Restaurant Stedelijk

Jos V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Corstiaan .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
het witte brood zowel als de witte bolletjes hebben kraak nog smaak. Over de krabsalade kan ik niet meer opmerken dan dat'ie fris was, of de kroketjes van krab of kreeft waren was onduidelijk en hamburger (met onsmakelijke groentjes en dito frites) krijgt een 6. toen ik los van onze smoothies een glas kraan,water vroeg kreeg ik dat in zo'n klein glaasje dat ik het lachen niet onderdrukken kon. de bediening is matig. de locatie is het enige positieve.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Op het terras, onder de "badkuip".
Een wel heel erg klein glaasje koffie, een kopje thee en twee appelgebak voor € 15,50.
Bespottelijk duur !
Daarbij een vies tafeltje, 2 plastic rode kuipstoeltjes.
Nee, nooit meer .
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Na museum bezoek een prachtige plek om te lunchen. De bediening voegt niet echt iets toe, wel degelijk, maar totaal niet attent. De simpele wijn is flink aan de prijs en dat zijn de lunch gerechten ook, 11,50 voor een broodje van de dag! Zeker niet slecht, maar niet in verhouding tot de prijs. Dus echt gericht op oud zuid en de toeristen, als Amsterdammer was het voor mij eenmalig.
Karijn V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Met een groep gegeten in het Stedelijk. Lekkere atmosfeer, prachtige locatie, leuke dj die lekker speelt. Het voorgerecht bestond uit een proeverij van louter visgerechten. Heerlijk, met diverse dieetwensen werd rekening gehouden, dat was top. Als hoofdgerecht een heerlijke steak....Prijs kwaliteitverhouding is ok, niet noemenswaardig, gewoon goed. Had alleen het idee dat mijn decaf cappuccino niet decaf was, halve nacht wakker gelegen.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vandaag met m'n gezin gegeten in het Stedelijk. Het decor vind ik fantastisch. Ruim, fris en modern. Bediening was vriendelijk, maar niet heel snel. Het was overigens niet druk, dus.
Het eten (kabeljauw, zeebaars, kroket) was matig. Door de prijs (25 euro voor de zeebaars) was de prijs-kwaliteitverhouding niet goed. Het dessert (proeverij van ijs en andere vloeibare zaken) was ook niet bijzonder.
Pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
De bestellingen kwamen ondanks de drukte snel. Het paste maar net op het piepkleine tafeltje. Het eten was niet slecht, maar niks bijzonders en te duur voor wat je krijgt. Het brood bij de makreel met venkelsalade en avocado (E 11,50) was keihard en onmogelijk te snijden met het botte mes. Er zat geen avocado bij. Het brood was alleen met een dun laagje ´avocadocreme´ besmeerd. De venkelsalade bestond uit 3 a 4 kleine stukjes venkel. Mijn tafelgenoot had een steak tartare. Tot onze verrassing werd die niet met toast maar met frites geserveerd. Misschien hadden we dat verkeerd gelezen. Het was verder wel goed. De cappuccino (E 3) was meer een soort koffie verkeerd, zoals je moeder dat veertig jaar geleden zelf aan het fornuis maakte. Die krijg je op de meeste adressen in Amsterdam-Zuid stukken beter én goedkoper. We wilden afrekenen, een stuk of drie a vier mensen van de bediening aangesproken, maar niemand had tijd of zin. Uiteindelijk maar opgestaan en aan de kassa betaald bij een man die ´ik ben chagrijnig´ in hoofdletters op zijn voorhoofd had geschreven, geen boe of ba zei en ons geen blik waardig gunde. Waarom zou hij. Er stond nog steeds een rij mensen te wachten voor een vrij tafeltje. Al met al een toch wat deprimerende ervaring van een uitje waar we lang naar uit hadden gekeken. Jammer, want dit restaurant heeft veel potentie.
Dboortsma .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Heerlijk gegeten! Ontzettend aardige bediening, lactose én gluten allergie aan onze tafel en hier werd voortreffelijk rekening mee gehouden! Geweldig hoe de manager of de sommelier, over de wijnen vertelde. heerlijke gerechten die nét iets anders waren dan op de kaart stonden met uitleg bij elk gerecht. Het restaurant was enigszins kaal, maar we zaten eerlijk rustig, achterin het restaurant aan een gezellige tafel. Terug komen zeker de moeite waard!
Marth B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
De bediening loopt rond als zombies. Echt onmogelijk om de aandacht te trekken. Overal moet om gevraagd worden Bestek en borden worden vergeten. Bovendien gebruiken ze een zilveren dienblad dat gewoon op tafel wordt gesmeten ipv aardige attente bediening dat vraagt of alles naar wens is en zelf langs komt om de bestelling op te nemen.
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Prima broodjes, goede koffie, snelle en vriendelijke bediening. Prijzen zouden wat lager kunnen, maar helaas is dat een algemeen probleem in de Amsterdamse horeca. De locatie is heerlijk licht, een mooie plek in de stad. Ook bij grote drukte blijft het redelijk aangenaam. We komen hier regelmatig en vanwege de constante kwaliteit is het een goed moment om het positieve geluid eens te laten horen.

