Restaurant Spui

Westsingel 48 3811 BB Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Spui

Verrassende keuken in Amersfoort

Spui in Amersfoort houdt ervan zijn gasten te verrassen. Met een internationaal menu waar ze meer dan trots op zijn, schotelen ze je de lekkerste gerechten voor. Niet alleen smaakvol, maar ook boordevol vitamines en variatie. Vooral de signature dish schijnt een topper te zijn. In ieder geval staat de keukenbrigade voor je klaar om je in een prachtig pand op de Westersingel een heerlijke avond te bezorgen!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Spui

• : Per gezelschap krijgt u één horecakaart om gratis de stadhuisplein parkeergarage te verlaten!

- Maandag gesloten
- Dinsdag t/m zondag geopend van 12:00 tot 00:00
- Lunch van 12:00 tot 17:00
- Diner vanaf 17:30 tot 21:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Open op zondag , Terras , Wi-Fi
Pe3 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Superlekker gegeten hier met een personeelsuitje. Voor 20 man draaien ze hun hand niet om! Heerlijk eten, lekkere wijnen... We zaten in een aparte ruimte van het restaurant waardoor wij als gezelschap privacy hadden en de andere gasten geen last van ons ;). We hebben een hele avond lang heerlijk getafeld. Bedankt SPUI, en tot snel weer! ;)
José W.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Ik vond het redelijk. Mijn vriendin en ik hadden vis besteld waarvan ik het vermoeden had dat ik haar gerechtje had gekregen. Dit bleek achteaf ook zo te zijn. Beetje slordig. Vriendelijke bediening maar slechte prijs kwaliteit verhouding.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Reynold D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Goede restaurant met vriendelijke bediening en uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Super lekker gegeten. Ontspannen sfeer, mooie smaken, erg nette prijs (ook voor wijn). Absoluut voor herhaling vatbaar en absoluut een aanrader!
Martha B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke, leuke bediening. Wachttijd was lang, maar dat is positief bedoeld. Het was gewoon goed. Tussen de gerechten door lekker even wat tijd en dan de volgende gang. Heel goed gedaan!
Geen harde muziek, dus voor mensen die last hebben van omgevingsgeluiden, is dit een uitstekende locatie. Dan kan iedereen er van genieten!
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Op een rustige dinderdagavond na Pasen aten we met z'n tweetjes in dit leuke restaurant op een mooie plek in Amersfoort. Het concept is dat alle gerechten het formaat van een tussengerecht hebben. Daardoor kun je drie, vier of - voor grote eters - vijf gerechten proeven. Onze gerechten zijn allemaal lekker, met als uitschieter de runderstaartstuk. De verrassing van de avond is de jonge, enthousiaste en zeer kundige sommelier, die bij elk gerecht een bijzondere en passende wijn weet te serveren. Wij komen zeker terug!
Ageeth V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
We hebben heerlijk gegeten. De mensen die aan ons tafeltje kwamen hadden veel kennis van de gerechten en wijnen en konden ons goed adviseren. Ze waren heel gastvrij en aardig, het was een mooie avond. Gesmuld in een heel fijne ambiance.
Corry L.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Leuk restaurant, smaakvol en lekker gegeten, sfeervolle ambiance. Kom hier zeker terug.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Heerlijk gegeten op het terras op een mooie zondag 9 april. Het proeverijmenu van 49,50 met bijpassend wijnen. Heel vriendelijke bediening. Lekkere wijnen en als extra een heerlijk kaasplankje.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Wij hadden 4 gerechten genomen. Deze gerechten waren zijn heerlijk en in principe voldoende. Het was alleen jammer dat er geen friet bij geserveerd werd. Als we erop geattendeerd waren hadden we dat zeker bijbesteld. De service en bediening was prettig.
Sijta V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Het concept "tussengerecht" (4x) is op zich prima, wij vonden alleen de porties groenten daarin wat klein. De bijbestelde frites was echt nodig om e.e.a. aan te vullen.
Meer dan prima service! Er ging even iets mis en dat werd professioneel en oplossingsgericht opgepakt.
Annewil V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
We hebben een heerlijk 4 gangenverrassingsmenu gekozen. Waarvan 2x vis en 2x vlees. Als afsluiting hebben we kaas en dessert gekozen. Heerlijk en verrassende gerechten, met daarbij lekkere wijnen ( dit is incl)
Marianne E.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
wij hebben erg genoten van het 4 gangenmenu. fijne gerechten met een leuk en goed verhaal erbij rondom de wijnen. zeer voor herhaling vatbaar!
Oscar P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! Prachtige wijn-spijs combinaties met verassende wijnen. Bediening was erg service gericht en professioneel! Wij komen graag terug!
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Op de laatste dag van februari hier gegeten, nog net op tijd voor een actie waarbij elk 2e gerecht slechts de halve prijs kost.

