Restaurant Stiel

Markt 23 1741 BS Schagen Nederland Kaart
31-224820222

Over restaurant Restaurant Stiel

Als het maar ambachtelijk is

Stiel betekent ambacht. En dat laten ze zien met hun elegante internationale gerechten. Denk aan huisgemaakte patisserie, bourgondische maaltijden of tapas die meer als kunst dan als maaltijd op het bord verschijnen. De bar biedt een unieke kijk op de keuken. Een gebouw met allure door de baksteen en de bogen en een haardvuur, en verder een chique uitstraling.

Meer informatie over restaurant Restaurant Stiel

Treinstation op loopafstand

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 10:00 - 0:00

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
David S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het eten en de wijn was zeker van bovengemiddeld niveau. Vooral voor de wijn was de prijs ook van bovengemiddeld niveau. De gerechten waren smakelijk en geserveerd in de juiste portiegrootte. Het personeel was er in voldoende, maar wel erg jong. Ze werkten flink door en waren erg behulpzaam. Het is een mooi en fijn restaurant met mooie comfortabele tafels en stoelen. Ruimte voor verbetering zit hem in de akoestiek. Je zit aan de tafel ver van elkaar af en je moet hard praten wil je elkaar verstaan. Met de muzak op de achtergrond denk ik dat dit een punt van aandacht is. Het eten en het personeel zijn dus erg goed en daarom vind ik het een aanrader om te gaan eten. zeker een restaurant dat waarde toevoegt aan de Kop van Noord Holland.
Em52 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Gegeten bij Stiel in Schagen. Mooie omgeving, leuk personeel.. We hebben alle drie ,3 verschillende gerechten geprobeerd : verrassend lekker, en erg goede presentaties. Leuke avond.
Fijn te horen dat u een leuke avond heeft gehad en bedankt dat u de moeite heeft genomen om dit via deze weg ook aan andere kenbaar te maken. Hopelijk tot heel gauw ziens!

Vriendelijke groet,

Team Stiel
Loode .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijke avond bij Stiel gehad. Ruime keuze op de kaart, genoten van voortreffelijk gegaard stukje konijn, sint jackbsschelpen, bouillebaisse en afgesloten met een zalig kaasbordje van de ruim gesorteerde kaaswagen. Tel daarbij op de goede wijnen en de attente ongedwongen bediening en je hebt eenvoudigweg een heel geslaagde avond.
Wil je regelmatig eten bij Stiel? Doen! Ze wisselen regelmatig van kaart, waardoor je telkens verrast wordt.
Tom_Angelique .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteravond lekker gegeten bij restaurant Stiel. Het restaurant is sfeervol, leuk en netjes. De bediening is vriendelijk. We namen het 3-gangen verrassingsmenu. Het voorgerecht was echt heerlijk; een goede combinatie van vis, groentes en kleine salade. Ook erg mooi opgemaakt. Het hoofdgerecht van vlees, ganzenlever en diverse garnering was lekker, maar de combinatie van smaken was niet top. Bijgeserveerde patat was lekker, de salade wel oké. Het toetje 'open tompouce' met room , fruit en ijs was bijzonder en lekker.
Jacob K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Wij Jaap en Trucs Kok hebben ons Goudenhuwelijks feest gevierd bij Restaurant Stiel. Het is voor ons een topdag geweest. Wat was het voormekaar. Het restaurant,de keuken met koks en de bediening alles was voortreffelijk. En dan het eten, hoe krijgen ze het voormekaar om voor zo'n grote groep personen zo'n voortreffelijk maaltijd klaar te maken. Het was top. Bedankt.
Yannickjadoul .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wat een mooie ervaring om bij Stiel te eten. We hadden een viergangen Moederdag menu. In een gezelschap van zes bevonden zich twee veganisten een één lactose-intolerant persoon. De chefs hadden hier absoluut geen moeite mee en lieten zien over de kennis en vaardigheden te beschikken om niet enkel ingrediënten weg te laten, maar ook heerlijk complementaire (plantaardige) ingrediënten toe te voegen.
De gerechten zijn uitstekend geportioneerd, een lust voor het oog en perfect op smaak.
Passievoordehoreca .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Mooi restaurant, bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen door een dame. We waren met z'n 3en en kozen verschillende gerechten van de kaart om zo alles een beetje te proberen. We hadden een tafel die aan de keuken staat dus zeer leuk om te zien hoe alles bereid wordt.

