Restaurant Spui

Westsingel 48 3811 BB Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Spui

Verrassende keuken in Amersfoort

Spui in Amersfoort houdt ervan zijn gasten te verrassen. Met een internationaal menu waar ze meer dan trots op zijn, schotelen ze je de lekkerste gerechten voor. Niet alleen smaakvol, maar ook boordevol vitamines en variatie. Vooral de signature dish schijnt een topper te zijn. In ieder geval staat de keukenbrigade voor je klaar om je in een prachtig pand op de Westersingel een heerlijke avond te bezorgen!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Spui

• : Per gezelschap krijgt u één horecakaart om gratis de stadhuisplein parkeergarage te verlaten!

- Maandag gesloten
- Dinsdag t/m zondag geopend van 12:00 tot 00:00
- Lunch van 12:00 tot 17:00
- Diner vanaf 17:30 tot 21:00

WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Op de laatste dag van februari hier gegeten, nog net op tijd voor een actie waarbij elk 2e gerecht slechts de halve prijs kost.

Gezellige inrichting, vriendelijk personeel. De stoelen vonden we niet zo comfortabel. En het was bij binnenkomst en weggaan even zoeken/wachten op personeel. Opvallend is dat er geen muziek klinkt, ook niet heel zacht. Hierdoor zijn gesprekken aan andere tafeltjes goed te verstaan.

We kregen een amuse met roggebrood en erwtensoep, erg orgineel verwerkt. Wel was het roggebrood wat overheersend.
Je kunt gerechtjes kiezen van 8,50, allemaal als tussengerecht. De koude gerechten waren wel beduidend kleiner dan de warme. Daardoor lijkt het meer op koude voorgerechtjes en warme hoofdgerechten. De kaart is overigens vrij klein.

Als koude gerechten kozen we zeebaars en eend. De eend was wat saai, de zeebaars heerlijk, ceviche bereiding.
Als warme gerechten zuurkool en fazant. Zuurkool was door rode peper en salami pittig, origineel en lekker. Bij de fazant zat een lekkere, dikke mosterdjus.
De opmaak van de borden (en borden zelf) is van hoog niveau. Het ziet er allemaal geweldig uit.

Over het dessert zijn we wat minder te spreken. De twix 2.0 is wel origineel, maar door een keiharde bodem nauwelijks te eten. De stoofperenpannacotta is blijkbaar een verzinsel van een stagiair, zo werd ons verteld. Zowel ijs als gelletjes deed niet aan stoofpeer denken, weinig smaak. Een stoofpeertje op het bord had het nog goed kunnen maken, maar die ontbrak.

