Restaurant Syr

Lange Nieuwstraat 71 3512 PE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Syr

Brengt culturen samen

Kom kennis maken met de Syrische keuken en cultuur via dit mooie initiatief! Dit restaurant is dit jaar met behulp van een crowdfunding actie opgericht en wordt mede gerund door vluchtelingen. Syrische hapjes als tabouleh, sambusek, doperwtenfalafel komen in drie gangen naar je toe. Er worden ook evenementen georganiseerd zoals storytelling avonden, debatten en culinaire kookworkshops.

Meer informatie over restaurant Restaurant Syr

Maandag t/m woensdag 17.00 tot 22.00 uur
Donderdag t/m zondag van 11.30 tot 22.00 uur

• Pin , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Terras
Bertine V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Leuke bediening, goede sfeer, lekker eten. Aanrader!
Jesse K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Heerlijk eten, lekkere wijn, goeie service, en een heel mooi concept. Een aanrader!
Vanessa M.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Heerlijk eten! Bloementhee is een aanrader...
Willeke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Super eten, vriendelijke mensen! Aanrader om heen te gaan, mijn vriend is in syrie geweest en het smaakte precies zoals daar, top!!
Helène T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
We hebben lekker gegeten in een prima sfeer..
Toch een tip : laat de borden iets langer op tafel staan
wout D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Lekker gegeten in een gezellig restaurant. Het is ook een sympatiek initiatief. De bediening kwam wel erg vaak vragen of het naar wens was. En de berekening van de rekening klopte volgens mij niet met de prijs van het menu; iets om op te letten.
Dieeteisen .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Eten bij Syr is altijd erg leuk (inmiddels heb ik er zeker zes keer iets gegeten): de kleine gerechtjes binnen iedere gang worden met veel aandacht gemaakt. Het personeel is vriendelijk en vind het leuk om meer te vertellen. Deze keer mijn ouders meegenomen om ze kennis te laten maken met de Syrische keuken: ze hebben in de nodige restaurants gegegen en werden erg enthousiast. Al met al een leuke en gezellige avond - ik kom zeker weer terug.
ellen H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Alles was Smakeloos, saai, droge vis , niet warm, taai eten. Met sperziebonen en aardappels , hoe Nederlands niets oosters qua kruiden of soort eten. Erg slecht en geen Syriër gezien
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijke hapjes om alles te kunnen proeven; alle keuzes genomen qua menu (vis, vlees en vega). Porties zijn precies goed, maar wel soms lastig in 3'en te delen, daar is het net wat te weinig voor. Vriendelijke bediening en eerlijke prijzen. Inrichting niet mega gezellig maar het gaat om de smaak en gezelligheid!
Loes S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Lekker eten, in een prettige sfeer. Mooi opgemaakte borden. Doordat de hoofdgerechten uit meerdere kleine gerechten bestaan is er voor ieder wel wat lekkers bij.
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Heerlijk gegeten, verrassende combinaties. Aardige bediening.
Verhoom .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Teleurstelling.
Eten was matig met als afsluiting nota bene een keuze tussen een vanille ijsje en een kaasplankje. om het "Syrisch" te maken lagen er 5 gortdroge AH olijven naast. De smaakloze hompen kaas heb ik laten staan.
Leuk sociaal idee, maar iemand zal toch wat liefde en authenticiteit in het eten moeten gaan stoppen.
Bediening was prima, maar doe dit jezelf niet aan.
Marèse P.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Fantastisch concept, strak-gezellige inrichting. Het eten is lekker, alleen niet zo bijzonder als ik verwachtte. Leuk dat je vanalles kunt proeven! De kwaliteit van de kleine gerechtjes is wisselend. Niet alles is even goed op smaak. Of de Syrische keuken heeft weinig uitgesproken smaken - dat kan natuurlijk ook. Wel heel bijzonder om hier een keer geweest te zijn!
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk gegeten bij Syr! Zowel voor-, als hoofd-, als nagerecht bestond uit allemaal kleine hapjes, waardoor we veel verschillende hapjes konden proeven. Bediening was erg vriendelijk en gastvrij!
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Superlekker gegeten bij Syr. Het personeel is vriendelijk en enthousiast, ze leggen bij elke gang uit wat er op je bord ligt. Opmaak van de borden is subliem. Voor mij waren de porties helaas iets te groot, ik had ze graag opgegeten.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Lekker gegeten, vriendelijke bediening, aanbod van kraanwater (heel fijn!). Heel sympathieke opzet.
Groteflis G.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Bijzonder restaurant met erg lekkere speciale gerechtjes. Die gerechtjes vormen samen een meer dan volledige maaltijd, daarna komt er nog een smakelijk zoet of hartig dessert.
Het bedienend personeel werkt keihard, soms hapert er iets een beetje wegens taalproblemen maar dat wordt snel en professioneel hersteld.
Leuk rstaurant om met een groepje te bezoeken.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Restaurant SYR voor een Europese blik op Syrisch eten.

Met 3 Syrische vrienden heb ik geluncht bij SYR. We namen 2 maal het plateau met verschillende gerechten. En eenmaal Fattoush en wat friet met Syrische mayonaise.
De gerechtjes waren voor mij goed qua smaak. Mijn Syrische vrienden waren teleurgesteld, Wat hun betreft is het meer een Europees restaurant dan een Syrisch restaurant. Ze waren wel vol lof over de aubergine.
We hopen dat de Eurpese twist minder wordt en de echte Syrische smaak beleving meer naar voren komt.
marjon V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heerlijk gegeten, de gerechten werden verrassend en creatief opgediend. De bediening was snel, alleraardigst en informeel. Dit restaurant is zeker een aanrader voor een gezelig en lekker avondje uit! Marjon
Francis D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Heerlijk gegeten. Leuk concept waarbij je door meerdere kleine gerechtjes een goede kennismaking krijgt met de Syrische keuken. Mooie ingrediënten, zeer goed bereid en in combinatie met de mogelijkheden die de Syrische keuken nog bied, denk ik dat het in de toekomst zeker mogelijk is de kaart verder uit te breiden.
Prettige ervaring en zeker een aanrader voor mensen die eens wat anders willen proberen.