DMBS .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Wij hebben hier vanmiddag gegeten tijdens ons bezoek aan het stedelijk museum. We zijn ronduit onbeschoft behandeld! Ons drinken werd op een dienblad op onze tafel gesmeten in plaats van normaal uit geserveerd te worden. Het eten was verder prima. Bij het afrekenen hadden we echter nog een aanvaring met de ober. We wilde de rekening graag splitten dus vertelde ik hem wat ik wou betalen, hij verstond mijn 2 kroketten met brood als 2x kroketten met brood. Toen ik hem hier op wees zei hij dat dit mijn schuld was omdat ik het cijfer 2 in mijn mond had genomen. Toen ik vervolgens zei dat ik dat deed omdat ze ook 1 kroket met brood op de kaart hadden. Wees hij mij er op dat hij dit NATUURLIJK ook wel wist. Met andere woorden nog steeds mijn schuld
Petradevries72 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Vanmiddag bij Restaurant Stedelijk gegeten. Het was enorm druk maar de host/manager heeft ons heel netjes uitgelegd dat wij 5 min moesten wachten. Na 3 min werden wij naar een tafel gebracht.
Alles liep als 'n geoliede machine. Zeer goed en innemend personeel, die ogen in hun rug hadden! Eten was simpel maar lekker. De gehele middag was heel leuk. Bedankt!
Revers .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Ben al vaak hier geweest voor koffie of drankje: altijd prima, en locatie/decor is natuurlijk geweldig. Helaas was meest recente diner een ramp, en liep uit op mijn eerste 'klacht' in een restaurant in jaren, en ik ga vaak uit eten!
Allereerst was de 'catch of the day', een moot vis, compleet rauw. Dit werd vriendelijk opgelost door een nieuwe moot te brengen, maar helaas was ook deze nog steeds op de rand van rauw, had een vreemde structuur (dradig, vlezig, op viezige manier), en was gewoon echt niet lekker (had nog nooit ergens een dergelijke vis en bereiding meegemaakt, en ik bestel zeer vaak vis ). Ook hier werd vriendelijk op gereageerd, en ik gaf aan dat ik wist dat dit evt ook aan mij kon liggen, misschien niet het juiste gerecht voor mij. Koos toen een Caesar salad, en deze was echt de slechtste die ik ooit ergens heb gehad: een paar ijskoude smakeloze gegrilde garnalen, compleet smakeloze geraspte kaas (hard, uitgedroogd), 1 flinter ansjovis, en het treurigste: een halve liter vieze mayonaise: de sla dreef bijna in de plas saus. 100% liefdeloos, en ronduit vies.
Liet het praktisch onaangetast staan, ober gaf toe dat hij zelf ook niet zo iets zou willen eten (!), maar kwam na beraad terug uit de keuken en gaf te kennen dat 'de manager er klaar mee was'. Met ons welteverstaan. Dus gewoon betalen, en wegwezen. Een dergelijk liefdeloos restaurant, op z'n mooie locatie, is een blamage voor het museum, de locatie, en de ruimte. Natuurlijk, vooral toeristen zullen blijven komen, en voor koffie's is het een prima plek, maar ik zou me schamen als ik op welke wijze dan ook betrokken zou zijn bij het keuken-gebeuren hier.
Frenkie23 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Gelokt door een aangekondigd oester en kreeftmenu hebben wij bij dit restaurant gegeten: oesters waren op, er waren er nog 5 van inferieure maat en kwaliteit. De halve kreeft was van het formaat langoustine met een te dikke laag kaas. En 8 euro voor een glas wijn is echt teveel, dus niet voor herhaling vatbaar. De bediening is overigens ook niet erg professioneel, wel vriendelijk
DeZwarte .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Gister middag een top lunch gehad op een onverwachte plek!
Ik ben zelf en mijn vrouw ook niet geen museum ganger maar liep over het Museumplein, zag tot mijn verbazing een vol gezellig restaurant en dacht laat ik eens binnenlopen.

Zonder al te veel verwachtingen werden wij super vriendelijk verwelkomt aan de bar en netjes naar een tafeltje gebracht.
De vriendelijke dame in de bediening nam snel onze drankjes (lekker die verse smoothies) op en adviseerde ons een broodje van de dag te nemen, zo gezegd zo gedaan.
WOW!! wat een heerlijk rijk belegd broodje tonijnsalade.

