Over het restaurant Restaurant Spelt

Kwaliteit & authenticiteit

Eerlijk en smaakvol dineren, hier kan het. Het vriendelijke personeel laat je helemaal thuis voelen en houdt rekening met al je wensen. Je proeft het meteen, bij Spelt hebben ze oog voor de mooiste producten die helmaal in balans samenkomen op het bord.

Meer informatie over restaurant Restaurant Spelt

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m donderdag 11:30 - 01:00
Vrijdag en zaterdag 11:30 - 01:00

Jozef V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Lekker eten, beperkte kaart , gezellig zitten
karolien P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
gezellig, licht restaurant in hartje Amsterdam.
lekkere keuken en vriendelijk personeel. (erg opmerkzame dienster!)
we hebben ontzettend genoten!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Erg verrassend heerlijke eerlijke gerechte. Bijzonder goede keuken en vriendelijke bediening.
Marlies M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Anders dan de naam en de recensies deden vermoeden, viel het ons tegen. Kaart is niveau eetcafe. Het is niet slecht, maar als je oppas regelt en hoopt op een leuke nieuwe stek uit te komen... voor deze cijfers (en geld) eet je elders in de stad veel beter en exclusiever!!
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Aanrader!Bij binnenkomst was het relatief rustig bij restaurant Spelt, maar naar mate de avond vorderde liep het restaurant vol. We hebben allebei een karaf wijn genomen (hij rood, ik wit) en deze waren beide echt heerlijk.
Ik had de mac _ cheese, waarvan je verwacht dat het een simpel maaltje is, maar ik heb echt genoten van de verschillende smaken. Mijn partner had de steak frites en deze was ook gewoon goed. Lekker vlees en pittige salade. Als desert hadden we cheesecake en appeltaart, welke niet slecht waren, maar ook niet superbijzonder (helaas was een deel van mijn fruit nog bevroren).
Wat ik echt heel leuk vond aan de chef die avond, is dat hij zijn leerlingen echt heel goed aan het begeleiden was. Hij legde veel dingen uit en gaf kleine aanwijzingen aan de rest van het personeel.. Dit vond ik echt hartverwarmend om te zien en ik vind het heel goed dat een klein restaurant ook een opleidingsplek kan zijn.
Dit was trouwens de eerste keer dat ik dit zag, bij de vorige bezoeken stond de chef alleen.
karen D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een klein restaurant met een hele frisse lichte uitstraling door het interieur.
Een ruime kaart met echt heerlijke gerechten.
De rode bieten risotto was echt zo ontzettend lekker. Personeel is heel vriendelijk. Goede locatie ook
HMB N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een fijn restaurant en zeker een plek om nog een keer terug te gaan. Het eten is zeer verrassend, de kok is een echte smaak kunstenaar. Hij weet van wat een simpele maaltijd lijkt iets heel speciaals te maken. Gecombineerd met een prima huiswijn, helemaal goed!
H V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Gezellig, klein restaurant. Eten was ok, maar bepaald niet verrassend. Macaroni Cheese verwacht je niet op de kaart, en zeker niet voor € 16,50. Porties waren (te) klein. Al met al lekker gegeten, maar niet voor herhaling vatbaar.
andre S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Zoals de naam al doet vermoeden is er een bovenmatige keuze voor gerechten gebaseerd op spelt. Het blijft echter een breed keuzemenu met voor elk wat wils.
Slofsky .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
heb de dagspecialiteit genomen. Mac and cheese. Het is een oudje dit gerecht maar elke keer weer waar ik ook ben probeer ik het. in USA genoeg mogelijkheden. Maar in Amsterdam weinig keus. Bij Spelt weten ze goed met traditie om te gaan. Het was heel erg lekker en het blijft verrassend hoe je een hele middag voort kan op een bordje Mac &cCheese.
Fret V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Vooral voor en hoofdgerecht goede producten en lekker klaargemaakt. Ga zeker nog eens terug. Uitzicht op de tuin erg leuk.
barbarabesem .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ik heb uiteindelijk super lekker gegeten! Duurde wel ontzettend lang maar dat werd gecompenseerd. waren nog wat ding die ik zelf niet prettig vond zoals pluisjes in de olie enzo..

