Restaurant StrAnders

Strandweg 71 9164 KA Buren Nederland Kaart
31-519543029

Over het restaurant Restaurant StrAnders

Op Ameland moet je verse Vis gegeten hebben ;-)

Tussen dorp en strand, omringd door Amelander natuur ligt 't gezellige: Restaurant StrAnders, waar je onbezorgd kunt genieten van het goede leven, lekkere wijnen en....vis!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant StrAnders

• Kom je met de auto?
    Buiten het dorp Buren, op het prachtige eiland Ameland.
  • : Gratis parkeren

Hoogseizoen:
Dagelijks vanaf 12.00 uur

Buiten het hoogseizoen:
Maandags tm donderdag vanaf 16.00 uur
Vrijdag tm zondag vanaf 12.30 uur

Kijk voor de actuele openingstijden op onze website.
In de wintermaanden mogelijk enkele dagen gesloten.

Jouw recensie over het restaurant Restaurant StrAnders

Jacco A.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Bij binnenkomst hartelijk ontvangen. Strenge controle op ID kaart dus met jongeren opletten ;-).
We hebben hier echt een super avond gehad met heerlijke gerechten en goede wijnen en non alcoholische cocktails. Vriendelijk personeel met aandacht per tafel voor hun gasten. Al met al een super plek om te genieten van het eten. Prijs was +- €50,00 euro per persoon. Mochten we weer op Ameland terugkomen dan komen we zeker weer genieten. Gr. fam Ansmink
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Wat een heerlijk eten. Stranders was voor ons echt de perfecte plek. Mooie gerechten die echt smaakvol zijn, vriendelijke bediening die echt goede service bieden en een leuke sfeer. Wij hebben hier tijdens onze vakantie maar liefst 3x gegeten, zo goed is het bevallen. Erg leuke aangekleed binnen en buiten kan je ook heerlijk zitten. Ideaal met kinderen, prima keuzes voor de kids, maar het fijnste is de speeltuin in de tuin en alle spelletjes die ze hebben.
Anne N.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Alles aan eten bij Stranders was vandaag een feestje: de alcohol vrije cocktail, het smulplankje (meervalmousse: zalig!), het hoofdgerecht (zeetong) en een overheerlijk Amelander kwarktaartje. Mooi verzorgde opmaak en prima service. Wij komen absoluut terug!
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Wij zijn hier twee dagen achter elkaar geweest (de 13e en 14e), éénmaal n.a.v. een cadeaubon die we hier konden besteden, de 2e keer omdat ons de eerste keer heel goed beviel. Goed eten, vriendelijk personeel. Echt een aanrader en als we weer eens op Ameland zijn, gaan we zeker weer langs.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Viel nu tov vorige keer wat tegen. Eten was redelijk maar zeker niet top. Personeel niet heel vriendelijk was te merken dat ze een druk weekend achter de rug hadden.
Béla O.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Up 2 date restaurant. De reservering kon ik maken via whatsapp. deze werd netjes en snel afgehandeld. Vanaf begin tot het eind hebben wij een fijne ambiance ervaren. Correcte en attente medewerkers, tevens ook leuke gerechten op de kaart.
Bettie S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Heerlijk geluncht! Plate met kibbeling, dus niet het duurste, maar werden attent en vriendelijk bediend. Zeker voor herhaling vatbaar!
peter981 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Prima restaurant, lekker met zijn vieren gegeten, vlotte bediening en vlot serveren. Vis was erg goed en jongsge zoon vond het de allerlekkerste hamburger die hij ooit gegeten had.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Op 8 juli 2017 hebben we gegeten in Stranders. We waren deze dag aangekomen en Stranders zit vlak bij de camping. We zijn er twee jaar geleden ook geweest en dit was ons goed bevallen, als echte visliefhebbers. We werden vriendelijk ontvangen en ongedwongen, de bediening is vlot. De sfeer in het restaurant is erg gezellig en het eten smaakte ons weer fantastisch. We hadden de tweepersoons fishplatter. De wijn was er lekker bij, kortom: we hadden er geen spijt van dat Stranders ons eerste restaurant weer was op Ameland, gezellig, uitstekend gegeten: top
Michaël V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Geweldige bediening en voor de 4de keer op rij een constante kwaliteit.
