Restaurant Stedelijk

6,3
6,7
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Vijf jaar na de heropening van het Stedelijk is dit restaurant zo'n spectaculaire aanfluiting dat het eigenlijk een must is er eens te gaan zitten.
Over de veel te hoge prijzen hadden anderen het al. Over de vaak matige kwaliteit van het eten ook. Maar de ambiance... muziek die rechtstreeks van radio 538 lijkt te komen, belazerd meubilair, losse kabeltjes en stekkertjes van de apparatuur op de balie, toiletten waarin een bom lijkt te zijn afgegaan. Het zou een visitekaartje voor de stad moeten zijn, het is een bron van gêne.
hellen V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Een kleine ceasar salade gegeten voor 13! Euro. Het was echt een mini bordje. Volstrekt belachelijke prijzen. Jammer want verder is het een top plek en een fantastisch museum.
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Een restaurant van een museum? Kan dat wat zijn? Wis en waarachtig. Voor het concert even gegeten. Huisgemarineerde zalm, mooie portie met een julienne van appel en witlof, prachtig van smaak. De zeewolf die volgde was goed, de entourage verzorgd, gevarieerd en heel smakelijk. Ruime wijnkaart met voldoende wijnen per glas. Het wentelteefje als nagerecht is absoluut aan te raden. Net als het hele restaurant dus. Fijne medewerkers.
Co-en A.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlihk middagje stedelijk gedaan. Daarna veel zin in een drankje met een frietje. Heel gezellig idee... zou je denken. Wat een onaardige bediening. Iemand aankijken terwijl je praat is erg lastig. Maar goed, we hadden dorst en trek. Gelukkig kwam het drinken snel. Toen dat ongeveer op was kwamen de frietjes in een gezellige frietzak. Na de eerste hap leek t wel een soort puree met een korstje. Dan maar een tweede. Het werd viezer en viezer. Ober geroepen of ze deze zakken friet van 4.50 per stuk weer wilde meenemen. Niet te doen wat een vies eten. En dan ook nog eens helemaal niets daar over zeggen. Wij gaan hier dus nooit meer naar toe. Echt! Wat een slechte zaak. Arme toeristen. Gatver!
Stéphanie V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Onze dag begon met: "Willen jullie hier zitten? Jullie moeten NU kiezen?" Hartelijk dank vriendelijke gastheer. Vervolgens kregen wij een Caesar salade geserveerd in een bordje wat het atrium van de UvA ook serveert voor een rauwkostsalade'tje. On the side, kregen wij een in boter druipend Van der Valk bordje met seizoensgroente wat net uit het HAK potje geschonken was. Tijdens mijn bezoek aan het Stedelijk museum vroeg ik mij af wie er aansprakelijk zou zijn als ik deze vreselijke salade weer uitkotste. Volgende keer eet ik weer in het verzorgingstehuis van mijn opa, dat is smakelijker dan deze bende. Behalve de vriendelijke dame achter de bar, kan het personeel ook nog wel wat lessen ontvangen op het gebied van gastvrijheid.
corstiaan .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
het witte brood zowel als de witte bolletjes hebben kraak nog smaak. Over de krabsalade kan ik niet meer opmerken dan dat'ie fris was, of de kroketjes van krab of kreeft waren was onduidelijk en hamburger (met onsmakelijke groentjes en dito frites) krijgt een 6. toen ik los van onze smoothies een glas kraan,water vroeg kreeg ik dat in zo'n klein glaasje dat ik het lachen niet onderdrukken kon. de bediening is matig. de locatie is het enige positieve.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Op het terras, onder de "badkuip".
Een wel heel erg klein glaasje koffie, een kopje thee en twee appelgebak voor € 15,50.
Bespottelijk duur !
Daarbij een vies tafeltje, 2 plastic rode kuipstoeltjes.
Nee, nooit meer .
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Na museum bezoek een prachtige plek om te lunchen. De bediening voegt niet echt iets toe, wel degelijk, maar totaal niet attent. De simpele wijn is flink aan de prijs en dat zijn de lunch gerechten ook, 11,50 voor een broodje van de dag! Zeker niet slecht, maar niet in verhouding tot de prijs. Dus echt gericht op oud zuid en de toeristen, als Amsterdammer was het voor mij eenmalig.
Karijn V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Met een groep gegeten in het Stedelijk. Lekkere atmosfeer, prachtige locatie, leuke dj die lekker speelt. Het voorgerecht bestond uit een proeverij van louter visgerechten. Heerlijk, met diverse dieetwensen werd rekening gehouden, dat was top. Als hoofdgerecht een heerlijke steak....Prijs kwaliteitverhouding is ok, niet noemenswaardig, gewoon goed. Had alleen het idee dat mijn decaf cappuccino niet decaf was, halve nacht wakker gelegen.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vandaag met m'n gezin gegeten in het Stedelijk. Het decor vind ik fantastisch. Ruim, fris en modern. Bediening was vriendelijk, maar niet heel snel. Het was overigens niet druk, dus.
Het eten (kabeljauw, zeebaars, kroket) was matig. Door de prijs (25 euro voor de zeebaars) was de prijs-kwaliteitverhouding niet goed. Het dessert (proeverij van ijs en andere vloeibare zaken) was ook niet bijzonder.
pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
De bestellingen kwamen ondanks de drukte snel. Het paste maar net op het piepkleine tafeltje. Het eten was niet slecht, maar niks bijzonders en te duur voor wat je krijgt. Het brood bij de makreel met venkelsalade en avocado (E 11,50) was keihard en onmogelijk te snijden met het botte mes. Er zat geen avocado bij. Het brood was alleen met een dun laagje ´avocadocreme´ besmeerd. De venkelsalade bestond uit 3 a 4 kleine stukjes venkel. Mijn tafelgenoot had een steak tartare. Tot onze verrassing werd die niet met toast maar met frites geserveerd. Misschien hadden we dat verkeerd gelezen. Het was verder wel goed. De cappuccino (E 3) was meer een soort koffie verkeerd, zoals je moeder dat veertig jaar geleden zelf aan het fornuis maakte. Die krijg je op de meeste adressen in Amsterdam-Zuid stukken beter én goedkoper. We wilden afrekenen, een stuk of drie a vier mensen van de bediening aangesproken, maar niemand had tijd of zin. Uiteindelijk maar opgestaan en aan de kassa betaald bij een man die ´ik ben chagrijnig´ in hoofdletters op zijn voorhoofd had geschreven, geen boe of ba zei en ons geen blik waardig gunde. Waarom zou hij. Er stond nog steeds een rij mensen te wachten voor een vrij tafeltje. Al met al een toch wat deprimerende ervaring van een uitje waar we lang naar uit hadden gekeken. Jammer, want dit restaurant heeft veel potentie.
dboortsma .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Heerlijk gegeten! Ontzettend aardige bediening, lactose én gluten allergie aan onze tafel en hier werd voortreffelijk rekening mee gehouden! Geweldig hoe de manager of de sommelier, over de wijnen vertelde. heerlijke gerechten die nét iets anders waren dan op de kaart stonden met uitleg bij elk gerecht. Het restaurant was enigszins kaal, maar we zaten eerlijk rustig, achterin het restaurant aan een gezellige tafel. Terug komen zeker de moeite waard!
Marth B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
De bediening loopt rond als zombies. Echt onmogelijk om de aandacht te trekken. Overal moet om gevraagd worden Bestek en borden worden vergeten. Bovendien gebruiken ze een zilveren dienblad dat gewoon op tafel wordt gesmeten ipv aardige attente bediening dat vraagt of alles naar wens is en zelf langs komt om de bestelling op te nemen.
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Prima broodjes, goede koffie, snelle en vriendelijke bediening. Prijzen zouden wat lager kunnen, maar helaas is dat een algemeen probleem in de Amsterdamse horeca. De locatie is heerlijk licht, een mooie plek in de stad. Ook bij grote drukte blijft het redelijk aangenaam. We komen hier regelmatig en vanwege de constante kwaliteit is het een goed moment om het positieve geluid eens te laten horen.

