Restaurant STROOP

Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 01:00

Erg voordelig
Xxx1 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
wat een mooie lichte ruimte, vriendelijke ontvangst, goede verzorging en heerlijk eten! Voor kinderen plenty speelmogelijkheden. Ook prima voor vegetariërs. En lekker bier
Verona .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Fantastische plek!

Wel wat aandachtspuntjes:
- wachttijd is te lang (voor pannenkoeken, 30+ minuten), soms ook wel te weinig (aandacht van) bediening.
- nog wel eens wisselende dikte vd pannenkoeken, tussen avonden en tussen tafelgenoten. Soms ga je met trek naar huis (geen tijd voor toetje over)
- drankjes vrij prijzig
- wat wisselende kwaliteit van het eten, de mosselen (saus) fantastisch, de chapati verbrand en de linzen wat saai.

Even er aan trekken nog jongens :) Dan blijven we komen.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijke plek ongedwongen sfeer. Fijn om met kinderen naar toe te gaan zij kunnen zich uitleven zowel binnen als buiten ruimte genoeg voor hen. De pannenkoeken wordt echt aandacht aanbesteed. Naast pannenkoeken genoeg anders lekkers hoor.
Karin G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Op zondag zijn we naar deze oude kantine gefietst. Ze hebben een heel mooi oplopend terras waar je heerlijk in de zon kunt zitten. De bediening is erg vriendelijk en zorgt ervoor dat je je echt welkom voelt. We hadden allebei een lekkere perfecte pannenkoek (niet zo dompig, maar zeker ook niet te droog). De huisgemaakte limonade was erg verfrissend en leuk dat er zoveel biertjes te bestellen zijn van wat kleinere brouwerijen in Amsterdam. Het is misschien een stukje fietsen, maar we komen zeker terug!
Xxx1 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
je moet even weten hoe je moet rijden maar dan kom je langs de varkentjes in een enorme ruimte: groot terras, groot binnen, veel speelgelegenheid voor kinderen. De bediening was supervriendelijk, de pannenkoeken reuze en de taart geweldig. Lekkere drankjes.
Kasper B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Nu al een paar keer bij STROOP gegeten. Heerlijke plek met veel licht en ruimte. Eten is altijd goed. Vooral de daghap neem ik vaak. Mocht er een quiche met pompoen op het bord staan: deze zeker nemen. Eigenlijk zijn alle quiches daar heerlijk. Daarnaast zijn er ook goede biertjes te krijgen. Aardige bediening en heel kindvriendelijk. Parkeren is gratis, ook vrij uitzonderlijk in Amsterdam.
Chandar V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
De locatie van STROOP is prachtig gelegen, het is echt een stadsoase. Voor volwassenen een heerlijk plek in de zon, en voor kinderen alle ruimte. Heerlijk eten, en altijd goed bier.
RoosdeVroomen .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Wij wonen in Amsterdam Noord en daar ken ik geen betere plek om op een relaxte manier met twee jonge kinderen uiteten te gaan. De sfeer is een goede mix van 'lekker gewoon' en hip- stads. De kinderen kunnen zowel binnen als buiten lekker spelen zodat wij ook weer even rustig kunnen genieten van een kopje koffie (en de taart is werkelijk heerlijk) . De pannenkoeken vallen zeker in de smaak, maar ik lust ook graag de soep en salade. Je betaalt een eerlijke prijs voor de veelal biologische producten. De bediening is vriendelijk en ze doen nooit moeilijk. Ik heb er dit jaar ook mijn verjaardag gevierd, iedereen was verrast over onze 'ontdekking'. Stroop is een verrijking voor Noord! Ik verheug me op de zomer, want vooral het terras is heel stoer. Dit restaurant zeker even bezoeken! Roos
Janneke T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Vandaag op "nationale pannekoekendag" bij Stroop gegeten. Wat een tegenvaller. Prijs kwaliteit is echt slecht. Een glas aanmaaklimonade 1,70, een biertje 2,90, turkse pannenkoek met kofte 16,50. De roti was droog, de feta ertussen proefde je niet. Het vlees droog en hard. We hadden dezelfde besteld in vega uitvoering. Hierbij kreeg je ipv vlees een gebakken ei maar de prijs was hetzelfde. Het interieur is kil en sfeerloos. De dame in bediening was lief en vond het vervelend en heeft wat van de rekening gehaald. Mocht ik nog een keer gaan dan word het een bitterbal. Zomers is het terras te gek maar wat een zonde...... mijn handen jeuken als ik naar de kaart & het interieur kijk....
Beste Janneke,
Wat vervelend dat jullie na een aantal positieve ervaringen nu een minder fijne ervaring hebben gehad bij STROOP. Wij vinden de kwaliteit van onze producten van groot belang en kiezen voor vers en zoveel mogelijk biologisch. Dat betekent soms dat het iets meer kost dan de niet biologische variant van hetzelfde procuct.
Helaas hadden jullie de borden al leeg toen jullie klacht bij ons bekend werd, anders hadden we met alle liefde een van onze andere met zorg bereide envoor jullie gemaakt. Wij staan overigens altijd open voor suggesties wat betreft de kaart en wisselen deze daarom ook iedere twee maanden.
We hopen jullie in de zomer terug te zien op ons terras.
Hartelijke groeten,
Lilian
STROOP
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Op uitnodiging van onze directrice hebben wij hier op vrijdagmiddag met het team geluncht. De hele aankleding was ruim en licht en ook gericht op gezinnen met jonge kinderen. Voor ons team was een lange tafel gemaakt. De algemene mening over de diverse gerechten was dat het prima in orde was. Verse ingrediënten, mooie presentatie, aardige bediening en een sfeervol aangeklede tafel. Zeker een aanrader en niet alleen voor gezinnen met kinderen.
MargrietVEP .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Wat een boeiende plek om te borrelen en een hapje te eten! Het was zondagmiddag, dus er zaten veel ouders met kinderen op het originele grote terras buiten, heerlijk in de zon. Kinderen zijn hier echt welkom, dat zie je meteen aan al het speelgoed en de klim-en knutselplekken die er zijn. Doordat het terras zo ruim is heb je echter geen last van elkaar. Wel een heel mooi uitzicht.

