Restaurant StrAnders, vis & meer...

Strandweg 71 9164 KA Buren (Ameland) Nederland Kaart
31-519543029

Meer informatie over restaurant Restaurant StrAnders, vis & meer...

Eten8,4/10
Service8,4/10
Decor8,1/10
Jolanda V. (0 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Paul V. Gastronoom (15 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Heerlijk aan het einde van een warme zomerdag (in september) met de kinderen op het terras gegeten. Prettige speeltuin om de kids uit te laten, verder een lekkere kaart met lekkere hapjes. De zalm voor onze dochter ging er soepel in, wij genoten van de Zeebaars en de Tongetjes. Als variatie op de Amelander specialiteiten waren we blij verrast met de Huiscocktail - een leuke en frisse manier om Nobel te drinken (met wat mint, sinaasappel en tonic).
Niels K. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Leuke tent met een vriendelijke en meedenkende bediening (allergieën). Sfeer top en heerlijk gegeten (surf en turf en de zeebaarsfilet). Een aanrader.
H. B. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wat is het toch iedere keer een feestje om bij Stranders te eten! Heerlijk aperatief én heerlijke huiswijn. Ondanks de drukte houdt de bediening goed overzicht en tijd voor een persoonlijk praatje. Complimenten!!!!
Lowie B. Gastronoom (37 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Afgelopen zondag & maandag 2 fantastische dagen op Ameland gehad. Als afsluiter op de maandag gekozen voor een High Tea bij StrAnders..om te beginnen wij waren het er alle 6 over eens dat dit by far de beste High Tea was die wij hadden gehad. Super relaxed ontvangen werd er gevraagd waar wij wilde zitten. Op ons verzoek onder parasol werden de tafels bij elkaar gezet (we waren immers met 6 man). Verse sappen , uitstekende thee smaken en een mix van bij navraag Lipton Ice Green/water/munt en citroen zorgden ervoor dat we niet zouden uitdrogen, overigens een cappuccino was ook geen probleem. Op de tafel kwamen eerst 2 schalen (2 laags) met allerlei lekkernijen en vers fruit. Daarnaast heerlijke sandwiches belegd. Duidelijke uitleg over de gerechtjes en je proefde dat alles vers klaar gemaakt was. Als verrassing kwamen op de tafel nog een garnalen cocktail en een amuse welk erg smakelijk was van meerval mouse met paling.
Wij moesten nog even wachten op de taxi die ons op zou dat gaf ons de mogelijkheid om een heerlijke chardonnay te proeven met later op de dag wat hapjes erbij.
Volgende keer op Ameland gaan we avonds dineren bij dit hele leuke gezellige restaurant.
Bedankt voor de leuke recensie! Wie zien jullie graag terug, jullie zijn van harte welkom!
Groet Louise
Geertje K. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Op vrijdagavond bij StrAnders gegeten. Eerst buiten een aperitief zodat de jongste nog wat kon schommelen. Daarna naar binnen en wat kleine hapjes genomen: stokbrood met smeersels, garnalenkroketjes, gamba's en gefrituurde scholfilet. Allemaal erg lekker! Dat gold ook voor de hoofdgerechten met wat mij betreft de lekkerste zalmfilet in jaren. Bijpassende wijn en uitstekende service.
JeroenDeschepper . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Boven Buren en rechts van Nes, ligt relatief oostelijk op het eiland restaurant 'StrAnders, vis & meer....'
En inderdaad, die naam snappen we 200%. Laat ik beginnen met het makkelijkste: vis. Dat hebben ze, in alle soorten en maten. Geserveerd in meerdere vormen ook nog.... Op een moment komt er een opstelling voorbij die wordt gepresenteerd op zo'n toren van schalen die je tot op heden van de high tea kende. Elders wordt een bord opgediend met de geruststellende toevoeging dat dit toch zeker de grootste vis was die men kon vinden in de koeling.
Dan die '& meer': dat kan slaan op de menukaart (oordeel zelf maar via hun site), waar dus ook vlees op staat, en waarvan ik twee avonden achter elkaar heb mogen ervaren dat ze ook begrijpen hoe ze deze klaar moeten maken! Het Amelands lamsrack moét je proeven!