Al met al een leuk restaurant. Over het algemeen lekkere gerechtjes, die prachtig gepresenteerd worden. Aan het dessert kan nog wat verbeterd worden.
Gea D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Afgelopen zaterdag gegeten ter gelegenheid van mijn verjaardag. Ondanks dat het tot 3 x aan toe gemeld is, kon er geen felicitatie van af door het personeel. Beetje slordig hoor.. Het was druk zaterdag en volgens mij kon de keuken het niet helemaal aan, waardoor de wachttijd tot het eerste gerecht (amuse) lang duurde (meer dan een half uur). Er staat geen brood of knabbeltje op tafel, waardoor het aperitief erg karig is. Voor de rest heerlijk gegeten en het arrangement 4 gangen incl. wijn, water en koffie voor 49 euro is absoluut de moeite waard. Bediening: let op de wijnen als er één persoon aan tafel zit met een afwijkend menu (vegetarisch).
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Geen aanrader dit restaurant. De bediening heeft het vooral erg gezellig met elkaar: kletsen veel met elkaar achter de bar. Alleen bij binnenkomst werd gevraagd of we wat wilden drinken, de rest van de avond moesten wij er steeds zelf om vragen en alsnog vergaten ze de wijn bij de eerste gang: werd pas ingeschonken toen het eerste gerecht al op was. Lang wachten op de gerechten, daarom maar een gang overgeslagen omdat het ons echt te laat werd. Borden worden laat weggeruimd, leeggedronken glazen blijven op de tafel staan. Kortom: personeel hier heeft nog veel te leren. Gerechtjes zijn klein, op zichzelf wel goed, maar irritatie over de slechte bediening overheerst.
Florianne .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Ik had gereserveerd voor Valentijnsdag. Ik wist niet dat er op deze dag een speciaal menu was. Dit was een grote teleurstelling. Het stond niet vermeld op de website, anders had ik niet gereserveerd.
Pim M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hebben heerlijk bij Spui gegeten en de gastheer was perfect, niet over de top, maar attent en erg vriendelijk. Qua prijs-kwaliteit kan ik dit iedereen aanraden. We komen snel een keer terug.
Betty T.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
erg lekkere gerechten. Vooraf een bisque, deze was heerlijk! Gevolgd door tonijn sashimi (lekker) en een erg
lekkere risotto. Echt genieten. Bediening was vriendelijk.
Daniela K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk in alle rust gegeten.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Wij gingen voor het 6-gangen menu, met wijnarrangement, flessen water en koffie met friandises toe. Alle gerechten waren feestelijk en erg lekker. De risotto met worst was zalig, de hertenfilet verrukkelijk. Dessert met stroopwafelijs ook erg lekker. Alles werd mooi opgediend. De begeleidende wijnen pasten uitstekend bij de diverse gerechten. Port bij het kaasplankje, dessertwijn bij het ijs, allemaal goede keuzes. Dan de bediening: jong en deels nog wat onervaren maar dat werd ruim gecompenseerd door vriendelijkheid. Toen ik aangaf niet van rode wijn te houden maar fan ben van de Marlborough wijnen uit Nieuw Zeeland werd voor mij, ongevraagd, deze wijn ingeschonken. Heel erg attent! Ik wist niet eens dat zij deze wijn hadden. Dus redenen genoeg om dit restaurant snel weer te bezoeken!
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Het eten was erg lekker en voor ons precies genoeg. We hadden het 4 gangen verassingsmenu genomen. Dit menu wordt geserveerd inclusief bijpassende wijnen, koffie of thee na en een aantal lekkere friandises. Erg attent is dat de prijs werd verlaagd als je minder wijn drinkt. Het personeel was erg vriendelijk. 1 meisje was nieuw en moest nog veel leren over de gerechten en de wijn, maar dat was zeker niet erg.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Avond voldeed niet aan verwachtingen, voornamelijk qua service (onervaren personeel; te merken aan niet (tijdig) afruimen tafel, niet in/bijschenken drank, onvoldoende kennis van geserveerde gerechten).
Ook hetgeen was aangekondigd qua eten voldeed qua kwaliteit en hoeveelheid niet aan onze afspraken en verwachtingen.
Afgesproken was dat er van de kaart zou mogen worden gekozen, Met bijpassende wijnen bij de gerechten. Dit bleek op de avond zelf niet de bedoeling. Dit direct aangekaart.
Na ons bezoek herhaaldelijk getracht tot een oplossing te komen, dit is echter niet gelukt.
Adrianus W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Nadat onze populaire over naar Zisters van Margaux is vertrokken, is ons inziens Spui achteruit gegaan. De gerechten zijn ok maar er is geen vernieuwing van de beperkte menu kaart. De wijnen zijn in kwaliteit achteruit gegaan. De bedoening is verjongd, doet haar best maar maakt de nodige fouten waardoor we vandaag lang moesten wachten. Toen we uiteindelijk helemaal geen menukaart kregen voor het nagerecht zijn we maar vertrokken. Spui was één van onze favorieten in Amersfoort. Na de ervaring van vanavond gaan we echter wat langer wachten om er weer te gaan eten. Kijken of de beweging weer positief kan worden ipv verder terug.
Willeke B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten, zeer aardige bediening die erg hard werkten. Dat we wat langer moesten wachten is ze helemaal vergeven zeker omdat ze uit zichzelf daar excuses voor maakten. Wij komen zeker weer!
Francis V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Super gastvrije ontvangst en je voelt je meteen thuis! Duidelijke uitleg en alle aandacht voor de gerechten/wijn! Vond porties zelfs wat ruim, iets minder en meer technieken in 1 gerecht is wenselijk! Zeker voor herhaling vatbaar
DeMolenaar .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Op een zaterdag avond gegeten. Ambiance prima, buiten onder de bladeren naast de oude mannenzaal. De hoofdgerechten zijn prima voor het geld, maar niet bijzonder in Amersfoort. De porties zijn aan de kleine kant. Het nagerecht: omelet siberienne was rechtstreeks afkomstig van de groothandel en gewoon rommel. De bediening was beneden peil. Gerechten en consumpties die bij de verkeerde persoon worden neergezet, meerderjarigen die met een kinderlijke toon worden aangesproken. Een onprofessionele, arrogante en neerbuigende houding die niet leidt tot een 'welkom' gevoel bij de gasten. Voor ons geen 2e keer.
Yke V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijke gegeten bij restaurant Spui. De verschillende gerechtjes vallen zijn van de juiste portie zodat je meerdere gangen kan combineren. De iberice ribbertjes en zeebaars zijn ons bijzonder goed bevallen.
Bij goed weer kan je heerlijk op een beschut terras plaatsnemen, maar ook binnen ziet het er goed en verzorgd uit. Zeker een plek om nog eens terug te komen!
Knibbel .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Bijzonder rustig voor een do.avond. Uiterst vriendelijke en goede bediening. Menu was prima, kon iets pittiger. Bijpassende wijnen met goede uitleg. Voorkeur voor iets pittiger eten en dito wijn. Maar prima formule voor ok prijs.
Lydiago .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Spui. De Black Angus was een echte delicatesse, om van te snoepen zo lekker, vooral met de vers geraspte truffel er over. Ik ken in Amersfoort eigenlijk geen betere keuken dan deze.
De bediening zoals altijd informatief, gastvrij, en gewoon erg aardig. Wat een prima plek om te zitten, op dit rustige sfeervolle terras.
wimfeldhaus .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
De fomule van Spui, € 8,50 voor alle gerechten, maakt het spannend. Maar na 4 overheerlijke gerechten waren we overtuigd: Klasse keuken, gezond en lekker eten, verrassend. Mijn tafelgenoot had er een wijnarrangement bij, waar hij zeer tevreden over was. Na de 4 gangen was er nog ruimte voor een dessert, mijn tafelgenoot zoet, dat zag er ook weer heerlijk uit en ik had een kaasplankje met een zoete sherry, een mooie afronding. De ambiance was OK, het was zomerweer dus wij zaten buiten zonder langsrazend verkeer en de bediening was prima. Een aanrader!
Doegewoon .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Een prachtige zondagavond, heerlijk buiten gezeten op het terras. Het eten was goed. Het concept werd helaas niet zorgvuldig toegelicht, als op automatische piloot, ongeïnteresseerd. Ook daarna was bediening niet prettig: met moeite werd ons tafeltje schoongemaakt, de bestelde wijn werd vergeten, er werd veelvuldig achteloos tegen onze stoelen aangebotst en men stond bepaald niet open voor ons welgemeende commentaar hierop. Voorlopig komen wij hier niet terug.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Het was een warme avond en we konden in de tuin zitten. De bediening was heel behulpzaam. Vooral de koude ribeye viel in smaak.