Restaurant Spaander

- 19 Haven 15 1131 EP Volendam Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 36.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Hoofdgerechten
  • Nagerecht

Over het restaurant Restaurant Spaander

Hotel Restaurant Spaander bestaat al sinds 1881 en kent dus een lange geschiedenis van gastvrijheid én kunst. Sinds de eerste dag was Spaander een ontmoetingsplek voor kunstenaars. Als dank kreeg het hotel vaak een schilderij cadeau. Hierdoor is er nu een grote collectie te bewonderen, die nog steeds wordt uitgebreid. Spaander werd nationaal bekend door deelname aan het tv programma Herrie in de Keuken. Exact de reden waarom je hier de kaart eens moet proberen met vooruitstrevende couverts en gewaardeerde klassiekers.

Meer informatie over restaurant Restaurant Spaander

Dagelijks 09.00 - 23.00 uur

• Amex , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Spaander

Harry D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
heerlijk gegeten fijne bediening het was gewoon hartstikke goed ga er zeker nog een keer eten als we in Volendam zijn.
Romina R.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Heerlijk gegeten met een groepje vriendinnen. Wel een erg grote en ongezellige zaal.
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Nog nooit zo smerig gegeten!! Spijt dat ik hier gereserveerd heb en niet elders op de dijk heb gegeten. Vis dreef in de saus, had een vieze smaak, asperges waren slap en waterig, op het brood zaten vliegjes!
Bob J.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Oude en vertrouwde sfeer nog altijd aanwezig
Willie K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Gezellige 91e verjaardag van Oma gevierd met de hele familie, dus groot en klein hebben genoten van de sfeer in het gezellige Hotel Spaander
Rochelle B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Vandaag de High tea gehad.
Eens maar nooit meer.

We kwamen binnen en het duurde bijna 10 minuten voordat iemand ons kwam helpen.

Er kwam één etagère met zoet en hartig tegelijk.
Bestaande uit:
- een kleine quiche
- een stukje saucijzenbrood
- een mini sandwich met filet americain
- een bakje met krabsalade
- een mini muffin
- een scone ( die leek meer op een krentenbol)
- een soort macaron
- jam en clotted cream (brokkelig en zuur)

Toen de ober (of eigenaar?) ons vroeg of alles had gesmaakt en we aangaven dat we niet heel enthousiast waren, werd er niet op ingegaan en werd er gevraagd of we nog thee wilden. Meer niet!