Al met al een heerlijke lunch gehad op een gezellige plek in Amsterdam, Heerlijk eten en vriendelijk personeel.

Bedankt!!

ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Na het museum bezoek , neergestreken in de uitnodigende ambiance van het restaurant naast/aan Het Stedelijk Museum.
Je zit in een prachtige ruimte, comfortabel. Maar al snel bleek dat er de sfeer van een koffietent hangt. Bediening drukker met zichzelf en elkaar dan met hun bezoek. Nonchalant, te amicaal in het benaderen van de gasten en onrustig. Eten was zondermeer goed. Tartaar : zelf mengen, leuk om te doen , vlees gelukkig niet dood-gepureerd, maar goede structuur smeuïg en zacht. Steak ook zeer smaakvol en goed te kauwen,
Zeer matige wijnkaart ; klein en veel trieste kwaliteit. De Viognier was OK, rijp vol en zacht ...ook nog iets te zoet. De Pinot Noir bracht de geur van geconserveerde aardbeien en totaal geen inhoud , de Merlot Boschendal is Atypisch voor de druivensoort, geschroeid met geforceerde zuren, ; mij iets teveel zon in mijn glas. De bediening zal ook wel veel kilometers maken in deze ruime ambiance. Ruimte voor bezinning en heroriëntatie op een toplocatie.
Ildi N.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Ligt in/naast het Stedelijk Museum.
We waren er in de Kerstvakantie. Het was er erg druk, maar toch snel een plaatsje toegewezen gekregen voor een lunch.
Op de kaart staan bijzondere lunch gerechten. Beetje luxere gerechten. Maar ook wat simpele gerechten worden er aangeboden.
De vissoep was goed. De broodjes royaal belegd. Een puntzak frites, mooi gepresenteerd.
Maar bv sushi kon je er ook eten en wat kleinere exquise gerechten.
Service was niet heel bijzonder, waarschijnlijk omdat het ook erg druk was.
Voor de toilet moet je met de trap naar beneden.
Decor niet bijzonder, al was het design van de tafels binnen bijzonder bij het raam.....daar lopen de tafels door naar buiten toe.

FRaeven .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
VENETIE EFFECT.

Afgelopen tijd twee keer na het bezoeken van het Stedelijk Museum gegeten in het Restaurant Stedelijk. Er is sprake van het Venetie Effect: het maakt niet uit dat je geen aandacht meer geeft aan je eten en service; iedereen die er eet is toerist en hoe dan ook, zal nooit meer terugkomen.

Donderdag 10 december is het gelukt om onze spontane actie - na bezoek van het museum - daar te eten totaal te verknallen. Zaken als moeten wachten op je drank terwijl het eten al op tafel staat, een "leeg" restaurant met 5 obers en toch moeilijk om iemand te pakken te krijgen, etc etc. Maar goed, effe pech want "we moesten even heel veel met elkaar bespreken, aan de bar", Zagen we.

Ergste is dat het lukt om een Linguini a la Norma te verprutsen. Ik zei nog, neem geen pasta, eten we thuis al zo vaak....de saus was werkelijk smakeloos (je neemt een hap en je proeft werkelijk niets.....) en we hebben - zeer zeldzaam - het eten laten staan. Basilicum, de kern van "a la Norma" bleek op te zijn...

BIj het ander, eerder, bezoek - met meerdere vrienden - ging ook werkelijk alles mis. Veel wachten, zelf de fles wijn moeten openen ("ik weet niet hoe dat moet"), verkeerde rekening etc etc.

Het gevaarlijkste risico voor een restaurant is is dat er altijd gasten blijven komen, hoe dan ook. En hieruit zou je kunnen concluderen dat je goed bezig bent....maar eventuele luiheid (van het personeel) een gebrek aan aandacht aan het eten (keuken) zijn de grootste vijanden voor een restaurant, lijkt me.

En echt, zou het niet geweldig zijn dat het Restaurant Stedelijk het Stedelijk Museum aanvult met een waanzinnig positieve ervaring, voor alle bezoekers. Continue, altijd. Wachtrijen!!

FRaeven
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Het zou een top zaak kunnen zijn, maar dat is het momenteel zeker niet! De gerechten zijn aardig maar in de uitwerking mist er wel veel; caesar salade ok maar drijvend in dressing, sushi ok, vegetarisch gerecht risotto met wintergroenten zeer magertjes uitgevoerd. Vongole, gamba's en (90%) mosselen voor 22,50 - wel goede frites. Veel bediening, vriendelijk maar niet vlot en professioneel. Jammer, was nu om 19:30 al tweederde leeg, zou met Concertgebouw als overbuur vol kunnen zitten!