Restaurant (Stadsschouwburg) Stanislavski

- Ontbijt 10:00 - 17:00

6,6
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Op een zondagavond een hapje gegeten bij Stanislavski. Op zo'n drukke locatie als het Leidseplein, was het opvallend rustig in dit restaurant. Gekozen voor de poussin (piepkuiken) met citroen en salie. De salie was niet echt te proeven, maar verder was het een prima gerecht. Mals vlees en daarbij goede frieten en lekker aangemaakte sla. Als huiswijn Verdicchio, prima en goed op temperatuur. Het meisje uit de bediening was jong, lief en klantvriendelijk.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Gisteravond, voorafgaand aan een voorstelling, met vrienden gegeten bij Stanislavski.
In ons geval het theatermenu, vooraf viermaal de bombe van wild zwijn, als hoofdgerecht 3 maal de bavette en eenmaal de heek als vis van dag en als nagerecht de citroenmerinque.
De bombe was prima van smaak, zeker de combinatie van het sterkere wildzwijn met het
frisse van een appel. De bavette was goed en leuk opgediend, echter de heek was kurkdroog,
zonde voor zo'n mooie vis. Aangezien wij met het nagerecht krap uitkwamen voor de aanvang van de voorstelling hebben wij dit verschoven naar de pauze. Toen dermate lang moeten wachten dat wij de laat voor de voorstelling waren en genoegen moesten men met een mindere plaats boven.
Voor een theaterrestaurant zou het uitserveren beter moeten aansluiten op de voorstellingen,
tem eer daar ons naar de aanvangsttijd werd gevraagd en er in ons geval voldoende tijd was.
Het is echter wel een een hele leuke en gezellige locatie, veel meer en grand cafe dan een standaard theaterrestaurant.
Nynke B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Gezellig restaurant maar wij kregen 2 verbrande bavet's. De kok had de verbrande kant onder gelegd zodat we het niet zouden zien...... Ik zou niemand aanraden hier naartoe te gaan er zijn echt betere restaurant in de buurt.
P.denobel .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
etentje van zondag 6 maart 2016, on line gereserveerd om zes uur voor 2 volw. en 2 kinderen.Tafel eerst niet beschikbaar omdat was overgegegaan naar "nieuw" reseveringssysteem. Na 15 min. bestelling en drankje opgenomen met expliciete vraag om 2 porties bitterballen, frites als hoofdgerecht voor twee kinderen. Na vijf minuten 1 portie , brood vergeten, drankjes laat en hoofdgerecht vergeten vanwege kwijtraken bonnetje. Om zeven uur eindelijk te eten (met brood en water) en de tweede portie bitterballen. Zeer zoute Leng voor volw. Geen enkel excuus van de bediening. Voorstelling op het nippertje om half acht gehaald
Susannevanwersch .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijke zeeduivel! Mijn man genoot van het Brandhaarden thema gerecht Hamburger Pinkel. Sympathieke bediening op prachtige plek!
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een teleurstellende ervaring, in mijn herinnering veel beter...
De wortelsoep was te zuur en bevatte teveel droge vezels ( van citroengras en/of gember). De bavet was mals en mooi kort gebakken. De gegrilde groenten waren deels verkoold. En dat in de prachtige ambiance van de stadsschouwburg, voorafgaand aan theater. Dat kan toch veel beter!
Eduardjan .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Prima gegeten voor een heel redelijke prijs. Mooie balans tussen nieuw, alternatief en degelijk. Service ondanks drukte heel attent en vriendelijk. Ganzenborst met zuurkool voor 18,50 was het hoogtepunt. Wijnen ook uitstekend. Kom zeker terug.
Yolanda S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Eten, bediening en sfeer prima. We zaten wel op een tochtig plekje. Brrr.
Via de site gelokt door een leuk (3-gangen)menu of een 'eenakter' maar
voorafgaand aan onze voorstelling van 16.00 uur was dit niet mogelijk.
