Over het restaurant Restaurant Spui

Verrassende keuken in Amersfoort

Spui in Amersfoort houdt ervan zijn gasten te verrassen. Met een internationaal menu en heerlijke wijnen waar ze meer dan trots op zijn, schotelen ze je de lekkerste gerechten voor. Niet alleen smaakvol, maar ook boordevol vitamines en variatie. In ieder geval staat de personeel van Restaurant Spui voor je klaar om je in een prachtig pand op de Westersingel een heerlijke avond te bezorgen!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Spui

• : Per gezelschap krijgt u één horecakaart om gratis de Stadhuisplein parkeergarage te verlaten. Deze aanbieding is niet geldig in de combinatie met andere aanbiedingen.

- Maandag gesloten
- Dinsdag en woensdag geopend voor diner van 17:30 tot 22:00
- Donderdag t/m Zondag geopend voor lunch en diner van 12:00 tot 22:00
- Lunch van 12:00 tot 16:30
- Diner vanaf 17:30 tot 21:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Spui

T M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Prachtige kleine hapjes, met veel zorg opgemaakt. Echt schilderijtjes!
Wij vonden het jammer dat van het 4 gangen diner slechts 1 gerecht warm was. Daarnaast is er geen keuze, dus voor onze jongens van 16 en 18 was het teleurstellend.
marijke S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
We hebben ons laten verrassen en hebben heerlijk gegeten!
M.R. C.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Inrichting niet echt smaakvol terwijl het pand aan de buitenkant zeer smaakvol is.
Kerstmenu heeft het restaurant zijn best op gedaan..wij vonden het niet altijd even geslaagd ..
Bijna elk gerechtje met " nootjes" van het een of ander
Sommige gerechten net niet echt lekker helaas
kj12 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Gezellig restaurant met zeer goed eten en vriendelijk personeel. Alleen het brengen van de rekening mag wat vlotter.
carin P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Eten en bediening waren erg leuk..Let op met gebruik komkommer​..overheerst gerecht snel..Smaken mogen wat voller..Amuse en soepje vooraf extra maakte het erg leuk..
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Prettig restaurant. Erg vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten. Porties niet groot. Portie frites erbij was lekker om de maag te vullen.
peterhessing .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Weinig keus in gerechten. En dan waren sommige gerechten niet beschikbaar. De 'dikke frieten' konden ook niet besteld worden. (had men te laat in de gaten die dag....). De bestelde Irish coffee was erg weinig voor hoge prijs. Verder goede ambiance en vriendelijk personeel.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Mooie locatie, fijne sfeer, goede en vriendelijke bediening, lekkere en goed verzorgde gerechten. Wat ons betreft een aanrader.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Voor de tweede keer dit jaar bij Spui gegeten. Dit keer met collega's.

