Restaurant STROOP

Meteorenweg 272 1035 RN Amsterdam Nederland Kaart
31-619154937

Over het restaurant Restaurant STROOP

STROOP is een uniek pannenkoekenrestaurant in Amsterdam. STROOP geeft de traditionele pannenkoek een heel nieuw gezicht. Verrassend, duurzaam en lekker!

De menukaart verandert met de seizoenen mee en is daarom heel divers. Verschillende, smakelijke zoete en hartige pannenkoeken vullen de kaart (en je maag!). Zo stel je je eigen pannenkoek samen met smakelijke ingrediënten. Van verschillende soorten kaas, vlees en groenten tot fruit, jam, walnoten, granola en slagroom.

Naast deze 'gewone' pannenkoeken, staan er ook bijzondere en unieke varianten op het menu, geïnspireerd door andere landen en culturen: de 'wereldpannenkoeken'. Van Amerika tot Korea en van Vietnam tot Finland.

STROOP werkt met biologische en duurzame producten. Zo gebruikt het restaurant zoveel mogelijk producten van het eigen terrein, zoals spek van de Buitengewone Varkens en groente uit de moestuinen op NoordOogst. Daarnaast haalt STROOP ook duurzaam geproduceerde producten uit de nabije omgeving.

Geniet op het zonnige houten terras van verrassende, lekkere én duurzame pannenkoeken bij STROOP in Amsterdam!

Meer informatie over restaurant Restaurant STROOP

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant STROOP

Claudia L.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Wat een fantastische plek om lekker van de zon te genieten, de kinderen te laten spelen en relaxed te kunnen eten. Hier komen we vaker!
Frenk W.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Wij vonden de bediening heel erg aardig. Het eten hebben we ruim een uur op moeten wachten en dat is best lang met een peuter. Wij kregen een pannenkoek die behoorlijk aangebrand was en beperkt belegd. We hebben wel heel netjes korting gekregen. Verder zouden wij het leuk vinden als er buiten iets van een speeltoestel zou zijn voor de kleintjes. Grotere kinderen kunnen zicht prima vermaken met de omgeving. De ranja was super waterig. Normaal prima maar 1,70 vond ik wel aan de prijs. Plek met potentie dus hopelijk komt er verbetering!
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
We hebben met 8 personen heerlijk gegeten. De bediening is zeer vriendelijk en het eten is gewoon smakelijk en orgineel. Lekkere drankjes ook. Het zelfgebrouwen bier en de zelfgemaakte limonade zijn top. Ook voor vegetariers en veganisten keuze genoeg. Een aanrader.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
De kwaliteit van de gerechten is gewoon super, de bediening goed en de sfeer erg gemoedelijk.
Het is wel ff zoeken, maar gewoon een Oase naast de Coentunnel.
RJ D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
heerlijk gegeten en meer dan alleen pannenkoeken! Kinderen konden zich ook goed vermaken, zowel binnen als buiten. Mooi gelegen, gratis parkeren en super bediening!
Kim K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Superaardig personeel, heel kindvriendelijke plek, lekker gegeten en ze hebben ook nog een goed terras
Kelly V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Wij hebben heerlijk gegeten bij STROOP! De hamburger was echt verrukkelijk. Leuke en snelle bediening en grappige locatie ook zeker voor kinderen.
Wilma O.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Fijn om ergens een pannenkoek te kunnen eten als je niet tegen eieren en suiker kunt vanwege een voedingsintolerantie. Dan kan ik hier gewoon een veganistische pannenkoek met groenten bestellen!
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Gegeten met vrienden en onze kinderen op een heerlijk zonnig terras. Eten is lekker, maar moesten lang wachten op bediening en naar verhouding erg duur. Waren met z'n vieren 120 euro kwijt voor een paar pannenkoeken, drankjes en wat borrelhappen. Erg Amsterdamse prijzen en dat verwacht je niet op een plek als deze.
Ria P.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Het was gezellig en warm. Het eten was voor kinderen en volwassenen goed. Vriendelijk personeel.
Kelly K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Heel aardig personeel, goede pannenkoek en een prima speelhoek voor de kinderen. We komen hier zeker terug! Buiten ziet er ook heel leuk uit, zeker iets om in de zomer naar toe te gaan
vegastef .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Naast de klassieke pannenkoeken wederom een lekkere en verrassende verzameling wisselgerechten. De ruimte kan nog worden verbeterd door een gordijn voor de voordeur te hangen tegen de tocht. Maar verder perfect.
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Wij komen regelmatig bij Stroop voor een snelle verse soep! Heerlijk! Alles vers en goed van smaak. Personeel weet wat er op de kaart staat en waar het vandaag komt. De kinderen kunnen vrij buiten spelen of binnen in de speelhoek.
Martine F.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
We waren er een aantal keer. De eerste, verkennende zoektocht, leverde een trieste aanblik op. Regen, nat, uithoek.... Maar onze kinderen en kleinkinderen hadden Stroop al ontdekt! We vieren er nu onze verjaardagen! Met 24 man totaal. El Dorado: voor kinderen, verademing voor ouders en grootouders
xxx1 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
wat een mooie lichte ruimte, vriendelijke ontvangst, goede verzorging en heerlijk eten! Voor kinderen plenty speelmogelijkheden. Ook prima voor vegetariërs. En lekker bier
Verona .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Fantastische plek!

Wel wat aandachtspuntjes:
- wachttijd is te lang (voor pannenkoeken, 30+ minuten), soms ook wel te weinig (aandacht van) bediening.
- nog wel eens wisselende dikte vd pannenkoeken, tussen avonden en tussen tafelgenoten. Soms ga je met trek naar huis (geen tijd voor toetje over)
- drankjes vrij prijzig
- wat wisselende kwaliteit van het eten, de mosselen (saus) fantastisch, de chapati verbrand en de linzen wat saai.

Even er aan trekken nog jongens :) Dan blijven we komen.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijke plek ongedwongen sfeer. Fijn om met kinderen naar toe te gaan zij kunnen zich uitleven zowel binnen als buiten ruimte genoeg voor hen. De pannenkoeken wordt echt aandacht aanbesteed. Naast pannenkoeken genoeg anders lekkers hoor.
Karin G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Op zondag zijn we naar deze oude kantine gefietst. Ze hebben een heel mooi oplopend terras waar je heerlijk in de zon kunt zitten. De bediening is erg vriendelijk en zorgt ervoor dat je je echt welkom voelt. We hadden allebei een lekkere perfecte pannenkoek (niet zo dompig, maar zeker ook niet te droog). De huisgemaakte limonade was erg verfrissend en leuk dat er zoveel biertjes te bestellen zijn van wat kleinere brouwerijen in Amsterdam. Het is misschien een stukje fietsen, maar we komen zeker terug!
xxx1 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
je moet even weten hoe je moet rijden maar dan kom je langs de varkentjes in een enorme ruimte: groot terras, groot binnen, veel speelgelegenheid voor kinderen. De bediening was supervriendelijk, de pannenkoeken reuze en de taart geweldig. Lekkere drankjes.
Kasper B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Nu al een paar keer bij STROOP gegeten. Heerlijke plek met veel licht en ruimte. Eten is altijd goed. Vooral de daghap neem ik vaak. Mocht er een quiche met pompoen op het bord staan: deze zeker nemen. Eigenlijk zijn alle quiches daar heerlijk. Daarnaast zijn er ook goede biertjes te krijgen. Aardige bediening en heel kindvriendelijk. Parkeren is gratis, ook vrij uitzonderlijk in Amsterdam.