Zalm is echt aan te bevelen.
Relaxte sfeer en gezellig.
Rien V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Alles klopte tijdens ons bezoek aan het restaurant StrAnders vIs en meer in Buren Ameland. Wij kozen voor kibbeling en voor kabeljauw coquille. Zelden zo lekkere kibbeling gegeten. Als nagerecht een overheerlijke cheesecake van rood fruit en een kaasplankje van voornamelijk Amelander kazen vergezeld van een prima port. De enthousiaste en vriendelijke gastheerschap van Rachmad sprak ons zeer aan.
Gert-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Vanwege de positieve recensies een bezoek gebracht aan dit restaurant dichtbij het strand. De inrichting is strak maar smaakvol, de achtergrondmuziek iets te luid, maar niet zo dat je elkaar niet verstaat. Vooraf een salade geitenkaas voor mijn partner, en tomatensoep voor mij. Als hoofdgerecht respectievelijk zalm en meervalrolletjes gevuld met zalm. De vis smaakte goed! Diverse soorten wijn waren ook per glas te bestellen. De bediening was erg informeel (we werden aangesproken met "jullie") maar attent; het was deze avond wel rustig.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Heerlijk aan het einde van een warme zomerdag (in september) met de kinderen op het terras gegeten. Prettige speeltuin om de kids uit te laten, verder een lekkere kaart met lekkere hapjes. De zalm voor onze dochter ging er soepel in, wij genoten van de Zeebaars en de Tongetjes. Als variatie op de Amelander specialiteiten waren we blij verrast met de Huiscocktail - een leuke en frisse manier om Nobel te drinken (met wat mint, sinaasappel en tonic).
Niels K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Leuke tent met een vriendelijke en meedenkende bediening (allergieën). Sfeer top en heerlijk gegeten (surf en turf en de zeebaarsfilet). Een aanrader.
Hetty B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wat is het toch iedere keer een feestje om bij Stranders te eten! Heerlijk aperatief én heerlijke huiswijn. Ondanks de drukte houdt de bediening goed overzicht en tijd voor een persoonlijk praatje. Complimenten!!!!
Lowie B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Afgelopen zondag & maandag 2 fantastische dagen op Ameland gehad. Als afsluiter op de maandag gekozen voor een High Tea bij StrAnders..om te beginnen wij waren het er alle 6 over eens dat dit by far de beste High Tea was die wij hadden gehad. Super relaxed ontvangen werd er gevraagd waar wij wilde zitten. Op ons verzoek onder parasol werden de tafels bij elkaar gezet (we waren immers met 6 man). Verse sappen , uitstekende thee smaken en een mix van bij navraag Lipton Ice Green/water/munt en citroen zorgden ervoor dat we niet zouden uitdrogen, overigens een cappuccino was ook geen probleem. Op de tafel kwamen eerst 2 schalen (2 laags) met allerlei lekkernijen en vers fruit. Daarnaast heerlijke sandwiches belegd. Duidelijke uitleg over de gerechtjes en je proefde dat alles vers klaar gemaakt was. Als verrassing kwamen op de tafel nog een garnalen cocktail en een amuse welk erg smakelijk was van meerval mouse met paling.
Wij moesten nog even wachten op de taxi die ons op zou dat gaf ons de mogelijkheid om een heerlijke chardonnay te proeven met later op de dag wat hapjes erbij.
Volgende keer op Ameland gaan we avonds dineren bij dit hele leuke gezellige restaurant.
Bedankt voor de leuke recensie! Wie zien jullie graag terug, jullie zijn van harte welkom!
Groet Louise
Geertje K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Op vrijdagavond bij StrAnders gegeten. Eerst buiten een aperitief zodat de jongste nog wat kon schommelen. Daarna naar binnen en wat kleine hapjes genomen: stokbrood met smeersels, garnalenkroketjes, gamba's en gefrituurde scholfilet. Allemaal erg lekker! Dat gold ook voor de hoofdgerechten met wat mij betreft de lekkerste zalmfilet in jaren. Bijpassende wijn en uitstekende service.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Boven Buren en rechts van Nes, ligt relatief oostelijk op het eiland restaurant 'StrAnders, vis & meer....'