We kozen een 3-gangen verrassingsmenu. Ook nu originele en prachtig opgediende gerechten. Vooral de eend is me bijgebleven. Garnituren bij de gerechten bevatten echte seizoensgroenten als pastinaak en pompoen. Heerlijke rode wijn (Carmenere).
arjan V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Wij hebben ontzettend lekker gegeten met bijpassende verrassende wijnen! Vriendelijke bediening die alle gerechten uitstekend toelichtte. Ook de ambiance is fijn met zelfs stoelen die lekker zitten :-)
Maddy L.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
We hebben zeker een uur moeten wachten op ons eerste hapje. De porties waren klein en de wijn niet bij alles goed afgestemd. Smaak van de gerechtjes waren wel lekker en soms verrassend. Personeel heeft nog een geste gedaan. Erg netjes maar toch niet een restaurant om naar terug te gaan.
Antonie B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Ik heb in dit restaurant, samen met 2 vrienden, prima gegeten. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Vriendelijke bediening. Restaurant was goed bezet, inclusief een groep eters die van de ruimte beneden gebruik maakten. Wij hadden beperkte tijd omdat we nog naar een concert gingen. Ook daar is rekening mee gehouden met het uitserveren van de verschillende gangen.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Amuse was goed, goede smaken en mooi op elkaar afgestemd. Bereiding van mijn voorgerecht (makreel) niet goed en dit ook aangegeven. Teleurstellend is dat er dezelfde ingrediënten bij verschillende gerechten terugkomen, evenals de garnering - in mijn geval 3 keer.....hiermee doe mij geen plezier (een deja-vu van de paprikapoeder in de jaren 80- die op elk bord werd gedeponeerd) en dan heeft de garnering geen functie (meer).
Dewi P.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Geweldig en lekker! We komen zeker terug!
esther S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Heerlijk en bijzonder gegeten bij restaurant Spui. Wij hadden het verrassingsmenu met 4 gangen en wijnarrangement. En inderdaad, wat een supermooie en lekkere verrassingen kwamen op tafel. Alles heel goed gecombineerd met de wijnen: wauw die wil ik thuis ook drinken! Niets dan lof voor de chef: een ster waardig, wat een heerlijke combinaties. Feedback? Het was perfect!
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Nadat de kaart en de amuse heel laat kwamen, kwam daarna de vaart in zowel de smaakbeleving als de snelheid van gerechten opdienen. Met name de zeeduivel was erg lekker. Voor mijn gevoel mag het allemaal wat sneller, het wachten begon over de conversatie te heersen.
Lia T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Er was duidelijk een tekort aan personeel, jammer! De aanwezige gasten zaten allen lang naar hun lege tafel te turen. Het personeelstekort werd duidelijk in de 2e helft van de avond opgelost met in de haast opgetrommeld extra personeel.
Ook dit restaurant hanteert het concept van kleine gerechtjes. Wel jammer dat ik steeds meer het gevoel krijg dat ik veel geld betaal voor het arbeidsloon in de keuken. De aandacht voor het klaarmaken van het gerecht zit 'm in de 'creatieve' positionering van de druppels mayonaise en de met pincet ingeplante miniscule groene blaadjes.
Als dit een smaakexplosie in je mond veroorzaakt, dan heb ik niks gezegd, maar zolang een kok dit niet beheerst, is het beter om de aandacht te richten op het vlees, de vis of wat dan ook dat als hoofditem dient. Voor € 9,50 heb je een schaaltje met een heel kleine hapje (zonder groenten of andere bijgerechten). Neem je het drie-
of viergangengerecht dan levert dat geen extra bijdrage. Wij hebben in ieder geval het restaurant met hongergevoelens moeten verlaten.
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Het eten, de bediening en de sfeer zijn allemaal in orde en dus valt het cijfer voor dit restaurant prima uit, maar..... (en dat is een GROTE MAAR): de korting zoals deze volgens Iens wordt verstrekt tijdens het Iens festival (50%) wordt door dit restaurant NIET verstrekt. Dit onder het mom van “geldt niet op vrijdag” en “geldt maximaal voor 4 personen per avond”, en “Iens wil niet luisteren maar we hebben dat al zo vaak aangegeven”. Laat het duidelijk zijn: dergelijke beperkingen worden voor de consument niet zichtbaar aangegeven, wordt door het restaurant ook niet aangegeven bv. bij binnenkomst, terwijl ze natuurlijk weten dat we via Iens hebben gereserveerd. Het is meer dan beschamend dat we dit tijdens de rekening vervolgens met het restaurant moeten gaan bespreken, aangezien we gewoon het volke pond gepresenteerd krijgen. Hier wordt de gouden regel dat een klant nooit in een discussie tussen bedrijf en partner moet worden betrokken geschonden. Enorm onprofessioneel. Een dikke onvoldoende voor zowel restaurant als mogelijk ook Iens. Hele vieze nasmaak dus, ondanks het feit dat Spui uiteindelijk wel een korting van 25% op de rekening heeft aangeboden.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
heerlijk gegeten!!
Caroline H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Heerlijke avond gehad. Lekker gegeten en heerlijke wijn gedronken.