Restaurant Syr

Lange Nieuwstraat 71 3512 PE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Syr

Brengt culturen samen

Kom kennis maken met de Syrische keuken en cultuur via dit mooie initiatief! Dit restaurant is in 2016 met behulp van een crowdfunding actie opgericht en wordt mede gerund door vluchtelingen. Syrische hapjes als tabouleh, sambusek, doperwtenfalafel komen in drie gangen naar je toe. Er worden ook evenementen georganiseerd zoals storytelling avonden, debatten en culinaire kookworkshops.

Meer informatie over restaurant Restaurant Syr

Maandag t/m woensdag 17:00 tot 22:00 uur
Vrijdag t/m zondag van 11:30 tot 16:00 en 17:00 tot 22.00 uur

• Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Syr

Carl V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Zeer leker gegeten, verrassende gerechten en een hele vriendelijke bediening. Al met al een erg leuke avond gehad.
Natasja D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Prettige bedoening, weten waar ze t over hebben en toch houden ze t informeel. Heel fijn. Lekker gegeten. Gerechten die geïnspireerd zijn op Syrische keuken met duidelijk as acht voor net een beetje extra in de presentatie. Veel vegetarische gerechten! Fijn!
Ineke I.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Goed eten, charmante bediening. Ruimte is rumoerig, tafels staan dicht op elkaar en vaak grotere gezelschappen. Maximale afstand tot luidspreker is slechts 3 meter. Ober zette na vraag hierover - heel attent - meteen de muziek zachter.
Iris .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Het maatschappelijke concept van Syr vind ik erg goed, en daarnaast is het ook als restaurant van zeer hoge kwaliteit. Prettige sfeer, je voelt je erg welkom, medewerkers zijn uitermate vriendelijk, mogen soms wel wat minder verlegen zijn, maar overall erg goed!
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Heerlijke verfijnde keuken!
Lara H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
We wilden naar Syr vanwege het sympathieke concept en waren benieuwd naar de Syrische keuken.
Pluspunten: het menu biedt van alles 1 optie, vegan, vegetarisch, vis, vlees. Heel fijn!
Eten was ok, maar ik had meer smaak/kruiden verwacht. Porties niet erg groot.
Minder: bediening was redelijk onervaren en vergat af en toe wat. Wel vriendelijk.
Al met al, leuk om keer te hebben gegeten, maar geen toptent.
Akke .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
Leuke plek met goed eten en fijne bediening! Is weer eens wat anders dan de standaard restaurants. Zeker een aanrader om te gaan eten na een dagje Utrecht.
de G.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
Leuk restaurant met verrassende gerechten en goede bediening! Er zit natuurlijk een mooi verhaal achter dit restaurant en wat ik ook leuk vind is dat de inrichting modern is, zodat de drempel om binnen te stappen voor niemand te hoog is.
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
We hebben hier voor het eerst gegeten en dat is ons goed bevallen. Alleen vonden wij de muziek wel wat te luid en zou het naar ons idee passender zijn om meer arabische muziek te draaien die ook echt bij het land en de gerechten past om ook die sfeer te bevorderen. En dan ook wat minder hard....