Dat 'meer' kan ook zeker duiden op de ambiance! Frisse inrichting met dito personeel. Niet het type dat onderweg naar de keuken jouw bestelling is vergeten, maar desgevraagd meteen informatie paraat heeft over hoe lang het eten nog op zich laat wachten. En niet omdat we ongeduldig werden, maar puur vanwege de overweging welke soort rode wijn ik het beste kon laten aanrukken nu. De vaste kracht (een jonge gast, wiens glimlach breder is dan op zo'n gezicht past) weet iedereen perfect te bespelen zonder dat het vervelend wordt: Amicaal en écht.
De eigenaresse komt desgevraagd de tong fileren aan tafel, en herkent ons feilloos de volgende dag: "Wat leuk dat jullie er vandaag wéér zijn". Tussen haakjes, we zijn er wéér, omdat de restaurants die we door hen aanbevolen hadden gekregen op het eiland domweg vol zaten! Voorbedachte raden..... Ik denk het niet!
Vermeldenswaard is nog de take-away aan rechterzijde van het pand. De bezoekers van het restaurant zullen daar niets van merken omdat dit aan buitenzijde is geplaatst, en niet onbelangrijk, het terras kent nog twee opties: de beschutte achter een doorzichtig zeil, of gewoon in het zonnetje naast de speeltuin voor de kids.
En natuurlijk krijgt het eten geen perfecte 10: Het chocolade schenkkannetje blinkt namelijk wel uit, maar vooral van de vettigheid aan de buitenzijde. En de geserveerde rauwkostsalade bevat zoveel komkommer dat je deze laat staan om niet de rest van de avond deze terug te proeven. Maar dat is a: persoonlijk, en b: een keuze.
Samengevat: neem de moeite (zeker als je aan de westkant van het eiland zit) om oostwaarts te rijden en te ervaren wat je tot op heden hebt gemist! Je zult er geen spijt van krijgen!
Bedankt voor de prachtige en uitgebreide recensie!
Groet, Rachmad, Lotte, Louise en Lianne
Maurits D. Gastronoom (40 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
De drukte buiten en in het Restaurant waren een goede indicatie. Daardoor wel even moeten wachten op een plaatsje. Gelukkig maakte de buiten bediening veel goed met een drankje en wat brood met heerlijke smeersels. Binnen was de bediening iets minder enthousiast, maar wel professioneel. Het eten kunnen we kort over zijn. SUPER. Vers, goede verhoudingen en gewoon goede opmaak. We namen de garnalencocktail, icm (iets te weinig) avocado... heerlijk. Als hoofdgerecht de 'Fish Platter'. Subliem! Kabeljauw zoals het hoort te zijn, gaar, sappig, supervers. Meerval met Zalm... wow. Sliptongetje, perfect. Hier gaan we zeker nog een keer langs!
Goedemorgen! Hartelijk dank voor uw recensie. We zien u graag nog eens terug. Groet van Ameland
Mctneij . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Stranders heeft een leuke kaart en prima eten. Maar wij gingen aan tafel om 18.45 uur en zaten pas om 20.30 aan ons hoofdgerecht... Dat is niet fijn, zeker met 3 kinderen in het gezelschap. Ook drankjes werden vergeten, hoofdgerechten niet gelijktijdig geserveerd, veel verschillend personeel aan tafel (die overigens wel erg hun best doen). Daar gaat in de organisatie wel wat fout. Het was een drukke avond, maar met zoveel personeel moet dat makkelijk kunnen.
Goedendag, Wat vervelend dat u lang heeft moeten wachten. In de regel zijn we altijd redelijk snel. Waarschijnlijk zijn we op deze avond overwacht verrast door veel meer gasten dan dat we hadden verwacht. Onze excuus voor de lange wachttijd. 1,5 uur wachten op een hoofdgerecht klink wel heel lang. Heeft u niet nog een voorgerecht gehad?
We willen u graag tegemoet komen mocht u nog eens op Ameland komen. Stuurt dan een mail naar info@restaurantstranders.nl
Alfieone . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Ik heb een gebakken visje(lekkerbekje) en 3 porties kibbeling afgehaald. 4 minuten later aan tafel, we zitten aan de overkant in een huisje, en geconstateerd dat de lekkerbek en de kibbeling uitgedroogd waren en de korst over het algemeen keihard! Echt de slechtste gebakken vis in tijden, wat een teleurstelling. Waarschijnlijk te lang in het vet, de jongen die ons hielp was ook zeer druk met andere gerechten en moest tussendoor mij helpen. Jammer, en een 5 voor het eten is nog aan de hoge kant.
Goedemiddag,

Begrijp ik goed dat u bij het naast gelegen visloket heeft afgehaald? Jammer dat u dit op een verkeerde pagina meld.

