Over restaurant Restaurant Spelt

Kwaliteit & authenticiteit

Eerlijk en smaakvol dineren, hier kan het. Het vriendelijke personeel laat je helemaal thuis voelen en houdt rekening met al je wensen. Je proeft het meteen, bij Spelt hebben ze oog voor de mooiste producten die helmaal in balans samenkomen op het bord.

Meer informatie over restaurant Restaurant Spelt

Zondag gesloten

Erg kort
Andre S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Zoals de naam al doet vermoeden is er een bovenmatige keuze voor gerechten gebaseerd op spelt. Het blijft echter een breed keuzemenu met voor elk wat wils.
Slofsky .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
heb de dagspecialiteit genomen. Mac and cheese. Het is een oudje dit gerecht maar elke keer weer waar ik ook ben probeer ik het. in USA genoeg mogelijkheden. Maar in Amsterdam weinig keus. Bij Spelt weten ze goed met traditie om te gaan. Het was heel erg lekker en het blijft verrassend hoe je een hele middag voort kan op een bordje Mac &cCheese.
Fret V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Vooral voor en hoofdgerecht goede producten en lekker klaargemaakt. Ga zeker nog eens terug. Uitzicht op de tuin erg leuk.
Barbarabesem .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ik heb uiteindelijk super lekker gegeten! Duurde wel ontzettend lang maar dat werd gecompenseerd. waren nog wat ding die ik zelf niet prettig vond zoals pluisjes in de olie enzo..

Maar het eten was fantastisch! Heerlijke friet een goede burger. Miste alleen augurken maar dat maakte niet uit! Uitzicht was ook fijn
Martinvanmoorsel .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Waren een tijd niet geweest maar eindelijk weer in de buurt. Het is verbluffend hoe de mensen achter Spelt elke keer de hoge standaard en kwaliteit kunnen waarmaken. Heerlijk en snel weer terug.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij hebben hier geluncht. Originele kaart met bijzondere gerechten, gepocheerd ei met spinazie en toast. Erg smaakvol en goed klaargemaakt. Met een glas witte wijn een mooie lunch waar ik nog vaker een relatie op zal trakteren. Kundig en vriendelijk personeel en je merkt dat deze mensen van hun vak houden. Een diner ga ik zeker een keer proberen.
Elsbeth L.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Heerlijke lunch bij Spelt, er werd gesmuld van Eggs benedict en croque monsieurs, plus een malse rundercarpaccio. Lekkere wijn en zeer attente bediening. De zaak is wel heel klein, dus je zit nogal op elkaar gepakt en de porties zijn aan de kleine kant. Verder een aanrader!
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Vriendelijke ontvangst, goed en smaakvol eten, fraai op het bord, lekkere wijnen en een schappelijke prijs. Kortom: perfect!
Beste Paul,

Dank u wel voor de complimenten. Graag gedaan en hopelijk tot ziens.

Arjande1e .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Als lunch nam ik de bavette met friet en mijn vrouw de tomatensoep (soep van de dag). Ik dronk rood en mijn vrouw de witte huiswijn. Het was in een woord een geweldige lunch. Pas later ontdekte ik dat de serveerster een foutje had gemaakt in de rekening maar dat nam ik graag voor lief. Minieme smet op een verder fantastische lunch!
Beste Arjan,

Wat fijn om te horen dat jullie een fijne lunch bij ons gehad hebben. Foutjes in de rekening vinden wij zelf wel heel erg vervelend. Als u misschien een kopie hiervan zou kunnen opsturen, of meenemen een volgende keer dat u langs komt, dan zal ik de fout herstellen. In ieder geval onze excuses hiervoor.

DinandCleassen .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Afgelopen vrijdag hier weer eens aangeschoven. We zijn zeker niet teleurgesteld. Een 3-gangen keuze menu met een vis, vlees en vegetarische keuze voor het voor en hoofdgerecht en twee desserts. Het menu was met een vierde gang, een risotto van spelt graan, uit te breiden en dat hebben we dan ook gedaan. Vooraf hadden we een heerlijke gevogelte mousse met perenchutney en brioche en een verse pasta van aardappel met aubergine kaviaar, kruiden en een saus van geiten kaas. Heerlijk in al zijn eenvoud. Hoofd hebben wij de schelvis en de kalfstong genuttigd waarbij de kalfstong smolt in de mond, beide ook erg goede gerechten. Afgesloten hebben we met één dessert, pompoen marmelade, mandarijn en brioche parfait, omdat we al aardig voldaan waren en tot onze verbazing kregen we de beide koffie er van het huis bij omdat we niet beide een dessert namen in het menu. Dat is nog eens een vriendelijke benadering. Bediening was zoals altijd uitermate vriendelijk, kundig en attent. We hebben weer, zoals gewoonlijk, genoten. Ook al was het bijna een jaar geleden.
Beste heer Cleassen,

Altijd leuk dat we u regelmatig weer terug mogen zien. Graag tot een volgende keer.