De gerechten waren aan de kleine kant maar de kwaliteit maakte alles goed. Zeer unieke combinaties en mooi opgemaakt. Bij elk gerecht kwam er een kok uitleggen wat er op het bord lag, dit maakt de beleving extra leuk.

Geen enkel minpunt kunnen vinden. We hebben heerlijk genoten van de avond en komen zeker weer een keer terug !
Dank u wel voor deze mooie woorden, dit is waar wij het voor doen. Tot heel gauw ziens bij ons in Stiel!

Vriendelijke groeten,

Team Stiel
Emmy V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij Stiel. Wij gingen voor het 4-gangen verrassingsmenu, en dat was prima! Mooie ambiance, goed personeel. Zeer de moeite waard!
M. G.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen zaterdag aten wij bij Stiel in Schagen. Een van de chefs kende wij vanuit een restaurant in Amsterdam waar wij graag komen en toen wij hoorde dat hij tegenwoordig in Schagen kookt combineerde wij een bezoekje aan familie met een diner bij Stiel. Een uiterst hartelijk ontvangst in een gezellig ietwat druk restaurant, kregen wij een tafel toebedeelt aan 1 van de enorme ramen die uitkijken over het marktplein. Na een korte uitleg van de menukaart, -wat een leuk concept - kozen wij ieder 3 gerechten. De hits van de avond vonden wij pulpo inktvis met tzatziki en piment en de parelhoen met ravioli en kippenlever. Toe kozen wij voor kaas van de imposante kaaswagen. De wijnen geschonken door de sommelier, die kort en bondig (en daar houden wij van) de wijnen toelichtte waren allemaal spot-on!
Wij weten waar we vanaf nu terecht kunnen als wij in de kop van Noord Holland zijn, wat een TOP zaak! Chapeau heren!
Bram Z.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Een prachtig sfeervol decor, leuke en vlotte bediening en zeer lekker eten!