DMBS .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Wij hebben hier vanmiddag gegeten tijdens ons bezoek aan het stedelijk museum. We zijn ronduit onbeschoft behandeld! Ons drinken werd op een dienblad op onze tafel gesmeten in plaats van normaal uit geserveerd te worden. Het eten was verder prima. Bij het afrekenen hadden we echter nog een aanvaring met de ober. We wilde de rekening graag splitten dus vertelde ik hem wat ik wou betalen, hij verstond mijn 2 kroketten met brood als 2x kroketten met brood. Toen ik hem hier op wees zei hij dat dit mijn schuld was omdat ik het cijfer 2 in mijn mond had genomen. Toen ik vervolgens zei dat ik dat deed omdat ze ook 1 kroket met brood op de kaart hadden. Wees hij mij er op dat hij dit NATUURLIJK ook wel wist. Met andere woorden nog steeds mijn schuld
petradevries72 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Vanmiddag bij Restaurant Stedelijk gegeten. Het was enorm druk maar de host/manager heeft ons heel netjes uitgelegd dat wij 5 min moesten wachten. Na 3 min werden wij naar een tafel gebracht.
Alles liep als 'n geoliede machine. Zeer goed en innemend personeel, die ogen in hun rug hadden! Eten was simpel maar lekker. De gehele middag was heel leuk. Bedankt!
Reinier E.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Ben al vaak hier geweest voor koffie of drankje: altijd prima, en locatie/decor is natuurlijk geweldig. Helaas was meest recente diner een ramp, en liep uit op mijn eerste 'klacht' in een restaurant in jaren, en ik ga vaak uit eten!
Allereerst was de 'catch of the day', een moot vis, compleet rauw. Dit werd vriendelijk opgelost door een nieuwe moot te brengen, maar helaas was ook deze nog steeds op de rand van rauw, had een vreemde structuur (dradig, vlezig, op viezige manier), en was gewoon echt niet lekker (had nog nooit ergens een dergelijke vis en bereiding meegemaakt, en ik bestel zeer vaak vis ). Ook hier werd vriendelijk op gereageerd, en ik gaf aan dat ik wist dat dit evt ook aan mij kon liggen, misschien niet het juiste gerecht voor mij. Koos toen een Caesar salad, en deze was echt de slechtste die ik ooit ergens heb gehad: een paar ijskoude smakeloze gegrilde garnalen, compleet smakeloze geraspte kaas (hard, uitgedroogd), 1 flinter ansjovis, en het treurigste: een halve liter vieze mayonaise: de sla dreef bijna in de plas saus. 100% liefdeloos, en ronduit vies.
Liet het praktisch onaangetast staan, ober gaf toe dat hij zelf ook niet zo iets zou willen eten (!), maar kwam na beraad terug uit de keuken en gaf te kennen dat 'de manager er klaar mee was'. Met ons welteverstaan. Dus gewoon betalen, en wegwezen. Een dergelijk liefdeloos restaurant, op z'n mooie locatie, is een blamage voor het museum, de locatie, en de ruimte. Natuurlijk, vooral toeristen zullen blijven komen, en voor koffie's is het een prima plek, maar ik zou me schamen als ik op welke wijze dan ook betrokken zou zijn bij het keuken-gebeuren hier.
Frenkie23 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Gelokt door een aangekondigd oester en kreeftmenu hebben wij bij dit restaurant gegeten: oesters waren op, er waren er nog 5 van inferieure maat en kwaliteit. De halve kreeft was van het formaat langoustine met een te dikke laag kaas. En 8 euro voor een glas wijn is echt teveel, dus niet voor herhaling vatbaar. De bediening is overigens ook niet erg professioneel, wel vriendelijk
deZwarte .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Gister middag een top lunch gehad op een onverwachte plek!
Ik ben zelf en mijn vrouw ook niet geen museum ganger maar liep over het Museumplein, zag tot mijn verbazing een vol gezellig restaurant en dacht laat ik eens binnenlopen.

