Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Restaurant Subliem

Restaurant Subliem in Haarlem staat voor bijzondere mediterrane gerechten van verse biologische producten. Hier staat respect voor de natuur centraal, dus alle heerlijke gerechten zijn biologisch.

Op de menukaart staan de lekkerste mediterrane klassiekers. Ze vullen het menu geregeld aan met nieuwe, verrassende combinaties. Je kunt er zowel als liefhebber van traditionele gerechten alsmede als vegetariër en veganist uitstekend terecht.

Subliem is karakteristiek, kleinschalig en gastvrij. Je eet er lekker en divers, terwijl je weet dat het meeste wat op je bord ligt, is geproduceerd met respect voor de natuur. Waarom zou je het laten? Bovendien kopen ze zo veel mogelijk ingrediënten in bij lokale boeren, telers en andere leveranciers in de omgeving van Haarlem. En bij Subliem altijd voor een eerlijke prijs.

Benieuwd naar alle (h)eerlijke gerechten? Kom snel eens langs!

Meer informatie over restaurant Restaurant Subliem

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

9,1
9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Subliem

Peter G.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
2e keer bij Subliem gegeten, al zat er 5 jaar tussen. Uitstekende plek voor een goed diner met een partner. Voor grotere groepen is het minder geschikt. Net als de eerste keer heerlijk gegeten. De koud gerookte zalm (voorgerecht) was fantastisch, ik heb op deze manier nog nergens zalm gegeten. Bediening uiterst vriendelijk en correct. Enig nadeel deze keer was de wachttijd tussen de gangen. Dit is denk ik vooral te wijten aan dat alle gasten ongeveer tegelijk aan hun hoofdgerecht begonnen, drukte in de keuken daardoor. Is geen enkel probleem als het gesprek aan tafel die tijd prima opvult. Ik kom er zeker nog een keer.
Caspar G.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Heerlijk 3 gangendiner gegeten met 5 personen. Alle gerechten waren uitstekend van smaak en zagen er mooi uit. Vriendelijke bediening, open keuken met leuke koks. Met name desserts (kaasplanken en assorti zoet) maakten indruk. Prima prijs/kwaliteitverhouding. Beetje krap gezeten, maar geen probleem. Door goede bezetting ook gezellige sfeer.
Jacques B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Eten, personeel , entourage uitstekend. Een fles witte wijn a reason van € 29,50 is overdreven en buiten proporties. Zelf de fout gemaakt om niet naar de wijnkaart te vragen maar dan nog.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Wij gaan zeker nog eens. De kalfslever is top.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Na een goede ervaring hier eerder te hebben opgedaan, bezochten wij afgelopen zaterdag 30 december dit restaurant opnieuw (met een IENS-deal). Het etablissement was heel subtiel in Kerst/Oud-en-Nieuw sfeer gebracht door het plaatsen van mini-Kerstmanmutsen op de hoekpunten van de moderne kunst aan de muur. Niet over de top dus, maar heel kies.
We waren de eerste gasten en mochten een tafel uitkiezen. Dat was eigenlijk een 4-persoonstafel, maar het werd ons aangeboden. Een prettige plek, waardoor ik zicht had op de drukke Kleine Houtstraat, waardoor altijd veel voetgangers en fietsers gaan.
Onze jassen werden keurig aangenomen en weggehangen.
Op de vraag wat we te drinken wilden hebben, wist ik meteen het antwoord. Mijn lief bestelde een zoete witte wijn, nadat ze eerst daarvan mocht proeven. Deze Niersteiner van de Rieslingdruif beviel haar uitstekend. Van mijn vorige bezoek wist ik dat ze hier De Koninck Triple d’Anvers speciaal bier schenken. Dit bier kenmerkt zich door zeer fruitige aroma’s en drinkt heel lekker weg.
We vingen de avond aan met een mandje met lekker warm brood met kruidenboter. Aan tafel werd ons verteld dat buiten de kaart om, er ook zeewolf geleverd kon worden. Nu is mijn partner niet zo van de veranderingen, dus ik nam aan dat ze als hoofdgerecht óf sliptong zou nemen óf lamsrack. Wie schetst echter mijn verbazing dat ze opteerde voor die zeewolf? Niemand niet? Dan zal ik het zelf maar doen. Ze kende die vis niet – wist aanvankelijk niet eens dat het een vissoort is – maar ze was, nadat was uitgelegd dat het hier inderdaad vis betreft, heel resoluut in haar beslissing. Ik was met stomheid geslagen. Zelf ben ik absoluut geen visliefhebber, maar haar keuze heeft me wel geïnspireerd om wat meer over dit beest op te zoeken.
Maar eerst het voorgerecht. Mijn gezellin had haar keuze laten vallen op de kreeftensoep, die ze zich nog als zijnde uitstekend van de vorige keer kon herinneren. Ook dit maal smaakte deze soep haar uitmuntend. Ik speelde op safe en koos voor de Carpaccio Subliem. Deze werd op fraaie wijze op een even mooi(e) bord/schaal gepresenteerd. Hierbij verschillende slasoorten – waaronder Red Chard en uiteraard rucola – olijf, kappertjes en pijnboompitjes en natuurlijk de Parmezaanse kaas. De smaak was als de aanblik: heel erg goed.
