Restaurant Steiger 28

Pontweg 28 1432 BX Aalsmeer Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Steiger 28

Een waar plaatje

In een mooi vrijstaand pand in een rustieke omgeving huist restaurant Steiger 28. Het is met zonnig weer heerlijk buiten zitten aan het water, daar komt de naam vandaan. De inrichting is strak maar huiselijk en dat past perfect bij de bourgondische keuken. Ze staan voor kwaliteit en maken van elk bord een plaatje -de proeverij is een aanrader!

Meer informatie over restaurant Restaurant Steiger 28

Maandag: gesloten, reserveringen vanaf 8 pers. gaan we open
Lunch:
Donderdag t/m zondag: 12:00 uur tot 16:00 uur
Diner:
Dinsdag t/m zondag: 16:00 tot 23:00 uur.
(onze keuken sluit om 21:00 uur)

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
9,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Steiger 28

Henk en Lia A.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Gisterenavond gegeten bij Steiger 28 samen met mijn vrouw voor onze trouwdag.
Sfeervolle locatie, bediening ( door eigenaar) heel attent en aardig.
Wij hadden de proeverij genomen dit was erg lekker, smaakvol en feestelijk.
We komen hier zeker nog eens terug.
@alderbouw
C. A.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Vriendelijk ontvangst en de hele avond dezelfde serveerster aan onze tafel gehad. Zeer vriendelijk, attent en met humor. Mede door haar een fijne avond gehad.
Ons gezelschap heeft deels van de kaart gekozen en deels de proeverij. De voorafjes waren hierbij het meest verrassend en smaakvol. Van alles ruim voldoende en leuk om veel smaken te proeven. De sfeer in het restaurant is fijn en je voelt je direct op je gemak. Toiletten keurig, parkeergelegenheid voor de deur maar iets beperkt.
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Hebben heerlijk gegeten! Zeker een aanrader! Vorige keer de proeverij gegeten dit keer de a la Carte kaart geprobeerd en ook dit was top! Atent de bediening telkens weer een sweervolle inrichting
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Betrekkelijk nieuwe gelegenheid, iets meer dan een jaar zo kon de eigenaar vertellen, op een leuke locatie helemaal aan het einde van de Pontweg in Aalsmeer. Prima parkeren voor de deur en een allerhartelijkste ontvangst. Jassen worden keurig aangenomen en weggehangen en het tafeltje voor twee zoals telefonisch gereserveerd staat keurig ingedekt op ons te wachten. De sfeer is ongedwongen, misschien iets te huiselijk. Of meer positief benaderd, lekker kneuterig. De aankleding is budget, maar dat is begrijpelijk gelet op de nog maar korte tijd dat dit restaurant zich heeft mogen bewijzen.
Wat echt leuk is, is dat op bladzijde 1 van de kaart een korte geschiedenis staat van hoe het zo allemaal is gekomen, met daarbij een voorstelrondje voor de tante van de eigenaar, de eigenaar, zijn echtgenote en, de rots in de branding, de dame die de bediening voor haar rekening neemt.
Kortom, de eerste indruk is gewoon eerlijk en goed. Wat we ons afvroegen is waarom wij een duidelijk suboptimale tafel kregen terwijl er meerdere, betere tafels de rest van de avond leeg bleven.
Het antwoord was dat men tafels voor 4 indekte en die liefst zo wilde laten voor het geval er onbesproken 4 personen zouden binnen komen. Erg jammer dat zo de beste tafel onbezet bleef en naar onze smaak nog twee tafels die beter waren dan de onze.
De kaart is best aardig en waar wij met name benieuwd naar waren was de Proeverij. Dat zijn maar liefst 24 impressies van gerechten die de keuken kan leveren. Acht voor-, acht hoofd-, en acht nagerechten.
Dan is € 36,50 pp een koopje zou je denken maar bedenk dan ook dat de gerechten (uiteraard) heel klein zijn en dat niet iedereen alle gerechten als volledige gang zou kiezen. Er zitten dus misschien gerechten tussen die je smaak niet zijn.