Zonder al te veel verwachtingen werden wij super vriendelijk verwelkomt aan de bar en netjes naar een tafeltje gebracht.
De vriendelijke dame in de bediening nam snel onze drankjes (lekker die verse smoothies) op en adviseerde ons een broodje van de dag te nemen, zo gezegd zo gedaan.
WOW!! wat een heerlijk rijk belegd broodje tonijnsalade.

Al met al een heerlijke lunch gehad op een gezellige plek in Amsterdam, Heerlijk eten en vriendelijk personeel.

Bedankt!!

ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Na het museum bezoek , neergestreken in de uitnodigende ambiance van het restaurant naast/aan Het Stedelijk Museum.
Je zit in een prachtige ruimte, comfortabel. Maar al snel bleek dat er de sfeer van een koffietent hangt. Bediening drukker met zichzelf en elkaar dan met hun bezoek. Nonchalant, te amicaal in het benaderen van de gasten en onrustig. Eten was zondermeer goed. Tartaar : zelf mengen, leuk om te doen , vlees gelukkig niet dood-gepureerd, maar goede structuur smeuïg en zacht. Steak ook zeer smaakvol en goed te kauwen,
Zeer matige wijnkaart ; klein en veel trieste kwaliteit. De Viognier was OK, rijp vol en zacht ...ook nog iets te zoet. De Pinot Noir bracht de geur van geconserveerde aardbeien en totaal geen inhoud , de Merlot Boschendal is Atypisch voor de druivensoort, geschroeid met geforceerde zuren, ; mij iets teveel zon in mijn glas. De bediening zal ook wel veel kilometers maken in deze ruime ambiance. Ruimte voor bezinning en heroriëntatie op een toplocatie.