Bij het hoofdgerecht nam mijn tafelgenote nog zo’n wijntje en ik eenzelfde speciaal bier. Als gezegd, als hoofdgerecht nam mijn lief de zeewolf. Hiervan vond ze het “vlees” heerlijk zacht. De opmaak was ook keurig verzorgd. De groenten (voor ons beiden meen ik hetzelfde) – sperziebonen of haricots verts, paprika en courgette - waren keurig aangebracht, de bonen netjes parallel aan elkaar. Verder voorzien van Roseval aardappelen uit de oven. Dat gold ook voor mijn hoofdgerecht, namelijk de ribeye. Netjes werd gevraagd hoe ik die bereid wilde hebben (medium). Deze werd getrancheerd opgediend, zodat meteen duidelijk was dat die steak precies goed gegaard was. Zoals het een goede ribeye betaamt, had deze een klein vetrandje, dat voor net even dat extra’s zorgt. Het vlees had een zeer volle smaak en was lekker sappig. Een minpuntje betreft het mes. Het had moeite om door het vetrandje te snijden. Met een scherper exemplaar, zou dat geen probleem hebben opgeleverd.
Het dessert tenslotte werd voor mijn disgenote de Proeverij van de Chef en voor mezelf kaneelijs ingepakt met marsepein. Deze beide nagerechten werden gezamenlijk op een zeer groot bord uitgeserveerd. De proeverij bestond - zo uit mijn herinnering - uit Panna Cotta met aardbei, Tiramisu, Hemelse Modder (Callebaut mousse), kaneelijs met marsepein en Engelenhaar. Mijn prinses heeft er waarlijk van gesmuld. Ze is dan ook een echte zoetekauw. Ook mijn dessert was verrukkelijk, al ben ik eigenlijk niet zo’n liefhebber van marsepein. Maar deze combinatie met ijs mocht er zeker zijn. Natuurlijk was ook hier weer de presentatie prachtig.
De bediening was uitstekend. Niet alleen zeer scherp, maar ook zeer voorkomend. Zo werden we bij ons vertrek keurig in onze jassen geholpen.
Heb ik dan helemaal geen punt van kritiek? Toch wel. Buiten het bovengenoemde probleem met de scherpte van het mes, noem ik de normale prijs van het speciaal bier dat ik genoten heb. Wij hadden natuurlijk het voordeel van de IENS-korting, maar € 5,75 voor zo’n flesje De Koninck vind ik aan de dure kant. Voor de rest hulde aan het voltallige personeel, zowel binnen de keuken als daarbuiten.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Dit restaurant doet zijn naam eer aan, wij hebben hier letterlijk "Subliem" gegeten. Gekozen voor het proeverij menu met allerlei voortreffelijk en heerlijk smakend kleine gerechtjes. Een mooi passend wijntje maakte van ons diner een genot. De bediening was vriendelijk en snel.
Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Zeer goed eten, correct en vriendelijk personeel.
Enkel de wijn was aan de prijzige kant.
Koen H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Super keuze voor kerstavond, heerlijk gegeten, eerlijke gerechten. Lekker gezellig druk en de keuken en bediening kan dat kennelijk goed aan. Ik ga er zeker vaker heen.
Te V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
In het algemeen goed, gelukkig was de achtergrondmuziek nauwelijks te horen, dat maak je helaas maar weinig mee. Opmaak van de gerookte zalm mooi, smaak goed. Het voorgerecht van octopus stelde teleur : erg weinig en piepkleine inktvisjes in een mengsel met gedroogde tomaten. De lever was was mals en de eendeborst was een canette (dus een kleintje) met een klein bosje haricots vert. Ook hier een portie van een bescheiden hoeveelheid. Gelukkig kreeg ik wat lever van mijn partner. De roseval aardappelen waren wel wat te lang doorgebakken. De wijnen zijn prijzig, dat is geen bezwaar als er ook keus is voor een huiswijn tot 4 euro per glas/20 euro per fles, de voordeligste wijn is 4,75 euro per glas.
Al met al een goed gevoel maar dat komt mede door de korting.
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Wat meer groente zouden wij fijn vinden.
Michel H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Top bediening. Lekker eten maar er word €4.50.- voor water gevraagd. NIET DOEN hoeft niet in een tent als dit. Jullie hebben geen ster
milou S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
We hebben echt lekker gegeten. Toch een paar opmerkingen: De tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar. En het klinkt misschien wat onaardig maar obers die spreken over 'wilt u een wijntje' en 'lust u nog wat', dat maakt het voor mij een minder feestelijk avondje uit. Wijn laten proeven als je een enkel glas en geen fles bestelt, is ook niet iets dat gebruikelijk is. Realiseer me overigens goed dat dit alles over mijn eigen normen en waarden gaat. Iedereen doet zijn best en is uiterst vriendelijk, daar gaat het me dus niet om! Maar ik meld het toch omdat ik deze informatie niet heb kunnen opmaken uit eerdere recensies en ik hier graag iets over had gelezen bij alle lovende recensies.
Teddie V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
goed ontvangen, aardige, correcte bediening, alle 6 heerlijk gegeten.
Caroline C.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Het eten is kwalitatief in orde, maar niet bijzonder. Aardige bediening, soms wat te overijverig met weghalen. Vriendelijke ambiance, maar geen mooie inrichting (sfeerloos).
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Niet al te groot, wat het een gezellige sfeer geeft. Aardige bediening en prijs kwaliteit is dik in orde.
Sara T.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Heerlijk gegeten!
Thinka B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Subliem doet zijn naam eer aan. Prettige bediening, gastvrij, alert en attent. En de gangen zijn met veel liefde bereid. Aanrader!
Renee V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Wij moesten lang wachten tussen de gangen. Omdat het laat werd hebben we de koffie overgeslagen. Jammer.
Bert G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Met veel zorg en liefde bereide gerechten. Perfecte bediening!
Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017