Omdat het wat fris werd aten we binnen. De kaart is klein, maar leuk gevarieerd. Wij hielden het simpel en kozen voor pannenkoeken met spek en appel, die waren uitstekend! Maar ook op z'n Japans klaargemaakt zijn de pannenkoeken hier heerlijk. De bediening is erg aardig en zeer sympathiek vonden wij de keuze voor hoofdzakelijk biologische ingrediënten en streekproducten. Het bier dat wij dronken komt van de brouwerij die beneden het restaurant is gevestigd. Wij komen zeker terug, we moeten hier nog veel meer proeven!
Jacques2 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Wat is dit een geweldige plek. Zéker om met de kinderen heen te gaan. Ik was hier op een zonnige zondag en was aangenaam verrast door het ruime (en kunstige) terras. De kinderen hebben alle ruimte om te spelen op het veld waar je als ouders op uitkijkt. Lekker biertje van de Vriendschap erbij. Een wereldpannenkoek (met salade en zalm erbij) op je bord. Ik heb een flink end gefietst om er te komen - en dat ga ik binnenkort weer doen - maar ik zag dat er ook een groot parkeerterrein is. De pannenkoeken waren lekker, de bediening aardig en nogmaals: de setting is perfect.
Beste Jacques,
Heel hartelijk dank voor je leuke recensie. We hopen je snel weer te zien bij STROOP.
eigenaar restaurant STROOP
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Je moet het even weten te vinden maar dan heb je ook wat. Tussen de moestuinen, wroetende varkens, sportvelden en een bierbrouwerij, staat restaurant STROOP. Prachtig terras, compleet met hangmatten en luie hangstoelen, binnen zit je ook prima. Een speelhoek voor jongere kinderen is er ook (zowel binnen als buiten).
De term pannenkoekenrestaurant is eigen misplaatst, want hoewel je ook ouderwetse pannenkoeken kunt krijgen, zijn de sterren van deze show de wisselende exotische 'pannenkoeken' . Ik at hier eerder al de zeer aanbevolen Ceylon variant met lam en geweldige linzen, waarbij de chapatti de rol van pannenkoek vervulde. Gisteren werd het de hartige taart met o.a. zoete aardappel, spinazie, ui en geitenkaas. Robuust, een beetje boers maar heel smakelijk. Tot slot een erg goede brownie met walnoten, die hier meer richting cake ging, maar dan wel van het zeer goede soort; bijna knapperig aan de buitenkant, met nog net wat zachte chocolade aan de binnenkant, yoghurt-ijs en wat (spuit)slagroom on the side.
Het is allemaal uit de categorie zelf-gemaakt, eerlijk, vaak biologisch en zeer redelijk geprijsd.
Tel daar bij op de biertjes van Brouwerij De Vriendschap (hun benedenburen) en de wijnen van Dijkwijn in Noord, gratis parkeren, en je hebt alle ingrediënten voor een ontspannen avondje uit.
Muriel V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Wat een bijzondere plek! En dan ook nog met heerlijke pannenkoeken en een fijne bediening.
Wanneer je aankomt, denk je eerst dat je verkeerd bent, het is echt helemaal verstopt in het laatste hoekje voor de Ring. Maar juist omdat het er zo dicht naast ligt, hoor je de weg helemaal niet, het geluid verstuift naar boven. Dus je zit er heerlijk rustig op het prachtig gemaakte terras met verschillende niveaus. Leuk, met een hangmat of een hangstoel erbij. Lekkere verse limonade, heerlijke pannenkoek, vooral die met de worst van de buur(t)varkens is een aanrader: heerlijk! Echt een topplek, vooral met mooi weer, kunnen de kinderen lekker buiten ravotten en de ouders lekker in de zon zitten.
Jalo .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Op een fantastisch terras dat doet denken aan een houten schip een heerlijk Japanse pannenkoek gegeten met zalm, groenten en spek. Zeer verrassend.
De informele sfeer met een zeer aardige bediening maakt het heerlijk toeven in het avondzonnetje. Een aanrader
Debbie198 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Zondag heerlijk gegeten bij STROOP! Er staan hele verrassende pannenkoeken op de kaart. Wij kozen voor de pannenkoek Okonomiyaki (met zalm) en de pannenkoek Schwein und Kartoffel. Het was erg smaakvol. Ook de toetjes waren verrassend lekker.
Al met al zeker de moeite waard!
Mirthe T.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Na goede berichten gehoord te hebben over Stroop, waren we benieuwd geworden naar deze leuke plek. Het ziet er erg leuk uit en de ligging is top, zeker ook met kinderen.
Helaas kregen we pas na een uur wachten onze salade met couscous, die wij niet bijzonder lekker vonden, zeker gezien de prijs. De pannenkoeken en de salade zouden op ons verzoek tegelijk gebracht worden, maar dat gebeurde niet. Na meerdere keren geïnformeerd te hebben zijn wij na 1,5 uur op onze twee pannenkoeken gewacht te hebben uiteindelijk met een lege maag maar weggegaan. Waarna we vervolgens wel gewoon onze salade en de twee drankjes noesten afrekenen. Jammer, een tegenvaller!
Beste Mirthe,

