Restaurant Syr

Lange Nieuwstraat 71 3512 PE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Syr

Brengt culturen samen

Kom kennis maken met de Syrische keuken en cultuur via dit mooie initiatief! Dit restaurant is dit jaar met behulp van een crowdfunding actie opgericht en wordt mede gerund door vluchtelingen. Syrische hapjes als tabouleh, sambusek, doperwtenfalafel komen in drie gangen naar je toe. Er worden ook evenementen georganiseerd zoals storytelling avonden, debatten en culinaire kookworkshops.

Meer informatie over restaurant Restaurant Syr

Mike S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
RoosRoosje .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Op 27 oktober lunchte ik hier met collega's. Ik was eigenlijk wel onthutst over de kwaliteit van het eten. Ik eet dikwijls Syrisch bij en met vrienden en wat ons hier geserveerd werd was een zwakke copie hiervan, helaas! Zo'n prachtig concept, zo'n flitsende start. Ik twijfelde of ik dit hier moest schrijven, maar toen ik daarna nog meer mensen over Syr vergelijkbare ervaringen hoorde vertellen, dacht ik: ik ga het toch schrijven. Té zout, té vlak, wéinig specifiek Syrische smaken en kruiderij.....
Harrie V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Een meer dan voortreffelijke keuken en bediening, wil je iets leren over de arabische keuken dan is dit the place to be.
Daarnaast is Syr een restaurant met een missie die wij van harte ondersteunen
T.h. W.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Geweldig concept!
Zowel inrichting als het personeel is als zon.. Lekker gegeten; proeven van de diversiteit vd keuken!
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Gisteravond te gast geweest bij restaurant Syr. Direct bij binnenkomst werden wij op een warme en gastvrije manier welkom geheten. Er is een 3 gangen menu waarbij gekozen kan worden uit vegetarisch, vlees en vis. De gangen bestaan uit meerdere gerechten, die stuk voor stuk goed op smaak zijn. De bediening is enthousiast en verteld per gerecht wat het is. De wijnen zijn goed van smaak en duidelijk beter dan gemiddeld. De entourage is verzorgd en netjes. Dit restaurant is een aanrader wat ons betreft.
Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Waar voor je geld!
Marjan B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Vegetarische en visvoorgerecht was goed; hoofdgerecht vlees was matig. Lamsgerecht in yoghurt: te dun en vlees flauw; gevulde kip was een soort worstjevan gemalen en gekookt kippenvlees. Structuur en smaak: flauw en wij vonden het niet lekker. Het bleef dan ook na 1 hap liggen. Het is ook een iets uitgebreidere variant van het voorgerecht. Tip: maak er een echt hoofdgerecht van. Weet hoe smaakvol de Syrische keuken kan zijn, dus viel echt tegen.
Service: ipv desser koos tafelgenoot voor kopje thee, wat in de prijs niet uitmaakte. Ook toen we aangaven niet echt tevreden te zijn met het gebodene, werd daar niets mee gedaan, dan aangehoord.
We zaten bij de keuken en daar hing een soort grondlucht. Jammer want fantastisch initiatief waar nog wel wat verbetering in nodig is.
19Maria V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Vast menu, vlees vis of vega. Bord met allemaal kleine hapjes er op. Zag er verzorgd uit, maar eten was lauw.
Sommige zaken worden ook volgens menu koud geserveerd, zoals paardebonen, maar omdat het winter is, was het fijn geweest meer warme gerechtjes te hebben. Weinig kleur op het bord, veel bruintinten en wit.
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Eten bij Syr bevalt altijd goed. Ik vind het leuk dat ze elke keer een wisselende kaart hebben. Hierdoor leer je nieuwe gerechten kennen. De service is erg goed, vriendelijk personeel. Het is vaak druk, dus reserveren is aan te raden.
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Aanrader. Zeer smakelijk allerlei dingen gegeten die we nog nooit hadden geproefd. Bediening erg gastvrij. Hoofdgerecht duurde wat lang maar daar excuseerde men zich keurig voor. Kortom: Prima tent!
jacomette D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Bijzondere gerechten met bijzonder verhaal, bijzonder hartelijk aanbevolen!
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Zeer leuke bediening en fantastisch concept natuurlijk. Eten is zeker "value for money" maar geen reden om nog eens te gaan. De sfeer, bediening, het doel, de arak en de wijn zeker wel!
E V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Vriendelijke, vlotte bediening en gezellig gegeten. Echt lekker vonden we het eten alleen niet. Wel leuk om wat voor ons ongebruikelijke en onbekende smaken en ingrediënten te proeven, toch had daar meer ingezeten. De smaken waren nogal vlak en het eten was niet warm. We vonden het leuk om hier een keertje te eten, volgende keer weer ergens anders.
Poeh .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Al oogt het interieur misschien niet zo "Oosters", de muziek en geweldige bediening maken het helemaal compleet.
Het eten was verrassend en lekker. Wij waren er op de zaterdag avond in het Sinterklaas weekend. De tent zat helemaal vol, maar toch voelde het niet als te druk.
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Helaas vond ik Syr teleurstellend! Bediening heel vriendelijk en kundig, het eten zelf vonden we niet lekker. Het kan aan ons liggen, maar we vonden de smaak moeilijk te vewerken. Ondanks dat we zeker houden van diverse keukens.
marianne192 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Syr is een goede manier om kennis te maken met de Syrische keuken. Het aanbod van verschillende kleine hapjes is leuk en lekker. Vergeleken met de eerste kennis was de smaak vooruit gegaan.
Evelien O.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik vond syr boven verwachting. Ze werken met een 3 gangen menu bestaande uit 5 gerechtjes per gang en een dessert. De gerechtjes waren goed op smaak en verrassend, ook de vega opties. Een leuke manier om van alles te proeven uit de Syrische keuken en goede prijs kwaliteit voor maar 25 euro. De opmaak is wel een rommeltje. Lekkere wijn, professionele bediening die deels afkomstig uit Syrië is. Ik vond het restaurant van binnen sfeervoller dan ik dacht op voorhand vanaf buiten gezien.
Lisette166 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Erg leuke, enthousiaste bediening, leuk concept! Voorgerecht en toetje waren erg lekker, hoofdgerecht was niet heel bijzonder.
Bente A.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Superleuke en lekkere ontdekkingsreis door de modern Syrische keuken. Prettig systeem waarbij je per gang kiest voor vis, vlees, of vega, en dan een volledig proeverijtje voorgeschoteld krijgt. Zo heb je lekker snel een keuze gemaakt en kun je verschillende gerechten proeven. De smaken waren zeer goed. De bediening, zowel van Syrische als van Nederlandse afkomst, waren vriendelijk, enthousiast en soms daarnaast enorm schattig.
Ga hier niet alleen heen omdat het concept een kans biedt aan vluchtelingen met verblijfsvergunning om aan werk te komen, maar ook om nieuwe smaken, sfeer en mensen te ontdekken. Je zult niet teleurgesteld worden.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Zeer vriendelijke bediening maar het eten was smakeloos en lag zeer zwaar op de maag. Jammer, want de locatie is perfect en ook het idee goed.