Restaurant Stiel

Markt 23 1741 BS Schagen Nederland Kaart
31-224820222

Over het restaurant Restaurant Stiel

Als het maar ambachtelijk is

Stiel betekent ambacht. En dat laten ze zien met hun elegante internationale gerechten. Denk aan huisgemaakte patisserie, bourgondische maaltijden of tapas die meer als kunst dan als maaltijd op het bord verschijnen. De bar biedt een unieke kijk op de keuken. Een gebouw met allure door de baksteen en de bogen en een haardvuur, en verder een chique uitstraling.

Meer informatie over restaurant Restaurant Stiel

Treinstation op loopafstand

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 10:00 - 0:00

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Gezellig gehad alleen werd het in snel tempo achter elkaar nadat we dat hadden aangegeven ging het goed komen zeker terug.
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Prima concept en heerlijk gegeten, allemaal mooie gerechtjes. Vooral de coquilles! Halverwege de avond waren ze ons even vergeten....
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Genoten van heerlijk eten. Twee kleinere gerechtjes genomen. Een genot voor het oog en de smaakpapillen. We hadden slecht 1 uur om te eten en werden goed geadviseerd wat we dan het beste konden bestellen. We stonden ook daadwerkelijk op tijd weer buiten. Wij gaan zeker weer terug.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, een ware proeverij
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Prima gegeten, mooie gerechten, goede bediening.
Goed restauarant.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Een perfecte avond gehad met mijn vrouw in restaurant Stiel Schagen, perfecte bediening, geweldig gegeten, goede huiswijnen en een prima entourage tegen een zeer acceptabele prijs.
Echt een aanrader voor iedereen.
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Mooi opgediende gerechten en vriendelijk personeel. Niet goedkoop maar wel value for money.
MasterchefLangedijk V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Vanavond gegeten bij Stiel. Goede stoelen, grote ronde tafel. We waren vroeg maar het liep al snel goed vol. Kleine amuse en daarna heerlijk brood met boter en olijfolie. Ieder twee gerechtjes besteld, kabeljauw, tonijn, varkenshaas, USA steak, tournedos en sliptong. Allemaal perfect opgemaakt en prima van smaak. Porties zijn niet groot maar wel allemaal buitengewoon smaakvol. Nagerecht met chocolademuffin was in combinatie met zure mat en bosbessen ongeëvenaard. Enige puntje van aandacht: het duurde nogal lang voordat er iemand de bestelling kwam opnemen. Zelf maar even gemeld dat we wilden bestellen.
Heerlijk gegeten. Prijs is aan de hoge kant maar de kwaliteit is er ook naar. Geen spijt van onze keuze om Stiel aan te doen.
ed F.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Perfecte verzorging en heerlijk gegeten.
Elles P.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
De gerechten waren heerlijk en verrassend van smaak.
Ook goede aanpassingen mogelijk voor kinderen.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Sabine M.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Stiel is uniek! Wij hebben hier een geweldige avond op 2e kerstdag mogen genieten. Een ware smaaksensatie verdeeld over 5 gerechten en 3 amuses. Daarbij zeer goed passende wijnen geserveerd door een sommelier met goede kennis en veel enthousiasme. Stiel zat helemaal vol en door de aankleding met akoestisch plafond is het geluid zeer prettig ook aan de tafels naast de keuken. De keuken is volledig open en de koks zijn zeer toegankelijk. De prijs is normaal en het zeker waard. Wat een aanwinst voor Schagen.
David S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het eten en de wijn was zeker van bovengemiddeld niveau. Vooral voor de wijn was de prijs ook van bovengemiddeld niveau. De gerechten waren smakelijk en geserveerd in de juiste portiegrootte. Het personeel was er in voldoende, maar wel erg jong. Ze werkten flink door en waren erg behulpzaam. Het is een mooi en fijn restaurant met mooie comfortabele tafels en stoelen. Ruimte voor verbetering zit hem in de akoestiek. Je zit aan de tafel ver van elkaar af en je moet hard praten wil je elkaar verstaan. Met de muzak op de achtergrond denk ik dat dit een punt van aandacht is. Het eten en het personeel zijn dus erg goed en daarom vind ik het een aanrader om te gaan eten. zeker een restaurant dat waarde toevoegt aan de Kop van Noord Holland.
Em52 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Gegeten bij Stiel in Schagen. Mooie omgeving, leuk personeel.. We hebben alle drie ,3 verschillende gerechten geprobeerd : verrassend lekker, en erg goede presentaties. Leuke avond.
Fijn te horen dat u een leuke avond heeft gehad en bedankt dat u de moeite heeft genomen om dit via deze weg ook aan andere kenbaar te maken. Hopelijk tot heel gauw ziens!