Namens "fish & Chips, Take Away" een reactie: We betreuren het dat de vis niet naar wens was. Dit mag natuurlijk niet gebeuren. We hebben het liefst dat iedereen tevreden is en dat gasten nog eens terug komen. Ook lees ik dat u tegenover "fish & Chips"/"StrAnders" in een huisje zat. Als u de straat even over was gestoken om dit te melden hadden we graag nieuwe gebakken of u op een andere manier tegemoet gekomen. We nemen klachten altijd serieus. We hadden graag de kans gehad om het goed op te lossen. Helaas hebben we die van u niet gehad en moeten we het via deze weg vernemen. Mocht u nog eens in de buurt zijn? Kom gerust langs zodat we alsnog U blij kunnen maken en wij zelf blij kunnen zijn.
AnneliesEckelrade . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag een werkelijk heerlijke hele (enorm grote) tarbot gegeten bij StrAnders. Het allerbeste visrestaurant van Ameland. De tarbot werd buiten de kaart aangeboden en was zo verschrikkelijk lekker en vers, daar moet je ook niets anders mee doen dan heerlijk bakken in de boter. Genoten!
Bedankt voor uw leuke bericht! ;-)
Saskia D. Fijnproever (7 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Het was waardeloos weer, dus kozen we een restaurant dicht in de buurt en het werd StrAnders. Wat een geluk! Vriendelijke ontvangst, speciale wensen (geen kokkels, wel patat) geen enkel probleem. Ik had me, n.a.v. een eerdere recensie, verheugd op het duinkonijn, maar dat was helaas op. Toen gekozen voor de verse vis en ik heb gesmuld. Geen plaats meer voor een dessert, daarom koffie met daarbij allerlei lekkere chocolaatjes. We komen volgend jaar weer!
Ingrid B. Gastronoom (36 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Door de voorgaande beoordelingen, hadden wij er een hard hoofd in. We hadden immers een borreldeluxe bonnetje. Ojee.
Maar niets was minder waar. In het prachtige restaurant werden wij hartelijk ontvangen. De zaak was (bijna) leeg, dus we mochten plaatsnemen waar wij wilden. We konden kiezen uit twee soorten wijn, we kozen de Spaanse, heerlijk~! Het garnituurtje dat bij de borreldeluxe hoorde, was niet erg bijzonder, 3 bitterballetjes en 3 inktvisringetjes, mwahhh....We bestelden Angus beef bij en Surf & turf, dat was super! Manlief nog een mooi geserveerd choco ijsje, helemaal goed. In ieder geval complimenten voor de megavriendelijke bediening!
DanielvandenHooven . Gastronoom (23 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Vanavond gegeten in StrAnders Vis & Meer in Buren op Ameland! Wat hebben Janny(mijn vrouw) en ik hier genoten van het eten en de bediening. Janny begon met gerookte paling met een saus van meerval en dat was meer dan voortreffelijk. Ik had de garnalen kroketten genomen. Als hoofdgerecht had Janny een viscombinatie van schol, schelvis en inktvis (calamares). Het geheel werd heel leuk gepresenteerd in een klein frituurnetje. Ze heeft genoten en dit keer geen inktvis als rubber, maar lekker zacht en prima van smaak. Ik had gekozen voor het Amelandse konijn en dat was wat mij betreft de topper van de avond. Niet droog en toch viel het vlees van de botjes. Als u ooit op Amelnad komt moet u gewoon een avond gaan eten in "vis & meer". Ik heb maar een heel klein puntje van kritiek en dat was de harde stoel, maar wat zal ik zeuren na zo´n heerlijke avond met een meer dan uitstekende bediening!
JBB . Gastronoom (11 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Zes personen kiezen de seafood platter, met de toezegging dat er met de zwangere in het gezelschap rekening wordt gehouden. De mededeling dat de oester niet voor de in verwachting zijnde persoon geschikt was, hadden we zelf wel kunnen verzinnen, er werd helaas geen alternatief geboden.... Ook getuigt het van weinig inlevingsvermogen dat de bestelde kibbeling voor mijn kleindochter, als laatste gerecht en pas na herhaald verzoek werd geserveerd.
De smaak van de platter was prima, maar....het concept van de gecombineerde koude en warme visgerechten op één etagère is niet overdacht: de logische volgorde is dat de koude gerechten de starters zijn, waarna de warme gerechten volgen. Als we dat hadden gedaan, waren de warme gerechten bij het nuttigen helemaal koud geweest; nu waren de niet gefrituurde gerechten ( bv de coquilles) al lauw toen ze onze tafel bereikten. De Tip is dan ook: splits de platter in een koude en een warme platter en serveer ze volgtijdig. De wijn was prima: een sauvignon blanc (huiswijn) die fris en smaakvol was als aperitief en begeleider bij de vis. Prijs / kwaliteit verhouding is per saldo niet okay, maar mijns inziens relatief eenvoudig beter in balans te brengen
Goedenavond,
Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen een recensie te schrijven. Jammer te vernemen dat er geen geschikte oplossing is gevonden voor de zwangere en dat er te weinig aandacht is besteed aan uw kleindochter. Normaliter vragen we of de kindergerechten bij het hoofd- of voorgerecht moeten worden geserveerd. Ik ben blij te horen dat de smaken van de platter in goede aarde zijn gevallen. We nemen uw verdere feedback mee en spreken het door met onze medewerkers. We hopen u nog eens te mogen verwelkomen in ons restaurant.
Wim B. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wat een verrassing, ik wens jullie een hartelijk welkom, met die woorden en die ambiance , en het heerlijke eten en drinken kon onze avonden!..... niet meer stuk,
Hartelijke,en gemeend, jullie allen zijn top
Vriendelijke groet
Michaël V. Bourgondiër (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Voor de 2e keer gegeten in 1 week. Zou het net zo lekker zijn als de 1ste keer. Jazeker. Zalm met zeekraal met een heerlijke witte wijn (huiswijn), aardappeltjes en een salade. Zeer Attente bediening met een persoonlijke inbreng. Ook de lamsrack was spot-on. Kortom een aanrader.
Yvonne D. 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Yvonne de Keijzer

