Over het restaurant Restaurant Spelt

Kwaliteit & authenticiteit

Eerlijk en smaakvol dineren, hier kan het. Het vriendelijke personeel laat je helemaal thuis voelen en houdt rekening met al je wensen. Je proeft het meteen, bij Spelt hebben ze oog voor de mooiste producten die helmaal in balans samenkomen op het bord.

Meer informatie over restaurant Restaurant Spelt

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m donderdag 11:30 - 01:00
Vrijdag en zaterdag 11:30 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Spelt

Tom A.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Weer fijn gegeten bij dit kleine restaurant in de Nieuwe Spiegelstraat. Concept is aangepast naar toegankelijke, (h) eerlijke gerechten. Uitstekend. Prima prijs/kwaliteit, goede service van de eigenaar en rustige ambiance.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Het eten was op zich van goede kwaliteit maar het mist de wow-factor die we gewend waren van eerdere bezoeken, zowel in presentatie als in smaak. Ook de inrichting is erg sober geworden.
Marije K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Leuke plek in het centrum van Amsterdam. Enorm aardig personeel en heerlijk, vers en smaakvol eten. Inmiddels mijn favorite restaurant in Amsterdam. Ik heb al veel mensen getipt en die waren stuk voor stuk enthousiast!
Nell C.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Leuke plek om te eten zeker als je buiten gaat zitten????Net alsof je op vakantie bent gevoel! Bediening was super!!!???? Vissoep viel qua prijs/kwaliteit wat tegen maar de Salade Nicoise was perfect en goed gevuld ! Kortom een aanrader
jw H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Echt ver onder de maat. Gerechten niet goed bereid. Magnetron kwaliteit tegen hoge prijzen.

Dit restaurant serveert echt slechte kwaliteit
Carpaccio wordt ontdooit in de magnetron en is zo taai dat het niet eens gesneden kan worden. Mosterdsoep proeft naar azijn. Hamburgers zover doorbakken dat de buitenkant er hard van is. Smaakloze friet. Met 4 personen gegeten alle gerechten slecht en niet lekker. Bediening wel vriendelijk. Niet alle gerechten zij in rekening gebracht. Maar uiteindelijk ga je daarvoor niet uit eten.
Beste Jan Wijnand,

Wat spijtig om via deze weg uw teleurstellende ervaringen te moeten vernemen. Wij doen bij iedereen altijd onze uiterste best er een fijne en smaakvolle avond van te maken. Wij kunnen ons niet vinden in wat u hier allemaal omschrijft, maar zal ik hieruit moeten opmaken dat dit dus helaas bij u niet geluk is.

Met vriendelijke groet,

Team restaurant Spelt.
Douglas B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Leuk restaurant met prettige bediening en vooral heerlijke aspergeschotel!

Wel te warm en teveel keukengeuren in het restaurant, dat kan beter...
Jozef V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Lekker eten, beperkte kaart , gezellig zitten
karolien P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
gezellig, licht restaurant in hartje Amsterdam.
lekkere keuken en vriendelijk personeel. (erg opmerkzame dienster!)
we hebben ontzettend genoten!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Erg verrassend heerlijke eerlijke gerechte. Bijzonder goede keuken en vriendelijke bediening.
Marlies M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Anders dan de naam en de recensies deden vermoeden, viel het ons tegen. Kaart is niveau eetcafe. Het is niet slecht, maar als je oppas regelt en hoopt op een leuke nieuwe stek uit te komen... voor deze cijfers (en geld) eet je elders in de stad veel beter en exclusiever!!
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Aanrader!Bij binnenkomst was het relatief rustig bij restaurant Spelt, maar naar mate de avond vorderde liep het restaurant vol. We hebben allebei een karaf wijn genomen (hij rood, ik wit) en deze waren beide echt heerlijk.
Ik had de mac _ cheese, waarvan je verwacht dat het een simpel maaltje is, maar ik heb echt genoten van de verschillende smaken. Mijn partner had de steak frites en deze was ook gewoon goed. Lekker vlees en pittige salade. Als desert hadden we cheesecake en appeltaart, welke niet slecht waren, maar ook niet superbijzonder (helaas was een deel van mijn fruit nog bevroren).
Wat ik echt heel leuk vond aan de chef die avond, is dat hij zijn leerlingen echt heel goed aan het begeleiden was. Hij legde veel dingen uit en gaf kleine aanwijzingen aan de rest van het personeel.. Dit vond ik echt hartverwarmend om te zien en ik vind het heel goed dat een klein restaurant ook een opleidingsplek kan zijn.
Dit was trouwens de eerste keer dat ik dit zag, bij de vorige bezoeken stond de chef alleen.
karen D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een klein restaurant met een hele frisse lichte uitstraling door het interieur.
Een ruime kaart met echt heerlijke gerechten.
De rode bieten risotto was echt zo ontzettend lekker. Personeel is heel vriendelijk. Goede locatie ook
HMB N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een fijn restaurant en zeker een plek om nog een keer terug te gaan. Het eten is zeer verrassend, de kok is een echte smaak kunstenaar. Hij weet van wat een simpele maaltijd lijkt iets heel speciaals te maken. Gecombineerd met een prima huiswijn, helemaal goed!
H V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Gezellig, klein restaurant. Eten was ok, maar bepaald niet verrassend. Macaroni Cheese verwacht je niet op de kaart, en zeker niet voor € 16,50. Porties waren (te) klein. Al met al lekker gegeten, maar niet voor herhaling vatbaar.
andre S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Zoals de naam al doet vermoeden is er een bovenmatige keuze voor gerechten gebaseerd op spelt. Het blijft echter een breed keuzemenu met voor elk wat wils.
Slofsky .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
heb de dagspecialiteit genomen. Mac and cheese. Het is een oudje dit gerecht maar elke keer weer waar ik ook ben probeer ik het. in USA genoeg mogelijkheden. Maar in Amsterdam weinig keus. Bij Spelt weten ze goed met traditie om te gaan. Het was heel erg lekker en het blijft verrassend hoe je een hele middag voort kan op een bordje Mac &cCheese.
Fret V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Vooral voor en hoofdgerecht goede producten en lekker klaargemaakt. Ga zeker nog eens terug. Uitzicht op de tuin erg leuk.
barbarabesem .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ik heb uiteindelijk super lekker gegeten! Duurde wel ontzettend lang maar dat werd gecompenseerd. waren nog wat ding die ik zelf niet prettig vond zoals pluisjes in de olie enzo..

Maar het eten was fantastisch! Heerlijke friet een goede burger. Miste alleen augurken maar dat maakte niet uit! Uitzicht was ook fijn
martinvanmoorsel .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Waren een tijd niet geweest maar eindelijk weer in de buurt. Het is verbluffend hoe de mensen achter Spelt elke keer de hoge standaard en kwaliteit kunnen waarmaken. Heerlijk en snel weer terug.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij hebben hier geluncht. Originele kaart met bijzondere gerechten, gepocheerd ei met spinazie en toast. Erg smaakvol en goed klaargemaakt. Met een glas witte wijn een mooie lunch waar ik nog vaker een relatie op zal trakteren. Kundig en vriendelijk personeel en je merkt dat deze mensen van hun vak houden. Een diner ga ik zeker een keer proberen.