Restaurant Syr

Lange Nieuwstraat 71 3512 PE Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Syr

Brengt culturen samen

Kom kennis maken met de Syrische keuken en cultuur via dit mooie initiatief! Dit restaurant is dit jaar met behulp van een crowdfunding actie opgericht en wordt mede gerund door vluchtelingen. Syrische hapjes als tabouleh, sambusek, doperwtenfalafel komen in drie gangen naar je toe. Er worden ook evenementen georganiseerd zoals storytelling avonden, debatten en culinaire kookworkshops.

Meer informatie over restaurant Restaurant Syr

Poeh .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Helaas vond ik Syr teleurstellend! Bediening heel vriendelijk en kundig, het eten zelf vonden we niet lekker. Het kan aan ons liggen, maar we vonden de smaak moeilijk te vewerken. Ondanks dat we zeker houden van diverse keukens.
Marianne192 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Syr is een goede manier om kennis te maken met de Syrische keuken. Het aanbod van verschillende kleine hapjes is leuk en lekker. Vergeleken met de eerste kennis was de smaak vooruit gegaan.
Evelien O.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik vond syr boven verwachting. Ze werken met een 3 gangen menu bestaande uit 5 gerechtjes per gang en een dessert. De gerechtjes waren goed op smaak en verrassend, ook de vega opties. Een leuke manier om van alles te proeven uit de Syrische keuken en goede prijs kwaliteit voor maar 25 euro. De opmaak is wel een rommeltje. Lekkere wijn, professionele bediening die deels afkomstig uit Syrië is. Ik vond het restaurant van binnen sfeervoller dan ik dacht op voorhand vanaf buiten gezien.
Lisette166 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Erg leuke, enthousiaste bediening, leuk concept! Voorgerecht en toetje waren erg lekker, hoofdgerecht was niet heel bijzonder.
Bente A.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Superleuke en lekkere ontdekkingsreis door de modern Syrische keuken. Prettig systeem waarbij je per gang kiest voor vis, vlees, of vega, en dan een volledig proeverijtje voorgeschoteld krijgt. Zo heb je lekker snel een keuze gemaakt en kun je verschillende gerechten proeven. De smaken waren zeer goed. De bediening, zowel van Syrische als van Nederlandse afkomst, waren vriendelijk, enthousiast en soms daarnaast enorm schattig.
Ga hier niet alleen heen omdat het concept een kans biedt aan vluchtelingen met verblijfsvergunning om aan werk te komen, maar ook om nieuwe smaken, sfeer en mensen te ontdekken. Je zult niet teleurgesteld worden.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Zeer vriendelijke bediening maar het eten was smakeloos en lag zeer zwaar op de maag. Jammer, want de locatie is perfect en ook het idee goed.
Hester B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Format is leuk, verschillende gerechtjes. Standaard 3 gangen voor 25 Euro. De porties zijn voor grote eters aan de bescheiden kant. Kaas als dessert is geen aanrader in dit restaurant: brokken te koude kaas op een bordje, waarvan twee met meer korst dan kaas, zonder toelichting en met een vorkje (!) erbij. De tafeltjes staan ontzettend dicht op elkaar, bij drukte is het heel rumoerig. De bediening is echt heel aardig.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
De ontvangst was prima, reserveren is wel aan te raden, want het is heel druk. Tafeltjes staan helaas erg op elkaar, jammer altijd. Eten was zeker goed, keuze uit verschillende hapjes (vega, vlees of vis) en delen kan ook, je zit niet aan het menu vast.
Leuke ervaring, lekker gegeten, prima sfeer en zeker aan te raden.
MarjaVermeulen .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Er mag wat meer aandacht worden geschonken aan de presentatie op het bord. En de combinatie met koude en warme gerechtjes op een bord vond ik niet zo geslaagd, zoals de koude tuinbonen waren warm lekkerder geweest. Het ene gerechtje vond ik lekkerder dan het andere, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
We hadden beiden gekozen voor het vegetarische menu - per gang verschillende smakelijke gerechtjes en de parfait als dessert maakte het helemaal af. Bediening is attent, snel en heel erg vriendelijk. Aanrader!
Mikinilo K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Lekkere gerechten, uitstekende keuze in menu, zitruimte erg krap. We zaten met 2 aan klein tafeltje in de hoek, voor bediening ook niet ideaal met uitserveren.
Joostbrouwer .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Het was een heerlijke avond een SYR. De kaart is erg verrassend en een heel aantal dingen kende ik dan ook niet. Net als de kaart zijn ook de smaken erg verassend en erg lekker. De opmaak van de borden is erg mooi en met zorg gedaan.
De bediening is bijzonder vriendelijk en leuk om door een mix van Nederlanders en Syriërs geholpen te worden. En En petje af voor de bediening want tot 19.00 uur stonden ze met zijn drieën (inclusief barman) en toch zat het al enige tijd vol. Maar ik heb geen stress gezien of lang moeten wachten.
Kortom, bedankt SYR! Tot de volgende keer!
Recensie-etertje .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Vlotte, vriendelijke bediening. Lekker eten. Prima menukaart: keuze uit vegetarisch, vis, vlees; en dan een aantal kleine gerechtjes als voor- en hoofdgerecht. Geen ingewikkeldheid en keuzestress.
Bovendien sympathiek concept!
AnitadeMoor .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Lekker gegeten. Vriendelijke bediening, prima sfeer. Een menu van drie gangen is lekker. Je kiest of je vegetarisch, vis of vlees eet. Een aanrader!
Marie Louise V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Goede kwaliteit gerechtjes met een aantal pareltjes ertussen, zoals de makreel voorgerecht of lam als hoofdgerecht. Goede bediening en prettige sfeer.
Joanna O.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heel goede service, de bediening is ontzettend attent en zorgt ervoor dat je niets tekort komt. Door het concept wacht je niet lang op het eten. Het eten is lekker en wordt goed gepresenteerd. Van het vegetarisch hoofdgerecht waa het bladerdeeg met zaätar heerlijk. Het stoofpotje mag kruidiger. De parfait was heerlijk.
Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Aanrader! Vlotte leuke bediening, menu waaruit je kon kiezen tussen vis vlees en vega met verschillende smaken, heerlijk !
Amsterdamxxx .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Eten niet zo heel speciaal, wel super lieve bediening. Niet zo gezellig aangekleed, beetje kaal en clean alsof je in de wachtkamer van een moderne tandarts zit. Het zou wel een meer midden oosters sfeertje mogen hebben. Desindanls leuke avond gehad en leuk om een keer te kijken!
Jarka J.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Het idee van het restaurant is het verzorgen van een werkplek voor mensen die ergens anders niet aan de slag kunnen. Dit vind ik super leuk en goed uitgevoerd! Je kiest vega, vlees of vis en krijgt dan een soort bord met allemaal kleine hapjes. Dit concept vond ik erg leuk en vernieuwend. De kwaliteit van het eten was prima, maar verwacht geen culinair hoogstandje. Ik zou het aanraden om gezellig ergens te kunnen tafelen, maar als je graag écht lekker wilt eten, kun je beter ergens anders heen gaan. Wel een compliment voor het idee en de uitvoering daarvan!