Restaurant Spui

Westsingel 48 3811 BB Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Spui

Verrassende keuken in Amersfoort

Spui in Amersfoort houdt ervan zijn gasten te verrassen. Met een internationaal menu waar ze meer dan trots op zijn, schotelen ze je de lekkerste gerechten voor. Niet alleen smaakvol, maar ook boordevol vitamines en variatie. Vooral de signature dish schijnt een topper te zijn. In ieder geval staat de keukenbrigade voor je klaar om je in een prachtig pand op de Westersingel een heerlijke avond te bezorgen!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Spui

• : Per gezelschap krijgt u één horecakaart om gratis de stadhuisplein parkeergarage te verlaten!

- Maandag gesloten
- Dinsdag t/m zondag geopend van 12:00 tot 00:00
- Lunch van 12:00 tot 17:00
- Diner vanaf 17:30 tot 21:00

Adrianus W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Nadat onze populaire over naar Zisters van Margaux is vertrokken, is ons inziens Spui achteruit gegaan. De gerechten zijn ok maar er is geen vernieuwing van de beperkte menu kaart. De wijnen zijn in kwaliteit achteruit gegaan. De bedoening is verjongd, doet haar best maar maakt de nodige fouten waardoor we vandaag lang moesten wachten. Toen we uiteindelijk helemaal geen menukaart kregen voor het nagerecht zijn we maar vertrokken. Spui was één van onze favorieten in Amersfoort. Na de ervaring van vanavond gaan we echter wat langer wachten om er weer te gaan eten. Kijken of de beweging weer positief kan worden ipv verder terug.
Willeke B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten, zeer aardige bediening die erg hard werkten. Dat we wat langer moesten wachten is ze helemaal vergeven zeker omdat ze uit zichzelf daar excuses voor maakten. Wij komen zeker weer!
Francis V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Super gastvrije ontvangst en je voelt je meteen thuis! Duidelijke uitleg en alle aandacht voor de gerechten/wijn! Vond porties zelfs wat ruim, iets minder en meer technieken in 1 gerecht is wenselijk! Zeker voor herhaling vatbaar
DeMolenaar .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Op een zaterdag avond gegeten. Ambiance prima, buiten onder de bladeren naast de oude mannenzaal. De hoofdgerechten zijn prima voor het geld, maar niet bijzonder in Amersfoort. De porties zijn aan de kleine kant. Het nagerecht: omelet siberienne was rechtstreeks afkomstig van de groothandel en gewoon rommel. De bediening was beneden peil. Gerechten en consumpties die bij de verkeerde persoon worden neergezet, meerderjarigen die met een kinderlijke toon worden aangesproken. Een onprofessionele, arrogante en neerbuigende houding die niet leidt tot een 'welkom' gevoel bij de gasten. Voor ons geen 2e keer.
Ykevandijk .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijke gegeten bij restaurant Spui. De verschillende gerechtjes vallen zijn van de juiste portie zodat je meerdere gangen kan combineren. De iberice ribbertjes en zeebaars zijn ons bijzonder goed bevallen.
Bij goed weer kan je heerlijk op een beschut terras plaatsnemen, maar ook binnen ziet het er goed en verzorgd uit. Zeker een plek om nog eens terug te komen!
Knibbel .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Bijzonder rustig voor een do.avond. Uiterst vriendelijke en goede bediening. Menu was prima, kon iets pittiger. Bijpassende wijnen met goede uitleg. Voorkeur voor iets pittiger eten en dito wijn. Maar prima formule voor ok prijs.
Lydiago .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Spui. De Black Angus was een echte delicatesse, om van te snoepen zo lekker, vooral met de vers geraspte truffel er over. Ik ken in Amersfoort eigenlijk geen betere keuken dan deze.
De bediening zoals altijd informatief, gastvrij, en gewoon erg aardig. Wat een prima plek om te zitten, op dit rustige sfeervolle terras.
Wimfeldhaus .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
De fomule van Spui, € 8,50 voor alle gerechten, maakt het spannend. Maar na 4 overheerlijke gerechten waren we overtuigd: Klasse keuken, gezond en lekker eten, verrassend. Mijn tafelgenoot had er een wijnarrangement bij, waar hij zeer tevreden over was. Na de 4 gangen was er nog ruimte voor een dessert, mijn tafelgenoot zoet, dat zag er ook weer heerlijk uit en ik had een kaasplankje met een zoete sherry, een mooie afronding. De ambiance was OK, het was zomerweer dus wij zaten buiten zonder langsrazend verkeer en de bediening was prima. Een aanrader!
Doegewoon .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Een prachtige zondagavond, heerlijk buiten gezeten op het terras. Het eten was goed. Het concept werd helaas niet zorgvuldig toegelicht, als op automatische piloot, ongeïnteresseerd. Ook daarna was bediening niet prettig: met moeite werd ons tafeltje schoongemaakt, de bestelde wijn werd vergeten, er werd veelvuldig achteloos tegen onze stoelen aangebotst en men stond bepaald niet open voor ons welgemeende commentaar hierop. Voorlopig komen wij hier niet terug.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Het was een warme avond en we konden in de tuin zitten. De bediening was heel behulpzaam. Vooral de koude ribeye viel in smaak.
Robert2608 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Vanuit Rotterdam in restaurant Spui wezen eten. Wij hadden 4 gangen verrassings menu. Gerechten waren perfect en de presentatie was uitstekend. De bediening niets dan lof en zeer beleefd. Al met al een geslaagde avond. Er was 1 puntje van kritiek. We zaten buiten en hadden een wippende tafel. Dit werd dan ook direct verholpen. Hier komen we graag terug!
Fred_Bar .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
4 verrukkelijke verrassingen, met 4x speciaal uitgezochte gecombineerde wijn, en een bijzonder dessert met krokante kersen (bestaat echt!). Ze doen hun uiterste best om het de gasten naar de zin te maken. Niet voor nix, maar het geld absoluut méérdan waard!
Buiten onder de oude muren van de Mannenzaal in de avondzon, extra genieten!