Arnd K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Heerlijk gegeten, vlees vol van smaak en perfect bereid. De risotto met bietjes, rabarber dessert allemaal verrukkelijk. Heel vriendelijke bediening. Een verademing zo'n klein restaurantje met passie voor eten.
Beste flyklm1,

Dankjewel voor deze positieve geluiden. Natuurlijk graag tot een volgende keer.

Mariannelangelaar .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij spelt, veel aandacht voor het eten en vriendelijke bediening. Het voorgerecht met Sint jabobsschelpen en komkommer is echt een aanrader!
Beste Marianne,

Wat goed om te lezen dat jullie en fijne ervaring bij ons hebben gehad. We kijken er naar uit jullie een volgende keer weer te mogen ontvangen. Groet, Team restaurant Spelt
A.clerx .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij Spelt. Een heel leuk niet al te groot restaurant in het Spiegelkwartier in Amsterdam. Super vriendelijke bediening, een heerlijke menukaart en lekkere wijn. Kortom een echte aanrader?
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Het drie gangen menu vooraf laten gaan door een schaal met oesters, een heerlijke start van een goed diner. Als vooraf de "gevogelte-peer-brioche", de kok gaf uitleg hoe deze bereid was en het gaf inderdaad een mondgevoel van ganzenlever (knap gemaakt en voortreffelijk van smaak). Het hoofdgerecht "Kalf Tong & Staart" werd opgediend op een mooi opgemaakt bord. Alles zeer goed van smaak de tong was gesneden in dunne plakjes. Een fris nagerecht met ijs.
De jonge, iet wat onzekere bediening was vriendelijk.
Maikimoo .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
De mosterdsoep was lekker. De mozarellasalade was OK maar ons inziens te prijzig. De Thaise mosselen waren excellent. De steak en frites smaakten goed. De bediening was zakelijk tot vriendelijk. Kortom, onze smaakpapillen hadden het naar hun zin.
Rinus B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Met een gezin hier geluncht. Prima huisgemaakte garnalenkroketjes, Eggs Benedict, uitsmijter en omelet. Goed verzorgd maar ook niet heel bijzonder, iets prijzig. Bediening nogal onervaren en onwennig, vergat wel eens wat (karaf water, vijfde plaats bijdekken). Interieur vrij eenvoudig met een aantal mooie grote portretten van koks aan de wand.
Wiko .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Voor het eerst geluncht bij Spelt (al veel vaker gedineerd) en ook nu weer heerlijk eten! Geweldige attente bediening en een prachtige plek aan het raam met uitzicht op de binnentuin was voor ons gereserveerd ! Klasse!
Jeanet C.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
het was (WEER) top; gebruik gemaakt van de Iens diners maar konden een keuze maken uit de complete kaart.
er wordt gebruik gemaakt van heerlijke producten en de presentatie en combinatie van verschillende smaaksensaties is bijzonder.
de medewerkers zijn keurig en attent, zowel in de bediening als in de keuken. wij vinden het altijd erg leuk om tijdens het eten een kijkje in de keuken te nemen; een leuke en talentvolle brigade. graag tot ziens, Jeanet & Martin
Emily K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Behalve dat het een prachtige locatie is en een comfortabele, mooie inrichting hebben we echt genoten. Leuke bediening die ook nog eens veel wist van de wijn en het eten (dat is niet standaard!). Elk gerechtje was met zorg bereid, zag er mooi uit en werd met een goede wijnsuggestie geserveerd. Blij met deze ontdekking tussen alle meuk in Amsterdam!;-)
Marlene T.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Ben hier al vaker geweest, een tijdje geleden alweer en het eten was nog steeds erg smakelijk en het decor is fris, maar ik zit het liefst bij het raam aan de straat-of tuinkant vanwege het licht.
De mosselen klassiek waren lekker en vers, maar de zgn. Oosterse mosselen waren niet erg Oosters. Een van ons vond een lange haar in het voorgerecht!!
De bediening was deze keer echt onder par helaas. Duurde lang voordat we ons eerste drankje hadden, het meisje had eigenlijk geen kennis over de wijnen op de kaart enzo moest een aantal keer nog eens vragen wat we hadden besteld. Lege glazen en lege bakjes en ongebruikte messen bleven staan op tafel.....in geen enkel opzicht hadden we het gevoel dat ze het onder controle had...en dat terwijl er maar twee tafels waren? Jammer.