De €24,- echt niet waard!
matti D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Bij aankomst vroeg mijn vrouw een campari soda, daar had de jonge ober nog nooit van gehoord , een oudere dame van de bediening nam het vakkundig over en alles kwam helemaal goed.Sympathieke bediening!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
De vriendelijke personele bezetting was gezien de vele bezoekers aan de krappe kant. De sfeer in de herberg is prima en de inrichting uiterst gezellig. De vele buitenlanders keken hun ogen uit.
Porte F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Met vrienden hier een lunch genomen. Drie maal brood met kroket en een maal uitsmijter met witbrood besteld. Toen de bestelling gebracht werd, lagen er twee kale boterhammen en één kroket met een zakje mosterd op het bord. De uitsmijter werd helaas met bruinbrood geleverd. Toen wij aangaven dat er op de kaart twee kroketten aangegeven stonden, werd er nogmaals één boterham met een kroket gebracht. Dit keer wel opgemaakt met salade, kuipje mosterd en dressing. Geen enkel excuus van de slome jongen die bediende. Bij het afrekenen werd er bijna ten onrechte ook tagliatelle op de rekening gezet. Ook dit gecorrigeerd zonder excuses. Op de opmerking dat er bruin- ipv witbrood bij de uitsmijter zat werd al helemaal niet gereageerd. Kortom waardeloze service tegen een veel te hoge prijs. Nooit meer!!
Sonja K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Ik vond dat een uur tussen een voorgerecht en het hoofdgerecht wel erg lang. De bediening was heel aardig en heeft nog een gratis drankje voor het lange wachten aangeboden. Hotel Spaander heeft natuurlijk een lange historie en is zeer Volendams. Maar wat je dus merkt is als je geen Volendammer bent, je achter aan de rij moet aansluiten. Het komt wat arrogant over. Verder hebben we een heerlijke avond gehad.
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Was een top avond.
Naast goed eten ook een leuke plek met veel schilderijen van schilders die ooit in Volendam gewerkt hebben
Swanique W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Met zn 7-en (én 2 teckels) voor de lunch bij Spaander naar binnen; geen enkel probleem dat de hondjes mee naar binnen kwamen (vooraf eerst gevraagd). De bediening was zeer vriendelijk en vlot. We hadden onze lunch heel snel op tafel. De tonijnsalade met twee robuuste stukken brood was zeer smakelijk, evenals de aardappelsoep en kroketten met brood. De inrichting is erg druk, maar er is genoeg te zien dus. Je moet ervan houden....en ook al houd je er niet van, dan is het gewoon vermakelijk, zoveel ‘kunst’ dat daar aan de wand hangt ????
Jeltje R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
We kwamen met een groepje binnen en mochten in een aparte ruimte zitten, omdat er eigenlijk geen plaats was. Dat was op zich niet vervelend, alleen betekende dit dat we ook alles aan de bar moesten bestellen, bij mensen die het erg druk hadden met de andere klanten. Ik had een broodje bal, waar allerlei garnituur bij hoorde te zitten volgens de kaart (en de foto die ergens op een scherm voorbij kwam). Dat garnituur ontbrak helaas. Toen ik er een opmerking over maakte kreeg ik als reactie dat dit er nooit bij zat en dat het de jus was die het zo speciaal maakte... Die jus vond ik nu juist weinig bijzonder, kwam zo uit een pakje als je het mij vraagt.
Ook bij het afrekenen moesten we weer erg lang wachten.
Jammer, want de ambiance is geweldig, met al die oude schilderijen en de verhalen die erbij horen.
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Ossenstaarsoep was geweldig. Diamanthaas ook prima. Wat ons vooral opviel was de zeer professionele houding van al het personeel. Supersnel en netjes. Fooi meer dan waard. Wij komen nog een keer terug.
Anouk M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Wat een ambiance, uitgebreide kaart, smakelijke gerechten en vriendelijke bediening. Wat een rust achter de dijk met een prachtig terras met view.
I M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Geweldig, super service ook bij de paal. Heerlijk eten. Enige minpuntje, de stoelen zijn wat hard, maar dat werd ruimschoots door de keuken en bediening gecompenseerd!
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Koffie en warme chocomelk bij Spaander in de Herberg en misschien lunch??? De Herberg was leeg, niemand te bekennen, een zee van ruimte om aan te schuiven met 11 personen t.w. 5 volwassenen en 6 kids. Na ruim 10 minuten maar eens op zoek gegaan naar iemand van de bediening. In het aangrenzend hotel bij de receptie gevraagd of we daar misschien iets konden bestellen maar de vriendelijke dame daar zou haar collega sturen. Na een paar minuten kwam die ook, nam onze bestelling op en bracht ons keurig de twee door ons gevraagde kinderstoelen. Snel daarna werden de koffie en warme chocomelk gebracht waarna de bediening even snel verdween als dat ze was gekomen. We hebben nog heel even overwogen om met ons gezelschap de lunch in de Herberg te gebruiken maar personeel was nergens te bekennen. We wilde natuurlijk ook onze rekening betalen dus maar weer naar de receptie van het Hotel gegaan. De dame daar zou ons wederom iemand van de bediening sturen welke ook verscheen. We hebben afgerekend en zijn vertrokken naar Grand Café Charleston te Volendam!
SillyV .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Vandaag na lange tijd weer eens bij Spaander geluncht. Op het terras aan de achterkant, met uitzicht over het IJsselmeer. Het duurde even voordat we geholpen werden, maar het was ook druk. Er kwam een extra collega bij en er werden excuses aangeboden voor de lange wachttijd. Die eigenlijk best wel meeviel.
De hamburger is echt een aanrader. Alles klopt. Lekker broodje, lekkere saus, goed gebakken. En lekkere frieten erbij met mosterdmayo. Maar die kreeg ik niet meer op. En dat voor echt niet veel geld!
Food4us .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Vandaag voor de laatste keer van dit midweekse uitstapje geluncht in Volendam. Bij Hotel Restaurant Spaander in Volendam om precies te zijn. Nadat het hotel dit jaar uitvoerig op de tv was bij het programma Herrie in het Hotel van Herman de Blijker waren wij erg nieuwsgierig wat het uiteindelijk geworden is. Ik moet zeggen dat er bij binnenkomst een leuke familiere sfeer heerste wat natuurlijk erg prettig is. We waren met een aardig gezelschap en iedereen was eigenlijk erg te spreken over het eten wat ons voorgeschoteld werd. Heerlijke erwtensoep, prima uitsmijter, mooi stukje vis en een fantastisch balletje gehakt met toebehoren. Gevolg: hier komen wij graag weer een keertje eten.
Han V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Even een snelle hap gedaan. Zeer leuke ambiance met een geweldige historie, als je alle schilderijen zo ziet hangen van kunstenaars die hier hebben verbleven en hun werk hebben achtergelaten. Dat maakt het heel bijzonder. De bediening was erg vriendelijk (hij keek ongemakkelijk, alsof het zijn allereerste bestelling ooit was, maar daardoor was hij erg aandoenlijk). Garnalenkroketjes waren lekker, niets op aan te merken. Even een snel hapje, laat de garnituur maar weg, was ons verzoek. Echter deze was toch uitgevoerd. Maar is spontaan niet doorberekend in de prijs. Dat noem ik een gastvrijheid die mij vrolijk stemt. Dat vonden wij overigens van de meeste Volendammers: vriendelijke mensen die altijd in zijn voor een praatje.