Maar het eten was fantastisch! Heerlijke friet een goede burger. Miste alleen augurken maar dat maakte niet uit! Uitzicht was ook fijn
martinvanmoorsel .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Waren een tijd niet geweest maar eindelijk weer in de buurt. Het is verbluffend hoe de mensen achter Spelt elke keer de hoge standaard en kwaliteit kunnen waarmaken. Heerlijk en snel weer terug.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij hebben hier geluncht. Originele kaart met bijzondere gerechten, gepocheerd ei met spinazie en toast. Erg smaakvol en goed klaargemaakt. Met een glas witte wijn een mooie lunch waar ik nog vaker een relatie op zal trakteren. Kundig en vriendelijk personeel en je merkt dat deze mensen van hun vak houden. Een diner ga ik zeker een keer proberen.
Elsbeth L.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Heerlijke lunch bij Spelt, er werd gesmuld van Eggs benedict en croque monsieurs, plus een malse rundercarpaccio. Lekkere wijn en zeer attente bediening. De zaak is wel heel klein, dus je zit nogal op elkaar gepakt en de porties zijn aan de kleine kant. Verder een aanrader!
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Vriendelijke ontvangst, goed en smaakvol eten, fraai op het bord, lekkere wijnen en een schappelijke prijs. Kortom: perfect!
Beste Paul,

Dank u wel voor de complimenten. Graag gedaan en hopelijk tot ziens.

Arjande1e .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Als lunch nam ik de bavette met friet en mijn vrouw de tomatensoep (soep van de dag). Ik dronk rood en mijn vrouw de witte huiswijn. Het was in een woord een geweldige lunch. Pas later ontdekte ik dat de serveerster een foutje had gemaakt in de rekening maar dat nam ik graag voor lief. Minieme smet op een verder fantastische lunch!
Beste Arjan,

Wat fijn om te horen dat jullie een fijne lunch bij ons gehad hebben. Foutjes in de rekening vinden wij zelf wel heel erg vervelend. Als u misschien een kopie hiervan zou kunnen opsturen, of meenemen een volgende keer dat u langs komt, dan zal ik de fout herstellen. In ieder geval onze excuses hiervoor.

DinandCleassen .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Afgelopen vrijdag hier weer eens aangeschoven. We zijn zeker niet teleurgesteld. Een 3-gangen keuze menu met een vis, vlees en vegetarische keuze voor het voor en hoofdgerecht en twee desserts. Het menu was met een vierde gang, een risotto van spelt graan, uit te breiden en dat hebben we dan ook gedaan. Vooraf hadden we een heerlijke gevogelte mousse met perenchutney en brioche en een verse pasta van aardappel met aubergine kaviaar, kruiden en een saus van geiten kaas. Heerlijk in al zijn eenvoud. Hoofd hebben wij de schelvis en de kalfstong genuttigd waarbij de kalfstong smolt in de mond, beide ook erg goede gerechten. Afgesloten hebben we met één dessert, pompoen marmelade, mandarijn en brioche parfait, omdat we al aardig voldaan waren en tot onze verbazing kregen we de beide koffie er van het huis bij omdat we niet beide een dessert namen in het menu. Dat is nog eens een vriendelijke benadering. Bediening was zoals altijd uitermate vriendelijk, kundig en attent. We hebben weer, zoals gewoonlijk, genoten. Ook al was het bijna een jaar geleden.
Beste heer Cleassen,

Altijd leuk dat we u regelmatig weer terug mogen zien. Graag tot een volgende keer.

Arnd K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Heerlijk gegeten, vlees vol van smaak en perfect bereid. De risotto met bietjes, rabarber dessert allemaal verrukkelijk. Heel vriendelijke bediening. Een verademing zo'n klein restaurantje met passie voor eten.
Beste flyklm1,

Dankjewel voor deze positieve geluiden. Natuurlijk graag tot een volgende keer.

mariannelangelaar .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij spelt, veel aandacht voor het eten en vriendelijke bediening. Het voorgerecht met Sint jabobsschelpen en komkommer is echt een aanrader!
Beste Marianne,

Wat goed om te lezen dat jullie en fijne ervaring bij ons hebben gehad. We kijken er naar uit jullie een volgende keer weer te mogen ontvangen. Groet, Team restaurant Spelt