En inderdaad, die naam snappen we 200%. Laat ik beginnen met het makkelijkste: vis. Dat hebben ze, in alle soorten en maten. Geserveerd in meerdere vormen ook nog.... Op een moment komt er een opstelling voorbij die wordt gepresenteerd op zo'n toren van schalen die je tot op heden van de high tea kende. Elders wordt een bord opgediend met de geruststellende toevoeging dat dit toch zeker de grootste vis was die men kon vinden in de koeling.
Dan die '& meer': dat kan slaan op de menukaart (oordeel zelf maar via hun site), waar dus ook vlees op staat, en waarvan ik twee avonden achter elkaar heb mogen ervaren dat ze ook begrijpen hoe ze deze klaar moeten maken! Het Amelands lamsrack moét je proeven!
Dat 'meer' kan ook zeker duiden op de ambiance! Frisse inrichting met dito personeel. Niet het type dat onderweg naar de keuken jouw bestelling is vergeten, maar desgevraagd meteen informatie paraat heeft over hoe lang het eten nog op zich laat wachten. En niet omdat we ongeduldig werden, maar puur vanwege de overweging welke soort rode wijn ik het beste kon laten aanrukken nu. De vaste kracht (een jonge gast, wiens glimlach breder is dan op zo'n gezicht past) weet iedereen perfect te bespelen zonder dat het vervelend wordt: Amicaal en écht.
De eigenaresse komt desgevraagd de tong fileren aan tafel, en herkent ons feilloos de volgende dag: "Wat leuk dat jullie er vandaag wéér zijn". Tussen haakjes, we zijn er wéér, omdat de restaurants die we door hen aanbevolen hadden gekregen op het eiland domweg vol zaten! Voorbedachte raden..... Ik denk het niet!
Vermeldenswaard is nog de take-away aan rechterzijde van het pand. De bezoekers van het restaurant zullen daar niets van merken omdat dit aan buitenzijde is geplaatst, en niet onbelangrijk, het terras kent nog twee opties: de beschutte achter een doorzichtig zeil, of gewoon in het zonnetje naast de speeltuin voor de kids.
En natuurlijk krijgt het eten geen perfecte 10: Het chocolade schenkkannetje blinkt namelijk wel uit, maar vooral van de vettigheid aan de buitenzijde. En de geserveerde rauwkostsalade bevat zoveel komkommer dat je deze laat staan om niet de rest van de avond deze terug te proeven. Maar dat is a: persoonlijk, en b: een keuze.
Samengevat: neem de moeite (zeker als je aan de westkant van het eiland zit) om oostwaarts te rijden en te ervaren wat je tot op heden hebt gemist! Je zult er geen spijt van krijgen!
Bedankt voor de prachtige en uitgebreide recensie!
Groet, Rachmad, Lotte, Louise en Lianne
Maurits D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
De drukte buiten en in het Restaurant waren een goede indicatie. Daardoor wel even moeten wachten op een plaatsje. Gelukkig maakte de buiten bediening veel goed met een drankje en wat brood met heerlijke smeersels. Binnen was de bediening iets minder enthousiast, maar wel professioneel. Het eten kunnen we kort over zijn. SUPER. Vers, goede verhoudingen en gewoon goede opmaak. We namen de garnalencocktail, icm (iets te weinig) avocado... heerlijk. Als hoofdgerecht de 'Fish Platter'. Subliem! Kabeljauw zoals het hoort te zijn, gaar, sappig, supervers. Meerval met Zalm... wow. Sliptongetje, perfect. Hier gaan we zeker nog een keer langs!
Goedemorgen! Hartelijk dank voor uw recensie. We zien u graag nog eens terug. Groet van Ameland
mctneij .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Stranders heeft een leuke kaart en prima eten. Maar wij gingen aan tafel om 18.45 uur en zaten pas om 20.30 aan ons hoofdgerecht... Dat is niet fijn, zeker met 3 kinderen in het gezelschap. Ook drankjes werden vergeten, hoofdgerechten niet gelijktijdig geserveerd, veel verschillend personeel aan tafel (die overigens wel erg hun best doen). Daar gaat in de organisatie wel wat fout. Het was een drukke avond, maar met zoveel personeel moet dat makkelijk kunnen.
Goedendag, Wat vervelend dat u lang heeft moeten wachten. In de regel zijn we altijd redelijk snel. Waarschijnlijk zijn we op deze avond overwacht verrast door veel meer gasten dan dat we hadden verwacht. Onze excuus voor de lange wachttijd. 1,5 uur wachten op een hoofdgerecht klink wel heel lang. Heeft u niet nog een voorgerecht gehad?
We willen u graag tegemoet komen mocht u nog eens op Ameland komen. Stuurt dan een mail naar info@restaurantstranders.nl