Vandaag 2e paasdag heb ik de 9 gangen paasbrunch gegeten aan de chef's table. Het was niet alleen een verwenning voor het oog, ook voor de tong. Ik ben vegetariër en een middelmatige eter, desalniettemin ging ik met een volle buik en een voldaan gevoel naar huis.
Lotte M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Mooi restaurant en lekker eten, maar voor de puntjes op de i mag er nog wel wat gebeuren. We aten met acht personen het 4-gangen paasmenu. Jammer wanneer vier personen het voorgerecht (ganzenlever) niet opeten er niet wordt gevraagd wat men er van vond. Daarbij werd de wijn vergeten en in beginsel geen wijnkaart getoond. Daarop volgende gerechten waren erg lekker, maar jammer dat er weinig echte uitleg bij de gerechten zit. Ook de wijn prima maar niet bijzonder. Fijne avond gehad en lekker gegeten, maar voor de prijs verwacht je net wat meer :)
NatalieBeukeveld .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Afgelopen zondag uit eten geweest bij restaurant Stiel. We hebben ons laten verrassen met het 5 gangen verrassingsmenu omdat we zelf geen keuze konden maken uit de kaart vol heerlijke gerechten. Wat een zalig eten, de pulpo, de kreeft, de ganzenlever, de gerookte paling met filet américain; alles smaakte even lekker en zag er prachtig uit. Vriendelijke en vlotte bediening en koks. Het restaurant is erg mooi aangekleed, wat is het prachtig geworden.
Wij komen zeker terug, zo ook onze tafelgenoten die met een stapeltje visitekaartjes de deur uitgingen om dit super restaurant ook aan de vriendenkring te promoten.
Michèl E.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Ik ben onder de indruk van de heerlijke afstemming van smaken. De balans tussen zoet, zuur, bitter en zout is heel erg goed. De porties zijn overzichtelijk en bijzonder stijlvol vormgegeven. De chef heeft duidelijk oog voor detail. Het bedienend personeel is allervriendelijkst. Gasten die grote steaks verwachten en mudvolle borden kunnen beter een ander restaurant kiezen. Gasten die echter houden van verfijning in een gemoedelijke atmosfeer komen in Stiel volop aan hun trekken!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Gisteren echt heerlijk gegeten, het absolute top gerecht van de avond was voor mij het krokante spek met soft shell crab met lotusbroodje, het laatste echt verrassend lekker!
We hadden een 4 tot 5 gangenmenu met wijnarrangement en waren verrast wat we aan het eind van de avond moesten afrekenen, de prijs/kwaliteit is hier prima in orde, volgens ons zelfs aan de goedkope kant gelet op de hoge kwaliteit.
We komen gauw terug.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Teleurstellend!! Hooggespannen verwachting door goede recensies en verleden van chefs. De ambiance is voortreffelijk, de bediening evenzo. De gerechten voldeden niet aan onze verwachtingen, zeer matig dus. Het wijnarrangement was van hetzelfde niveau, teleurstellend.
Daisy H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Mooie zaak. Het concept is leuk. Had kalfstong, octopus en zwezerik. De eerste twee waren lekker bereid, maar de zwezerik was "zompig", geen aangename structuur in je mond. Verwachting was hoog gespannen, maar het eten voldeed daar niet aan.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Wat een aanwinst voor Schagen! Of... wat zeg ik, voor Noord-Holland! Het verbouwde pand van 1741 is prachtig geworden. Vooral de open keuken is indrukwekkend. Alles straalt 'genieten' uit. Supervriendelijke bediening, kundige sommelier Merel. We startten met een glaasje bubbels, een broodje en charcuterie. Heerlijk, goed begin, dat belooft wat. 5 gerechtjes gekozen met bijpassende wijnen. Eerst de open ravioli van kreeft, grandioos. Toen snoekbaars met langoustine. Coquilles met beenmerg. Kalfswang (iets te weinig stoofjus) met pastinaak. En runderstaartstuk mooi rosé. Stuk voor stuk zeer verzorgde gerechten, mooi opgemaakte bordjes en heerlijke bijpassende wijnen. Tot slot samen een kaasplankje gedeeld. Zeer aangenaam verrast. Ga zo door! Wij weten jullie te vinden. Volgende keer kiezen we voor een plek bij de keuken, chef's table.
Patries R.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Was een tegenvaller. Hoge verwachting vooraf. Personeel niet helemaal op de hoogte inhoud gerechten. Wel perfect opgelost toen gerecht terug moest vanwege tegenvallende resultaten. Werd meteen van rekening geschrapt Gerechten zijn ook iets te bijzonder voor de doelgroep is onze mening.
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
jongen,jongen,jongen. Wat een aanwinst voor Schagen. Op donderdag hier gegeten. Mooi sfeervol restaurant met een wereld keuken. alles was met liefde en veel aandacht bereid en klaar gemaakt, bediening erg vriendelijk maar wat rommelig . maar nog ff terug naar de keuken. kalfstong,zwezerik,marbre,hazenrug het was allemaal top. ga zo door.
Smikkelaars58 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het is zonder meer een feit dat het eten erg lekker is en er mooi uit ziet.
De porties zijn wel erg klein. Bij een aantal gerechten staat aangegeven dat die vegetarisch bereid kunnen worden. Dit houdt in dat het vlees of de vis weggelaten worden en dat dus alleen het garnituur overblijft. Dan wordt het wel een erg karig hapje.
De kwaliteit is ok maar de kwantiteit staat niet in verhouding tot de prijs.
Het pand is prachtig verbouwd en ingericht. Het is alleen erg lawaaiig en de garderobe is ontoereikend.