En ja, daar hebben we wel een puntje. Vier van de acht voorgerechten en drie van de acht hoofdgerechten konden ons niet echt in verrukking brengen. De nagerechten zijn altijd al iets heel persoonlijks dus dat is in dit concept een kwestie van toeval.
Al met al niet echt met honger van tafel, maar iets meer had wel gemogen. De wijnkaart is bescheiden. Het zwaartepunt ligt op de collectie van Croix d'Or. De prijs per fles is net zo bescheiden dus ala.
Water wordt niet gratisaangeboden bij de wijn. Mineraalwater is van Chaudfontaine en kost € 3,90 per halve liter.
Tafelkleden waren die avond bruin (?) maar gelukkig waren de servetten wit damast. De wijnglazen -rood en wit hetzelfde formaat- hadden zo'n gekraald drinkrandje, bestek in orde, borden perfect (en heet waar nodig). De bediening was beslist goed en persoonlijk. Toiletten keurig.
Al met al best een leuke avond en reden om in de zomer het terras aan het water eens te proberen voor een zonnige lunch.
Urs V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Gisterenavond een geweldige avond gehad. Een geweldige gastvrouw. Veel achterhoekse klasse en een geweldig gevoel voor humor een top gastvrouw. Kunnen heel veel restaurants iets van leren. Het eten was top. De proeverij allemaal mooie gerechten.
Edwin B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Erg gastvrij ontvangen. Voelde ons direct thuis. Prima kaart en een mogelijkheid om de zogenaamde 'proeverij' te kiezen. Voor- hoofd- en nagerecht bestaan uit allemaal kleine hapjes die ook op de menukaart voorkomen. Wij hebben uit de gewone menukaart gekozen, omdat we het vermoeden hadden dat het anders een beetje teveel zou worden. Desondanks heerlijk gegeten. Bediening is attent, vriendelijk en gepast. Geen haastig gedoe, maar alles perfect getimed. Prijs/kwaliteit is uitstekend en we gingen met een voldaan gevoel weer naar huis. Hier komen we vast nog een keertje terug. Een echte aanrader
erna1969 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Voelde mij zeer welkom en ben goed verwend geworden. Heerlijk gegeten: Proeverij is zeer uitgebreid. Voorgerecht en desert schoon op en hoofdgerechtjes iets van overgelaten omdat het best wel veel is. En af en toe de vraag of alles naar wens is is ook ok. Ga zeker nog eens terug met man en kind.
Aalsmeer123 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Na de positieve recensies over de proeverij zijn we hier zelf gaan proeven en daar kregen we zeker geen spijt van. Lekker eten en zeer vriendelijke bediening door o.a. de eigenaar van dit aan te raden restaurant. Met zijn gevarieerde samenstelling, goede porties en uitstekende prijs/kwaliteit verhouding is de proeverij echt een aanrader. Wij komen zeker een keer terug bij "Steiger 28".
Caroline K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gezellig restaurant met zeer vriendelijk bediening. De Proeverij is een aanrader. Heerlijke kleine gerechtjes. De tonijn hiervanbij het voorgerecht was super. We komen zeker terug. De cabernet sauvignon is ook top.
tonidejong .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De Proeverij was een heerlijke keuze voor onze tafel van 5 personen. De bediening legde goed uit wat de verschillende gerechtjes inhielden en was gezellig aanwezig.
Een aanrader voor ieder die verrast wil worden.
Anneka .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Een heerlijke culinaire avond op het terras, 2x proeverij en 2x a la carte. Met zorg samengestelde gerechten gecombineerd met de beste service die je kunt verwachten. Vriendelijk, kundig en heel servicegericht. Er vliegen inderdaad regelmatig vliegtuigen voorbij maar dat heeft ook wel weer wat zeker als het als bij ons het geval was een A380 is. Een restaurant waar we nog vaak terug willen komen en we kijken al uit naar de nieuwe wijnkaart