Hartelijk dank voor het schrijven van je resensie. Dat geeft ons de kans om nogmaals onze excuses aan te bieden. Je feedback is terecht en nemen wij erg serieus. We vinden het erg vervelend dat jullie etentje bij ons is tegen gevallen.

Wij zijn pas zes weken open. Dat mag natuurlijk nooit een reden zijn om jullie zo lang te laten wachten, maar helaas hadden we gister last van vertraging in de keuken door twee nieuwe koks die nog geen routine hadden. Daardoor ben ik, de eigenaar, zelf in de keuken gaan helpen en heb ik helaas niet doorgehad dat jullie op deze manier zijn vertrokken. Hopelijk zijn jullie bereid ons nog een kans te geven. Wij trakteren jullie dan op pannenkoeken van ons geheime biologische recept.

STROOP
Anoniem197 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Vietnamese pannenkoek gehad, enige wat je proefde was chilisaus andere ingrediënt kwamen totaal niet tot hun recht. Daarnaast was de pannenkoek verbrand. Hebben erg lang gewacht op de pannenkoek minstens een uur. Personeel is erg slordig, niet goed op de hoogte van de dagmenu's en onprofessioneel.
Beste bezoeker,
Heel hartelijk dank voor je feedback. Deze nemen wij zeer serieus en we vinden het dan ook erg vervelend dat jullie geen prettige ervaring hebben gehad bij STROOP. De bewuste zondag kan ik me nog erg goed herinneren. Onze chef was die dag door omstandigheden afwezig en wij hebben met een invalkok ons best gedaan om alles toch zo goed mogelijk te laten verlopen. Helaas is dat bij jullie dus niet gelukt. We zijn inmiddels twee maanden open en beginnen alles steeds beter op orde te krijgen. Ik nodig jullie dan ook van harte uit voor de herkansing. Nemen jullie de uitnodiging aan?
eigenaar restaurant STROOP
Hetty D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Heerlijk pannenkoeken gegeten bij Stroop, een echte aanrader! Een prachtig terras maar zelfs met het slechte weer van gisteren is het binnen zeker zo aangenaam. Een hele mooie ruimte, met veel licht en gezellige sfeer. Het is wel even zoeken als je aankomt op de ruime parkeerplaats, maar dan ben je ook in een paradijsje beland van lekker eten & drinken.
Vegastef .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wat een leuk restaurant is dit, op de verlaten voetbalvelden van Tuindorp Oostzaan. Van binnen zie je al niet meer dat dit een voetbalkantine is geweest. En er is een prachtige houten oprit naar de eerste verdieping gemaakt dat binnenkort dienst moet gaan doen als een terras. Tot die tijd kan er ook op het veld beneden gegeten worden. Alle klassieke pannenkoeken staan op de kaart, maar er kan ook uit een (klein) aantal 'volwassen' pannenkoeken worden gekozen, of uit een aantal salades. De pannenkoek met verschillende soorten peulvruchten en slavarianten is werkelijk een culinaire sensatie, met name omdat de groentes kakelvers zijn en perfect bereid. Ook het nagerecht, een (onherkenbare) tiramisu-variant met rode vruchten en hangop, was een belevenis. Meer van dit soort gerechten graag!