Restaurant Syr

Lange Nieuwstraat 71 3512 PE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Syr

Brengt culturen samen

Kom kennis maken met de Syrische keuken en cultuur via dit mooie initiatief! Dit restaurant is dit jaar met behulp van een crowdfunding actie opgericht en wordt mede gerund door vluchtelingen. Syrische hapjes als tabouleh, sambusek, doperwtenfalafel komen in drie gangen naar je toe. Er worden ook evenementen georganiseerd zoals storytelling avonden, debatten en culinaire kookworkshops.

Meer informatie over restaurant Restaurant Syr

• Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Angela M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Heerlijke nieuwe geuren en recepten. Informeel. Geen tafelkleed, papieren servetten, wat lawaaierig. Eten echt lekker. Kom zeker terug!
H. B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijk gegeten, vriendelijke en (meestal) accurate bediening - niet alle bediening was even goed op de hoogte, maar eigenlijk gaf dat niet. Wel heel jammer dat als je je verheugt op een avondje uit, je om 20.15 uur wordt verzocht om door te eten, omdat de volgende gasten alweer vlak bij je tafeltje klaar staan. Je mag maar 2 uur over het eten doen. Zou goed zijn als dat bij reservering bekend wordt gemaakt, dan zou ik voor deze gelegenheid een ander restaurant hebben gekozen.
Regina V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heerlijke smaken in goede combinaties, warrige maar zeer vriendelijke bediening in een mooi restaurant.
Wilhelm van E.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Syr is een uitstekende gelegenheid om kennis te maken met de Syrische keuken. Het waren gerechten die wij als Hollanders niet zo snel zouden maken of kiezen. Om veel verschillende gerechten te kunnen proeven hebben ze een slim menu bedacht waarbij je per persoon per gang twee gerechten kunt kiezen. Als je dan met z'n tweeën bent, kun je een leuk menu samenstellen. Alle gerechten waren prima op smaak en temperatuur, en alles leek net bereid, daar was echt helemaal niets op aan te merken. Of je van de Syrische keuken houdt is een kwestie van smaak, maar wij hebben ons prima vermaakt deze avond. Anderzijds zullen we niet binnenkort terug gaan, want de Syrische keuken is niet onze favoriet.

Het eten zelf was dus prima, maar de bediening was wat amateuristisch. Er zat ongeveer een minuut tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht en een half uur tussen hoofdgerecht en nagerecht. De uitleg over de gerechten was ook onder de maat, we zijn er niets wijzer door geworden.
gerda E.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Lekker gegeten, geen menu, alleen een hoofdgerecht. De smaken zijn heerlijk, alleen veel op tomatentbasis.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Eten is lekker maar wachttijd was ons te lang. Zelf om de dinerkaart moeten vragen na een drankje te hebben besteld. En dan in discussie moeten met de ober dat je maar een half uur hebt gewacht (het andere half uur hebben we op de kaart waarschijnlijk gewacht). Voor ons niet meer...
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Het was weer eens heerlijk eten. Dus een goede reden om weer te gaan. Alleen duurde het dit keer eigenlijk iets te lang voordat de voorgerechten gebracht werden.
Anniek V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
onverwacht lekker. Vooral voorgerecht en nagerecht. Hoofdgerechten vielen een beetje tegen.
Maaike T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
heel gemoedelijk restaurant met suuuuuuper goed eten! Heerlijk!
Laury M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijk eten, ruim voldoende gereserveerd met allerlei verschillende kleine gerechtjes. Echt een aanrader! In een prachtig pand.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Waanzinnig lekker eten! Ruime keuze uit vlees, vis en vegetarisch en ruime porties. Lekker ook om met elkaar te delen, als tapas. Bediening is super vriendelijk en attent. Zeker een aanrader. Wij komen graag weer!
Diede V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Heel erg lekker eten! Je krijgt heel veel verschillende dingen te eten/proeven wat ook erg leuk is. En ook erg grote porties zodat je absoluut niet met honger het restaurant verlaat. Service was prima.
Herman H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Leuk concept, goede sfeer, beetje veel eten en beetje snel opgediend om er een 'avondje uit' van te maken, maar zeer aan te bevelen.
Vinita S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Wat een super leuke ervaring. Echt een aanrader!! Eten is goed ook perfect voor vegetariërs. Ik ga er zeker nog een keer heen.
Marjolijn S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijke hapjes, veel keus om zelf te combineren en, ongevraagd, extra dus, overheerlijke falafal en allerlei dips, zag er heel verzorgd, gezellig uit. Verlichting en aankleding kan voor mij wel wat sfeervoller. Bediening bijzonder vriendelijk, behulpzaam en gezellig. Heerlijke rode huiswijn!
Friso B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Sympatiek restaurant; sobere inrichting; bediening heeft nog wat moeite maar is van goede wil; eten uitstekend; prijs menu ad €27,50 is erg concurrerend; zit dan ook stampvol; aan te raden!
Ilse W.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Gezellige en comfortabele plek, prettige bediening en lekker eten. En heel leuk: wat je besteld hebt, kan je met elkaar delen.
nell B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Ik vond de porties erg klein. En bij de moussaka kreeg ik de aubergine niet door gesneden. De verhouding tomatenpuree/aubergine was niet goed.