementen georganiseerd zoals storytelling avonden, debatten en culinaire kookworkshops.

Meer informatie over restaurant Restaurant Syr

Maandag t/m zondag 17:00 tot 22:00 uur
Zaterdag & zondag voor lunch 11:30 tot 16:00

• Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Syr

Jils B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Fantastisch restaurant. In korte tijd 2x gegeten en beide keren top!
Gezellige sfeer en verrukkelijke gerechten.
Een aanrader voor iedereen.
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
Geweldige bediening en een prachtige presentatie van alle gerechten. Het veganistische hoofdgerecht viel tegen, het had weinig uitgesproken smaken en daardoor proefde je bijna alleen maar bouillon. Dat was teleurstellend, ook omdat er nèt iets meer smaak aan de bloemkool van het veganistische voorgerecht gegeven had mogen worden. De kwaliteit van de andere gerechten was goed tot zeer goed, ook van die van mijn tafelgenoten. Ik heb gesmuld van het toetje, de baklava met pistache-ijs (niet veganistisch). Ik kijk uit naar de nieuwe kaart voor de veganistische gerechten ;)
Kati T.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Opgewekte sfeer, prettige inrichting en vriendelijk personeel
mariellle R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Het was een plezierige avond met vriendelijke bediening. Geluidsniveau van de muziek was aanvankelijk te hoog maar men stelde dat meteen bij op een vraag van ons.
Olmo D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2018
Leuke plek, lekker eten en een goed verhaal. Voor elke eter wat wils, vegan/vega of vlees/vis. We werden goed geholpen en de bedieningen was vlot en vriendelijk.
Marjolijn V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Heel prima eten, fijne aardige mensen. Hele leuke muziek in de sfeer van het land en het eten.Jammer dat de akoestiek vrij slecht is, het is nogal hol en daardoor lawaaiig. Misschien iets van gordijnen ophangen .
Marloes H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Eten is prima maar de bediening kan beter. Ze zijn niet heel attent en actief kijken wat gasten nodig hebben, sommige dingen moet je meerdere keren vragen.
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Onze gerechten waren een beetje saai en niet Syrisch. Na een gerecht kwam erg snel het volgende gerecht, we stonden te snel weer buiten. Je moet echt je best doen om rustig te kunnen eten en dat is niet nodig. Het was ruk, maar er waren nog tafels. Ik heb er eerder gegeten en toen was het beter.
Ruben M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten en gezeten
Met name de bediening van Julia en haar collega's maken het dineren bij Syr erg prettig. Ik voelde me erg welkom en ontspannen en het eten was heerlijk!
Noortje B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Na onze ervaring van een jaar geleden verheugden wij ons op een avondje met uitgesproken smaken uit het midden oosten. De kaart was echter zeer 'verwesterd' en daardoor waren de smaken wat vlak, al sprong het toetje (baklava met pistache ijs) eruit.
Ook de prijs-kwaliteitsverhouding was voor ons niet helemaal in orde.
De bediening was prima, gezellig en attent.
Garrincha Zacharias N.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Enorm lekker eten. Ik was niet bekend met Syrisch eten, tot ik met het idee kwam dit eens te proberen! Daarnaast is het personeel zeer vriendelijk en fijn. Ook erg indrukwekkend was hoe vloeiend ze de Nederlandse taal spreken:)
Maria P.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Heerlijk gegeten en heel erg vriendelijke bediening. Iets gedempter licht zou gezelliger zijn en je zit vrij dicht op elkaar.
Andrea D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Beste baklava ever! Alles was heerlijk en je proeft echt homemade food met heerlijke ingredienten.
loes V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten, heel erg vriendelijke bediening. De porties waren niet heel groot en niet erg goedkoop. Maar de eerste twee punten zijn voor mij toch het belangrijkst, dus erg fijne avond gehad.
Romy S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Interessante gerechten die voorgeschoteld worden, alleen zeker geen goede prijs-kwaliteitverhouding. Veel te duur voor de gerechten.
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Heerlijk gegeten, goede bediening en gezellige sfeer! Mooi dat het merendeel van het personnel bestaat uit Syrische vluchtelingen.
Loran S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Leuke kaart, spontane bediening, goed eten. Al met al een zeer geslaagde avond gehad en zou zeker terug gaan, aanrader!!
Johan L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Lamsvlees was te vet en te taai. Het was binnen erg warm. Waarom moet ik hier minstens 120 letters invullen, mevrouw Iens?
Ella V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
de fusion keuken is heerlijk.
het personeel erg gastvrij.
maatschappelijke functie top.
M. H.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Eten prima, porties niet heel ruim. Bediening goed, behalve één norse en onattente serveerster.