Gezellige inrichting, vriendelijk personeel. De stoelen vonden we niet zo comfortabel. En het was bij binnenkomst en weggaan even zoeken/wachten op personeel. Opvallend is dat er geen muziek klinkt, ook niet heel zacht. Hierdoor zijn gesprekken aan andere tafeltjes goed te verstaan.

We kregen een amuse met roggebrood en erwtensoep, erg orgineel verwerkt. Wel was het roggebrood wat overheersend.
Je kunt gerechtjes kiezen van 8,50, allemaal als tussengerecht. De koude gerechten waren wel beduidend kleiner dan de warme. Daardoor lijkt het meer op koude voorgerechtjes en warme hoofdgerechten. De kaart is overigens vrij klein.

Als koude gerechten kozen we zeebaars en eend. De eend was wat saai, de zeebaars heerlijk, ceviche bereiding.
Als warme gerechten zuurkool en fazant. Zuurkool was door rode peper en salami pittig, origineel en lekker. Bij de fazant zat een lekkere, dikke mosterdjus.
De opmaak van de borden (en borden zelf) is van hoog niveau. Het ziet er allemaal geweldig uit.

Over het dessert zijn we wat minder te spreken. De twix 2.0 is wel origineel, maar door een keiharde bodem nauwelijks te eten. De stoofperenpannacotta is blijkbaar een verzinsel van een stagiair, zo werd ons verteld. Zowel ijs als gelletjes deed niet aan stoofpeer denken, weinig smaak. Een stoofpeertje op het bord had het nog goed kunnen maken, maar die ontbrak.

Al met al een leuk restaurant. Over het algemeen lekkere gerechtjes, die prachtig gepresenteerd worden. Aan het dessert kan nog wat verbeterd worden.
Gea D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Afgelopen zaterdag gegeten ter gelegenheid van mijn verjaardag. Ondanks dat het tot 3 x aan toe gemeld is, kon er geen felicitatie van af door het personeel. Beetje slordig hoor.. Het was druk zaterdag en volgens mij kon de keuken het niet helemaal aan, waardoor de wachttijd tot het eerste gerecht (amuse) lang duurde (meer dan een half uur). Er staat geen brood of knabbeltje op tafel, waardoor het aperitief erg karig is. Voor de rest heerlijk gegeten en het arrangement 4 gangen incl. wijn, water en koffie voor 49 euro is absoluut de moeite waard. Bediening: let op de wijnen als er één persoon aan tafel zit met een afwijkend menu (vegetarisch).
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Geen aanrader dit restaurant. De bediening heeft het vooral erg gezellig met elkaar: kletsen veel met elkaar achter de bar. Alleen bij binnenkomst werd gevraagd of we wat wilden drinken, de rest van de avond moesten wij er steeds zelf om vragen en alsnog vergaten ze de wijn bij de eerste gang: werd pas ingeschonken toen het eerste gerecht al op was. Lang wachten op de gerechten, daarom maar een gang overgeslagen omdat het ons echt te laat werd. Borden worden laat weggeruimd, leeggedronken glazen blijven op de tafel staan. Kortom: personeel hier heeft nog veel te leren. Gerechtjes zijn klein, op zichzelf wel goed, maar irritatie over de slechte bediening overheerst.
Florianne .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Ik had gereserveerd voor Valentijnsdag. Ik wist niet dat er op deze dag een speciaal menu was. Dit was een grote teleurstelling. Het stond niet vermeld op de website, anders had ik niet gereserveerd.
Pim M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hebben heerlijk bij Spui gegeten en de gastheer was perfect, niet over de top, maar attent en erg vriendelijk. Qua prijs-kwaliteit kan ik dit iedereen aanraden. We komen snel een keer terug.