Vriendelijke groet,

Team Stiel
Loode .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijke avond bij Stiel gehad. Ruime keuze op de kaart, genoten van voortreffelijk gegaard stukje konijn, sint jackbsschelpen, bouillebaisse en afgesloten met een zalig kaasbordje van de ruim gesorteerde kaaswagen. Tel daarbij op de goede wijnen en de attente ongedwongen bediening en je hebt eenvoudigweg een heel geslaagde avond.
Wil je regelmatig eten bij Stiel? Doen! Ze wisselen regelmatig van kaart, waardoor je telkens verrast wordt.
Tom_Angelique .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteravond lekker gegeten bij restaurant Stiel. Het restaurant is sfeervol, leuk en netjes. De bediening is vriendelijk. We namen het 3-gangen verrassingsmenu. Het voorgerecht was echt heerlijk; een goede combinatie van vis, groentes en kleine salade. Ook erg mooi opgemaakt. Het hoofdgerecht van vlees, ganzenlever en diverse garnering was lekker, maar de combinatie van smaken was niet top. Bijgeserveerde patat was lekker, de salade wel oké. Het toetje 'open tompouce' met room , fruit en ijs was bijzonder en lekker.
Jacob K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Wij Jaap en Trucs Kok hebben ons Goudenhuwelijks feest gevierd bij Restaurant Stiel. Het is voor ons een topdag geweest. Wat was het voormekaar. Het restaurant,de keuken met koks en de bediening alles was voortreffelijk. En dan het eten, hoe krijgen ze het voormekaar om voor zo'n grote groep personen zo'n voortreffelijk maaltijd klaar te maken. Het was top. Bedankt.
yannickjadoul .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wat een mooie ervaring om bij Stiel te eten. We hadden een viergangen Moederdag menu. In een gezelschap van zes bevonden zich twee veganisten een één lactose-intolerant persoon. De chefs hadden hier absoluut geen moeite mee en lieten zien over de kennis en vaardigheden te beschikken om niet enkel ingrediënten weg te laten, maar ook heerlijk complementaire (plantaardige) ingrediënten toe te voegen.
De gerechten zijn uitstekend geportioneerd, een lust voor het oog en perfect op smaak.
Passievoordehoreca .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Mooi restaurant, bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen door een dame. We waren met z'n 3en en kozen verschillende gerechten van de kaart om zo alles een beetje te proberen. We hadden een tafel die aan de keuken staat dus zeer leuk om te zien hoe alles bereid wordt.

De gerechten waren aan de kleine kant maar de kwaliteit maakte alles goed. Zeer unieke combinaties en mooi opgemaakt. Bij elk gerecht kwam er een kok uitleggen wat er op het bord lag, dit maakt de beleving extra leuk.

Geen enkel minpunt kunnen vinden. We hebben heerlijk genoten van de avond en komen zeker weer een keer terug !
Dank u wel voor deze mooie woorden, dit is waar wij het voor doen. Tot heel gauw ziens bij ons in Stiel!

Vriendelijke groeten,

Team Stiel
Emmy V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij Stiel. Wij gingen voor het 4-gangen verrassingsmenu, en dat was prima! Mooie ambiance, goed personeel. Zeer de moeite waard!
m. G.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen zaterdag aten wij bij Stiel in Schagen. Een van de chefs kende wij vanuit een restaurant in Amsterdam waar wij graag komen en toen wij hoorde dat hij tegenwoordig in Schagen kookt combineerde wij een bezoekje aan familie met een diner bij Stiel. Een uiterst hartelijk ontvangst in een gezellig ietwat druk restaurant, kregen wij een tafel toebedeelt aan 1 van de enorme ramen die uitkijken over het marktplein. Na een korte uitleg van de menukaart, -wat een leuk concept - kozen wij ieder 3 gerechten. De hits van de avond vonden wij pulpo inktvis met tzatziki en piment en de parelhoen met ravioli en kippenlever. Toe kozen wij voor kaas van de imposante kaaswagen. De wijnen geschonken door de sommelier, die kort en bondig (en daar houden wij van) de wijnen toelichtte waren allemaal spot-on!
Wij weten waar we vanaf nu terecht kunnen als wij in de kop van Noord Holland zijn, wat een TOP zaak! Chapeau heren!