We hebben zo net gegeten op ameland plaatsje buren, restaurant stranders, met een diner voor twee bon .had geen idee van de waarde van de bon. komen binnen netjes ontvangen. krijgen de menu kaart en nemen iets te drinken .komt de leidinggevende denk ik ? Aanstormen haalt de menu kaart weg plant een bordje voor ons neus dat konden we nemen voor de bon .op een zeer onvriendelijke toon.het leek wel of we voor niets kwamen eten .wij wensten van de kaart te eten en het verschil gewoon te verrekenen.niets mis mee het was een cadeau. Toen verranderde de stemming ,werd veel vriendelijker! Heerlijk gegeten voor, hoofd , en na gerecht prima, vroegen de rekening na deze gezien te hebben was ik nieuwsgierig hoeveel de cado bon waard was , en vroeg dat toen ook aan een serveerster.deze raakte helemaal in de war van mijn vraag, haalde de leidinggevende erbij en die ging op een arrogante toon uitleggen hoe het werkte , ik zij dus dat ik iets normaals vroeg en niet van haar toon gedient was, en dat zij ons ook met zn toon had ontvangen omdat we met een bon kwamen ,en dat het ons niet om het bedrag van de rekening ging .wij kregen het gevoel dat we ons moesten schamen dat we met een bon kwamen.ik denk niet dat dat de bedoeling is van zn bon.jammer dat de avond zo moest eindigen zeer klant onvriendelijk.nog nooit zo iets meegemaak

12 minuten geleden

Goedemiddag mevrouw De Keijzer,

Ik heb u een aantal keren geprobeerd te bellen. Helaas kreeg ik u niet te pakken. Ik ben blij dat u schrijft dat u heerlijk heeft gegeten. Zo te zien had u ook een hele leuke avond.