Verder genoten van de gastvrijheid, het lekkere eten en de gezelligheid.
michelle H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Ik vind het concept heel interessant en was erg benieuwd naar het eten. Eerlijk gezegd vond ik het een beetje tegenvallen. vond de smaak een beetje flauw, ik vraag me af of het aan mij ligt, omdat de reviews erg lovend zijn. Het kan ook zijn dat het heel druk was en dat de keuken misschien iets heeft gemist. Er was een grote groep als gevolg daarvan moesten wij 1,5 wachten op ons hoofdgerecht... ook vond ik het een beetje koud in het restaurant en aangezien we zo lang moesten wachten kreeg ik het alleen maar frisser... ik denk niet dat ik terug ga. Helaas!
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
De gerechten waren aan de kleine kant. Bulgur zowel in het voor- als in het hoofdgerecht is geen aanrader. Het menu was weinig Syrisch. De wijnen in het geheel niet.
Geertjan W.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en zeer attente bediening.
Syrieusch het bezoeken waard!
Marthe G.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Ontzettend lekker gegeten in dit bijzondere restaurant. Heel vriendelijke, hartelijke bediening. Zeker een aanrader!
Karen R.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Leuk restaurant met mooie insteek! Ook geschikt voor Vegans. Ik zou zeggen ga zelf een keer kijken. Ik kom hiermee niet aan de 120 tekens maar ik heb niet meer te melden
nononsense N.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Leuk om een keer kennis te maken met een 3-gangen menu uit de syrische keuken, met een keuze uit zeer gevarieerde lekkere gerechten. De bijgerechten (gebakken aardappelen en gemengde sla) vonden wij wat tegenvallen. Over het algemeen zijn we niet zo van toetjes, maar dit was verrassend en heerlijk! De bediening is attent en neemt de tijd om uit te leggen wat je op je bord krijgt. De kaart wisselt regelmatig. We komen graag nog een keer terug om weer andere gerechten te proeven!
Tineke C.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
Het menu was blijkbaar net veranderd (van kleine hapjes naar 'gewone' porties/ gangen). In eerste instantie was ik teleurgesteld geen kleine hapjes te kunnen proeven, maar dat veranderde direct nadat ik het eten had geproefd (voorgerecht: halloumi, hoofdgerecht: gerecht aubergine/ basmatirijst/ pompoen). De kwaliteit van het eten is er zelfs enorm op vooruitgegaan! De smaken zijn verrassend en passen goed bij elkaar. Ik kom hier snel weer terug!
silkezwijsen .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
Erg leuk concept en verrassend, nét wat anders eten. Porties mogen iets groter vindt mijn vriend, maar voor mij was het goed. Een dingetje: de baklava was echt erg hard en bijna niet doorheen te komen. Voorgerecht met lam en hoofd met vis waren top.
D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Ik vind het een goed initiatief en leuk concept.
Het eten was echter matig; de smaken, hoeveelheid en presentatie. De soep was koud, er was een gerecht vergeten en ik vond het hoofdgerecht niet smakelijk dus laten staan helaas. Misschien blijk ik toch geen fan van midden oosters eten? (Ik dacht van wel) Daarnaast moesten we erg lang wachten op de gerechten.

Ik klink erg kritisch, doorgaans ben ik positief over restaurants maar ik vond dit teleurstellend. Bij het afrekenen begreep ik dat de kok er pas sinds kort werkt en er ups and downs zijn omdat het een leerplek betreft. Wij hebben een van de mindere avonden ervaren denk ik. Zoals gezegd, het concept blijft leuk en gelukkig was het voor een goed doel!
Beste Draaijer,
Allereerst spijtig om te vernemen dat u geen prettige avond heeft ervaren in ons restaurant.
Ondanks het feit dat wij een divers team hebben met meer en minder ervaren collega's (wat u gelukkig wel kunt waarderen aan ons initiatief) mag een avond niet zo verlopen. Wij hebben dit dan ook intern besproken en gaan dit meenemen in de training van het team. Wij willen u dan ook bedanken voor de feedback en streven er naar dit een incident te laten zijn.
Hopelijk kunnen we u binnenkort alsnog een keer begroeten in ons restaurant voor een passende SYR-ervaring.

Team SYR
Laila A.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Heel erg vriendelijke en vlotte bediening. Originele, lekkere en mooi opgediende gerechten. Wat de linzensoep betreft: eindelijk een volle portie! In andere restaurants is de soep vaak maar een klein plasje. Ook zat de bediening ons geenszins op de nek om nog iets te bestellen, zodat we ook nog een gezellige bijklets-avond hebben gehad. Enige verbeterpuntje is misschien om een dessert zonder suiker op de kaart te zetten, voor als je geen suiker mag eten. De dadelkoekjes met rabarber en mango-ijs zijn een aanrader voor als je dat wel mag. Top-avond!
Bas Z.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Gezellig restaurant. Goede service. Mijn favoriet in Utrecht.