We komen graag weer terug.
Jisse .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Leuke sfeer, leuke bediening, en gerechten om van te smullen. En middenin in de oude stad van Amersfoort. We komen zeker hiet nog eens terug.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Onze 34-jarige trouwdag vierden wij samen in restaurant Spui en dat een bleek een zeer goed idee. Wij kozen voor het 6-gangen verrassingsmenu. De tartaar van zeebaars werd geserveerd in ern glas met daarboven op een gefrituurde wonton, versierd met druppels saus, kaviaar en kleingesneden groente. Het tweede gerecht, 2 haringfilets met bietentartaar en toefjes bietenmousse, heerlijk zoet en een geweldig lekkere combi met de haring. Hierna black angus steak, met jus van morilles. Ter plekke werd er nog verse zomertruffel overheen geschaafd. Als extra hadden wij er frites bij besteld. Het vierde gerecht: staartstuk van kalf met dragonjus, knoflookaardappelpuree en lentegroenten. Een bijzonder lekkere combinatie. Hierna volgde een kaasplankje, stevig van formaat met 5 soorten kaas, druiven, walnoten, vijgenjam en een klein broodje. Het dessert: 2 gefrituurde kersen en zalig kersenijs. Alle gerechten zagen eruit als een plaatje, het bijpassende wijnarrangement van mijn man was goed waarbij de Mueller Thurgau en de Pedro X er uit sprongen. De koffie met friandises completteerden het geheel waarbij de friandises ons wat tegenvielen (madeleines en cake waren wat droog). De locatie is heel mooi, prachtig pand met een groot terras. De bediening zeer attent, heel vriendelijk met kennis van de produkten en ondanks de drukte, tijd voor een gezellig praatje. Kortom: een aanrader! Wij komen zeker terug!
Hoffjes .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Vanavond als afsluiter van onze vakantie gegeten bij Restaurant het Spui in Amersfoort!!!
H-E-E-R-L-I-J-K!!!!!!
Verrassende combinaties, zeer smakelijk klaar gemaakt en origineel opgediend, schilderijtjes. En dit in combinatie met vakkundige, vrolijke en attente bediening.... We gaan gauw weer!!!
MenM1954 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk in de tuin bij het restaurant gegeten! Goede en attente bediening. Gaan hier zeker nog een keertje terugkomen.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gezellig avondje eten gehad. We zijn voor het verrassingsmenu gegaan zonder wijnarrangement erbij. Enkele leuke gerechten gehad in mooie combinaties. Sfeer in het restaurant was goed en de geluidsdemping onder tafel maakte dat je elkaar goed kon verstaan terwijl het restaurant vol zat. De bediening was attent en had kennis over de gerechten en de geserveerde wijnen.
Ruiterjv .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Fijn principe: gerechten die een maatje kleiner zijn. En wat voor gerechten. Een garnalencocktail niet met cocktailsaus maar met een espuma van cocktailsaus. Net wat lichter waardoor de smaak van de garnalen beter tot zijn recht komt. Coquilles waar door de bereidingswijze de smaak nog mooier naar voeren komt. En zo waren er meer plezierige verrassingen. Voor ons de eerste maar zeker niet de laatste keer. Buiten op het terras dineren geeft een extra dimensie. Gelegen tegenover Flehite en naast de mannenzaal, waan je je op het terras in een middeleeuwse omgeving. Schitterend. En de bedieing ook perfect. Ondanks de grote drukte toch op uitstekende wijze aandacht voor de individuele klant. Hulde!
Mippie73 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Voor het eerst bij Spui geweest voor een lunch. Lunchkaart is niet super uitgebreid, maar wat wij hadden was erg lekker! We aten een broodje huisgerookte zalm en een uitsmijter. Heb in tijden niet zulke lekkere zalm gegeten, en de borden waren mooi opgemaakt, er zaten zelfs eetbare bloemetjes bij. Kaas en ham van de uitsmijter kwamen ook duidelijk niet uit een pakje. Brood lekker en vers en dat alles nog per gerecht gemiddeld een euro goedkoper dan midden in de binnenstad waar je vierkante kaas uit een grootverpakking krijgt.
Stoelen en bankje zitten prima en je krijgt er nog " echte" servetten. Bediening iets formeel, maar niet storend. Beter zo dan onbeleefd. Ben ook benieuwd naar het diner. Wij komen zeker terug!
Rborkus .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Het was een rustige avond en prettige bediening. Leuke kaart en grote keuze in wijnen, ook per glas. Het eten was verzorgd, zag er leuk uit en smaakte heel lekker. Door de kleine hoeveelheden kun je goede bepalen wanneer je genoeg gegeten hebt.