Ann G.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Heerlijk op het terras gezeten, in de schaduw en 4 x Proeverij. Heerlijke gerechtjes. Het was erg druk op deze zomerse dag, maar de service was goed. Een aanrader. Jammer dat het eerste uur een aanvliegroute naar Schiphol pal over ons heen ging....
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het proeverij menu is een aanrader. Heel gevarieerd en zeer smakelijk.Mooi in balans. Prima prijs-kwaliteit. Een ontspannen setting met zeer hartelijke leiding en medewerkers. Een verrijking van het culinaire aanbod in Aalsmeer.
Theo en Marianne Benschop
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We hadden op het laatste moment besloten om een eenvoudig hapje buiten de deur te eten en kwamen na een korte zoektocht op Internet uit bij Steiger 28. Vele recensies gaan over de Proeverij, maar het restaurant leent zich ook uitstekend voor een saté ossenhaas. Prima vlees, heerlijke pindasaus en als klap op de vuurpijl superlekkere, iets doorgebakken frietjes. Vriendelijke bediening, een leuk pand en een lekker terras nodigen uit tot een bezoek aan deze uithoek aan de Ringvaart. En oh ja, vermeldenswaardig is de relaxte laid back sfeer, die zich al van je meester maakt zodra je de Pontweg op rijdt... Dus ook voor een snelle(re) hap is Steiger 28 aanbevelenswaardig!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Allereerst is het enthousiasme waarmee je als gast wordt begroet hartverwarmend. Met een groep van 9 personen gekozen voor de proeverij.
Geen gemits en gemaar boven de menukaart maar al het lekkers op tafel.
De voor en nagerechten zijn het leukst en lekkerst.
Hoofdgerechten niet allemaal optimaal, rundvlees is de top.
Suggestie: bij de koffie een klein schaaltje met zoets.
Tini M.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We hebben erg genoten van de Proeverij bestaande uit 8 voor-, hoofd- en nagerechten. Mooi opgediend.Het enige is dat de hoofdgerechten snel afkoelen in de stenen schaaltjes. Een idee om een rechaud te gebruiken dan hoef je niet zo snel te eten
Knarf1960 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Gezellig en intiem restaurant. En verrassend , die proeverij , goed bedacht, weer eens wat anders.
Hier gaan wij zeker terugkomen, echt aan te raden.
Frank Velders
Brigitte B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
De locatie van dit restaurant is erg leuk, bij mooi weer kan je buiten zitten met mooi zicht op het water. Aanmeren vanaf de Ringvaart is mogelijk.
Er is pas een nieuwe eigenaar, hele gezellige mensen en supergoed met de service.
Wij hebben de proeverij gekozen, was erg gevarieerd en heerlijk. Dit restaurant gaan wij zeker vaker bezoeken, echt een aanrader!
Georgie P.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Vorige week gegeten, we wisten niet waar we heen wilden. Dus een restaurant gegoogled in de buurt. Geen idee wat ons stond te wachten toen we dit uitkozen. Wat een gastvrijheid, wat een lekker eten en wat een ongedwongen gezelligheid. Schot in de roos! We komen zeker terug.
Ingeborg V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Steiger 28 is een nieuw restaurantje in Aalsmeer. Zeker een aanwinst voor het dorp. Bij toeval binnen komen lopen, in de veronderstelling dat de oude eigenaar er nog zat.
Erg enthousiaste nieuwe eigenaar die zich direct verontschuldigde dat het druk was en hij alleen in de bediening stond aangezien er een medewerker ziek was. Hij had het druk maar we werden prima geholpen! Beter dan in sommige restaurants waar er bediening in overvloed is.
We hebben de proeverij besteld... prima keuze... lekker alles van de kaart kunnen proeven.
We bevelen dit restaurant en vooral de Proeverij zeker aan!