Restaurant Syr

Lange Nieuwstraat 71 3512 PE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Syr

Brengt culturen samen

Kom kennis maken met de Syrische keuken en cultuur via dit mooie initiatief! Dit restaurant is dit jaar met behulp van een crowdfunding actie opgericht en wordt mede gerund door vluchtelingen. Syrische hapjes als tabouleh, sambusek, doperwtenfalafel komen in drie gangen naar je toe. Er worden ook evenementen georganiseerd zoals storytelling avonden, debatten en culinaire kookworkshops.

Meer informatie over restaurant Restaurant Syr

Maandag t/m woensdag 17.00 tot 22.00 uur
Donderdag t/m zondag van 11.30 tot 22.00 uur

• Pin , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Terras
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk gegeten bij Syr! Zowel voor-, als hoofd-, als nagerecht bestond uit allemaal kleine hapjes, waardoor we veel verschillende hapjes konden proeven. Bediening was erg vriendelijk en gastvrij!
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
marjon V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heerlijk gegeten, de gerechten werden verrassend en creatief opgediend. De bediening was snel, alleraardigst en informeel. Dit restaurant is zeker een aanrader voor een gezelig en lekker avondje uit! Marjon
Francis D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Heerlijk gegeten. Leuk concept waarbij je door meerdere kleine gerechtjes een goede kennismaking krijgt met de Syrische keuken. Mooie ingrediënten, zeer goed bereid en in combinatie met de mogelijkheden die de Syrische keuken nog bied, denk ik dat het in de toekomst zeker mogelijk is de kaart verder uit te breiden.
Prettige ervaring en zeker een aanrader voor mensen die eens wat anders willen proberen.
Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Aanvankelijk was ik erg positief over dit zeer sympathieke restaurant, maar mijn enthousiasme neemt wat af. De kaart is wel veranderd, maar het 'smaakpalet' is eigenlijk hetzelfde. De rijstpudding en de parfait die eerst zelfstandig bij de desserts stonden, zijn nu in een grand dessert terug te vinden. Tja, zo kan ik mijn kaart ook vernieuwen. Verder liet men ook wel een enkel steekje vallen, want één gerecht was lichtelijk aangebrand. En verder vraag ik mij toch echt af wat een oer Nederlands kaasplankje hier thuis doet. Mij suggestie zou zijn je op Syrische roots te richten. Verder: heb je een wijnkaart, maar geen sommelier, zorg dan in ieder geval dat de informatie op de wijkaart klopt.
Marieke G.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Lekker eten, erg vriendelijk personeel en een mooi concept waarom het restaurant is opgezet.
Erg leuk ook al die verschillende kleine gerechtjes per gang!
Ivo V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Top initiatief! Prima bediening en sfeer. Het eten mag wel een niveautje hoger.
Marleen F.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Vanuit de trein gereserveerd ik was erg nieuwsgierig naar dit restaurant . Veel over gelezen nu ervaren hoe het is .
Verrassend goed ! Hartelijke ontvangst , Heerlijke menu keuze , ik ga voor vis mijn tafelgenoot voor vlees beide een schot in de roos .
Maar goed dat ik gereserveerd had want om 19.00uur zat de zaak vol !
Als ik weer in Utrecht ben zal ik beslist weerde keuze op SYR laten vallen .
Eis in toetje smaakverwenner voor je papillen !
Nicole J.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Leuk om eens wat anders te eten dan doorgaans. Ook een nieuw concept voor mij dat je allerlei kleine gerechtjes op 1 bord krijgt, net wat anders dan tapas, want het is niet de bedoeling om te delen. Sommige gerechtjes waren erg lekker, andere zat wat minder smaak aan. Het restaurant ziet er er van buiten chiquer uit dan het van binnen is. Ik zou bij wisseling van de kaart wel weer een keer terugkomen om weer nieuwe Syrische gerechtjes uit te proberen. Voor de afwisseling wel de moeite waard.
miep M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijk gegeten en genoten van de verschillende hapjes. goede service en lekkere wijn. caramel ijs met zeezout was echt verrassend
David S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Het was echt super leuk, ook met allemaal verschillende gerechtjes. Mijn voorgerecht was eerst niet goed doorgekomen, maar ik kreeg koffie en thee als compensatie, echt super!

Verder was ik vergeten te tippen, sorry daarvoor...
Teunie D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Goed kwaliteit en goed geserveerd. Gunstige prijs en gezellige sfeer. Wel dicht op elkaar en veel geluid .
Heerlijk gegeten!
Nard S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Supervriendelijke bediening, snel en correct. Er zijn drie menus waaruit gekozen kan worden; vlees, vis of vegetarisch. Wij hebben alledrie genomen en bij elkaar geproefd. De vegetarische heeft wat mij betreft gewonnen. Waarbij gezegd moet dat het eten wat mij betreft wel wat minder aan de westerse keuken aangepast had hoeven worden. De authentieke gerechten smaakten ons het beste, en vergeet niet het toetje te nemen !
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Het eten was heerlijk.
De entourage mag wel wat meer aandacht, zoals frisse en schone menukaarten i.p.v. gevlekte kartonnetjes, met half geprinte teksten voor de vega's. Ook voor de mensen die geïnvesteerd hebben in Syr lijkt het mij leuk om terug te zien dat er zorgvuldig met meubels en materialen wordt omgegaan.

Verder hing er een vreselijke rioollucht. Jammer.
Marije K.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant! Leuk om eens Syrische gerechten te proeven en daarnaast is het leuk om te weten dat het restaurant gedraaid wordt door Nederlanders en Syriërs samen!
Sebastiaan S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Lekkere kleine gerechtjes. Het concept is prettig simpel. De bediening was erg plezierig. Lekker losjes, maar ook heel attent en leuk. Een minpuntje waar écht wat aan gedaan moet worden is de lichte rioollucht die vooral rechts achterin de zaak hangt. Net niet irritant, maar na een tijdje ben je er wel klaar mee. Jammer, want verder een fijne plek om te eten.
Alok B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Leuke opzet, lekkere keuken, fijn om verschillende dingetjes te kunnen proeven en ook nog eens ruim genoeg. Libanees brood vooraf was wat droog maar de voorgerechten en hoofdgerechten zelf waren heerlijk.
Ruth P.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Heel mooi concept en lekker eten! hoewel sommige gerechtjes beter waren dan anderen. Alle tafels waren bezet en dat merkte je wel, duurde lang voor we konden bestellen.
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Het was heel gezellig,we waren er allemaal voor de eerste keer,en hebben genoten van het heerlijke eten,ging met een volle buik naar huis,we komen zeker nog eens eten met z'n 4-tjes,maar ben benieuwd naar de lunch die ik over 1 1/2 week bij jullie heb,