Aanbiedingen golden pas vanaf 17.00 uur. Jammer
Jesse2013 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Hoofdgerecht was uitstekend en voldoende; nagerecht wat minder; voorgerecht lekker;
Nadeel is dat het restaurant tevens hoofdentree is voor de schouwburg, waardoor regelematig koude wind.
Joriman .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Een zeer positieve ervaring: heel aardige bediening, lekkere kaart en prima wijn en dat alles in een goede sfeer! Voor herhaling vatbaar.
Renée V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Het is er dynamisch druk. De bediening is erg vriendelijk en toegankelijk. Het eten is gewoon lekker en op de kaart staan ongewone gerechten, zoals spelt risotto bijvoorbeeld. De portie was te veel voor mij, want het is een erg vullend gerecht. Toen de bediening mijn bord weghaalde, werd gevraagd of het wel gesmaakt had. Heel attent.
Ik vind het een ideaal adresje om voor het bezoek aan de schouwburg of film een hapje te eten. De keuken is vroeg open en je kunt gemakkelijk via internet reserveren.
Marlène K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Voor de voorstelling het theatermenu gekozen. De gerechten klonken aparter en schiep een hogerse verwachting dan dat ze waar konden maken. Het voorgerecht van eend was vlak van smaak. Het procureurs stuk was volgens mijn vriend lekker bereid. Het garnituur niet bijzonder. Mijn kabeljauw was niet gaar en het garnituur erg saai. Leuk was de voordracht van gedichten aan tafel. De volgende keer doen we alleen een drankje aan de bar. Het blijft een prima plek om bn-ers te spotten.
Margothanssen .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
We hebben lekker gegeten. de bediening was heel attent en zeer vriendelijk.
Er werd een gedicht aan tafel opgedragen om in de sfeer te komen van de voorstelling . Bijzonder!
A.soeteman .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Zeer geschikt om voor de voorstelling te eten. Er was eren probleem met het hoofdgerecht: dat kwam te laat, zodat we geen tijd meer hadden voor het dessert. Maar dat konden we na de voorstelling krijgen, op dezelfde gereserveerde tafel. Prima (en een erg lekker dessert).
Elsjegroen .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Ik had bavette besteld, het vlees was matig, er zat een heel klein beetje puree bij en rauwe groente die niet goed gewassen was (zanderig). Thuiskomen de koelkast ingedoken.
Madeleine V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Theatermenu was goed voor die prijs: kabeljauw was uitstekend gebakken en viel mooi nét gaar uiteen.
Timing was niet perfect, maar werd vriendelijk opgelost.
Jormin .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Dit keer bij Stanislavski zijn we on-Amsterdams (....) héél attent bediend door een vriendelijke en accurate jonge vrouw. Een goeie start van ons eten voorafgaand aan een voorstelling. Het eten was lekker, goeie prijs-kwaliteit. De ruimte is mooi, hoog en ook druk-rumoerig door al het binnenkomende theaterpubliek. Maar met z'n tweeën aan tafel is het goed te doen en kan je een gesprek hebben (met meer mensen is het lastiger om elkaar te verstaan).
IngridBl .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Voorgerecht met eendeborst wat taai en hard fruit. Hoofdgerecht met kabeljauw op de huid gebakken erg lekker. Goede snelle bediening en tijd genoeg om op tijd in het theater te zijn.
Karel P.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Theatermenu dat vlot werd uitgeserveerd. Niet echt spectaculair, wel lekker. Goeie huiswijnen. Setting is netjes, maar het blijft toch een deel van de entree van de schouwburg.
Gjertrud .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Het eten was zeer smaakvol. Service was super: ik kwam een uur voor de voorstelling en mijn man had een half uur vertraging. Voor mij was er vlot een voorgerecht en ze hielden het goed in de gaten, zodat het hoofdgerecht tegelijk met mijn man kwam. In kort tijdsbestek toch heerlijk gegeten. Gezien het werk van mijn man was dit optimaal!
Decor was uitstekend, op het laatst stroomden mensen binnen voor de voorstelling en dan voel je de kou van de open deuren.