Ik heb het idee dat u een iets andere verwachting heeft gehad van de GiftForYou bon. Zo als u kunt lezen op onderstaande website, was u in het bezit van een belevenisbon welke geldig is voor een keuzemenu. Dit menu presenteren wij op een krijtbordje. Hoe dit allemaal in zijn werk gaat staat netjes op de website van GiftFor2. Hier had u van op de hoogte kunnen zijn. Ik ben bij u aan tafel gekomen om het menu te presenteren. Ons restaurant was vol en rumoerig. Het spijt mij dat u dit heeft ervaren als "aanstormen". Dit was uiteraard niet mijn bedoeling. Na een korte uitleg bleek al snel dat u a la carte wilde i.p.v. het menu. Hiertoe zijn wij niet verplicht maar deze mogelijkheid hebben we u wel gegeven. Erg fijne service lijkt me.
Tijdens het diner ben ik een aantal keren bij u geweest. Alles was naar wens en u had voldoende. Er leek geen vuiltje in de lucht. Aan het einde vroeg u mijn collega wat voor een bedrag er op de bon stond. Het is niet zo gek dat zij u hierop geen antwoord kan geven. Het zijn namelijk geen bonnen twv een “geldbedrag”. Onze medewerkers weten namelijk alleen welk “arrangement/belevenis” de pas waard is. In uw geval een “keuze menu”. Zoals ik daarna u heb geprobeerd uit te leggen is de GiftForYou bon twv een belevenis/arrangement. Dit kan zijn een: lunchplate, 2-gangen, 3-gangen, high tea om een paar voorbeelden te noemen. Wij doen mee met ongeveer 25 van deze bonnen. Wellicht kunt u begrijpen dat we de bedragen die er voor in de winkels worden betaald niet uit ons hoofd weten. Ik heb u deze uitleg meerdere keren gegeven in een rumoerige setting en zeer vol restaurant. Het spijt mij dat u dit heeft ervaren als arrogant. Ik heb u hiervoor dezelfde avond nog mijn excuses voor aangeboden. Het was totaal niet mijn bedoeling terwijl het klaarblijkelijk wel zo is overgekomen. Ik vind het jammer dat het “door een verkeerde verwachting van de bon” zo heeft moeten lopen.

Mocht u nog vragen hebben over de werkwijze van de GiftForYou bon, wil ik u doorverwijzen naar hun site. Mocht u nog vragen hebben voor ons? U mag gerust even bellen: 0519 543029

Reactie van proever:

Goedenavond

Het is natuurlijk heel makkelijk, een verhaal een bepaalde kant op te draaien in eigen voordeel. Mij ging het totaal niet om de bon ik wasalleen benieuwd naar de waarde had ik kunnen vinden ja maar niet gedaan, maar om dan een heel boekwerk onder me neus te duwen om te laten zien wat jullie er maar! aan verdienen!! Sorry daar vroeg ik niet om. En dat je het druk hebt is niet mijn probleem. Je gaat niet zo met je klanten om met of zonder bon. En voor de bon is gewoon betaald hij is niet gratis. Dus kan gewoon van het totaalbedrag worden afgetrokken dus hoeft niet een speciaal menu te zijn. Die keuze lijkt me vrij normaal. Het is allemaal jammer maar niet meer terug te draaien. Hopenlijk word hierdoor een ander zoiets bespaard . Ik wens jullie alle succes toe, want aan het eten legt het niet.

Groeten yvonne.
Horsey . Gastronoom (12 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Ons favoriete restaurant op Ameland had dit jaar twee verrassingen voor ons:
verse oesters uit de Waddenzee en een zeer aantrekkelijke 'Seafood platter'.
De oesters hebben een heerlijk frisse, zilte smaak en een heel zachte beet. Het zijn Japanse oesters die zich de laatste jaren in de Waddenzee hebben vermenigvuldigd. Vanwege hun lekkere smaak zijn ze in steeds meer restaurants te vinden.
De Seafood platter werd onze favoriet: een glazen tableau met drie verdiepingen ("étagère"), voor twee personen, met een assortiment van koude en warme gerechten van schelp- of schaaldieren of vis: kokkels, wulken, mosselen, oesters, garnalen, gamba's, krabkroketjes, zalm, lekkerbekjes (de samenstelling kan wat variëren). Leuk opgediend met een puntzak friet, met frisse salade, lekkere sausjes en goed klaargemaakt.
Het was prettig om te merken dat de jonge eigenaars, -Rik de kok en Louse de gastvrouw-, er nog steeds plezier in hebben hun gasten met een geslaagde mix van gezelligheid en professionaliteit, eenvoudig klaargemaakte, maar goed doordachte, verse gerechten voor te zetten.
We komen hier graag weer terug.
Wij vinden het nog steeds een echte aanrader. Daarin staan we niet alleen, want, zelfs buiten het seizoen, is er zoveel belangstelling dat alleen reserveren teleurstelling kan voorkomen.
Eve R. Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Wat een leuk restaurant.
Heerlijk gegeten. De sla was super zacht de kibbeling van mijn man was volgens hem steengoed! De garnalen waren heerlijk en de zalm om weg te zuigen. We gaan as weekend met de kinderen vis eten bij het afhaalgedeelte van dit heerlijke restaurant!!
Bedankt voor uw leuke bericht! Graag tot ziens!
Hartelijke groet Louise